چشم اندازهفته نامه

دور صاعقه 2021، نبرد برترین خودروها در سخت‌ترین پیست آمریکا

با حضور یک پورشه برقی، یک کوروت موتور وسط و یک موستانگ 760 اسبی

پیست مسابقه‌ای بین‌المللی ویرجینیا یا به‌طور مخفف VIR با ۶.۶ کیلومتر طول و ترکیبی هیجان‌انگیز از پیچ‌های چالش‌برانگیز و مستقیمی‌های سرعت‌بالا، سخت‌ترین پیست اتومبیل‌رانی آمریکا محسوب می‌شود. سریع رفتن در این پیست به قدرت، چسبندگی و انعطاف‌پذیری بالا به‌علاوهٔ اعتمادبه‌نفس فروان نیاز دارد. در اینجا اگر یک خودروی پرفورمنس نقاط ضعفی را در خود پنهان کرده باشد، به‌راحتی پیدا می‌شود. به همین دلیل، مردان کارانددرایور هرساله جدیدترین خودروهای پرفورمنس بازار را به VIR می‌برند تا در رقابتی که «دور صاعقه» نام دارد سریع‌ترین دورهای ممکن را به ثبت برسانند. تیم این نشریهٔ معتبر سالی یک‌بار به این پیست سفر می‌کند تا داغ‌ترین خودروهایی که تا آن لحظه به بازار آمده‌اند را با دقت بررسی و آزمایش کند.

این دورها نقاط قوت و ضعف یک خودرو و همین‌طور داستان‌هایی فراتر از اعداد را نشان می‌دهند. هنوز به اینکه شورلت پیشرانهٔ کوروت را از جلو به وسط منتقل کرده اعتراض دارید؟ لپ تایم C8 همهٔ این اعتراضات را پاک خواهد کرد. در رقابت امسال همچنین مینی کوپر JCW GP رکورد پیست VIR برای خودروهای دیفرانسیل جلو را جابجا کرد درحالی‌که مرسدس CLA45 AMG چهار سیلندر نیز پرفورمنس غافلگیرکننده‌ای داشت و آام‌گ‌های V8 قوی‌تر را مغلوب کرد. در همین حال، پورشه تایکان توربو S خود را در بین سریع‌ترین سدان‌های بنزینی قرار داد و یک موفقیت واقعی را برای خودروهای الکتریکی به ارمغان آورد درحالی‌که موستانگ شلبی GT500 سنگین‌وزن هم تمام توان خود را به کار گرفت تا لپ تایمی سریع‌تر از یک سوپراسپرت موتور وسط ثبت کند.

در این رقابت خودروهای کاملاً استاندارد حضور دارند که با نمونه‌هایی که مردم عادی می‌توانند از یک نمایندگی خریداری کنند هیچ تفاوتی ندارند. این خودروها روی لاستیک‌های کارخانه‌ای قرار دارند و بنزین معمولی می‌سوزانند؛ اما اگر می‌پرسید که چرا خودروهای خاصی مثل محصولات آستون‌مارتین، فراری F8 تریبوتو یا تسلا مدل ۳ پرفورمنس در رقابت امسال حضور ندارند، دلیل آن عدم درخواست از سوی کارانددرایور نیست بلکه به این خاطر است که خودروسازان همیشه نمی‌توانند یا گاهی اوقات نمی‌خواهند مدل‌هایی که نشریات نیاز دارند را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

در سال ۲۰۰۶ که اولین قسمت از رقابت‌های دور صاعقه توسط کارانددرایور برگزار گردید، پیست VIR به این خاطر انتخاب شد که ترکیب ۶.۶ کیلومتری آن نزدیک‌ترین پیست در ایالات‌متحده به نوربرگ‌رینگ است. این پیست کاملاً توانایی ترمز، شتاب و هندلینگ خودروها را به چالش می‌کشد. هر لپ تایم در VIR نشان‌دهندهٔ عصارهٔ پرفورمنس و شخصیت کامل یک خودرو است. خودروهایی که در رقابت دور صاعقه حضور دارند بر اساس قیمت در پنج گروه مختلف دسته‌بندی می‌شوند که از قیمت زیر ۳۵ هزار دلار آغاز شده و تا بیش از ۲۵۰ هزار دلار بالا می‌رود. این گروه‌ها را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

شرکت‌کنندگان

گروه

قیمت پایه

قیمت تست‌شده

قدرت

وزن

نسبت قدرت به وزن

تویوتا سوپرا ۲.۰ LL2 ۴۳,۹۸۵ دلار ۴۷,۴۷۰ دلار ۲۵۵ اسب بخار ۱۴۴۳ کیلوگرم ۵.۶ کیلو به اسب
کادیلاک CT4-V LL2 ۴۵,۴۹۰ دلار ۵۲,۱۶۵ دلار ۳۲۵ اسب بخار ۱۶۴۸ کیلوگرم ۵.۱ کیلو به اسب
فورد موستانگ اکوبوست LL2 ۳۶,۸۵۵ دلار ۴۲,۰۷۰ دلار ۳۳۰ اسب بخار ۱۶۵۵ کیلوگرم ۵.۰ کیلو به اسب
کادیلاک CT5-V LL2 ۴۸,۶۹۰ دلار ۶۳,۰۴۵ دلار ۳۶۰ اسب بخار ۱۸۴۲ کیلوگرم ۵.۱ کیلو به اسب
مینی کوپر JCW GP LL2 ۴۵,۴۷۰ دلار ۴۵,۴۷۰ دلار ۳۰۱ اسب بخار ۱۳۱۰ کیلوگرم ۴.۳ کیلو به اسب
سوبارو STI S209 LL2 ۶۴,۸۸۰ دلار ۶۴,۸۸۰ دلار ۳۴۱ اسب بخار ۱۵۷۵ کیلوگرم ۴.۶ کیلو به اسب
ب‌ام‌و M340i LL2 ۵۷,۱۹۵ دلار ۶۴,۵۴۵ دلار ۳۸۲ اسب بخار ۱۷۲۰ کیلوگرم ۴.۵ کیلو به اسب
تویوتا سوپرا ۳.۰ LL2 ۵۱,۹۸۵ دلار ۵۶,۶۸۰ دلار ۳۸۲ اسب بخار ۱۵۴۳ کیلوگرم ۴.۰ کیلو به اسب
جگوار F تایپ R LL3 ۸۹,۸۴۰ دلار ۱۰۴,۳۵۰ دلار ۵۷۵ اسب بخار ۱۸۶۱ کیلوگرم ۳.۲ کیلو به اسب
مرسدس CLA45 AMG LL3 ۶۸,۸۳۵ دلار ۷۹,۹۱۵ دلار ۳۸۲ اسب بخار ۱۷۱۱ کیلوگرم ۴.۵ کیلو به اسب
ب‌ام‌و M8 کامپتیشن LL4 ۱۵۶,۱۴۵ دلار ۱۷۵,۷۴۵ دلار ۶۲۵ اسب بخار ۱۹۱۶ کیلوگرم ۳.۱ کیلو به اسب
پورشه تایکان توربو S LL4 ۱۸۹,۹۴۰ دلار ۲۰۵,۳۶۰ دلار ۶۱۶ اسب بخار ۲۳۶۸ کیلوگرم ۳.۸ کیلو به اسب
پورشه کیمن GT4 LL3 ۱۱۱,۴۵۰ دلار ۱۱۸,۶۰۰ دلار ۴۲۰ اسب بخار ۱۴۳۲ کیلوگرم ۳.۴ کیلو به اسب
شورلت کوروت Z51 LL3 ۶۹,۴۸۰ دلار ۸۶,۸۶۵ دلار ۴۹۵ اسب بخار ۱۶۶۲ کیلوگرم ۳.۳ کیلو به اسب
لامبورگینی اوراکان اوو LL5 ۲۷۴,۷۶۹ دلار ۳۳۴,۹۶۹ دلار ۶۴۰ اسب بخار ۱۶۳۵ کیلوگرم ۲.۶ کیلو به اسب
موستانگ شلبی GT500 LL3 ۹۲,۵۹۵ دلار ۹۴,۷۶۰ دلار ۷۶۰ اسب بخار ۱۸۴۵ کیلوگرم ۲.۴ کیلو به اسب
پورشه ۹۱۱ توربو S LL4 ۲۰۶,۳۶۰ دلار ۲۱۶,۰۵۰ دلار ۶۵۰ اسب بخار ۱۶۵۰ کیلوگرم ۲.۶ کیلو به اسب
مک‌لارن ۷۶۵LT LL5 ۳۶۳,۵۰۰ دلار ۴۲۹,۱۹۰ دلار ۷۶۵ اسب بخار ۱۴۰۹ کیلوگرم ۱.۸ کیلو به اسب

۱۸-تویوتا سوپرا ۲.۰

لپ تایم: ۳:۰۹.۰

دیسک‌های ترمز کوچک تویوتا سوپرا ۲ لیتری از درخشش آن در دور صاعقه کاستند. هرچند این نسخهٔ چهار سیلندر از لحاظ سرعت یا قدرت نمی‌تواند با نسخهٔ شش سیلندر همسان باشد اما بااین‌حال احساس چابکی دارد و دوست دارید تمام روز با آن در پیست دور بزنید اما ترمزها اجازهٔ این کار را نمی‌دهند.

۱۷-کادیلاک CT4-V

لپ تایم: ۳:۰۶.۲

هرچند CT4-V سیستم تعلیق نرم‌تر و ۱۴۰ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به سلف خود یعنی ATS-V دارد اما در پیست همان رفتار را دارد. لاستیک‌های چسبنده، فرمان پاسخگو و شاسی عالی موجب افزایش رتبهٔ این خودرو شد اما پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری ۳۲۵ اسب بخاری آن کم‌توان است. بااین‌حال انتظار می‌رود در نسخهٔ جدید بلک‌وینگ این مشکل حل شود.

۱۶-فورد موستانگ اکوبوست

لپ تایم: ۳:۰۴.۴

موستانگ‌های چهار سیلندر هیچ‌گاه در دور صاعقه سرآمد نبوده‌اند و آخرین اکوبوستی که در اینجا آزمایش شد تایم ۳ دقیقه و ۱۵ ثانیه را ثبت کرد اما حالا این نسخهٔ مخصوص پیست، تایم خود را ۱۱.۲ ثانیه نسبت به قبل بهبود داده است. راز اصلی این موفقیت لاستیک‌های چسبنده‌تر است اما افزایش ۲۰ اسب بخاری قدرت موتور هم در آن بی‌تأثیر نیست.

۱۵-کادیلاک CT5-V

لپ تایم: ۳:۰۴.۱

هرچند سدان کوچک‌تر CT4-V از پیشرانهٔ کم‌توان رنج می‌برد اما مدل بزرگ‌تر CT5-V چنین مشکلی ندارد. این ماشین با پیشرانهٔ ۳ لیتری ۳۶۰ اسب بخاری V6، در کل پیست برادر کوچک‌تر خود را مغلوب کرد. علاوه بر این، CT5-V با ارائهٔ بازخورد کافی از طریق فرمان و صندلی، به راننده اعتمادبه‌نفس می‌دهد؛ بنابراین اگر هنگام دور زدن با این سدان V در پیست VIR لبخند نمی‌زنید خودتان مشکلی دارید.

۱۴-مینی کوپر JCW GP

لپ تایم: ۳:۰۳.۸

این مینی تولید محدود از همهٔ ۳۰۱ اسب کوچک خود استفاده می‌کند تا سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی VIR یعنی هوندا سیویک تایپ R را مغلوب کند. البته این پیروزی به‌راحتی به دست نمی‌آید زیرا با کمی وارد کردن فشار با هرز گردی و کم‌فرمانی مواجه خواهید شد؛ بنابراین اگر مینی می‌خواهد محصولات ویژه دیگری از این قبیل تولید کند باید در مورد گیربکس و انتقال قدرت بیشتر فکر کند.

۱۳-سوبارو STI S209

لپ تایم: ۳:۰۳.۴

مطمئناً لپ تایم این نسخهٔ تولید محدود نسبت STI قبلی بهتر شده اما از S209 خصوصاً با توجه به قیمتش انتظار بیشتری می‌رفت. شاسی و لاستیک‌های دانلوپ خاص این مدل در قسمت‌های فنی پیست می‌درخشند اما پیشرانهٔ بی‌رونق آن مانع موفقیت سوبارو می‌شود.

۱۲-ب‌ام‌و M340i

لپ تایم: ۳:۰۳.۲

M340i تنها چند ثانیه با نسل قبلی M4 با ۴۲۵ اسب بخار قدرت فاصله دارد. پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توربوشارژ ۳۸۲ اسب بخاری این ماشین در مسیرهای مستقیمی خیلی حرفی برای گفتن ندارد اما بااین‌حال جذابیت خود را حفظ می‌کند و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک نیز در هرکدام از پیچ‌های پیست دندهٔ مناسب را پیدا می‌کند. از سوی دیگر اما با ترمز گیری‌های مکرر، کمی از کارایی سیستم ترمز کاسته می‌شود.

۱۱-جگوار F تایپ R

لپ تایم: ۲:۵۹.۵

پیش‌ازاین، F تایپ R چهارچرخ محرک در سال ۲۰۱۶ در VIR تایم زد و حالا نسخهٔ ۲۰۲۱ این خودرو با ۷۰۰ نیوتن متر گشتاوری که بین هر چهارچرخ توزیع می‌شود، ۱.۵ ثانیه از تایم F تایپ ۲۰۱۶ کم کرده است. البته اعداد جگوار کمی فریبنده هستند زیرا مثلاً کوروت نسبت قدرت به وزن بدتری نسبت به F تایپ R دارد اما در پیست آن‌را نقطه می‌کند. البته جگوار جذابیت‌هایی دارد که نمی‌توان با کرنومتر اندازه‌گیری کرد.

۱۰-تویوتا سوپرا ۳.۰

لپ تایم: ۲:۵۹.۳

سوپرا شش سیلندر زمان کمی برای نشان دادن جذابیت‌ها و توانایی‌های خود داشت زیرا این کوپهٔ ژاپنی تنها یک سال پس از عرضه به بازار، بروز شده و حالا با برخورداری از قدرت بیشتر، ۲.۱ ثانیه از لپ تایم خود در VIR کاسته است. موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی این خودرو حالا ۴۷ اسب بخار قدرت بیشتری تولید می‌کند و مهندسان مقداری از بادی‌رول آن‌را هم کم کرده‌اند.

۹-مرسدس CLA45 AMG

لپ تایم: ۲:۵۸.۲

وقتی CLA45 با وجود نسبت قدرت به وزن تقریباً یکسان با نسل قبلی خود، ۷.۷ ثانیه سریع‌تر در VIR دور میزند، چگونه باید آن‌را توصیف کرد؟ این خودرو در لیست انحصاری خودروهایی با قدرت زیر ۴۰۰ اسب بخار و تایم زیر ۳ ثانیه، به تویوتا سوپرا ۳ لیتری جدید ملحق شد. همچنین CLA45 در این پیست از آئودی RS3، ب‌ام‌و M2 کامپتیشن و تعدادی از آام‌گ‌های V8 سریع‌تر بوده است.

۸-ب‌ام‌و M8 کامپتیشن

لپ تایم: ۲:۵۵.۵

M8 در مقایسه با رقبا، خودروی بسیار بزرگی است زیرا با ۱۹۱۶ کیلوگرم وزن از جگوار F تایپ R سنگین‌تر است و بیش از ۳۰ سانتی‌متر هم طول بیشتری دارد. بااین‌حال کوپهٔ ب‌ام‌و سریع‌تر است زیرا پیشرانهٔ ۶۲۵ اسب بخاری V8 آن در هرجایی از پیست VIR که نیرو بخواهد در اختیارش قرار می‌دهد؛ اما بااین‌حال سال گذشته ب‌ام‌و M5 با وجود مشخصات فنی تقریباً یکسان، سریع‌تر از M8 بود. چرا؟

۷-پورشه تایکان توربو S

لپ تایم: ۲:۵۵.۲

تایم زنی در پیست با خودرویی الکتریکی تجربهٔ نسبتاً جدیدی است و تایکان توربو S اولین خودروی الکتریکی در رقابت دور صاعقه محسوب می‌شود. این ماشین چهارمین خودروی سنگین‌وزنی است که تاکنون در این رقابت‌ها حضور داشته (و سنگین‌ترین خودروی غیر شاسی‌بلند) و سریع‌ترین عضو باشگاه ۲ تنی‌ها محسوب می‌شود. تایکان توربو S در گروه سدان‌های سریع، صرف‌نظر از نوع قوای محرکه بین ب‌ام‌و M5 کامپتیشن و مرسدس E63 S قرار می‌گیرد.

۶-پورشه کیمن GT4

لپ تایم: ۲:۵۰.۳

پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت کیمن GT4 بر اساس موتور جدیدترین نسل ۹۱۱ ساخته شده (منهای توربوشارژرها) و با ۴۲۰ اسب بخار قدرت، ۳۰ اسب بخاری از GT4 قبلی قوی‌تر است. ردلاین ۸۱۰۰ rpm این موتور نیز نوع خاصی از لذت را به راننده هدیه می‌کند. لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ GT4 جدید هم بهتر از قبل هستند؛ بنابراین منطقی است که GT4 مدل ۲۰۲۰ بتواند قسمت زیادی از لپ تایم GT4 مدل ۲۰۱۶ را حذف کند.

۵-شورلت کوروت Z51

لپ تایم: ۲:۴۹.۰

رفتن به سمت ترکیب موتور وسط جایزهٔ بزرگی به کوروت در VIR داده است زیرا C8 چندین ثانیه تایم C7 را بهبود بخشید. کوروت جدید در پیچ‌ها سریع‌تر است و هندلینگ بهتری هم نسبت به سلف خود دارد. علاوه بر این، کوروت C8 سریع‌ترین خودرو در تاریخ رقابت دور صاعقه با قیمت کمتر از ۷۰ هزار دلار هم محسوب می‌شود.

۴-لامبورگینی اوراکان اوو

لپ تایم: ۲:۴۵.۰

اوراکان پرفورمانته که دو سال پیش در این رقابت حضور داشت و در VIR تایم زد، کمی از اوراکان اوو سریع‌تر بوده اما باید توجه داشت که اوو بدون پکیج آئرودینامیکی پرفورمانته، فاقد داون‌فورسی است که بتواند در سرعت‌های بالا آن‌را به زمین بچسباند. بااین‌حال، پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی با ۶۴۰ اسب بخار قدرت همچنان احساسات را تحریک می‌کند.

۳-فورد موستانگ شلبی GT500

لپ تایم: ۲:۴۴.۶

GT500 مقدار ترسناکی عضله را زیر کاپوت خود پنهان کرده است زیرا این قوی‌ترین خودرویی است که تاکنون از کارخانهٔ فورد خارج شده است. موستانگ در هر قسمت از پیست، میزان جرأت راننده را آزمایش می‌کند و اگر آن‌قدر شجاع هستید که پای خود را مدام روی پدال گاز نگه دارید، این ماسل کار ۷۶۰ اسب بخاری می‌تواند حتی از لامبورگینی اوراکان هم سریع‌تر باشد.

۲-پورشه ۹۱۱ توربو S

لپ تایم: ۲:۴۲.۵

سریع بودن پورشه ۹۱۱ توربو S خبر جدیدی نیست. نسل کنونی این خودرو به یک پیشرانهٔ ۳.۷ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز شده که با ۶۵۰ اسب بخار قدرت، ۶۰ اسب بخار قدرت بیشتری از موتور ۳.۸ لیتری نسل قبلی دارد. توربو S جدید در هنگام خروج از پیچ یک پیست VIR توانست به سرعت ۱۳۲ کیلومتر بر ساعت برسد که این بالاترین سرعتی است که تاکنون در اینجا ثبت شده است. جالب اینکه توربو S با لاستیک‌های تابستانی معمولی این تایم را ثبت کرده است، پس با لاستیک‌های پیست چه کاری ممکن است انجام دهد؟

۱-مک‌لارن ۷۶۵LT

لپ تایم: ۲:۳۸.۴

مک‌لارن ۷۶۵LT با ثبت بهترین لپ تایم امسال به سومین خودروی سریع در کل تاریخ رقابت‌های دور صاعقه تبدیل شد. علاوه بر این، سوپراسپرت وحشی مک‌لارن در VIR به سرعت ۲۸۱ کیلومتر بر ساعت رسید که بالاترین سرعت ثبت شده در این پیست است. ۷۶۵LT با تایم ۲:۳۸.۴، تنها از مک‌لارن سنا و پورشه ۹۱۱ GT2 RS کُندتر است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
caranddriver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. ehsan fa

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1895 ديدگاه)

    نفس ها حبس فقط عکس ها رو نگاه کنید

    موافقم 38
    مخالفم 4
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      باید مرسدس بلک سریز را میاوردن همه را از دم درو می کرد البته شاید نمیتونست از مک لارن عبور کنه

      موافقم 32
      مخالفم 16
      1. جناب ایکس

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        اگه اونو میوردن بقیه ماشینا وسط راه از خجالت موتورشون خاموش میشد

        موافقم 28
        مخالفم 14
        1. محمدهادی

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2143 ديدگاه)

          خب پس تا رقابت سال بعدی زمانی که پروجکت وان مرسدس و اسنزای لامبو آماده شن منتظر مات و مبهوت شدن میمونیم
          اوخ اوخ اسنزارو scv12 رو یکی بگیره
          میگن از بدو تولدش اصلا اعصاب نداره

          موافقم 11
          مخالفم 6
      2. ehsan fa

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1895 ديدگاه)

        بلک سریز نمیتونه دور پیست رو تکمیل کنه فقط اسپین میشه

        موافقم 3
        مخالفم 13
    2. یانکی

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      برنامه آمریکایی پیست آمریکایی اونوقت 5 تا آمریکایی.جای دورانگو هلکت.چارجر ردای.فورد gt آپدیت شده.تسلا.رم trx.خیلی خالی بود.

      موافقم 9
      مخالفم 20
      1. Elmiraj

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3105 ديدگاه)

        درسته جای یک تسلا بشدت خالیه…

        اگر S plaid هم نبود یه model 3 performance می بردن خوب تایکانو اذیت می‌کرد…

        موافقم 10
        مخالفم 24
        1. Hadi

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          همشون بی نظیرن و فوق العادن ?
          از سوبارو گرفته تا کوروت و تایکان و 911 حرف ندارن…
          چقدر هم زمان های نزدیک و مویی هم دارن با هم…
          عملکرد مکلارن 765LT بی نظیره این هم نتیجش که بین این همه قلدر که یکیش 911 turbo s هست که عملکرد فوق العاده ایی داره…
          نسل جدید 911 GT 3 RS هم 16 فوریه با 28 بهمن معرفی میشه ?…
          چه کلکلی دیدنی بکنه با 765
          انتخاب من ولی GT3 RS هستش ?

          موافقم 7
          مخالفم 3
        2. محمدهادی

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2143 ديدگاه)

          اول باید بعنوان پیش کسوت همه ی مدعی ها یه دور تایم گیری میکردن SVJ تا یجورایی هم مبنای رقابت قراربگیره تایمش بعد تایم گیریارو شرومیکردن
          بنظرم خیلی هیجان انگیز تر میشد اینجوری
          بلاخاره اس وی جی عشق همه عاشقان پیسته
          با اون صدای زوزه کشش…

          موافقم 4
          مخالفم 2
        3. MOHAMMAD

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (261 ديدگاه)

          مدل s حریف تایکان نیست اونوقت مدل 3
          خداوندا???

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. ehsan fa

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1895 ديدگاه)

    لامبو از موستانگ شکست خورده چه جالب. دقیقا 3برابر گرونتره

    موافقم 33
    مخالفم 17
    1. M3csl

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (76 ديدگاه)

      قدرت موتور با اسب بخار سنجیده میشه نه با دلار…..
      لامبورگینی ۱۲۰ اسب بخار کمتر قدرت داره

      موافقم 13
      مخالفم 19
      1. R@m!n

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        بدنه ایرودینامیک شاسی و گیربکس و اصلا کلاس این ماشین که سوپراسپرت به دنیا اومده کشکه فقط اسب بخار مهمه ؟

        موافقم 25
        مخالفم 4
      2. ehsan fa

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1895 ديدگاه)

        ممنون که من رو از اعماق تاریکی رهانیدی بعد 14 سال پیگیری اخبار ماشین نمیدونستم قدرت با دلار سنجیده نمیشه ولی کسی که لامبو میخره انتظار نداره از موستانگ ببازه وقتی پشت چراغ قرمز گاز گاز میکنند.

        موافقم 12
        مخالفم 5
    2. جناب ایکس

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      ولی یک موستانگ هیچگاه ظرافت و زیبایی و……. اوراکان رو نداره. توجه داشته باشین که یک ماشین فقط موتور خالی نیست. هزار تا چیز دیگه هم برای مقایسه هست

      موافقم 24
      مخالفم 11
      1. Sina

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        موستانگ و اوراکان رو نباید با هم مقایسه کرد
        اصلا یکیشون ماسل کاره ، یکیشون سوپرماشین
        ولی خب رکورد موستانگ عالی بود
        و همچنین رکورد M340i ، که ماشین بسیار ارزونیه!!
        رکورد کیمن هم عالی بوده
        فاصله 765LT با بقیه بسیار زیاده

        موافقم 3
        مخالفم 0
  3. VIPER

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    موستانگ موتور جلو، دمت گرم بابا

    موافقم 34
    مخالفم 4
  4. R@m!n

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    نکترو دیدین فورد ماستنگ اکوبوست کجاس؟ شاهکار فورد با موتور چهار سیلندرش. از اون ور GT500 ” موستانگ در هر قسمت از پیست، میزان جرأت راننده را آزمایش می‌کند و اگر آن‌قدر شجاع هستید که پای خود را مدام روی پدال گاز نگه دارید، این ماسل کار ۷۶۰ اسب بخاری می‌تواند حتی از لامبورگینی اوراکان هم سریع‌تر باشد.” من برم دیگه.

    موافقم 25
    مخالفم 9
  5. Ali Keyhani

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (657 ديدگاه)

    جای فراری 488 پیستا خالی!

    موافقم 24
    مخالفم 3
  6. مهدی موتور

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    تو مقاله گفتین استون مارتین
    هنوز در سوگ اون درگی ام که استون مارتین v12 به گرد پای تسلا هم نرسید
    اخه چرا
    مثلا ماشین gt هست
    راستی چرا شلبی از لامبورگینی سریع تر شد?

    موافقم 15
    مخالفم 7
    1. Mahdi

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (140 ديدگاه)

      چرا پورشه با قدرت کمتر از شلبی شکست خورد

      موافقم 6
      مخالفم 6
  7. مهدی موتور

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    یک سوال داشتم چرا چرخ کادیلاک موقع لیفت کج شده؟

    موافقم 17
    مخالفم 2
  8. T.C.B.K

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    تسلا کو ؟؟
    چرا تسلا رو با تایکان نمی ندازن ؟؟همه با تسلا مشکل دارن… ???مهم نیست… تسلا بهترینه…

    اما در این پیست و این ماشینا…..

    فقط موستانگ و هوراکان….
    911 هم بدک نیست…

    ولی موستانگ با اون قیمتی که داره خدا وکیلی عجب تایمی زد…

    موافقم 10
    مخالفم 26
    1. Sina

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      دوباره تسلا….
      میخواین از رکورد های تسلا رو نگاه کنید رکورد مدل X پرفورمنس تو پیست گرند تور رو نگاه کنید و حال کنید??

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. Reza Davari

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لامبورگینی هوراکان اوو پایین تر از موستانگ:/

    موافقم 14
    مخالفم 3
  10. ??Amin_sto??

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    باید بجای اوراکان اوو مدل پرفورمانته میووردند که توی پیست عملکرد بهتری داره و قوی تره

    موافقم 17
    مخالفم 3
  11. امین

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    جالب اینکه 765تو پیست کند تر از gt2rsبوده تو درگ هم جی تی تو ۹۱۱رو میزنه یه درگ بین جی تی تو و ۷۶۵ عالی میشه شاید تو پیست که سریعتره تو درگ
    هم ۷۶۵ رو ببره وقتی به قدرت ۷۶۵ و اس ۹۰ نگاه میکنی انگار کلاس ۷۶۵ بالاتر بقیه هست(۹۱۱ لامبو ها و….) وقتی هم به قدرت اس اف نگاه میکنی انگار کلاسش با ۷۶۵ فرق داره? سوپر اسپورت ها الان سه گروه شدن?

    موافقم 14
    مخالفم 4
  12. SF90 STRADALE

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    فراری هم دیگه داره شورشو در میاره و افتاده روی دنده لَج
    حداقل ۴۸۸ پیستا رو میداد که رقابت گرم تر باشه
    توی پیست رقابت برگزار کنی و فراری نباشه !!!!

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2143 ديدگاه)

      والا
      رد داده
      خب پرفورمنساتو در اختیار مجلات معتبر بذار دیگه

      موافقم 3
      مخالفم 0
  13. جناب ایکس

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    از صد کیلومتری هم میشد فهمید 765 اول 911 توربو اس هم دوم میشه. ولی بین اوراکان و GT500 شک داشتم واقعا ولی برام عجیب نبود برد موستانگ. چون کلا موستانگ های شلبی توی بازی های کامپیوتری در سطح سوپر اسپورت ها هستن (من که زیاد بازی میکنم) برای همین برام بردش عجیب نبود. تازه فورد شلبی 2015 داخل فورتزا توان و کارایش تقزیبا با اوراکان برابره چه برسه به GT500 جدید.

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. R@m!n

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      عجیبه که تو آپدیتاش gt500 2020 نمیاره

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. جناب ایکس

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        ماشینای جدید مثل 911 توربو اس جدید یا موستانگ جی تی 500 یا اونتادور اس وی جی یا اینطور ماشینا که مدل های نه چندان قدیمی ترش (3 4 سال پیشش) تو بازی هست رو گذاشته کنار که بعدا از همون اول به فورتزا هورایزن 5 اضافه کنه.

        موافقم 6
        مخالفم 0
        1. HamidReza

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2444 ديدگاه)

          اول موتور اسپورت 8 میاد بعد هورایزن 5 … یعنی توی موتور اسپورت 8 نمیخوان اس وی جی رو بیارن؟!

          موافقم 6
          مخالفم 0
        2. جناب ایکس

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          درسته. احتمالا امسال موتور اسپورت 8 بیاد سال 2022 هم اولاش هورایزن 5 بیاد. فعلا که هورایزن 4 هیچ کم و کسری ای نداشته و مرتب با آپدیتای توپش داره حال میده به پلیراش. من نسخه آلتیمت رو برای ایکس باکس دارم آنلاینش واقعا محشره.

          موافقم 5
          مخالفم 0
    2. سهند

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (662 ديدگاه)

      من ریل ریسینگ ۳ نصب کردم ولی خیلی کسل کننده بود و امکان مشاهده همه ماشین های بازی وجود نداشت و آفلاین بود
      به نظر شما کدام بازی را دانلود کنم؟

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. R

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1025 ديدگاه)

        سبک ماشین فقط ماست وانتد
        حیف که دیگه قدیمیه نسخه جدیدشو نمیسازن

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. ارشیا

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1749 ديدگاه)

        اسفالت۸ رو بریز
        ۲۵۰ تا ماشین داره رقابت هاشم خیلی نفس گیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Mf1

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (478 ديدگاه)

      داش موستانگ های ۲۰۱۵ فرمون سفتی داره نمیتونه تو پیست لامبو اورکان شکست بده ولی توی درگ اگه دوتاشون کاملا تیون بشن برای کلاس s900 شاید
      تو اپدیت ۳۲ فورزا هورایزن ۴ شلبی gt500 و شلبی ۱۰۰۰ به بازی اضافه میشن به اضافه ماشین های هات ویل
      ولی فوردموستانگDD ماشین قدرتمندیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. MOHAMMAD

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    چه رقابتی اوفففف
    موستانگ شلبی
    پورشه ۹۱۱ ۷۱۸ و تایکان
    مکلارن ۷۶۵
    و همه
    همه عالی

    موافقم 9
    مخالفم 1
  15. akrh78

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    کادیلاک CT4-V رو نگا
    ینی عکس صددرصد فرمولا دیرفتی هست
    یه بدنه jdm فوتوشاپ کنی روش با واقعیت مو نمیزنه

    موافقم 6
    مخالفم 2
  16. Reza ar

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    موستانگ gt500 بعیده بتونه با دیفرانسیل عقب بودن و موتور جلو بودن تو پیست این رکورد رو بزنه!
    وزن ۱۸۵۰کیلویی هم که دیگه نیاز به توضیح نداره !
    من عاشق فورد gt و کوروت جدید و هامر هستم
    ولی خنده داره یه ماشین که اصلا بالانس وزنی نداره و یه موتور سنگین جلوی ماشینه و عقب ماشین هم سبکه بتونه این رکورد رو تو پیست بزنه حتی با ۷۶۰ اسب بخار
    نمیگو رکورد دروغه ولی احتمالا مهارت راننده تا دخیل بوده

    موافقم 3
    مخالفم 14
    1. جناب ایکس

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      اصلا هم اینطور نیست. راجع به شلبی 2015 هم همینو میگفتن ولی یه ماشین فوق العاده بود اونم

      موافقم 5
      مخالفم 2
    2. HamidReza

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      تا الان ندیدم کسی رکورد زده شده رو انکار کنه! برادر من رکورد رو زدن رفت… دیگه نمیتونه چه حرفیه …
      شاید بشه گفت اونقدر شگفت زده شدی که باور نمیکنی!
      شلبی 500 در کنار 765ال تی غوغا کردند!

      موافقم 11
      مخالفم 1
    3. Amir Machine

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      چطور مرسدس سری سیاه موتور جلو و دیفرانسیل عقب با نسبت قدرت به وزن 2.2 کیلو به هر اسب بخار تونست از اونتادور SVJ سریع‌تر باشه و رکورد نوربرگ‌رینگ رو بزنه ولی موستانگ نمیتونه از اوراکان سریع‌تر باشه؟

      موافقم 11
      مخالفم 0
      1. R@m!n

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        نمی دونستم رکورد GT500 به بعضیا فشار میاره ???

        موافقم 7
        مخالفم 3
  17. ?Ali Hossein?

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    شلبی GT500…????

    موافقم 12
    مخالفم 1
  18. Artin 2332@

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (9 ديدگاه)

    همه ماشین هایی عاشق شونم تو مسابقه هستن????
    ولی خوردم بیشتر 765LT رو ترجیح می دم

    موافقم 4
    مخالفم 0
  19. محمدحسینSRT

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هر چند خودم عاشق دوج چلنجر هستم ولی ایول به فورد شلبی، ایول به ماسل کارها

    موافقم 4
    مخالفم 1
  20. HamidReza

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    ای کاش فراری اف ایت یا 488 پیستا رو میاوردن …
    هر چند فکر نکنم بتونن حریف 765ال تی بشن
    بهترین عملکرد رو از نظر من شلبی 500 داشت …
    واقعا معرکست!

    موافقم 7
    مخالفم 0
  21. محمد

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    الان مینی از موستانگ سریع تر بوده

    موافقم 4
    مخالفم 7
  22. مرسدس فن

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    چرا مرسدسamg gt نیست؟؟؟؟؟؟؟؟
    اووووف موستانگ شلبی
    مک لارن غوغا به پا کرده
    پورشه911 هم مثل همیشه عالی

    موافقم 3
    مخالفم 1
  23. Elmiraj

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3105 ديدگاه)

    GT500 از M8 که نزدیک ترین رقیبش هست ۱۰ ثانیه سریعتر بوده…!!!!
    این اعجوبه حتی از هوراکان Evo هم سریعتر بوده…!!!!!
    در مقام سوم وایستاده و تنها ۶ ثانیه با مقام اول فاصله داره ، در حالی که ۴.۵ برابر ازش ارزون تره…!!!!!!!

    شاهکار مهندسی که میگن اینه…..

    موافقم 14
    مخالفم 7
    1. Ãbţìň

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      ب ام و پودر شد رفت!شلبی اکثر رقیباش رو زایه کرد!?? شلبی یکی از تحسین برانگیز ترین ماشین های آمریکاییه سال های جدیده که واقعا می‌تونه یه رقیب جدی باشه…
      اصلا باورم نمیشه هوراکان افسانه ای جلوی یه ماشین موتور جلو اونم با نزدیک به ۲تن وزن و ابعاد یه سدان متوسط کم آورده!!! سوپر اسپرت و هایپر کار دو چیز مزخرفن از قدیم قدیما گرفته تا الاناشون….
      اما به غیر اینا،فقط مات و مبهوت اون دریفت کادیلاک ctv_4 موندم!?????? الان میفهمم کادیلاک امروزی اونقدرام بد نبود….

      موافقم 4
      مخالفم 11
    2. JDM

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (307 ديدگاه)

      کوروت هم فوق العاده بود با قدرت و قیمت کمتر خیلی خوب رقابت کرد

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. Elmiraj

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3105 ديدگاه)

        ۱.۳ ثانیه سریعتر از کیمن بوده
        در حالی که در نسخه های تست شده ۳۲ هزار دلار ارزونتره…!!!
        .
        بله مهندسی یعنی این…

        موافقم 4
        مخالفم 4
    3. Mf1

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (478 ديدگاه)

      مگه فورد gt گران قیمت نبود ولی مثل شلبی ۵۰۰ نتونست رقیب هاش شکست بده اونجا دیگه قیمت ها هم اندازه بودن
      بنظرم فورد اینقدر خوب gt500 ساخت پس میتونه یه فورد gt سریع بسازه اگه یخرده تمرکز بیشتری کنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  24. R

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    جای svj خالیه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  25. مهدی

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    من فکر میکنم اگر پیستا تو رقابت شرکت میکرد تایم بهتری نسبت به ۷۶۵ میزد ، البته احتمالا

    موافقم 8
    مخالفم 7
  26. حسن

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1335 ديدگاه)

    لذت بخش و زیبا .
    موستانگ GT500 اعجاز خودروسازیه دنیا در سال 2021.
    خوش به حالشون این خودرو ها را میبینن حالا چه برسه بتونی بخری اونم تو نمایندگیهای با کلاس که با یه شات بدرقت کنن عجب حالی میده . من به مقام هفدهم هم راضی ام کلا مقام برام اهمیت نداره .

    موافقم 7
    مخالفم 1
  27. امیر

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    جایگاه موستانگ و تایکان بسیار عجیبه!!
    توقع نداشتم موستانگ بهتر از هوراکان و تایکان بدتر از کیمن باشه
    ای کاش بعد این همه مدت دیمن رو هم یه تستی تو این پیست میکردن
    مطمئنم تایمش دور از ذهن خواهد بود!

    موافقم 1
    مخالفم 5
  28. Mf1

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    بنظر من بهترین خودروها از همه لحاظ
    فورد موستانگ شلبی
    مکلارن ۷۶۵
    پورشه کیمن
    مینی

    موافقم 3
    مخالفم 1
  29. حسین دهمرد

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    اگه حق انتخاب وجود داشته باشه بیمر انتخاب منه اما به احترام gt500 کلاه از سر برمیدارم. اصلا انتظار چنین جایگاهی رو توی پیست نداشتم. اول قیمت منصفانه دوم موتور جلو بودن سوم وزن بالاش. بااینهمه عضله مثه اینه که کمیل قاسمی تو مسابقه دو سرعت سایه به سایه ی یوسین بولت بره

    موافقم 3
    مخالفم 0
  30. Sina

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    وای خدا چقدر این M340i عالی بود!!!
    و چقدر M8 ضعیف تر از انتظارات بود ، میتونست بهتر باشه
    فورد موستانگ GT500 چیکار کرد!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا