چشم اندازهفته نامه

غیرقابل‌اعتمادترین خودروسازان سال 2018

اگر به دنبال خرید خودروی جدیدی هستید، حق انتخاب دارید و در یک کشور با بازار آزاد زندگی می‌کنید شاید بهتر باشد از برخی محصولات خودروسازان لیست زیر دوری کنید!


کانسومر ریپورتز داده‌های سالانه‌ی مطالعه‌ی میزان اطمینان خودروها را بر پایه پاسخ‌های بیش از ۵۰۰ هزار عضو خود منتشر کرده است. این داده‌ها که از نظرسنجی وسیع به دست آمده‌اند به خریداران خودروهای جدید کمک می‌کنند تا تخمینی درباره‌ی مشکلات مربوط به قابلیت اعتماد محصولات یک خودروساز، از قوای محرکه گرفته تا سیستم تهویه مطبوع و سیستم‌های اطلاعات سرگرمی را به دست آورند.


هر خودروساز به ترتیب امتیاز متوسط قابلیت اطمینان خود در لیست زیر جای گرفته است. در ادامه شما را با ۱۰ خودروساز غیرقابل‌اعتماد سال ۲۰۱۸ آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  1. لینکلن

Lincoln MKZ
اگرچه لینکلن در مقایسه با مطالعه سال پیش دو پله بهبود داشته اما همچنان جایگاه نه چندان خوبی را به خود اختصاص داده و با ۴ خودروی خود این رتبه‌ی نازل را کسب کرده است. غیرقابل‌اعتمادترین محصول این برند آمریکایی مدل MKZ است درحالی‌که کانتیننتال بیشترین اطمینان را نزد مالکان دارد. لینکلن امتیاز متوسط ۴۳ را به دست آورده که بخش اعظم آن به خاطر عملکرد خوب کانتیننتال بوده است. هر دو خودروی MKC و MKX امتیاز کمتر از حد متوسط داشته و مدل MKZ نیز در مطالعه امسال امتیاز پایین‌تر از حد متوسط به دست آورده است.

  1. داج


شاید داج یکی از بهترین برندهای گروه خودروساز فیات-کرایسلر باشد اما هنوز هم یکی از غیرقابل‌اعتمادترین برندها می‌باشد. با حضور ۵ خودرو در مطالعه‌ی امسال، داج ۴۰ امتیاز کسب کرده است. البته رتبه‌ی داج سه پله بهتر شده است. کمترین میزان اعتماد به خودروی جورنی رسیده درحالی‌که قابل‌اعتمادترین محصول این برند چارجر بوده است. قابلیت اطمینان چارجر بهتر از حد متوسط بوده و میزان اطمینان مدل کاروان هم متوسط است. مالکان چلنجر هم به مشکلاتی در گیربکس اشاره داشته‌اند. مالکان مدل‌های دورانگو و جورنی هم به مشکلات متعددی اشاره کرده‌اند و به همین خاطر هر سه خودروی چلنجر، دورانگو و جورنی میزان اطمینان زیر حد متوسط دارند.

  1. جیپ


جیپ هم با ۴۰ امتیاز رتبه هشتم را به خود اختصاص داده اما تنها ۴ خودروی این برند در مطالعه امسال حاضر بوده‌اند. این خودروساز آمریکایی با دو پله افت مواجه شده است. مدل‌های کامپس و رنگید به ترتیب کمترین و بیشترین میزان اطمینان بین مالکان را ایجاد کرده‌اند. در کل جیپ نتایج مختلفی را به دست آورده به گونه‌ای که امتیازات مدل‌های گرند چروکی و رنگید بهبود یافته درحالی‌که قابلیت اطمینان خودروهای چروکی و کامپس زیر حد متوسط است.

  1. شورولت


با بررسی ۱۶ خودرو، مالکان شورولت حرف‌های زیادی برای گفتن درباره‌ی خودروهای خود داشته‌اند. این خودروساز آمریکایی با امتیاز ۳۹ در رتبه هفتم مطالعه امسال قرار گرفته و ۵ رتبه سقوط را تجربه کرده است. قابل‌اعتمادترین خودروی این برند ایمپالا بوده درحالی‌که بهتر است از تراورس دوری کنید. بنا به گفته‌ی کانسومر ریپورتز، تراورس امتیاز بسیار نازلی به دست آورده و همان مشکلات گیربکس مدل انکلیو را دارد. مالکان همچنین از صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی شکایت کرده‌اند. اکوئینکس ۲۰۱۸ امتیاز قابلیت اطمینان متوسطی داشته اما امتیازات سابربن و تاهو بهتر شده است.

  1. کرایسلر

کرایسلر پاسیفیکا
حرف C در FCA به برند کرایسلر تعلق دارد. برندی که سقوط آزاد هفت پله‌ای داشته و تنها دو محصول آن در مطالعه کانسومر ریپورتز شرکت کرده‌اند. قابلیت اطمینان پاسیفیکا پایین‌تر از حد متوسط بوده و آن را به غیرقابل‌اعتمادترین خودروی این برند تبدیل کرده است؛ اما قابلیت اطمینان کرایسلر ۳۰۰ به حد متوسط رسیده و همین موضوع روی کسب امتیاز ۳۸ تأثیر داشته است. از جمله مشکلات عمده‌ی محصولات کرایسلر می‌توان به عدم حرکت صفحه‌نمایش، مشکلات ناوبری و رادیو اشاره کرد. مشکلات گیربکس هم از دیگر موارد تأثیرگذار روی رتبه‌ی پایین کرایسلر بوده است.

  1. جی ام سی


اگرچه جی ام سی در مقایسه با سال پیش یک پله بالاتر آمده اما همچنان با مشکلات زیادی در بحث قابلیت اطمینان روبرو است. با امتیاز متوسط ۳۷، جی ام سی ۸ خودروی خود را روانه‌ی مطالعه‌ی سال جاری کرده است. سیرا ۲۵۰۰ HD و یوکان به ترتیب کمترین و بیشترین میزان اطمینان را داشته‌اند. سه خودروی این برند امتیاز اطمینان متوسط یا بهتر را داشته و عبارت‌اند از تراین، یوکان و یوکان XL. البته جی ام سی آکادیا به خاطر مشکلات سیستم اطلاعات سرگرمی و تجهیزات برقی خود امتیازات نازلی دارد.

  1. رم


با بررسی سه خودرو، رم ۳۵۰۰ بدترین میزان اطمینان را داشته است؛ اما می‌توان به مدل ۲۵۰۰ بیشترین اطمینان را داشت. البته رم امتیاز متوسط ۳۴ را داشته و بنابراین نباید خیلی به محصولات این برند دل خوش کرد. رم یک پله افت داشته است.

  1. تسلا


تسلا با افت قابل‌توجه ۶ پله‌ای روبرو شده و امتیاز متوسط آن تنها ۳۲ بوده است. قابلیت اطمینان تسلا مدل S به پایین‌تر از حد متوسط نزول کرده و دلیل آن مشکلات سیستم تعلیق و دستگیره‌های درب و برخی موارد دیگر بوده است. مدل ۳ جدید امتیاز اطمینان متوسط به دست آورده درحالی‌که مدل X بسیار بدتر از حد متوسط بوده است. مالکان این شاسی‌بلند الکتریکی به مشکلاتی در درهای فالکن و صفحه‌نمایش اشاره داشته‌اند.

  1. کادیلاک

2018 ATS Sedan
کادیلاک با امتیاز ۳۲ در چنین رتبه‌ی نازلی قرار گرفته و مدل ATS کمترین میزان اطمینان را به خود اختصاص داده است؛ اما XTS هم قابل‌اعتمادترین این لوکس ساز آمریکایی است. کادیلاک یک پله افت را تجربه کرده و ۶ خودرو را به این مطالعه فرستاده است. تنها سدان XTS بوده که امتیاز بالاتر از حد متوسط دریافت کرده و دیگر مدل‌ها همچنان پایین‌تر از حد متوسط قرار دارند. مالکان به مشکلاتی از جمله تعویض‌های بد گیربکس و سیستم‌های الکترونیکی در CT6 و اسکالید اشاره داشته‌اند.

  1. ولوو


شاید این موضوع کمی سورپرایز کننده و عجیب باشد اما ولوو عنوان غیرقابل‌اعتمادترین خودروساز سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده است. سه محصول ولوو باعث شده‌اند این برند با ۲۲ امتیاز افت ۶ پله‌ای را تجربه نماید. غیرقابل‌اعتمادترین محصول سوئدی‌ها خودروی S90 بوده و مدل XC60 درست نقطه مقابل آن قرار دارد. مالکان به عدم حرکت صفحه‌نمایش، مشکلات سیستم تهویه و صدای داخل کابین XC60 اشاره کرده‌اند. مدل XC90 هم با شکایاتی درباره‌ی سیستم اطلاعات سرگرمی روبرو بوده است.

همچنین بخوانید: قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال ۲۰۱۸

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. میلاد

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی ببخشیدا چرا مزخرف میگین؟تسلا .جیپ.داج و…اینا غیر قابل اعتمادترین هستن؟نوشته شما غیر قابل اعتمادترین هست.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا