چشم اندازهفته نامه

معرفی پرفروش‌ترین خودروهای جهان در نیمه اول سال 2018

پیکاپ فورد سری F در نیمه اول سال جاری عنوان پرفروش‌ترین خودروهای دنیا را به خود اختصاص داده و پس از آن نیز تویوتا کرولا و فولکس‌واگن گلف قرار دارند.


فورد سری F در این بازه زمانی مشتریان ۵۶ بازار در سراسر جهان را شیفته‌ی خود کرده و به خانه‌ی ۵۳۴۸۲۷ نفر راه یافته است.

بنا به گزارش منتشر شده توسط JATO دینامیک، این پیکاپ بسیار محبوب توانسته تویوتا کرولا با فروش ۴۷۸۱۲۲ دستگاهی و فولکس‌واگن گلف با فروش ۴۳۱۸۳۶ دستگاهی را پشت سر بگذارد.

در ادامه شما را با ۵۰ خودروی پرفروش دنیا در نیمه اول سال ۲۰۱۸ آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  1. فورد سری F

فروش: ۵۳۴۸۲۷ دستگاه

اینکه پیکاپ فورد در بازار آمریکا حکم رانی می‌کند اصلاً یک راز نیست. این خودرو که هم‌اکنون در سیزدهمین نسل خود قرار دارد به حدی محبوب است که در کره‌ی زمین نیز عنوان پرفروش‌ترین را به خود اختصاص داده است.

  1. تویوتا کرولا/آوریس

فروش: ۴۷۸۱۲۲ دستگاه

پرفروش‌ترین خودروی کل تاریخ همچنان به عملکرد خوب خود ادامه می‌دهد اما خب فعلاً نتوانسته رتبه اول را از چنگ پیکاپ فورد دربیاورد. کرولا که در بریتانیا با نام آوریس شناخته می‌شود پس از ۵۲ سال همچنان محبوب خانواده‌هاست.

  1. فولکس‌واگن گلف

فروش: ۴۳۱۸۳۶ دستگاه

پرفروش‌ترین خودروی قاره اروپا تکمیل‌کننده‌ی سه‌گانه‌ی ابتدایی جدول است. عملکرد این خودرو با توجه به اینکه شش سال پیش معرفی شده اصلاً بد نیست.

  1. هوندا سیویک

فروش: ۴۱۲۶۶۴ دستگاه

پرفروش‌ترین محصول هوندا در سراسر سیویک است که رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. هوندا می‌گوید فروش سیویک در نیمه اول سال ۲۰۱۸ دو برابر فروش همه‌ی خودروسازان ژاپنی در بریتانیا و در همان بازه زمانی بوده است.

  1. تویوتا راو ۴

فروش: ۳۹۵۸۱۶ دستگاه

همه می‌دانیم که شاسی بلندها از محبوبیت فراوانی برخوردار هستند بنابراین قرار گرفتن تویوتا راو ۴ در رده‌های بالا سورپرایز چندانی ندارد. این خودرو پرفروش‌ترین شاسی‌بلند جهان است.

  1. نیسان ایکس تریل

فروش: ۳۹۲۴۸۹ دستگاه

فروش شاسی‌بلند هفت‌نفره نیسان در بریتانیا شاید کمی کمتر از قشقایی کوچک‌تر باشد اما در سراسر جهان این ایکس تریل که طرفداران بیشتری دارد.

  1. فولکس‌واگن پاسات

فروش: ۳۵۶۵۶۶ دستگاه

شاید سدان ها در اروپا رو به افول باشند اما گوش فولکس‌واگن به این حرف‌ها بدهکار نیست زیرا پاسات که پرفروش‌ترین خودروی کلاس D است در سراسر دنیا نیز طرفداران زیادی دارد.

  1. هوندا CR-V

فروش: ۳۳۹۰۸۱ دستگاه

هوندا با عرضه CR-V در سال ۱۹۹۷ جزو پیشگامان ورود به بازار شاسی بلندها بود و مزد زحمات خود را نیز با فروش بالای این خودرو گرفته است.

  1. هوندا HR-V

فروش: ۳۳۴۹۱۷ دستگاه

دو رتبه‌ی هشتم و نهم جدول به هوندا رسیده است. خودروی کوچک‌تر HR-V به اندازه نسل پیشین خود عجیب نیست و به همین خاطر هم فروش بالایی را در سراسر جهان تجربه کرده است.

  1. شورولت سیلورادو

فروش: ۳۲۶۴۲۷ دستگاه

دیگر پیکاپ آمریکایی حاضر در تاپ تن ما سیلورادو است. این خودرو به زودی وارد چهارمین نسل خود می‌شود و تلاش دارد تا کمی از فاصله خود با پیکاپ های بسیار محبوب فورد بکاهد.

  1. تویوتا کمری

فروش: ۳۱۳۳۹۴ دستگاه

شاید تا چندی قبل کمری در برخی بازارهای اروپایی قابل‌خرید نبوده اما بازگشت آن به این منطقه فروش بالاتری را نیز در پی خواهد داشت. اواخر سال جاری شاهد حضور کمری در بریتانیا خواهیم بود.

  1. نیسان قشقایی

فروش: ۳۱۳۱۴۹ دستگاه

پرفروش‌ترین شاسی‌بلند بریتانیا رتبه دوازدهم در سراسر جهان را کسب کرده و البته ایکس تریل بزرگ‌تر حدود ۸۰ هزار دستگاه فروش بیشتری داشته است. قرار گرفتن در رتبه دوازدهم عملکرد خوبی برای یک نام ۱۱ ساله است.

  1. فولکس‌واگن پولو

فروش: ۳۱۲۶۷۷ دستگاه

خودروهای کلاس B که پولو در آن حضور دارد به اندازه کلاس گلف محبوب نیست اما با این وجود پولو فروش بالایی را در سراسر جهان داشته است.

  1. فورد کوگا

فروش: ۲۹۹۴۱۰ دستگاه

دیگر خودروی محبوب بریتانیایی‌ها که در سراسر جهان نیز فروش بالایی دارد کوگا یا همان اسکیپ است که جزو پرفروش‌ترین شاسی بلندهای دنیا می‌باشد.

  1. رم ۱۵۰۰

فروش: ۲۹۰۱۲۵ دستگاه

این خودرو که سابقاً با نام داج رم شناخته می‌شد هم‌اکنون با برند جداگانه رم عرضه می‌شود. البته این تغییر تأثیر زیادی روی عملکرد رم نداشته است.

  1. هیوندای الانترا

فروش: ۲۸۷۴۹۲ دستگاه

الانترا وارد بازار بریتانیا نشده و نزدیک‌ترین خودروی هیوندای به آن i30 فست بک است اما عدم حضور آن در بریتانیا خللی به عملکرد خوبش در سایر نقاط جهان وارد نکرده است.

  1. فورد فوکوس

فروش: ۲۷۰۱۸۳ دستگاه

قرار گرفتن در این رتبه عملکرد بدی برای فوکوس نیست زیرا تقریباً آن را می‌توان بازنشسته دانست. نسل جدید این خودرو طراحی متفاوتی داشته و فورد امیدوار به بهبود فروش آن در سراسر جهان است.

  1. هیوندای توسان

فروش: ۲۶۰۶۰۱ دستگاه

توسان که زمانی پرفروش‌ترین خودروی ایرلند بود جای خود را به نیسان قشقایی داده و در کل دنیا نیز هجدهمین خودروی پرفروش می‌باشد.

  1. وولینگ هونگ گوانگ

فروش: ۲۴۵۱۳۷ دستگاه

خودرویی که در اینجا می‌بینید شاسی‌بلند G3 است. هونگ گوانگ بخشی از جوینت ونچر مشترک جنرال موتورز و سایک می‌باشد.

  1. مرسدس بنز C کلاس

فروش: ۲۴۴۳۷۷ دستگاه

پرفروش‌ترین خودروی اجرایی بریتانیا در بین سه برند تاپ آلمانی نیز عنوان پرفروش‌ترین را به خود اختصاص داده است. این موضوع نشان دهنده موقعیت جدید مرسدس به عنوان پرفروش‌ترین برند لوکس دنیا می‌باشد.

  1. مزدا CX-5

فروش: ۲۳۹۴۵۰ دستگاه

شاید مزدا میاتا عنوان پرفروش‌ترین خودروی اسپورت دنیا را به خود اختصاص داده باشد اما این CX-5 است که بخش اعظم فروش مزدا را تشکیل می‌دهد. خیزش شاسی بلندها دلیل این کار است.

  1. فولکس‌واگن جتا/ساگیتار

فروش: ۲۲۷۵۱۶ دستگاه

جتا دیگر در بریتانیا عرضه نمی‌شود اما بازار چین تشنه‌ی سدان ها و مخصوصاً محصولات فولکس‌واگن است. به همین دلیل است که جتا یا همان ساگیتار در رتبه‌ی بیست و دوم جا خوش کرده است.

  1. هوندا آکورد

فروش: ۲۲۴۱۲۱ دستگاه
هوندا آکورد
دیگر سدانی که در دسترس خریداران بریتانیایی نیست آکورد جدید است که ویژگی‌های برجسته‌ای دارد. البته فروش جهانی این خودرو در نیمه اول سال پیش افت ۱۰ درصدی داشته است.

  1. کیا اسپورتیج

فروش: ۲۲۲۱۰۸ دستگاه

دیگر شاسی‌بلند پرفروش و میان سایز دنیا اسپورتیج است که رقیب خودروهایی همچون قشقایی، CR-V، CX-5، توسان، کوگا و راو ۴ می‌باشد.

  1. فولکس‌واگن لاویدا

فروش: ۲۲۱۲۴۸ دستگاه

لاویدا دیگر محصول جوینت ونچر فولکس و سایک بوده و از سال ۲۰۱۲ تاکنون عرضه می‌شود.

  1. هاوال H6

فروش: ۲۲۰۶۵۳ دستگاه

بزرگ‌ترین خودروساز داخلی کشور چین شاسی بلندهای متنوعی تولید می‌کند اما H6 پرفروش‌ترین آن‌ها می‌باشد. H6 همانند یک اشکودا کودیان است درحالی‌که مدل H4 کوچک‌تر بوده و همانند کاروک عمل می‌کند.

  1. سوبارو ایمپرزا/XV

فروش: ۲۱۷۴۶۷ دستگاه

فروش سوبارو در بریتانیا اگرچه ناچیز و برابر با ۱۷۳۹ دستگاه تا به اینجای سال بوده اما ایمپرزا، WRX و XV در ترکیب باهم جزو پرفروش‌های دنیا می‌باشند.

  1. نیسان سلفی

فروش: ۲۱۷۲۵۹ دستگاه

سلفی که در برخی بازارها با نام آلمرا عرضه می‌شود محبوبیت بالایی در چین داشته و البته در سراسر جهان نیز رتبه بیست و هشتم را به خود اختصاص داده است. نسخه الکتریکی این خودرو که بر پایه لیف ساخته شده نیز عرضه می‌شود.

  1. بائوجون ۵۱۰

فروش: ۲۱۶۷۴۲ دستگاه

پنجمین خودروی پرفروش چین در سال پیش رتبه ۲۹ این لیست را به خود اختصاص داده‌اند. دو خودروی دیگر پرفروش بائوجون که هاچبک ۳۱۰ و مینی ون ۷۱۰ هستند تا به اینجا نتوانسته‌اند به برادر خود نزدیک شوند.

  1. فورد فیستا

فروش: ۲۱۵۱۵۷ دستگاه

فیستا پرفروش‌ترین خودروی بازار بریتانیا بوده و خریداران بریتانیایی یک‌چهارم فروش فیستا در سراسر جهان را تشکیل داده‌اند.

  1. شورولت اکوئینکس

فروش: ۲۱۵۰۳۰ دستگاه

این خودرو با نشان شورولت در آمریکا و با نشان هولدن در استرالیا عرضه می‌شود و مهندسی جنرال موتورز باعث شده این خودرو رتبه ۳۱ لیست را به خود اختصاص دهد.

  1. رنو کلیو

فروش: ۲۱۴۶۷۵ دستگاه

یکی دیگر از خودروهای اروپایی لیست کلیو است که در فرانسه، کرواسی، پرتقال و اسلوونی طرفداران زیادی دارد.

  1. جیپ کامپس

فروش: ۲۱۳۵۴۳ دستگاه

دومین خودروی پرفروش فیات-کرایسلر محصول پرسودترین برند این مجموعه یعنی جیپ است. کامپس در کلاس شاسی بلندهای کلاس A حضور داشته و در سال‌های آینده قطعاً از این دست خودروها چیزهای بیشتری خواهیم شنید.

  1. هوندا جاز

فروش: ۲۱۲۱۹۵ دستگاه
هوندا جاز
جایز شاید به خاطر دینامیک نه چندان خوب خود شناخته شده باشد اما این امر باعث نشده در سراسر جهان جزو خودروهای پرطرفدار نباشد.

  1. فولکس‌واگن تیگوان

فروش: ۲۰۸۸۱۳ دستگاه

فولکس در سال‌های آینده طیف وسیعی از شاسی بلندها را عرضه خواهد کرد اما رتبه‌ی تیگوان در مقایسه با دیگر محصولات سواری این شرکت نشان می‌دهد که هنوز هم تقاضای زیادی برای دیگر فرم‌های خودرویی وجود دارد.

  1. مرسدس بنز E کلاس

فروش: ۲۰۸۷۹۷ دستگاه

پرفروش‌ترین خودروی اجرایی جهان E کلاس است اما فروش آن کمتر از نسخه ارزان‌تر C کلاس می‌باشد.

  1. اشکودا اوکتاویا

فروش: ۲۰۲۵۵۹ دستگاه

حضور پررنگ اوکتاویا در اروپا را نمی‌توان انکار کرد زیرا این خودرو در چک، استونی، فنلاند، لهستان، سوئیس، کرواسی، مجارستان و اسلواکی محبوبیت فراوانی دارد.

  1. مزدا ۳

فروش: ۲۰۲۴۲۴ دستگاه

علیرغم افت فروش مزدا ۳ در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، این خودرو هنوز هم یکی از پرفروش‌ترین هاچبک های دنیا می‌باشد.

  1. تویوتا هایلوکس

فروش: ۲۰۲۱۳۲ دستگاه

بازار پیکاپ ها در سراسر جهان با رشد همراه بوده و یکی از نشانه‌های آن افزایش ۱۱ درصدی میزان فروش هایلوکس به عنوان چهارمین پیکاپ محبوب دنیا می‌باشد.

  1. داچیا ساندرو

فروش: ۲۰۱۵۵۸ دستگاه

قیمت ناچیز ۶۹۹۵ پوندی در بریتانیا باعث شده داچیا هم در این کشور و هم در سراسر جهان جزو خودروهای پرفروش باشد. این عملکرد برای ساندرویی که بر پایه رنو کلید چند سال پیش ساخته شده خوب است.

  1. فولکس‌واگن تیگوان آل اسپیس

فروش: ۲۰۱۴۳۷ دستگاه

هر دو نسخه فولکس تیگوان در نیمه اول سال جاری جزو ۵۰ خودروی پرفروش دنیا بوده‌اند. افزایش ۱۸۳ درصدی فروش این خودرو در مقایسه با مدت مشابه سال پیش حاکی از روند رو به رشد فولکس می‌باشد.

  1. مرسدس بنز GLC

فروش: ۱۹۹۹۳۷ دستگاه

دیگر محصول مرسدس بنز در این لیست شاسی‌بلند GLC است که عنوان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند لوکس دنیا را نیز یدک می‌کشد. بدین ترتیب سه رکورد فروش جهانی برای بزرگ‌ترین لوکس ساز دنیا به ثبت رسیده است.

  1. سوزوکی سوئیفت

فروش: ۱۹۰۲۱۳ دستگاه

فروش این خودرو در سال پیش افت ۲۰ درصدی داشته و در این لیست نیز جایگاهی نزدیک به ته پیدا کرده است.

  1. آئودی A4

فروش: ۱۸۹۶۸۴ دستگاه

دیگر سدانی که به نوعی قربانی تمایل خریداران به شاسی بلندها شده آئودی A4 است که افت فروش ۱۴ درصدی نسبت به شش‌ماهه ابتدایی سال پیش پیدا کرده است.

  1. ب ام و سری ۳

فروش: ۱۸۸۶۳۴ دستگاه

فروش این خودرو در آستانه ورود نسل جدیدش به بازار افت ۷ درصدی داشته است. جایگاه سری ۳ با آئودی A4 نیز عوض شده تا باواریایی ها هر چه سریع‌تر به فکر جایگزینی نسل جدید باشند.

  1. ب ام و سری ۵

فروش: ۱۸۶۲۹۸ دستگاه
ب ام و سری 5
برخلاف فاصله‌ی زیاد بین مرسدس C و E کلاس، سری ۵ از نظر فروش جهانی درست یک پله پایین‌تر از سری ۳ قرار دارد.

  1. تویوتا هایلندر

فروش: ۱۸۰۶۸۷ دستگاه

این خودرو که برخی بازارها با نام کلوگر نیز شناخته می‌شود یکی دیگر از محصولات پرطرفدار تویوتا در لیست ۵۰ تایی ما می‌باشد.

  1. تویوتا یاریس

فروش: ۱۷۶۱۷۷ دستگاه

یاریس در مقایسه با سال پیش عملکرد مشابهی داشته و رتبه چهل و هشتم را به خود اختصاص داده است. یاریس پرفروش‌ترین خودروی یونان می‌باشد.

  1. کیا سراتو

فروش: ۱۷۲۸۳۰ دستگاه

دیگر خودرویی که در بریتانیا حضور ندارد سراتو است که در برخی بازارها با نام فورته نیز شناخته می‌شود.

  1. فورد اکو اسپورت

فروش: ۱۶۶۱۶۴ دستگاه

نهایتاً به شاسی‌بلند نونوار فورد می‌رسیم. حتماً به تفاوت بین پرفروش‌ترین پیکاپ دنیا و اکو اسپورت که هر دو محصول فورد هستند توجه داشته باشید.

منبع: autocar

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. لاویو ژاپن

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جاست کرولا. جاست راوفور. جاست ژاپن
    یه زمانی بود ژاپن در مقابل المانی ها یه خودروی اقتصادی و کم اپشن محسوب میشد. اما المان چند وقتیه عقب مونده. هم ژاپن هم المانیا طی این مدت بیکار نموندن ولی ژاپن چندبرابر المانیا پیشرفت داشته. طوری که این گپ و فاصله بین خودشون رو با خودروهای المانی تو لوکس بودن دارن پر میکنن تنها فرقش اینه که المان هنوزم قیمت خودروهاشو بر اساس همون نظریات سابق میزاره که باید عوض کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohamad

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (812 ديدگاه)

      دوست عزیز معلومه با سابقه ی کوتاهت (!) قصد بهم زدن جو سایت رو داری.
      این آمار برای کسی تازگی نداره، پرفروشترین ها مثل سالای قبل اکثرا حضور دارن و چیز جدیدی نمیبینیم پس بهتره جو ندی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mahdi

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      چیزی که بیشتر از همه توجه منو جلب کرد بودن ماشینای چینی توی این لیسته
      میدونم پیشرفت زیادی کردن اما ته دلم یه حس بدی هست که اگه یه روز اونا فقط به دلیل قیمت پایین جای این ماشینهای خوب بازارو بگیرن همه چیز حال بهم زن میشه
      مثل بازار ایران
      اصلا نمیخوام همچین روزیو ببینم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdy

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        دوست عزیز اسم پروفایلتو عوض کن
        بابا من نمیدونم تعداد مهدی ها چرا انقدر زیاد شده یه دفعه تا الان با سه چهار تا مهدی دیگه جر و بحث کردم یکی عکس پروفایل عوض کرده یکی به صورت فارسی مینویسه منم قبول کردم فینگیلیش بنویسم عوض کن اسمتو برادر ( تازه یکی دو تای دیگه هم هستن چون کم پیدان خیلی مشکلی پیش نمیاد)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. خودرو ژاپنی امریکایی کره ای

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (48 ديدگاه)

      تمام این لیست را خوروهای ژاپنی بعدش امریکایی پر کردنند . عجبا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. دانیال روشنی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (175 ديدگاه)

    بی ام و توی روز های نه چندان خوب مرسدس و روزهای خوب خودش ، جایگاه مناسبی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Vahid evo

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (474 ديدگاه)

    تیگوان و تیگوان آل اسپیس باید یکی حساب بشن که تا رتبه پنجم جدول میاد بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اتفاقا آلمانی ها عالی بودن! فقط بازی رسانه ایه! فروش تیگوان رو 2 قسمت گرده مدل 7 نفره و 5 نفرشو جدا نوشته وگرنه پرفروشترین شاسی بلنده دنیا بوده! گلف که چندین ساله این نسلش تو بازاره سومه، فک نمیکنم 2 تا از 4 خودرو پرفروش دنیارو داشته باشی بگن عقب افتادی!!!!! بین خودروهای لوکسم که خبری از لکسوس و اکورا ….. نیست باز ب ام و و بنز و ایودی هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. F22RAPTOR

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    چرا اینجوریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. F22RAPTOR

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    نسل جدید رم ۱۵۰۰ خیلی خیلی زیبا و دلرباس
    واقعا از دیدنش لذت بردم
    و حضور f150، سیلورادو۱۵۰۰،رم۱۵۰۰نشون دهنده
    محبوبیت بالای پیکاب تراکهای فول سایز در سراسر جهانه،همچنین رم هنوز فروش نسل جدیدش شروع نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      اره
      نسل تازه رم عالىه
      ولى عالى تر از اون فروش خىره کننده فورده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Cadillac

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    حضور ژاپنی ها تو تمام سگمنت های بالا نشون دهنده محبوبیت بالای اونها وقابلیت اطمینان بالاشونه،
    جالبه حضور cکلاس.a4و سری۳
    به ترتیب نشون دهنده محبوبیت اینا تو سگمنت کامپکت لوکسه
    میون متوسطها لوکس هم که eکلاس و سری ۵ از همه پر فروش ترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sina

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    حضور پاسات و HRV تو 10 تای اول واقعا جالب بود برام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ایلیا

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    فورد سری f از اون خودروهاییه که هر خودروسازی آرزوی داشتنش رو داره، مثالی برای توسعه ی بی وقفه ی یک خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      درسته
      رتبه اول فورد سرى اف بسىار عالىه تو جدول فروش
      احسنت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. NAVID۰۰۹۸

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    راو ۴ عشقه به خدا .
    با اینکه تویوتا راو۴ آخرین سری از این نسل هست ولی برام جالبه که رَده ۵ و پر فروشترین شاسی بلند رو به خودش اختصاص داده و این محبوبیت بالای اون در جهانه ، در صورتی که نسل جدیدش دو ماه دیگه به عنوان اتاق جدید و فیس جدید ارائه میشه و اونوقته که رقیبهاش دیگه باید فقط به فکر رتبه دوم باشند ، چرا که راو۴ در رتبه یک جا خُش میکنه با فروش بالا (( حالا بعضی دوستان کامنت میزارن ، پراید هم فروشش بالاست?)) .

    تویوتا کمری هم بازی رو به شاسی بلندها باخته و با اینکه در کلاس خودش دوم شده و بعد از پاسات قرار گرفته ، اما در فروش جهانی نسبت به سالهای گذشته که سوم میشدِ ، اُفت کرده .
    فورد سری F هم که دیگه در جایگاه اول کَنگر خورده ، لَنگر انداخته.
    کرولا هم که دیگه شده نمادی در صنعت خودرو سازی ، مثل باقی تویوتاها .
    فقط نمیدون چرا مزدا۳ رتبش شده ۳۸ ، در صورتی که ماشین واقعاً جذابیه و در کلاس خودش هندلینگ خوبی داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      فورد به فروش بالاى سرى اف عادت کرده دىگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mohamad

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (812 ديدگاه)

      اونی که فروش بالای خودروها در کلاس جهانی در این رقابت تنگاتنگ که به کوچکترین لغزش هیچ تولید کننده ای رحم نمیکنه را میاره با فروش بالای “پراید” مقایسه میکنه و میگه پرایدم زیاد میفروشه دوتا حالت داره: یا قصد سرکار گذاشتن بقیه رو داره یا حالش خوب نیست و نیاز به مراقبت بیشتری داره!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. حسین

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (4 ديدگاه)

      تیگوان هم فروشش از راو4 بیشتر بوده و همونطور که پاسات از نسل جدید کمری فروش بیشتری داشته به احتمال زیاد راو4 جدید هم با تیگوان جدید رقابت سختی داره! اومده تیگوان 5 نفره و 7 نفره رو جدا کرده تو این لیست!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. SEAT - AHVAZ

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (65 ديدگاه)

      بطور کلی سیاست مزدا تیراژ بالای محصول نیست. نمیدونم علتش چیه شاید محدودیت سرمایه و یا خواست سهامداراش اینطوری باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. کاوه

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    ۱_برتری ژاپنی ها در عرصه فروش مشهوده. هرچند فولکس پرفرح وشترین کمپانی جهانه.
    ۳-ب.ام.و و بنز و آئودی خودروهای پرمیوم و لوکس محسوب می شوند اما حضور سه مدل بنز و دو مدل ب.ام.و و یک مدل آئودی نشانه محبوبیت و موفقیت است. عجیبه که لکسوس هیچ نماینده ای نداره
    ۳-هوندا آرام آرام به صف تویوتا و نیسان نزدیک می شوداما فاصله دیگر برندهای ژاپنی یعنی مزدا ، سوزوکی ،سوبارو و البته میتسوبیشی با آن سه تای اول در عرصه فروش، نجومی باقی مونده
    ۴- فروش بالای پاسات غافلگیر کننده است. رقیب جدی برای کمری و آکورد
    ۵- از رنو فقط یک مدل. رنو ارباب اروپاست اما در آمریکا و چین فروشی ندارد. پژو هم که نماینده ای ندارد
    ۶-توسان، الانترا، اسپورتیج و سراتو. چهار نماینده کره ای ها. البته خبری ازسوناتا و سانتافه و سورنتو نیست. کره ای هاشایسته احترام بیشتری هستند.
    ۷-بیست و هشت مدل ازاین فهرست در خیابان های تهران حضور موثر دارند. ازجمله داچیا ساندرو
    ۸-سه نماینده از چین هست.. هاوال در ایران هم فروش می رود.
    ۹-ولوو، آلفا رومئو، جگوارو میتسوبیشی چهارنام احترام برانگیز که نماینده ای بین پنجاه تا ندارند
    ۱۰-فولکس، تویوتا، فورد، نیسان، هوندا وهیوندایی پرفروش ترین برندهای جهان هستند. طبیعتا در مورد کمپانی ها باید طور دیگری محاسبه کرد چون رنو و نیسان و میتسو یک کمپانی محسوب می شود و فولکس هم چندین برند را تحت پوشش خود دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. کاوه

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    کامنتم حذف شد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. آرمین

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (79 ديدگاه)

    در تعجبم که چرا فروش مزدا cx5 از تویوتا راو۴ کمتره!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Bideski

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    ماشاا… به ژاپنیا مخصوصا هوندا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. HAMID.HEMI

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    ارزش جایگاه اول فورد 150 F از اینجا مشخص میشه که جایگاه های بعدی تا چهارم همه خودروهای اقتصادی هستند و با قیمتهایی کمتر از نصف فورد و بازارهای فروش بسیار گسترده، بازهم نتونستن رتبه اول رو از فورد بگیرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مانی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اصلا فکرش رو نمیکردم پاسات جدید با این اختلاف از کمری جلو بزنه
    جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Hamid...Audi

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    منم طرفدار خودرو های آلمانی و ژاپنیم ولی واقعا بیشترین ماشینی دوست دارم فورد اف۱۵۰ هستش.
    لامصب دنیاییه واسه خودش و همه چیز تمومه مخصوصا رپتور ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      بدرد ما نمیخوره
      من یدونش رو از نزدیک دیدم
      فکر کنم ۲۰-۲۵ متری طولش بود:D

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا