چشم اندازهفته نامه

دو رنگ‌ها! معرفی 15 خودرو با بدنه‌ای دو رنگ

سقف‌هایی که رنگ متفاوتی با بدنه دارند محبوبیت بالایی را به دست آورده‌اند. اگرچه در سقف‌ها اکثراً از رنگ مشکی استفاده می‌شود اما برخی برندها رنگ‌های سفید، نقره‌ای و حتی قرمز را برای رنگ سقف انتخاب کرده‌اند. نتیجه این کار ایجاد تنوع رنگی بیشتر و ایجاد حالت‌های جذاب‌تر است. این موضوع حتی در چند خودروی جدید بازار ایران نیز دیده می‌شود. در ادامه شما را با ۱۵ خودروی دو رنگی که ظاهر شیکی دارند آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  • تمامی محصولات مینی


سنت مینی در ارائه خودروهایی با بدنه دورنگ به زمان حضور پررنگ این برند در مسابقات رالی اروپا بازمی‌گردد. در روزگار مدرن‌تر، این خودروساز گزینه انتخاب رنگ مشکی یا سفید را برای مشتریان عرضه کرده درحالی‌که رنگ‌های نقره‌ای و قرمز نیز در برخی محصولات تولید محدود دیده شده‌اند. موضوع غیرعادی اینکه مینی بدون دریافت هزینه‌ای این رنگ‌ها را برای محصولات خود در نظر می‌گیرد.

  • فورد فلکس


فرم جعبه‌ای شکل فورد فلکس باعث می‌شود استفاده از سقفی با رنگ متفاوت نسبت به بدنه بیشتر جلب‌توجه نماید. سقف مشکی به‌صورت آپشن در مدل‌های SEL و لیمیتد قابل انتخاب بوده اگرچه که در سال ۲۰۱۸ رنگ نقره‌ای یا سفید برای سقف این خودرو حذف شده است. البته این موضوع توجیه‌پذیر است زیرا فلکس دیگر خودروی این دنیا نیست.

  • نیسان کیکس


جدیدترین عضو خانواده نیسان یعنی کیکس حتی در نمایندگی‌ها موجود نیست اما می‌توان آن را با بدنه‌ای دو رنگ سفارش داد. نیسان از مدل‌های دو رنگ این خودرو برای نمایش کیکس استفاده کرده بنابراین می‌دانیم که این رویه برای کراس اوور ارزان‌قیمت نیسان در دسترس خواهد بود.

  • تویوتا کمری


در حرکتی جالب تویوتا نیز آپشن سقف با رنگ متفاوت را برای کمری ۲۰۱۸ ارائه کرده است. این آپشن که در تریم XSE با پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر در دسترس است باعث پاشش رنگ مشکی، آبی، نقره‌ای و یا سفید به سقف می‌شود.

  • تویوتا C-HR


تویوتا C-HR که برای جذب جوانان طراحی شده با آپشن رنگ متفاوت برای سقف در دسترس است. این رنگ‌ها شامل سفید و سه طیف متنوع از رنگ بدنه می‌باشند. به منظور تکمیل طراحی ظاهری، تویوتا پوشش سفید آینه‌های جانبی را با بهای ۵۰۰ دلار نیز ارائه کرده است.

  • کیا سول


کیا سول به سختی جلب‌توجه می‌کند اما از زمان معرفی در هفت سال پیش تاکنون از این آپشن استفاده نکرده بود. البته نسخه الکتریکی سول و نسخه‌های پلاس بنزینی مجهز به پکیج کلکسیون ۴۰۰ دلاری از رنگ قرمز، مشکی و یا سفید برای سقف برخوردار هستند. رنگ قرمز تنها برای رنگ بدنه مشکی در نسخه الکتریکی قابل انتخاب بوده و رنگ سفید نیز تنها در نسخه پلاس ارائه می‌شود. رنگ سفید سقف نیز مختص نسخه‌هایی با رنگ بدنه آبی بوده و نهایتاً رنگ مشکی سقف هم تنها برای مدل‌های پلاس قرمزرنگ در دسترس می‌باشد.

  • ولوو XC40


این خودروی سوئدی جوان پسندترین محصول این خودروساز از زمان معرفی C30 کامپکت بوده بنابراین طبیعی است که آپشن بدنه دو رنگ را نیز داشته باشد. تمامی مدل‌های R-Design این خودرو به‌صورت استاندارد از سقفی به رنگ مشکی سود برده درحالی‌که سقف مدل پایه مومنتوم را نیز می‌توان با رنگ‌های مشکی، آبی، خاکستری و یا قرمز سفارش داد. البته باید برای این آپشن ۳۰۰ دلار پرداخت کنید.

  • ب ام و i3s


این خودرو که برای سال ۲۰۱۸ جدید بوده به‌صورت استاندارد دارای رنگ مشکی سقف می‌باشد تا بدین ترتیب روی پرفورمنس خود تأکید داشته باشد. اگرچه این خودرو مناسب خریدارانی است که نگران محیط‌زیست می‌باشند اما رنگ مشکی سقف کمی بر هیجان کار می‌افزاید.

  • جگوار ای پیس


دیگر تازه‌وارد بازار جگوار ای پیس است که اولین تلاش این شرکت در کلاس کراس اوورهای کامپکت می‌باشد. مالکان می‌توانند با پرداخت ۴۱۰ دلار در تریم های S، SE و R دینامیک HSE رنگ مشکی را برای سقف انتخاب کنند. اگر خواهان سانروف پانورامیک باشید باید خودرو را به‌صورت تک‌رنگ انتخاب کنید.

  • فیات ۵۰۰L


بله این اولین باری است که ما درباره فیات ۵۰۰L مطلبی می‌نویسیم! برای خرید خودرویی دو رنگ باید تریم میانی Trekking را انتخاب کرده و سپس پکیج ۳۹۵ دلاری را بخرید که باعث می‌شود سقف با ۹ رنگ گوناگون در دسترس باشد.

  • جیپ رنگید


خودروهایی که تأکید زیادی روی طراحی ظاهری دارند معمولاً از رنگ مشکی برای سقف خودرو استفاده می‌کنند بنابراین اینکه تریم های لیمیتد و تریل هاوک رنگید نیز از همین ترکیب استفاده می‌کنند جای تعجبی ندارد. ماهیت سرراست و جعبه‌ای شکل این آفرود ساب کامپکت باعث شده خودرو ظاهر متفاوتی پیدا کند.

  • فیات ۵۰۰ آبارث


این خودرو هنوز هم نفس می‌کشد. فیات ۵۰۰ برای تمایز خود از سایر خودروها به استایل رتروی خود تکیه کرده است. این خودرو همانند مینی بیش از یک رنگ را برای سقف داشته و البته می‌توان با پرداخت ۴۹۵ دلار رنگ‌های مشکی، خاکستری، قرمز و یا سفید را انتخاب کرد.

  • جیپ کامپس


استایل به روز شده جیپ کامپس یک پایه طبیعی برای استفاده از بدنه‌ای دو رنگ است. سقف‌های مشکی به عنوان آپشن در تریم لتیتود موجود بوده درحالی‌که در نسخه‌های تریل هاوک و لیمیتد بدون هزینه اضافی عرضه می‌شود. جیپ تصمیم گرفته از تریم فلز برس خورده به منظور ایجاد سقف شناور استفاده کند.

  • هیوندای کنا


یکی از جدیدترین خودروهایی که این روند را دنبال کرده هیوندای کنای جدید است که رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، آبی روشن و قرمز را برای سقف ارائه می‌کند. البته این آپشن با بهای ۱۵۰ دلاری در دسترس می‌باشد.

  • تمامی محصولات لندروور


لندروور با ارائه رنگ متفاوت برای سقف تمامی محصولات خود زندگی را راحت کرده است. از دیسکاوری اسپورت لذت‌بخش گرفته تا گران‌ترین نسخه رنجروور این رویه را دنبال کرده‌اند. اکثر خودروها با رنگ مشکی سقف عرضه می‌شوند اما زمانی رنگ نقره‌ای نیز در میان گزینه‌ها بود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Just bentley continental

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (540 ديدگاه)

    ام وی ام x22 رو جا انداختی??

    موافقم 3
    مخالفم 3
  2. علی

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    بنیان گذار این طرح (دلقک بازی البته از نظر خودم)
    فرانسویا هستن ولی ماشین و خیلی جلف نشون میده.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  3. پارسا

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    به نظرم غولای این داستان رولز رویس و بنتلین
    هرچند داستان خاصی نیست دو رنگه دیگه ?

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. علیx76

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1204 ديدگاه)

      مایباخ هم هس
      از قدیم تا الان دو رنگ داره

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. m4

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (53 ديدگاه)

    کپچر ؟؟ چی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سهراب

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بیوک های قدیم هم رنگ سقف شون فرق داشت با بدنه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. Hamid.Hellcat

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    کادیلاک سویل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ایمان

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کوییک آر سایپا فراموش شده 🤣🤣

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا