چشم اندازهفته نامه

غیرقابل‌اعتمادترین خودروهای موجود در بازار!

یکی از قابل استنادترین مراجع میزان قابلیت اطمینان خودروها مطالعه‌ی میزان اطمینان جی دی پاور و تست‌های مجله کانسومر ریپورتز است. این مطالعه بر پایه نظرسنجی از بیش از ۳۵ هزار مالک خودروهای سه‌ساله صورت گرفته و اهمیت بالایی برای خودروسازان و خریداران دارد.

این بار در نظر داریم ۱۰ خودرویی را که از نظر میزان دوام قوای محرکه در ته لیست مطالعه جی دی پاور و همچنین بررسی‌های مجله کانسومر ریپورتز قرار دارند برای شما معرفی کنیم.

۶ خودرو از ۱۰ خودروی حاضر در این لیست که کمترین میزان اطمینان را دارند ساخته فیات-کرایسلر بوده و البته ۳ خودرو نیز دیگر تولید نمی‌شوند یا در آینده‌ای نزدیک تولید آن‌ها متوقف خواهد شد.

  1. کادیلاک ATS


کوچک‌ترین کادیلاک بازار رقیبی برای ب ام و سری ۳ است و درحالی‌که نسخه پرقدرت و گران‌بهای آن یعنی ATS-V حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما اینجا کم می‌آورد. این خودرو کمترین امتیاز برای میزان دوام قوای محرکه و قابلیت اطمینان کلی را به دست آورده و مشکلات تجهیزاتی زیادی از نظر جی دی پاور دارد. کانسومر ریپورتز نیز در تست‌های جاده‌ای این خودرو را ستوده اما از نظر میزان اعتماد تنها ۱ ستاره از مجموع ۵ ستاره را به آن اعطا کرده است.

  1. کرایسلر ۲۰۰


۲۰۰ که هم‌اکنون تولید نمی‌شود در مدل ۲۰۱۴ خود عملکرد خوبی از نظر قابلیت اطمینان نداشته است. البته از نظر تجهیزات و ویژگی‌ها توانسته به ۴ ستاره از ۵ ستاره دست پیدا کند. این خودرو برای مدل سال ۲۰۱۵ بازطراحی شده اما به نظر نمی‌رسد که قابلیت اطمینان بهتری داشته باشد زیرا کانسومر ریپورتز نیز از نظر میزان اطمینان امتیاز پایینی به آن داده و کرایسلر ۲۰۰ را در میان ۱۰ خودروی بد سال ۲۰۱۷ قرار داده است.

  1. داج آونجر


آونجر میدسایز آخرین بار در سال ۲۰۱۴ فروخته شد و همانند کرایسلر ۲۰۰ که از نظر مکانیکی قرابت‌هایی دارد میزان اطمینان پایینی دارد. کانسومر ریپورتز نیز نظر خوبی روی این خودرو نداشته اما چندین تست و بررسی معدود درباره آونجر وجود دارند که ویژگی‌های این خودرو نظیر پیشرانه ۴ سیلندر پایه و گیربکس اتوماتیک آن را تحسین کرده‌اند.

  1. داج چلنجر


شاید طرفداران پر و پا قرص خودروهای عضلانی از دیدن نسخه های SRT، هلکت و دیمن چلنجر ذوق‌زده شوند اما این خودرو از نظر میزان اعتماد و اطمینان پایین‌ترین امتیازها را از جی دی پاور دریافت کرده است. کانسومر ریپورتز نیز از نظر قابلیت اطمینان تنها ۱ ستاره به این خودرو اعطا کرده است.

  1. داج چارجر


نسخه چهار درب داج چلنجر نیز علاقه‌مندان زیادی بین طرفداران دارد و خصوصاً نسخه SRT هلکت آن آدرنالین زیادی را به بدن تزریق می‌کند اما از نظر قابلیت اطمینان بهتر از برادر دو درب خود نبوده و پایین‌ترین امتیازها را کسب کرده است. کانسومر ریپورتز نیز تنها ۱ ستاره به چارجر داده است.

  1. داج دارت


دارت به عنوان بازگشت داج به کلاس خودروهای کامپکت شناخته شده اما سال گذشته به خاطر فروش کم و نیاز فیات-کرایسلر به گسترش محصولات سودآور تراک و شاسی‌بلند از خط تولید کنار گذاشته شد. نسخه ۲۰۱۴ این خودرو در مطالعه میزان اطمینان جی دی پاور شرکت داشته و کانسومر ریپورتز نیز کمترین رتبه‌بندی قابلیت اطمینان را برای دارت ۲۰۱۳ در نظر گرفته است.

  1. فیات ۵۰۰L


جایگزین استیشن مانند و بزرگ فیات ۵۰۰ کوپه گیربکسی مشکل‌دار و عملکرد کلی ضعیفی دارد. این خودرو در تمامی بخش‌ها پایین‌ترین امتیاز را برای میزان اعتماد دریافت کرده است. کانسومر ریپورتز نیز نه تنها ۵۰۰L را به عنوان یکی از ضعیف‌ترین خودروها از نظر قابلیت اطمینان معرفی کرده بلکه پایین‌ترین امتیاز کلی را در میان خودروهای تست شده کنونی به آن داده و در میان ۱۰ خودروی بد سال ۲۰۱۷ نیز قرار دارد.

  1. فورد فیستا


شاید طرفداران خودرو مجذوب عملکرد رالی مانند فورد فیستا ST شوند اما در اکثر بخش‌های مطالعه میزان اعتماد یک خودرو این خودرو پایین‌ترین امتیازها را کسب کرده است. کانسومر ریپورتز نیز از نظر قابلیت اطمینان تنها ۱ ستاره برای فیستا ST در نظر گرفته است.

  1. فورد فوکوس


فوکوس کامپکت از نظر قابلیت اطمینان جی دی پاور پایین ترین امتیازها را دریافت کرده و در هر بخشی به جز بدنه کمترین رتبه را به دست آورده است. در بخش بدنه تنها توانسته ۳ ستاره را به دست آورد. کانسومر ریپورتز نیز فوکوس را خودرویی ۱ ستاره‌ای از نظر میزان اطمینان دانسته و از نظر کلی در کلاس خودروهای کامپکت شاهد ته‌نشینی فوکوس هستیم.

  1. مرسدس CLA


یکی از ارزان‌ترین محصولات مرسدس بنز ثابت می‌کند که هرچقدر پول بدهید همان‌قدر آش می‌خورید! این سدان لوکس ساب کامپکت در اکثر بخش‌های مطالعه قابلیت اطمینان جی دی پاور کمترین امتیازها را کسب کرده اما در بخش تجهیزات عملکردی متوسط داشته است. رتبه‌بندی میزان اطمینان کانسومر ریپورتز برای CLA زیر متوسط بوده است. این خودرو نیز در میان ۱۰ خودروی بد سال ۲۰۱۷ کانسومر ریپورتز قرار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۹ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    جالبه اون بنز CLA آخرجدول که به عنوان ارزونترین محصول بنز شناخته شده تو ایران دارن بین رنج قیمتی ۶٠٠ میلیون تا ٧۵٠ میلیون میفروشن و اتیکت قیمتی خورده. من هیچی نگم بهتره فقط خودتون عمق فاجعه رو ببینید تا چه حدیه .

    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      به به چشمم روشن داداشا عزیزگفته باشم هر جا لیست دوج چنجلر باشه من هم همونجام

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aston martin

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        پس اینکه فیات اینقدر ضعیف میکنه تو کیفیت شایعه نیس
        راستی کاش تو این متن نوشته میشد که بر اساس چه معیارهایی خودروهارو سنجیدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Hamid...Audi

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (712 ديدگاه)

      موتور CLA45 که دو لیتری و با توان حدود 400 اسب بخار! هست خیلی خیلی استهلاک بالایی داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (146 ديدگاه)

        مهم نیست مهم اینه که میتونه رقیباشو نابود کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. کامیاب

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سلام بر فیات کرایسلر که داره داغون میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Ali

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (128 ديدگاه)

      کاملا آشکار که نویسنده یه چیزایی چرتو پرتی نوشته!!مطمعا کلی ماشینای غیر قابل اعتماد تر از اینا هست از این همه ماشینا چینی گرفته تاا…پس مقاله اصلا کلی نیست!!بعدشم رو چه حسابی cla یا مثلا چلنجر میشن غیرقابل اعتماد!!خب مشخص اون بازدهی که چلنجر از موتور میگیره معلومه که عمرشو کم میکنه!!چلنجرم یه ماشین برای کارای روزانه نیس که بگیم باید اینطور باشه اونطور باشه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. ونوم اف ۵

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      داداش این همه برند امریکایی که تو لیست نیستن رو ندیدی از جمله لینکلن و شورلت و … یا بیوک که همیشه جزو دو سه تای بالای لیسته .. در مورد کادیلاک هم از بین این همه مدل تولیدی مثل اسکالید و xt5 و ct6 و ctsو xts فقط ats تو این لیست اومده ضمنا این مراجع ایرادات الکی هم زیاد میگیرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. morteza

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (278 ديدگاه)

      برای آدمای این مملکت متاسفم.واقعا.تو منطقه همین ماشین تا180 فروخته میشه.البته یک و نیم سال پیش150 بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mahav

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    خب همینجا جا داره یه خسته نباشید خدمت فیات-کرایسلر(FCA) به خاطر داشتن قریب به 6 شرکت کننده در این لیست عرض کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اول لعنت به فیات تا کرایسلر و دوج نابود نکنه ول کن نیست دوم جاتون خالی امروز برای دومین بار تو عمرم یک کرایسلر 300 دیدم فوق العاده بود مدل 6 سیلندر عجب ابهتی مخصوصا قسمت جلوش نوار قرمز داشت خیلی قشنگش کرده بود خوشبحال صاحبش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hemichan

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (715 ديدگاه)

      خوشا به سعادتت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. amin

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    اون کرایسلر ٢٠٠ چقدر منو یاد ام وی ام٣١۵ میندازه
    از اینا گذشته من کاملا حاضرم یک دوج چلنجر یا چارجر بخرم حتی اگر صفر ستاره باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. الف.ی

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    این نویسنده اش چه ضد آمریکایی بوده!!!!
    کار به درست و غلطش ندارم
    راستی درست دیدم ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
    CLA؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir_R18

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      من که عاشق CLA هستم و مطمئنم علیرغم قیمت پایینش هرگز در حدی نیست که ناامیدم کنه. بنز هیچ وقت ماشین بد تولید نمیکنه. ( The best or nothing )
      در طول این مدت 2 تا ماشین برای من حکایت ” عشق در نگاه اول ” رو داشتن !
      یکی آئودی R8 نسل اول
      دیگری بنز CLA .
      یه کلیپ ازش دیدم که یک گرگ در تعقیبش بود ، جلوه های ویژه ( SFX ) خارق العاده ای داشت ، موزیک بی نظیری پخش میشد ، کافیه گرگ و بنز رو در اینترنت سرچ کنید . همونجا عاشقش شدم.?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. الف.ی

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1640 ديدگاه)

        هیچوقت به J.D power اعتقادی نداشتم.
        درسته که از خودروهای امریکایی تصور خوبی از قابلیت اطمینان اقلا در ذهن ما ایرانی ها به وجود نیومده ولی امکان نداره اینقدر وضعشون بد باشه.
        بماند بحث های مافیای صنعت خودروسازی که این موسسات آماری ممکنه کلی پول گرفته باشن که بعضی از شرکت ها رو خراب کنن.
        درضمن به نظر من امکانش نیست که بنز چیزی بسازه و تو لیست 10 تا از بدترین خودرو ها باشه نه اینکه کاملا بی ایراد باشه ولی چیزی که تو متن پست نوشته شده ممکن نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir_R18

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز در بی ارزشی آمار JD power همین بس که کیفیت اینفینیتی و اکورا و کادیلاک از نیسان و هوندا و شورلت کمتره !! ?
          آخه مگه میشه کیفیت و قابلیت اعتماد پرچم دار یک خودروساز از خود اون خودروساز کمتر بشه ؟

          میدونی آمار JD power بی ارزش نیست، در جی دی پاور چیز هایی مورد ارزیابی قرار میگیرن و ضرایب بالا بهشون داده میشه که برای مصرف کننده ی ایرانی و حتی گاهی مصرف کننده ی امریکایی کوچکترین اهمیتی ندارن.

          آمار JD power در بین کاربران ایرانی بد فهمیده میشن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ونوم اف ۵

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          حرفتون درسته مثلا میگن جا لیوانی اگه ۵ سانت بزرگتر باشه ۵۰۰ امتیاز یا اگه دسته راهنما میزنه طرف دستش بخوره به دماغش ۵۰۰ امتیاز منفی ولی هندلینگ و قدرت و گشتاور کلا ارزش نداره برای اینها

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. الف.ی

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1640 ديدگاه)

          درست میگی ولی کلا هیچ وقت آمارهاشو قبول ندارم حتی اگه بگه مرسدس بهترین خودروی دنیاست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. sina

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    بنز?
    پشمام

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir_R18

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      نیازی به هیجان زده شدن نیست.

      CLA نقطه ضعف هایی داره که با توجه به قیمتش این موضوع رو به خوبی متوجه میشیم.

      کسی که 32000 دلار برای یک بنز میده باید بدونه 7/000 تا 10/000 دلار از پولش رو داره فقط پول برند و آرم بنز میده و در واقع داره ماشین 20/000 دلاری میخره ، ماشین 20/000 دلاری هم بهتر از این نمیشه.
      آرمی که روی SLR ، W196S ، Project-one ، AMG-GT و CLK-GTR قرار میگیره ارزون به دست نمیاد.

      خود بنز هم در زمینه ی کیفیت CLA ادعایی نداره ، تنها دلیلی که باعث میشه بنز در مطالعات JD power و Consumer report جزو 3 برند اول نباشه و یه عده فکر کنن لکسوس از نظر کیفیت برتری به بنز داره همین CLA هست.

      با این حال فروش CLA پول بسیار خوبی رو نصیب بنز میکنه و این نشون میده میلیون ها نفر در جهان که عاشق ستاره ی سه پر هستند حاضرن به هر قیمنی صاحب یک ” بنز ” بشن و تولید CLA تصمیم درستی بوده.

      البته ناگفته نماند CLA علیرغم این نقطه ضعف هاش در رتبه بندی خودروهای بازار امریکا بالاتر از لکسوس CT هیبرید و آکورا ILX و اینفینیتی Q60 قرار داره ??????

      Pros & Cons ( نقاط مثبت و منفی بنز CLA از دید سایت تحلیلی cars.usnews )
      ✅Lively engine with excellent fuel economy (موتور سرزنده+مصرف سوخت عالی)
      ✅Agile handling (هندلینگ جابک)
      ✅Above-average predicted reliability( قابلیت اطمینان بالاتر از حد متوسط)
      ✅Large, convenient trunk (صندوق عقب بزرگ و راحت)
      ❌Cumbersome infotainment system and controls ( سیستم اطلاعات و سرگرمی بدقِلِق)
      ❌Small back seat (صندلی عقب کوچک)
      ❌Run-flat tires create stiff, noisy ride (سواری سفت و پرسروصدا که البته به دلیل تایرهاست نه خود ماشین و با لاستیک های معمولی این ایراد رفع میشه)

      در این سگمنت بالاترین امتیاز رو آلفا رومئو جیولیا و BMW سری 4 کسب کردن ( 8/8)
      بنز CLA امتیاز 7/8 رو کسب کرده و رتبه ی 16
      لکسوس CT هم 7/7 و رتبه ی 17 .
      اینفینیتی Q60 و آکورا ILX هم رتبه ی 18 و 19

      اینا رو گفتم چون چند وقت پیش در یکی از دوئل ها هم صحبت های زیادی راجع به CLA شده بود. CLA همین الان اگر وارد بازار بشه بدون شک کیفیتش از تمام ماشین های زیر 350 بهتر خواهد بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمدرضا

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (804 ديدگاه)

        اصن شما راست میگی بنز آشغاله همش پول برند میگیره مردمم دیوونن عاشق آرم ستارن اگه ماشین دیگه هم آرم ستاره روش باشه واسه آرمش میخرن سابقه وتکنولوژیم در حد چینیاس

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir_R18

          ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          جالبه شما دقیقا عکس چیزی که من خواستم بگم رو برداشت کردی !!!
          بنز آشغاله ؟؟!??????? کی گفت بنز آشغاله؟؟؟ ….. اگر بنز آشغاله پس بقیه چی هستن؟؟!

          دوست عزیز همه ی برند های لوکس پول برند میگیرن و پول برند گرفتن اصلا چیز بدی نیست. اگر مشتری نمیخواد پول بده خب نخره.
          بنز 130 سال زحمت کشیده تا ستاره ی 3 پر رو به یک آرم باارزش تبدیل کرده ، آرمی که نماد کیفیت و مهندسی برتر شده ،

          ارزش ستاره ی 3 پر مُفت و مجانی به دست نیامده که حالا مُفت و مجانی روی پیشانی هر خودرویی قرار بگیره.

          تکنولوژی بنز نه فقط از خودروسازان چینی که از تمام خودروسازان دنیا بیشتره.

          معلوم نیست شما با خودت چندچندی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. #ali.m#

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        فقط به خاطر cla بنز رتبه اول نیست؟
        بعد اینو نقطه قوت میدونی؟
        خودت داری میگی ct کیفیت خیلی زیادی نداره پس اگر لکسس اوله نشون دهنده کیفیت بالای بقیه ماشین هاشه . پس یعنی لکسس با کیفیت تر از بنزه .
        پس خودت داری حرف خودتو رد میکنی که .
        همه چیزو به نفع بنز میگی.?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir_R18

          ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز آمار فروش رو نباید فراموش کنی.

          CT بخش کوچکی از فروش لکسوسه و CLA بخش نسبتا مهمی از فروش بنز در امریکا.
          CT سال 2016 دقیقا 8/903 تا در خاک امریکا فروش داشته ، در همین زمان فروش CLA حدود 3 برابر این مقدار بوده. ( 25/900)

          در همین سال فروش GLE کمتر از نصف RX بوده.

          در واقع بین CLA و GLE مشتری های بنز بیشتر خریدار CLA هستن و بین RX و CT مشتریان لکسوس بیشتر از RX استفاده میکنن.

          بنابراین CLA بیشتر امتیاز بنز رو پایین میکشه .

          اگر کیفیت لکسوس بیشتر بود با تعصب وحشتناک ژاپنی ها روی
          جنس ژاپنی فروش بنز از لکسوس در خاک ژاپن بیشتر نمی شد.
          لکسوس خودش میدونه از نظر قدرت برند هیچ وقت در حد بنز نبوده و نیست و احتمالا هرگز نخواهد بود و قدرت برند هم جز با درستکاری به دست نمیاد.
          لکسوس نهایتا با آئودی قابل مقایسست. هر چند آئودی هم چند ساله به طور جدی اراده کرده خودش رو به بنز برسونه ?
          ( قصدم از این حرف اصلا و ابدا تحقیر لکسوس نبود ، همه میدونن عاشق آئودیم و بیشتر از بنز دوستش دارم )
          کیفیت هزار بعد داره و بنز در 90 درصد ابعاد این مقوله با قاطعیت بالاتر از لکسوسه.

          یک قرنه که استاندارد های کیفیت در یک خودرو توسط بنز تعریف و تکمیل میشه. لکسوس هنوز در حدی نیست که در مقابل بنز قد علم کنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. #ali.m#

          ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          “لکسوس هنوز در حدی نیست که در مقابل بنز قد علم کنه.”
          اینی ک من میبینم خیلی وقته قد علم کرده?البته مهیار ها متفاوته

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Amir_R18

          ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          پس لکسوس با تمام قدش در مقابل بنز ایستاده و هنوز اینقدر کوتاه دیده میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. #ali.m#

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          کدم کوتاه دیده شدن؟اها یادم نبود لکسس داره یک دوازدهم بنز میفروشه .?

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. ستاره ی پرفروغ(Daniel)

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (952 ديدگاه)

        نمیدونم چرا دوس دارم لینک این مطلبو save کنم. فک کنم در آینده ای نزدیک به درد میخوره. چون میدونم دوباره میان و کامنت میزارن که BMW تو تعمیرگاه همیشه کاپوت بالاست و چمیدونم از این جور دری وریا.
        مهندسی یعنی تمام فاکتورهارو در نظر گرفتن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. ali a

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    میبینم امریکایی ها لیست رو درو کردن…مخصوصا کمپانی کرایسلر …قبلا خیلی تعریفی نبود ماشیناش ..الان هم که فیات سلطان کیفیت صاحبشه !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. MAHDI . TUNING

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    بعضیاشون با وجودی که قابلیت اطمینان کمی دارن ولی محبوبیت خوبی هم دارن
    راستی اگه چارجر بده چرا ماشین پلیس امریکاست یا حتی چلنجر هلکت تو نوادا ماشین پلیسه
    ای لعنت بر فیات که گند زد به داج
    امیدوارم بفروشش فقط نه به چینی ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali(chevy nova

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      مهدى نکته اى که گفتى عالى بود
      اگه چارجر بده چرا پلىس امریکا ازش بطور عمده استفاده کرد؟؟؟؟؟
      راستى اگه این لىست حرفش درسته پس اون لىستى که چند وقت پىش پدال گذاشت و چلنجر تونسته بود مقام خوبى در مورد رضایت مشترى ها بدست بىاره چى بود پس؟؟؟؟؟؟
      دوج دارت. کراىسلر 200 و دوج اونجر هم از همون اول نباید تولىد مىشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI . TUNING

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1477 ديدگاه)

        اره موافقم
        خصوصا از اونجور متنفرم خیل بده اصلا تولیدش منطقی نبود خوب شد که متوقف شدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ستاره ی پرفروغ(Daniel)

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (952 ديدگاه)

      حاج مهدی
      توی بلاد کفر و ستم برای امنیت مامور، خودرو پلیس از لحاظ شاسی تقویت و از لحاظ بدنه ارتقا یافته هست.ماشین پلیس رو با ماشین عادی مقایسه نکن.
      ماشین های دوج از لحاظ موتوری خیلی قوی هستن. فقط بدنه رو ارتقا میدن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI . TUNING

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1477 ديدگاه)

        بلاد کفر و ستم رو خوب اومدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. سامان اذری

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    فیات نماد اطمینان :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Amir_R18

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    سیستم امتیاز بندی اونجا خیلی سخت گیرانست و بی کیفیت ترین ماشین این لیست ( کادیلاک ATS و کرایسلر200) هم اگر زیردست من و شما باشن از عملکردشون بسیار راضی خواهیم بود.
    امریکا جایی هست که مشتری در ازای پولی که پرداخت میکنه انتظار بهترین محصول رو داره ، ایراد هایی که خیلی هاشون برای ما طبیعی حساب میشن اونجا باعث شکایت از سازنده میشن.
    چند وقت پیش خوندیم که برای تابش نور از کاپوت پورشه یه عده تقاضای غرامت کرده بودن. ایرادی که من و شما اگر 20 سال پورشه داشته باشیم هم متوجهش نمیشیم و فکر میکنیم طبیعیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI . TUNING

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      اره درسته
      مثلا بعد این موضوع تازه من به بازتاب داشبورد برای سمت شاگرد توجه کردم
      راستش این سختکه گیری ها به نفع خود مردم امریکاست
      چیزی که ما حسرت به دل خواهیم موند
      از وجود چارجر و چلنجر تو این لیست ناراحتم ولی میدونی بدتر چیه
      این که میبینم این لیست برای احترام و ارزش قائل بودن به مشتریه و ما تو کشورمون چنین چیزی نداریم
      چلنجر نشد موستانگ اون نشد کامارو اما وقتی تو کشورت محکوم به چند تا لگن باشی و همونم با قیمت فضایی و نصف کیفیت بی کیفیت ترین چینی بهت بدن و اجازه نداشته باشی حتی یه سانروف یا دوتا وسیله بهش اضاف کنی دیگه خیلی زور داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. #ali.m#

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    یدونه ژاپنی هم توش نیست .
    زنده باد?ژاپن?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir_R18

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      یدونه کُره ای هم توش نیست.
      زنده باد کُره ?
      زنده باد کیا و هیوندای و جنسیس !!! ?

      ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        بعله خب دم همشون گرم .
        کره ای ها هم خییلی پیشرفت کردن .
        حداقل میبینیم از نظر قابلیت اطمینان از یه سری ها خیلی بالا ترن☺??
        البته میزان فروش رو مقایسه کنی میبینی دم ژاپنیا گرم تره .?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir_R18

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز کاش میشد بگم آمار JD Power فقط یک روی سکه هست
          اما ارزش این آمار حتی از این هم کمتره .

          در آمار قابلیت اعتماد JD power در سال 2017 ، اینفینیتی پایین تر از دوج ، رم ، نیسان ، فورد ، میتسوبیسشی و آکورا قرار گرفته و خود آکورا (که عکس پروفایل شما هم هست ) پایین تر از فولکس واگن ، کرایسلر ، آئودی ، کادیلاک ، کیا ، هیوندای ، هوندا. شورلت ، بنز و BMW و … رتبه بندی شده.

          اکورا که اکثر مدل هاش در ژاپن ( مهد کیفیت !) مونتاژ و ساخته میشه و تعدادی هم در ژاپن نیست عمدتا برای مونتاژ به کانادا فرستاده میشه از کرایسلر که در این لیست 10 تایی 5 نماینده داره بی کیفیت تره؟

          به نظر شما یه جای کار نمیلَنگه ؟

          شما قبول داری کیفیت اکورا ( برند لوکس ژاپنی و زیرمجموعه ی هوندا ) حتی از خود هوندا هم کمتر باشه؟؟??
          قبول داری کیفیت برند لوکس و پرچمدار نیسان از خود نیسان کمتر باشه ؟؟ ??
          پس لابُد این آدم هایی که 2 برابر پول نیسان و هوندا رو خرج اینفینیتی و نیسان میکنن دستشون به آمار JD power نرسیده ، عقلشون کار نمیکنه و پول بیشتری میدن تا ماشین بی کیفیت تری بخرن !!!

          به نظرت مسخره نیست ؟ اصلا با عقل جور در میاد؟

          سیستم های نظارتی هوندا روی کیفیت Acura جزو دقیق ترین سیستم های کنترلی در جهانه. دلیل انتخاب اسم Acura هم همینه.

          آمار JD power به درد ما ایرانی ها نمیخوره ، این آمار متعلق به مردم امریکاست ، خودشون میخونن ، خودشون هم میفهمنش و چون ظرایف قضیه رو میدونن خیلی وقت ها هم هیچ اهمیتی بهش نمیدن.

          آمار JD power برای من که ارزش چندانی نداره.
          نتایجش رو میخونم اما اصلا خودم رو درگیرش نمیکنم.
          یه مکانیک سر کوچه داریم که بهش اعتماد کامل دارم. اسمش عباس آقاست!. ماشینم ایرادی پیدا کرده بود که اگر میبردم تعمیرگاه دیگه ای هزار تا ایراد دیئه از توش درمیاوردن و بالای 2 میلیون پیادم میکردن. اما عباس آقا با 195 هزار تومن ماشینم رو درست کرد و الان 5 ساله با همون قطعه داره کار میکنه.

          ارزش توصیه ی مکانیک مورد اعتمادی مثل عباس آقا برای من هزار برابر بیشتر از هزار تا مجله و سایت و … هست که معلوم نیست مخارج و حقوق کارمنداشون رو از کجا تامین میکنن. ( منظورم JD power و consumer reports بود )

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. تهران

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (12 ديدگاه)

        یدونه چینی و ایرانی هم نیس اینا یادت رفت….

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Fit Demon

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        فقط گرنجور…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. بیژن

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    این یارو …موسسه جی دی پاور رو میگم…اگه بفرستنش چین ، چه نتیجه ای تحویلمون میده؟!!???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI . TUNING

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      چین رو بیخیال
      ایران چی میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. PaRHaM

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        از زبون اون براتون میگم :
        ما رفتیم ایران
        ماشینی ندیدیم ب اون صورت
        ی چیزایی بودن ک چهارتا چرخ داشتن
        توشون بنزین میریختن
        ولی شباهتی ب ماشین نداشتن
        بیشتر شبیه گاری بنزین خور بودن
        ی چندتایی هم ماشین بودن ولی انقدر تعدادشون زیاد نبود ک بخوایم حسابشون کنیم?

        پی نوشت : من خیلی هم با نمکم و طنز هام هم خیلی هم بانمکه???
        سخن آخر : لعنت ب سرجیونه ????

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. مانی

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    درسته که ارزش برندِ بنز بیشتر از لکسوس هست ولی‌ اگه بنز بخواد رو ماشین ۳۰۰۰۰ تائی‌ ۱۰۰۰۰تا پول برند بگیره
    کسی‌ نمیخره مخصوصاً تو اروپا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مانی

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    این JD power نشون داده کلا طرفداره ژاپن‌ای هاست
    جدیدا هم جوری طرف کره‌ای هارو میگیره فکر میکنی‌
    بنز لگنه و هیوندای بنزه:د

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سعید

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    خوشم از ماشینهای امریکایی ها نمیاد
    این مطلب هم همینو میگه
    باز الان یه عده یاد اون کادیلاک و شورولت های دهه هفتاد میوفتن
    اونا نه بابا
    الانو میگم
    حرفی برای گفتن ندارن
    بماند مزدا 6 همینجا فورد فیوژن رو به خاک و خون کشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali(chevy nova

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      سعىد اىنطورى گفتى سهام تمامشون اومد پاىىن
      در ضمن اون موضوع ماشىنهاى دهه ى 60 و 70 حکم سوپاپ اطمینان رو داره که مطمئنم متوجه نمىشى چى دارم مىگم اما در گذر زمان متوجه قضىه سوپاپ اطمینان خواهى شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. mohammad_FM 480

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    در بی ارزش بودن این لیست همین بس که بنز توش دیده میشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Roham

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (727 ديدگاه)

    فیات کرایسلر باز هم حماسه آفریده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. sunmartin

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    دیدگاه متعصبانه باز حمله به برندها و غیر قابل استناد نامیدن برترین و مهم ترین سازمان کیفیت سنجی و قابلیت اعتماد جهان با بیش از 35 هزار مشتری و در نهایت کامنت کاربران مملکتی که در آن موتور سواران در هر کوی و برزنی از خیابان و پیاده رو گرفته تا پارک و محل تفریح ویراژ میدهند خودروهایی با رانندگانی جو گیر عصبانی پرخاشگر و غیر قابل پیشبینی همراه با شبه خودروهای دودزا قدیمی و فسیل ماشین سنگین های قاتل و یکه تاز که جاده و جان مسافران برایشان پشیزی ارزش ندارد و آب و هوای آلوده و سمی اما هزار ماشاله ملیون ها نظریه پرداز کارشناس خودرویی و کامنت گذار که از jdpower هم ایراد میگیرند چه باید گفت ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. MaZi Zo0M Z0oM

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    دوستان بد نیست بدونید که قابلیت اطمینان یا ضریب اطمینان اصلا به منزله خوب بودن یا بد بودن یک محصول(در اینجا خودرو) نیست.بلکه به تعریفی که هر موسسه ای در ارزشیابی خودش انجام میده مربوطه.برای این منظور به سایت اصلی موسسه مراجعه کنید تا متوجه معنای قابلیت اطمینان بشید.
    همچنین مقالات متعددی به زبان فارسی هم در اینترنت میتونید پیدا کنید و اونها رو مطالعه کنید تا مفهوم قابلیت اطمینان رو بهتر درک کنید.
    و اینکه هر موسسه ای که اقدام بخ انتشار چنین لیستی میکنه رو باید ببینید که در توضیحات مقاله به چه محصولاتی اشاره کرده.به محصولات بازار کشور خودش،به محصولات موجود در منطقه خودش یا قاره ای که در اون حضور داره!
    پس طبیعیه که محصولات خودرویی گشورهایی نظیر چین-هند و حتی ایران در این لیست ها نباشند،با اینکه خیر سرمون خودروسازیمون در جهان رتبه 18 ام رو کسب کرده اما بجز خودمون،برخی محصولات کشورمون به کشورهای بدتر از خودمون فقط راه پیدا کرده(عراق،سوریه،ونزوئلا،آذربایجان،تاجیکستان و …)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حامد

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    اینا که به چلنجر یک ستاره میدن به پراید ما حتما فوش خار مادر میدن دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ADAK

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1844 ديدگاه)

    کاش یه روز صبح از خواب بیدار بشم :
    فیات کلا محو شده باشه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Sam

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    دیدین پراید و سمند تو لیست نیست؟ ایمان بیارین دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Sam

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    نکنه ایران رو تو لیست کشوراشون ندارن؟ ???
    نکنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا