چشم اندازهفته نامه

محبوب‌ترین خودروهای صفرکیلومتر در ایالت‌های مختلف آمریکا

خودروسازان در سال ۲۰۱۹ تعداد ۱۷.۱ میلیون دستگاه خودروی جدید را در آمریکا فروختند. اگرچه این میزان فروش نسبت به فروش ۱۷.۳ میلیون دستگاهی سال ۲۰۱۸ کاهش یافته اما هنوز هم حجم عظیمی از فروش خودروی جدید را نشان می‌دهد. مشتریان بیش از هر زمان دیگری با خودروهای متنوع روبرو هستند. البته واضح است که در برخی مناطق محبوب برخی خودروها بیشتر از سایرین می‌باشد.

ادموندز با استفاده از داده‌های خودش تصمیم گرفته محبوبیت خودروهای جدید در ایالت‌های مختلف آمریکا را تخمین بزند. این وب‌سایت برای دسته‌بندی خود نگاهی داشته به آمار فروش نمایندگی‌ها و مؤسسات و ارگان‌های دولتی. بسیاری از خودروها بدون هرگونه سورپرایزی در لیست حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به پیکاپ های فورد، شورولت و رم و همچنین سدان های آسیایی اشاره کرد. البته برخی سورپرایزها نیز وجود دارند که با مطالعه این نوشتار با آن‌ها آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

  1. تویوتا کرولا

محبوب در ۱ ایالت

کرولا درست همانند سیویک با تغییر چندانی در آمار فروش کلاس‌های سدان ها و هاچبک های کوچک روبرو نبوده است. در واقع فروش این خودرو در سال ۲۰۱۹ به میزان ناچیز ۰.۳ درصد افزایش یافته است. این خودرو پرفروش‌ترین محصول ایالت فلوریداست.

  1. نیسان روگ

محبوب در ۱ ایالت

نیسان روگ همیشه خودروی پرفروشی بوده و نام آن همواره در کنار تویوتا راو ۴ و هوندا CR-V می‌آید. این خودرو در سال ۲۰۱۹ پرفروش‌ترین محصول نیویورک بوده است. با اینکه فروش شاسی‌بلند نیسان افت ۱۵ درصدی در سال ۲۰۱۹ نسبت به یک سال پیش از آن داشته اما هنوز هم محصول محبوبی است.

  1. هوندا سیویک

محبوب در ۱ ایالت

سدان ها و دیگر خودروهای کوچک تا حدی قافیه را به کراس اوورها و شاسی بلندها باخته‌اند. فروش سیویک در سال پیش افت حدود ۱ درصدی داشته اما این خودرو محبوب‌ترین چهار چرخ ایالت کالیفرنیا بوده است.

  1. شورولت اکوئینکس

محبوب در ۱ ایالت

کراس اوور محبوب اکوئینکس در میشیگان بیشترین میزان فروش را داشته است. این خودرو تنها کراس اوور آمریکایی است که در بین ۱۰ خودروی پرفروش سال ۲۰۱۹ بازار آمریکا دیده می‌شود. فروش اکوئینکس در سال ۲۰۱۹ حدود ۴ درصد رشد داشته است.

  1. شورولت سیلورادو

محبوب در ۲ ایالت

اگرچه رم در سال پیش افزایش فروش زیادی داشته اما همه‌چیز برای شورولت بد نبوده است. سیلورادو یکی از محبوب‌ترین پیکاپ های این کشور است اما فروشش در سال پیش افت ۲ درصدی داشته است. این خودرو تنها در ۲ ایالت محبوب‌ترین بوده است.

  1. تویوتا تاکوما

محبوب در ۲ ایالت

تاکوما به لیست ۱۰ تایی پرفروش‌ترین خودروهای آمریکا در سال ۲۰۱۹ راه پیدا نکرده اما در هاوایی و پورتوریکو پرفروش‌ترین خودرو بوده است. فروش این خودرو در سال ۲۰۱۹ اندکی افزایش یافته و حدود ۲۵۰ هزار دستگاه از آن به فروش رفته است.

  1. هوندا CR-V

محبوب در ۳ ایالت

درست همانند رقبا، کراس اوور هوندا هم محبوب بوده و مصرف‌کنندگان ۳ ایالت آمریکا بیش از دیگر خودروها به CR-V علاقه نشان داده‌اند. فروش این خودرو در سال پیش با افزایش ۱.۳ درصدی به ۳۸۴۱۶۸ دستگاه رسیده است.

  1. تویوتا راو ۴

محبوب در ۳ ایالت

راو ۴ کراس اوور بسیار پرفروشی است. فروش این خودرو در سال ۲۰۱۹ افزایش ۴.۹ درصدی نسبت به یک سال پیش از آن را تجربه کرده است.

  1. رم ۱۵۰۰/۲۵۰۰/۳۵۰۰

محبوب در ۵ ایالت

عادت نداریم که در جدول فروش رم را بالاتر از شورولت ببینیم اما فروش این پیکاپ های شیک نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش ۱۸ درصدی داشته است. البته رم همچنان نتوانسته به عملکرد فورد دست پیدا کند اما در ۵ ایالت آمریکا حکمرانی می‌کند.

  1. فورد سری F

محبوب در ۳۲ ایالت

فورد سری F بدون هرگونه تعجبی پرفروش‌ترین خودروی چندین سال اخیر آمریکا بوده است. این پیکاپ قابل‌اعتنا سال پیش هم به این عنوان دست یافت و فاصله آن با رم رده دومی بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. JDM

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (126 ديدگاه)

    اف150 محبوب در 32 ایالت.
    حاجی گنگش بالاست?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (9999 ديدگاه)

      عجب مقاله ای ، دمتون گرم ، خوش به حال آمریکائیها و شرکتها که میتوانند با داشتن این آمارها در هر زمینه ای با برنامه ریزی ، و سرمایه گذاری ، موفقیت خودشون را روز به روز به چشم ببینند و بدون استرس یا با استرس کمتر حرکتی رو به جلو داشته باشند .

      حرف برای گفتن زیاده
      از آمریکائیها و خودروهایی که برای ما پرمصرف به حساب میان اما در آمریکا خودرو اول برای خرید و این یعنی تفاوت قدرت خرید آمریکاییها با مردمانی مثل ایران که رفاهشون دنیا دنیا فاصله داره ، خاک تو سر ما با این کشور ثروتمند و مردمی بدبخت از هر نظر .

      دَم ژاپنی ها گرم که با وجود رقابت شدید در آمریکا همیشه اول هستند و آنهایی که هنوز به ژاپنیها ایمان نیاورده اند یه فکر به حال خودشون بکنند .

      افزایش خرید هوندا با خودروهایی که بیش از ۵سال تولید شده اند ، نشاندهندهکیفیت بالا و قدرت طراحی بالای هونداست که از هر شرکتی ساخته نیست ، دقیقاً مثل نسل قبل راوفور که با وجود افزایش فروش تغییر نسل داد ، در تجارت خودرو این دستاورد بالا خیلی حرف توشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پاشایی

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (49 ديدگاه)

    سلام به همه علاقه مندان دنیای خودرو و تبریک به اتومبیل دوستان واقعا باید به ژاپنی ها تبریک گفت بخاطر این همه افتخار در رقابتی ترین بازار خودروی جهان در این جدول هیچ خودروی اروپایی وجود نداره با وجود اینکه آلمانیها استاد خودروسازی در جهان هستن و صنعت اول اروپا در اتومبیلسازی و در واقع مهد اتومبیل هستن و سرآمد تکنولوژی ولی در بازار آمریکا مثل ژاپنیها موفق نیستن و این برای من سواله؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Farzad

      ۲۵ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      خودروی ژاپنی یعنی استهلاک پایین و کم خرج بودن ، یعنی کیفیت بالا ،
      یعنی هزینه خرید پایین ( البته واسه اونا ?) ، یعنی لوازم هوشمند و فناوری بالا ، یعنی ساعت سوئیسی ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (9999 ديدگاه)

      پاشایی عزیز
      فَلسفه ساخت خودرو در هر کشوری تعریف خاص خودش را دارد .

      به جرئت میگم رو دست آلمانها هیچ کشور و شرکتی نمیتونه بزنه ، کلاً مدریت ، مهندسی ، معماری تو خون آلمانیهاست ،

      من عاشق و طرفدار ژاپنم ، بخصوص تویوتا ، اما آلمان در خودروسازی حرف اول را میزند و همیشه در معرفی کلاس خودرویی ، ساخت موتور ، ارائه تکنولوژی پیشگام و جلوتر از بقیه هست .

      وقتی میگویند مثلاً آلمانها استهلاک بالاتری دارند یعنی اینکه اینقدر دقیق و ظریف مهندسی شدند که برای نهایت بازدهی و کارایی خودرو نیاز به سرویس به موقع و افزودنی های خاص خودشون با معرفی شرکت خودشان را دارند و نه مثل تویوتا که با بدترین بنزینها یا بی کیفیت ترین روغن ها کار میکنند یا ساده ترین ساخت را با راحتی تعمییرات داشته باشند با خدماتی گسترده و ارزان در جهان که این باعث هزینه پائین ساخت و فروش برای ژاپنیها میشه .

      شما ببینید لکسوس که یک برند لاکچری ژاپنی هست و باز هم ارزانتر از بنز و bmw قیمت میخوره ،اما باز در فروش ، کمتر از این دو آلمانی میفروشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Farzad

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    فیلم FORD v FERRARI یا همون (( فورد علیه فراری)) امروز دوبله شده اش منتشر شد. میتونید این فیلم رو تو آپارات ببینید که یکی از جذاب ترین فیلم های خودرویی هستش اونم چون بر اساس واقعیت تاریخ رقابت این 2 خودروساز بزرگ هستش!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sina

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2632 ديدگاه)

    پشمام !!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ایمان

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3878 ديدگاه)

    فقط و فقط پادشاه پیکاپ ها با عملکردی خارق العاده ??
    RAM هم تلاش های زیادی برای رسیدن به فورد انجام میده
    ژاپنی ها هم مثل همیشه در جمع بهترین ها حضور دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (61 ديدگاه)

    ولی تو ایران چی؟ یا پیکان بوده یا پژو ویا پراید ویا وانت نیسان.علی برکت الله.من دیگه حرفی ندارم به جز اینکه چرا خود مسئولان یا بچه هاشون همچین خودروهایی سوار میشن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hadi jafari

    ۲۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    نمیدونم چرا هر چی میگذره بیشتر عاشق پیکاپ های رم‌ میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا