چشم اندازهفته نامه

معرفی 10 سوپراسپرت با بیشترین فضای بار!

اکثر سوپر اسپرت سازان محصولات خود را برای یک‌چیز طراحی می‌کنند: سرعت! اما از آنجایی که بازار تغییر یافته خریداران انتظار دارند سرعت و فضای داخلی و بار با هم ترکیب شود. خیزش کراس اوورهای اسپورتی همچون بنتلی بنتایگا، لامبورگینی اوروس و شاسی‌بلند آینده‌ی فراری این موضوع را اثبات می‌کند.

اما اگر از کراس اوورها خوشتان نیاید چه؟!


مک لارن GT جدید باعث شد ما درباره‌ی چنین چیزهایی فکر کنیم. ما لیستی جالب از سوپرکارها و کوپه‌های اسپرتی را گردآوری کرده‌ایم که اگرچه همانند شاسی بلندهای یاد شده جادار نیستند اما هنوز هم فضای بار کافی برای قرار دادن اشیایی همچون کیف، کیسه‌های خرید و مهم‌تر از همه ابزار و وسایل گلف را دارند. خودروسازانی همچون استون مارتین، فراری و مک لارن در این لیست خودنمایی می‌کنند اما برخی خودروسازان از آمریکا و آلمان نیز به اینجا راه یافته‌اند.

  • استون مارتین ونکوئیش زاگاتو شوتینگ بریک

فضای بار: نامشخص

با سقف تولید ۹۹ دستگاهی، استون مارتین فعلاً فضای بار این خودرو را منتشر نکرده است. با توجه به تصاویر منتشر شده و تولید بسیار محدود می‌توان گفت فضای مناسبی در به اصطلاح صندوق زاگاتو شوتینگ بریک وجود خواهد داشت. حتی یک درب پشتی برقی نیز برای آسان‌تر شدن کارها تعبیه شده است. با وجود تنها دو صندلی در کابین نیازی به تا کردن نیمکت عقب به منظور ایجاد حداکثر فضا وجود ندارد.

استون مارتین قیمت محصول خاص خود را نیز اعلام نکرده اما این موضوع اهمیتی ندارد زیرا قبلاً همه‌ی ۹۹ دستگاهی به فروش رفته است. این استیشن دو درب می‌تواند در عرض ۳.۵ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که دلیل آن وجود یک پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۵.۹ لیتری تنفس طبیعی می‌باشد.

  • استون مارتین DB11

فضای بار: ۰.۲۸ مترمکعب

این خودرو احتمالاً یکی از زیباترین محصولات استون مارتین می‌باشد. DB11 خودرویی صیقلی، برجسته و سریع بوده و که علت سرعت بالای آن پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۵.۲ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۰۰ اسب بخاری می‌باشد؛ اما موضوع سورپرایز کننده اینکه DB11 در مقایسه با دیگر سوپر اسپورت ها خودرویی کاملاً کاربردی می‌باشد.

با فضای بار ۰.۲۸ مترمکعبی، این خودرو کاملاً مناسب استفاده در آخر هفته‌ها می‌باشد. استون مارتین ست اسباب و وسایل چهار تکه‌ی سفارشی را در نظر گرفته که با قیمت بالای DB11 همخوانی دارد.

  • مرسدس-ای ام جی GT R

فضای بار: ۰.۲۸ متر مکعب

مرسدس-ای ام جی GT R از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۵۷۷ اسبی سود می‌برد. این خودرو به یک بال عقب بزرگ و چندین ورودی هوای گیرا مجهز بوده و حتی رنگ گرین هل مانگوی بدنه نیز کاملاً دلبری می‌کند.

اما این موضوع را در نظر بگیرید: GT R فضای بار قابل‌توجهی دارد. در بخش عقب فضای کافی برای قرار دادن چمدان‌های کوچک وجود دارد. مرسدس حتی کیف‌های سفارشی AMG را برای این خودرو ارائه کرده است.

  • فراری پورتوفینو

فضای بار: ۰.۲۹ متر مکعب

سوپرکارهای روباز زیادی در این لیست حضور ندارند زیرا مکانیسم باز و بسته شدن سقف آن‌ها باعث می‌شود فضای زیادی در بخش عقب خودرو باقی نماند؛ اما فراری پورتوفینو یک استثناست. این خودرو در زمان بسته بودن سقف فضای بار ۰.۲۹ مترمکعبی دارد که بهتر از استون مارتین DB11 می‌باشد؛ و همانند دیگر خودروسازان لیست، فراری نیز ست اسباب و وسایل خاص این خودرو را عرضه می‌کند.

فراری به فضای بار خودرو در زمان باز بودن سقف اشاره‌ای نداشته اما چه اهمیتی دارد؟! پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی این خودرو با قدرت ۶۰۰ اسبی خود باعث می‌شود اهمیت زیادی به فضای بار پورتوفینو ندهید!

  • فراری ۸۱۲ سوپرفست

فضای بار: ۰.۲۹ متر مکعب

این خودرو در سال ۲۰۱۷ و به عنوان جانشین خودروی دوست‌داشتنی F12 برلینتا معرفی شد. با نصب یک پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری ۷۷۸ اسب بخاری در جلو و کسب شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه‌ای، این فراری سریع بسیار سروصدا کرد.

اگرچه این خودرو جادارترین سوپر اسپورت لیست نیست اما فضای بار ۰.۲۹ مترمکعبی آن باعث می‌شود ۸۱۲ سوپرفست خودرویی جادار در این کلاس محسوب شود. این خودرو هم با ست کیف و اسباب خاص فراری عرضه شده است.

  • استون مارتین ونتیج

فضای بار: ۰.۳۵ متر مکعب

درحالی‌که ونتیج کوچک‌تر از DB11 بوده اما در واقع فضای بار بیشتری از برادر بزرگ‌تر دارد. این خودرو با محفظه بار ۰.۳۵ مترمکعبی در میانه‌های لیست قرار می‌گیرد. با این وجود هنوز هم فضای زیادی برای دو نفر وجود داشته و با ونتیج می‌توان آخر هفته‌ی جذابی را رقم زد.

پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۵۰۳ اسبی که از مرسدس-ای ام جی گرفته شده در بطن ونتیج قرار دارد اما گفته می‌شود نسخه‌ی قوی‌تر S آن با قدرت حوالی ۵۵۰ اسبی در راه است.

  • شورولت کوروت ZR1

فضای بار: ۰.۴۲ متر مکعب

تنها خودروی آمریکایی این لیست کوروت ZR1 است که فضای بار قابل‌توجهی دارد. محفظه بار این خودرو نه تنها جادارتر از اکثر سدان های بازار است بلکه با انتخاب کوروت می‌توانید از لذت رانندگی در هوای آزاد هم برخوردار شوید.

این خودرو بهای ۱۲۳ هزار دلاری داشته اما پرفورمنس بسیار قابل‌توجهی دارد. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر سوپرشارژردار کوروت ZR1 قدرت ۷۵۵ اسب بخاری تولید می‌کند.

  • مک لارن ۵۷۰GT

فضای بار: ۰.۲۲ متر مکعب در عقب/۰.۱۵ متر مکعب در جلو

با فضای بار مجموع ۰.۳۷ مترمکعبی، مک لارن ۵۷۰S فضای بار زیادی برای یک سوپرکار دارد. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربویی که در میانه‌ی خودرو قرار گرفته قدرت ۵۶۲ اسب بخاری تولید می‌کند. این خودرو هم با بسته‌ی اسباب و کیف‌های سفارشی مک لارن عرضه می‌گردد.

  • مک لارن GT

فضای بار: ۰.۴۲ متر مکعب در عقب/۰.۱۵ متر مکعب در جلو

با فضای بار ترکیبی فراتر از ۰.۵۶ مترمکعبی در جلو و عقب، مک لارن GT جادارترین محصول تاریخ این برند است. برای دسترسی به محفظه بار عقب این سوپرکار جادار و کاربردی باید درب پشتی شیشه‌ای و برقی را باز کنید. همچنین فضای ذخیره‌ای دیگری هم در بخش جلو تعبیه شده است.

جایگزین معنوی ۵۷۰GT برای سفرهای طولانی طراحی شده و از ویژگی‌هایی برخوردار است که پیش از این در هیچ‌یک از محصولات مک لارن دیده نشده بود. از جمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به سقف شیشه‌ای جایگزین پانل فیبر کربنی و سیستم صوتی باورز اند ویلکینز با ۱۲ بلندگو و ساب ووفر فیبر کربنی اشاره کرد. این خودروساز همچنین رضایت‌بخش‌ترین سیستم اطلاعات سرگرمی تاریخ خود را به GT اضافه کرده است.

  • فراری GTC4Lusso

فضای بار: ۰.۸ متر مکعب در زمان خواباندن صندلی‌ها/۰.۴۵ متر مکعب در زمان استفاده از صندلی‌ها

فراری GTC4Lusso و نسخه‌ی کم‌رمق‌تر T فضای بار قابل‌توجهی دارند. به این ترتیب شوتینگ بریک رقصان فراری جادارترین سوپر اسپورت این لیست لقب می‌گیرد. اگر شما خواهان دسترسی به یک سوپرکار کاربردی برای استفاده‌ی روزمره هستید پس باید این محصول فراری را انتخاب کنید.


GT4Lusso در سال ۲۰۱۶ به عنوان جانشین FF وارد میدان شد و از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۶۸۰ اسب بخار سود برد. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک برخوردار است اما خریداران می‌توانند نسخه‌ی دیفرانسیل عقب GT4Lusso T مجهز به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی ۶۰۱ اسبی را انتخاب کنند.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (9999 ديدگاه)

    سوپر اسپرت با بیشترین فضای بار ، خیلی مسخرست .
    آخه کسی که این همه پول میده برای مثلاً لامبورگینی یا مَکلارن ، کوچکترین فکری هم در این مورد نمیکنه .
    کارایی سوپر اسپرت چیز دیگریست و اصلاً به نظر من نیازی به فضای بار نداره ، اگر هم نیاز باشه ، فقط به درد کیف و ساک باشگاه ورزشی میخوره ، همین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (222 ديدگاه)

      بازم یه جاهایی به کار آدم میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Infinite

      ۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (452 ديدگاه)

      شما بدتون میاد یه آخر هفته تصمیم بگیرید وسایل مورد نیازتون رو بذارید تو صندوق فراری GTC4Lusso تون و بزنید به دل جاده و از روندن یه سوپراسپرت و شنیدن صدای پیشرانه‌اش تو دل جاده لذت ببرید؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. 917

      ۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (310 ديدگاه)

      نه اتفاقا اصلا اینطور نیست چون این ماشینا گرندتور محسوب میشن و هدف این ماشینا لذت رانندگی جاده ای هستش یعنی مثلا یه مسافرت آخر هفته که وسایل زیادی همرات نیست و مدت زیادی قرار نیست تو مقصد بمونی؛ پس حداقل یه چمدون دونفره باید جا بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. مزدا

      ۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5 ديدگاه)

      استون مارتین ونکوئیش زاگاتو شوتینگ بریک!!
      چه اسم طولانی و سختی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. امیرمحمد

      ۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (238 ديدگاه)

      خب چه کاریه آدم یه m5 کامپتیشن میخره هم بیشتر سوپراسپرتای این لیستو دولپی قورت میده هم فوق العاده لوکس و راحت و جاداره لذت رانندگیشم که مطمیینا معرکه و بینظیره?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    معمولا به لیتر میزنن نه متر مکعب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (4492 ديدگاه)

      سلام
      بله همینطوره
      دوستان میتونن عدد رو در 1000 ضرب کنن تا گنجایش محفظه بار به لیتر بدست بیاد.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Ferrari

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    قدرت ۸۱۲ همینطور ادامه پیدا کنه به ۷۰۰ اسب میرسه تو هر پستی که ازش منتشر میشه داره کاهش پیدا میکنه.??۷۹۰ اسبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ferrari

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    فراری gtc4 هم خیلی زیباست.به شدت از این طراحی خوشم میاد ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Alireza

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (628 ديدگاه)

    در مورد سوپراسپرتا خیلی فضای بار به کار نمیاد
    منی که قدرت خرید مک لارن و فراری داشته باشم پول خرید شاسی بلند و ماشینای دیگه واسه استفاده از فضای بار دارم مطمئنا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Amir

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (730 ديدگاه)

    آخ 812 عجب الماسیه واقعا نابه!!قوی ترین V12 دنیا که شنیدن چهچهه اش هوش از سر آدم میبره :)

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2485 ديدگاه)

      قویترینV12اتمسفریک

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Seyed.AMG

    ۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (75 ديدگاه)

    پدال لطفا تیتر خبر رو اصلاح کن ، بیشتر خودروهای این لیست سوپر GT هستن نه سوپر اسپرت حتی AMG GTR اساسا سوپر GT .
    فکر کنم تیترجادارترین سوپر کار… بهتر باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Seyed.AMG

    ۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (75 ديدگاه)

    همه خودروهای لیست طراحی جذابی دارن مخصوصا 812 ، DB11 ، ZR1 و AMG GTR اما سه خودرو نگاه کردن بهشون برام ازار دهنده ست ، به ترتیب :
    ۱ _ فراری GTC4 لوسو
    2_مکلارن GT
    3_ فراری پورتوفینو( خیلی کم )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2485 ديدگاه)

      فراری پورتوفینو که خیلی خوشگله و فراری تو سبد محصولاتش به چنین ماشینی نیاز زیادی داشت
      ظاهر مکلارن برا یه گرندتورر سوپر اسپرت دولوکس واقعا افتضاحه
      خیلیا عاشق GT4Lussoهستن ولی منم مثله شما از نمای عقبش که مثه یه هاچبک گندهه خیلی بدم میاد
      یخرده شیب ستون C بیشتر میشد شبیه استون مارتین ونکوئیش زاگاتو شوتینگ بریک در میومد و همه چی تکمیل میشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Seyed.AMG

        ۲ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (75 ديدگاه)

        گفتم که از طراحی پرتوفینو خیلی کم بدم بیاد ، بیشتر هم با طراحی عقبش مشکل دارم .
        ولی GTC4 لوسو از دید من کلا افتضاحه …

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا