چشم انداز

ارزانترین خودروهای با سیستم تمام‌چرخ متحرک

دارا بودن سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ (AWD) برای شرایط خاص، می‌تواند یکی از ویژگی‌های کلیدی یک اتومبیل باشد. با وارد شدن نیرو به هر چهار چرخ، این امکان به‌وجود می‌آید که نیروی کشش بهتری در برف و یخ و شرایط سخت دیگر در دسترس راننده قرار گیرد. استفاده از تایرهای مخصوص زمستان، برای هر خودرویی در این شرایط توصیه می‌شود؛ ولی در همین حال، داشتن سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ، نیاز به یدک‌کش را در این شرایط، هم کاهش خواهد داد. با این‌حال، داشتن اتومبیل‌هایی با این امکانات، چندان هم کم‌خرج نخواهد بود. در ادامه یک لیست ده‌تایی از پایین‌ترین قیمت‌ها در خودروهای با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ را مرور می‌کنیم. البته در این لیست، بر روی خودروهای تراک و آف‌رود تمرکز نشده است.

۱) سوبارو ایمپرزا ۲.0i سدان گیربکس دستی مدل ۲۰۱۴

  • قیمت ۱۸۶۹۰ دلار
  • مصرف شهری: ۹/۴۱ لیتر.
  • مصرف جاده ای۶/۹۲ لیتر.
  • ۸/۷۱ لیتر در شهر و ۶/۵۳ لیتر در جاده برای CVT.
2014 Subaru Impreza 2.0i Sedan Manual
۲۰۱۴ Subaru Impreza 2.0i Sedan Manual

سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ، به جز در مدل اسپورت BRZ، در تمام مدل‌های جدید سوبارو به صورت استاندارد عرضه شده است و در این میان، ارزان‌ترین آن‌ها، مدل ایمپرزا است. از عوارض جانبی این قیمت کم برای سوبارو ایمپرزا سدان، می‌توان به سیستم گیربکس دستی ۶ دنده اشاره کرد. اگر از سیستم اتوماتیک تغییر سرعت پیوسته در کنار موتور ۲ لیتری و ۱۴۸ اسب‌بخاری ایمپرزا استفاده کنید، مبلغ نوشته شده بر روی برچسب این خودرو، ۱۰۰۰ دلار بالاتر خواهد رفت. مدل پنج‌در سوبارو ایمپرزا ۲.0i نیز با قیمت ۱۹ هزار و ۱۹۰ دلار برای سیستم گیربکس دستی و ۲۰ هزار و ۱۹۰ دلار برای سیستم CVT، نیز می‌تواند یکی از موارد پیشنهادی باشد و با این‌حال، فضای حمل وسایل بزرگتری را نیز ارائه خواهد کرد. چهار مدل از سوبارو در این لیست حضور دارند و از این رو، دیدن نمایش مناسب این خودروهای ژاپنی در شرایط سخت رانندگی، جای تعجب نخواهد داشت.

۲) جیپ پاتریوت اسپورت ۴×۴ با سیستم گیربکس دستی مدل ۲۰۱۴

  • قیمت ۱۹۲۹۰ دلار.
  • مصرف شهری: ۱۱/۲ لیتر.
  • مصرف جاده ای: ۸/۷۱ لیتر در جاده برای اتوماتیک.
  • ۱۱/۸ لیتر در شهر ؛ ۱۰/۲ لیتر در جاده برای CVT.
2014 Jeep Patriot Sport 4x4 Manual
۲۰۱۴ Jeep Patriot Sport 4×4 Manual

جیپ پاتریوت در ارزان‌ترین حالت، با سیستم گیربکس ۶ دنده دستی ارائه می‌شود. ولی خریداران آن می‌توانند با ‍پرداخت ۱۲۰۰ دلار اضافی، سیستم گیربکس را به ۶ دنده اتوماتیک یا CVT ارتقا دهند. البته جیپ پاتریوت به دلیل پلتفروم قدیمی خود، نمی‌تواند تجربه دلچسبی را در رانندگی با دیفرانسیل تمام‌چرخ ایجاد کند. با این‌حال، این کراس‌آور کاربردی، بیشتر برای شرایط سخت، تدارک دیده شده است و در صورت استفاده از تجهیزات مناسب، می‌تواند تا حدود ۹۰۰ کیلوگرم را به دنبال خود یدک بکشد.

۳) سوبارو لگاسی ۲.۵i سیستم گیربکس دستی مدل ۲۰۱۴

  • قیمت ۲۱۰۹۰ دلار.
  • مصرف شهری: ۱۱/۲ لیتر.
  • مصرف جاده ای: ۸/۱۱ لیتر.
  • ۹/۸ لیتر در شهر ؛ ۷/۳۵ لیتر در جاده برای CVT.
2014 Subaru Legacy 2.5i Manual
۲۰۱۴ Subaru Legacy 2.5i Manual

سوباروی بعدی در این لیست، یک سدان با ابعاد کمی بزرگتر است. این خودرو، مدل پایه سوبار لگاسی است که با سیستم گیربکس دستی ارائه می‌شود. الیته اینکه بیشتر خریداران برای داشت سیستم گیربکس تغییر سرعت پیوسته حاضرند یک هزار دلار اضافی بپردازند، کاملاً‌ قابل‌درک است. ولی اگر سوبارو لگاسی چنین سیستمی را هم نداشته باشد، باز هم برای داشتن خودرویی با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ، گزینه‌ای مناسب است. مدل پایه این خودرو با موتور ۲/۵ لیتری عرضه می‌شود که دارای قدرتی برابر ۱۷۳ اسب‌بخار است. با این‌حال، اگر بتوانید ۲۹ هزار و ۶۹۰ دلار خرج کنید، یک‌ موتور ۳/۶ لیتری با قدرت خروجی ۲۵۶ اسب‌بخار در اختیار خواهید داشت. مدل ۲۰۱۵ از سوبارو لگاسی در نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۴ معرفی شده و در ماه‌های آینده برای فروش در بازار ارائه خواهد شد.

۴) میتسوبیشی لنسر SE-AWC سدان مدل ۲۰۱۴

  • قیمت ۲۱۴۹۰ دلار.
  • مصرف شهری: ۱۰/۷ لیتر.
  • مصرف جاده ای ۸/۱۱ لیتر.
2014 Mitsubishi Lancer SE-AWC Sedan
۲۰۱۴ Mitsubishi Lancer SE-AWC Sedan

میتسوبیشی لنسر سدان مدل ۲۰۱۴، اگرچه مطابق پیشرفت خودروهای دارای سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ، عملکرد بالایی نخواهد داشت، ولی داشتن این سیستم، یکی از مزیت‌های این خودرو به شمار می‌رود. پایین‌ترین قیمت متعلق به ورژن SE-AWC از میتسوبیشی لنسر است که در آن یک سیستم دیفرانسیل دو حالته بین دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل تمام‌چرخ درنظر گرفته شده که میتواند بر روی تمام‌چرخ، «قفل» شود و همیشه چرخ‌های عقب را درگیر نگه دارد. پیشرانه این خودرو از یک موتور ۲/۴ لیتری با چهار سیلندر در یک ردیف تأمین شده و توسط سیستم گیربکس CVT تنظیم می‌شود. کسانی که به میتسوبیشی لنسر اسپورت‌بک هاچ‌بک علاقه‌ دارند، باید بدانند که سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ برای این مدل بدنه، ارائه نشده است.

۵) جیپ کمپس اسپورت ۴×۴ با سیستم گیربکس دستی مدل ۲۰۱۴

  • قیمت ۲۱۵۹۰ دلار
  • مصرف شهری: ۱۰/۲ لیتر.
  • مصرف جاده ای: ۸/۴ لیتر.
  • ۱۱/۲ لیتر در شهر و ۸/۷۱ لیتر در جاده برای اتوماتیک.
  • ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۱۰/۲ لیتر در جاده برای CVT.
2014 Jeep Compass Sport 4x4 Manual
۲۰۱۴ Jeep Compass Sport 4×4 Manual

با حضور جیپ پاتریوت، جیپ کومپس با ظاهر آراسته‌اش، چندان بزرگ و زمخت به حساب نمی‌آید. برای پیشرانه، خریداران می‌توانند از بین موتور چهار سیلندر ۲ لیتری یا ۲/۴ لیتری، انتخاب کنند. هر دوی این موتورها می‌توانند با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ همراه شوند. البته مانند پاتریوت، کومپس هم در طراحی داخلی نسبت کراس‌آورهای امروزی، نقطه‌ضعف‌های زیادی دارد. ارتقای سیستم گیربکس دستی به ۶ دنده اتوماتیک یا تغییر سرعت پیوسته (عرضه به صورت انحصاری با سیستم Freedom Drive II)، هزینه‌ای برابر ۱۲۰۰ دلار در پی خواهد داشت.

۶) نیسان جوک S AWD مدل ۲۰۱۴

  • قیمت ۲۱۸۰۰ دلار.
  • مصرف شهری: ۹/۴۱ لیتر.
  • مصرف جاده ای: ۷/۸۴ لیتر.
2014 Nissan Juke S AWD
۲۰۱۴ Nissan Juke S AWD

نیسان جوک، ثابت کرده که یک روزنه امیدی برای این خودروساز ژاپنی است. به عنوان مثال در امریکا، جوک کراس‌آور دارای آمار فروش بیشتری نسبت به مدل‌هایی چون ۳۷۰Z اسپورت، لیف الکتریک، کوئست مینی‌ون و ایکس‌ترا شاسی‌بلند است. استفاده از سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ در نیسان جوک، مستلزم انتخاب سیستم تغییر سرعت پیوسته است. البته با این‌وجود، نیسان جوک یک خودروی سریع و چابک است؛ به علاوه، فضای حمل وسایل بسیار بزرگی دارد. پیشرانه این خودرو از موتور ۱/۶ لیتری تأمین می‌شود که می‌تواند مصرف سوختی برابر ۷/۳۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر جاده داشته باشد.

۷) نیسان روگ Select S AWD مدل ۲۰۱۴

  • قیمت ۲۲۲۰۰ دلار.
  • مصرف شهری:‌ ۱۰/۷ لیتر.
  • مصرف جاده ای: ۸/۷۱ لیتر.
2014 Nissan Rogue Select S AWD
۲۰۱۴ Nissan Rogue Select S AWD

نیسان روگ سلکت یکی از سری‌های قدیمی کراس‌آور روگ است. این خودرو نسخه آمریکایی قشقایی محسوب می شود بنابراین قشقایی AWD نیز در همین فهرست جای می گیرد. با وجود بهینه‌سازی طراحی روگ برای سال ۲۰۱۴، کمپانی نیسان تصمیم گرفت تا این مدل قدیمی خود را به منظور رفع نیاز مشتریان با سطح اقتصادی پایین‌تر حفظ کند. در نتیجه، مشتریان با درایت نیسان، می‌توانند از سیستم دیفرانسیل چهارچرخ در روگ سلکت، بدون صرف هزینه زیاد برای خرید مدل تازه نیسان، استفاده کنند. در همین حال، باید گفت که روگ سلکت، ضعف‌های زیادی نسبت به روگ جدید، در سواری، کنترل خودرو، مصرف سوخت و تکنولوژی‌های پیشرفته دارد. با این‌وجود، باز هم از یک اتومبیل کاملاً بد فاصله دارد و فروش و محبوبیت خود را دارد. روگ ۲۰۱۳ توانست ۶۲۷۵۱ دستگاه در ایالات متحده بفروشد و بعد از آلتیما، دومین مدل پرفروش نیسان شد.

اگر بخواهیم نیسان روگ ۲۰۱۴ جدید را به سیستم دیفرانسل چهارچرخ مجهز کنیم، قیمتی برابر ۲۴ هزار و ۶۵۰ دلار خواهد داشت که از حدود قیمت این لیست ۱۰‌تایی خارج خواهد بود.

۸) سوبارو فارستر ۲.۵i با سیستم گیربکس دستی مدل ۲۰۱۴

  • قیمت ۲۲۸۲۰ دلار.
  • مصرف شهری: ۱۰/۷ لیتر.
  • مصرف جاده ای: ۸/۱۱ لیتر.
  • ۹/۸ لیتر در شهر و ۷/۳۵ لیتر در جاده برای CVT .
2014 Subaru Forester 2.5i Manual
۲۰۱۴ Subaru Forester 2.5i Manual

سوباروی بعدی در این لیست، فارستر نام دارد؛ مدلی که برای سال ۲۰۱۴، طراحی جدیدی به خود دیده است. برای مدل پایه این خودرو، سیستم گیربکس دستی ارائه شده است و این درحالی است که بسیاری از خریداران به سمت مدلی با سیستم CVT جذب می‌شوند که قیمتش از ۲۳ هزار و ۸۲۰ دلار شروع می‌شود. با این‌حال، در همان مدل پایه، ترکیب امکانات، راحتی و مصرف سوخت مناسب، میتواند برای مشتری متقاعد‌ کننده باشد. کسانی که به دنبال عملکرد بالا هستند می‌توانند با پرداخت مبلغی اضافه‌تر، فارستر ۲.0XT را تهیه کنند که پیشرانه‌‌ آن از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با توربوشارژر است که قدرتی برابر ۲۵۰ اسب‌بخار دارد.

۹) سوبارو XV کراس‌ترک پرمیوم با سیستم گیربکس دستی مدل ۲۰۱۴

  • قیمت ۲۲۸۲۰ دلار.
  • مصرف شهری: ۱۰/۲ لیتر.
  • مصرف جاده ای: ۸/۴ لیتر.
  • ۹/۸ لیتر در شهر و ۷/۳۵ لیتر در جاده برای CVT .
2014 Subaru XV Crosstrek Premium Manual
۲۰۱۴ Subaru XV Crosstrek Premium Manual

با این‌که سوبارو XV کراس‌ترک با ایمپرزاهاچ‌بک وجه اشتراک دارد، ولی در واقع یک خودروی کوچک کاملاً متفاوت با ایمپرزا ست که حالت کراس‌آور کوچک و کابین بزرگتر، گویایی این مطلب است. به علاوه، XV کراس‌ترک برای استفاده در شرایط سخت‌تر درنظر گرفته شده است. آماده کردن این مدل برای شرایط سخت آب و هوایی و زمین‌های ناهموار، البته بدون عوارش جانبی نبوده است. مصرف سوخت XV کراس‌ترک نسبت ایمپرزا هاچ‌بک، افزایش نشان می‌دهد. البته کسانی که تمایل دارند، می‌توانند سوبارو XV کراس‌ترک هیبرید و گران‌قیمت را تهیه کنند که دارای مصرف سوخت ۸/۱۱ لیتر در شهر و ۷/۱۳ لیتر در جاده است.

۱۰) میتسوبیشی اوت‌لندر اسپورت ES AWC مدل ۲۰۱۴

  • قیمت ۲۲۸۹۵ دلار.
  • مصرف شهری: ۹/۸ لیتر.
  • مصرف جاده ای: ۸/۱۱ لیتر.
2014 Mitsubishi Outlander Sport ES AWC
۲۰۱۴ Mitsubishi Outlander Sport ES AWC

میتسوبیشی اوت‌لندر اسپرت با سیستم دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد عرضه می‌شود؛ ولی در همین حال، استفاده از سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ که در میتسوبیشی به All-Wheel Control موسوم است، باز هم حدود قیمت اوت‌لندر را از این لیست خارج نکرده است. تمام ورژن‌های اوت‌لندر اسپورت از یک موتور ۲ لیتر با چهار سیلندر در یک ردیف برای پیشرانه استفاده می‌کنند که ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت ایجاد می‌کند. همراه با سیستم دیفرانسیل جلو، یک سیستم گیربکس ۵ دنده دستی عرضه می‌شود، ولی مدل‌های دیفرانسیل تمام‌چرخ با سیستم CVT همراه می‌شوند. البته، اوت‌لندر اسپورت، برخلاف نامش و با شرایطی که در رانندگی دارد، چندان اسپورت نیست. با این‌حال، حداقل دارای این مزیت است که همراه با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ، چند چشمه از طراحی خوب و مصرف سوخت مناسب را در اختیار خواهید داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. hosseindark

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    عشق است سوبارو و میتسوبیشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. mahdi

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (208 ديدگاه)

    بازار خودرو دنیابشدت رقابتی شده وانتخاب هم خیلی سخته ولی انتخاب من درموردخودروهای awdنیسان جوک البته نظر شخصیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امین

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    هروقت اینجور چیزا رو میبینم فقط یه جمله به ذهنم میرسه و اونم اینه که:
    خاک تو سر خودرو سازهای داخلی
    البته اگه بشه اسمشون رو گذاشت خودروساز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امید

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    ارزان ترین خودرو سوبارو ایمپرزا بود با قیمت ۱۸۶۹۰ دلار با دلار 2 سال پیش پول 2 تا پراید بود من از نظر قیمت دارم مقایسه میکنم از نظر فنی و امکانات و ایمنی اصلا پرایدو با فرغون یا گاری باید مقایسه کرد
    یعنی این گاری سازا با این رویی که دارن و حمایتها دارن خون ملتو میخورن
    واقعا به این گاری سازا و حامیانشون چی باید گفت من که میگم لعنت به این گاری سازی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hosseindark

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (14 ديدگاه)

      خدایی فرغون ساختارش خیلی محکمتر از پرایده
      حد اقل با دست هرکاری کنی فرو نمیره یا خم نمیشه اما پراید چی…؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. اشكان

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (258 ديدگاه)

      اگر با دلار 1000 تومان حساب کنی قیمت ۱۸۶۹۰ دلار میشه 18 ملیون و 690 هزار تومان آااااااااااه خدااااااااا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امید

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (1323 ديدگاه)

        درسته اشکان جان حسابی دارن خون ملتو میخورن
        این بی وژدان های پست فطرت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    سوبارو و میتسوبیشی در اینکارها استادن .

    انتخاب من یا میتسوبیشی است یا سوبارو .

    در ضمن من این نسل سوبارو لگاسی رو بیشتر از نسل جدیدش دوست دارم . خیلی

    زیبا تره .

    ایران و المان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری مزراتی

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      سوبارو xvبسیار زیبا و کاربردیه و انتخاب منه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. m.a7200

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    تورو خدا قیمت هارو نگا کن چه انتخوابایی هست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سارا

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    1.سوبارو لگاسی 2.نیسان جوک 3.نیسان روگ …. با پست پیشتاز بفرستین لطفآ … سردبیر پدال هم صورت حساب رو پرداخت میکنه :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. GTR-50

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (493 ديدگاه)

    MADE IN JAPAN—- سوبارو-نیسان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. K1

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    دقت کردید به تفاوت قیمت سوبارو اتوماتیک با دنده دستی فقط 1000دلار اونوقت تو ایران پارس اتومات با دستی 10000000تومان تفاوت است یعنی3400دلار

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. دانشجو مملکت

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    جالب انجاست گیربکس های همشان CVT که روی مصرف سوخت و راندمان ان ها تاثیر مثبت دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رضا

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    یه روزی پراید 4wd هم میاد حالا میبینی!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. alireza

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چرا غیر از جیپ همش ماشینای ژاپنی بود یعنی مابقی ماشین های awd قیمت بالایی دارن؟پس چرا اسپورتیج 2014 نبئد اونم البته تو ایران نه و ارزان قیمته سایر به خودروهای دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا غیر از جیپ همش ماشینای ژاپنی بود یعنی مابقی ماشین های awd قیمت بالایی دارن؟پس چرا اسپورتیج 2014 نبود اونم البته تو ایران نه ولی نسبت به سایر خوردروهاارزان قیمته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سجاد

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با همین دلار 3000 هم که حساب کنیم قیمت تمام مدلا بین 55 تا 69 میلیون میشه با این پول تو ایران نمیشه زد 300 آشغال چینی که سایپا میفرشه رو خرید…دیگه داره حالم بهم میخوره از بس سایتای خودرو رو نگاه کردم…باید 20تومن بدی تا بتونی پراید لگنو بخری… آقایون دولتی و مجلسی یه روزی باید تو محضر خدا جواب پس بدین… من رسما از همین جا به عنوان یه جوون ایرانی میگم که دیگه برام مهم نیس چی به روز کشورم بیاد.نه بخاطر ماشین بخاطر ظلمی که به من و هزاران جوون دیگه وارد میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    درود بر ژاپن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. amin

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    ژاپنی ها پرچمداری میکنن با اقتدار تو این مسئله !!! با سوبارو ایمپرزا 2009 ترخیص 2013 تجربه رانندگی داشتم با قیمت 109 میلیون…فوق العاده بوده !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا