چشم اندازهفته نامه

معرفی سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ

پیست مشهور نوربرگ رینگ آلمان را همه می‌شناسند؛ اما جذابیت جهنم سبز تنها مختص به رانندگان و طرفداران نبوده و خودروسازان هم علاقه زیادی به این پیست دارند. خودروهای جدید معمولاً در این پیست توسعه می‌یابند و نوردشلایف شاهد حضور هر چیزی از سوپرکارهای مشهور گرفته تا هاچبک های کوچک است که همگی آن‌ها نیز به دنبال رکوردزنی و مشهور شدن هستند.

این پیست حدود ۲۰ کیلومتری دارای برخی از چالش‌برانگیزترین پیچ‌ها و مسیرها بوده و قطعاً رانندگان زیادی با خاطرات بد از آن برگشته‌اند.

همان‌گونه که می‌دانید در چند سال اخیر موضوع رکوردزنی در پیست نوربرگ رینگ اهمیت زیادی برای خودروهای پرفورمنس یافته و مصرف‌کنندگان و خودروسازان نیز به این مساله اهمیت زیادی می‌دهند. همان‌گونه که گفته شد هر خودرویی از هاچبک های کوچک گرفته تا شاسی‌بلند و حتی نمونه‌های الکتریکی در این پیست حضور می‌یابند تا توانایی‌های خود را نشان دهند.

اما صرف‌نظر از نظرات گوناگونی که درباره اهمیت این رکوردها وجود دارد، نوربرگ رینگ همچنان میزبان خودروها بوده و ما هم می‌خواهیم در این نوشتار به سریع‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۰ بپردازیم. با ما همراه باشید.

  • رکورد کلی نوربرگ رینگ

پورشه ۹۱۹ هیبرید اوو با زمان ۵ دقیقه ۱۹.۵۵ ثانیه رکورد کلی این پیست مشهور را در اختیار دارد. این خودروی مسابقه‌ای توانسته به حداکثر سرعت ۳۶۸ کیلومتر در ساعت در جهنم سبز دست پیدا کند که خارق‌العاده است. رکورد قبلی از سال ۱۹۸۳ تا زمان ورود پورشه به میدان پابرجا بوده است. این رکورد را اشتفان بلوف با پورشه ۹۵۶ C و زمان ۶ دقیقه و ۱۱.۱۳ ثانیه ثبت کرده بود.

  • رکورد خودروی دیفرانسیل جلو در نوربرگ رینگ

رقابت برای کسب عنوان سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی تولیدی در جهنم سبز طی این سال‌ها کاملاً فشرده بوده و دلیلش نیز ورود نسل جدید هاچبک ها به میدان بوده است. ما عبارت “خودروی تولیدی” را به‌صورت گسترده‌ای بکار می‌بریم زیرا خودروسازان معمولاً نسخه‌ای سفارشی از هاچبک های خود را برای حمله به رکورد نوربرگ رینگ تولید می‌کنند.

شرکت‌هایی همچون سئات، رنو، فولکس‌واگن و هوندا چندین سال است که در این آوردگاه حضور دارند و رنو در سال ۲۰۱۹ با خودروی مگان R.S. تروفی R توانست رکورد جدیدی را ثبت کند. این هاچبک ۲۹۶ اسب بخاری توانسته یک دور پیست نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۴۰.۱ ثانیه طی کرده و رکورد قبلی متعلق به هوندا سیویک تایپ R را بیش از ۳ ثانیه بهبود بخشد.

تروفی R خودرویی ارتقا یافته نسبت به مگان R.S. بوده و از سیستم اگزوز آکراپوویچ، ترمزهای برمبو، سیستم تعلیق جدید، رینگ‌های سبک‌تر و صندلی‌های کربنی اسپورت سود می‌برد. صندلی‌های عقب نیز برای کاهش وزن حذف شده‌اند. این خودرو قیمت بالایی داشته اما خب با ثبت رکورد جدید در جهنم سبز ارزش‌های بالای خودش را نشان داده است.

  • رکورد خودروی سدان چهار درب در نوربرگ رینگ

از آنجایی که شاسی بلندها هر روز محبوب‌تر از سدان های خانوادگی می‌شوند خودروسازان نیز به دنبال راه‌های هیجان‌انگیزتری برای جلب نظر مشتریان سنتی هستند. یکی از این راه‌ها تولید نسخه‌های بسیار سریع و پرفورمنس از سدان ها می‌باشد.

جگوار XE SV پروجکت ۸ در ابتدا از آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو با زمان ۷ دقیقه و ۲۱.۲۰ ثانیه شکست خورد اما بریتانیایی‌ها در سال ۲۰۱۹ دوباره با XE SV پروجکت ۸ برگشتند و توانسته‌اند رکورد قبلی را ۲.۸ ثانیه بهبود بخشیده و یک دور پیست را در ۷ دقیقه و ۱۸.۳۶ ثانیه طی کنند.

این خودروی دو نفره تعریف خودروی تولیدی چهار نفره را به نوعی تغییر داده اما خب به‌هرحال رکورد جهنم سبز را به نام خود ثبت کرده است.

  • رکورد خودروی الکتریکی در نوربرگ رینگ

این روزها بیش از هر زمان دیگری نام خودروهای الکتریکی به گوش می‌رسد و بهترین راه برای نمایش توانایی آن‌ها حضور در چنین پیست سرسختی می‌باشد؛ اما آیا خودروهای الکتریکی در این پیست موفق خواهند بود؟ این دقیقاً همان چیزی است که فولکس‌واگن با هیولای الکتریکی‌اش یعنی ID. R به همگان نشان داد. ID. R یک خودروی چهار چرخ محرک ۶۱۷ اسب بخاری است که یک دور پیست را در ۶ دقیقه و ۰۵.۳۳۶ ثانیه طی کرد و نه تنها رکورد قبلی NIO را شکست داد بلکه به دومین خودروی سریع تاریخ این پیست تبدیل شد.

اما در ادامه شما را با ۱۰ خودروی سریع تاریخ نوربرگ رینگ آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

شاید حضور خودروهای دیفرانسیل جلو در پیست نوربرگ رینگ طی سال‌های اخیر افزایش یافته باشد اما پادشاه این پیست خودروهایی با تولید پایین هستند. این روزها هایپرکارها بیش از هر زمان دیگری در جهنم سبز حضور پیدا می‌کنند…

  1. مک لارن ۷۲۰S

رکورد: ۷ دقیقه و ۸.۳۴ ثانیه

۷۲۰S یکی از اصلی‌ترین محصولات اخیر مک لارن بوده و پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی آن قدرت ۷۲۰ اسبی دارد. این خودرو جانشین پرافتخار ۶۵۰S بوده و واقعاً جزو سریع‌ترین خودروهای دنیاست.

شاسی و فرمان دقیق مک لارن باعث می‌شوند این خودرو به سرعت‌هایی استثنایی دست یابد و در نوربرگ رینگ نیز به سرعت فوق‌العاده‌ی ۳۱۹ کیلومتر در ساعت دست یافته است.

  1. مرسدس-ای ام جی GT R Pro

رکورد: ۷ دقیقه و ۰۴.۶۳ ثانیه

GT R Pro خودرویی پیست محور و حدی است که قدرت آن بیشتر از نسخه استاندارد R نیست اما از آئرودینامیک و سیستم تعلیق بهتر و تجهیزات مخصوص پیست سود می‌برد. شاید این‌ها تغییرات قابل‌توجهی به شمار نیایند اما باعث شده‌اند Pro حدود ۶ ثانیه سریع‌تر از نسخه استاندارد باشد.

  1. داج وایپر ACR

رکورد: ۷ دقیقه و ۰۱.۳ ثانیه

بسیاری از افراد امیدوار بودند وایپر ACR بتواند رکورد زیر ۷ دقیقه را ثبت کند اما با اختلاف ناچیزی نتوانست چنین کاری را انجام دهد. البته این خودرو همچنان سریع‌ترین خودروی تولیدی و گیربکس دستی نوربرگ رینگ بوده و در میان ماشین بازها نیز محبوبیت زیادی دارد. پیشرانه ۱۰ سیلندر ۸.۴ لیتری وایپر قدرت ۶۴۵ اسب بخاری و گشتاور ۸۱۳ نیوتون متری تولید می‌کند.

  1. فراری ۴۸۸ پیستا

رکورد: ۷ دقیقه و ۰۰.۰۳ ثانیه

۴۸۸ پیستا قدرت و تکنولوژی قابل‌توجهی برای حضور در پیست دارد. نیروگاه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی این سوپرکار ایتالیایی خروجی ۷۱۰ اسبی و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری داشته و خود خودرو نیز تنها ۱۳۸۵ کیلوگرم وزن دارد که ۹۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه استاندارد ۴۸۸ می‌باشد.

پیستا علاوه بر پرفورمنس عالی در پیست شتاب فوق‌العاده ۲.۸۵ ثانیه‌ای دارد.

  1. لامبورگینی آونتادور SV

رکورد: ۶ دقیقه و ۵۹.۷۳ ثانیه

لامبورگینی به خاطر سوپرکارهای خاطره‌انگیز خود شناخته می‌شود و بنابراین وقتی از پسوند سوپر ولوچه در خودروی آونتادور استفاده کند نتیجه کار مشخص خواهد بود.

سوپر ولوچه یعنی بسیار سریع و بنابراین سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعتی این خودرو نیز نام خود را به خوبی ترجمه می‌کند. پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری آونتادور SV قدرت ۷۴۰ اسبی دارد که ۵۰ واحد بیشتر از نسخه استاندارد می‌باشد. همچنین گیربکس ۷ سرعته نیز دوباره برنامه ریزی شده و همه این‌ها منجر به ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه‌ای شده است.

  1. پورشه ۹۱۸ اسپایدر (پکیج وایساخ)

رکورد: ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه

اگرچه مک لارن معمولاً درباره رکورد هایپرکار هیبریدی P1 در نوربرگ رینگ سکوت کرده اما پورشه توانسته یک دور جهنم سبز را در ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه طی کند. ۹۱۸ اسپایدر اولین و تنها خودرو از بین سه هایپرکار خبرساز عصر معاصر است که زمان رسمی خود در نوربرگ رینگ را اعلام کرده و لافراری و P1 فعلاً اشاره‌ای به عملکرد خود نداشته‌اند.

با وجود قوای محرکه هیبریدی‌ای که قدرت ۸۷۵ اسبی دارد، این هیولای چهار چرخ محرک کاملاً سریع بوده و تا زمان ظهور لامبورگینی اوراکان پرفورمنته رکورددار خودروهای تولیدی در این پیست بوده است.

  1. پورشه ۹۱۱ GT3 RS (نسل ۹۹۱.۲)

رکورد: ۶ دقیقه و ۵۶.۴ ثانیه

این خودرو از همان پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری GT3 استاندارد استفاده کرده و قدرت ۵۱۳ اسبی و ردلاین ۹ هزار دارد. با استفاده از عملکرد استارت مسابقه‌ای شاهد ثبت شتاب ۳.۲ ثانیه‌ای خواهید بود.

پکیج وایساخ کمک می‌کند وزن خودرو از ۱۴۳۰ به ۱۴۰۰ کیلوگرم برسد. این پکیج شامل سقف فیبر کربنی، رینگ‌های منیزیمی و رول کیج تیتانیومی است.

  1. لامبورگینی اوراکان پرفورمنته

رکورد: ۶ دقیقه و ۵۲.۰۱ ثانیه

پیش از رونمایی بزرگ در نمایشگاه ژنو لامبورگینی ویدئویی از رکورد ۶ دقیقه و ۵۲.۰۱ ثانیه‌ای اوراکان پرفورمنته را در جهنم سبز منتشر کرد. این خودرو که به شدت استتار شده بود از پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری استفاده می‌کرد.

  1. پورشه ۹۱۱ GT2 RS

رکورد: ۶ دقیقه و ۴۷.۳ ثانیه

پورشه اولین بار گفت که با ۹۱۱ GT2 RS رکورد حدود ۷ دقیقه و ۵ ثانیه را در نظر داشته اما عملکرد واقعی خودرو بسیار بهتر بود و توانست رکورد اوراکان پرفورمنته را نیز بشکند.

این خودرو با لاستیک‌های میشلین پایلوت کاپ ۲ در پیست حضور یافت و اگرچه این لاستیک‌ها فقط برای ۹۱۱ GT2 RS توسعه یافته‌اند اما به‌صورت استاندارد و جاده‌ای در نسخه‌های استاندارد هم بکار می‌روند. اخیراً مدل GT2 RS MR ارتقا یافته توسط منتی ریسینگ رکورد ۶ دقیقه و ۴۰.۳ ثانیه را ثبت کرده است.

همان‌گونه که دید مدل‌های دیگری از ۹۱۱ نیز در لیست حضور دارند و بنابراین می‌توان گفت این خودرو با جهنم سبز بسیار آشناست.

  1. لامبورگینی آونتادور SVJ

رکورد: ۶ دقیقه و ۴۴.۹۷ ثانیه

لامبورگینی که نظاره‌گر شکسته شدن رکورد خود بود به سرعت دست‌به‌کار شد و آونتادور SVJ را روانه جهنم سبز کرد. این خودرو رکورد فوق‌العاده‌ی ۶ دقیقه و ۴۴.۹۷ ثانیه را بر جای گذاشت که بیش از ۲ ثانیه سریع‌تر از GT2 RS می‌باشد. نیروگاه مشهور لامبورگینی این بار قدرت ۷۶۰ اسبی تولید می‌کند.

این خودرو بر پایه آونتادور SV تولید شده، خودرویی که خودش زمانی رکورددار جهنم سبز بود. حالا توپ به زمین پورشه افتاده و شاید دوباره شاهد رکوردشکنی دیگری باشیم…

  • دیگر لپ تایم‌های قابل‌توجه در نوربرگ رینگ

اگر فکر می‌کنید رکوردهای نوربرگ رینگ به این ۱۰ خودرو محدود می‌شوند باید گفت این‌طور نیست. خودروهای زیاد دیگری نیز وجود داشته‌اند اما به نوعی در بخش خاکستری صنعت خودرو حضور دارند. آیا اگر خودروی تست شده دارای لاستیک‌های مخصوص باشد در این لیست قرار می‌گیرد؟ آیا باید خودروهای مسابقه‌ای را نیز جزو این دسته حساب کنیم؟ پروتوتایپ های خودروهای جدید چطور؟ این موارد جای بحث و تردید دارند.

رادیکال SR8 LM

رکورد: ۶ دقیقه و ۴۸ ثانیه

پیشرانه ۸ سیلندر این خودرو ۴۵۰ اسب بخار قدرت داشته و نسبت قدرت به وزن ۶۹۰ آن باعث می‌شود تعریف خودروی جاده‌ای به چالش کشیده شود. اگرچه این خودرو در لیست ۱۰ تایی ما حضور نداشت اما قطعاً ارزش تحسین را دارد.

این خودرو شبیه نمونه‌های مسابقه‌ای بوده و قطعاً با آن به خرید نخواهید رفت. این خودرو در سال ۲۰۰۹ رکورد ۶ دقیقه و ۴۸ ثانیه را در نوربرگ رینگ بر جای گذاشت.

NextEV NIO EP9

رکورد: ۶ دقیقه و ۴۵.۹ ثانیه

این خودروی تمام الکتریکی زمان باورنکردنی‌ای را در جهنم سبز ثبت کرده است. البته بعداً گفته شد که NIO از لاستیک‌های سفارشی استفاده کرده و به همین خاطر در لیست ۱۰ تایی ما حضور نداشت.

مک لارن P1 LM

رکورد: ۶ دقیقه و ۴۳.۲ ثانیه

بله حالا وارد قلمروی خاکستری دنیای خودرو می‌شویم. P1 LM نسخه جاده‌ای و قانونی از P1 GTR مختص پیست بوده و توسط لانزانته توسعه یافته است. این خودرو حدود ۳ ثانیه سریع‌تر از NIO الکتریکی عمل کرده است.

اما به عنوان نسخه‌ای سفارشی از یک خودروی مختص پیست ما تصمیم گرفتیم آن را در لیست ۱۰ تایی خود قرار ندهیم ولی خب این وضعیت بحث‌های زیادی را ایجاد خواهد کرد.

پورشه ۹۱۱ GT2 RS MR

رکورد: ۶ دقیقه و ۴۰.۳ ثانیه

همانند مک لارن P1 LM، این خودرو نیز جای بحث زیادی دارد. برخلاف نسخه استاندارد GT2 RS، این مدل به‌طور خاص برای حضور در نوربرگ رینگ توسعه یافته است. MR خودرویی قانونی برای جاده‌ای است اما دارای قطعات پرفورمنس بیشتر است که باعث برتری آن نسبت به نسخه استاندارد می‌شود. همچنین وقتی این خودرو را بخرید فقط باید با آن در پیست حضور یابید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. Hamdreza

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2443 ديدگاه)

    همه بهترین ها دور هم …

    موافقم 61
    مخالفم 2
    1. SFXSuperFast

      ۱۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (263 ديدگاه)

      ۴۸۸پیستا زمانش دست کم ۵ثانیه می‌تونه سریع تر باشه
      این تایمی که اینجا ثبت شده تایم رسمی نیست

      موافقم 11
      مخالفم 35
  2. MAHDI

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    چندتاشون توسط مجله SPORT AUTO زمان گیری شدن و چندتا توسط خوده شرکت و در بهترین شرایط زمانی در حالی که مهندسین چندساعت خودرو رو بررسی و مهندسی کردن واسه ثبت این رکورد ها اونم توسط بهترین راننده ها.
    درحالی که مجله SPORT AUTO وقتی پیست خلوت هستش با راننده خودش پیست رو دور زده البته با توان بالا!!!!

    برای مقایسه بهتر مجله SPORT AUTO با چندتا از این خودروها در حالی زمان ثبت کرده که خوده شرکت هم زمان خودش رو ثبت کرده که میشه باهم مقایسه کرد مثل:::

    * پورشه 911 GT2 RS زمان// 6:58.22
    * فراری 488 پیستا ثبت زمان// 7:00.03
    * لامبورگینی هوراکان پرفومانته// 7:07.99
    * پورشه 911GT3rs ثبت زمان // 7:05.41
    * مرسدس AMG GTRpro زمان // 7:06.60
    * مکلارن 720 اس ثبت زمان // 7:08.34
    * مکلارن 600 LT ثبت زمان // 7:08.82

    موافقم 34
    مخالفم 7
    1. MAHDI

      ۱۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      مقایسه تایم پورشه 911 GT2 RS

      * تایم شرکت // 6:47.30
      * تایم مجله // 6:58.22
      ***********************
      تایم لامبورگینی هوراکان پرفومانته

      * تایم شرکت // 6:52.01
      * تایم مجله // 7:07.99
      ***********************
      تایم پورشه 911 GT3 RS

      * تایم شرکت // 6:56.40
      * تایم مجله // 7:05.41
      **********************
      تایم مرسدس AMG GTR PRO

      * تایم شرکت // 7:04.63
      * تایم مجله // 7:06.60
      ************************
      تو لیست بالا این خودروها هم توسط خوده شرکت و هم توسط مجله SPORT AUTO زمان گیری داشتن, در لیست بالا که فراری 488 پیستا و مکلارن 720 اس هم حضور دارن توسط همین مجله SPORT AUTO زمان ثبت کردن ?

      موافقم 27
      مخالفم 3
      1. Hadi

        ۱۱ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        بنازم GT2RS ??…

        موافقم 15
        مخالفم 5
        1. محمدهادی

          ۱۱ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2133 ديدگاه)

          بنازم رکورد معروف SVJ

          موافقم 19
          مخالفم 2
  3. OMID

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    پورشه توی همه قسمت ها حضور داشت
    سریعترین ماشین کل پیست هم 919 evo شاهکار هست و توی لمانز درخشید تا زمان بازنشستگی
    جالب بود که رکورد قبلی هم ماله پورشه بوده و بعد از این همه سال شکسته شده
    چند تا پورشه قابل توجه دیگه هم توی لیست هستن
    مثلا gt3rs با انجین تنفس طبیعی شیش سیلندر تایم فوق‌العاده ای زده
    واقعاً مهندسی پورشه رو میشه اینجور جاها دید
    اکثریت بقیه ماشین های لیست هم عالی هستن به خصوص اون svj

    موافقم 42
    مخالفم 2
    1. MAHDI

      ۱۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      پورشه 911 GT3 نسل جدید که در حال تست هستش یه اسپویلر عقب بزرگ با حالتی متفاوت داره که احتمالا میتونه از GT2 نسل فعلی هم سریع تر باشه.

      موافقم 24
      مخالفم 1
      1. OMID

        ۱۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        بله دیدمش البته انگار دو نسخه داره و نسخه هاش توی بال و سپر ها متفاوت هستن
        اگر از gt2rs فعلی سریعتر باشه ولی به حال رقبا چون اون وقت gt2rs نسل بعد وحشتناک سریع خواهد بود

        موافقم 14
        مخالفم 1
  4. (♥️ BENJAMINA (ENGLAND LOVER

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (160 ديدگاه)

    پیست نوربرگ سنگ محک خودروسازا واسه نشون دادن حداکثر پرفورمنس خودروهاشون شده.از همون اوایل هم رقابتا تو این پیست واقعا جذاب بود.
    دم پورشه گرم انصافا! نزدیک ۴۰ ساله رکورد دار نوربرگ رینگه!بنظرم لقب پادشاه واقعن برازندشه!!?
    همچنین وایپر که از چند سال پیش هنوزم از خیلیا سریعتره و رکورد دار خیلی از پیست هاس?
    ولی هنوزم یسری ماشینا هستن که ادم دلش میخاد توی نوربرگ تایم ثبت کنن.مثل پی۱ و لافراری و…. خصوصا سنا که شکی درش نیست که میتونه رکورد رو جابجا کنه…. ‌.

    یه خسته نباشیدم به شاهین جان بگیم که تو این اوضاع یه همچین مطلب مفیدیو تهیه کرده♥️

    موافقم 30
    مخالفم 3
    1. شاهین

      ۱۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      انجام وظیفه اس دوست عزیزم :)

      موافقم 20
      مخالفم 1
      1. Sina

        ۱۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        انصافا مطالب پدال چند وقته که عالی شده!!!
        فقط یه مطالبی مثل همون تاریخچه های دنباله دار و چند قسمتی بذارید عالی تر هم میشه!!!
        بهترین سایت خودرو ایران هستید واقعا!!

        موافقم 23
        مخالفم 1
  5. Mrbagheri

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    رکورد niki lauda 6.59 با فراری 312 رو فراموش کردین

    موافقم 8
    مخالفم 2
  6. M.A.S

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (815 ديدگاه)

    دلم وایپر میخواد
    واقعا دوسش دارم این افعی چموشو
    ای کاش داج برش گردونه با انجین قویتر
    یه سوال مگه وایپر رکورد نوربرگ رینگو نشکست و نیومد جای 918؟
    تا جایی که اطلاعاتم کفاف میده وایپر بالای 918 باید باشه
    میشه راهنمایی کنید؟

    موافقم 18
    مخالفم 2
  7. MASIHA

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    جمع خوبان
    اینطرف پیستا
    اون طرف وایپر
    یه جا اونتادور
    یه جای دیگه gtr pro
    بالاتر از همه هم ۹۱۹
    سلاطین….
    سلاطین….

    موافقم 18
    مخالفم 3
  8. SF90 STRADALE

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    پادشاهیِ پورشه ??

    موافقم 25
    مخالفم 7
  9. ارشیاsvj

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    پورشه و لامبورگینی چه مسابقه فشرده ای داشتن!!
    و یادی بکنیم از هیولای دوست داشتنی
    اونتادورSVJ
    یا دقیق ترش سوپر ولاچه جوتا!!!????????
    اخ که چه چیزی هستی تو.
    رکورد دار همه اون توربو دار ها.
    (البته نمیگم بقیه بدن خیلی هم عالین)ولی اون با موتور تنفس طبیعی سردمداره.

    موافقم 20
    مخالفم 1
  10. Amin-MC20

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    دلم میخواد ببینم بوگاتی بولید چطور میترکونه

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. امین

      ۱۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (495 ديدگاه)

      هر وقت تولید شد ان شاع الله و به پیست رفت اینا همش ادعا های بوگاتی هست و شاید ۷۰ سال دیگه هم رکورد نزنه این چنین ماشین ها مثل آسپرک و کایوس و… فقط یک تک مدل برای تبلیغ هستن در حالت کلی منظورم چیزی مثل شبه ماکته میدونی چرا؟ اگه واقعا قدرتشو دارن چرا دست به کار نمیشن؟ چرا قراره تا ۱ سال دیگه به کلی فراموش شه؟

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. Amin-MC20

        ۱۱ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        تولید شده تو پیست هم بردن????

        موافقم 1
        مخالفم 5
        1. mahdi-abdi

          ۱۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (496 ديدگاه)

          مدرک نداری برا حرفت. بوگاتی خودش گفته رفته تو پیستو.. هنوز رسمی نشده

          موافقم 2
          مخالفم 0
  11. z

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (256 ديدگاه)

    نیسان جی تی ار و کوروت z06 هم فوق العاده ان

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. سامورایی

      ۱۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      چون قدیمی شدن ماشین های جدید رکوردشون رو شکستن
      و گرنه هم کروت هم جی تی آر نیسمو تو زمان خودشون جزو ده تای اول بودن

      موافقم 6
      مخالفم 3
  12. Ramin

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    تسلا رودستر هم یه زمانی میاد رکورد میزنه…..

    موافقم 3
    مخالفم 16
    1. Ramin

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      اره حال میکنم
      به نظرتون خودرو های ایرانی چه تایمی میزنن تو پیست ؟؟؟؟
      من میگم خودرو های ایرانی بالای 8 دقیقه 50 میزنن
      پیست جالبی هست خیلی هم مارپیچه. ولی فک نکنم نه پراید نه اون هایما
      بتونن زیر 9دقیقه بزنن پیست نوربرینگ رو .
      شایدم بیشتر

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. Amirreza

        ۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        بدون کوچکترین شکی همشون چپ میکنن تو پیچ اول??

        موافقم 4
        مخالفم 0
  13. Sina

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    دوباره از اون مطالب عالی از پدال!!!
    و درخشش لامبورگینی و پورشه در این پیست فوق العاده!!

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۱۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سینا جان انجام وظیفه اس.
      ارادت

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. MAHDI

        ۱۱ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        آقا شاهین من منتظر درگ X3M و 911 کرراS هستم از کانال TRACK DAY ??? ، درگ های قبلی این کانال رو قبلا گذاشتید که طرف چشم بادومی هستش?

        موافقم 6
        مخالفم 0
  14. رامتین

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    رکورد 5.20 اوو اصلا قابل درک نیست! بینهایت عدد فوق العادیه.

    موافقم 10
    مخالفم 1
  15. حسین دهمرد

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    این پیست کار هیتلره ها

    موافقم 15
    مخالفم 2
  16. reza

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (155 ديدگاه)

    برای من سوال که بوگاتی بولید چه طور با اون داون فورس و قدرت و گشتاور 1850 و وزن 1240 میخواد 0_400 km در 12.08 ثانیه طی کنه،بیایم یک مقایسه داشته باشیم:هنسی با قدرت 1817 اسب بخار و گشتاور 1617 نیوتن متر و وزن 1355 کیلوگرم و ضریب درگ کمتر تایم 0-400 حدود 20 ثانیه ای داره یا کونیگ زگ جسکو ابسلوت با ضریب درگ کمتر هم همین حدودا یا کمی بیشتر،کمی غیر منطقی و غیرقابل باوره و یک خودرو پیست محور نمیتونه چنین عملکردی در درگ داشته باشه،برای رسیدن به چنین تایمی نیاز به ضریب درگ کمتر و قدرت و گشتاور بسیار فراتر از اعداد اعلامی بوگاتی بولید هست

    موافقم 10
    مخالفم 2
  17. سورنا

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    لامبورگینی عشق خالص …

    موافقم 12
    مخالفم 1
  18. امین

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    الان یه عده میان میگن بزار بوگاتی بیاد رکوردو میزنه?? کششکککک هر وقت واقعا تولید شد و رکورد زد بعد ادعا کنین عزیز این ماشین یه تبلیغ بزرگ برای معروفیت بیش تر بود یه ماکته عزیز ۰ تا ۵۰۰ بیست ثانیه ای و داون فورس و کلیه اعداد که نقض قوانین دینامیک فیزیک هست از سه کیلومتری داد میزنن #کانسپت
    #طرح
    #کشک
    #تولید نخواهدشد(یدونه برای یه فیلم کوتاه و گاز دادن و نه هیچ چیز دیگر)
    #تبلیغ
    #رکورد منتفی
    و… نه؟! باشه ۳ سال بعد میبینیم باشه

    موافقم 5
    مخالفم 8
    1. Sina

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      وقتی فیلم تسلا رودستر رو خیلیا باور میکنن ،بولید کاملا قابل باوره!!
      بوگاتی یه شرکت کوچیک و کم سابقه نیست که دروغ بگه و هر چی بگه بهش عمل میکنه

      موافقم 1
      مخالفم 7
  19. امین

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    خواهش میکنم آقا شاهین?

    موافقم 0
    مخالفم 3
  20. Alireza

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (631 ديدگاه)

    یه زمان ۷دقیقه ۴ثانیه ای از کوروت zr1 هم هست که جیم مرو زمان گیری کرده بود بعد از بازنشستگی اش

    موافقم 1
    مخالفم 6
  21. REZA ///AMG

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    توصیه میکنم یه بار دیگه لیست بالا رو بخونین و بشمرین چند تا از خودروها ساخت گروه فولکس واگن هستن

    موافقم 13
    مخالفم 1
  22. FXX k

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    شماره های ۱تا۷ همه عشقن بین زردرنگا رنگ پیستا یه چیز دیگست لامصب دیونم کرد با این رنگ

    موافقم 2
    مخالفم 6
  23. joojoo

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (272 ديدگاه)

    کماکان گاو پیر ایتالیایی داره نعره میکشه و حریف میطلبه.
    دود از کنده بلند میشه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  24. احمدرضا

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (877 ديدگاه)

    ایتالیا و و سلام ????

    موافقم 8
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا