چشم اندازولوو

معرفی مدلهای ولوو در ایران

چند سالی است که شرکت افراموتور پای محصولات خوش‌نام ولوو را به ایران باز کرده است. تاریخ تأسیس شرکت افراموتور به سال ۱۳۸۹ برمی‌گردد. قبل از این تاریخ کمتر نشانی از ولوو در ایران بود و جای خالی این کمپانی سوئدی در بازار کاملاً حس می‌شد.

Volvo V40 R-Design 2014
Volvo V40 R-Design 2014

حالا افراموتور ۴ محصول ولوو که C70، C30، V40، XC60 نام دارند را به بازار ارائه داده که در ادامه می‌خواهیم نگاهی به دو مدل V40 و XC60 بیندازیم. به نظر می‌رسد این دو مدل در ایران بهتر جا افتاده‌اند اما برای ولوو زمان باقی است.

Volvo XC60 2014
Volvo XC60 2014

از خودروی بزرگ‌تر یعنی XC60 شروع می‌کنیم:

این خودرو دارای سه تیپ متفاوت است: se lux، R-design و R-design plus که تقریباً Se lux مدل پایه به‌حساب می‌آید و دارای کمترین تجهیزات و امکانات است. در ادامه به بررسی تجهیزات، ویژگی‌ها و امکانات هرکدام می‌پردازیم.

Volvo XC60 2014
Volvo XC60 2014

ایمنی
یکی از بهترین ویژگی‌های خودروهای ولوو ایمنی آن‌ها است که هیچ‌وقت ناامیدتان نمی‌کند! و بهتر است که اول به این بخش مقدس خودروهای ولوو نگاهی بیندازیم.
در مدل Se lux ویژگی‌های چون سیستم ترمز ABS به همراه EBA، کیسه‌های هوای راننده، سرنشین، جانبی و پرده‌ای، کمربندهای سه‌نقطه‌ای پیش کشنده، سیستم محافظت از ضربه‌های جانبی و سیستم ایمنی صندلی در تصادفات به چشم می‌خورند.
صبر کنید هنوز تمام نشده! دیگر سیستم‌های ایمنی این مدل، هشدار و ترمز اتوماتیک شهری، کنترل کشش و پایداری دینامیکی و حفاظت داخل کابین در زمان واژگونی هستند.

Volvo XC60 2014 Interior
Volvo XC60 2014 Interior

اما اگر مدل آر دیزاین را انتخاب کنید خودروی شما علاوه بر این ویژگی‌ها، رادار نقاط کور هم در اختیار شما قرار می‌دهد.
حالا کامل‌ترین مدل که واقعاً سنگ تمام گذاشته است. سیستم هدایت بین خطوط، نشانگر وضعیت درب‌ها از روی ریموت، سیستم هشدار خواب‌آلودگی راننده و انحراف از مسیر، سیستم هشدار موانع با قابلیت تنظیم فاصله، سیستم هشدار رانندگی بین خطوط ویژگی‌هایی است که باید به موارد ذکر شده فوق اضافه کرد تا مدل آر دیزاین پلاس متولد شود.
قطعاً این خودرو دارای ۵ ستاره ایمنی از سازمان EURO NCAP است. ایمنی این خودرو برای راننده ۹۴ درصد می‌باشد و کارایی تجهیزات ایمنی‌اش دارای نمره ۸۶ درصد است. این ارقام عالی می‌باشند.

Volvo XC60 2014 Interior
Volvo XC60 2014 Interior

سیستم صوتی و مخابراتی
هر سه مدل این خودرو در این بخش هم‌رتبه هستند و ویژگی‌های یکسانی دارند. پس اگر تنها دغدغهٔ شما لذت بردن از موسیقی در خودرویتان است مدل پایه یعنی Se lux را انتخاب کنید تا کمی پول صرفه‌جویی کنید.
اولین ویژگی‌هایی که در این خودرو جلب توجه می‌کند وجود یک مانیتور ۷ اینچی مجهز به بلوتوث با قابلیت پشتیبانی از پورت‌های ipod، AUX و USP و دکمه‌های کنترلر روی فرمان هستند. این سیستم صوتی دارای ۸ بلندگو می‌باشد. دیگر ویژگی‌ها شامل سیستم مخابراتی اضطراری و قابلیت شماره‌گیری تلفن از روی کنسول و اضافه کردن لیست تماس‌ها می‌شود.

تجهیزات و امکانات رفاهی
ولوو طیف وسیعی از امکانات برای XC60 فراهم کرده است.
تجهیزات مدل پایه عبارت‌اند از: اتوهلد، کروز کنترل، آینه‌های جانبی هوشمند با تنظیمات اتوماتیک و گرم‌کن، آینه‌های داخلی الکتروکرومیک، سنسور عقب، دوربین عقب دو حالته، صندلی‌های طبی، بخار زدایی اتوماتیک شیشه‌ها بر حسب دما، سیستم تهویه دوگانه، گرم‌کن صندلی‌های جلو، صندلی برقی ۸ حالته راننده با سه حافظه، ترمزدستی برقی و سیستم کنترل سرعت در سراشیبی.
در مدل آر دیزاین امکانات جدیدی همچون صندلی برقی سرنشین جلو و صندلی کودک به لیست ویژگی‌های آن اضافه می‌شود.
اما کامل‌ترین مدل یعنی آر دیزاین پلاس. این مدل امکانات بسیار بیشتری در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. این ویژگی‌های جدید شامل هدآپ، سنسور جلو، چرخش چراغ‌های جلو در پیچ، سیستم تشخیص تابلوهای راهنمایی و رانندگی، سیستم تهویه هوشمند، سیستم استارت هوشمند، سیستم ورود بدون کلید، تنظیم هوشمند شعاع نور چراغ‌های جلو و چراغ‌های سه گانه می‌شود.
به نظر می‌رسد این ویژگی‌ها شما را برای خرید این خودرو یک قدم نزدیک‌تر کرده است!

Volvo XC60 2014
Volvo XC60 2014

طراحی داخلی و خارجی
یکی از نکات مثبت این خودرو داشتن طراحی منحصربه‌فرد و بسیار جذاب است. البته در مدل ۲۰۱۴ این‌چنین است زیرا مدل‌های ۲۰۱۳ دارای ضعف‌هایی در طراحی بودند که به لطف طراحان ولوو این ایرادات برطرف شد و حالا با خودرویی با طراحی به‌روز و کاملاً زیبا مواجه هستیم. طراحی داخلی هم کاملاً شیک و مدرن است. در مدل‌های آر دیزاین، خودرو از یک کیت بدنه اسپرت بهره می‌برد که نمایی فوق‌العاده زیبا به XC60 بخشیده است.

Volvo XC60 R-Design 2014
Volvo XC60 R-Design 2014

در مدل پایه و آر دیزاین این شاسی‌بلند شاهد ویژگی‌هایی چون چراغ‌های روزانه، شیشه‌شور چراغ جلو و سنسور باران هستیم. در مدل آر دیزاین پلاس سقف پانوراما، سان روف و مون روف، رینگ‌های ۲۰ اینچی اسپرت آلومینیومی و چراغ‌های زنون به چشم می‌خورند. برای این خودرو می‌توان ۹ رنگ متفاوت سفارش داد.
با نشستن در داخل خودرو اول از همه صفحه کیلومترشمار دیجیتال، چشم را به خود خیره می‌کند. با نگاه دقیق‌تر، روکش چرم طبیعی صندلی‌ها که در نوع خود بهترین است جلب توجه می‌کند. همچنین قطعات کروم، پدال‌های آلومینیومی، تنوع تصویر زمینه آمپر، نورپردازی داخلی و فرمان چرمی در مدل آر دیزاین پلاس دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند.

Volvo XC60 2014
Volvo XC60 2014

این خودرو دارای ۴۶۴۴ میلی‌متر طول، ۱۷۱۳ میلی‌متر ارتفاع، ۲۱۲۰ میلی‌متر عرض (با احتساب آینه‌ها) و ۲۷۷۴ میلی‌متر فاصله محورهای جلو تا عقب می‌باشد و یک خودروی بسیار جادار است طوری که حداقل ۴ نفر با قد حدودی ۲ متر می‌توانند به‌راحتی در آن بنشینند. این خودرو در کلاس شاسی‌بلند جمع‌وجور جا می‌گیرد.

Volvo XC60 2014
Volvo XC60 2014

مشخصات فنی
به مهم‌ترین بخش این خودرو رسیدیم. ولوو در این بخش هم سربلند بیرون آمده است. زیر کاپوت این خودرو یک موتور ۴ سیلندر مجهز به توربوشارژ با حجم دقیق ۱۹۹۹ سی‌سی می‌تپد. حداکثر قدرت این موتور ۲۴۰ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۳۲۰ نیوتن‌متر در ۱۸۰۰ تا ۵۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. شتاب این خودروی خانوادگی به لطف وجود گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک پاور شیفت با کلاچ دوگانه به ۸.۱ ثانیه می‌رسد. حداکثر سرعت آن هم به ۲۳۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مصرف سوخت سیکل ترکیبی CX60 تنها ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و ظرفیت باک آن ۷۰ لیتر می‌باشد.

Volvo XC60 2014
Volvo XC60 2014

نگاه کلی
اگر به دنبال خودروی شاسی‌بلندی می‌گردید که لوکس و جذاب باشد، تکنولوژی‌های متعدد داشته باشد، ایمنی‌اش نقص نداشته باشد و از لحاظ فنی کم نیاورد، ولوو CX60 بهترین انتخاب ممکن به‌حساب می‌آید. رقبای اصلی این خودرو در بازار بی ام و X3 و مرسدس GLK می‌باشند. محدوده قیمتی این خودرو ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است.

حالا رسیدم به هاچ‌بک ولوو که V40 نام دارد:

این خودرو یک هاچ‌بک خانوادگی است که جوانان هم از آن بدشان نمی‌آید! این مدل در ایران در دو تیپ آر دیزاین و آر دیزاین پلاس عرضه می‌شود که در ادامه به بررسی هرکدام می‌پردازیم.

Volvo V40 R-Design 2014
Volvo V40 R-Design 2014

ایمنی
ایمنی این خودرو واقعاً حیرت‌آور است. ۵ ستاره پرافتخار و ۹۸ درصد ایمنی برای راننده و کارایی ۱۰۰ درصدی تجهیزات ایمنی دیگر جای هیچ حرفی باقی نمی‌گذارد.
اما ویژگی‌های این خودرو در این بخش. مدل آر دیزاین این خودرو دارای ویژگی‌هایی چون سیستم ترمز ABS به همراه EBA، کیسه هوای راننده، سرنشین، جانبی و پرده‌ای، کمربند سه‌نقطه‌ای پیش کشنده، سیستم محافظت از ضربه‌های جانبی، سیستم ایمنی صندلی در تصادف، سیستم هشدار و ترمز اتوماتیک شهری، سیستم کنترل کشش و پایداری دینامیکی و سیستم حفاظت داخل کابین در زمان واژگونی می‌باشد.

Volvo V40 R-Design 2014
Volvo V40 R-Design 2014

اما در مدل کامل‌تر یعنی آر دیزاین پلاس، V40 کامل‌تر می‌شود. این مدل دارای ویژگی‌های جدیدی مثل سیستم هدایت بین خطوط، کیسه هوا برای زانوی راننده، کیسه هوا برای عابر پیاده، نشانگر وضعیت درب‌ها از روی ریموت، سیستم هشدار خواب‌آلودگی راننده و انحراف از مسیر، سیستم هشدار موانع، رادار نقاط کور و سیستم هشدار رانندگی بین خطوط و ویبره فرمان است که باید به دیگر ویژگی‌های ذکر شده اضافه کرد.

Volvo V40 R-Design 2014 Interior
Volvo V40 R-Design 2014 Interior

سیستم صوتی و مخابراتی
سیستم صوتی این خودرو از لحاظ بلندی صدا و کیفیت بسیار بی‌نظیر و بی‌نقص است.
مانیتور ۷ اینچی مجهز به بلوتوث با قابلیت پشتیبانی از پورت‌های ipod، AUX و USB به همراه ۸ بلندگوی قدرتمند از ویژگی این خودرو است. همچنین شماره‌گیری از روس کنسول و سیستم مخابراتی اضطراری دیگر امکانات این خودرو بشمار می‌آید.

تجهیزات و امکانات رفاهی
این خودرو هم دارای امکانات و آپشن های بسیاری است. از آر دیزاین شروع می‌کنیم:
ویژگی‌های این مدل عبارت‌اند از: کروز کنترل، آینه‌های جانبی با تنظیمات اتوماتیک و گرم‌کن، صندلی‌های طبی، بخار زدایی اتوماتیک شیشه‌ها، سیستم تهویه دوگانه، گرم‌کن صندلی‌های جلو، صندلی برقی ۸ حالته راننده با سه حافظه، آینه داخلی الکتروکرومیک، کامپیوتر سفری، سقف پانوراما، شیشه‌شور چراغ‌های جلو و سنسور باران.

Volvo V40 R-Design 2014 Interior
Volvo V40 R-Design 2014 Interior

اما مدل + امکانات بیشتری به شما ارائه می‌دهد که می‌توان به سیستم پار دوبل اتوماتیک، سیستم استارت استاپ، هدآپ، سنسور جلو و عقب، دوربین عقب، چرخش چراغ‌های جلو در پیچ، سستم تشخیص تابلوهای جاده، صندلی برقی سرنشین جلو، سیستم راهنمای استفاده از تجهیزات، سیستم استارت هوشمند، سیستم ورود بدون کلید، تنظیم هوشمند شعاع نور چراغ‌های جلو، فرمان برقی با تنظیم سه حالت رانندگی، یخچال داشبورد و پشتیبانی از سیستم‌های ایمنی اشاره کرد. بالاخره لیست بلندبالای امکانات به پایان رسید!

Volvo V40 R-Design 2014
Volvo V40 R-Design 2014

طراحی داخلی و خارجی
این خودرو دارای طراحی اسپرتی در داخل و خارج است اما اگر طراحی خارجی آن در سطح خوب قرار بگیرد، طراحی داخلی‌اش عالی است!
این خودرو هم دارای آمپر دیجیتالی با قابلیت تنظیم نور و تغییر تصویر زمینه است. نورپردازی داخلی، روکش چرم طبیعی فرمان و صندلی‌ها، پدال‌های اسپرت آلومینیومی دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند. همچنین یک کیت بدنه به همراه رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی و دی لایت، نمایی زیباتر به این خودرو می‌بخشند. اگر مدل آر دیزاین پلاس را انتخاب کنید چراغ‌های زنون از شما پذیرایی می‌کنند.
۶ رنگ برای این خودرو قابل سفارش است.
طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری این خودرو به ترتیب ۴۳۶۹، ۲۰۴۱، ۱۴۲۰ و ۲۶۴۷ میلی‌متر می‌باشد که ۴ نفر با قد ۱.۹ متر می‌توانند با آسایش کامل در آن بنشینند.

مشخصات فنی
اینجاست که ولوو باید خودی نشان دهد. این کمپانی برای V40 یک موتور ۵ سیلندر توربوشارژ با حجم ۱۹۸۴ سی‌سی انتخاب کرده که می‌تواند ۲۱۳ اسب‌بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور ۲۷۰۰ تا ۵۰۰۰ تولید کند. گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک پاور شیفت شتاب ۶.۹ ثانیه‌ای برای این خودرو فراهم می‌کند. نهایت سرعت آن هم به ۲۳۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مصرف سوخت این خودرو در شهر ۱۰.۵ و در جاده تنها ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

Volvo V40 R-Design 2014
Volvo V40 R-Design 2014

نگاه کلی
به‌طورکلی ولوو V40 یک خودروی چابک، پرتوان و جادار است که در کلاس هاچ‌بک خانوادگی قرار می‌گیرد و تکنولوژی‌هایش در سطح بسیار بالایی قرار دارد. رقبای اصلی این خودرو در بازار لکسس CT200h و آلفا جولیتا هستند. محدوده قیمتی این خودرو ۲۴۰ تا ۲۶۰ میلیون تومان است.

Volvo V40 R-Design 2014
Volvo V40 R-Design 2014

به هر حال به نظر می‌رسد افراموتور، جانی دوباره گرفته و باید شاهد فروش روزافزون محصولات ولوو در کشورمان باشیم. افراموتور گارانتی ۶۰ ماهه یا ۱۵۰ هزار کیلومتری را برای محصولاتش قرار داده است و به مشتریان خود خدمات قابل قبولی ارائه می‌دهد. همچنین این شرکت شرایط و تخفیف‌های فروش بسیار مطلوبی دارد که برای آگاهی بیشتر می‌توانید به سایت افراموتور مراجعه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. Eli

    ۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    واقعا هم رقیبش فقط BMW X3 میتونه باشه ولی اون حداقل ١٠٠ میلیون گرونتره. قیمتی که امروز به ما دادن: xc60 فولش ٣١٠ میلیون معمولیش ٢۴٨ میلیون،،،،،،،، v40 فولش ٢٧٠ میلیون و معمولیش ٢۶٠ میلیون، دومی باشرایط و قسطی هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Eli

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آقا ما رفتیم تست درایو، کلا ماشین پر قدرت و جونداریه ولی ولی ولی٠٠٠٠٠٠ اینجا مدل front wheel drive میارن نه awd که خودش یک ضعفه، به نظر من ادم با این پول یه x3 2014 کارکرده بگیره، هم خوشگلتره هم فروشش بهتره، خلاصه اینکه ما از خرید ولوو منصرف شدیم٠

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا