چشم اندازهفته نامه

محبوب‌ترین خودروهای کارکرده در دوران پس از کرونا

زمانی که ویروس کرونا شروع به گسترش در سراسر جهان کرد کشورها اقدام به تعطیلی صنایع و مدارس و رویدادهای گوناگون کردند. این امر روی خودروسازان نیز تأثیر گذاشت زیرا آن‌ها مجبور به تعطیلی کارخانه‌ها و نمایندگی‌ها شدند و این امر یعنی سقوط آزاد فروش.

اما حالا اکثر کشورها شروع به رفع اقدامات قرنطینه‌ای خود کرده‌اند و محدودیت‌ها کاهش یافته است. کم‌کم مردم شروع به خرید دوباره خودروهای صفرکیلومتر و کارکرده می‌کنند. مطالعه جدید iSeeCars.com به دنبال پیدا کردن محبوب‌ترین خودروهای کارکرده در ماه می و پس از کاهش شدید فروش در ماه آوریل بوده است. آمار فروش خودرو در می ۲۰۲۰ افزایش ۱۰۵.۵ درصدی نسبت به ماه آوریل همین سال داشته است. در ادامه شما را با محبوب‌ترین خودروهای کارکرده در دوران پس از کرونا آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  1. جیپ گرند چروکی

جیپ گرند چروکی

طرفداران شاسی بلندهای جیپ پس از دوران کرونا سریعاً خود را به نمایندگی‌های این شرکت رسانده‌اند. البته مدل‌های کارکرده نیز محبوب بوده‌اند و فروش گرند چروکی در ماه می ۲۰۲۰ با افزایش ۶۷ درصدی نسبت به ماه آوریل روبرو شده است. همچنین فروش این خودرو نسبت به ماه می ۲۰۱۹ نیز رشد ۱۱.۸ درصدی را نشان داده است.

  1. فورد F-150

فورد F-150

حضور این پیکاپ در لیست ما مایه تعجب نشده است. F-150 یکی از پرفروش‌ترین خودروهای صفرکیلومتر در آمریکا بوده و خب نمونه‌های کارکرده آن نیز بسیار محبوب هستند. فروش ماه می این خودرو نسبت به ماه آوریل رشد ۴۹.۲ درصدی داشته و نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ نیز افزایش فروش ۱۲.۲ درصدی دیده می‌شود.

  1. تویوتا تاکوما

تویوتا تاکوما

تاکوما آمار فروش F-150 را ندارد اما برای دوستداران پیکاپ های میان سایز گزینه مطلوبی است. این خودرو افزایش فروش ۵۳.۷ و ۱۳ درصدی نسبت به ماه آوریل ۲۰۲۰ و ماه می ۲۰۱۹ را ثبت کرده است.

  1. مرسدس GLC

مرسدس GLC

کراس اوورها بار دیگر ثابت کرده‌اند محبوب هستند و برخی مشتریان خواهان نمونه‌های کارکرده و لوکس آن‌ها پس از دوران کرونا هستند. فروش GLC در ماه می ‌افزایش ۹۴.۹ درصدی نسبت به ماه آوریل را نشان می‌دهد. فروش این خودرو نسبت به ماه می ۲۰۱۹ نیز ۱۴.۱ درصد بیشتر شده است.

  1. نیسان روگ اسپورت (قشقایی)

نیسان روگ اسپورت (قشقایی)

روگ اسپورت کوچک‌تر از روگ استاندارد بوده و یکی از دو کراس اوور ساب کامپکتی است که در این لیست حضور یافته است. فروش ماه می این خودرو نسبت به ماه آوریل ۴۴.۸ درصد و نسبت به ماه می ۲۰۱۹ حدود ۱۴.۸ درصد بیشتر شده است.

  1. جیپ کامپس

جیپ کامپس

کامپس دومین محصول جیپ در لیست ماست. فروش این خودرو در ماه می ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال پیش ۱۷.۷ درصد بیشتر شده است. همچنین کامپس رشد فروش ۴۱.۹ درصدی نسبت به ماه آوریل ۲۰۲۰ را بر جای گذاشته است.

  1. شورولت تراکس

شورولت تراکس

تراکس دیگر کراس اوور ساب کامپکت لیست است. بهبود فروش این خودرو نسبت به ماه می ۲۰۱۹ و ماه آوریل ۲۰۲۰ به ترتیب ۲۳.۹ و ۵۹.۳ درصد بوده است.

  1. فولکس‌واگن پاسات

فولکس‌واگن پاسات

پاسات هم رشد فروش ۲۹ درصدی نسبت به ماه می ۲۰۱۹ را تجربه کرده است. این سدان در ماه می ۲۰۲۰ افزایش فروش ۷۱.۲ درصدی نسبت به ماه آوریل را ثبت نموده است.

  1. کادیلاک XT5

کادیلاک XT5

این خودرو جایگزین نسخه سالخورده SRX شده است. XT5 جدید به عنوان مدل سال ۲۰۱۷ معرفی و سریعاً به یکی از محصولات پرفروش این برند بدل شد. حضور XT5 در بالای لیست ما جای تعجب ندارد. این خودرو رشد فروش ۳۷.۹ درصدی نسبت به ماه می ۲۰۱۹ و رشد ۴۶ درصدی نسبت به ماه آوریل ۲۰۲۰ را تجربه کرده است.

  1. هوندا HR-V

هوندا HR-V

کراس اوور کامپکت هوندا با افزایش فروش ۵۳.۱ درصدی نسبت به ماه می ۲۰۱۹ در رتبه اول قرار گرفته است. افزایش فروش ماه می ۲۰۲۰ این خودرو نسبت به ماه آوریل ۲۰۲۰ نیز ۸۸.۸ درصد بوده که بیشترین بین این ۱۰ خودرو می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
از طريق
Motor1
منبع
iseecars

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (9999 ديدگاه)

    حالا بحث محبوبترین خودروهای کارکرده به کنار که هرچی ساده‌تر باشند ، افت قیمت کمتری هم دارند و در فروش مشتری بیشتری دارند .

    اما با یه بنده‌خدایی بحث میکردیم سر خودروهای گران‌قیمت که چرا اُفت زیادی دارند یا چرا هزینه‌ی بالایی برای تعویض یا تعمیر قطعات دارند ، بخصوص bmw های دارای توربو که حرف جالب و به نظر من منطقی‌ای زد .
    ایشون میگفت : (( تمام مشکلات خودروها از قصد هستش به این دلیل که اگر یه ماشین تمام و کمال بدون نقص باشه ، دیگه حرفی برای گفتن نداره ، اما اگر عیبی داشته باشه ، میتونه هر سال بگه فلان مشکل فنی ماشین تو نسل جدید برطرف شده یا فلان آپشن اضافه شده و…. )) .
    هر چی فکر کردم دیدم شاید واقعاً این سیاست خودرو سازانه که یکی به نعل بزنند و یکی به میخ ، و اگر نه چطور نمیتوانند خیلی از مشکلات‌ فنی و الکترونیکی را برطرف کنند در صورتی که در هر نسل یکی در میان یه عیب برطرف میشه و یه عیب اضافه میشه تا این داستان سریالی ادامه داشته باشه و طرفدار هر برندی با این کار سرگرم بشه و تبلیغ بشه براشون .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا BMW

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      این حرفت تا جایی درسته و تا جایی اشتباه
      برای درستیش درباره CPU و مادربورد مثال میزنم:
      هر چند وقت یه بار اینتل و AMD میان و سوکت CPU رو عوض میکنن، خیلی وقت ها اون سوکت قبلی با اینکه همچنان توان داره ولی برای افزایش خرید مادربورد اینکارو میکنن،
      شاید بگین مادربورد خودشون شاید نسازن ولی چیپست های روی اون برای خود اینتله، پس با این کار هم تبلیغ میکنه و هم به خودش و مادربورد سازا سود میرسونه
      برای اشتباهش هم میگم که بعضی شرکتا مثل تویوتا با برنامه ریزی برای فروش بالا ماشیناش رو قابل اعتماد میسازه، و وقتی که خریدار رو جذب کرد هر دفعه با افزودن آپشن به اون خریدار هم میره و یکی جدید رو میخره.
      ولی من با حرفت موافقم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. AMIR-REZA

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (333 ديدگاه)

      آقا نوید تا حدودی حرفتون رو قبول دارم اما سه نکته:
      1- شما فرض کن بیان یه ماشین بی عیب و نقص بسازن فکر میکنی فروشش چقدر میشه ؟بله خیلی خیلی زیاد آیا شرکت سازنده از این موضوع بدش میاد ؟؟ واینکه مطمئن باش که پیشرفت حد و مرزی نمیشناسه میشه از همون ماشین بی عیب و نقص بی عیب و نقص ترش رو هم ساخت….
      2-هر شرکتی در حد توانایی خودش و بازار هدفش ماشین میسازه(مثلا ایران خودرو شاید هدفش ساخت سوپر اسپرت باشه اما قطعا نمیتونه و مثلا فراری میتونه یه ماشین کامپکت بسازه اما بازار هدفش نیست !!!!)
      3-هرکسی با توجه به نیازی که داره ماشین انتخاب میکنه (مثلا یکی که استهلاک بلند مدت براش مهمه ولی مصرف مهم نیست میره سراغ تنفس طبیعی بلعکس کسی که براش مصرف خیلی مهمه ولی استهلاک نه میره سراغ توربو وجالب تر اینکه هردو فکر میکنند ماشین اون یکی ضعفش توربو بودن یا نبودنشه که این میرسه به نیاز هر فرد که عیب خودرو هارو در چی ببینه و بعضی چیز ها انقد براش بی اهمیت باشه که جزو ضعفای ماشینش قرار نده)
      اگه هم مخالف اید دلیلتون رو بگید…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (9999 ديدگاه)

        حرف و بحث من فقط یه احساس و فرضیه هست که ثابت کردنش سخته و مدرکی نمیشه تهیه کرد .

        من نه با شما موافقم و نه مخالف ، چون حرفم بی‌مدرکه .

        اما باور کنید خودروسازان زیاد شیطنت میکنند که فقط شانس نیارن گندش در نیاد و اگر نه که باید مثل جریان دیزل‌گیت فولکس که گندش در اومد ، خسارات میلیارد دلاری بپردازند و برای همین در چنین مواردی حساس و مراقب هستند .

        تنها گاری‌سازانی که میشه گفت بدون ترس و انسانیت همه خلافی میکنند ، خودروسازان ایرانی هستند که قشنگ میدونیم اهمال کاری میکنند ولی جیکتم در نمیاد چون نمیتونی شکایتت را به جایی برسونی .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. فرشاد

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (12 ديدگاه)

      فروش تویوتا ک به خراب نشدن معروف هستند رو با مثلا زیر مجموعه های فیات مقایسه کن
      همچی چیزی فایده ای برا شرکت نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. سپهر

      ۱۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام و عرض ادب خدمت همگی
      نوید جان در اینکه هر شرکتی برای رسیدن به سود بیشتر ممکنه اخلاق رو بذاره کنار و هر کاری بکنه شکی نیست فقط کافیه چند نفر از هیئت مدیره بتونن نظر مثبت بقیه رو جلب کنن اونموقع میشه که نیروها کار میکنن ماشین تولید میشه فروخته میشه و مالکان اون ماشینها بعد از مدتی برای رفع اشکالات از قبل پیش بینی شده ی هیئت مدیره مجبور به خرید قطعه یا ماشین جدیدتر میشن.
      اما پیشرفت تکنولوژی باعث میشه محاسن یک کالا تبدیل به معایب “نسبت به” کالاهای جدیدتر بشه. دوربین 3 مگاپیکسلی نوکیا N73 پسر خاله م که کیفیتش اون موقع مایه تحیر بنده بود،الان برای استفاده بجای دوربین سلفی هم مناسب نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. UNAS

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1823 ديدگاه)

      با کسی بحث نکردی !
      اینا حرفا علی بخردی هستش :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4356 ديدگاه)

    از این ماشینا فقط دو سه تاش داخل ایران هست و بقیه شون در ایران نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MehdiTurbo

      ۱۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1899 ديدگاه)

      نه فقط یه دونش هست هوندا این مدلش تو ایران نیست بعدم اصن باشه مگه چند تا پاسات تو ایران هست از هر کودوم مگه چند مدل هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا