جیپچشم انداز

۵ راه برای رسیدن به ۴۰۰ اسب‌بخار با قیمت ۲۰ هزار دلار

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که ۲۰۰ اسب‌بخار شرایط یک خودروی اقتصادی است، ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت نسبتاً متعادلی برای هیجان در رانندگی بوده و ۴۰۰ اسب‌بخار حداقل قدرتی است که نظر علاقه‌مندان رانندگی را به خود جلب می‌کند. در همین حال، اگر از دیدگاه مناسب نگاه کنید، قدرت زیاد مقرون به صرفه نیز هست. در دهه گذشته، دنیا خودروهای ۴۰۰ اسب‌بخار زیادی را به چشم دیده است و آن‌ها را به راحتی می‌توان در بازار اتومبیل پیدا کرد. ولی در بین خودروهای دست‌دوم، در بازه قیمت ۲۰ هزار دلار، آن‌ها به راحتی دست به دست نمی‌شوند. این در حالی است که کیلومترشمار آن‌ها بالای ۱۶۰ هزار کیلومتر را نشان می‌دهد و واقعاً کار کرده محسوب می‌شوند.

برای بسیاری از افراد، خودروهای دست دوم با این سطح قدرت، بیشتر از یک کمری جدید، مقرون‌به‌صرفه خواهند بود. در ادامه پنج نمونه از خودروهای با قدرت ۴۰۰ اسب‌بخار به بالا را مرور می‌کنیم که قیمتی در محدوده ۲۰ هزار دلار دارند.

۱) فورد موستانگ GT 5.0

نوع موتور: DOHC، ۳۲ سوپاپ، ۵ لیتری V8، قدرت ۴۱۲ اسب‌بخار

۰ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۶ ثانیه

تست یک‌چهارم مایل: ۱۳/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۷۵/۴ کیلومتر بر ساعت

قیمت پایه مدل جدید: ۳۰۴۹۵ دلار

قیمت کنونی: ۲۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار

2011 ford mustang gt
Ford Mustang GT 2011
موستانگ‌هایی که موتور ۵ لیتری کایوت V8 دارند بسیار سریع و هیجان‌انگیز هستند و نظر همه را به خود جلب می‌کنند. این خودروها ممکن است یک محور عقب صلب داشته باشند، ولی بهینه‌سازی‌های مناسب در دیگر زمینه، موستانگ GT را تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌ها کرده است.
نقطه ضعف: سیستم گیربکس ۶ دنده دستی Getrag MT-82 که توسط چینی‌ها ساخته، آشکارا نقطه ضعف موستانگ محسوب می‌شود. همچنین از مدل‌هایی که آیتم‌هایی مانند سیستم انژکتور نیتروژن مونوکسید به آن‌ها اضافه شده، پرهیز کنید.

هزینه‌ها: تغییر ویسکوزیته مایع گیربکس می‌تواند مشکلات MT-8 را تا حدودی بهتر کند. تعویض کلاچ هزینه‌ای در حدود ۱۰۰۰ دلار خواهد داشت. همچنین به خاطر داشته باشید که بسیاری از موستانگ GT های ۲۰۱۱ در حال اتمام گارانتی کارخانه هستند و یا گارانتی آن‌ها به پایان رسیده است.

۲) مرسدس‌بنز SL55 AMG مدل ۲۰۰۳

نوع موتور: SOHC سوپرشارژر، ۲۴ سوپاپ، ۵/۴ لیتری V8، قدرت ۴۹۳ اسب‌بخار

۰ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۵ ثانیه

تست یک‌چهارم مایل: ۱۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۷۷/۰۳ کیلومتر بر ساعت

قیمت پایه مدل جدید: ۱۱۸۲۹۵ دلار

قیمت کنونی: ۲۰۰۰۰ دلار

Mercedes-Benz SL55 AMG 2003
Mercedes-Benz SL55 AMG 2003
در زمانی معرفی مدل SL با قدرت ۴۹۳ اسب‌بخار، این خودرو یکی از قدرتمندی بنزهای بازار زمان خود بود. در همین حال، از معایب آن می‌توان به وزن ۱۹۹۶ کیلوگرمی و سقف جمع‌شونده پیچیده‌اش اشاره کرد. با این حال، فقط به کاهش بهای آن در این سال‌ها توجه کنید تا همه این مسائل را فراموش کنید.
نقظه ضعف: سیستم‌های هیدرولیک و از جمله سیستم تعلیق کنترل بدنه هوشمند، از نقاط ضعف این مدل خواهند بود. نشت المان‌های پنوماتیک که برای عملکردهای درها و صندلی‌ها استفاده می‌شوند نیز می‌توانند برای شما دردسرساز شوند.

هزینه‌ها: گفته می‌شود که «هیچ‌چیز گران‌تر از یک مرسدس ارزان‌قیمت نیست»؛ چیزی که کاملاً در اینجا صدق می‌کند. یکی از مشکلات رایج در این مدل، حسگر موقعیت میل‌لنگ است. ولی تعویض این حسگر به تنهایی ۶۰ دلار هزینه دارد؛ این در حالی است که اگر بخواهید سیستم تعلیق هیدرولیک را تعمیر یا تعویض نمایید، می‌تواند هزاران دلار برای شما هزینه داشته باشد.

۳) شورولت کوروت مدل ۲۰۰۵

نوع موتور: pushrod، ۱۶ سوپاپ، ۶ لیتری V8، قدرت ۴۰۰ اسب‌بخار

۰ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۳ ثانیه

تست یک‌چهارم مایل: ۱۲/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۸۱/۸۵ کیلومتر بر ساعت

قیمت پایه مدل جدید: ۴۴۲۴۵ دلار

قیمت کنونی: ۲۰۰۰۰ تا ۲۳۰۰۰ دلار

Chevrolet Corvette 2005
Chevrolet Corvette 2005
مدل C7 شاید آخرین و بهترین کوروت باشد، ولی یک C6 کارکرده نیز عملکردی فوق‌العاده خواهد داشت. بسیاری از کوروت در اوایل بزرگسالی خریده می‌شوند و در طول عمر آن‌ها، مراقبت‌های فراوانی از آن‌ها می‌شود. بنابراین کمتر، در یک کوروت دست‌دوم شرایط بحرانی شاهد خواهید بود.
نقطه ضعف: C6 معمولاً دچار مشکل در عملکرد دامپرهای هارمونیک میل‌لنگ می‌شود. همچنین به دنبال درزها در چراغ‌های جلو باشید که در هنگام مه، رطوبت را جذب خواهد کرد.

هزینه‌ها: تعویض دامپرهای هارمونیک هزینه‌ای در حدود هزار دلار خواهد داشت. استفاده از چراغ‌های یدکی دست‌دوم هزینه‌ای برابر ۶۲۵ دلار برای هر کدام خواهد داشت و اگر بخواهید از نوع یدکی جدید آن استفاده کنید، بیش از ۱۲۰۰ دلار برای هر طرف باید خرج کنید.

۴) جیپ گرند چروکی SRT8 مدل ۲۰۰۶

نوع موتور: pushrod، ۱۶ سوپاپ، ۶/۱ لیتری V8، قدرت ۴۲۰ اسب‌بخار

۰ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۵ ثانیه

تست یک‌چهارم مایل: ۱۳/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۷/۳۷ کیلومتر بر ساعت

قیمت پایه مدل جدید: ۳۹۹۹۵ دلار

قیمت کنونی: ۲۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار

Jeep Grand Cherokee SRT8 2006
Jeep Grand Cherokee SRT8 2006
یک خودروی ۲۱۷۷ کیلوگرمی که مانند یک کوروت حرکت می‌کند و هر چیزی که لازم دارید، می‌تواند برای شما حمل کند. موتور ۶/۱ لیتری Hemi V-8 عطش زیادی برای حرکت به جلو دارد و در هر ۱۰۰ کیلومتر، در شهر ۲۱/۴ لیتر و در جاده ۱۶/۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند و بنابراین باید هزینه‌های بالای سوخت آن را هم درنظر بگیرید.
نقطه ضعف: مدل SRT8 معمولاً نقطه ضعف چندانی ندارد. ولی با توجه به وزن بالای خودرو، تعویض صفحات و دیسک‌های ترمز باید با سرعت بیشتری صورت گیرد.

هزینه‌ها: تعویض یک سری تایرهای ۲۰ اینچی گودیر ایگل run-flat RS-A EMT هزینه برابر ۱۵۶۸ دلار خواهد داشت. در همین حال، کنار گذاشتن نوع run-flat و استفاده از تایرهای معمول و مناسب برای عملکرد، می‌تواند حدود چند صد دلار برای شما صرفه‌جویی داشته باشد.

۵) آئودی S6 مدل ۲۰۰۷

نوع موتور: DOHC، ۴۰ سوپاپ، ۵/۲ لیتری V10، قدرت ۴۳۵ اسب‌بخار

۰ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۴ ثانیه

تست یک‌چهارم مایل: ۱۳/۸ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۷/۳۷ کیلومتر بر ساعت

قیمت پایه مدل جدید: ۷۴۰۲۰ دلار

قیمت کنونی: ۲۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار

Audi S6 2007
Audi S6 2007
با یک موتور لامبورگینی ۵/۲ لیتری V-10 در قسمت جلو، S6 دارای قدرتی فوق‌العاده برای توزیع از طریق دیفرانسیل چهار چرخ متحرک آئودی است. در همین حال، S6 یک خودروی سنگین است و نسبت به رقبای خود از مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و، به هیچ‌وجه خودروی سریعی نیست. کمیاب‌بودن و پیشرانه لامبورگینی، از عوامل اصلی اقبال علاقه‌مندان به این مدل است.
نقطه ضعف: قسمت‌های کربنی در موتور و المان‌های الکترونیکی از جمله مشکلات رایج در این مدل هستند.

هزینه‌ها: بسیاری از قسمت‌های این مدل با آئودی A6 مشترک هستند. ولی قسمت‌هایی که فقط مختص مدل S6 هستند، هزینه‌های بالایی خواهند داشت. به عنوان مثال، ورودی هوای موتور V-10 حدود ۸۸۰ دلار خرج برمی‌دارد. بنابراین، قبل از خرید، اطمینان حاصل کنید که کسی که از این خودرو استفاده کرده، با آن مهربان رفتار کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. e36

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    اونجا با 20 هزار دلار آرزوی هر عشق ماشینی تقریبا برآورده میشه اینجا با 20 هزارتا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      اینجا اگه ۲۰ هزار تا داشته باشی (که ۹۵ درصد ملت ندارن این قدر هزینه خودرو کنن) میشه ماشین های ژاپنی و کره ای ۱۰ سال کارکرد گرفت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. "Amir"

        ۲۷ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (728 ديدگاه)

        من اگه بودم موستانگ یا بنزو برمیداشتم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا.2272

          ۲۸ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (186 ديدگاه)

          یکی از افتخاراتم اینه که به لطف پلاک اروند اهواز تونستم به یه ماستنگ 100 میلیون تومنی کروک دست بزنم :D

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. وحید

        ۶ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (31 ديدگاه)

        تو بهترین حالت یه جیلی چینی صفر ! که هر کدوم از اینا 10 برابر کارکردشون می ارزه به کل اون جیلی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فورد

      ۲۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (856 ديدگاه)

      اینجا با 60 میلیون باید بری ام وی ام بخری یا لیفان که من جنازه بنز و با اونا عوض نمی کنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علیرضا 21

      ۲۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (34 ديدگاه)

      افت قیمت ماشینای دست دو تو خارج خیلی زیاده…!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. ali

      ۲۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (969 ديدگاه)

      میلیون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. زیگما

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    اگر در یه کشور خارجی بودم
    نرجیح میدادم با 26 هزار دلار یه تویوتا جی تی 86 بخرم
    یا با 24 هزار دلار یه کامارو بخرم
    با توجه به هزینه های کمرشکن تعمیرات خودرو در کشور های پیشرفته، رفتن سراغ ماشین های دست دوم کار پر ریسکیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mory

      ۲۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (418 ديدگاه)

      باریکلا

      این یه کامنت خوبه

      بعضیا انگار مجبورن نظر بدن الکی سیاه کنن ولی کامنت شما روشنم کرد جناب

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. Mostafa JR

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    قیمت ماشین اونجا مفته اما این جا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      طرف سال ۸۹ ماکسیما خریده ۴۵ تومن ۴ سال استفاده کرده الآن ۹۵ تومن ازش میخرن!!! دقت کردید افت قیمت خودروهای لوکس و گرون بیشتره ولی تو ایران برعکسه (البته به استثناء ماشین های ایرانی مثل پراید که به خاطر بی پولی مردم همیشه مشتری براش هست)!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Mostafa JR

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    ما با 20 هزار دلار یه مزدا3 هم گیرمون نمی یاد اونوقت اونا با20هزار دلار فورد موستانگ می خرن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمید

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    آقای حسینی اگر هدفتون از این مقاله سوزوندن ما بود موفق شدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (323 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۲۷ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        مسعود جان شما فامیلیت انیس حسینیه؟؟خودتی مسعود جان؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAFIA

          ۲۸ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (435 ديدگاه)

          مک میسل یه نگاه به آواتار مسعود و انیس حسینی بندازی میبینی که اصلا هم خوانی ندارن.این آواتار ترول رو زده اون گلف جی تی!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. MAFIA

        ۲۸ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (435 ديدگاه)

        بنز بهتر از همه هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. فریا

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (684 ديدگاه)

    ” موتور ۶/۱ لیتری Hemi V-8 عطش زیادی برای حرکت به جلو دارد و در هر ۱۰۰ کیلومتر، در شهر ۲۱/۴ لیتر و در جاده ۱۶/۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند و بنابراین باید هزینه‌های بالای سوخت آن را هم درنظر بگیرید. ”

    جان ؟؟ بهیچ وجه اینطور نیست ! لابد تو شهر هم حالت Track رو انتخاب می کنید ؟؟

    گرند چروکی تو حالت Eco مصرفش خیلی خیلی پایینه ! اون مصرف 21 لیتری برا موقعیه

    که با حالت Track و با دنده یک توی ترافیک رانندگی کنی ( که هیچ آدم سالمی

    همچین کاری نمیکنه !! )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۲۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      به هر حال فریبا جان!
      باز گرند چروکی از قیافش معلومه که روش چروک افتاده!
      من بودم فورد موستانگ رو بر میداشتم.
      هزینه کم،تعمیرات اسون،صدایی که هیچ کدوم از خودرو های مذکور ندارن!
      فقط یذره مصرفش نسبت به بنز و … بالاس که اونم مشکلی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فریا

        ۲۷ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (684 ديدگاه)

        مهندس من فریبا نیستم
        درست بخون !

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAFIA

          ۲۸ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (435 ديدگاه)

          فریا مک میسل روهام رو روحم میخونه دیگه فقط یه ب به تو اضافه کرده شدی فریبا

          منم ماموت صدا میکنه بعدا

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. حامد

      ۲۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دقیقا نظر شما درسته چون چروکی چیف سی ساله پیش اگه کاربرات چهار پله ش سالم باشه سر گازم باهاش بری خودشو بکوشه 12 بسوزونه همیشه ادم تخته گاز نمیره که

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. sirus

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    ۲۰۰۰۰ هزار دلار برای این سطح از ماشین واقعا قیمت خیلی خوبه ولی تو ایران با ۲۰۰۰۰ هزار دلار بزور پراید بهت میدن بنظر من تا وقتی که یه شرکت خصوصی خوب وپیشرفت گرا تو ایران تاسیس نشه ایرانخودرو و سایپا احساس خطر نمیکنن و باز همون پرایدو تیبا و سمند رو به مردم غالب می کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. F

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    حالا این تازه چندتا از ماشینایی بود که برسی شده ههههههههوووووووووووو انقدر ریخته مفت اونجا که…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمدMOHAMMAD

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    دوستان قیمت ماشین از این چیزی که توی این متن نوشته شده ارزانتر است حتی با 12000 دلار هم میشه یک ماشین 6 سیلندر شاسی بلند درجه 1 کارکرده خرید حتما یک سری به سایتWWW.OOYYO.COM بزنید تا قیمت همه ماشینها دستتون بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. amir

    ۲۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (50 ديدگاه)

    اگه به من باشه……کوروت و ماستانگ رو انتخاب میکردم……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Ahmad..F12

    ۲۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    انیس جان ممنون

    خودروهایی با این حجم بالا و این کارکرد ولو به قیمت پایین ممکنه خطرساز باشن (از جنبۀ تعمیرات)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. شلبى

    ۲۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    فقط اون جیپ گرند چروکى عجب ماشینیه،در مورد مصرفش هم فریا درست میگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. parseh net30

    ۲۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    فقط جیپ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. فرزاد

    ۲۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    من یه سوالی دارم چطور یه ماشین 412اسبی سرعت نهاییش 175/4 است؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (481 ديدگاه)

      فرزاد جان اگه دقت کرده باشی میفهمی که سرعت نهاییش نیست , سرعت نهاییه که از خط 400 متر یا همون 1/4 مایل رد میشه !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Lamborghini REVENTON

    ۲۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    من اون کوروت رو میگیرم که صداش با کیت واقعا کر کننده میشه
    من کشته مرده ی صداشم
    خدا حافظ.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    من که انتخابم معلومه . البته اگر 12 سیلندر بود که انگار دنیارو بهم

    دادن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (12 ديدگاه)

      اون بنز مدل 2003 هست موستناگ مدل 2011
      اون بنزه پدرش درومده کار خودشو کرده ولی موستانگه عملا نو هست
      تازه خرج تعمیرات موستانگ خیلی پایینتره که هیچ حتی هنوز گارانتی کارخونه هم دارن بعضیاشون
      در حالی که اون بنزه عملا افتاده به دوران خرجش
      و در آخر هم اینکه با 20 هزار دلار میشه یه کامارو 2014 خرید که البته 323 اسب قدرت داره
      یا با 5 هزار دلار بیشتر یه ماشین 2015 400 اسبی خرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. interceptor

    ۲۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    کوروت با 20 هزار ادلار؟؟؟
    کی برای من کشورو اشتباهی زد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهدی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اون مدل آخری مال یه خانم دکتری بوده که صبح میرفته سر کار بعد از ظهر برمی گشته خونش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. erfan

    ۲۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    20000*3=60میلیون تومن=لیفان x60

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. parseh net30

    ۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    فقط بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا