چشم انداز

فروش خودروهای الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی در اروپا از چین بیشتر شد

طبق گزارشی از «ماتیلس اشمیت» یک تحلیلگر مستقل خودرو در برلین، فروش خودروهای الکتریکی‌شده (شامل پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی) در اروپا طی هفت ماه نخست سال جاری از چین فراتر رفته است. به گزارش اتونیوز اروپا، طی این مدت حدود نیم میلیون دستگاه خودروی الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی در اروپا به فروش رسیده که حدود ۱۴ هزار دستگاه بیشتر از این خودروها در چین بوده است. از این نیم میلیون دستگاه، ۲۶۹ هزار دستگاه خودروهای تمام الکتریکی و ۲۳۱ هزار دستگاه پلاگین‌هیبریدی بوده‌اند.

یکی از دلایل این موضوع می‌تواند مشوق‌های دولتی اروپای غربی باشد که نه‌تنها به خودروسازان کمک کرد تا شرایط خود را در بحران ویروس کرونا بهبود دهند بلکه به تلاش‌های آن‌ها در دستیابی به استانداردهای جدید تولید گازهای گلخانه‌ای هم کمک کرده است. این در حالی است که دولت چین برای ترغیب خودروسازان به رقابت مستقل، یارانه‌های خود را کاهش داده است. به گفتهٔ اشمیت، با این روند، اروپا امسال از مرز فروش بیش از یک میلیون دستگاه خودروی الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی عبور خواهد کرد زیرا تسلا فروش خودروهای بیشتری را در این قاره آغاز کرده و فولکس‌واگن هم تحویل مدل ID.3 را افزایش داده است.

انتظار می‌رود ID.3 به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی بازار اروپا تبدیل شود درحالی‌که تسلا به دلیل محدودیت‌هایی که در عرضهٔ محصولاتش دارد، مقداری از سهم بازار اروپا را از دست داده است. البته سال آینده افتتاح کارخانهٔ برلین باید این مشکلات را حل کند. درهرحال، تسلا و فولکس‌واگن برای برتری در بخش خودروهای الکتریکی اروپا رقابت می‌کنند و برای این نبرد سخت هرکدام اقداماتی را انجام داده‌اند. به‌عنوان‌مثال، فولکس‌واگن در بریتانیا قیمت ID.3 را ۱۶۰۰ پوند کمتر از تسلا مدل ۳ تعیین کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    الان بهترین موقعست ماشینهای سوپر اسپرت و لوکسو یک سوم قیمت بخری
    استقبال از الکتریکیا کلکسیونردارهارو به تکاپو انداخته ?

    موافقم 8
    مخالفم 5
  2. nikzad

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    هی خبر ها همش شده هیبرید پلاگین هیبرید نیتروژنی برقی.دیگه کم کم باید با بنزینی ها ناخواسته خداحافظی کنیم،ولی حالا حالا ها تو ایران بنزینی بیکیفیت میمونه

    موافقم 12
    مخالفم 4
  3. Peyman56

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (138 ديدگاه)

    تو ایران ،خودروی برقی هزینش بیشتره از بنزینی یا دیزلی.بهترین راه حل برای مشکل الودگی هوا توسعه خودروهای گازسوزه.البته نه این آشغالای فعلی و نا امن که وزن باک سوختشونم خیلی بالاست.اگه یا تون باشه در یک برهه زمانی کوتاه بنز با همکاری ایران خودرو یک سری کلاس Eگازسوز دادن بازار.واقعا حرف نداشت.موتورشم بهینه شده بود تا با سوختCNGسازگار لاشه.

    موافقم 2
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا