چشم اندازهفته نامه

معرفی گران‌ترین خودروهای سال 2017

چندی پیش مطلبی با عنوان ارزان‌قیمت‌ترین خودروهای قابل خریداری در ایالات‌متحده را منتشر کردیم که در آن خودروهای اقتصادی و ارزانی چون میتسوبیشی میراژ و نیسان ورسا حضور داشتند؛ اما در نقطهٔ مقابل این مطلب، گران‌قیمت‌ترین خودروهای قابل خریداری در سال ۲۰۱۷ قرار دارد. در این لیست برخلاف لیست ارزان‌ترین‌ها، خودروهای بسیار جذابی حضور دارند. خودروهایی که بسیاری از آن‌ها نزدیک به هزار اسب بخار قدرت داشته و قیمت‌هایی بین ۹۰۰ هزار دلار تا ۴.۵ میلیون دلار دارند.

۲۰- پانوز Esperante GTR-1 قیمت ۸۹۰,۰۰۰ دلار

panoz-esperante-gtr-1

پانوز GTR-1 خودرویی قدیمی بوده که دوباره تازه شده است. این خودرو برای اولین بار در اواخر دههٔ ۹۰ به‌عنوان یک خودروی کاملاً مسابقه‌ای برای لمانز معرفی شد؛ اما در حال حاضر پانوز نسخهٔ خیابانی و قانونی آن‌را معرفی نموده و سفارشات خرید آن‌را هم می‌پذیرد. این سوپراسپرت مجهز به یک پیشرانهٔ V8 با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۷۷ نیوتن متر گشتاور است.

۱۹- پاگانی هوآیرا قیمت ۱,۰۷۰,۵۰۰ دلار

pagani-huayra-2012-1024-06

با پرداخت کمی بیشتر از یک‌میلیون دلار، می‌توانید مالک یکی از زیباترین و قدرتمندترین هایپرکارهای بازار شوید. پاگانی هوآیرا مجهز به یک پیشرانهٔ V12 با ۷۲۰ اسب بخار قدرت است درحالی‌که توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۶۰ کیلومتر در ساعت را دارد.

۱۸- آپولو آرو قیمت ۱,۱۰۰,۰۰۰ دلار

apollo-arrow

شرکت آلمانی گامپرت با مدل آپولو خود معروف شد؛ اما این شرکت در آگوست ۲۰۱۳ اعلام ورشکستگی نمود و پس از انحلال توسط شخصی ناشناس خریداری شد. حال این شرکت مجدداً احیاء شده و نام خود را به اولین محصولش یعنی آپولو تغییر داده است. آپولو پس از تولد دوباره، سوپراسپرت جدیدی بنام آرو را معرفی کرده است که مجهز به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 بای‌توربو با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت است.

۱۷- Nio EP9 قیمت ۱,۲۰۰,۰۰۰ دلار

nio-ep9

سوپراسپرت Nio EP9 که توسط چینی‌ها ساخته شده است، یک سوپراسپرت تمام الکتریکی است که ۱۳۴۰ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو توانست با زمان ۲ دقیقه و ۱۱ ثانیه، عنوان سریع‌ترین خودروی خودران در پیست Circuit of the Americas را از آن خود کند.

۱۶- مازانتی Evantra Millecavalli قیمت ۱,۲۰۰,۰۰۰ دلار

mazzanti-evantra-millecaval

شرکت ایتالیایی مازانتی حدود پنج سال پیش ابر خودروی Evantra را معرفی کرد. مدل Millecavalli قوی‌ترین و سبک‌ترین نسخهٔ این خودرو است که ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و تنها ۱۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد. از این نمونه‌تنها ۲۵ دستگاه تولید شده است.

۱۵- آرش AF10 هیبریدی قیمت ۱,۵۰۰,۰۰۰ دلار

arash-af10-hybrid

آرش ممکن است به‌اندازهٔ کوئنیگ‌زگ، پاگانی و یا دیگر خودروهای این لیست معروف و معتبر نباشد اما این سوپراسپرت بریتانیایی هرگز ضعیف و دست‌وپابسته نیست. AF10 مجهز به یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 به همراه چهار موتور الکتریکی است که خروجی کلی ۲۰۸۰ اسب بخار قدرت را ارائه می‌کند. قیمت این نسخهٔ هیبریدی از ۱.۵ میلیون دلار آغاز می‌شود اما می‌توانید نسخهٔ غیر هیبریدی را نیز با قیمت ۴۳۵ هزار دلار خریداری کنید.

۱۴- SCG 003S قیمت ۱,۸۰۰,۰۰۰ دلار

scg-003s

مؤسس و مدیرعامل شرکت SCG آقای «James Glickenhaus» در نمایشگاه ژنو هنگام معرفی سوپراسپرت ۰۰۳S اعلام کرد که این ماشین ۸۰۰ اسب بخار قدرت داشته و با قیمت ۱.۸ میلیون دلار به بازار عرضه خواهد شد. فعلاً از این سوپراسپرت که ادعا کرده می‌تواند رکورد لامبورگینی اوراکان پرفورمانته را در پیست نوربرگ‌رینگ بشکند، تنها ۳ دستگاه ساخته شده است.

۱۳- زنوو TS1 GT قیمت ۱,۸۰۰,۰۰۰ دلار

zenvo-ts1-gt

شرکت زنوو به مناسبت جشن ۱۰ سالگی خود در نمایشگاه ژنو نسخهٔ ویژه‌ای از سوپراسپرت خود را با نام TS1 GT معرفی کرد. این نسخهٔ ویژه که بر اساس همان سوپراسپرت TS1 ساخته شده است، مجهز به یک پیشرانهٔ V8 توئین سوپرشارژ است که ۱۱۶۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و خودرو را به حداکثر سرعت بیش از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

۱۲- W موتورز Fenyr قیمت ۱,۸۵۰,۰۰۰ دلار

w-motors-fenyr-supersport

شرکت W موتورز برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ نخستین محصول خود بنام لایکان را معرفی کرد. سپس این شرکت سال گذشته سوپراسپرت ارزان‌تری را با نام Fenyr رونمایی نمود. این ماشین مجهز به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 بای‌توربو با ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۰۰ نیوتن متر گشتاور است.

۱۱- کوئنیگ‌زگ رگرا قیمت ۱,۹۰۰,۰۰۰ دلار

koenigsegg-regera-2016-02

اگر فکر می‌کنید آگرا خودروی سریعی بود، بدانید که رگرا فصل جدیدی در کتاب سرعت کوئنیگ‌زگ است. این هایپرکار مجهز به یک پیشرانهٔ V8 بای‌توربو در کنار سه موتور الکتریکی است که جمعاً ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند.

۱۰- لامبورگینی سنتناریو قیمت ۱,۹۰۰,۰۰۰ دلار

lamborghini-centenario-2017

از لامبورگینی سنتناریو تنها ۴۰ دستگاه ساخته خواهد شد که هرکدام ۱.۹ میلیون دلار قیمت دارند. این سوپراسپرت منحصربه‌فرد که به خاطر صدمین سالگرد تولد بنیان‌گذار لامبورگینی آقای فروچیو لامبورگینی معرفی شد، مجهز به یک نیروگاه V12 با ۷۶۰ اسب بخار قدرت است.

۹- فراری لافراری آپرتا قیمت ۲,۲۰۰,۰۰۰ دلار (حدودی)

ferrari-laferrari-2017-aper

فراری هنوز قیمت دقیق لافراری آپرتا را اعلام نکرده است اما چیزی که میدانیم این است که درهرصورت این خودروی بسیار گران‌قیمتی است. این هایپرکار ویژه تنها ۲۰۹ دستگاه ساخته خواهد شد و قیمت هرکدام بین ۲ تا ۲.۵ میلیون دلار برآورد می‌شود. در زیر پوستهٔ لافراری آپرتا ۹۵۰ اسب بخار قدرت پنهان شده است.

۸- پاگانی هوآیرا رودستر قیمت ۲,۴۰۰,۰۰۰ دلار

pagani-huayra-roadster

نسخهٔ رودستر پاگانی هوآیرا که به‌تازگی رونمایی شده است، مجهز به همان پیشرانهٔ V12 ساخت AMG است که البته قدرت بیشتری معادل ۷۵۲ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این در حالی است که پاگانی برای این هیولا قیمت ۲.۴ میلیون دلاری را مطالبه می‌کند.

۷- فراری J50 قیمت ۲,۵۰۰,۰۰۰ دلار (حدودی)

ferrari-j50-2017-1024-01

فراری در ماه دسامبر گذشته سوپراسپرت منحصربه‌فرد J50 را معرفی کرد که بر اساس مدل ۴۸۸ ساخته شده است. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 با ۶۹۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند اما هنوز قیمت دقیق آن اعلام نشده است. تنها ۱۰ دستگاه از فراری J50 ساخته خواهد شد و شایعات نشان می‌دهند که هرکدام قیمتی بین ۲.۵ تا ۳ میلیون دلار خواهند داشت.

۶- بوگاتی شیرون قیمت ۲,۶۰۰,۰۰۰ دلار

bugatti-chiron-2017-02

این شاهکار گروه فولکس‌واگن جانشین ویرون افسانه‌ای است و تنها ۵۰۰ دستگاه از آن ساخته خواهد شد که تاکنون نیمی از این تعداد یعنی ۲۵۰ دستگاه سفارش داده شده‌اند. این هایپرکار مانند ویرون یک نیروگاه W16 را در سینه دارد که البته ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. هر دستگاه از این هیولا ۲.۶ میلیون دلار قیمت دارد.

۵- پاگانی هوآیرا BC قیمت ۲,۶۰۰,۰۰۰ دلار

pagani-huayra-2016-bc-01

هوآیرا BC حتی منحصربه‌فردتر و گران‌تر از نسخهٔ رودستر هوآیرا است. این نسخه که سال گذشته معرفی شد، مجهز به همان پیشرانهٔ V12 اما با قدرت ۷۹۰ اسب بخار است درحالی‌که تنها ۱۲۱۸ کیلوگرم وزن داشته و بسیار سبک است. تنها ۲۰ دستگاه از پاگانی هوآیرا BC ساخته خواهد شد.

۴- Icona Vulcano Titanium قیمت ۲,۸۰۰,۰۰۰ دلار

icona-vulcano-titanium

ولکانو ممکن است شهرت و اعتبار ساخته‌های بوگاتی یا پاگانی را نداشته باشد اما Vulcano Titanium به همان اندازه منحصربه‌فرد است. در زیر کاپوت این اتومبیل یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 متعلق به شورلت کوروت ZR1 قرار گرفته است که ۶۷۰ اسب بخار قدرت تولید کرد و آن‌را در ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

۳- آستون‌مارتین والکیِری قیمت ۳,۰۰۰,۰۰۰ دلار (حدودی)

aston_martin-am-rb_001-2018-1024-01

آستون‌مارتین هنوز برچسب قیمتی هایپرکار موتور وسط آیندهٔ خود را اعلام نکرده است اما شایعاتی نشان می‌دهند که والکیری قیمتی در حدود ۳ میلیون دلار خواهد داشت. این ابر ماشین که با همکاری ردبول ساخته شده است، مجهز به یک نیروگاه V12 بوده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی حدود ۴۰۰ کیلومتر در ساعت را دارد.

۲- W موتورز لایکان قیمت ۳,۴۰۰,۰۰۰ دلار

lykan-hypersport

هر دو محصول W موتورز که شرکتی اماراتی است در این لیست حضور دارند. لایکان برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ با برچسب قیمتی خارق‌العادهٔ ۳.۴ میلیون دلار معرفی شد. این هایپرکار مجهز به یک پیشرانهٔ ۳.۷ لیتری شش سیلندر خطی بای‌توربو است که با همکاری شرکت آلمانی Ruf توسعه یافته است.

۱- لامبورگینی وننو رودستر قیمت ۴,۵۰۰,۰۰۰ دلار

lamborghini-veneno-roadster

با پرداخت مبلغ عظیم ۴.۵ میلیون دلار که می‌توان با آن یک جزیرهٔ کوچک خریداری کرد، می‌توانید یکی از تنها ۹ دستگاه لامبورگینی وننو رودستر را خریداری کنید. این ابر اتومبیل که بر اساس اونتادور ساخته شده است، از یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 با ۷۵۰ اسب بخار قدرت سود می‌برد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. لامبورگینی وننو رودستر نه‌تنها گران‌ترین خودروی لیست ما است که یکی از منحصربه‌فردترین آن‌ها هم هست.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. Sepanta

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    ولی یاسین. جان بنظر من لامبورگینی و بوگاتی قابل مقایسه نیستن خب بوگاتی اکثرا از خیلی ماشینا سریع تره وگرنه ماشینای دیگه ای هم هستن که سرعتشون از بوگاتی کمتره و قیمتشون مثل بوگاتیه فقط سرعت ملاک تعیین کننده قیمت نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ممد خان

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فونیکس سبروان موتوروز که کار داخله 1200 اسب بخار قدرت داره.خیلی هم لوکسه با قیمته 700هزار دلار (4.9میلیارد ).

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا