چشم انداز

شرایط مختلف برای واردات خودروهای گذرموقت

در سالهای اخیر واردات خودروهای گذرموقت به داخل کشور تب و تاب بسیاری پیدا کرده است و هریک از ما به طور روزمره در خیابان‌های شهر اتوموبیل‌هایی می‌بینیم که مزین به پلاک گذرموقت هستند.

(عکس جنبه تزئینی دارد)

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند بجای راندن اتوموبیل‌های دارای مجوز داخل کشور، اتوموبیل‌های خود را از خارج کشور به داخل آورده تا خودروی مورد علاقه خود را برانند، این درحالیست که بسیاری از افراد از چگونگی انجام این کار بی‌خبر هستند. به همین جهت تصمیم گرفتیم تا گزارش جامعی از شرایط و نحوه واردات خودروی گذرموقت را گردآوری کنیم. به طور کلی واردات خودروهای گذرموقت به داخل کشور به سه صورت قابل اجراست.

***  اولین روش ؛ دفتـرچه بیـن‌المللی کارنـه‌ دوپــاساژ  ***

کارنه دوپاساژ (CARNET DE PASSAGES) دفترچه‌ای زردرنگ شامل مشخصات فنی و ظاهری خودرو به دو زبان انگلیسی و فرانسوی است (کارنه دوپاساژ یک کلمه فرانسوی به معنای کتاب ترخیص است) این روش برای کشورهایی که عضو کنوانسیون بین‌المللی کارنه دوپاساژ (تنها مربوط به مسافران) می‌باشند اعتبار داشته و قابل اجراست.

(عکس جنبه تزئینی دارد)

کارنه دوپاساژ برای هر فرد ایرانی که حداقل یکسال در خارج از کشور با ویزای معتبر و یا اقامت ساکن بوده و همچنین حداقل شش‌ماه بصورت متوالی بدون خروج از آن کشور حضور داشته، قابل اجراست. همچنین افرادی که ملیتی خارجی دارند می‌توانند از این طریق اتوموبیل خود را به کشور وارد کنند.

بدین ترتیب شخص می‌تواند ابتدا با تهیه دفترچه کارنه دوپساژ خودرو، به ایران وارد شود و در گمرکات مرزی کشور با تایید اعتبار دفترچه از یکماه تا نهایتا سه‌ماه مهلت تردد دریافت کند. این مهلت می‌تواند در مرحله دوم بصورت قانونی تا حداکثر سه ماه دیگر نیز تمدید شود تا شخص به مدت شش ماه اجازه تردد کسب کند.

(عکس جنبه تزئینی دارد)

توجه: این مسله در رابطه با توریست‌ها و گردشگران خارجی متفاوت است و آنها می‌توانند بصورت قانونی و درصورت داشتمن ویزا، مدت زمان مذکور را تا مدت یکسال نیز تمدید نمایند. همچنین برای ایرانیان مقیم اروپا و آمریکا در این روش، تنها داشتن پاسپورت ایرانی/اروپایی یا ایرانی/آمریکایی کافی است.

اما در صورتیکه مالک خودرو، مهلت اقامت و یا اعتبار ویزایش به اتمام رسیده باشد، نمی‌تواند از شرایط کارنه دوپاساژ استفاده کند؛ به این معنا که تنها ایرانیان مقیم با اقامت و ویزای معتبر، شرایط کارنه دوپاساژ را دارند. همچنین درصورت ازبین رفتن خودرو، حقوق دولت از طریق دفترچه کارنه دوپاساژ از کشور مبدا دریافت خواهد شد.

(عکس جنبه تزئینی دارد)

***  دومیـن روش ؛ روش مـرســوم واردات  ***

در این روش شخص مقیم یا ساکن در کشورهای دیگر، ابتدا با گرفتن دستور از گمرک ایران و اخذ ضمانت‌نامه معتبر بانکی و یا نقدی، به اندازه ارزش اصلی خودرو بعلاوه‌ی حقوق و سود احتمالی ورود خودرو به ایران، اقدام به واردکردن خودرو می‌کند. چند نکته قابل ذکر در مورد خودروهای گذرموقت:

۱)) تنها شخصی که نام وی در دفترچه کارنه خودرو یا در برگه ورود موقت آن ذکر شده، اجازه رانندگی با خودرو را دارد؛ در غیر اینصورت مرتکب جرم شده و خودرو توقیف خواهد شد.

۲)) در صورت ازبین رفتن خودرو (مفقود شدن، سرقت و …) دولت از محل سپرده یا ضمانت‌نامه، حقوق خود را دریافت می‌کند.

۳)) در صورت تاخیر در بازگشت خودرو به گمرک و تحویل آن به کشور مبدا پس از اتمام دوره تردد خودرو، در فاصله ده روز به مالک خودرو اخطاریه داده می‌شود و با گذشت ده روز از تاریخ اخطاریه، پرونده قاچاق تشکیل و به دادگاه ارسال خواهد شد. در نهایت نیز دستور توقیف خودرو توسط نیروی انتظامی صادر می‌گردد. همچنین به ازای هر روز تاخیر، جریمه‌ای معادل روزانه حداقل ۲۰,۰۰۰ تومان دریافت خواهد شد. (این مبلغ می‌تواند تغییر کند)

(عکس جنبه تزئینی دارد)

۴)) خرید و فروش هر نوع خودروی گذرموقت در داخل کشور ممنوع بوده و قاچاق محسوب می‌شود و با فرد خاطی، برخوردی جدی انجام گرفته و خودرو توقیف می‌شود؛ چه در زمان داشتن اعتبار و چه پس از آن. اجاره دادن خودروی گذرموقت نیز شامل این قانون می‌باشد. در صورت قاچاق‌شدن خودروی گذرموقت، دولت سه برابر ارزش گمرکی خودرو و همچنین حقوق و سود آن‌را مطالبه می‌کند.

۵)) شخص صاحب خودروی گذرموقت هرسال می‌تواند خودروی خود را حداکثر شش ماه پلاک گذرموقت کند؛ البته به شرط مقیم بودن در کشورهای دیگر.

(عکس جنبه تزئینی دارد)

۶)) اگر فردی پس از واردکردن خودروی گذرموقت به داخل کشور متوجه شود که باید بلافاصله از کشور خارج شود، باید خودروی خود را در اولین گمرک در نزدیکی محل سکونت خود قرار دهد و سپس از کشور خارج شود (برای مثال ممکن است فردی با خودروی خود برای تفریح به ایران سفر کرده باشد اما پس از واردشدن به ایران دچار مشکل خاصی از محل اقامت خود در خارج از کشور شده و فرصتی برای خروج با خودرو نیست و ناگزیر باید خود را رها کرده و بوسیله هواپیما سفر کند) ؛ در اینصورت شخص زمانیکه دوباره به ایران بازگردد در صورت داشتن زمان اعتبار برای خودرو می‌تواند از مدت زمان باقیمانده استفاده کند و در صورت زمان اتمام دوره گذرموقت خودرو، می‌تواند با پرداخت جریمه دیرکرد (روزی حداقل ۲۰,۰۰۰ تومان) خودروی خود را پس گرفته و از آنجا که تحویل گمرک بوده قاچاق محسوب نمشود و تنها باید جریمه مشخص شده را پرداخت نماید.

توجه: این امر بارها و بارها در مورد افرادیکه اقدام به واردات خودروهای گذرموقت به داخل کشور کرده اند، اتفاق افتاده است. و بی توجهی به آن میتواند عواقب غیرقابل جبرانی داشته باشد.

۷)) درصورت پیشنهاد خرید یک خودروی گذرموقت در داخل کشور، بیش از هرچیز دقت کنید که ممکن است چه عواقب و ضرر و زیانی در انتظار شما باشد. به همین دلیل باید پیش از این اقدام جوانب کار را خوب بسنجید.

(عکس جنبه تزئینی دارد)

***  سومیـن روش ؛ راهــی جـدیـد امـا پـرمخــاطـره !!!  ***

در این روش که راهی جدید و پرمخاطره بدلیل کلاهیبرداری‌های متعدد و سواستفاده‌های زیاد است، تنها شرط لازم برای گذرموقت کردن خودرو، شرط سکونت در مناطق آزاد و اثبات آن می‌باشدو باقی شرایط، همان شرایط مذکور فوق‌الذکر است. اما تفاوت این روش با روش‌های قبل عبارتند از:

۱)) اعظای مجوز ورود گذرموقت این خودروها در گمرکات منطقه آزاد کشور انجام می‌شود (برای مثال گمرک قشم تنها برای خودروهای قشم مجوز دارای اعتبار برای خروج صادر می‌کند) که مراحل آن بسیار ساده‌تر از دو روش قبلی است.

۲)) پس از اتمام زمان گذرموقت بودن خودرو و استرداد نشدن آن به گمرک، شما موظف به به پرداخت جریمه‌ی ثابت حداقل روزانه ۲۵ هزار تومان و همچنین جریمه روزانه‌ای هستید که مبالغ آن بدین شرح می‌باشد:

اگر از یک‌روز تا ۲۰ روز از موعد مقرر گذشته باشد، به ازای هر روز مبلغ ۵هزار تومان؛ اگر از مدت زمان مذکور از ۲۰ تا ۳۰ روز به طول بیانجامد باید به ازای هر روز ۶هزار تومان بپردازید و پس از گذشت ۳۰روز برای خودروی شما اعلام قاچاق شده و نهایتا توقیف می‌شود.

(عکس جنبه تزئینی دارد)

توجه داشته باشید که به علت حضور پر رنگ دلال‌ها افرادسودجو و کلاهبرداران در بازار داغ خودروهای گذرموقت، تعداد بسیار زیادی پرونده فروش غیرقانونی کلاهیبرداری و قاچاق تشکیل شده و درحال پیگیری است.

در اینجا بازهم تاکید می‌شود که خودروهای گذرموقت قابل خریداری و اجاره نمی‌باشند و به همین جهت توصیه میشود تا جای ممکن از این کار خودداری فرمایید. این کار رسما غیرقانونی بوده و عواقب آن نهایتا به عهده خود شخص باز می‌گردد.

همچنین اشخاصی وجود دارند که با خرید یک خودرو در کشورهای حاشیه خلیج فارس به نام یک شخص مقیم در آنجا و پرداخت وجهی به عنوان حق امتیاز به وی، اقدام به وارد کردن خودرو به ایران نموده و پس از اخذ پلاک گذرموقت وکالتی با بندها و شرایط مختلف از شخص مقیم، اتوموبیل را به شخص خریدار در ایران تحویل می‌دهند. پس از اتمام تاریخ گذرموقت خودرو می‌توان این خودرو را مجددا با همین شرایط به شخص دیگری واگذار کرد. بسیاری از افراد که این کار را به شکلی جدی دنبال می‌کنند نه تنها در فروش اتوموبیل ضرر مالی نمی‌کنند بلکه سود خوبی هم نصیب آنها خواهد شد.

(عکس جنبه تزئینی دارد)

یکی دیگر از دلایل عمده واردات گسترده خودروهای گذرموقت را می‌توان ارزان بودن خودروهای دست دوم در کشورهای حاشیه خلیج فارس دانست چرا که با کمتر ۲۵ میلیون تومان فورد موستانگ ۲۰۰۸، هامر یا نیسان ۳۵۰Z خریداری کرد و با قرار دادن ۱۰ میلیون تومان به عنوان وثیقه نزد دولت امارات (بصورت نقدی یا اعتباری) و همچنین با پرداخت هزینه‌ای معادل ۴.۵ میلیون تومان که شامل حمل‌ونقل دریایی، ترخیص، شماره‌گذاری خودرو و تحویل در بندرعباس می‌شود، یک خودرو گذرموقت وارد کشور کرد.

………………………………………………………………………………….

# ضمن سپاس فراوان از گروه نشریات GSM جهت اجازه انتشار متن فوق، لازم به یادآوری است که این مقاله پیش از این با نام « هفت‌خان رستم » و به نویسندگی « محمدعلی امیرحسینی » در دومین شمار کلکسیون خودروهای خاص منتشر شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۸۶ دیدگاه‌ها

  1. کیان

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با تشکر فراوان لطفا در باره قیمت گمرک که چطور محاسبه میشوند و پلاک گذاری، چه خودرو های عبور موقت و چه خودرو هایی که وارد میشوند اما عبور موقت نیستند (در مورد قیمت و درصد هاشون)و نحوه وارد کردن این دسته از خودرو ها توضیح دهید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. omid

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    یا ابولفضل کی میره این همه راهو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    انزلی هم جدیدا منطقه ازاد شده شرایط وارداتش چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mohammad

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    می خواستم بدونم یه سری ماشینهایی هست که با پلاک خود همون کشور مبدا وارد ایران میشم مثال نمره آذربایجان و نکره اربیل .کسی می دونه اینا چطوری میان ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. farid

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (203 ديدگاه)

    ماشینهای پلاک شده ایرانی گرون ترین ماشین های دنیا هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دكتردبستاني

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      باسلام .ای خنگ خدامعلومه دیگه بابندپ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ashkan

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سلام من که تو کشور دیگه ای اقامت نکردم میتونم ماشینی مثل فورد یا کامارو رو از عراق به صورت گذر موقت وارد کنم//ممنون میشم اگه دقیق جواب بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. گروه خبری پدال

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      مسلما این کار بصورت قاونی ممکن نیست اما شما هم حتما با ما موافقید که برخی از افراد به روش‌های مختلفی قادر به انجام این کار هستند!
      اما اگر صرفا بدنبال لذت سواری با خودروهای گذرموقت هستید بهترین پیشنهاد ما مراجعه به موسسات وابسته به این امور است. دقت کنید که اجاره این خودروها غیرقانونی است به همین دلیل این موسسات بصورت توافقی خودرو را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ خوشبختانه این روش تا به امروز غیرقانونی اعلام نشده!
      البته هزینه این کار اندکی بالاست چرا که به عنوان مثال در تهران برای یکروز با کمتر از 300 هزار تومان نمی‌توان هیچ‌ گذرموقتی را اجاره کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. arman

        ۲۳ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        این همه ماشین گذرموقت تو ایرانه اینا چطور میارن ؟
        همشون که ساکن خارج از ایران نیستن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سید محمود موسوی پور

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام :
      من میتوانم ماشین سواری از خارج ایران وارد کنم برای استفاده شخصی خودم .
      با تشکر
      سید محمود موسوی پور .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. منصور

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شرکتهائی در بندرانزلی اقدام به فروش وپلاک کذاری ( پلاک منطقه آزاد ) نموده اند .اینگونه خودروها پس از چه مدت میتوانند پلاک عمومی بشوند وشما توصیه به خرید خودرو بصورت فوق مینمائید ؟ باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. گروه خبری پدال

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      تبدیل پلاک گذرموقت به پلاک عمومی بصورت رسمی امکان‌پذیر نیست. مسئله که در اینجا مطرح می‌شود این است که اولین شرط هر خودرو برای گرفتن پلاک ملی، داشتن نمایندگی و مهم‌تر از آن بهره‌گیری از شبکه خدمات پس از فروش در داخل ایران است.
      اما از طرف دیگر بارها مشاهده شده که خودروهایی خاص فراوانی مزین به پلاک ملی هستند؛ مثال بارز این امر آئودی TT بوده که هم‌اکنون در برخی نمایشگاه‌ها با پلاک ملی موجود است! متاسفانه دلیل این موضوع را هنوز نمی‌دانیم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. s.k

        ۷ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (8 ديدگاه)

        متاسفانه خودروهایی دیده شده که پلاک شدنشون ممنوع بوده اما عده قلیل با بهره گیری از بند پ تونستن پلاک کنن و با قیمت های دلخواه و گزاف به مردم قالب کنن برای مثال هامر اچ 2 با پلاک ملی و قیمت 650 میلیون تومان که همه ی ما می دونیم قیمتی زیر 80 میلیون تومان داره اما…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. کورش

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به خدا ما ایرانیا مگه تو خواب ای ماشینها رو ببینم نمیدونم جرا کسی اصلا توجهی هم به این وضع بد بازار ماشی ایران نمیکنه باید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برای واردات بهتر از از اربیل عراق وارد کنیم یا عمارات؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقا جای تاسف داره واسه ما ایرانی ها ! با 12 میلیون به ما یه glx به زور میدن در صورتی که با همین مقدار پول در دبی میشه اخرین مدل کیا سراتو خرید!!! این دولت مارو از سوار شدن ماشین های درست و حسابی محروم کرده. با 8 میلیون میشه توی دبی ماشین های بسیار خوب و ایمن رو سوار شد درصورتی که در ایران با این پول جونتو میسپاری دست یه پراید که چیزی نگم بهتره.باید گمرکی رو برمیداشتند تا میدیدند که کسی ماشین های ایرانی میخرید؟؟؟ متاسفانه در این ضمینه خیلی عقب افتاده هست کشور ما.اینجا فقط با پول همه چیز حل میشه!!! همه چیز…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. MATIN

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    هی . . به هر نحوی شده باید ادمو دور بزنن ..پول که میگیرید دیگه این همه شرط گذاشتن جیه.دیگه این حقم نداریم ماشینی که دوست داریم سوار شیم !؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. galardo

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (182 ديدگاه)

    سلام تو سایت گذرموقت یه شرکتى هست که ماشیناى گذرموقت اجاره میده .آیا آن هم غیرقانونى هست؟
    ممنون میشم اگه جواب بدین!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. آبادان

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین فقط منطقه آزاد اروند – آبادان
    http://www.sedayeabadan.ir

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ali

    ۱۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من پسرم ساکن کاناداست آیا می توانم با وکالت از او گذرموقت وارد کرده و خودم سوار شوم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. graysonhunt

    ۲۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین هارو ادم تو خواب میبینه بعد هم با این وضع بد اقتصادی کی پول خرید اینجور ماشین هارو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. peyman

    ۲۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقا ممنون لطف کردید واسه اطلاعاتتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیر

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام وتشکر از مطلبی که توی سایت زدهاید لطفا اگر امکان دارد نحوه واردات خودرو اکر شخصی مقیم خازج نباشد و تنها برای واردکردن خودرو اقدام کند برایم ایمیل کنید یا راهنمایی فرمائید متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهران

    ۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آیا راهی هست که با پرداخت چندین برابر پول ماشین اونو تو تهران پلاک کرد؟
    یعنی مثلا 4 برابر پول بدی و اون ماشین رو بتونی تو تهران سوار بشی،نه اینکه عبور موقت بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امین

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    بنده در آلمان زندگی میکنم اما در ایران هم رفت و آمد دارم. میخواستم بدونم اگه بخوام ماشینی رو در آلمان بخرم مث بنز که در ایران هم فکر کنم نمایندگی داره و به ایران بیاورم و بخواهم پلاک ایران کنم تا همانجا بماند و هر وقت به ایران امدم بتوانم از آن استفاده کنم چه مقدار هزینه دارد و چکار باید بکنم؟
    با تشکر
    اطلاعات خوبی در سایت گذاشته اید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هزینه هایی که باید بکنید:
      1-پرداخت نود تا صدو ده درصد ارزش اتومبیل
      2- پرداخت هرینه های ترخیص و واردات

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. hamidreza

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    mer30 az maghaleh khobeton dar morede time avordanesh az gheshm bishtar tozih mikham tamdidesh va bagheye masael mer30

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علیرضا

    ۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عکسهای عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. شرکت گردشگری کویران

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام/ کویران یک شرکت توریستی منطقه شنال استان اصفهان است و مصوبه واردات اتومبیل تشریفاتی توریستی را دارا می باشد شرایط خرید مستقیم و ثبت سفارشات بنز یا فولکس یا تویو تا هایس +هیوندای جنسیس سواری از کمپانی های سازنده چیست 03614470888و09334470700

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ALI

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    میخواستم یه bmw x6 گذرموقت وارد کنم لطفا روششو برام ایمیل کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Sami

    ۱۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    ممنون از اطلات مفیدتون
    شرکت من در گرجستان فعالیت واردات ماشین از آلمان و آمریکا به منطقه قفقاز داره.
    با توجه با اینکه چند وقتئ هست که هموتنان در اینجا فعالیتشون زیاد شده و غالبأ دوست دارن که از اینجا ماشینشونو به ایران ببرن میخواستم بدونم شرکتى در تهران هست که کارهاى گمرکى براى پلاک موقت براشون انجام بده؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. منیژه هاشمی

    ۲۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و احترام
    با تشکر از مطالب شما.
    خواهش می کنم که بنده را در مورد سوالی که دارم راهنمایی بفرمائید. بنده ایرانی هستم و به مدت چهار سال است که در کشور سوئد زندگی می کنم و اقامت دائم دارم. همسر بنده سوئدی هستند.
    ما قصد داریم که به مدت دو سال در ایران زندگی کنیم و بالطبع به ماشین نیاز داریم. خواهش می کنم بهترین راه را جهت وارد کردن ماشین از سوئد به ایران بفرمائید.
    همسر بنده از سفارت ایران در سوئد ویزای یکساله و سپس دو ساله دریافت می کند. بنابراین هیچکدام از لحاظ اقامت یا ویزا مشکلی نداریم.
    منتظر جواب شما در ایمیل هستم.
    با یک دنیا تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سام

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام.میخواهم برا مسافرت برم آلمان.چطور میشه پرایدم رو با خودم ببرم؟
    آخه اونجا پراید ندارند و من مجبور م با بنز یا بی ام و بچرخم….. .
    میتونید کمکم کنید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. رضا

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من یک خودروی فورد موستانگ 2007 دارم نیاز دارم پلاک ملی کنم.آیا شما میتوانید کمکم کنید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. علي

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    زحمت بکشید منو راهنمایی کنید که چگونه میتونم اتومبیلی در رنج هامر ،آئودی شاسی بلند،اینفینیتی شاسی بلند و امسالهم را در رنج سال تولیدی 2007و2009 حاللا کمتر هم بشه مهم نیست
    بخرم و بیارم با توجه به اینکه ساکن منطقه آزاد چاه بهار هستم متشکرم در ضمن قیمتش را هم بگیید متشکر میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. ali

    ۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چطوری میشه یه ماشین ازخارج وارد ایران کرد اما خرید یعنی برای همیشه؟جواب بددین مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا