چشم انداز

کانورتیبل‌های سریع

زمان زیادی نمی‌گذرد از روزی که پاگانی خبر از یک نسخه رودستر از هایپرکار فوق‌العاده‌اش، یعنی هوآیرا داد. نسخه رودستر از هوآیرا ابتدا قرار بود که در سال ۲۰۱۴ ارائه شود. ولی سخنگوی این خودروساز ایتالیایی اعلام کرد که نمایش این مدل تا ۲ سال آینده انجام خواهد شد.

pagani huayra roadster
Pagani Huayra roadster
اگر گذشته پاگانی را درنظر بگیریم، هوآیرا رودستر شباهت زیادی به برادران با سقف سختش خواهد داشت. همین‌طور قلب تپنده آن یک موتور ۶ لیتری با توربوهای دوقلوی V-12 مرسدس‌بنز AMG خواهد بود که حداقل ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت خواهد داشت.
حتی با وجود قیمت ۱/۵ میلیون دلاری این خودروها، هر کدام از آن‌ها خواهان زیادی خواهد داشت. امّا در عین حال، تا داشتن یک کانورتیبل سریع با برچسب قیمت ۱/۵ میلیون دلار حداقل ۲ سال فاصله است و برخی شاید نتوانند دست روی دست بگذارند!

خوشبختانه در حال حاضر نیز در بازار گزینه‌هایم مختلفی برای کسانی که به دنبال هیجان رانندگی در مدل‌های سقف‌باز هستند وجود دارد. در ادامه بهترین‌ کانورتیبل های سریع دنیا را مرور می‌کنیم.

شورولت کوروت استینگری کانورتیبل مدل ۲۰۱۴

C7 کوروت استینگری کانورتیبل با سر و صدای با حضور هزاران هوادار معرفی شد و دلیل این موضوع کاملاً روشن بود. این مدل بسیاری از مشکلات C6 را با یک ساختار جدید و صلبیت بیشتر رفع کرده بود. شاسی به کار رفته کاملاً مخصوص یک خودروی اسپرت و با موتور جلو و دیفرانسیل عقب ساخته شده است.

2014 chevrolet corvette stingray convertible
۲۰۱۴ chevrolet corvette stingray convertible
یک موتور LT1 V-8 قدرتی به میزان ۴۵۵ اسب‌بخار و ۶۲۳ نیوتن‌متر گشتاور را به یک گیربکس ۷ دنده دستی یا ۶ دنده اتوماتیک همراه با پدل شیفتر انتقال می‌دهد. صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو تنها اندکی بیش از ۴ ثانیه است و حداکثر سرعتی برابر ۲۹۷/۷ کیلومتر بر ساعت دارد. شاید بیشتر از این از یک خودروی اسپرت نمی‌توان انتظار داشت. در همین حال، این کوروت شرایط بهتری در قیمت نیز دارد و شروع قیمت آن از ۵۶ هزار دلار است.
جگوار اف‌تایپ رودستر مدل ۲۰۱۴

ای‌تایپ خودرویی بود که حتی انزو فراری نیز از آن تعریف کرد و اف‌تایپ قرار بوده تا جانشین موفقی برای آن باشد. طراحی این مدل، شاهکاری از «ایان کالوم» است؛ مردی که در پشت مدل‌هایی چون نیسان R390 و البته استون‌مارتین DB7 بوده است. اف‌تایپ بازگشتی از یک رودستر بزرگ بریتانیایی است.

2014 chevrolet corvette stingray convertible
۲۰۱۴ chevrolet corvette stingray convertible
این مدل دارای دو گزینه پیشرانه شامل موتور سوپرشارژر ۳/۶ لیتری V-6 و یک موتور ۵ لیتری V-8 و در سه تریم مختلف عرضه شده است. در اف‌تایپ بیشترین تلاش برای جلب رضایت هواداران انجام شده است. قیمت مدل پایه اف‌تایپ ۶۹۸۷۵ دلار، قیمت تریم S با قدرت ۳۸۰ اسب‌بخار برابر ۸۱۹۷۵ دلار و قیمت تریم V-8 برابر ۹۲۸۷۵ دلار است.
پورشه ۹۱۱ کاررا کابریولت مدل ۲۰۱۴

نسل هفتم از پورشه ۹۱۱ وقتی با سیستم فرمان الکترونیکی خود معرفی شد، خشم بسیاری از هواداران خود را برانگیخت. ولی در هر صورت، هنوز یک ۹۱۱ است و حتماً دلیلی وجود دارد که این خودرو از سال ۱۹۶۳ تا کنون در مسیر پیشرفت گام برداشته است. البته یک نسخه کانورتیبل نیز از آخرین ۹۱۱ عرضه شده است.

porsche 911 carrera-s cabriolet
porsche 911 carrera-s cabriolet
تریم‌های مختلفی برای این خودرو درنظر گرفته شده است؛ مدل پایه کاررا، ۴، S، ۴S، توربو و توربو S. برای کسی که می‌خواهد ۹۱۱ را با سقف باز تجربه کند، گزینه‌های مختلفی درنظر گرفته شده است. کمترین قیمت مربوط به مدل پایه کاررا به میزان ۹۶ هزار و ۲۰۰ دلار و بیشترین قیمت مربوط به مدل توربو S با ۱۹۳۹۰۰ دلار است. سابقه ۹۱۱ می‌تواند انتخاب را کمی آسان‌تر کند.
فراری ۴۵۸ ایتالیا اسپایدر مدل ۲۰۱۴

یک تونل، یک خودروی سقف‌باز و یک موتور قدرتمند فراری V-8 حتماً می‌توانند هیجان زیادی را در رانندگی ایجاد کنند. فقط نشستن در پشت یک فراری ۴۵۸ ایتالیا اسپایدر و شنیدن غرش موتور فراری برای برخی علاقه‌مندان دنیای خودرو کافی است.

یک سقف سخت جمع‌شونده این خودرو را از دیگر خودروهای این لیست متمایز می‌کند. ولی قدرت ۵۶۲ اسب‌بخار برای خودرویی که بیش از ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد، نشان می‌دهد که انتخاب چندان بی‌جایی نیز نبوده است. البته دینامیکی رانندگی با قیمت ۲۵۷ هزار دلاری آن کمتر مطابقت می‌کند. در همین پیچیدن باد در موها و موتور ۴/۵ لیتری V-8 که به ۹ هزار دور بر دقیقه می‌رسد، جای حرفی باقی نمی‌گذارد.

لامبورگینی اونتادور LP 700-4 رودستر مدل ۲۰۱۴

موتور V-12، دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، طراحی تهاجمی، سقف باز؛ این‌ها مؤلفه‌هایی هستند که می‌توانند یکی از دیوانه‌کننده‌ترین تجربه‌های رانندگی با یک کانورتیبل را رقم زنند که البته در یک لامبورگینی اتفاق می‌افتد.

2014 Lamborghini Aventador LP-700 4 Roadster
۲۰۱۴ Lamborghini Aventador LP-700 4 Roadster
قدرت از یک موتور ۶/۵ لیتری V-12 به میزان ۶۹۱ اسب‌بخار به یک گیربکس ۷ دنده اتوماتیک منتقل می‌شود و باعث می‌شود تا این خودرو بتواند در عرض ۲/۹ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت اونتادور نیز نزدیک به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت است. البته ابتدا باید به قیمت ۴۴۱ هزار و ۶۰۰ دلاری آن نیز توجه کرد.
فورد موستانگ شلبی GT500 کانورتیبل مدل ۲۰۱۴

این که کسی به موستانگ علاقه نداشته باشد بسیار جای تعجب خواهد بود؛ همین طور یک موستانگ بدون سقف. به علاوه یک موتور ۵/۸ لیتری سوپرشارژر V-8 یا گیربکس ۶ دنده دستی به صورت استاندارد برای موستانگ شلبی GT500 کانورتیبل عرضه شده است.

2014 Shelby GT500
۲۰۱۴ Shelby GT500
رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت تنها ۳/۵ ثانیه طول می‌کشد و سرعت نهایی نیز ۲۴۹/۴ کیلومتر بر ساعت. البته سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت برای مدل کوپه اعلام شده، ولی برای جلوگیری صدمات به مدل کانورتیبل، محدودیت سرعت ۲۴۹/۴ درنظر گرفته شده است. در همین حال، برچسب قیمت ۶۰ هزار و ۱۱۰ دلاری، آن را تبدیل به گزینه‌ای مناسب از این لحاظ در میان خودروهای این لیست می‌کند.

شورولت کامارو ZL1 کانورتیبل مدل ۲۰۱۴

تا زمانی که C7 شورولت کوروت Z06 ساخته نشده بود، شورولت کامارو ZL1 مدل ۲۰۱۴ قدرتمندترین کانورتیبل ساخته شده توسط جنرال‌موتورز به حساب می‌آمد. البته این موضوع به هیچ‌وجه چیزی از ارزش‌های شورولت کامارو کم نمی‌کند؛ چرا که با امکاناتی مانند کنترل رانندگی مغناطیس تبدیل به یکی از راحت‌ترین سواری‌ها در جاده شده است.

 Chevrolet Camaro ZL1 convertible
Chevrolet Camaro ZL1 convertible
پیشرانه کامارو از یک موتور ۶/۲ لیتری LSA V-8 با سوپرشارژر تأمین می‌شود که قدرتی معادل ۵۸۰ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۷۵۴ نیوتن‌متر برای آن تولید می‌کند. همچنین دو گزینه گیربکس دستی و اتوماتیک ۶ سرعته در دسترس قرار دارند. قیمت پایه این خودرو ۶۱۱۵۰ دلار است.

آئودی R8 اسپایدر مدل ۲۰۱۴

امسال اولین باری خواهد بود که آئودی R8 اسپایدر وارد یک تجدیدنظر در طراحی‌اش پس از معرفی آن در سال ۲۰۰۷ می‌شود. برخلاف سن این مدل، نشانه‌هایی از پختگی در آن دیده می‌شود؛ یک سوپرکار که می‌تواند شرایط راحتی را برای رانندگی‌های روزانه فراهم کند و در همین حال، با استفاده از آپشن‌های گران‌بهای خود، هیجان زیادی را در رانندگی ایجاد کند.

2014 Audi R8 Spyder
۲۰۱۴ Audi R8 Spyder
اسپایدر دو نوع پیشرانه می‌تواند داشته باشد؛ یک موتور ۴/۲ لیتری V-8 یا یک موتور ۵/۲ لیتری V-10 که هیچ‌کدام از آن‌ها انتخاب بدی نیست. گزینه‌های گیربکس نیز ۶ سرعته S ترونیک و دستی هستند. شروع قیمت از ۱۲۸ هزار و ۴۰۰ دلار است؛ هزینه‌ای که برای خودرویی پرداخت می‌شود که هر روز کار شما را انجام می‌دهد و صدای فوق‌العاده‌ای هم دارد.
ب‌ام‌و M6 کانورتیبل مدل ۲۰۱۴

اگر به دنبال یک کانورتیبل بزرگ و ۲ در لوکس و راحت برای مسیرهای طولانی می‌گردید، ب‌ام‌و M6 مدل ۲۰۱۴ شاید گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. البته این به معنای آن نیست که هیجان رانندگی با آن کم است؛ چون این خودرو هنوز یک مدل سری M است و این خودروها برای لذت از رانندگی ساخته شده‌اند.

BMW M6 convertible
BMW M6 convertible
دیگر خبری از موتور با تنفس طبیعی نیست و این M6 جدید برای پیشرانه از یک موتور ۴/۴ لیتری V-8 با توربوهای دوقلو استفاده می‌کند که جایگزین V-10 قبلی شده است. این موتور جدید باعث می‌شود که خودرو در ۴/۶ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و تا مرز محدودیت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت پیش برود. گزینه‌های ۶ دنده دستی یا ۷ دنده اتوماتیک دوکلاجه برای گیربکس M6 در دسترس قرار دارند و قیمت اولیه برای این کانورتیبل لوکس سریع ۱۱۷۵۰۰ دلار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۸ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad..F12

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    انیس جان ممنون

    همشون عالی‌اند واقعاً همشون لذت بخشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمدرضا ب ام و

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    m6 and R8 and aventador

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا