چشم اندازهفته نامه

در سال 2017 چه خودروهای جدیدی را خواهیم دید؟ (قسمت اول)

آماده باشید یا نه، سال ۲۰۱۷ فرارسیده است. سالی که از تغییر و تحولات آن آگاهی نداریم اما میدانیم که امسال به‌احتمال‌زیاد تحولات بسیار جالبی در جهان خودرو روی خواهد داد. در این سال نه‌تنها تعداد زیادی خودروهای جدید رونمایی خواهد شد که انتظار می‌رود تکنولوژی خودروها نیز با سرعت بالایی پیشرفت کند؛ بنابراین تصمیم داریم طی دو قسمت خودروهای جدیدی را که امسال شاهد معرفی آن‌ها خواهیم بود، معرفی کنیم.

خودروهای اسپرت و عملکردی

هوندا سیویک تایپ R لیفت‌بک

honda-civic-type-r-3_1600x0w

هم‌اکنون در اروپا نسخهٔ هاچ‌بک هوندا سیویک تایپ R عرضه می‌شود اما آمریکایی‌ها از آن بی‌بهره‌اند درحالی‌که سیویک تایپ R همواره در ایالات‌متحده محبوب و پرطرفدار بوده است. خودرویی که در بین دیفرانسیل جلوها یکی از بهترین عملکردها را دارد؛ بنابراین پس از معرفی نسخهٔ لیفت‌بک هوندا سیویک برای بازار ایالات‌متحده حالا هوندا قصد دارد تایپ R را بر اساس این مدل برای آمریکا عرضه کند. این خودرو قدرتی بیش از ۳۰۰ اسب بخار خواهد داشت و از یک کیت آئرودینامیکی بیش‌ازحد تهاجمی بهره خواهد برد. معرفی سیویک تایپ R لیفت‌بک طی سال جاری بسیار نزدیک است.

نسل جدید شورولت کوروت ZR1

2018-chevrolet-corvette-z-5

هرچند نسل هفتم شورولت کوروت برای چندین سال است که در بازار حضور دارد اما علاقه‌مندان و خریداران همچنان در انتظار معرفی نسخهٔ پرچم‌دار، قدرتمند و جذاب ZR1 هستند. کوروت ZR1 جدید کاملاً کسانی که به‌طور سیری‌ناپذیری عاشق قدرت هستند را ارضاء خواهد کرد. این خودرو شاهد ارتقائاتی در طراحی و آئرودینامیک بیرونی و تغییراتی در داخل کابین خواهد بود اما خبر مهم‌تر چیزی است که در زیر کاپوت ZR1 پنهان شده است. گفته می‌شود این سوپرکار آمریکایی مجهز به یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو خواهد بود که حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. نیرویی که می‌تواند این کوسهٔ زمینی را در تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند.

نسل جدید ب‌ام‌و M5

2018-bmw-m5-xdrive-3_1600x0w

هرچند هنوز ب‌ام‌و رسماً اعلام نکرده است اما تصاویر جاسوسی و گزارشات غیررسمی نشان می‌دهند که نسل جدید سدان عملکردی M5 به‌صورت چهارچرخ محرک تولید خواهد شد. البته نسخهٔ دیفرانسیل عقب هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود اما برای کسانی که می‌خواهند یا نیاز دارند که قدرت فوق‌العادهٔ موتور به چرخ‌های جلو هم منتقل شود، یک سیستم چهارچرخ محرک با عملکرد بالا در لیست آپشن‌های نسل جدید M5 وجود خواهد داشت. طراحی بیرونی این سوپرسدان آلمانی هم ویژگی‌ها و نشانه‌های معمولی و طبیعی M را خواهد داشت که بر روی نسل جدیدی سری ۵ اعمال می‌شود درحالی‌که فضای داخلی اسپرت آن نیز همچنان راحتی سرنشینان را حفظ خواهد کرد. انتظار می‌رود قیمت M5 جدید شش‌رقمی باشد.

فیس‌لیفت مرسدس بنز S63 AMG

mercedes-amg-s63-10_1600x0w

مرسدس بنز S کلاس قرار است برای امسال یک فیس‌لیفت سبک را تجربه کند که در قسمت آیندهٔ این سری مطالب بدان خواهیم پرداخت؛ اما نسخهٔ S63 AMG این سدان لوکس نیز به‌تبع دیگر اعضای خانوادهٔ S کلاس، فیس‌لیفت و به‌روزرسانی‌هایی را تجربه خواهد کرد. از نسخهٔ بروز شدهٔ S63 تصاویر جاسوسی هم منتشر شده است که با توجه به آن‌ها به نظر می‌رسد طراحی بیرونی S63 AMG جدید تغییرات چندانی را تجربه نکرده است و تنها شاهد تغییراتی کوچک در سپرها و قسمت جلویی خود بوده است. در همین حال، بخش داخلی S63 هم به آخرین تکنولوژی‌های ایمنی و راحتی و متریال لوکس و باکیفیت معمول مجهز خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 فعلی با موتور جدید ۴ لیتری V8 بای‌توربو جایگزین شود که قدرت بیشتری خواهد داشت و به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز خواهد شد.

فیس‌لیفت ب‌ام‌و M4

2018-bmw-m4-7_1600x0w

با حضور چهارساله در بازار، در حال حاضر ب‌ام‌و M4 برای فیس‌لیفت و به‌روزرسانی آماده می‌شود. همان‌طور که شما هم انتظار دارید، هیچ تغییرات مهم و بزرگی در ظاهر این خودرو صورت نخواهد گرفت اما میدانیم که تغییرات کوچکی در طراحی سپر و نورپردازی M4 ایجاد شده است. در داخل این کوپهٔ اسپرت باواریایی هم مانند بیرون تغییراتی جزئی در تریم و تودوزی صورت خواهد گرفت. همچنین مانند قبل یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی با ۴۲۵ اسب بخار قدرت هم در زیر کاپوت M4 قرار خواهد گرفت که البته شاید افزایشی جزئی در قدرت آن صورت گیرد.

فیس‌لیفت فورد موستانگ

ford-mustang-2_1600x0w

فورد با معرفی نسل ششم خودروی عضلانی نمادین خود یعنی موستانگ در سال ۲۰۱۵، تغییراتی عمده و اساسی در آن ایجاد کرد مانند اضافه کردن یک پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ به لیست موتورهای موستانگ و همچنین ارائهٔ یک سیستم تعلیق مستقل عقب جدید؛ بنابراین هرچند تغییرات زیادی در این ماشین افسانه‌ای ایجاد شده است اما زمان فیس‌لیفت و به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای موستانگ فرارسیده است. این فیس‌لیفت شامل ارائهٔ چراغ‌های جلوی LED جدید به‌علاوهٔ تغییراتی در سپر می‌شود. کابین نیز به‌روزرسانی‌هایی را در بخش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تجربه خواهد کرد؛ اما انتظار می‌رود شاهد ایجاد تغییراتی در لیست موتورهای موستانگ جدید نباشیم و احتمالاً همین موتورهای فعلی با چند اسب بخار قدرت بیشتر ارائه خواهند شد. بااین‌حال جالب‌ترین ارتقاء نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ فورد موستانگ، ارائهٔ گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید برای آن است.

لکسوس LC F

lexus-lc-500-f-2_1600x0w

اگر شما خودروهای ژاپنی جذاب و عملکرد بالا را دوست دارید، لکسوس هدیهٔ بسیار خوبی در سال ۲۰۱۷ برای شما خواهد داشت. نام این هدیه، LC F است که اساساً نسخه‌ای اسپرت‌تر و قدرتمندتر از کوپهٔ عالی LC500 است. هرچند هنوز هیچ‌گونه اطلاعات رسمی از این خودرو منتشر نشده است اما میدانیم قطعاً خودروی جذابی خواهد بود خصوصاً با استایل بیرونی تهاجمی و شکسته، کابین با تکنولوژی بالا و یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8. فکر می‌کنیم که قدرت این موتور در حدود ۶۰۰ اسب بخار باشد که همه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

نسل جدید شورولت کامارو Z28

2018-chevrolet-camaro-z-2-2

شورولت در حال حاضر تمامی مدل‌های مختلف نسل ششم کامارو را با سطوح مختلفی از عملکرد معرفی کرده است. از نسخهٔ پایهٔ چهار سیلندر گرفته تا مدل پرچم‌دار ZL1؛ اما از اعضای خانوادهٔ این ماسل کار آمریکایی فقط مدل Z28 باقی‌مانده که هنوز معرفی نشده است. مدلی که انتظار می‌رود امسال رونمایی گردد. همچنین انتظار می‌رود که شورولت ارتقائات زیادی در Z28 جهت استفاده در پیست‌ها انجام دهد مانند ایجاد داون‌فورس بیشتر در جلو و عقب و صندلی‌های مسابقه‌ای ریکارو. احتمالاً در نسل جدید شورلت کامارو Z28 از همان پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی LT1 کوروت گرند اسپرت استفاده خواهد شد؛ اما آیا Z28 جدید می‌تواند رکورد خود را در نوربرگ‌رینگ بهبود بخشد؟

پورشه ۹۱۱ GT2 RS

2018-porsche-911-gt2-rs-2_1

از زمانی که برای اولین بار پورشه ۹۱۱ GT2 RS در سال ۲۰۱۱ رونمایی شد، همچنان عملاً می‌توان آثاری که این خودرو ایجاد کرد را دید. نسخه‌ای اسپرت‌تر و سریع‌تر از معروف‌ترین محصول پورشه. حال GT2 RS قرار است برای مدل سال ۲۰۱۸ بازگشتی پیروزمندانه داشته باشد. این خودرو بر اساس نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ نسل ۹۹۱.۲ ساخته خواهد شد، به‌روزرسانی‌های آئرودینامیکی آن شبیه نسخهٔ ۹۱۱ توربو خواهد بود، برای فضای داخلی آن به‌صورت استاندارد و کارخانه‌ای رول کیج نصب خواهد شد و پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی تادندان‌مسلح آن نیز حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

ادامه دارد…

 

منبع: TopSpeed

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد رضا

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (804 ديدگاه)

    پدال جانlcf. و. Rcf. رو جابه جا نوشتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. The Grand Tour

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    من موندم اونجای بی ام و رو پوشونده چه فایده ای داره؟فقط آرم رو پوشونده که خوب بچه 1 ساله هم ببینه می فهمه بی ام و هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (6810 ديدگاه)

      منتظر کوروت و موستانگ و کامارو هستم
      کوروت 700 اسب با 2.8 ثانیه زمان برا رسیدن به 100 کیلومتر
      واقعا شگفت انگیزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Delport

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (73 ديدگاه)

      کاش موستانگ طراحی جلو ماشینو باز به حالت کلاسیکش نزدیک تر کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. he

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (31 ديدگاه)

      خوب حتما اون قسمتش رو تغیر دادن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. KING 918

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    911 gt2 با 700 اسب بخار :-o
    غول مرحله اخر که میگن همینه …ها ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2027 ديدگاه)

      غول مرحله آخرو خوب اومدی محمد رضا جان
      .
      منتظرم بیاد فقط رکورد بزنه
      .
      انتظار دارم nurburgring رو زیر ۷:0۸ رکورد بزنه
      ببینیم چه میکنه
      .
      راستی زمان معرفی GT2rs رو منبع اصلی غلط نوشته !!!!
      ۹۱۱GT2RS اولین بار در سال ۲۰۱۰ در موتور شوی استرالیا معرفی شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918

        ۱۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        البته مهران انتظار داشتمتوربو اس تو پیست nurburgring زمان خوبی بزنه گویا نشد …
        ولی راست میگی از GT2 انتظار میره ….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۱۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2027 ديدگاه)

          راستش محمد رضا جان
          این نسل از ۹۱۱ فقط ی فیس لیفت نسبت به مدل سال ۲۰۱۴ محسوب میشد
          خیلی از سایت ها اسم این سری رو ۹۹۱.۲ گذاشتن
          .
          هر چند به نظر من ۹۱۱ توربو اس بد عمل نکرده چون علاوه بر شتاب خوبش زمان بدی هم در nurburgring ثبت نکرده
          ۹۱۱ توربو اس زمان ۷:۱۸ رو به ثبت میرسونه که به عنوان یک فیس لیفت زمان خوبیه و این زمان کمتر از رقبایی مثل فراری ۴۸۸ هستش

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Daniel

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (952 ديدگاه)

      غول مرحله آخر که منم
      این دیگه یه چیزی بالاتر از غوله مرحله آخره. موندم این غوله یا غول اینه. واژه ای واسه تعریفش پیدا نمیکنم.
      همون طور مهران گفت انتظار دارم nurburgring رو به خاک و خون بکشه… .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Parker

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر 911GT2 و Aventador S هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mans

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    وای درگ zr1 و GT2 RS چه شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امین

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (821 ديدگاه)

    کمری کو پس؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. X6

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (585 ديدگاه)

    اوفففف پورشه منو بدجوری گرفت دوست دارم ببینم صفر تا صدشو چند میزنه
    با ۵۸۰ اسب بخار ۲.۸ ثانیه زده ببینیم با ۷۰۰ چیکار میکنن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parker

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      با 580 اسب، AWD بود.
      ولی اینجا با 700 اسب، RWD هست.

      فکر نکنم شتابش بهتر از Turbo S باشه.

      GT2 بیشتر برای پیست ساخته شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    شورولت، مرسدس، لکسوس
    پورشه هم که مثل همیشه، در بین این همه خودروی زیبا، حتی در همین مقاله هم هیچ فروغی نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی drift

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    خبری از وایپر نیست :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. he

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (31 ديدگاه)

      مگه خبر نداری وایپر دیگه تولید نمیشه!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی drift

        ۱۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (183 ديدگاه)

        میدونم ولی بالاخره دوج هم باید یه ماشین مثل کوروت و فورد جیتی داشته باشه
        اینطوری خیلی عقب میمونه !!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. he

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    به قول جرمی کلارکسون پورشه مدل النش هیچ فرقی با مدل نسل اولش نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا