چشم اندازهفته نامه

آشنایی با عجیب‌ترین قوانین خودرویی دنیا!

خودروهای مدرن ویترینی از مهندسی پیچیده بوده و در عین حال یک سلاح متحرک محسوب می‌شوند. هزاران کیلو فلز و شیشه در حال عبور با سرعت‌های زیاد از خیابان بوده و تنها چیزی که آن‌ها را از برخورد با دیگران بازمی‌دارد انسانی است که روی صندلی راننده نشسته البته در مواردی همچون محصولات تسلا عملکرد خودران نیز به بهبود ایمنی کمک می‌کند؛ اما چه معیاری تعیین می‌کند که ترکیبی از گوشت و پوست و استخوان خودرو را چگونه براند؟


قوانین رانندگی توسط دولت‌ها به تصویب رسیده‌اند و در اکثر موارد برای ایمنی استفاده‌کنندگان از جاده‌ها هستند اما در برخی کشورها، این قوانین واقعاً عجیب هستند. در ادامه شما را با عجیب‌ترین قوانین خودرویی سراسر جهان آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید!

  • ضرورتی به راندن خودرو با لباس نیست (آلمان)


ژرمن‌ها به نظم و انضباط معروف هستند و معمولاً بیشتر از دیگران در کارهای خود دقیق و سختگیر می‌باشند. کنترل وسیله برای ژرمن‌ها مهم‌ترین چیز بوده و آن‌ها معمولاً محدودیت‌ها را به خوبی نشان می‌دهند؛ اما حتی گاهی اوقات هم قانون‌گذاران آلمانی از این‌ور بام می‌افتند! طبق قانون تصویب شده در این کشور، داخل وسیله نقلیه به عنوان فضای شخصی تلقی شده و بنابراین شما می‌توانید سری ۳، گلف و یا هر خودروی دیگر خود را بدون پوشیدن لباس برانید!

  • پس از ساعت ۹ شب بوق نزنید (آمریکا، آرکانزاس)


آمریکایی‌ها به خاطر تمام قوانین عجیب‌وغریب خود شناخته می‌شوند اما این یکی توجه ما را به خود جلب کرده است. تصور کنید که جلوی یک ساندویچی فروشی پارک کرده و می‌خواهید یک ساندویچ سفارش دهید. در همین حال دوستان خود را در حال عبور از خیابان می‌بینید. چه‌کار خواهید کرد؟ معمولاً شما برای آن‌ها بوق می‌زنید؛ اما اگر ساعت از ۹ شب گذشته باشد و در ایالت آرکانزاس باشید شاید به خاطر این کار جریمه شوید. ایده‌ی تصویب این قانون را نمی‌دانیم اما خب باعث شده در لیست ما حضور یابد.

  • مسابقات حیوانات را در بزرگراه برگزار نکنید (کانادا)


خب حالا از مرز گذشته و به انتاریوی کانادا می‌رویم جایی که اجازه‌ی برگزاری مسابقات حیوانات در بزرگراه را ندارید! در بخشی از قانون تصویب شده آمده هیچ فردی نباید در بزرگراه سوار اسب یا حیوانی دیگر بوده و مسابقه دهد. تصور کنید سوار یک گوزن یا خرس شده و در بزرگراه می‌تازید! صحنه‌ی خنده‌داری خواهد شد…

  • شترسواری در بزرگراه ممنوع (آمریکا، نوادا)


سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا فردی باید سوار شتر بوده و در بزرگراه به دنبال قانون‌شکنی باشد. خب شهروندان نوادا اگر مایل به شترسواری باشند می‌توانند به لاس‌وگاس بروند و احتمالاً با توجه زیادی روبرو خواهند شد.

  • نوشیدن آب در زمان رانندگی ممنوع (قبرس)


تصور کنید که با خانواده خود در حال سفر هستید. موسیقی پخش می‌شود، کودکان آواز می‌خوانند و پس از چند ساعت شما کمی احساس تشنگی می‌کنید. چند جرعه آب به کسی صدمه نخواهد زد نه؟ اما نه! اگر در قبرس باشید و پشت فرمان تشنه شوید باید خودرو را کنار کشیده و پس از خاموش کردن آن آب بخورید! سؤال ما این است که آیا این ممنوعیت تنها مختص آب است یا سایر نوشیدنی‌های مجاز و غیرمجاز را در نظر می‌گیرد.

  • همراه داشتن نفس سنج الزامی است (فرانسه)


شاید فرانسه به خاطر شامپاین و نوشیدنی‌های مورددار دیگر خود شناخته شده باشد اما صبر آن‌ها برای رانندگی تحت تأثیر مشروبات الکلی زیر صفر است. اگر میزان الکل موجود در خون بیشتر از ۰.۰۲ درصد باشد شما مستقیماً به پلیس معرفی خواهید شد. به منظور اطمینان از اینکه شما با مستی زیاد پشت فرمان قرار نمی‌گیرد قانونی تصویب شده که حمل نفس سنج (تست الکل از طریق تنفس) در خودرو را الزامی می‌کند.

  • همراه داشتن یک عینک اضافی الزامی است (اسپانیا)


واضح است که افراد عینکی باید در زمان رانندگی این وسیله را با خود به همراه داشته باشند اما در اسپانیا اگر شما فردی عینکی باشید حتماً باید یک عینک دیگر را نیز همیشه در خودرو به همراه داشته باشید! البته این قانون در سال ۱۹۹۷ بازنگری شده و دیگر الزامی نیست اما هنوز هم توسط پلیس توصیه می‌شود.

  • حرکت در خلاف مسیر قانونی است (آمریکا، آلاباما)


خیابان‌های یک‌طرفه تنها برای حرکت در یک‌جهت هستند. حرکت برخلاف جهت ترافیک می‌تواند بسیار خطرناک باشد اما این مورد در ایالت آلابامای آمریکا محلی از اعراب ندارد چراکه خلاف جهت رفتن منع قانونی ندارد! ما پلیس راهنمایی رانندگی نیستیم اما حدس می‌زنیم رانندگی با چراغ‌های جلوی خاموش در شب هم منعی نداشته باشد. البته این یکی را امتحان نکنید.

  • ممنوعیت بانوان از رانندگی با لباس حمام (آمریکا، کالیفرنیا)


این هم یکی دیگر از قوانین عجیبی است که در آمریکا به چشم می‌خورد. چرا باید فردی با حوله حمام پشت فرمان بنشیند و به خاطر این موضوع قانون تصویب شود! رانندگان خانم کالیفرنیا در صورت انجام چنین کاری جریمه خواهند شد.

  • رد شدن از گله‌ی حیوانات در جاده‌ها ممنوع (استرالیا)


جاده‌ها برای خودروها ساخته شده‌اند اما در استرالیا حیوانات هم سهمی از راه دارند. رد شدن از گله‌ی حیوانات در این کشور ممنوع بوده و در صورت مشاهده گله باید کنار کشیده، خودرو را خاموش کرده و منتظر رد شدن گله بمانید. اگر تلاش کنید که از میان حیوانات عبور کنید شاید با جریمه‌ای ۱۴۱ دلاری در ایالت ویکتوریای استرالیا روبرو شوید.

  • ممنوعیت نشان دادن انگشت وسط (آلمان)


همه‌ی ما در مواقع عصبانیت برخی رفتارها را بروز داده‌ایم و برخی رانندگان نیز انگشت خود را به دیگران نشان می‌دهند اما انجام چنین کاری در آلمان می‌تواند ۵ نمره منفی در پی داشته باشد. با از دست دادن ۳ نمره دیگر گواهینامه راننده توقیف خواهد شد؛ بنابراین قبل از عصبانی شدن در آلمان و انجام برخی حرکات بحث‌برانگیز بهتر است به عاقبت کار خود فکر کنید.

  • تمام شدن بنزین ممنوع (آلمان/آمریکا، اوهایو)


در آلمان که گاهی اوقات محدودیت سرعت وجود ندارد تمام کردن بنزین در بزرگراه غیرقانونی است. در صورت تمام شدن بنزین جریمه خواهید شد. البته تنها آلمان نیست که چنین قانونی را تصویب کرده زیرا اوهایو نیز چنین قانونی را دارد هرچند این قانون تنها در بزرگراه اعمال نمی‌شود بلکه تمام کردن بنزین در خیابان‌ها نیز ممنوع است.

منبع: carbuzz

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    پدال جان دستت درد نکنه بین دو نیمه بازی پرسپولیس بسی خندیدیم?? اون قانون نشون دادن انگشت وسط یجورایی ناکارآمده چون قطعا طرف مقابل با قاطعیت برخورد فیزیکی می کنه و شخص خاطی تجربه فراموش نشدنی به دست میاره دیدم که میگم??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    الان یکیشون تو ایران بود تمام سلبریتی ها کمپین حقوق بشر میزدن
    (شوخی بود جدی نگیرید)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. جنوب

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (310 ديدگاه)

    فقط عکس قانون فرانسه …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (9999 ديدگاه)

    قانون نشون دادن انگشت وسط باحال بود ?? .

    گیریم طرف انگشت شستشو نشون بده یا یه انگشت دیگه به غیر از انگشت وسط ، اون موقع وضعیت به چه شکلی باید پیش بره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی تاجیک

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (33 ديدگاه)

    از مدیر محترم خواهشمندم در تلگرام فعالیت بیشتری داشته باشید تا از اخبار و مطالب مفید سایت عقب نمونیم چند وقته فعالیت ندارید در تلگرام ممنون بابت زحماتت تون ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سام

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    قانون آلمانی ها واقعا بی شرمانه است! البته از اکثریت آلمانی ها بعید است که بدون لباس سوار ماشین خود شوند ولی اگر احیانا چنین قانونی در یک کشور عقب مانده و با مردمان کمی و یا تا حدی فضول جهان سومی تصویب می شد فاجعه ای تاریخی در همان روز اول اتفاق می افتاد و روز دوم آن قانون خو به خود لغو می شد!!!…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    نه واقعا اینطوره. غربی ها هر جنایت وکثافت کاری انجام بدن عیبی نداره.تمام جنایات دنیا زائیده دست اوناست.اگه یک نفر غربی در حادثه تروریستی کشته بشه گوش دنیارو کر میکنن اونم تروریست هایی که خودشون شکل دادن.هلوکاست که بزرگترین دروغه تاریخه روسالهاست توسره دنیامیکوبن وحدود50 سالوسالیانه میلیون ها دلار از دولت آلمان غرامت گرفتن.حادثه11سبتامبرکه خودشون انجامش دادن رو بهانه ای کردن واسه حمله نظامی به دوکشوروچندین میلیون نفر روقتل عام کردن.فقط در ایران درقرن گذشته باعث مرگ9میلیون ایرانی شدن اما ککشون نمیگزه.اما اگه بجای این چندین میلیون نفر یه نفر در اروپا وآمریکا کشته میشدبابای دنیارو در میاوردن.کدوم حقوق بشر. بگید حقوق لجن.چون فقط رنگ چشمای ماهم مثل خودشون آبی نیست؟ونژادمون آنگلوساکسون نیست.غرب 4کلید واژه داره واسه کنترل ملت ها
    لیبرالیسم:که اصلا به معنی آزادی نیست
    دموکراسی:که اصلا به معنی مردم سالاری نیست
    هیومن رایتس:که اصلا به معنی حقوق بشر نیست
    سیویل سوسایتی:جامعه مدنی! که اصلا اینطور نیست
    درطول حدود239 سال ازعمر نکبت کشور آمریکا حدود2 22 جنگ وتجاوزبه کشورها وملت ها انجام دادن.بعد یه عده غرب زده اونارو مظهرحقوق بشر میدونن و مارو تندرو وبی فرهنگ!!! هرچند قرآن خوب جواب اینارو میده:اولئک کالانعام بل هم اضل(سوره اعراف آیه 179)
    ببخشیدولی باید میگفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عطا

      ۱۹ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (110 ديدگاه)

      داداش پاشو پاشو خودتو به خوابی نزن بیدار شو.
      همه چیزایی که نام بردی یه زمونی اگه تاریخ رو بخونی تو ایران اتفاق افتاده
      مگرنه نادرشاه میرفته جنگ و نسل کشی نمیکرده ؟ مگه تو تاریخ احمق تر و عیاش تر و بی شعور تر از فتحعلی شاه داشتیم تو دنیا؟ مگه خیانت بزرگتر از کشتن امیر کبیر داشتیم؟ (درسته خارجیا دست داشتن ولی به هر حال هم وطن انجامشی داده)بابا ول کن
      بهترین امکانات مال غربه بهترین مردم ( شاد ، افسردگی ، امید به زندگی و ….) مال غرب هست بهترین اکتشافات اختراعات بهترین ساختمان ماشین هر کوفتی بگی مال غربه ولی بد ترین ادم؟ من چیزی نمیگم چون منفی هات نشون میده افکارت چقدر عقب مونده هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. jalal

        ۲۰ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        چند مورد:
        1_ تعداد مثبت و منفی های کاربران پدال سنجش حقیقیت و دروغ نیست. صرفا نظر کابران سایت پدال هست.
        2_حرف شما کاملا درست هست و خود ایرانی ها هم در گذشته شاهان خون ریز، عیاش، … داشتند. ولی این توجیهی بر رفتار مشابه بعضی از کشور های غربی نیست.
        3_لطفا مسائل رو با هم غاطی نکنید. اینکه بهترین اختراعات و غیره مال غربی ها هست یک مسئله ای هست وسیاست استعماری غربی ها یک مسئله جدا. قرار نیست برای مثال اختراعات غرب نفی کننده سیاست های امپریالیستیشون باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۲۰ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1325 ديدگاه)

          ۱- این لایک و دیسلایک مشت نمونه خروار هستش و نشانده میزان اعتقاد ملت به افکار شما ۲- هر کشوری بر اساس منافع خودش عمل میکنه روس ها کم انسان بیگناه نکشتن ژاپن حدود پنج میلیون چینی قتل عام کرد میلنمار نسل کشی کرد و خیلی از این موارد پس نمیتونی حوادث تاریخی وصل کنی به امپریالیسم و کمونیست و این چیزا ۳- اکه غربی ها پیشرفته هستن و مصنوعات قوی دارن اول از خودشون شروع کردن و یک سیستم مدیزیتی مبتنی بر عذالت اجتماعی بنا گذاشتن بر عکس ما نمونش استخدامی در ادارات که که مبناش روابط پسرخالگی هست تا شایستگی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. مهدی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این ادامه بحث آقا سجاد بودکه به اشتباه آوردمش پایین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۲۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (537 ديدگاه)

      نمی تونم شما رو قانع کنم و نباید اینکارو بکنم، برادر فقط شک کن.

      از آنتی ویروس گرفته تا گوشی موبایل و خودرو و خودکار و ریش تراش و حتی هواپیما ساخته ی خارجی ها و علی الخصوص غربی هاست،همین BMW پروفایل شما،کشورش مواد شیمیایی صدام رو تهیه میکرد.تسبیح وارداتی ووو
      اگه ما خوبیم چرا وضعمون اینه؟اگه مقدسیم رو به پیشرفتیم،به نمودار ارزش ارز طی سال های درخشان پهلوی و تاریکی های الان دقت کن دقیقا 1633%ارزش پولت اومده پایین، با پولت میتونستی از فرانسه و آمریکا بدون چنج خرید کنی،
      اما همون بی خانمان جلوی مارکت ها هم الان تراول پنجاهی تورو قبول نمی کنه به عنوان دستمال توالت استفاده کنه.
      اول ببین پول هایی که طی برجام آزاد شد ریختن به حسابت؟کجا رفت؟چرا عربا میخورن؟شمام بخورش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Mopar or No Car

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    اروپای غربی به خصوص اسکاندیناوی فوق العاده آدمای بی فرهنگی هستند چون ممکنه شما یک هفته اونجا باشی و اصلا صدای بوق ماشین به گوشت نرسه.
    وقتی میخوای از خیابون رد بشی حداقل به فاصله سه چهار متری از شما توقف میکنن که علاوه بر جلوگیری از تصادف، شما دچار ترس و اضطراب نشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. M3csl

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (126 ديدگاه)

    از آمریکا و ایالت کالیفرنیا بعید بود،،نوشته رانندگی بانوان با لباس حمام ممنوع!!
    اولا پس آقایان چی؟؟
    دوما مگه اونا تو حموم لباس میپوشن؟؟
    پیشنهاد میکنم بانوان در اعتراض ب این تبعیض جنسیتی و عدم رعایت مساوات در حقوق مرد و زن زین پس با لباس شنا رانندگی کنن چون تو قانون محدودیت و ممنوعیتی براش تعیین نشده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. آرمان

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (85 ديدگاه)

    اغلب مطالب آموزنده بود و من به شخصه سعی می کنم اونایی که قابل انجام هست رو دقت کنم مانند بنزین .
    ممنون از مطلب خوب شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. یاس ی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    این قانون تمام کردن بنزین ممنوع را باید بیان سیستان و بلوچستان اجراء کنن، ما هیچ وقت بنزین نداریم، هر وقت میری پمپ بنزین یکی دو ساعت الافی تازه اگه نگن بنزین تموم شد . …
    اینجا اگه زیاد بنزین توی باک داشته باشی جریمه میشی. از وقتی که یادمه تا زمانی که کارت سوخت اومد به میدون بنزین ما همیشه سهمیه بندی بوده، خصوصا شهرهای جنوب استان. از ابتدای انقلاب تا زمان راه اندازی کارت سوختها ما فقط روزی بیست لیتر بنزین میتونستیم بزنیم، یعنی اگه میخواستی مسافرت بری باید دو روز بنزین میزدی ولی از ماشین استفاده نمیکردی وقتی از استان خارج میشدی تازه خیالت راحت میشد، ببخشید طولانی شد وبی ربط ولی داغ سالها تبعیض الان یهو سر باز کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا