چشم اندازصنایع نظامیهفته نامه

معرفی محصولات جالب و عجیب کلاشنیکف

سوددهی تجارت شما به معنی متنوع‌تر کردن درآمدتان است. اگر یکی از بخش‌های تجارتی که در آن حضور دارید با مشکل مواجه شود شما خواهید توانست با تولید محصولات جدید در بخش‌های دیگر به فعالیت‌ها و سوددهی خود ادامه دهید. این همان کاری است که کلاشنیکف، کمپانی دفاعی روسی انجام می‌دهد. تجارت این شرکت از تولید مسلسل‌ها تا خودروهای الکتریکی، موتورسیکلت‌ها و… را شامل می‌شود.

این شرکت طیف وسیعی از محصولات نظامی و غیرنظامی را دربرمی گیرد. برخی از آن‌ها توجیه‌پذیر هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به باگی هیبریدی OV-2 اشاره کرد. در ادامه شما را با ۶ نمونه از جذاب‌ترین وسایل نقلیه در حال توسعه کلاشنیکف آشنا خواهیم کرد. این محصولات در نمایشگاه بین‌المللی نظامی نزدیک مسکو معرفی شده‌اند.


طراحی رتروی این خودرو از کوه‌های اورال الهام گرفته و البته جگوار ای تایپ زیرو کانسپت در برابر کلاشنیکف CV-1 حرف زیادی برای گفتن ندارد! این خودرو دارای طراحی رترو و قوای محرکه الکتریکی بوده و این روشی جالب برای جلب‌توجه مردم می‌باشد. خودروی مورد بحث ظاهری شبیه به IZH 2125 کومبی بوده و دارای نمای جلوی طویل و بخش عقبی خمیده است.

  • با نگاه به تسلا!


کلاشنیکف ادعا می‌کند CV-1 با یک‌بار شارژ محدوده ۳۵۰ کیلومتری را طی می‌کند. این عملکرد قابل‌توجه بوده و تقریباً با محدوده حرکتی تسلا مدل ۳ پایه برابری می‌کند. البته اینجا یک هشدار قابل‌توجه وجود دارد. سقف سرعت CV-1 تنها برابر با ۸۰ کیلومتر در ساعت است.

  • موتورسیکلت الکتریکی SM-1


نیروی محرکه الکتریکی مزیت‌های بسیار زیادی برای نیروهای نظامی داشته که بارزترین آن‌ها سکوت و مخفی‌کاری قوای محرکه الکتریکی می‌باشد. محصولات الکتریکی می‌توانند در مأموریت‌های حیاتی بکار روند. این موتورسیکلت نیز ظاهری طلایی و مشکی داشته و جذاب به نظر می‌رسد.

  • سریع است


شما با SM-1 هیچ‌گونه رکورد سرعتی را ثبت نخواهید کرد اما پرفورمنس کافی برای عملکردهای نظامی را خواهید داشت. حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت و محدوده حرکتی ۱۵۰ کیلومتری از جمله ویژگی‌های این موتورسیکلت الکتریکی هستند.

  • خودروی الکتریکی غیرنظامی


این خودروی الکتریکی که برای کاربری‌های غیرنظامی طراحی شده شبیه یکی از آن محصولاتی است که در گردهمایی بازنشستگان می‌بینید. استایل کاربردی این خودرو همانند نسخه‌های نظامی بوده و عناصر قرمزرنگ آن نیز باعث جذابیت بیشتر می‌شوند. نبود درب‌های جانبی هم یکی از علامت سؤال‌های بزرگ کلاشنیکف می‌باشد.

  • خودرویی هوشمند


ابعاد کوچک و پروفایل جانبی باز این خودرو ایده‌ی اسمارت کراس بلید را در ذهن ما ایجاد می‌کند. کراس بلید یک رودستر بدون سقف است که بر پایه اسمارت فورتو شکل گرفته اما در اینجا کلاشنیکف بخش جلویی را حذف کرده و محفظه‌ای بسته برای باتری نصب کرده است. تصویری از عقب این خودرو منتشر نشده اما حدس می‌زنیم فضای کافی حداقل برای دو کیف گلف وجود داشته باشد.

  • OV-2 هیبرید


این یک باگی جمع‌وجور و چهار نفره است که درست آماده‌ی یک آفرود هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. OV-2 دارای دو پیشرانه الکتریکی جداگانه بوده که هریک روی اکسل‌های جلو و عقب قرار گرفته‌اند. این خودرو حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

  • یک ATV نظامی


OV-2 از سیستم تعلیق پرفورمنس برای عبور از سطوح خشن سود می‌برد. کابین باز خودرو برای مأموریت‌های خطرناک مناسب نیست اما می‌تواند چهار نفر را در مناطق نزدیک جابجا کند.

  • موتورسیکلت الکتریکی UM-1


این موتورسیکلت نسخه غیرنظامی SM-1 بوده و از پوشش بدنه مشکی و قرمز اسپورت سود می‌برد. این ترکیب رنگ در بسیاری از محصولات کلاشنیکف دیده می‌شود. موتورسیکلت UM-1 دارای عناصر نورانی موردنیاز برای جاده‌های عمومی، شیشه‌ی جلوی کوچک و کیف‌های جانبی پلاستیکی می‌باشد.

  • قوی‌تر از SM-1


بنا به دلایلی این موتورسیکلت سریع‌تر از برادر نظامی‌اش می‌باشد. حداکثر سرعت UM-1 برابر با ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بوده اما محدوده حرکتی آن ۱۵۰ کیلومتر است.

  • مجموعه دیوار استنا


مجموعه دیوار استنا یک دیوار متحرک است. این مجموعه دارای دیواری تاشدنی در پشت کابین تراک بزرگش بوده و به آسانی در بالا و جلوی کابین باز می‌شود.

  • کنترل شورش دودویی


این وسیله که برای گارد ملی نیروهای نظامی روسیه توسعه یافته جدیدترین نسخه از نوع خود است. به‌روزرسانی‌های این وسیله شامل کاهش زمان باز شدن دیواره به ۳.۵ دقیقه و گسترده شدن حفاظ آن است.

  • مجموعه مکانیک دو پایی


برجسته‌ترین محصول کلاشنیکف در رویداد نظامی مسکو این مجموعه بوده که یک مکانیک ۱۳ فوتی بوده و طراحی آن بیشتر شبیه محصولات مفهومی است تا تولیدی. این مکانیک دوپایی جهت‌گیری کلاشنیکف در تولید محصولات نظامی آینده را نشان می‌دهد.

  • ما هم یکی از آن را می‌خواهیم!


مکانیک‌ها محصولات شگفت‌انگیزی بوده و مجموعه‌های فنی زیاد و سلاح‌های زیادی را می‌توانند حمل کنند. این مجموعه‌های دوپایی پیش از تولید پهبادها و عملیات از راه دور تولید شده‌اند. یک راننده داخل کاکپیت شیشه‌ای ضدگلوله قرار گرفته و آن را کنترل می‌کند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    بحث کیفیت قیمت و تکنولوژی ساختش به نظر میرسه چندان خوب نباشه حداقل نسبت به رقبای چینی اروپایی و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      ببخشید شما چین و اروپارو برابر میدونین ؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۷ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (1326 ديدگاه)

        معلومه نه ولی از روس ها بهترن

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. Moein

      ۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (74 ديدگاه)

      طراحی محصولاتش خیلی برام جالبه.یه جوری ساختنش که از دور ببینی میفهمی ساخت روسیه ست.بدون هیچگونه ظریفکاری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اینام به سگ جونی مسلسل های AK۴۷ هستن!؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohammad

    ۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (421 ديدگاه)

    نکنه چین و اروپا رو با آمریکا هم برابر میدونین؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Cadillac

      ۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2596 ديدگاه)

      یه اف ۲۲ ،سر از کل ساب رافائل میراژ جگوارتایفون

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. مهدی

    ۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کلاشنیکف خودروی الکتریکی میزنه اونم به این چرتی همه میان میگن خب برا شروع خوبه، آزمایش میکنن، تجربه میگیرن و بعد هم در سطح جهانی خودرو تولید میکنن، اما ما میام جنگنده تولید میکنیم اونم جنگنده ای که اگه درجه یک نباشه لااقل درجه دو هست بعد همه میان تخریب میکنن،تمسخر میکنن، واقعاً چرا اینقدر خود باخته ایم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ستار

      ۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (18 ديدگاه)

      چون همه میدونن ایران نمیتونه یک سه چرخه ام بسازه ولی ظاهرا شما نمیخای قبول کنی
      صندلی های بهترین دانشگاه ها رو دادن به سهمیه ها
      همه نخبه ها هم فرار کردن از این مملکت
      حالا نتیجش اینه حتی نمیتونن رنگش کنن
      تو عکسا مشخص بود گوشه شیشه ها‌ اشتباها رنگ شده بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۸ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (27 ديدگاه)

        دیگه کار از فرار مغزها گذشته و به اقشار متوسط رسیده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. توحید

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (51 ديدگاه)

        ایران میتونه خوبم میتونه ولی تو خیلی خودباخته ای همین فکر هر بلایی دلش خواسته سرمون آورده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Abbas lsx/ltx

      ۸ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (189 ديدگاه)

      برا اینکه میان همین جنگنده رو به طور فوق العاده عجیبی گنده نشون میدن و میخوان با همون برن امریکا و اسرائیل رو نابود کنن!!! و همش برضد اینو و اون ازش استفاده میکنن.ادعاهای تخیلی در رابطه با این از خودشون بروز میدن ولی اگر کسی ادعا نداشته باشه و باهاش شاخ و شونه نکشن همه تحسینش میکنن برای بار اول و قدم اول،حتی اگر کپی از اف5 باشه ممکن بهش خرده بگیرن ولی بازم میپذیرنش

      و البته ما هم میتونیم خیلی هم خوب میتونیم از اف 5 هم بهتر بسازیم( بدون هیچ گونه ای کپی کاری ای و دسترسی عوامل خارجی) ولی متاسفانه وضع مملکت نشان دهنده همه چی هست ، کشورمون رکورد داره فرار مغز هاست.شرایط درست حسابی برای پیشرفت وجود نداره و پر از محدودیته

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. نوید جهرمی

      ۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      از دوره قاجار ب اینور همین جور بودیم. یه چیزایی داشت عوض میشد که یهو گندزدن به همه چی و برگشتیم سر خونه اول.
      حافظه تاریخی مردم کوتاهه و هر دفعه بلای قبلی سرمون در بیاد بازنمیفهمیم.
      این میشه ک از خودمون و دستاوردهای خودمون با تمسخر اینطور حمایت میکنیم چون خودمون برای کشور همه تلاش و هم و غممون رو گذاشتیم و الان دو قرت و نیممون باقیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهدی

    ۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    فساد در لایه های اقتصادی بشدت نفوذ کرده طرح های کارمندی عوام فریبانه و چاکرم مخلصم تهش میشه جنگنده قرون وسطا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارش

    ۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ویژگی قابل تحسین روسها اینه که تقلید نمیکنن و همیشه متناسب با شرایط کشور خودشون بهترین محصول رو تولید میکنن.این موتور ها و ماشین ها هم تو روسیه قطعا کارکرد مناسبی دارن ولی بیرون روسیه بحث فرق داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا