چشم انداز

نگاهی به زوایای پنهان دنیای خودرو

به‌راستی چه حس و حالی در مواجه با این نام‌ها دارید؟ این اسامی چه تصورات و خاطراتی را در شما زنده می‌کند؟ بنز شما به یاد چه می‌اندازد؟ ب‌ام‌و چطور؟ تویوتا کدام خاطره را برای شما تداعی می‌کند؟

Volkswagen Beetle
Volkswagen Beetle
خیلی از ما هنگامی که نام بنز را می‌شنویم به یاد کیفیت و تجمل می‌افتیم، ب.ام.و برایمان تداعی‌کننده زیبایی، شتاب و سرعت است و تویوتا هم نماد دوام و پرکاری. اما آیا در عمل هم وضع بدین منوال هست و یا این تنها تصورات و برداشت‌های ماست که چنین ذهنیاتی را خلق می‌کند. تردیدی در این امر نیست که ورود هر محصول جدیدی به بازار، پیش‌داوری‌ها و باورهایی را هم در مشتری ایجاد می‌کند که در واکنش بعدی او نسبت به همان کالا بسیار تأثیرگذار است. مثلاً برخی کمپانی‌ها از همان بدو ورودشان، عملکرد بسیار خوبی داشته و کیفیت و دوام بالا را وجه همت خویش قرار دادند؛ شرکت‌های آلمانی از جمله بنز و فولکس‌واگن از این زمره‌اند. برای آنکه بهتر بتوانیم عملکرد ژرمن‌ها را در این زمینه بررسی کنیم، توجهتان را به مطلب ذیل جلب می‌کنم:

Volkswagen Beetle Last Edition
Volkswagen Beetle Last Edition
وقتی آلفرد کاشل پیرمرد ۶۹ ساله آلمانی صبح زود می‌رود تا نان تازه برای صبحانه‌اش بخرد، رهگذران خیره بر سر جایشان می‌مانند. آن‌ها مشتاقانه در خاطرات گذشته غرق می‌شوند، به یاد می‌آورند که چگونه شاهکار صنایع اتومبیل‌سازی کشورشان پا به عرصه وجود نهاد. آنچه این خاطرات را در مردم زنده می‌کند یک فولکس سوسک کهنه است که به این پیرمرد بازنشسته تعلق دارد. اتومبیل با رنگ آبی آسمانی خود ۴۴ سال، حالا یک سال کم یا زیادتر عمر کرده و کیلومتر شمار کهنه‌اش عدد ۴۲۱,۰۰۰ را نشان می‌دهد البته با همان موتوری که از روز اول روی آن نصب کرده‌اند.

Volkswagen Beetle Last Edition
Volkswagen Beetle Last Edition
نه‌تنها بیشتر آلمانی‌ها ماشین دار شدنشان را با یک فولکس‌واگن شروع کرده‌اند، حتی می‌توان ادعا کرد که اصولاً شکوفایی اقتصاد کشور آلمان بعد از جنگ جهانی دوم با تولد همین اتومبیل شروع شد. آلفرد کاشل سوئیچ را می‌چرخاند و موتور باکسر راه می‌افتد و چنان آرام و نرم وبی صدا که گویی همین دیروز از کارخانه بیرون آمده است. موتور در دور آرام چنان تک‌تک می‌کند که یک ساعت دقیق ساخت سوئیس و به طور جدی روح فردیناند پورشه، طراحش را در آن دنیا شاد می‌کند. حتی با کمک گوشی پزشکی هم صدای اضافی از داخل موتور به گوش نمی‌رسد. مالک اتومبیل که خودش یک مکانیک تعلیم دیده است می‌گوید: از وقتی که ۱۹ سال پیش این اتومبیل را از دوستم هدیه گرفته‌ام هر دو هزار و پانصد کیلومتر یک بار روغنش را عوض کرده‌ام. البته آن وقت فقط ۲۶۰/۰۰۰ کیلومتر کار کرده بود. او ادامه می‌دهد: یاتاقان‌های این اتومبیل با مشابه امروزی خودش فرق دارد و در همان وقت دست توی جعبه ابزار می‌برد و دو یاتاقان را بیرون می‌آورد و نشان می‌دهد، یکی از این یاتاقان‌ها ۶ میلی‌متر ضخامت دارد و از فلز سفید رنگی ساخته شده است که جنس یاتاقان به کار رفته در موتور این اتومبیل نیز از همین نوع است (منظور فولکس بیتل مدل ۱۹۳۸ متعلق به کاشل است). جنس این یاتاقان طوری است که اگر در کوتاه مدت جریان روغن در آن قطع شود معیوب نمی‌شود. یاتاقان دومی هم متعلق به یک فولکس مدل ۱۹۷۶ میلادی است. این یاتاقان تنها ۲ میلی‌متر ضخامت دارد و تنها لایه نازکی از بستر آن با فلز مقاومی پوشیده شده است. این امر به خوبی نشان دهنده فرق زیاد بین یاتاقان قدیم و جدید است. البته در موتور این اتومبیل، محکم‌کاری‌های دیگری هم شده است و می‌توان گفت که یاتاقان‌های قوی و دور موتور کم، که حداکثر ۳۵۰۰ دور در دقیقه می‌باشد، عمر این موتور کهنه را طولانی نموده، فولکس‌های امروزی خیلی به‌ندرت چنان عمر طولانی می‌کنند. (مطلب مذکور مربوط به سال ۱۹۸۳ میلادی است)

خط تولید فولکس بیتل در دهه 30
خط تولید فولکس بیتل در دهه ۳۰
با ملاحظه شرح فوق این نکته به‌روشنی آشکار می‌گردد که برند فولکس‌واگن در سالهای اولیه ورودش به بازار یکی از با کیفیت‌ترین خودروها در کلاس خود بوده است (شاید به همین سبب است که هنوز هم افراد جا افتاده از این خودرو به نیکی یاد نموده و کاملاً هم به عملکردش ایمان دارند). ولی به مرور زمان و روزبه‌روز از کیفیت اولیه این خودرو کاسته شد و از سطح عالی کیفی به حد متوسط آن نزول کرد. این مشکلی است که هنوز هم علیرغم پیشرفت‌های کیفی چشمگیر، دامن‌گیر این برند است و فروش کمتر آن در بازار آمریکا نسبت به همتایان ژاپنی‌اش، گواهی روشنی بر این امر است. به نظر می‌رسد که کماکان برخی از آمریکایی‌ها، خاطرات ناخوشایند فولکس‌های دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی را فراموش نکرده‌اند!

Volkswagen Beetle 1938
Volkswagen Beetle 1938
گرچه برخی دیگر از برندهای معروف نیز در آغاز فعالیتشان بسیار ضعیف ظاهر شدند، ولی در طول زمان سعی نمودند که با کار و تلاش بی‌وقفه و نیز بهبود روزبه‌روز کیفیت، ذهنیت مطلوبی را از خود در نزد مشتریانشان به جای نهند. برندهای ژاپنی و در رأسشان تویوتا از این زمره‌اند. تویوتا برای نخستین بار در سال ۱۹۵۷ میلادی، دو دستگاه تویوتا CROWN را به آمریکا صادر نمود. این خودروها در بزرگراه‌های آمریکا تحت آزمایش قرار گرفتند و آن‌قدر ضعیف و سنگین بودند که مسیر سربالایی را به سوی نمایندگی تویوتا در HOLLYWOOD با مشکل طی کردند. اما تویوتا ناامید نشد و تجربیات و اطلاعات نمایندگان خود را در آمریکا را به کار گرفت و بالاخره در سال ۱۹۶۵ میلادی مدل CORONA را به یک عنوان یک اتومبیل کوچک و لوکس مخصوص بازار آمریکا ساخت. در سال ۱۹۷۵ این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده خودرو به آمریکا شناخته شد و از فولکس‌واگن که تا آن زمان مقام برتر را در این زمینه داشت سبقت گرفت؛ این امر مصادف با زمانی است که فولکس‌واگن از کیفیت اولیه خود فاصله گرفته و دیگر آن اتومبیل سابق نیست! پس همان‌طور که گفته شد تویوتا در عرض چند سال موفق شد، تا حد زیادی، ذهنیت نامطلوب اولیه را از اذهان مردم و مشتریانش پاک کند و تا آن حد برسد که این اعتقاد را در خیلی از جوامع نهادینه کند که ماشین‌های تویوتا مرگ ندارند!

تویوتا کراون و خودروی شایسته‌تر کرونا مدل 1961
تویوتا کراون و خودروی شایسته‌تر کرونا مدل ۱۹۶۱
تا اینجا پی بردیم که کمپانی‌های معروف خودروسازی به چه نحو می‌توانند برداشت‌های ذهنی مطلوب یا نامطلوبی را از خود وارد ذهن خریداران کنند؛ به طوری که ناخودآگاه اسامی آن‌ها معرف صفات خاصی باشد. البته این تصاویر در طول زمان ثابت نیست و بسته به عملکرد یک برند معین، تقویت و تضعیف می‌گردد و حتی ممکن است که این برداشت‌ها و ذهنیت‌ها در نسل‌های گوناگون جامعه نیز با هم تفاوت جدی هم داشته باشد. اما از طرف دیگر گاهی هم مشاهده می‌شود که چسبیدن به یک دیدگاه خاص از یک محصول، موجب بی‌خبری مشتری از واقعیت ماجرا شده و اعتقاد و تعصب بیجا به محصولات یک کشور و یا یک برند، ذهن او را کاملاً از ماهیت اصلی آن کالا منحرف می‌کند. آنتونی رابینز روانشناس شهیر آمریکایی در کتابش «به سوی کامیابی» و در فصل مربوط به نظام عقیدتی، مطلب جالبی را در این زمینه نگاشته است که توجهتان را به آن جلب می‌کنم.

در زمینه‌های اقتصاد و بازرگانی نیز باورهای غلطی وجود دارد که ما را به سرازیری رکود اقتصادی سوق می‌دهد و بعضی عقیده دارند که فاجعه نزدیک است. اقتصاد ما در همه بخش‌ها با مشکلات جدی روبرو است. علت چیست؟ در شماره مارس ۱۹۹۱ مجله «فوربز» مقاله‌ای خواندم که سرنخی در آن به چشم می‌خورد.
در این مقاله دو اتومبیل معرفی شده بود. یکی اتومبیل «لیزر» ساخت کارخانه «پلیموت- کرایسلر» و دیگری اتومبیل «اکلیپس» ساخت کارخانه «میتسوبیشی» و نوشته بود در مقابل هر ۱۹ اتومبیل که کارخانه کرایسلر می‌فروشد، کارخانه میتسوبیشی ۱۰۰ اتومبیل را به فروش می‌رساند. ممکن است بگویید «اینکه چیزی نیست، اتومبیل‌های ژاپنی نسبت به اتومبیل‌های آمریکایی فروش بیشتری دارند» اما نکته مهم این است که این دو اتومبیل عیناً یکی هستند و هر دو اتومبیل با مشارکت هر دو شرکت مزبور ساخته شده‌اند. تنها تفاوت اتومبیل‌های «اکلیپس» و «لیزر» در نام و کارخانه سازنده آن‌ها است. چطور چنین چیزی ممکن است؟ همان طور که ممکن است شما هم متوجه شده باشید، تحقیقات مربوط به علت این تفاوت فروش نشان داد که مردم به اتومبیل‌های ژاپنی بیشتر علاقه‌مندند زیرا اعتقاد دارند که کیفیت ساخت این اتومبیل‌ها بالاتر است. مشکل اساسی در غلط بودن این عقیده است، زیرا این دو اتومبیل در واقع یکی هستند و کیفیت آن‌ها کمترین تفاوتی با هم ندارد. چرا مشتریان چنین عقیده‌ای دارند؟ علت واضح است. ژاپنی‌ها در مورد کیفیت کالا، شهرتی برای خود بدست آورده‌اند به طوری که هیچ‌کس در این مورد تردیدی به خود راه نمی‌دهد.  

شاید تعجب کنید که شهرت ژاپنی‌ها در مورد کیفیت کالا، مرهون یک نفر آمریکایی است بنام دکتر دابلیو ادواردز دمینگ که در سال ۱۹۵۰ توسط ژنرال مک آرتور به ژاپن اعزام شد (ژنرال مک آرتور فاتح ژاپن در جنگ جهانی دوم بود). دمینگ که متخصص کنترل کیفی بود، به درخواست اتحادیه دانشمندان و مهندسان ژاپنی، اصول کنترل کیفیت را به آن‌ها آموخت. شاید فکر کنید که دمینگ به ژاپنی‌ها یاد داد که چگونه اتومبیل‌های بهتری بسازند. اما مطلقاً چنین نبود. وی چهارده اصل اساسی را به آن‌ها آموخت و یک اعتقاد اصلی نیز در آن‌ها به وجود آورد که تا به امروز پایه کلیه تصمیم‌گیری‌های صحیح شرکت‌های عمده و چندملیتی ژاپن بوده است. آن اعتقاد اصلی این بود: «تلاش بی‌وقفه و پایان‌ناپذیر، در جهت بهبود روزبه‌روز کیفیت، باعث می‌شود که ژاپن بازارهای جهانی را از آن خود سازد».
دمینگ به آن‌ها آموخت که کیفیت این نیست که به استاندارد معینی دست یابیم. بلکه کیفیت یک فرایند دائمی و روزمره است و پایانی برای بهبود کیفیت متصور نیست. وی به ژاپنی‌ها قول داد که اگر اصول مزبور را به کار گیرند، ظرف پنج سال، محصولات کیفی آن‌ها بازارهای جهانی را خواهد گرفت و ظرف ۱۰ الی ۲۰ سال یکی از قدرت‌های اقتصادی جهان خواهند شد.

1990 Mitsubishi Eclipse
۱۹۹۰ Mitsubishi Eclipse
plymouth laser 1990
فروش پلیموث لیزر یک‌پنجم مشابه ژاپنی آن بود
مطلب فوق نشان دهنده این امر است که ژاپنی‌ها تا چه اندازه توانسته‌اند با استفاده از اصولی ساده و در عین حال مهم، کیفیت برندهای خود را ارتقاء داده و تصویر بسیار مطلوبی را نیز از خود در مغز خریداران حک نمایند، به طوری که ناخودآگاه با شنیدن اسامی برندهای ژاپنی، کیفیت عالی هم برایمان تداعی شود! در سطرهای پایانی این مطلب می‌خواهم این موضوع را خاطر نشان کنم که سعی کنیم که کمتر به محصولات یک کشور خاص و یا حتی برندهای تولیدی‌اش تعصب ورزیم، بلکه تنها و تنها کیفیت کالا را معیار داوری خویش قرار دهیم. چه بسا برندی در بدو ورودش به بازار از لحاظ کیفی عالی بوده است، ولی امروزه چندان نشانی از شکوه اولیه‌اش در او نیست و به اصطلاح دارد نان شهرت پیشینش می‌خورد و یا برعکس، خودرویی بوده که در گذشته کیفیت خوبی نداشته ولی در حال حاضر کاملاً از لحاظ کیفی دگرگون شده و رو به بهبود رفته است.

در حال حاضر ما این مسئله را به وضوح در مورد خودروهای کره‌ای شاهدیم. فقط کافی است که مدل‌های جدید هیوندای و کیا را با خودروهای دو دهه پیش آن‌ها مقایسه کنیم تا متوجه پیشرفت حیرت‌انگیز آن‌ها در این زمینه گردیم؛ این مسئله‌ای است که خواه‌ناخواه برای برندهای چینی هم اتفاق خواهد افتاد، اگر چنانچه همین روند بهبود کیفی را ادامه دهند. در عصر جهانی شدن تجارت و در زمانه‌ای که خیلی از خودروها از منابع مشترکی تغذیه و تأمین می‌شوند، هواداری افراطی از یک برند چندان عاقلانه نیست و گاهی اوقات عواقب وخیمی داشته و موجب خسران مالی فرد نیز می‌گردد.
با یک مثال این بحث را تمام می‌کنم. ممکن است پیش از این نام شرکت ژاپنی AISIN را شنیده باشید. فقط این را می‌خواهم بگویم که در حال حاضر این شرکت شبیه همتای آلمانی‌اش ZF، یکی از بزرگ‌ترین سازندگان گیربکس در دنیاست. جالب است که بدانید در حال حاضر هر سه خودروی متفاوت پورشه کاین، لکسس و MG6 گیربکسشان را از این شرکت تأمین می‌کنند. به‌علاوه، طراحی گیربکس خودروی نه‌چندان مشهور و چینی بایک سابرینا هم توسط این شرکت صورت گرفته است!

volvo c30
Volvo C30
برای آنکه یک مثال ملموس‌تر هم برایتان بزنم نام برخی از سازندگان قطعات خودروی ولو C30 را در جدول ذیل برایتان درج نمودم.

نام قطعه مورد استفاده در خودرو نام سازنده محل ساخت
سیستم توربو هانی ول توربو آمریکا
موتورهای دیزل پژو- سیتروئن فرانسه
برف‌پاک‌کن جلو بوش آلمان
قفل فرمان دلفی آمریکا
صندلی‌های خودرو جانسون کنترلز آمریکا
رنگ آستر باسف آلمان
چراغ‌های عقب مگنتی مارلی ایتالیا
ایربگ ها و کمربندهای ایمنی آوتولیو سوئد- امریکا

به نظر شما آیا ولو C30 را می‌توان خودرویی ۱۰۰ درصد سوئدی دانست؟ پس شاید این‌طور بتوان داوری کرد که در آینده‌ای نزدیک نام برند و محل ساخت خودرو کم‌رنگ‌تر شده و تنها این کیفیت است که ملاک ارزیابی مشتریان قرار می‌گیرد.

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۶۲ دیدگاه‌ها

  1. مجيد

    ۲۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    از نظر من اینکه یه خودروساز محصولاتش پر فروش باشند دلیلی بر پیشرفت کردن نیست، بحث فروش از مسایل فنی، اخلاق کاری، نوآوری و… جداست
    این شرکت ها با کپی کاری، تبلیغات وسیع، قیمت پایین تر نسبت به رقبا که ناشی از فقر تکنولوژی تو محصولاتشونه تونستند پولدار شند وحالا ژست آدمای با کلاسو میگیرند. تویوتا الان از همه شرکت ها پولدارتره، آیا به همون اندازه هم نوآوری داره؟؟؟ به خودتون رجوع کنید، انتظار نو آوری رو تو محصولات کدوم شرکت ها دارید؟ مثلا پژو با این همه بدبختی وبی پولی همیشه یه حرف جدید داره، فولکس پروژه از ویرون رو با وجود ضرر دهیش دست نکشید.
    دوستان همه چیز پول نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۲۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    لطفا دقت بفرمایید فولکس قورباغه ای نه سوسک،این لغت به اشتباه و مربوط به کساییه که متاسفانه لغتی ترجمه میکنند و به مهتوا بی تفاوتند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۲ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      دوست عزیز، این نام را خود آلمانی ها برای این مدل انتخاب کرده اند که معنی انگلیسی آن سوسک می شود.این خودرو در ایران به قورباغه ای معروف شده است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا.2272

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (186 ديدگاه)

      دوست عزیز همون سوسک درسته
      اگه بابابزرگ شما میگه قورباغه، دلیل نداره فکر کنی واقعا قورباغه اس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    سام عزیز من تحقیق میکنم بابت حرف شما در مطلب بابت یاتاقان .

    چون که نزدیکه خونه ی ما یدونه نمایندگیه فولکس هست . خواستید ادرسشو

    میدم . خیابان سپه نرسیده به میدان حر . دست چپ .

    من که گفتم ، بعضی از مواقع ادم با یکسری جملات مواجه میشه ، که انگار

    صنعت خودرو را تویوتا ساخته و بقیه مفت و مجانی رسیدن به ای درجه .

    هر خودروسازی دوران صعود و نزول رو داشته .

    اقا سام جواب منو ندادی که چرا لکسس با کیفیت بهتر و با مدارک درجه ی

    بهتر در جی دی پاور هنوز در سایه فروش جهانی المان ها است ؟

    چرا بیشتر خودروساز ها با المانی ها همکاری میکردن ؟

    مگه کیفتشون پایین نیست نسبت به ژاپنی ها ؟؟

    مگه گرون تر نیستن ؟

    شما فقط از یک بعد میبینی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    اگر بخوام متعصبانه حرف بزنم که دیگه …….

    هنوز هیچ تویوتا و لکسسی رو ما بعد از 60 سال کار ندیدیم ، مدام میگیم

    کیفیت . کیفیت .

    80 سال برای من خیلی موثق تز از جی دی پاوره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    حمید جان من بارها از فولکس و دستاوردهاش گفتم . من نمیدونم چرا بعضی ها

    فکر میکنن که فولکس نمیتونه با کیفیت باشه . اول از همه باید بگم که

    فولکس و ماشین های المانی کیفتشون زبانزد عام و خاصه .

    دوم همین فولکس میتونست هزینه هایی که برای یکی از زیر مجموعه هاش

    میکنه را انجام نده و به قولی در رقابت تنگاتنگ تویوتا بره .

    اما خب حاضره چندین میلیون روی بوگاتی ضرر بده ، روی سئات ضرر بده و

    اونهارو هم با خودش بالا بکشه .

    از نظر من این ارزش داره که بقیه را هم با خودش میکشونه بالا . ایا

    تویوتا هم همچین توانی دارد .

    اما باز هم بی خیال این ها میشیم و میگوییم که اصلا بنز و کل برند های

    المانی بی کیفیت .

    ما با همون بی کیفتی و پر خرج بودن و گرون بودن و بی اپشن بودن ،

    فروشمون بیشتره . نکنه مردم دنیا نفهمن ؟

    ایا فولکسی که کیفیتش کم شده به واسطه ی چی قروش داره ؟

    اون فولکس با پول باباش اینهمه زیر مجموعه خرید ؟؟؟

    از اسمون اون همه شرکت زیر مجموعه را اداره میکنند و همشون رو در درجات

    بالا نگه میدارند ؟؟؟

    از اسمون تکنولوژی بهش میدن ؟

    فولکس هم فروخت . هم تکنولوژی با خودش اورد . هم دیگر برندهارو زنده

    کرد و کشید بالا و هم جزو سه شرکت پرفروش دنیا شد .

    دیگه حرفی ندارم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      میلاد عزیز،اگر متن را کاملا خوانده باشید متوجه این نکته می شوید که در آن به هیچ عنوان از برند خاصی طرفداری نشده است. هدف از ارائه این متن آن بوده که از تعصبات بیهوده به فلان برند x و یا y کم بکند و ذهنیت ها را متوجه اصل قضیه که همان کیفیت محصول باشد، نماید. اگر در این مطلب مثال هایی هم آورده شده تنها و تنها تأکید بر این موضوع بوده است.در هیچ جای متن نگاشته نشده است که خودروهای آلمانی بی کیفیت، پر خرج و بی آپشن هستند! بلکه گفته شده است که در برهه خاصی از زمان ( دهه 70 و 80 میلادی) این خودروسازان از لحاظ کیفی نزول نمودند که عمده دلیل آنهم به خاطر تفاوت روش مدیریت آنها با ژاپنی ها بوده است و نه الزاما تکنولوژی پایین تر آنها. این را هم نوشتم که فولکس در طی سالهای بعد پیشرفت کیفی چشمگیری نموده است. در کل هدف متن فقط و فقط توجه به آیتم کیفیت محصول بوده است و نه چیز دیگری.در جایی گفتید که موسسه jdpower را قبول ندارید که این مسئله در جای خود هر نوع بحثی را با شما بی فایده می کند؛ در حالی که امروزه مشاهده می کنیم که داده های این موسسه برای همه خودروسازان دنیا معتبر بوده و گاها در تبلیغات و معرفی محصول، مورد استنادشان قرار می گیرد.به هر حال در هر موضوعی باید یک داور و یا قاضی معتبر را ملاک قرار دهیم وگرنه هر نوع بحثی لوث شده و هرج و مرج حاکم می شود. مثل اینکه من بگویم که 500 کیلو وزن دارم، مشخص است که ادعای من بی اعتبار و کذب است، برای رد این ادعا هم باید از دستگاه سنجش وزن استفاده کرد و بس. این موسسه و دیگر موسسات از این قبیل و برخی دیگر از جمله euroncap ،consumer report،iihs و….حکم همان دستگاه را برای ارزیابی دارند.
      ثانیا در هیچ جای این مطلب گفته نشده است که برند فولکس واگن و امثالهم مفت و مجانی به این جایگاه رسیده اند و تویوتا زحمت کشیده است! اگر در سطری این موضوع نوشته شده است، لطفا به من نشان دهید.اگر دقت کرده باشید تمام منابع هم از زبان خود آلمانی ها و آمریکایی ها نقل قول شده است.در جایی گفتید که لکسوس فروش کمتری نسبت به برندهای لوکس آلمانی دارد.در حال حاضر آمارهای فروش در چین و کره و حتی ژاپن تأیید کننده نظر شماست؛ گرچه در آمریکا این اختلاف فروش کمتر از کشورهای مذکور است. اما چرا مسئله به اینگونه است؟
      اولا خریداران خودروهای لوکس علاوه بر شاخص کیفیت، آیتم دیگری را هم مدنظر قرار می دهند و آن هم اینکه، محصول خریداری شده حس تشخص و تمایزطلبی آنها را نیز ارضا کند، به همین خاطر بیشترشان سعی می کنند خودروهایی را خریداری نمایند که از طراحی باهویت تری برخوردار بوده و در بین انبوه خودروهای در حال تردد در داخل خیابان ها هم شاخص تر باشد. این امر بخصوص در کشورهای در حال توسعه ای چون چین و کشورهای عربی بیشتر دیده می شود. این قضیه در زمانی که کیفیت خودروهای لوکس به هم بسیار نزدیک می شود، تشدید هم می گردد.امروزه بنابر همان آمار jdpower که شما قبولش ندارید! خودروهایی آلمانی همچون بنز و پورشه از بالاترین رتبه های کیفی برخوردارند و شانه به شانه برندهای معروف ژاپنی حرکت می کنند،کاملا واضح است که در یک شرایط نسبتا برابر از لحاظ کیفی، فرد پولدار قید چند هزار دلار اضافی را می زند و همان خودروی با سابقه تر و گاها زیباتر آلمانی را می خرد. شما در این شرایط قرار می گرفتید چگونه عمل می نمودید؟
      اما در اینکه همه مشتاقند که با آلمانی ها همکاری کنند، واقعیت این است این مسئله در همه جای دنیا صدق نمی کند و عمده سرمایه گذاری آلمانی ها بیشتر در مناطق خاصی از جمله چین، مکزیک،آمریکای جنوبی، آمریکا، اروپای شرقی وآفریقای جنوبی دیده می شود؛ در حالی که ژاپنی ها کمابیش در سرتاسر دنیا پراکنده اند،از اروپا،آمریکا، چین،آسیای جنوب شرقی،روسیه گرفته تا آفریقا و آمریکای لاتین.بنا بر آمارها هم تعداد واحدهای خودروسازی ژاپن در دنیا از آلمان خیلی بیشتر است.البته درباره کامنت شما توضیحات بیشتری هم وجود دارد که خدا عمری اعطا کرد در یک مقاله به طور کامل توضیح می دهم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۲۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (787 ديدگاه)

        میلاد هیچوقت جی دی پاور رو قبول نمیکنه تا وقتی که بنز در صدر باشه و لکسس در قعر…که اونم فقط در خواب میسر خواهد بود…کلا همه آلمان دوستا هم همینطوری هستن…
        خودت میلاد تا چند وقت پیش میگفتی جرمی کلارکسون بده از وقتی بنز رو انتخاب کرد خوب شد؟؟؟
        برو تو صفحه ۱ یه جواب بهت دادم منتظر جوابتم جیگر….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سام

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (899 ديدگاه)

          با سلام

          فرید جان، صفحه یک دیگه جا نبود! خوب شد که خودت آمدی صفحه 2. بهر حال ما باید یک مرجعی را قبول داشته باشیم و گرنه به هیچ عنوان نمی تونیم درباره هیچ خودرویی نظر درست و مستندی بدیم.تازه این مطلب تنها هدفش کاهش تعصبات بیهوده درباره برندهای خودرویی بود، اگر خدای ناخواسته طرفداری از یک برند بود که واویلا می شد!این را هم بگم که درباره کیفیت خودروهای آلمانی به منبع جدیدی دست پیدا کردم که دارم روش کار می کنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فرید

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          سام عزیزم خیلی مخلصیم برادر…
          بله عزیز منم شبانه روز تو گوش این میلاد دارم میخونم که منبع باید رسمی باشه ولی چون جوونه پسرم گوش نمیده که :-D ;-) …حالا همین جی دی پاور بنز رو اول میکرد همین میلاد ول کنمون نبود یه بابایی از ماها درمیاورد که خدا میدونه…خدارو شکر که ما متعصبی نیستیم وگرنه خیلی حرفا میتونستیم بزنیم که نمیزنیم چون در کلاس برند لوکسی مثل لکسس نیست این کارا…من خودم هر حرفی میزنم طبق آمار رسمی میزنم حالا یکی میخواد قبول کنه یکی میخواد نکنه…مهم معتبر بودن منبع هستش…
          حالا به قول خودت تو این مطلب از برند خاصی طرفداری نکردی وگرنه خون راه میوفتاد…من میدونم چقدر زحمت کشیدی عزیزم دستتم درد نکنه زیاد این حرفارو جدی نگیر…بازم منتظر مطالب خوبت هستم من خودم…از الان هم منتظر مطلب جدیدت هستم…
          راستی برند مورد علاقه ات چیه؟؟؟؟من چند تا مطلب دارم واسه ترجمه مطالبش خوبن…خواستی بگو بهت بدم.همه اش در مورد لکسسه ها…نیاز به ترجمه داره.
          در ضمن یه پیشنهاد بیا یه آی دی واسه خودت تو پدال درست کن دیگه تا به بچه ها نزدیکتر باشی…منتظرتیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. حمید . فقط ب ام و . فقط آلمان

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (645 ديدگاه)

          فرید جان شما که انقدر JDPOWER مختص آمریکا رو قبول داری، چرا رکورد جهانی موتور سال رو قبول نداری؟ ب ام و با بیش از ۵۰ بار در صدره ، فولکس (که میگین در حال افت بوده) با بیش از ۳۰ بار دوم،بنز سوم، رتبه های بعدی فورد و پژو و غیره هستن که باز همون پژو موتورهاش طراحی ب ام و است،خودت بگو تویوتا و لکسس رو هم چند بار موتور سال شدن چندم جدولن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . حمید جان بحث با فرید بی فایدست .

          تو پدال منطقی تر هم پیدا میشه .

          من ترجیح میدم با سام عزیز مناظره کنم تا فرید .

          سام همه جوانب رو در نظر میگیره .

          در ضمن فرید جان من اگر طبق گفته ی تو بودم ، هیچوقت

          اون ایرادات رو از بنز نمیگرفتم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        سام عزیز من فکر میکنم کامنت من رو جوری خوندی که حمل به

        بی ادبی به شماست . من از شما بابت لحن بدم عذر خواهی میکنم .

        من نگفتم جی دی پاور را قبول ندارم ، وقتی تأکید شما دوستداران

        ژاپن بر کیفیت است ، ( مخصوصا اقا فرید ) من هم در جواب گفتم :

        که من مرسدس بنز با 70 سال کارکرد را بیشتر از جی دی پاور

        قول دارم .

        اگر نه کسی که ژاپن و لکسس را قبول نداشته باشد ، منکر حقیقت

        شده . اما بعضی از دوستان فقط چشمشان به منبعی همچون جی دی

        پاور و با اطمینان بودن میبیند .

        من هم گزینه های دیگری را مدنظر قرار میدم که نه تنها با

        ژاپنی دو الی 4 درجه اختلاف نداره ، بلکه اصلا وجود نداره .

        شما دوست عزیز در نوشته هایتان چنین حرف هایی که من زدم را

        ننوشتید ، اما جمله های معنی دار زیاد داشت .

        این حرف شما درسته که شعبه های ژاپن زیاد تر از المانی هاست .

        اما شما شعبه های تویوتا و هوندا و نیسان و … مدنظرتون است .

        ژاپن بالای 6 برند معمولی دارد ولی المان فقط فولکس را دارد .

        منظور من برند های لوکس بود .

        اما در کل من حرف شمارو قبول دارم . خداییش هم قبولت دارم اما

        به نظر بنده یذره معنی دار بود . ولی این را هم قبول کن

        که بعضی از بچه ها یکطرفه همه چیز را میبینند . اگر نه

        در پست های دوسال پیش لکسس ، کسی بد نمیگفت و جبهه نمیگرفت .

        این جبهه گیری ها علت داره .

        درهرحال بی ادبی و خلق و خوی تند مارو ببخش .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سام

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (899 ديدگاه)

          با سلام

          میلاد جان من هم از این تبادل اطلاعات خیلی لذت بردم و اصلا هم از دستت ناراحت نیستم.ماشین ارزش این حرف ها رو نداره دوست عزیز.هدف همه ما فقط باید افزایش آگاهی باشه.به هیچ برند خاصی هم تعصب ندارم و خود ماشینه که واسم مهمه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود . سام عزیز اینجور که شما به فرید میگی منابع جدیدی پیدا

        کردم ، معلومه دوتا شاول کابلی و 10 تا کمپرسی خبر کردی ، که

        خرابی های بنز و جمع کنی . :) :) :)

        خوب شد گفتی منم باید خودمو اماده کنم . خدا به دادمون برسه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرید

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          میلاد جون نترس…چرا استرس گرفتی عزیزم…هیچی نیست…آدم وقتی از ماشین ۸۰ سالش مطمئن باشه اینجوری استرس نمیگیره…شوخی کرد سام…طرفداری که اینجوری با ترس و لرز پشت برندش باشه فاتحه اش خوندست که…آخه حق داری از بس سابقه ی بنز خرابه و منم جای تو بودم میترسیدم :-D

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. مرتضی

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      نه فولکس چاه نفت داره!! یه جا نوشتی مرتضی شوخی میکنه اما جایی یادم نمیاد شوخی کرده باشم! هر چی گفتم از ته دل گفتم میلاد عزیز والله بلالله من تویوتا و بنز رو سوار شدم به وفور بخصوص مرسدس رو از رو کاغذ نمیگم که تیوتا اشغاله اما!! اما!!! مقرون به صرفه تره بی پرستیژ پر فروش بله از این نظر درسته اما این که بیاد تویوتا رو از مرسدس برتر بدونه نشونه چیه؟؟ باز هم میگم کدوم جملمو به شوخی گرفتی؟؟ که مثلا دل بعضیا رو بدست بیاری درست عین اون جملمو بگو چون جالبه من اصلا تو این بحث چیزی رو زیر سوال نبردم بلکه از زیر سوال رفتن فولکس تعجب کردم به نظرت شوخی کردم؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    فرید خیلی دور برداشتی . اصلا بنز و برندهای المانی اشغال ، شماها اگر

    کیفیت نداشته باشید ، میتونید فروش المان هارو داشته باشد ؟؟؟؟

    فرید هرکسی با تو بحث میکنه ، به دوتا مساله میخوره .

    1 جزو ده تای اول .

    2 جی دی پاور .

    همین برندهای پرخرج و گران و بی کیفیت چندین ساله که بهتریم موتورهای

    سال دنیارو میزنن . اما لکسس ؟؟؟ تویوتا ؟؟؟؟ ژاپن ؟؟؟

    همین اینفینیتی از پلت فرم و موتور بنز استفاده میکنه

    .http://www.pedal.ir/%D8%A7%DB%8C%D9%86%DB%8C%D9%81%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%81%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C-q70-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3/

    http://www.pedal.ir/%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-10-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2014/

    http://www.pedal.ir/%D8%A7%DB%8C%D9%86%DB%8C%D9%81%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C/q30-concept/

    این هم لینکاشون .

    به جز اون دو مورد چیز جدیدی واسه عرضه ندارین .

    اونم از صدقه صر تویوتا و کمک های مالیش .

    اگر بخوام گفته ی شمارو قبول کنم و بگم که مرسدس بنز زیر مجموعه است ،

    ( درحالی که نیست و شما از سرگذشت این برند بی خبری همینطور از شرکت

    DMG ) بنز با زیر مجموعه بودن ( باز هم تاکید میکنم که نیست و این حرف

    زاده فکر و تخیلات شماست ) همین برند زیر مجموعه نه تنها دومین برند با

    ارزش لوکس دنیاست ، بلکه افتخاراتشم از شما بیشتره .

    شما باید همون تویوتاهای بزک شده ی را در قالب لکسس به مردم بفروشی .

    ((( مدل های LX 570 و GX 460 )

    که قیمت فول لندکروز با ال ایکس فقط 5 هزار دلار فرقه .

    اگر بخواهی متعصب باشی ، من از تو متعصب ترم .

    این را هم بدان که برند زیر مجموعه هیچ وقت نمیتونه برند با ارزش بشه .

    امارها و تاریخ اینو نشون داده . باز حالا تو سر حرفت بمون .

    عرایضم را تمام میکنم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فرید

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (787 ديدگاه)

    دوستان دعوا نکنیییییییییییییید…جمله آخر همه چی رو نشون داده…برای چی دعوا میکنین آخه…
    جمله آخر آقای سام (پس شاید این‌طور بتوان داوری کرد که در آینده‌ای نزدیک نام برند و محل ساخت خودرو کم‌رنگ‌تر شده و تنها این کیفیت است که ملاک ارزیابی مشتریان قرار می‌گیرد)
    پس میشود طبق گزارشات مراجع رسمی نتیجه گرفت که…
    تنها یک برند رو میشود انتخاب کرد اونم برندی نیست جز (لکسس)،چون تنها برندی که در مراجع معتبر از دید مشتری همیشه در صدر کیفیت و اطمینان بوده همین لکسسه…چون همیشه هم مشتری حرف اول و آخر رو خواهد زد.
    میلاد بعد از خوندن این نظر یه حموم آب سرد رو بهت پیشنهاد میکنم :-D :-D :-D :-D ;-) ;-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید . فقط ب ام و . فقط آلمان

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (645 ديدگاه)

      فرید لکسس اصلا برنده؟؟؟؟ لندکروزر فول آپشن فقط ۳تا۵ هزار دلار ارزون تر از LX ،الان لکسس برنده؟هیچ فرقی هم با هم ندارن.مسئولین لکسس نشستن تویوتا فیس لیفت میکنن.یعنی تفاوت LX و لند از تفاوت ۴۰۵ و پارس کمتره. به این میگن برند یا متخصص فیس لیفت؟ یادم نمیاد بنز و ب ام و یه ماشینی که لوگوی دیگه روش بوده فیس لیفت کنن لوگو خودشونو بزنن بدن بیرون.من قبول دارم با کیفیته.خیلی هم دوس دارم لکسس رو.اما واقعیته. سالهاست ب ام و و بنز و آئودی صدر فروش و نوآوری هستن.فقط جاشون با هم عوض میشه.شما خودت بگو لکسس چقدر میفروشه چندمه،فیس لیفت کارو با بزرگان مقایسه نکن زشته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۲۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (787 ديدگاه)

        مسئولین بنز وقتی جرات طراحی یه مدل جدید رو ندارند و ۳ مدل رو مثل هم طراحی میکنند پس میشود با توجه به مثال شما در مورد ۴۰۵ و پارس میشود نتایج مختلفی گرفت…این مثال شما کاملا بچه گانه بود و دور از نظر های کارشناسی خودرو بوده..زشته هر حرفی رو زد…بنز اونقدر پایین نیومده که من بخوام با پارس و ۴۰۵ مقایسه اش کنم…شما هم متعصبی و فقط میخوای یه حرفی زده باشی…اول مثال خودتون رو با برند خودت مقایسه کن و بعد اون حرف رو بزن…خدایا یه طرفدار بنز بهم نشون بده متعصب نباشه…یعنی آرزو بدل موندما…این تعصبای بیجای شماها حال آدم رو از هرچی بنز بهم میزنه…بسه دیگه…چقدر تعصب و حرف پوچ.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مک میسل

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          باز چی شده؟دور گرفتین؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (645 ديدگاه)

          فرض کنیم درسته و بنز ماشیناش عینا مثل همه . (که اینطور نیست ولی فرض کنیم هست) .بسیار بهتر از اینه که خودرویی که لوگوش چیز دیگری بوده ، حالا لوگوش رو بذارن ستاره و بگن این بنزه! بنز اگر به قول شما مثل هم بزنه (که اینطور نیست) ماشین خودشه! ماشین مالک خودش رو که فیس لیفت نکرده! لکسس ماشین مالکشو فیس لیفت کرده! خداییش قبول دارم لکسس با کیفیت ترین فیس لیفت کار دنیاست .خخخخ

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ali g35

        ۲۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقا حمید لطفا احترام برندها رو نگه دار . لکسس برنده . تویوتا هم برنده . اگه این دو برند نیستند پس bmw هم برند نیست .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. ali g35

        ۲۵ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقا حمید اگه لکسس فیس لیفت کاره { که اصلا و به هیچ وجه فیس لیفت کار نیست ولی ما فرض میگیریم هست } پس با توجه به حرف خودت و چون رولز رویس و بنتلی از زیر مجموعه های vw و bmw محسوب میشوند نتیجه میگیریم متخصص فیس لیفتند و برند نیستند .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    بابا با این فرید بحث کردن بی فایدست . من باید تو اون 3 الی 4 باری که

    با هم بیرون رفتیم ، ارشادش میکردم .

    فرید عین مسئولان مدرسان شریف میمونه .

    دیدی ؟؟؟

    از مسئولای مدرسان شریف هر چی بپرسی ، با دوتا جواب مواجه میشی :

    1 – مدرسان شریف .

    2 – 2966

    حالا از فرید هر سوالی بپرسی ، میگه :

    1 – ارزش تویوتا

    2 – قابل اطمینان بودن و JD POWER

    از فرید میپرسم ارزش برند جواب میده : جی دی پاور .

    ازش میپرسم بهترین موتور سال جواب میده : قابل اطمینان بودن

    ازش میپرسم فروش جواب میده : جی دی پاور

    ازش میپرسم طراحی های سال جواب میده جی دی پاور .

    ما جی دی پاور را به عنوان شاخص کیفیت قبول داریم . اما زمانی که شما

    هیچ چیز را قبول نداری ، منم دقیقا رفتار شمارو انجام میدم و میگویم :

    هروقت لکسس با کیفیت شما 60 الی 80 سال کار کرد و همانند بنز های

    امروزی سراپا بود ، منم حرف شمارو در مورد کیفیت قبول میکنم .

    به نظر شما 70 سال گویای چه چیزی است ؟؟؟

    هی میخوام جمله ی معروف رو نگم نمیذاری .

    اخه اندازه بوق 1011 المان هم شهرت و محبوبیت نداری .

    خوبه اینجوری بگم ؟؟؟

    بوق 1011 المان اصل 2800000 ( دو میلیون و هشتصد هزار تومان ) .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      بیشین بینیم بابا میلاااااااااااد…به طرفدار بنز ۲۴ جدولی میخواد لکسسه اول جدولی رو ارشاد کنه :-D
      ما مدرسان شریف تو راست میگی :-D :-D من ازت سوال میپرسم تو سوال من رو با سوال جواب میدیو میپیچونی و میگی فرید همش میگه جی دی پاور…همیشه هم پیچوندیا چون هیچوقت جوابی نداشتی بدی…
      ببین واسه یه مشتری مهمترین چیز کیفیته ماشینشه…خودتم خوب میدونی…مشتری نمیاد ارزش برند رو ببینه ماشین بخره…مشتری نمیاد ببینه بهترین موتور سال چه برندی شده بره اون موتور ماشین رو بخره…مشتری نمیاد ببینه بهترین طراحی واسه کی بوده و بره ماشین بخره…به مشتری هیچ یک از این ۳ تا تاثیر نداره ولی فروش چرا تاثیر داره…واسه مشتری هیچ فرقی نمیکنه که ارزش برندش اول باشه یا آخر…واسه هر کسی مهم اینه که ماشینش بی دردسر کار کنه و یه عمر واسش دوام داشته باشه و این به نظر من و نظر همه خریداران یکی هستش…شاید تو خریدار نباشی و یا تعصبی بخای رفتار کنی و این هارو ملاک خریدت قرار بدی…
      میلاد جون شما جی دی پاور رو هیچوقت قبول نمیکنی و نخواهی کرد تا وقتی که بنز بیاد در صدر جدول مثل اون انتخاب جرمی کلارکسون سر LFA بعد میخوایم بهت نگم متعصب…کسی که جی دی پاور رو قبول نداره و میگه من ۸۰ سال عمر ماشین رو قبول دارم من دیگه حرفی ندارم…شما اجازه بده لکسس ۲۵ ساله که ورود کرده و شما ۱۰۰ سال جلوتر از ما ورود کردی…فعلا با ۲۵ سال ورودمون با اختلاف خیلی زیادی از شما بالاتریم دیگه اگه سن ماشینامون برسه بالا که بدتر ابروتون خواهد رفت که…تو کیفیت الان بنزاتون رو که اس کلاس ۲۰۱۴ تون ۲ ماه از کارخونش اومد بیرون آتیش گرفت رو داری با بنز ۸۰ سال پیش مقایسه میکنی؟؟؟اگه اعتبار اون بنزای ۶۰ سال پیشتون نیبود که الان اسمی به نام بنز وجود نداشت که…
      شما میتونی بری یه سر به نمایشگاه های ماشین بزنی و فرق سراپا بودن لکسس و بنز رو در سال های پیش کنار هم بزاری و ببینی…از بنز های پر استهلاک و پر خرج معلومه و اسمشون روشه و میشه از مقایسه این دو در کنار هم در چهره ماشین اینهای رو که گفتم ببینی…
      وقتی شهرت بنز رو با یوقش مقایسه میکنی معلومه جز همین بوق چیز دیگه ای ندارین که بگین…یعنی بنز اینقدر خار شده که فقط یه بوق داره؟؟؟؟؟ :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
      درمورد LX و GX گفتی…لااقل ما یه چند تا تغییر دادیم تو مدلامون که…ولی شما چی؟؟؟؟۳ تا مدل شاختون…S class و C class و maybach تون که همه شکل همه که…شما که بیشتر گند زدین که…تازه شمایی که مثلا بنز هستینو ۱۲۰ سال تجربه پشتتونه…من میباخ رو میبینم نسبت به اس کلاستون، یاد سمند سریر میوفتم :-D :-D نه خدایی یادش نمیوفتی؟؟؟؟؟ :-D :-D :-D کارل بنز این هارو میدید اگه زنده بود خودشو زنده به گور میکرد :-D :-D
      میلاد جون اینقدر متعصب نباش هنوز شرکتتون رو خوب نمیشناسی و نمیدونی مالک مرسدس کیه…حتی خود دایملر میگه lن مالک بنزم ولی تو میگی نه…چرا اینقدر تعصب آخه؟؟؟؟خدایی چند درصد از سهام بنز بهت میرسه راست بگو :-D :-D ازدست تو میلاد پر تعصب :-D ;-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۲۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (787 ديدگاه)

        میلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
        تو موتور هم که بازم زیر مایین که…کلا یه بار تو سال ۲۰۱۴ منبعش رو پدال گذاشت اونم کردی تو چشم چال ما ولی خبر نداری که کجای جدولی…میلاد جون اطلاعاتت رو ببر بالا واسه خودت میگم…میگم متعصبی میگی نه…برین بوقتون رو بزنین بابا(همون۱۰۱۱) رو :-D :-D :-D :-D :-d :-D
        http://en.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year
        بوق یادت نره فقط :-D :-D :-D :-D

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (645 ديدگاه)

          عجب لینکی گذشتی فرید! یعنی خودت جواب خودتو دادی!!! تو این لینک تویوتا ۱۴ بار موتور سال شده، ب ام و ۴۳ بار!!! ۴۳بار!!!!! باریکلا! لینک عالی بود!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فرید

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          بابا چیییییییییی میگی حمید؟؟؟؟؟؟چند چندی با خودت؟؟؟؟؟اگه عینکی هستی عینکت رو عوض کن اگه نیستی برو یه دکتری چیزی…تو اصلا میدونی بحث ما سر چیه همینجوری میای نظر میدی…
          اولا بی ام دبلیو ۶۳ بار اول شده نه ۴۳ بار…دوما من بحثم با میلاد بود اونم سر بنز که هی موتور سال شدنشو میزد تو سر ما…و الان من هستم میزنم…یه بار پدال امسال اعلام کرد که بنز شده موتور سال…دیگه این میلاد ولکنمون نبود…ولی دیگه از این به بعد نمیتونه بگه…با اینکه ما باید بزنیم تو سر برندشونا ولی در شخصیت یه لکسسی نیست ولی بنزیا از بس تعصب کورکورانه جلوی چشمشون رو گرفته قبل اینکه بیان ادعا کنن نمیرن یه تحقیق کنن که اینطوری ضایع نشن.
          من با بی ام دبلیو مشکل ندارم الان بحثت با من چیه؟؟؟؟
          طرفدارای بی ام دبلیو خیلی بهترن تا بنز…بنزیا فقط و فقط (تعصب) (این کلمه تعصب رو باید با فونت ۳۰-۴۰نوشت)
          تویوتا هم دلیل داشت رفت با بی ام دبلیو همکاری کرد یه چیزی تو موتورش دید.آفرین به بی ام دبلیو…۶۳ بار واقعا خیلیه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        فرید جان بله شما درست میگی ، لکسس همه را زده ، مساوی هم

        نداشته . امارهای بنز هم همش دروغه و برای لکسس واقعیت و

        جاودانه است . من بمیرم ، دیگه با تو بحث نمیکنم .

        منطق 0

        :) :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرید

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          چرا هروقت من ازت سوال میپرسم و جواب میخوام میزنی خودتو به اون راه میلاد…جواب بده دیگه…همش میگی بحث با تو فایده نداره من باهات حرف نمیزنم و از این حرفا…تو هر چی میگی من در قبالش جواب میدم ولی تو در میری…چون جوابی هم نداری که بدی…اگه داشتی میدادی….تو اگه منتطقت ۱۰۰ هستش جواب بده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

        ۲۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (645 ديدگاه)

        میگم حالا این مشتری ها که واسشون مهمترین چیز کیفیته کجان که فروش لکسس رو به آئودی و بنز و ب ام و برسونن؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. ali g35

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (578 ديدگاه)

    توی این تقریبا دو هفته ای که توی پدال نیومدم دلم لک زده بود برای این کل کلهای بی پایان . آقای کاویانی مطلب خوبی بود . من جات بودم بابت این کامنتهای طرفدارای ماشینای آلمانی سریعا و بدون معطلی از پدال میرفتم و دیگه پشت سر خودم را هم نگاه نمیکردم . بهت حق میدم که ناراحت شی . اصلا و ابدا توی مطلب از کیفیت پایین یا حتی بی کیفیتی vw یا مرسدس بنز و …. بد نگفتی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      علی عزیز،اتفاقا همین کامنت هاست که خیلی از زوایای دیگر خودروسازی را برای آدمی رو می کنه.شاید بشود گفت که هیچ کالایی در دنیا این همه تأثیر در زندگی بشریت نداشته است.بهر حال این مطلب فتح بابی بود برای ارائه مطالب جدیدتر.هدف ما باید تنها بالابردن اطلاعات باشه نه چیز دیگر.در خاتمه از همه شما دوستان تشکر می کنم و خوشحالم که این متن مورد توجه تان قرار گرفت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرید

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      علی جان تا وقتی این متعصبای آلمانی باشند همیشه بحث و جدال خواهد بود. :-D ;-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali g35

        ۲۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقا فرید یک یا دو سال پیش یه تست خارجی بین کدیلاک و bmw توی یک نشریه بود که در انتها نویسنده اون مطلب بدون اینکه برنده را اعلام کنه نظرسنجی کرد و از مخاطبان اون نشریه درخواست کرد برنده را اعلام کنند . یک طرفدار bmw گفت این خودروساز { ب ام و } برنده است . ولی حرفی زد که من خیلی حرص خوردم و اعصابم خورد شد . این طرفدار ب ام و گفت : کدیلاک تقلیدی از مرسدس بنز و bmw و آئودی و سایر برندهای معتبره . { هنوزم بعد از گذشت بیش از 2 سال هر وقت یاد این حرف میوفتم خیلی ناراحت میشم و حرص میخورم }

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرید

          ۳۰ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          علی جون جدی نگیر خیلی ها خیلی حرفا میزنند از جمله…متعصبین…لکسس رو عشق است.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. بهزاد

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    فرید جان دوست خوبم.
    امیدوارم بحث های فنی در پدال پایدار باشه و نتایجی برای کاربران گرامی تا با پیچ و خم این صنعت بیشتر آشنا بشن.
    اما صحبت کردن راجب برندهایی که در این صنعت رفرنس هستند به خصوص مرسدس که واقعا جزو خودروهای بی نقص یا حداقل کم نقصی هستند بدین شکل در خور یک عاشق خودرو نیست و حساب برندها رو با حساب های شخصی یکی نکنید و اگر هم دوستان عزیز ایراداتی مثل بیرون بودن منبع اگزوز و نداشتن اگزوز استیل یا یکی بودن برخی محصولات با تفاوتهای کم و… میگیرند که اگر نیک بنگریم این ایرادات کاملا وارده دلیلی برای حمله به برندها نیست و با این نگاه که هر کدام از برندها دارای ضعف هایی در محصولاتشون هستند و بدون شک این ضعف ها در سایه نقاط قوت قرار میگیره و به چشم نمیاد میتوان با آسودگی و در وقت به جا این نقاط قوت و ضعف رو بررسی کرد تا خدای نکرده به کدورت تبدیل نشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      کاملا درسته آقا بهزاد عزیز با شما کاملا موافقم…ولی این آقا میلاد گل ما خیلی درمورد اگزوز لکسس رو مورد نقد خودشون قرار میدادند من فقط نشون دادم که فقط لکسس نیستش حتی همون برند لوکس خودشون هم دارای نقص هستش…من بیشتر حرفم این بود و ایشون هم معمولا نباید هم قبول کنند از اونجایی که هیچوقت هیچ چیز رو قبول نمیکنند.میلاد دیگه…کاریش نمیشه کرد…یدونست.
      ممنونم از شما..از عرایض شما استفاده کردیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مرتضی

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      اگزوز که سرش رو به زمینه ایرادی داره؟؟ من در این مورد چیزی نمیدونم!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. ارمان

    ۲۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    بحث خوبی بود واقا , یه مثال ساده بزنم از زمان 6 سالگیم سال 75 عاشق برند میتسوبیشی هستم و حضور پر رنگ این کمپانی در دهه 90 بر کسی پوشیده نبست اما از سال 2006 دیگه کار خاصی ازش ندیدم این واقعا منو به سمت برندهای گوناگون میبره
    اما حمید عزیز اگه این کامنت رو میخونی باید بگم من حسم اینکه کمپانیهای ماشین سازی دغدغه های گوناگونی دارن یکی فقط فروش واسش مهم و دیگری توسعه که یکم ااین چیزا رو ما ازش بی خبریم سیاست گزاریهای بسیار پیجیده ای پشت هر حرکت شرکتهای بزرگ هستش :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فرهاد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (254 ديدگاه)

    سلام بر دوستان، من خیلی حرفه ای نیستم ولی خودم یه c کلاس دارم داداشم es250 راستش هردو خوبن من عاشق آلمانم اون دونبال پول بودن ماشین و اینکه دردسر نداشته باشه، برا اینکه تو بندرعباس بیشتر ژاپنی می پسندن، به هر حال واقعا لکسوس دوست داشتنیه و واقعا با دوام با اینکه خودم آلمانی سوارم . پیروز باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. AMIR

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    پژو فدایی داری به مولا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا