چشم اندازهفته نامه

معرفی خودروهایی با پیشرانه‌های قرضی!

در دنیای شگفت‌انگیز خودروها، کم نیستند خودروهایی که پیشرانه‌های خود را از خودروی دیگر قرض گرفته‌اند. در این رابطه مثال‌های زیادی وجود دارد خصوصاً در بین شرکت‌های متعلق به یک گروه خودروسازی بزرگ. مثلاً فولکس‌واگن گلف GTI مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که در خودروهای عملکردی دیگر گروه فولکس‌واگن مثل اشکودا اکتاویا RS و سئات لئون FR هم مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ اما گاهی اوقات حتی خودروسازانی از گروه‌های مختلف و با فلسفه‌های متفاوت تصمیم به همکاری با یکدیگر و تبادل پلت‌فرم و پیشرانه می‌گیرند؛ بنابراین قصد داریم در این مطلب به معرفی خودروهایی بپردازیم که پیشرانهٔ آن‌ها اصطلاحاً قرضی بوده و توسط شرکت دیگری ساخته شده است.

مرسدس بنز A180d

شرکت سازندهٔ پیشرانه: رنو

مرسدس بنز A کلاس هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد و از زمان معرفی نسل جدید آن، سازندهٔ آلمانی پیشرانه‌های مختلفی را برای این هاچ‌بک لوکس ارائه کرده است؛ اما در زیر کاپوت مدل A180d یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری دیزلی dCi ساخت رنو قرار دارد که در محصولات نیسان و داچیا هم مورداستفاده قرار می‌گیرد. در A کلاس این پیشرانه ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

آلفارومئو جولیا کوادروفولیو

شرکت سازندهٔ پیشرانه: فراری

آلفارومئو جولیا کوادروفولیو تنها رقیب ایتالیایی واقعی برای سدان‌های کامپکت پریمیوم عملکرد بالای آلمانی است؛ اما پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 بای‌توربوی این سدان اسپرت ایتالیایی که ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد، توسط فراری ساخته شده است.

ب‌ام‌و ۱۱۶i

شرکت سازندهٔ پیشرانه: پژو-سیتروئن

ب‌ام‌و و گروه فرانسوی پژو-سیتروئن با همکاری هم پیشرانه‌های خانوادهٔ EP را توسعه داده‌اند. این پیشرانه‌ها که از نوع ۱.۴ لیتری (بنام EP3) و ۱.۶ لیتری (بنام EP6) هستند در برخی محصولات مینی، برخی مدل‌های ب‌ام‌و سری ۱ و سری ۳ و همین‌طور تعدادی از محصولات پژو-سیتروئن مورداستفاده قرار می‌گیرند.

پاگانی هوآیرا

شرکت سازندهٔ پیشرانه: مرسدس-آام‌گ

پاگانی هوآیرا یک هایپراسپرت ایتالیایی است که در سال ۲۰۱۱ به‌عنوان جانشین مدل زوندا معرفی شد؛ اما زیر بدنهٔ زیبای این اثر هنری ایتالیایی نیروگاه دوازده سیلندری قرار گرفته که به‌طور مستقیم از کارخانهٔ مرسدس-آام‌گ بیرون آمده است. این پیشرانه که از نوع ۶ لیتری V12 بای‌توربو است، بسته به هر مدل از هوآیرا، سطوح قدرت مختلفی را ارائه می‌کند؛ اما قوی‌ترین نسخه از این پیشرانه که در مدل هوآیرا BC مورداستفاده قرار گرفته است ۷۵۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

اسمارت فورتو

شرکت سازندهٔ پیشرانه: رنو

اسمارت فورتو توسط گروه دایملر یعنی همان مالک مرسدس بنز ساخته می‌شود؛ اما بااین‌حال حدود ۶۰ درصد از قطعات فورتو با رنو توئینگو مشترک است؛ بنابراین در زیر بدنهٔ این هاچ‌بک نقلی آلمانی پیشرانه‌های بنزینی قرار می‌گیرد که با برخی محصولات رنو و داچیا مشترک است.

آستون‌مارتین ونتیج

شرکت سازندهٔ پیشرانه: مرسدس-آام‌گ

آستون‌مارتین به‌تازگی نسل جدید سوپراسپرت ونتیج خود را معرفی کرده است؛ اما این سوپراسپرت بریتانیایی همانند برادر بزرگ‌ترش DB11، از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 بای‌توربوی ساخت مرسدس-آام‌گ استفاده می‌کند. این موتور در تعداد زیادی از محصولات مرسدس-آام‌گ مثل مدل AMG GT مورداستفاده قرار می‌گیرد.

لامبورگینی اوراکان

شرکت سازندهٔ پیشرانه: آئودی

لامبورگینی اوراکان به یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی مجهز است؛ اما این پیشرانه توسط آئودی برای لامبورگینی توسعه پیدا کرده است. این موتور که قبلاً در لامبورگینی گالاردو هم مورداستفاده قرار می‌گرفت، در نسخهٔ استاندارد اوراکان ۶۱۰ اسب بخار قدرت دارد. هم‌اکنون آئودی R8 هم از این پیشرانهٔ V10 استفاده می‌کند.

دونکروورت D8 GTo

شرکت سازندهٔ پیشرانه: آئودی

دونکروورت D8 GTO هم مانند محصولات لوتوس به‌منظور کاهش وزن، رژیم لاغری سختی گرفته است به‌گونه‌ای که وزن آن به کمتر از ۷۰۰ کیلوگرم رسیده است. نیروی موردنیاز این اسپرت سبک‌وزن اما توسط یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر ساخت آئودی تأمین می‌شود که در زیر کاپوت مدل‌های آئودی RS3 و TT RS هم وجود دارد.

لوتوس اوورا

شرکت سازندهٔ پیشرانه: تویوتا

لوتوس اوورا برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ به بازار آمد و هنوز هم در بازار حضور دارد. پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 این اسپرت بریتانیایی اما توسط تویوتا ساخته شده است. قدرت این موتور در مدل اوورا GT430 به ۴۳۰ اسب بخار رسیده است.

تویوتا GT86

شرکت سازندهٔ پیشرانه: سوبارو

تویوتا GT86 یک کوپهٔ اسپرت است که از یک پیشرانهٔ چهار سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده می‌کند. این خودرو در اصل پسرعموی سوبارو BRZ محسوب می‌شود و این دو ماشین تقریباً به‌طور کامل باهم یکسان هستند. پیشرانهٔ ۲ لیتری تخت مورداستفاده در این کوپه‌های ژاپنی توسط سوبارو طراحی شده و توسعه یافته است. این موتور ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (853 ديدگاه)

    از بنز بعید بود والا… بنز موتور رنو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (522 ديدگاه)

      رنو کمپانی کوچیکی نبوده ونیست!موتورهای رنو همیشه جزو باکیفیت ترین و کم مصرف ترین موتورهای دنیا هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (258 ديدگاه)

    چند روز پیش زیر یه پست من کامنت کردم پیشرانه ده سیلندر لامبو ساخت آئودیه یه عده دانشمند مثل اینکه فحش شنیده بودن آمدند واکنش نشون دادن بدون اینکه اطلاعات داشته باشن، حالا دیدید که حرف من درست بود.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      نخیر حرف شما و نویسنده به هیچ وجه درست نیست!!
      من نمیدونم نویسنده از کجا اورده ولی تو تمام مستند های کارخونه لامبورگینی میبینیم‌که پیشرانه توسط خود لامبو ساخته و سرهم میشه!!!
      .
      اون زمان که مدلی به نام آر۸ وجود نداشت لامبو از موتور ۱۰ سیلند استفاده میکرد!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر دهقان

        ۷ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (688 ديدگاه)

        درود دوست عزیز
        همونطور که ملاحظه میکنین، منبع این مطلب سایت Motor1 هست و در این سایت سازندۀ موتور V10 لامبورگینی، آئودی ذکر شده بود. اما با توجه که شخصاً در این مورد شک داشتم، به سایت ویکی‌پدیا هم مراجعه کردم که در اونجا هم نوشته شده بود موتور V10 لامبورگینی توسط آئودی توسعه پیدا کرده.
        این جمله‌ایه که در ویکی‌پدیا در مورد این موتور نوشته شد:
        «This is the second Lamborghini engine developed by AUDI AG»
        ترجمه:
        این دومین موتور لامبورگینی است که توسط آئودی توسعه یافته است.
        ضمناً لامبورگینی برای اولین بار از موتور 10 سیلندر در مدل گالارادو استفاده کرد که در دوران مالکیت فولکس‌واگن ساخته شد و قبل از اون لامبورگینی فقط از موتورهای هشت سیلندر و دوازده سیلندر استفاده میکرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sina

          ۸ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (2635 ديدگاه)

          امیرجان
          چیزی که من خوندم این بود که توسط لامبورگینی ‌‌/ آئودی توسعه داده شده.
          در مورد موتور گالاردو هم این نوشته رو یافتم.
          Developed by Lamborghini, for use in the Gallardo, and the first engine developed for Automobili Lamborghini S.p.A. after they were acquired by AUDI AG – part of the Volkswagen Group.

          This engine has its origins in two concept cars made by Lamborghini, the 1988 P140 and the 1995 Calà. Both were equipped with engines having a 3.9 litre displacement. In the early 2000s Lamborghini resumed the project and the engune was redesigned by increasing its displacement.

          The crankcase and cylinder block are built at the Audi Hungaria Motor Kft. factory in Győr, Hungary,[1] whilst final assembly is carried out at Sant’Agata Bolognese, Italy.[2] The has a 90° vee angle and unusually for a production engine a dry sump lubrication system is utilised to keep the center of gravity of the engine low.

          There was also some speculation that the engine block of the original 5.0-litre Lamborghini V10 was closely based on the Audi 4.2 FSI V8, which Audi produces for its luxury cars. However, this was denied by Audi AG, in their official documentation for their 5.2 FSI V10 engine, as used in the Audi S6 and Audi S8 – the Lamborghini 5.0 V10 has a cylinder bore spacing of 88 millimetres (3.46 in) between centres, whereas the Audi 5.2 V10 cylinder bore spacing is 90 millimetres (3.54 in).[3] The cylinder heads use the four valves per cylinder layout favoured by the Italian firm, rather than the five valve per cylinder variation formerly favoured by the German members of Volkswagen Group – including Audi and Volkswagen Passenger Cars. It was later confirmed by Stefan Reil of Audi’s quattro GmbH subsidiary that the new 5.2-litre Lamborghini V10 does share technologies with the Audi 5.2 V10 engine, as is evident by Lamborghini’s usage of Audi’s Fuel Stratified Injection, and 90 mm cylinder spacing.[4
          برداشت من اینه که تکنولوژی موتور متعلق به لامبو هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. shirko

        ۷ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (499 ديدگاه)

        بله دوست عزیز شما درست می فرمایید ، این موتور مال همون گالاردو ال پی ۵۲۰ قدیمیه که به روزش کردن ، ائودی از موتور استفاده می کنه این یه حقیقته

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Pooriya:::BMW:::GERMANY

        ۷ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (584 ديدگاه)

        منظور از موتور آئودی این نیست که این موتور آئودی ساخته داده لامبو انداخته رو ماشین
        منظور اینه که این موتور توسط مهندسین شرکت آئودی طراحی شده و آئودی مالک این موتور هست
        با توجه به اینکه آئودی و لامبورگینی هر دو زیر مجموعه گروه معظم فولکس واگن هستند این موضوع کاملا منطقی و عادیه
        در ضمن این ماشین ها هم هستند که از پیشرانه برند دیگه استفاده میکنن

        بنتلی کانتیننتال پیشرانه پورشه پانامرا
        لامبورگینی اوروس پیشرانه پورشه کاین توربو
        پورشه ماکان پیشرانه آئودی کیو ۵
        فیات آبارث کوپه پیشرانه مزدا میاتا
        سیتروئن و دی اس پیشرانه ۱.۶لیتری توربو ب ام و
        رنو‌کولئوس پیشرانه نیسان ایکس تریل
        و نمونه‌های بیشمار دیگر…
        شرکت های خودروسازی برای صرفه جویی در سرمایه و زمان بیشتر روی به همکاری با یکدیگر روی آوردن
        بعضی از برند ها که کلا رابطه تجاری و مالکیتی دارن مثل لامبورگینی پورشه بنتلی آئودی که همگی تحت مالکیت گروه فولکس واگن هستند و اشتراکات فراوان فنی بین این محصولات وجود داره
        یا گروه رنو نیسان که شریک همدیگر حساب میشن و اکثرا از پلت فرم و موتور های مشترک استفاده میکنند
        بعضی دیگر تحت شراکت ساخته شده مثلا شرکت ب ام و پژو سیتروئن تحت یک شراکت موتور ۱.۶لیتری توربو طراحی و تولید کردند
        در مورد مرسدس و استون مارتین و پاگانی این موتور به سفارش این شرکت ها توسط آم گ تولید و با شرایط این خودروها تطبیق داده شده
        فقط شرکت های ایرانی هستند که کاملا مستقل بوده و خودشون دارای بالاترین دانش علمی مهندسی هستند و هیچ گونه احتیاجی به خارج نداشته و کاملا مستقل بوده
        نه در زمینه خودرو بلکه در تمامی موضوعات کشور ما کاملا خود کفا و متکی به داخل بوده و ما تمام علم های جهان دارا می باشیم
        این ما نیستم که به جهان بیرون احتیاج داریم بلکه جهان بیرون هست که به جهان داخل ما احتیاج داشته
        مثلا شرکت مرسدس بنز باید از پشرانه ef7 ایران‌خودرو استفاده میکرد زیرا توان تولید پیشرانه را ندارد
        مااا خوبیم!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. datsun

          ۷ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (3431 ديدگاه)

          این موتور v10 رو لامبورگینی طراحی و توسعه داد
          یک اشتباه فاحش در این مطلب

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Hamid.Hellcat

          ۷ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          موتور رنو تالیسمان=موتور نیسان جوک توربو

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. علی

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    خخخ واقعا خندم گرفت بعضا برخی از رفقا میان گیر میدن موتورای پژو و دی اس مال BMWهستش
    نم خودشون نمیتونن موتور بسازن از این جور حرفا
    خلاصه کلام این به من ثابت شده کلا هرکی از خودرو های فرانسوی ایراد میگیره (بی منطق)اطلاعاتش در حوضه خودرو صفر هستش!!!
    البته من نمیگما فرانسویا بی عیب و نقص هستن ولی منظور برخی آدماس که میگن فرانسه باید باچین مقایسه بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (522 ديدگاه)

      وقتی ب ام و از موتور مشترک با پژو استفاده میکنه هیچ جای صحبتی باقی نمیمونه.منتقداان خودروهای فرانسوی 90 درصدشون جزو بی سوادترین و بی منطق ترین ادمهای دنیان اصلا باهاشون بحث نکنید!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      با سمت و سویی که صنعت خودروسازی فرانسوی در پیش گرفت،
      تکنولوژی خودروسازی فرانسه نسبت به خیلی از رقبای اروپایی ارزان‌تر در میاد، درحالی که هنوز هم کیفیت قابل قبولی دارن
      درواقع فرانسه موتور ب‌ام‌و ۷۶۰ یا بنز s۶۰۰ رو تامین نمیکنه
      تو اون بازه‌ای که صرفه‌جویی هزینه‌ها واسه قیمت تمام شده مهم‌تره، ترجیح بنز و ب‌ام‌و هم به استفاده از موتور باکیفیت موجود در بازاره
      این خیلی هم طبیعیه هم بنز و ب‌ام‌و رو به هدفشون میرسونه ( تولید بهترین در هر کلاس خودرویی و کاهش هزینه در این کلاس خودرویی)
      هم پژو و رنو رو به هدفشون میرسونه (تولید ارزانترین اما اونقدری باکیفیت که بتونه با فروختن تکنولوژیش هزینه توسعه آینده رو تامین کنه)
      .
      این میشه بده بستان چیزی که ما باهاش بشدت غریبیم
      ما در تمام عرصه‌ها باید از ابتدا چرخ رو اختراع کنیم
      همه چیز رو هم تولید کنیم
      این یعنی به اقیانوس صنعتی به عمق کیفی ۵ سانت نتیجه هم که مشخصه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. ایمان

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (258 ديدگاه)

    اون آقای کربونادو آآونتادورکه همه رو بیسواد میدونه و خودش پروفسور و اون ساسان که اونجا اظهار فضل کردن الان دیگه میفهمند که موتور وی ده لامبو ساخت آئودیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      من هیچدقت با آدم های کم سواد*** بحث نمیکنم..
      کارنامه ی من و سطح سواد و اطلاعاتم از سال ۹۰ کاملا تو پدال مشخصه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Maximus

        ۷ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (325 ديدگاه)

        ?????????????????
        عاشقتم کربونادو ??

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ایمان

        ۷ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (258 ديدگاه)

        بله کاملا مشخصه آقای پروفسورضمنا من با استادی مثل شما بحث رو شروع نکردم شما رگ گردنت زد بیرون سوادتو به رخ ما کشیدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. مهدی

        ۷ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1585 ديدگاه)

        دوست عزیز شما چه خوشت بیاد چه بدت بیاد واقعیت اینه که تکنولوژی از شرکت مادر به لامبورگینی تزریق میشه. لامبو دهه ۹۰ یه شرکت تقریبا ورشکسته بود که سالیانه ۲۰۰ دونه ماشین میفروخت این فولکس و ائودی هستن که احیاش کردن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. علی

        ۷ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (225 ديدگاه)

        نه بابا
        ایول برادر مؤمن و باسواد پدال
        یه جوری میگی کس ندونه فک میکنه چه خبر
        کارنامم !!!!!
        اعتماد به سقفت منو زمین زد
        کارنامم?????

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نوید جهرمی

          ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (3685 ديدگاه)

          علی آقا کربنادو از بچه های قدیمی سایته. اگه دوتا دیوونه ی لامبو توی سایت باشن یکیش کرباندوی عزیزه. با هم با احترام صحبت کنیم بهتره.
          اگه جوابی برای حرفای هم داریم با دلیل بگیم جالب تره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ساسان

      ۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1038 ديدگاه)

      ایمانجان.من نه پرفوسورم نه بیسواد.ممنونم از لطفت.
      برادر من .درمستند این شرکت ساختش و اسمبلش در خود کارخانه هست ومن برهمین اساس اون مطلبو گفتم.حالا آئودی 8سیلندرو با کمک لامبو کردنش 10(من اینو نمی دونستم).دمشونم گرم.الان ماباید به هم فحش بدیم؟(من اون موقعم نظرمو گفتم و به شما برچسب بیسواد یا..نزدم)
      لامبورگینی هم موتور دوج وایپرو توسعه داد در یه زمانی وبیس موتورالانش از لامبورگینیه.الان دوج وایپر چیزی ازش کم میشه یا درمظان اتهامه؟
      یادمه تو همین سایت صحبت بودکه بیس موتور مکلارن مربوط به یه خودروعیه که الان حضور ذهن ندارم ولی درطول زمان اینقدر آپگریت شد که هیچ آثاری از طراحی اولیه موتور نیست…یا همین جانور 12سیلندر پرفایلم کم اعجوبه ایه برای اثبات تواناییای شرکتی چندین بار در زمان جنگهای جهانی ورشکست شد ودوباره احیا شد؟!
      درهمین سایتم بارها مقاله بوده که موتوراوراکان بر روی R8.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایمان

        ۸ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (258 ديدگاه)

        آقا ساسان من منظورم از پروفسور با شما نبود داداش با اون آقایی بود که احترام نگه نداشت،اگر سوتفاهم شد واسه شما عذر میخوام

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ferrari

        ۸ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        یه مجله ماشین قدیمی دارم یه مطلبی با عنوان جادوی بیتزارینی تو این مجله بود اونحا نوشته بود لامبو ۵۰ سال از موتور فراری برای مدلهاش استفاذه کرد موتوری که بیتزازینی برای ۲۵۰ جی تی او طراحی کرده بود اما وقتی بیتزارینی وارد لامبو شد همین موتور رو برای لامبو بهینه کرد و لامبو هم ۵۰ سال با بهینه کردن همین موتور ازش در اتومبیلهای خودش استفاده کرد اینو گفتم تا فکر نکنید اگه یه کمپانی از یه موتور دیگه استفاده کنه و اونو بهینه کنه دیگه مال اون شرکت میشه نه موتوری که بیتزارینی برای لامبو طراحی کرد ۳/۵ لیتر بود و تا وقتی به ۶/۵ لیتر رسیدهنوزم طرحش رو متعلق به بیتزارینی میدونن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ساسان

          ۸ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1038 ديدگاه)

          موتورها توسط انسانها طراحی میشن. این انسانها یه بار مدیر عامل لامبورگینیه یه وقت مدیر عامل بوگاتی میشه. مثل وینکلمن.. الان رییس لامبور گینی رعیس بخش فورمول یک فراری بوده… اینا انسانن مدیر عامل فراری یا لامبورگینی به دنیا نیومدن که.. این چه استدلالیه…چون طرف موتور 12برا فراری طراحی کرده دیگه 12سیلندر برا هیچ شرکتی نباید طراحی میکرد یا اگر طراحی میکرد مال فراریه… دست بردارید تروقرآن 😄
          موتور 10 و12 لامبو نباید از طرف خدا نازل میشد که باید طراحی و ساخته میشد!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ferrari

          ۸ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          ساسان
          استدلال من کاملا درسته مرد حسابی چرا حرف بیخود میزنی فکر کردی عقل کلی بقیه هیچی نمیفهمن؟؟ واقعا جای تاسف داره که نمیتونی درک کنی چی گفتم
          گفتم موتوری که بیتزارینی برای لامبو طراحی کرد بر مبنای موتور فراری ۲۵۰ جی تی او بود فهم این موضوع خیلی سخته؟؟
          این همه ادعا داری اما هنوز نمیتونی بفهمی ۱۲ سیلندر مرسدس با ۱۲ سیلندر فراری فرق داره پس اگه یه مهندس برای مرسدس یه ۱۲ سیلندر طراحی کنه بخاطر ساختارش میشه فهمید که با ۱۲ سیلندر فراری فرق داره
          بهترین موتور بیتزارینی تا قبل اینکه وارد لامبو بشه موتوری بود که برای ۲۵۰ طراحی کرده بود بعدش اومد لامبو موتوری طراحی کرد که اساسش موتور ۲۵۰ بوده دیگه از این ساده تر نمیتونم توضیخ بدم .ضمنا لانبو هرچی داره از فراری داره حتی وجودشو هم مدیون فراریه جیوتو بیتزارینی مهندس فراری بود مائورو فورگیری مهندس فراری بود حتی همین مدیرعامل لامبو هم مدیر تیم فرمول یک فراری بود شما دوتا مهندس نام ببر که از لامبو به فراری اومده باشن
          (موتور ها توسط انسان ها ساخنه میشن) نه بابا????

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ساسان

          ۸ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1038 ديدگاه)

          آدمی که حرفش حساب باشه دست به دامن فحشو توهین نمیشه.مثل خودت جوابتو نمیدم چون اونوقت فرقی با خودت نمیکنم…من میگم مدیر عامل فرستاده بوگاتی تو میگی مهندس بگو کجا فرستاده…
          (این همه ادعا داری اما هنوز نمیتونی بفهمی ۱۲ سیلندر مرسدس با ۱۲ سیلندر فراری فرق داره پس اگه یه مهندس برای مرسدس یه ۱۲ سیلندر طراحی کنه بخاطر ساختارش میشه فهمید که با ۱۲ سیلندر فراری فرق داره)
          من ادعایی ندارم وخودمو عقل کل هم نمیدونم.صدالبته خودمم انسان بی ادبی نمیدونم که اگرنظر طرف مقابلم باب میلم نبود هر توهینی بهش بکنم.
          وقتی توسط یه فرد طراحی بشه و هدف رقابت باشه پس به بهترین حالت رقیب نگاه میشه وطراحی میشه.آقای بیتزانیم قرار نیست ویانبود تا آخر عمرش موتور12سیلندرطراحی نکنه…
          موفق باشی دوست عزیز.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ferrari

          ۹ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          ادمی که حرفش ثابت شده باشه یعنی چی؟؟ حرف من درسته اما شما تحلیلهای من دراوردی خودتو برای قبول نکردن داری ادمی که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کزد دقیقا درمورد شماست هنوزم نفهمیدی منظور من چی بوده قست اخر کامنتت مشخصه .دوما من باشما قبلاهم بحث کردم خیلی ادم مودبی نیستی پس ادعای بیخودی نداشته باش خودت که نباید بگی ادم مؤدبی هستی.
          بوگاتی ربطی به بحث ما نداره ضمنا وینکلمن مهندس نیست یه مدیره که توسط فولکس برای لامبو تعیین شد الانم فولکس این اقارو فرستاده بوگاتی
          شما هنوز نمیدونی موتوری که توسط ائودی مهندسی شده و توسعه پیدا کرده با موتوری که تو یه لامبو ساخته و مونتاژ میشه فرق داره و چون اونحا ساخته و مونتاژ میشه دلیلش این نیست که پس مال لامبورگینیه حالا فکرشو بکن بخوام به همچین ادمی بفهمونم بیتزارینی برای لامبو‌ همون موتور فراری رو طراحی کرده فقط با حجم بیشتر و این موتور که از ۳/۵ لیتر به ۶/۵ لیتر رسیده موتور جدیدی نیست
          خیلی کار سختیه خییییلیییی 😭😭😭ضمنا من فحش ندادم.فقط احساس کردم طرف مقابلم لایق احترام نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. ساسان

      ۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1038 ديدگاه)

      ****شرکت مهندسی Bizzarrini، Societa Autostar، برای طراحی یک موتور V-12 برای یک خودروی GT که توسط یکی دیگر از مشتریان ناراضی فراری یعنی( Ferruccio Lamborghini )(اشاره به نارضایتی فرچیو از سیستم کلاج فراری)ساخته شده بود، سفارش داده شد. لامبورگینی موتور تولیدی را بیش از حد به شدت لرزاند و دستور داد که آن را از بین ببرد. ****
      به موتور V12 پرچمدار مورد استفاده لامبورگینی اشاره دارد. لامبورگینی در طول تاریخ خود دارای (دو نسل از موتورهای V12 بوده است)، هر دو در خانه ساخته شده اند. نسل اول لامبورگینی V12 یک موتور بنزینی شانزده درجه (60 درجه) طراحی شده توسط لامبورگینی [1] [2] بود و اولین موتور احتراق داخلی بود که هم اکنون توسط شرکت ساخته شده است.

      پ ن: دوست عزیز بیتزارنی یک شرکت مستقل طراحی موتورداشته وبرای شورلت آلفارمئو ولامبورگین وفراری کارکرده…
      2موتور12سیلندر برای لامبورگینی طراحی کرد شرکت ژیوتو بیززارینی که اولیشو فرچیو قبول نکرد به علت لرزش زیاد موتور و موتور دوم ازنوطراحی شد.
      موتور توسط بیزارنی اختصاصا” برای لامبورگینی طراحی شده و فروچیو لامبورگینی بابت هراسب بخار بیشتراز موتور12فراری به این فرد پول زیادی داده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ساسان

        ۹ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1038 ديدگاه)

        آقای جیوتو بیزارینی مهندس ارشد، طراح و سرپرست تست رانندگی در شرکت فراری بود که از این بابت موفق شد در دهه شصت میلادی به شهرت خوبی دست یابد. بعد از اینکه از شرکت فراری اخراج شد به همکاری با تیم لامبورگینی پرداخت که نتیجه آن تولید یک موتور ۱۲ سیلندر با کلی مشکل و ایراد بود(اشاره اولین موتور طراحی شده که فرچیو قبول نکرد)
        . وی سپس در سال ۱۹۶۴ میلادی اقدام به تاسیس شرکت شخصی خود نمود و دو خودروی ۵۳۰۰ GT Strada و P538S را تولید کرد. اما به دلیل استفاده از یک موتور حجیم برای این خودروها که ابعاد کوچکی داشتند، تولید آنها در سال ۱۹۶۹ با شکست کامل مواجه شد.
        *******************************************************

        بیزارینی یک مهندس خودرو بود که سوابق بسیار روشنی در آلفارومئو داشت و پس از پیوستن به فراری نیز توانست در مقام سرمهندس این شرکت، در پروژه‌های مهمی ازجمله مدل تستاروسا تاثیرگذار باشد. او در فراری جایگاه مستحکمی داشت اما زمانی که مشغول کار بر روی پروژه 250GTO بود، به دلیل دخالت انزو فراری در امور واحد مهندسی شرکت و تغییرات در پرسنل این دپارتمان که زیر نظر بیزارینی اداره می‌شد، در یک اقدام ناگهانی به همراه تعدادی دیگر از مهندسین ارشد فراری در یک روز استعفا دادند تا اعتراض خود را به فراری نشان دهند و به‌نوعی او را زمین‌گیر کنند هرچند پروژه 250GTO بدون آن‌ها ادامه پیدا کرد به زیباترین فراری تاریخ تبدیل شد.

        بیزارینی پس از آن با خودروسازان دیگر ایتالیایی نیز در مقام مهندس همکاری کرد که حاصل آن ساخت نخستین موتور V12 برای لامبورگینی و مهندسی تعدادی از خودروهای شرکت Iso Rivolta بود. او همچنین خودروی GT 5300, را نیز با برند خود را ساخت و این خودرو توانست در رقابت‌های 24 ساعته لمان فرانسه در سال 1965 عنوان قهرمانی را نیز در کلاس خود به دست آورد.

        البته بیزارینی برخلاف توانایی‌های مهندسی‌اش، تاجر خوبی نبود و شرکت وی که در 1964 تاسیس شده بود تنها 5 سال دوام آورد.
        http://uupload.ir/files/u1g_bizzarrini_lamborghini_dallara.jpg
        بیتزارنی درکنار فرچیو واولین موتور طراحی شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. ایمان

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    فراری برای مازراتی و آلفا رومئو حکم پدر رو داره
    واقعاً فراری سربلندشون کرده با انجین هایی که میسازه
    الحق لقب بهترین سوپر اسپرت ساز دنیا برازنده فراری هست
    ???? فراری همیشه در اوج ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali Keyhani

      ۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (657 ديدگاه)

      ❤فراری پادشاه سوپراسپرت سازها❤

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. الف.ی

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    کونیگزگ و فورد هم اگه اشتباه نکنم جزو اینا هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به اشتراک گذاردن موتورها خیلی خوبه چون دلیلی نداره یه شرکت همه جور موتوری رو بسازه مثل میتسوبیشی که تولید خودرویی نداره ولی کلی ماشین با انجبن میتسوبیشی تولید میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    موتور AMG برخلاف ونتیج روی پاگانی عملکرد فوق العاده ای داشته
    واقعا ونتیج ضعیفه به خصوص تو درگ ریس
    یه سوپر اسپرته150 هزار دلاریه ولی شتابش خیلی بد تر از m5 کامپتیشنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran (fox)

      ۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (214 ديدگاه)

      داداش کم نیستن سوپر اسپورتایی که تو بحث شتاب جلو m5 کم میارن این فقط مشکل ونتیج نیست…این نشون دهنده هیولا بودن m5 نه ضعف ونتیج یا انجین فوق العاده AMG

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۷ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        خب تمام سوپر اسپرتایی که از m5 کم میارن واقعا ضعیفن
        m5 هیولاس قبول ولی هرچی هست یه سدان چهار در لوکسه
        هر چقدر هم هیولا باز هم نباید بتونه یه سوپر اسپرت درست حسابی رو شکست بده
        سوپر اسپرت اگه سوپر اسپرت باشه سدان چهار در لوکس هرچند هیولا هرچند M5 نباید شکستش بده
        150 هزار تا میده سوپر اسپرت که در واقع باید بیشتر این پول صرف موتور و عملکر این ماشین شده باشه . نباید از یه سدان چهار در حد اکثر 110 هزار تایی که کلی خرج مهم تر ازموتور و شتابگیری داره شکست بخوره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran (fox)

          ۷ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (214 ديدگاه)

          من منظورتو درک می کنم ولی خوب این سیاست خودروسازاست که متفاوته مثلا اگه اینجوریه قدرت بالای 800 اسبی یه ماسل کار مثل دیمن اونم با قیمت پایه 80 هزار دلار که قضیه رو پیچیده ترش می کنه اون موقع باید بگیم فراری 488 لامبو هوراکان آئودی r8 مکلارن 570 یا پورشه های سری 911 سوپر اسپرتای ضعیفین؟ در ضمن بعضی شرکتا که محصولات سطح بالاتری دارن مجبورن عملکرد محصولات سطح پایین ترشونو پایین بگیرن تا لطمه ای به پرچمداراشون نخوره و قیمت و عملکرد سطح بالاهاشون توجیه پذیر باشه وقتیم پای گروهی مثل فولکس واگن وسط باشه اوضاع حتی پیچیده ترم میشه و سطح قیمتی برندای زیر مجموعم عامل تعیین قدرت محصولات هم سطح اون مجموعه میشه…مثلا قدرت اروس و بنتایگا باید بیشتر از کاین و اون بیشتر از توارگ باشه و تو بدترین حالت قدرت موتورشون مساوی باید باشه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. MOBINPOURMAMD

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (93 ديدگاه)

    هه هه رقیب دیمون و هلکت نبود؟؟ الفا کجاست؟؟ پیشرانه فراری ۵۱۰ اسب؟؟ نبوووووود؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMANTE

      ۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1853 ديدگاه)

      رو پرایدم هم یه موتور 840 اسبی بزاری تو مسیر مستقیم مثل موشک میره، اگه دیمون می تونه بیاد تو پیست حریف بطلبه که اونجا آلفا با 510 اسب مارانلویی رو هم نمیتونه شکست بده.
      البته در آخر منکر عملکرد و بی نظیر بودن دیمن نمیشم و خودم عاشق دیمن ولی همونطور که گفتم فقط برای مسیر مستقیم خوبه و بس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Lmbx

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (287 ديدگاه)

    موتور لوتوس همون موتور تویوتا آریون هست منتهی سوپر شارژ داره. این موتور تویوتا واقعا معرکه هست فقط نمیدونم چرا هیچ کس تو ایران که اریون داره تقویتش نکرده با ۲-۳تا تغییر کوچیک راحت میشه ۳۳۰ اسبو ازش گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ایمان

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    امروز با چشمای خودم رکورد شکنی فراری ۴۸۸ پیستا رو تو یوتیوب توسط Arab GT دیدم
    شتاب ۰ تا صد : ۲.۲۶ ثانیه و ۰ تا دویست : ۶.۹۴ ثانیه
    باید گفت پادشاه جدید مارانِلو یک خط و نشون جدی کشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1038 ديدگاه)

      امید وارم یه سر تا نور برینگم بیاد و وارد بازی خونین پورشه ولامبورگینی بشه!!…شخصا”فک میکنم رکورد پورش رو میتونه بزنه .البته درزمان تست اولیه فیلمشو دیدم تو پیست.ولی چرا اقدام به رکورد گیری نمیکنن یا میکنن اعلام نمیکنن عجیبه.مکلارنم برای P1اگراشتباه نکنم رکورد گرفت ولی اعلام نکرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۸ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        فراری تمام مدلهاشو قبل از معرفی تو نوربرگرینگ تست میکنه اما اعلام نمیکنن چه تایمی ثبت شده جالبه که مکلارن هم دقیقا مثل فراری عمل میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Ali Keyhani

      ۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (657 ديدگاه)

      اره منم دیدمش صفرتاصد رو 2.2 ثانیه رفت،واقعا خیلی سریعه بدون شک منتظر رکوردهای دیگشم باید باشیم

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا