چشم انداز

قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل جلو

شاید با خود فکر کنید که لیست قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل جلو پر است از هات هاچ‌بک‌ها و خودروهای ارزان‌قیمت با عملکرد بالا؛ ولی در حاضر، با اینکه مهندسان خودروسازی‌ها به‌خوبی از چالش‌هایی که برای هندلینگ این نوع خودروها وجود دارد آگاهند، ولی سدان‌ها و کراس‌اورهای قدرتمندی در بازار می‌توان دید. این خودروها با اینکه لزوماً «اسپرت» نیستند، ولی قدرتمندترین مدل‌های دیفرانسیل جلویی هستند که می‌توان امروزه خرید. در ادامه، لیست این خودروها را مرور می‌کنیم.

2016 Nissan Maxima
لینکلن MKX مدل ۲۰۱۶ : قدرت ۳۳۵ اسب‌بخار، گشتاور ۵۱۵ نیوتن‌متر
لینکلن MKX در نمایشگاه دیترویت سال جاری میلادی رونمایی شد، ولی هنوز از تاریخ دقیق عرضه این مدل قدرتمند لینکلن به بازار اطلاع کافی در دست نیست. در این مدل از یک موتور دو توربوشارژر ۲/۷ لیتری اکوبوست V-6 در کنار یک سیستم دیفرانسیل جلو استفاده شده است. فورد از این موتور در دو مدل اج کراس‌اور و F-150 پیکاپ جدید استفاده می‌کند، ولی لینکلن مسلماً می‌خواهد با افزودن خروجی موتور در MKX تفاوت خود را نشان دهد. قدرت این کراس‌اور لوکس نسبت به F-150 به اندازه ۱۰ اسب‌بخار و نسبت به فورد اج، ۲۰ اسب‌بخار بیشتر است.

2016 Lincoln MKX
۲۰۱۶ Lincoln MKX

فورد اج مدل ۲۰۱۵: ۳۱۵ اسب‌بخار، گشتاور ۴۷۴ نیوتن‌متر
با اینکه فورد اج ۲۰۱۵ نسبت به مدل هم‌خانواده لوکس خود، قدرت کمتری دارد، ولی نمی‌توان چندان به موتور ۲/۷ لیتری دو توربوشارژر V-6 خرده گرفت. قدرت ۳۱۵ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۴۷۴ نیوتن‌متری در این مدل، به‌مراتب قدرتمندتر از فورد موستانگ دیفرانسیل عقب با موتور جدید اکوبوست چهار سیلندر است که این همه توجه را به خود جلب کرده است. البته با این که هنوز نسخه دیفرانسیل جلوی فورد اج تست نشده، ولی به نظر می‌رسید که اج اسپرت با گزینه دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک برای موتور توربوی قدرتمند V-6 خود، شرایط بهتری برای زندگی روزمره داشته باشد.

2015 Ford Edge
۲۰۱۵ Ford Edge

آکورا RLX مدل ۲۰۱۶: قدرت ۳۱۰ اسب‌بخار، گشتاور ۳۶۹ نیوتن‌متر
بزرگ‌ترین سدان آکورا یکی از تنها مدل‌های دیفرانسیل جلویی است که در کلاسی که توسط سدان‌های لوکس دیفرانسیل عقب ب‌ام‌و، مرسدس‌بنز، آئودی و دیگران احاطه شده، رقابت می‌کند. موتور ۳/۵ لیتری V-6 در این مدل قدرتی به اندازه ۳۱۰ اسب‌بخار تولید می‌کند و گشتاور حداکثری به اندازه ۳۶۹ نیوتن‌متر دارد که آن را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. در نتیجه، تبدیل به قدرتمندترین محصول هوندا/آکورا پس از آکورا NSX مدل ۲۰۱۶ شده است. به نظر می‌رسد که مشتریان خودروهای لوکس چندان از امکاناتی که RLX در اختیار آنها قرار می‌دهد، راضی نبوده باشند؛ چرا از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون تنها ۷۳۷ دستگاه از این خودرو به خانه مشتریان رفته‌اند.

2014 Acura RLX Sport Hybrid
Acura RLX Sport

کادیلاک SRX مدل ۲۰۱۵: قدرت ۳۰۸ اسب‌بخار، گشتاور ۳۵۹ نیوتن‌متر
کادیلاک SRX علی‌رغم سن و سالی که از آن می‌گذرد، فروش خوبی دارد و به صورت استاندارد از موتور نام‌آشنای جنرال‌موتورز، یعنی ۳/۶ لیتری انژکتور مستقیم V-6 استفاده می‌کند. این موتور قدرتی به میزان ۳۰۸ اسب‌بخار و گشتاوری به اندازه ۳۵۹ نیوتن‌متر به همراه دارد. البته شاید برای یک کراس‌اور لوکس مانند SRX، یک دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک انطباق بیشتری با شرایط داشته باشد و مدل دیفرانسیل جلو بیشتر برای کسانی مناسب است که در آب‌وهوای معتدل زندگی می‌کنند. در همین حال، نام SRX به زودی از دنیای اتومبیل حذف می‌شود و در سیستم جدید نام‌گذاری محصولات کادیلاک، نسخه جدید این کراس‌اور با نام XT5 شناخته خواهد شد.

2014 Cadillac SRX
شورولت ایمپالا مدل ۲۰۱۵: قدرت ۳۰۵ اسب‌بخار، گشتاور ۳۵۸ نیوتن‌متر؛
کادیلاک XTS مدل ۲۰۱۵: قدرت ۳۰۵ اسب‌بخار، گشتاور ۳۵۸ نیوتن‌متر؛
بیوک لاکراس مدل ۲۰۱۵: قدرت ۳۰۵ اسب‌بخار، گشتاور ۳۵۸ نیوتن‌متر (جایگاه مشترک)

جنرال‌موتورز تاریخی طولانی از سدان‌های بزرگ و دیفرانسیل جلو دارد و تا به امروز نیز از این روند فاصله نگرفته است. این سه مدل سدان از کادیلاک، شورولت و بیوک، از پلتفرم مشترک اپسیلون II و یک موتور ۳/۶ لیتری V-6 استفاده می‌کنند. در این میان، شورولت ایمپالا ارزان‌ترین مدل در این گروه است، در حالی که بیوک لاکراس از این لحاظ در رده دوم است و کادیلاک XTS نیز جایگاه لوکس را از آنِ خود کرده است. جالب است بدانید که XTS آخرین سدان بازمانده با دیفرانسیل جلو در خط تولید کادیلاک است. کادیلاک به عنوان سرآمد برندهای لوکس امریکایی، همچنان در تعقیب همتایان ژرمن خود است و بر این اساس، مدل‌هایی مانند ATS، CTS و CT6 سدان جدید، همگی از ساختار دیفرانسیل عقب استفاده می‌کنند تا هندلینگ و تعادل مناسب‌تری داشته باشند.

2015 Chevrolet Impala
۲۰۱۵ Chevrolet Impala
2014 Cadillac XTS Vsport
Cadillac XTS Vsport
2014 Buick Lacrosse
Buick Lacrosse

ولوو S60 T6 درایو-ای مدل ۲۰۱۵؛
ولوو XC60 T6 درایو-ای مدل ۲۰۱۵:
قدرت ۳۰۲ اسب‌بخار، گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر (جایگاه مشترک)
ولوو S60 سدان و XC60 کراس‌اور تنها خودروهای چهار سیلندر موجود در این لیست هستند که این موضوع ناشی از تنظیمات عجیب و غریب در پیشرانه T6 درایو-ای در آنهاست. موتور ۲ لیتری چهار سیلندر هم از توروبوشارژر و هم از سوپرشارژر استفاده می‌کند تا در دور موتورهای مختلف واکنش بهتری داشته باشد. در نتیجه، یک مصرف سوخت فوق‌العاده برای خودرو ایجاد می‌شود و حتی مدل S60 در هر ۱۰۰ کیلومتر در جاده ۶/۷۲ لیتر مصرف می‌کند؛ مصرف سوختی که به میزان قابل‌توجهی از دیگر خودروهای موجود در این لیست کمتر است.

2015 Volvo S60 T6 Drive E
۲۰۱۵ Volvo S60 T6 Drive E
Volvo XC60 2015.5 T6
Volvo XC60 2015.5 T6

لینکلن MKS مدل ۲۰۱۵: قدرت ۳۰۴ اسب‌بخار، گشتاور ۳۷۸ نیوتن‌متر؛
لینکلن MKT مدل ۲۰۱۵: قدرت ۳۰۳ اسب‌بخار، گشتاور ۳۷۷ نیوتن‌متر (جایگاه مشترک)
مدل‌های قدیمی لینکولن MKS سدان و MKT کراس‌اور، خودروهایی هستند که به ترتیب بر اساس فورد تورِس و فورد فلکس ساخته شده‌اند و به نظر می‌رسد که در حال گذراندن روزهای آخر خود در بازار باشند. امّا در حال حاضر، هر دوی آنها به صورت استاندارد دارای یک موتور ۳/۷ لیتری V-6 هستند که در کنار سیستم دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود. در همین حال، شاید ارتقا به موتور اکوبوست که همراه با آن می‌توان دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک را به کار برد و یک موتور ۳/۵ لیتری دو توربوشارژر V-6 با قدرت ۳۶۵ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۴۷۴ نیوتن‌متر است، گزینه بهتری باشد.

Lincoln MKT
Lincoln MKT
Lincoln MKS
Lincoln MKS

شورولت ایکوناکس مدل ۲۰۱۶؛
جی‌ام‌سی تراین مدل ۲۰۱۶: قدرت ۳۰۱ اسب‌بخار، گشتاور ۳۶۷ نیوتن‌متر (جایگاه مشترک)
تجدیدنظر در طراحی مدل ۲۰۱۶، منجر به تغییرات ظاهری گسترده‌ای در دوقلوهای شورولت ایکوناکس و جی‌ام‌سی تراین شده است. با این حال، پیشرانه این کراس‌اورها هیچ تغییری نکرده است. در این مدل‌ها، موتور استاندارد ۲/۴ لیتری با چهار سیلندر قدرتی تنها به اندازه ۱۸۲ اسب‌بخار تولید می‌کند. این در حالی است که با استفاده از آپشن ۳/۶ لیتری V-6 می‌توان قدرتی به اندازه ۳۰۱ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۳۶۷ نیوتن‌متر در اختیار داشت. با اینکه گزینه دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک نیز در دسترس قرار دارد، ولی امکان استفاده از دیفرانسیل جلو برای یک ایکوناکس ۳۰۱ اسب‌بخار یا تراین V-6 وجود دارد. نکته جالب در مورد این مدل‌ها این است که قدرت بیشتری نسبت به شورولت کامارو ۲۰۱۶ با موتور توربو و دیفرانسیل عقب دارند. به لطف این قدرت بیشتر، جنرال‌موتورز سقف یدک‌کشی را برای ایکوناکس و تراین با موتور V-6 به اندازه ۱۵۸۷ کیلوگرم اعلام کرده است.

Chevrolet Equinox LTZ
Chevrolet Equinox LTZ
GMC Terrain Denali
GMC Terrain Denali

لینکلن MKZ مدل ۲۰۱۵: قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار، گشتاور ۳۷۵ نیوتن‌متر
لینکلن MKZ که بر اساس سدان متوسط فورد فیوژن ساخته شده، در یک سطح بالاتر از همان موتور ۳/۷ لیتری V-6 استفاده می‌کند که در مدل‌های MKS و MKT نیز به کار برده شده است. موتور V-6 در عین حال که قدرت زیادی دارد، عطش زیادی نیز برای مصرف سوخت نشان می‌دهد. یک لینکلن MKZ مدل ۲۰۱۵ با دیفرانسیل جلو، در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۱۳/۱ لیتر و در جاده ۸/۷۱ لیتر مصرف می‌کند. در همین حال، مشتریانی که به دنبال صرفه‌جویی بیشتر در مصرف بنزین هستند می‌توانند از آپشن موتور ۲ لیتری اکوبوست استفاده کنند که همراه با دیفرانسیل جلو، مصرفی برابر ۱۰/۷ لیتر در شهر و ۷/۱۳ لیتر در جاده ایجاد می‌کند.

2014 Lincoln MKZ Hybrid Sedan Hybrid
۲۰۱۴ Lincoln MKZ Hybrid Sedan

نیسان ماکسیما مدل ۲۰۱۶: قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار، گشتاور ۳۵۴ نیوتن‌متر
نیسان از سال ۱۹۸۷، از ماکسیما به‌عنوان «خودروی اسپرت چهار در» یاد می‌کند. در حالی که مشکل بتوان برای یک سدان دیفرانسیل جلو با سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته، عنوان «اسپرت» را به‌کار برد، ولی در عین حال، موتور ۳/۵ لیتری V-6 قدرت بسیار زیادی را در این مدل اختیار قرار می‌دهد. مدل ۲۰۱۶ از نیسان ماکسیما که در نمایشگاه اتومبیل نیویورک ۲۰۱۶ به نمایش گذاشته شده، یک نسخه کاملاً جدید از مدل قدیمی نیسان است که اولین بار در سال ۱۹۸۱ میلادی در بازار امریکا قدم گذاشت. بالاترین سطح از ماکسیمای جدید، تریم SR است که از تیونینگ اسپرت سیستم تعلیق، تایرهای ۲۴۵/۴۰R19 بر روی چرخ‌های منحصر به فرد ۱۹ اینچی و پدل‌شیفتر برای سیستم CVT بهره می‌برد. تمام قدرت این خودرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در یک تست داخلی کمپانی نیسان، ماکسیما SR مدل ۲۰۱۶ در پیست باتن‌ویلو سریع‌تر از ب‌ام‌و ۳۲۸i، آکورا TLX و آئودی A4 2.0T کواترو نشان داده است.

2016 Nissan Maxima Platinum
۲۰۱۶ Nissan Maxima Platinum

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    خیلی جالبه خودرو های امریکایی بیشترین سهم رو دارن منکه عاشقشونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمااااان

      ۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      دقیقا،با کمترین پول میتونی بیشترین اسب بخار رو از ماشینای امریکایی تحویل بگیری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. نوید جهرمی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    اینهمه خودروی امریکایی دیفرانسیل جلو برام جالب بود.
    اما دیفرانسیل عقب یه چیز دیگس.لذت رانندگیش بیشتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. saeed.shariati

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (477 ديدگاه)

      راس میگی دیف عقب خیلی حال میده درسته ماشین اسپرت دیف عقب سوار نشدم اما وانت مزدا باهاش تیک اف زدم خیلی حال میده الیته مزادا هم نسبت به موتورش قدرت و شتاب بالایی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. جواد

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    لینکلن اگه دست از این طرح جلو پنجرش برداره فوق العاده موفق میشه این یک مورد اصالت اصلا بدرد بخور نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      منم از جلوپنجرش زیاد خوشم نمیاد ولی تو مدل 2016 MKX خیلی بهتر شده،یعنی فوق العاده شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. جواد

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (79 ديدگاه)

      حرف حساب زدب رفیق

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ashkan

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (376 ديدگاه)

      اشتباه لینکلن تو این جلو پنجره تو این موارده
      1-باید از نظر ارتفاع کشیده تر شه
      2- اون ابزار جلو پنجره باید بزرگتر و کروم شه
      3-همین طور شیب کامپوت تا جلو ماشین از این شکل ملایم و پیرمردونه دراد یکم قوس جون پسندانه تره بدن
      4- فاصله (چپ و راست) لوگو وسط با جلو پنجره کم باشه
      5- طراحی داخل چراغ بهتر کنه مثه اضافه کردن day light ابروی
      منظورم مثه همین مدل کانسپتش بشه خوب میشه (البته فقط جلو پنجره)
      ولی طراحی داخلیش خیلی خوبه
      http://www.netcarshow.com/lincoln/2007-mkr_concept/

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Ali

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      لینکلن جنس کابینشم یجوریه ، حس ال ٩٠ داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. احمد

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    ماکسیما یعنی عشق به توان 10000000000

    واقعا باید به احترامش سکوت کرد و بهش خیره شد

    البته ما که فقط باید حسرتشو بخوریم اکه بر فرض محال بیاد ایران بالای 300 قیمت میخوره همش هم میره توجیب این دلال ها و وارد کننده ها و دولت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sjs

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    همهشون عشقن…
    2016 Lincoln MKX زیباست…لینکلن جلوپنجره های عجیب و خاص و زیبایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Archi khan

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    کادیلاک SRX و GMC را عشقه
    اصلا suv فول سایز ، فقط امریکایی اش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MOHAMAD TBAG

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (147 ديدگاه)

    فقط
    2016 Nissan Maxima Platinum
    و بس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علي رضا

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (229 ديدگاه)

    ولوو s60 و xc60 هر دوشون زیبان…فقط اندازه ی رینگ های xc60 اندازه 4 تا رینگ پرایده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (810 ديدگاه)

    جونم ایمپالا!!!!
    ایمپالا یعنی زندگی.از زمانی که تولید شد تا الان همیشه خوش درخشیده. ;)
    یکی از جذاب ترین بخش های اون کابینشه.
    تو این رنج قیمتی شورولت یه اسطوره رو به نام ایمپالا ارائه میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شلبى

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (685 ديدگاه)

    فقط شورولت ایمپالا و بیوک لاکراس،واقعا عالى هستن….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. american and japan

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    اقا من اعتراض دادم تویوتا اریون و هوندا آکورد 3500 نبودن توی لیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بنده خدا

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (233 ديدگاه)

    فقط پراید موتور اچ پی ….خخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Muhammad

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (134 ديدگاه)

    گور پدر هرچی ماشین دیفرانسیل جلو!!! خیلیاشون واقعا به درد نخورن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امیر

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    تبریک به خودم
    تبریک به شما
    تبریک به همه

    برای ماکسیما
    عزیزممممممممممممم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Milad azizi

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    لینکلن mkx واقعپ جلو پنجره زیبایی داره ولی بقیه لینکلن های موجود در لیست جلوه خوبی ندارند،این شرکت یا باید از این زبان طراحی دست برداره یا مانند mkx در طراحی مدل های دیگرش تجدید نظر بکند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد حسین

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    یعنی هیوندایی جنسیس 2015 مدل 6 و 8 سیلندر تو این لیست نباید باشند؟؟؟ مدل 6 سیلندر 311 اسب بخار و مدل 8 سیلند 420 اسب بخار قدرت داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمود

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (251 ديدگاه)

      عزیزم جنسیس هیوندای دفرانسیل عقبه و توی این لیست قرار نمیگیره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. منصور

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شما مطالب بسیار مفید فنی در مورد خودرو ذکر می کنید
    ولی ای کاش قیمت روز خودرو های خارجی را نیز ذکر کنید تا بهتر بشود مقایسه انجام داد . . .
    که ما در این بازار خودرو کشور با چه پولی صاحب چه چیزی می شویم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. پوریا

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نیسان ماکسیما 302 اسب بخار قدرت داره (:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Mahdi F

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (134 ديدگاه)

    اونا عجب ماشین های دیفرانسیل جلویی دارن اما ما هیچ وقت به مرز 200 اسب بخار هم نرسیدیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا