چشم اندازهفته نامه

معرفی گران‌ترین اس‌یووی‌های دنیا

نهایتاً چند روز پیش رولزرویس کولینان رسماً رونمایی شد که قطعاً یکی از گران‌ترین اس‌یووی‌های دنیا محسوب می‌شود؛ اما غیر از کولینان، اس‌یووی‌های گران‌قیمت دیگری هم ساخته شده‌اند که عمدتاً خودروهای بسیار لوکس با نهایت امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به بهانهٔ معرفی کولینان، طی این مطلب به معرفی گران‌ترین اس‌یووی‌های دنیا بپردازیم. هریک از اس‌یووی‌هایی که در این مطلب معرفی شده‌اند، منحصربه‌فرد بوده و ویژگی‌ها، جذابیت‌ها و اهداف خاص خود را دارند. با این مقدمه لیست گران‌ترین اس‌یووی‌های دنیا که به ترتیب قیمت تنظیم شده است را آغاز می‌کنیم.

رنجروور اس‌وی‌اتوبیوگرافی

قیمت: ۱۷۲,۰۰۰ دلار

رنجروور اس‌وی‌اتوبیوگرافی لوکس‌ترین و گران‌ترین محصول لندروور بوده و پرچم‌دار این شرکت محسوب می‌شود؛ اما در این لیست حتی گران‌ترین محصول رنجروور، ارزان‌ترین خودرو به شمار می‌رود. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز است که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو، جثهٔ ۲.۵ تنی اس‌وی‌اتوبیوگرافی را ظرف تنها ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رساند. هرچند رنجروور اس‌وی‌اتوبیوگرافی به‌خودی‌خود خودروی گران‌قیمتی است اما در سال ۲۰۱۵ لندروور نسخهٔ ویژه‌ای از آن‌را با نام Holland & Holland معرفی نمود که حتی از این هم گران‌تر بود و ۲۴۴ هزار دلار قیمت داشت. این مدل مجهز به تودوزی چرمی منحصربه‌فردی بود و در صندوق بار آن‌هم جعبه‌ای چرمی با دو اسلحهٔ ساخت Holland & Holland تعبیه شده بود. از این نمونهٔ ویژه تنها ۳۰ دستگاه ساخته شد.

رضوانی تانک

قیمت: ۱۷۸,۰۰۰ دلار

شرکت نوپای رضوانی موتورز که توسط شخصی ایرانی-آمریکایی بنام فریس رضوانی تأسیس شده است، فعالیت خود را با ساخت خودروی اسپرت بیست آغاز کرد؛ اما این شرکت تازه تأسیس چندی پیش دومین محصول خود را نیز معرفی نمود که تانک نام دارد. این خودرو ماهیت کاملاً متفاوتی با محصول اول شرکت رضوانی دارد چراکه یک اس‌یووی افراطی عملکرد بالا است که با الهام از خودروهای نظامی طراحی شده است. تانک از یک پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 استفاده می‌کند که ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۳ نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو از توانایی‌های آفرود بسیار بالایی برخوردار است و رضوانی حتی برای آن دو پکیج آفرود سفارشی را هم ارائه کرده که توانایی‌های آن‌را در مسیرهای خارج جاده‌ای بهبود می‌بخشد. حتی برای رضوانی تانک پکیج ضدگلوله هم قابل سفارش است که البته مطمئناً قیمت آن‌را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

بنتلی بنتایگا

قیمت ۱۹۵,۰۰۰ دلار

انتظار نمی‌رود که محصولات بنتلی خودروهای ارزان‌قیمتی باشند اما در لیست گران‌ترین اس‌یووی‌های دنیا، بنتایگا یکی از خودروهای ارزان‌قیمت محسوب می‌شود. این اس‌یووی لوکس بریتانیایی فعلاً تنها رقیب مستقیم رولزرویس کولینان است؛ اما بنتایگا به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر از کولینان است درحالی‌که قدرت بیشتری از رقیب هم‌وطنش دارد به‌گونه‌ای که پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 توئین توربوی بنتایگا ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین حتی حداکثر سرعت بنتایگا که برابر با ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است هم از حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی کولینان بیشتر است. البته بنتلی طیف گسترده‌ای از آپشن‌ها و گزینه‌های شخصی‌سازی را برای بنتایگا ارائه کرده است که به‌راحتی می‌تواند قیمت آن‌را افزایش دهد.

لامبورگینی اوروس

قیمت ۲۰۰,۰۰۰ دلار

برخلاف بسیاری از خودروسازانی که برای اولین بار به سراغ ساخت اس‌یووی می‌روند، لامبورگینی چندان با دنیای اس‌یووی‌ها بیگانه نیست چراکه این شرکت در دههٔ ۸۰ میلادی هم اقدام به تولید شاسی‌بلندی بنام LM002 کرده بود؛ اما از معرفی اوروس به‌عنوان اس‌یووی جدید لامبورگینی مدت‌زمانی زیادی نگذشته است. این خودرو بر روی پلت‌فرم MLB گروه فولکس‌واگن ساخته شده که با بنتلی بنتایگا مشترک است. اوروس اما برخلاف دیگر اس‌یووی‌های این لیست، بیشتر از آنکه لوکس باشد، اسپرت است و به همین دلیل می‌توان آن‌را یک سوپراس‌یووی دانست. در زیر کاپوت این اس‌یووی ایتالیایی یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و اوروس را ظرف تنها ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند.

مرسدس بنز G65 AMG

قیمت: ۲۱۸,۰۰۰ دلار

مرسدس بنز G کلاس یکی از کهنه‌کاران بخش اس‌یووی‌های لوکس و گران‌قیمت است. این خودرو همچنان ظاهر کلاسیک خود را حفظ کرده که نمادین و بی‌نظیر است؛ اما گران‌ترین و قدرتمندترین عضو خانوادهٔ G کلاس مدل G65 AMG است. در سینهٔ این ماشین یک نیروگاه ۶ لیتری V12 بای‌توربو قرار دارد که ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. G65 خودروی فوق‌العاده لوکسی است و نزدیک به ۳ تن وزن دارد اما با تکیه بر پیشرانهٔ توانمند خود می‌تواند ظرف تنها ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. به‌واقع که مرسدس بنز G65 AMG یک افسانه است.

راینو GX

قیمت: ۲۲۹,۰۰۰ دلار

هرچند شاید راینو GX در ظاهر بیشتر از آنکه لوکس باشد خشن به نظر رسیده و به یک بمب‌افکن رادار گریز شباهت داشته باشد اما در داخل اس‌یووی کاملاً لوکسی است. این هیولا توسط شرکتی آمریکایی بنام US Specialty Vehicles روی شاسی فورد F450 سوپر دیوتی ساخته شده است. برای راینو GX دو پیشرانهٔ مختلف قابل انتخاب است. موتور اول از نوع ۶.۷ لیتری V8 توربودیزل بوده و دومی یک نمونهٔ ۶.۸ لیتری V10 بنزینی تنفس طبیعی است. هردوی این موتورها متعلق به فورد F450 هستند و در راینو نیروی آن‌ها توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

رنجروور SV کوپه

قیمت ۲۹۶,۰۰۰ دلار

رنجروور SV کوپه یک اس‌یووی سه‌در لوکس است که بر اساس رنجروور اس‌وی‌اتوبیوگرافی ساخته شده است. درهای این خودرو ۱۴۰ سانتیمتر طول دارند تا ورود و خروج سرنشینان به صندلی‌های عقب تسهیل گردد. SV کوپه از همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ اس‌وی‌اتوبیوگرافی استفاده می‌کند اما این موتور در اینجا ۵۶۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این ماشین در داخل هم از تریم منحصربه‌فردی برخوردار است. به گفتهٔ لندروور، تنها ۹۹۹ دستگاه از رنجروور SV کوپه ساخته خواهد شد.

کادیلاک اسکالید Lexani

قیمت: ۳۲۰,۰۰۰ دلار

کادیلاک اسکالید خود اس‌یووی لوکسی است اما برای کسانی که به این هم قانع نبوده و خواهان سطح فوق‌العاده‌ای از رفاه و لاکچری هستند، شرکتی بنام Lexani Motor Cars اسکالید را به خودرویی تبدیل کرده است که توانایی رقابت با جت‌های خصوصی را دارد. Lexani کابین اسکالید را به اتاقی مجلل بدل کرده است که در آن حتی یک تلویزیون ۴۸ اینچی منحنی ۴K وجود دارد. تریم چوبی Zambrano، سیستم صدای فراگیر، جعبهٔ خنک‌کنندهٔ نوشیدنی، میزهای قابل جمع شدن، نورپردازی فیبر نوری، تریم طلای ۲۴ عیار و…، همه‌چیز در اینجا دیوانه‌وار است.

رولزرویس کولینان

قیمت: ۳۲۵,۰۰۰ دلار

رولزرویس کولینان جدیدترین خودرویی است که به جمع اس‌یووی‌های فوق لوکس و گران‌قیمت وارد شده است. همه‌چیز در این خودرو لوکس است تا جایی که می‌توان آن‌را یک فانتوم قدبلند دانست. صندلی‌های عقب کولینان در دو ترکیب مختلف قابل سفارش هستند که شامل نمونهٔ نیمکت مانند با ظرفیت حمل سه سرنشین و یا دو صندلی شخصی مجزا می‌شود. نیروی موردنیاز این اس‌یووی بریتانیایی از پیشرانهٔ آشنای ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربوی رولزرویس تأمین می‌گردد که ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. کولینان به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است و حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

مایباخ G650 لانداولت

قیمت: ۵۲۷,۰۰۰ دلار

و نهایتاً به گران‌ترین اس‌یووی دنیا رسیدیم. این خودرو مایباخ G650 لانداولت است که بر اساس مرسدس بنز G کلاس ساخته شده و ساخت تنها ۹۹ دستگاه از آن برنامه‌ریزی شده است. این خودرو درعین‌حالی که بسیار لوکس است، توانایی‌های آفرود بالایی هم دارد چراکه به محورهای پورتال مدل G500 4×4۲ مجهز شده است. همچنین سقف این ماشین نیز از نوع لانداولت است که یعنی فقط سقف قسمت سرنشینان عقب باز می‌شود. مایباخ G650 در قبال این برچسب قیمتی سنگین، تجهیزات و امکانات زیادی را ارائه می‌کند که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به نگه‌دارنده‌های فنجان با گرم‌کن و سردکن و پارتیشنی اشاره کرد که قسمت سرنشینان عقب را از قسمت راننده جدا می‌کند. این اس‌یووی نیم میلیون دلاری از همان پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 بای‌توربوی G65 AMG استفاده می‌کند که ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Stern des Südens

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    پرچم جی کلاس همه جا بالاتر از همست ⁦^_^
    ۵۲۷ هزار دلار !!!

    ولی خودم اگه می‌خواستم یه شاسی بلند گرون انتخاب کنم فقط به۳ گزینه فکر می‌کردم :

    ۱) پورشه کاین توربو اس
    ۲) لامبورگینی اوروس
    ۳) بنز جی۶۳

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. Mohammad

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    میدونید کادیلاک بین اون ماشین ها شبیه چیه .
    اون ماشین ها همه با لباس راحتی و یه کلاه اومدن گلف بازی کنن در حالی که کادیلاک با یه کت و شلوار مشکلی و یه پیرهن سفید و یه کراوات مشکی و یه اصلحه اومده دخل همه شون بیاره ????

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. کارل شلبی

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (300 ديدگاه)

      آخ گفتی ولی من حوصله حاشیه درست کردن رو ندارم.
      فقط اومدم بگم چطور ی تلویزیون 48 تینچی اونجاست??
      کادیلاک تو محشری!

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. net

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (3061 ديدگاه)

      همیشه امریکا باید حرف اول بزنه تو همه تکنولوژیها.ابرقدرت اول دنیاست

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        Lexani Motor Cars
        این شرکت تیونینگش کرده
        مثله این میمونه که ماشین‌های برابوس رو ملاک قرار بدیم
        بگیم بنز سریع‌ترین سدان‌های دنیا رو میسازه
        باشه ماشین‌های آمریکایی از همه بهترن

        البته بعد از آلمان،ژاپن،کره،ایتالیا و انگلیس

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. فقط انگلستان

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    چه جالب باور کنید همین الان اون عکس لامبورگینی اوروس تصویر دسکتاپ کامپیوترمه ولی این عکس که اینجا می بینید یکم زوم شده و در عکس اصلی برج ایفل هم توی عکس معلومه
    بین همه اینها با احترام ویژه ای که برای همشون به خصوص رنجروور اتوبیوگرافی و رولزرویس کولینان قائلم هستم ولی انتخابم لامبورگینی اوروس هستش یکی از دوستانم همیشه می گه نمی شه یه شاسی بلند رو بیشتر از اوروس زیباتر کرد
    من همیشه یه علاقه خیلی خاص به شاسی بلندهای کوپه مثل بی ام و X6 و بنز GLE و … داشتم ولی همیشه یه چیز توی طراحیشون من رو آزار می داد اون هم فرم سقفشون در قسمت عقب بود که بیش از اندازه خمیده به سمت پایینه البته این نظر شخصیه منه و شاید برای دیگران همینجوری بهتر باشه تا اینکه اوروس معرفی شد که فرم عقب سقفش اینقدرام به سمت پایین متمایل نیست و بهترین حالت ممکن رو داره خلاصه همه چیزش با سلیقه من جور هستش و الان جزو سه خودرو اصلی مورد علاقه من هستش یعنی بنتلی فلایینگ اسپور و مکلارن 720S و لامبورگینی اوروس و هر سه تاشون رو به یک اندازه دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فقط انگلستان

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    در مورد خودروی لوکس اگر بخوایم حرف بزنیم رولزرویس کولینان لوکس ترینشونه و بعد از اون هم بنتلی بنتایگا
    شاید بعضی ها بگن که لامبورگینی اوروس هم به اندازه بنتایگا لوکس هست ولی این طوری نیست چون بخشی از قیمت اوروس نسبت به بنتایگا برای فنی قوی تر صرف شده یعنی موتور قدرتمندتر یا ترمزهای قویتر یا گیربکس قویتر و … وقسمتی از قیمت بنتایگا هم نسبت به اوروس برای لوکسی بیشتر به کار رفته مثل کیفیت بیشتر کابین یا امکانات بیشتر یا …
    در مورد مایباخ G650 لانداولت هم که نزدیک دو برابر رولزرویس کولینان قیمت داره بگم که یک بخش از این قیمت اونطور که من شنیدم به خاطر وجود کریستال و الماس و … در خودرو هستش و بخش دیگر هم به دلیل تعداد ساخت خیلی محدود که قیمت رو خیلی بالا می بره هستش مثل لامبورگینی وننو که تفاوت خیلی کمی با اونتادور داشت ولی به دلیل تعداد خیلی محدود قیمتش خیلی بالاتر از اونتادور بود وگرنه مایباخ G650 لانداولت غیر از قدرت بیشتر از هیچ نظر هیچ گونه برتری نسبت به کولینان نداره و رولزرویس کولینان هم پیشرفته تره هم باکیفیت تره هم با امکانات تره و هم ایمن تر و قویتر در آفرود ( در کامنت بعدی این رو توضیح می دم که چه طور از نظر آفرود هم قوی تره) و هم در بقیه معیارها هم برتر از میباخ هستش حالا کسی بخواد وجود الماس در میباخ و تعداد تولید خیلی محدودش رو نادیده بگیره و بگه چون میباخ گرون تره پس بهتره اون به خودش ربط داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهران

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    نمیدونم چرا هرجا مرسدس جی کلاس میبینم یاد مافیا روسیه میوفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فقط انگلستان

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    از نظر برتری به نظر من رولزرویس کولینان با در نظر گرفتن مجموع فاکتورها یک سرو گردن از همشون سرتره همون موقع که لندروور مدل رنجروور اتوبیوگرافی رو هم تولید کرد خودش میدونست که کولینان یه سروگردن بهتر خواهد بود و به همین دلیل گفتن که مدل پرچم دار ما برای رقابت با کولینان در آینده ساخته خواهد شد اون هم مدل لوکس تر یا بالاتر اتوبیوگرافی نیست بلکه یه مدل مجزا و متفاوت خواهد بود
    در زیر به چند مورد از حسن های رنجروور اشاره می کنم که رولزرویس بهترشو داره
    1- رنجروور اتوبیوگرافی سیستم تعلیق خیلی نرم و پیشرفته ای داره که این جا سیستم تعلیق کولینان خیلی نرم تر و پیشرفته تره یعنی با محاسبات دقیق تر ناهمواریها رو رد می کنه و آب تو دل سرنشین ها تکون نمی خوره
    2- کیفیت بالای مواد سازنده رنجروور که به هیچ عنوان در حد کیفیت کولینان نیست طبق گفته های رولزرویس کیفیتی بالاتر از کیفیت محصولات ما در کل جهان وجود نداره و اگر وجود داشت ما اولین استفاده کنندش بودیم
    3-یکی از مهمترین معیارها در هر خودروی سوپر لوکسی فضا پاست که در این مورد هم فضای پای سرنشینان کولینان بیشتر از رنجرووره
    4-یکی دیگه از مهمترین معیارهای هر خودرو سوپر لوکسی پایین بودن میزان سر و صدا در کابین هستش که طبق گفته های خود رولزرویس کولینان ساکت ترین کابین رو در بین تمام شاسی بلندها داره
    5-از نظر تکنولوژیهای امروزی و امکانات هم کولینان برتر هستش

    6-اما از نظر آفرود که گفتم آفرود کولینان از آفرود مایباخ G650 لانداولت بهتره
    چند روز پیش با دوستم در مورد کولینان حرف می زدیم که بهم گفت توی سایت های خارجی خوندم که شرکت رولزرویس در هنگام توسعه و ساخت کولینان مجموعه ای کامل از خودروها لوکس آفرودی رو خریداری کرده و با گرفتن چندین مورد آزمایش سخت آفرود از همشون و با در نظر گرفتن مجموع فاکتورها رنجروور اتوبیوگرافی رو به عنوان قوی ترینشون انتخاب کرده بود و برای آزمایش آفرود کولینان اون رنجروور رو برای سنگ محک استفاده کرده بودند یعنی توی تمام جنبه های آفرود کولینان رو بهتر از رنجروور اتوبیوگرافی ساختند در سال های اولیه توسعه کولینان رولزوریس اعلام کرد که این خودرو 90 تا 95 درصد آفرود رنجروور رو هم خواهد داشت ولی در انتها تصمیم بر این گرفته شد که قوی ترین آفرود جان رو برای بهترین خودرو شاسی بلند جهان در نظر بگیرن
    حالا همون اتوبیوگرافی در مجموع از مایباخ G650 لانداولت آفرود بهتری داشته و کولینان هم از اون اتوبیوگرافیه آفرود بهتری داره پس نتیجه می گیریم که از نظر آفرود هم قوی ترین شاسی بلند لوکس جهان هستش
    ختم کلام اینکه باید برای بهترین شاسی بلند جهان که یک سروگردن از رنجروور اتوبیوگرافی هم بهتره احترام خیلی زیادی قائل بود و اگر هم باب سلیقمون نبود فورا نگیم این چیه تلاش های خیلی زیادی برای ساخت این خودرو به کار گرفته شده و باید مورد تحسین قرار بگیره
    حالا توی ایران در مجله پدال چند نفر کارشناس متخصص میان و فورا نسخشو می پیچن اون هم به خودشون ربط داره وگرنه این خودرو با اختلاف بهترین خودرو شاسی بلند جهان هستش و حرف های هیچ کارشناس پراید و پژو بازی در پدال نمی تونه تاثیر منفی روی این خودرو داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      احتمالِ اینکه این ساخته BMW بتونه کل اون تاتا موتورز یه رو بخوابونه

      اونهم تو آفرود تقریبا صفره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. فقط انگلستان

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    این هم یکی از عکس های توسعه و آزمایش کولینان
    http://uupload.ir/files/mype_2018-rolls-royce-cullinan-spy-shots-5.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      مورده ششمی که توضیح دادی و عکسی که گذاشته عالی بود،مرسی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1046 ديدگاه)

        خواهش می کنم دانیال جان لطف داری.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. ایمان

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    نمیشه بگی کدومشون رو بیشتر از همه دوست داری و انتخاب کنی از بین این همه SUV درجه یک و کار درست
    هر کدومشون مزیت و ابهت خاص خودشونو دارن ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    جدای از لوکس بودن اسکالید و مایباخ محشره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. ساسان

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    همشون خواستی و فوقلاده ان…ولی خب.اوروس برای من یه چیز دیگریه…پدالم دوهفته پیش گفت تستو بررسی اوروسو ترجمه کرده ودر صف انتشاره ولی نمیدونم چرا منتشر نشده..چجور صف بود مگه!!
    منتشر کن دیگه پدال عزیز
    اینم یه عکس برا دسکتاپ با کیفیت4kبرای دوست داران این سوپر شاسی بلند
    http://uupload.ir/files/1vh_lamborghini_urus_2018_4k_8-hd.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. hosseinbimmer

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (133 ديدگاه)

    فک کن تانک رضوانیو بگیری بری باش بانک بزنی ضد گلوله هم که هس :-))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرتضی مقدم

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (163 ديدگاه)

      قدم اولت خطا بود.چون به دو دقیقه نرسیده میگیرنت.ماشین نیس ک گاو پیشونی سفیده.مگه چند تا تو دنیا ازش هست؟بلد نیستی عزیز.نکن از این کارا.نکن.خخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. جهانگیر رومی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (147 ديدگاه)

    فک کنین با این پولایی که اینا واسه این سوپر لوکس ها میدن پولدارای ما پورشه ماکان سوار میشن ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    رنجرور SV اتوبیوگرافی LWB فیس لیفت با دیزاین Holland & Holland رو نه تنها به این خودروها، بلکه به تمام خودروهای دنیا ترجیح میدم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. فتنه گوساله سامری

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    قطعا رولزرویس کولیان ازنظر لوکس بودن فاصله زیادی بادیگررقبا داره.حتی ازنظر آفرود حرفهای خیلی زیادی واسه گفتن داره طبق نظر تست کننده ها. تواکثر نقاط دنیاتست شده.فقط یه رولزرویس میتونه مثل یه رولزرویس باشه.وبعدش بنتلی بنتایگا که اونم خیلی خیلی لوکس وباوقاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ashkan

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    مایباخ G650 لانداولت جالبه
    این که همون بنز G65 AMG هستش یه کوچولو این ور اونورش کردن .
    منو یاد سایپا میندازه که چراغا رو عوض میکنه اسمشو میزاره 132sx یا 132sl
    ههههههههه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در متن لامبورگینی اوروس(650 نیوتن متر گشتاور و 850 نیوتن متر گشتاور)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا