چشم اندازهفته نامه

مقایسه کراس‌اوورهای میان‌سایز سه ردیفه

تابستان سال جاری کراس اوورها و شاسی بلندها در نهایت شروع به غلبه در بازار آمریکا کردند و این موضوع که بازار در حال تغییر بوده و این واگن‌های بلند چندمنظوره همانی است که خانواده‌ها می‌خواهند به وضوح دیده شد.

midsize-crossover-comparison-03
ما جدیدترین و بهترین کراس اوورهای سه ردیفه را گرد هم جمع نموده‌ایم. هر خودرو در کامل‌ترین نمونه حاضر بوده بنابراین می‌توانیم حداکثر توانایی‌های آن‌ها را ببینیم. درحالی‌که بازار پر از کراس اوورهای کامپکت و ساب کامپکت است، اما اکثر خانواده‌ها به خاطر فضای بار بیشتر و ردیف سوم سرنشینان که به ندرت در این سگمنت راحتی دارد به سراغ مدل‌های میان‌سایز می‌روند.

midsize-crossover-comparison-01
تست ما دربرگیرنده‌ی مزدا CX-9 Signature 2016 است. این خودرو سطح جدیدی از آسایش را داخل کابین فراهم نموده و پیشرانه‌ی توربوی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری آن راندمان بالایی دارد اما آیا ظاهر زیبا برای صرف‌نظر از کاستی‌ها در زمینه‌ی فضای محفظه بار و سرنشینان کافی است؟

midsize-crossover-comparison-04
به منظور محک زدن این خودرو ما رقبای دیگر شامل هوندا پایلوت، هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و جی ام سی آکادیای جدید را نیز به این تست دعوت کرده‌ایم. آکادیای جدید نشان‌دهنده‌ی موج جدید کراس اوورهای میان‌سایز جنرال موتورز است.

غایب سرشناس این مصاف که اتفاقاً پرفروش‌ترین مدل این سگمنت نیز است فورد اکسپلوور بوده اما در مقایسه‌های قبلی ما فهمیدیم که از نظر کیفیت و ارزش در پس رقبا قرار می‌گیرد؛ بنابراین از دعوت آن صرف‌نظر کردیم. تویوتا هایلندر به‌روز شده و نیسان پث فایندر نیز در زمان تست در دسترس نبودند.

خب کدام‌یک از این خودروهای خانوادگی بیشترین کاربرد و تطبیق را دارند؟

  • رتبه‌ی پنجم: مزدا CX-9 2016

2016-mazda-cx-9-comparo-
چگونه یک خودرویی که بسیار دوست‌داشتنی است در رتبه‌ی پنجم قرار می‌گیرد؟ خب این بازی اعداد است.

ما می‌دانیم که این خودرو در طی تست‌های طولانی‌مدت گذشته بهتر از هر خودروی دیگری بوده اما حالا ماه‌عسل تمام شده و مزدا باید شخصیت واقعی و نقاط قوت خود را نشان دهد.

2016-mazda-cx-9-comparo-00006
همانند هر مزدای دیگری این کراس اوور نیز سواری خوبی دارد و هندلینگی تیز و بدون وقفه را ارائه می‌کند. هرچند سقف کم ارتفاع‌تر به معنی کاربرد کمتر است و همین امر باعث فضای بار محدود شده و فضای کمتر برای سرنشینان شده است. چندین بار نیز سر همکاران به درب پشتی خودرو برخورد کرده است.

اما نیمه‌ی پر لیوان عبارت است از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توربو که با گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری خود بهتر از همه‌ی رقیبان بوده و البته بهترین مصرف سوخت ترکیبی را نیز دارد.

2016-mazda-cx-9-comparo-00010
اما این سگمنت تنها درباره‌ی دینامیک رانندگی نیست و ظاهر و کابین زیبا نمی‌تواند باعث شود برخی افراد از فضای کمتر آن چشم‌پوشی کنند. از دیگر کاستی‌های این خودرو می‌توان به عدم وجود صندلی‌های تهویه دار و دوربین عقب اشاره کرد. سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو نیز اغلب ناهنجار است.

اگرچه که این خودرو در اکثر فاکتورهای کلیدی قافیه را به رقبا می‌بازد اما برای آن‌هایی که دنبال کراس اووری زیبا بدون نیاز به صندوق باری حجیم هستند CX-9 انتخاب مناسبی است.

نقاط قوت: استایل جذاب، هندلینگ خوب، کابین زیبا، قدرتمند و کم‌مصرف
نقاط ضعف: سیستم اطلاعات سرگرمی ضعیف، فضای بار کم، کمبود تجهیزات

  • رتبه‌ی چهارم: هوندا پایلوت ۲۰۱۶

2016-honda-pilot-comparo-00001
این خودرو هر چیزی را که از یک هوندا انتظار دارید ارائه می‌کند. این خودرو بزرگ‌ترین ابعاد خارجی را در مقایسه با رقبا داشته و بیشترین فضای بار و سرنشینان را به همراه راندمانی قابل‌احترام به نمایش می‌گذارد.

ظاهر خودرو چندان جالب نیست اما ورود و خروج به آسانی صورت می‌گیرد و موقعیت نشستن راننده خوب بوده و دید وسیعی به اطراف وجود دارد و البته هر سه ردیف صندلی‌ها فضای عالی‌ای دارند. صندوق‌عقب نیز جادارترین بوده و کابین فضای ذخیره‌ای زیادی به همراه مکان‌های شارژ گوشی‌ها دارد.

2016-honda-pilot-comparo-00002
فول ترین مدل هوندا بسیار خوب است اما سیستم اطلاعات سرگرمی هوندا به همراه صفحه لمسی همچنان یکی از چالش‌برانگیزترین سیستم‌های بازار است و هر حرکتی با تأخیری عجیب صورت می‌گیرد.

2016-honda-pilot-comparo-00006
درحالی‌که پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری پایلوت قدرت زیادی دارد اما سنگین‌ترین عضو گروه بوده و اگر عجله داشته باشید برای سرعت گرفتن تقلا خواهد کرد و گیربکس ۹ سرعته جدید هوندا نیز گاهی اوقات بسیار کند بوده و گاهی نیز بسیار مشتاق است. این موضوع را با وزن زیاد خودرو، بدنه‌ی بلندتر و تمایل خودرو به تلوتلو خوردن در پیچ‌ها ترکیب کنید بنابراین این خودرو کمترین میزان لذت رانندگی را دارد.

2016-honda-pilot-comparo-00013
اما صادقانه باید گفت پایلوت هنوز هم سواری خوبی برای یک شاسی‌بلند میان‌سایز دارد.

این خودرو تجهیزات زیادی نیز دارد که از آن جمله می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار ترافیک عقب و… اشاره کرد. این خودرو در فول ترین تریم گران‌تر از رقبای کره‌ای و مزدا است اما حداقل صندلی‌های جذابی دارد.

نقاط قوت: مصرف سوخت خوب، فضای بار زیاد، تکنولوژی‌های بکار رفته
نقاط ضعف: سیستم اطلاعات سرگرمی ضعیف، احساس کندی و تنبلی

  • رتبه‌ی سوم: جی ام سی آکادیا ۲۰۱۷

2017-gmc-acadia-denali-comparo00001
این خودرو جدیدترین نسخه‌ی حاضر در این کلاس بوده و نسل دوم آن همین تابستان عرضه شده است؛ اما آکادیا هنوز هم همان میزان کاربرد نسل اول را دارد؟

2017-gmc-acadia-denali-comparo00003
خب باید گفت حقیقتاً نه. جی ام سی به دنبال وزن کم و ابعادی کوچک‌تر بوده بنابراین فضای بار کاهش یافته است. این خودرو هنوز هم فضای سرنشین خوبی دارد و ردیف دوم صندلی‌ها راحت و جادار بوده و با وجود صندلی‌های کاپیتانی دسترسی به ردیف سوم آسان است.

2017-gmc-acadia-denali-comparo00002
پیشرانه نیز قدرت ۳۱۰ اسب بخاری داشته و کاملاً قدرتمند عمل می‌کند و باعث حرکت سریع این تراک می‌شود. استفاده از سیستم تعلیق مگنتیک تطبیق‌پذیر جنرال موتورز نیز به معنی راحتی در مسیرهای خشن است. با میدان دید خوب و سایز کوچک‌تر پارک کردن و مانور دادن با این خودرو در مکان‌های تنگ آسان است.

2017-gmc-acadia-denali-comparo00014
کیفیت کابین نیز بهبود یافته و آکادیا از این نظر هم‌اکنون خودرویی رقابتی است. سیستم اطلاعات سرگرمی جنرال موتورز نیز استفاده‌ی بسیار آسانی دارد.

اگرچه که این خودرو تجهیزات فراوانی دارد اما تریم دنالی برچسب بهایی بالایی داشته و تنها خودروی این مصاف است که مرز قیمتی ۵۰ هزار دلار را می‌شکند؛ اما اگر تریم دیگری را انتخاب کنید، آکادیا واقعاً معامله‌ی خوبی است.

نقاط قوت: تجهیزات زیاد، هندلینگ خوب، راحتی
نقاط ضعف: استایل نه چندان جالب، بهای بسیار بالا

  • رتبه‌ی دوم: هیوندای سانتافه ۲۰۱۷

2017-hyundai-santafe-comparo
ما از زمان عرضه‌ی سانتافه تابه‌حال طرفدار طراحی آن بوده‌ایم اما برای پی بردن بیشتر به‌ خوبی‌های این خودرو باید بررسی نزدیکی داشته باشید. کابین خودرو با وجود چرم حس و حال خوبی به اندازه‌ی یک خودروی لوکس دارد و قطعات چوبی بکار رفته در داشبورد با تریم مزدا برابری می‌کنند اما باید گفت کنسول مرکزی با طراحی و مواد بکار رفته‌ی خاص خود حالتی عجیب دارد.

2017-hyundai-santafe-comparo-00007
اگرچه که سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو تنظیمات نسبتاً مرسومی دارد اما طراحی آن بد و فاقد خلاقیت است؛ اما همه‌ی این موارد با دیدن لیست تجهیزات خودرو از یاد می‌روند. این خودرو همه‌ی چیزهایی را که می‌خواهیم داراست و البته کمترین قیمت را در بین رقبا دارد بنابراین ارزش آن غیرقابل‌انکار است.

2017-hyundai-santafe-comparo-00006
از نظر فضای سرنشینان و صندلی‌ها، سانتافه در میانه‌ی گروه قرار می‌گیرد. فضای بار خودرو خوب بوده و ردیف‌های اول و دوم صندلی‌ها فضای خوبی دارند.

پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲۹۰ اسب بخاری خودرو مناسب سانتافه است چراکه نه خیلی بزرگ و نه خیلی سنگین است بنابراین راندن خودرو بسیار آسان بوده و به سرعت دور گرفته و هندلینگ خوبی نیز دارد اگرچه که سواری آن در مسیرهای کمی ناهموار ناهنجار می‌شود.

در مجموع سانتافه کار خود را به خوبی انجام داده و حتی اگر برجسته‌ترین خودرو نباشد اما انتخابی مناسب است مخصوصاً با وجود تجهیزات زیاد و بهایی کم.

نقاط قوت: ارزش، طراحی، خوب در همه‌ی موارد، رانندگی آسان
نقاط ضعف: فضای ردیف سوم، فضای محفظه بار، طراحی کابین عجیب، کیفیت سواری

  • رتبه‌ی اول: کیا سورنتو ۲۰۱۶

2016-kia-sorento-comparo-00004
در روی کاغذ شاید کیا سورنتو حریفی بزرگ به نظر نرسد. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر آن خوب بوده و خیلی سنگین نیست اما راندمان بسیار بالایی نیز ندارد. سورنتو کاملاً کوچک بوده و کوچک‌ترین محفظه بار را دارد و فضای سرنشینان نیز خیلی زیاد نیست. از نظر نمای ظاهری نیز اگرچه جذاب است اما منحصربه‌فرد نیست؛ اما همانند سانتافه نظر شما را به خود جلب می‌کند.

2016-kia-sorento-comparo-00001
ورود و خروج به صندلی‌های دو ردیف اول به آسانی صورت می‌گیرد و صندلی‌ها خوب هستند. موارد بکار رفته نیز کیفیتی در حد ساخته‌های فولکس‌واگن دارند. صندلی‌های ردیف سوم اصلاً مناسب افراد بالغ نیستند اما بچه‌ها در آن احساس راحتی خواهند داشت.

2016-kia-sorento-comparo-00010
اما وقتی داخل خودرو بنشینید همه‌چیز احساس خوبی خواهند داشت. فضاهای ذخیره‌ای زیادی برای وسایل شما وجود دارد. داشبورد طراحی خوبی داشته و صفحه‌نمایش هوشمند سورنتو کاربردهای زیادی را در اختیار راننده می‌گذارد. میزان دید خودرو بسیار خوب بوده و ابعاد کوچک خودرو باعث می‌شود رانندگی و مانور دادن با آن به آسانی صورت پذیرد.

پیشرانه‌ی سورنتو قدرتمندترین عضو گروه نیست اما نرم بوده و قطعاً قدرت مناسبی را نسبت به وزن خودرو مهیا می‌کند. سواری خودرو خوب بوده و راحتی بالایی دارد و البته تحت کنترل نیز هست.

و همانند هیوندای همه‌ی چیزهایی را که نیاز دارید در خود جای داده و البته بهای معقولی نیز دارد.
اگرچه که سورنتو بیشترین میزان فضا را ندارد اما زندگی کردن با آن آسان است و این مهم‌ترین فاکتور است.

نقاط قوت: کیفیت کابین، رانندگی عالی، ارزش و گارانتی، ارگونومی فوق‌العاده
نقاط ضعف: صندلی‌های ردیف سوم، فضای محفظه بار

  • قضاوت نهایی

midsize-cuv-specs
هر ۵ کراس اوور حاضر در این مقایسه انتخاب‌های خوبی هستند و هر یک نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند. مزدا هیجان‌انگیز بوده و خودرویی برای راننده است اما برای همه‌ی کسانی که نیازمند بیشترین فضا و یا ویژگی‌های زیاد هستند نیست.

هوندا پایلوت انتخابی کاربردی است و درحالی‌که جدیدترین تجهیزات را ارائه می‌کند اما کنار آمدن با برخی ویژگی‌های آن آسان نیست. جی ام سی آکادیا همه‌چیز را به خوبی انجام داده اما بهای گزافی دارد. سانتافه ارزش بالایی دارد و به‌طور معقولی کاربردی است اما برای اول شدن به تلاش بیشتری نیاز دارد.

کیا سورنتو به وضوح بهتر از رقبای خود است. اگر بتوانید با فضای بار کم و فضای ردیف سوم صندلی‌ها کنار بیایید، همه‌چیز خودرو را خوب خواهید یافت از کابین هوشمند گرفته تا سواری خوب؛ بنابراین ما واقعاً از سورنتو لذت بردیم. این خودرو برنده‌ی واضح این رقابت است زیرا انتخاب ما برای خانواده به شمار می‌رود.

[دانلود ویدئو]

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (812 ديدگاه)

    این لیست اگه برعکس بشه خدا و بنده ی خدا راضی میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ace

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      ما همینطوری راضی هستیم.
      شرکتی که زحمت کشیده و محصول بهتری رو ارائه کرده ، حقشه و لیاقت این رو داره که به عنوان برنده اعلام بشه. چه اون شرکت ژاپنی باشه یا کره ای.
      آفرین به کیاموتورز که عالی داره کار میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (571 ديدگاه)

        آره شرکتی که براش زحمت کشیدن و محصول بهتری رو براش ارائه کردن، حقشه که به زور به عنوان برنده اعلام بشه. که البته اون شرکت فقط میتونه کره ای باشه و نه ژاپنی.
        آفرین به کشورهای دیگه که عالی دارن برای کیاموتورز کار میکنن و همش به اسم کره درمیاد و ما این وسط مثلاً بوقیم و از هیچی اطلاع نداریم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amin

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1126 ديدگاه)

          بحث اینه که این نمیتونه به عنوان منبع تلقی بشه.یه مجله است که دوست داشته اینجوری رتبه بندی کنه.یه مجله دیگه هم میاد کاملا برعکسش رتبه بندی میکنه.به این که نمیشه استناد کرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mohamad

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (812 ديدگاه)

        والا هوندا و مزدا خوده کیفیت اند پسر
        مگه میشه سامورایی را ول کرد اخه مرد مومن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          رفیق این مجله ی اتوگایده.
          از روی باد معده که نظر نمیده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. bkh

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (233 ديدگاه)

        ۹۹ درصد کاربرای پدال نه سورنتو سوار شدن نه مزدا cx.اوقت سره رتبه ها بحث میکنن. اا
        از کجا معلوم سورنتو برتر نباشه نسبت به cx
        هرجا از کره ای ها بگه اونجا نظراتش کشکیه .jd که کشک .consom که کشک .outo که کشک .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فقط تویوتا و هوندا

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (571 ديدگاه)

          داداش اصلاً متن رو خوندی؟ نقاط ضعف و نقاط قوت رو نگاه کردی؟ بابا همه ی برتری ها واسه مزداست، بعد سر یه ذره فضای بار کم که اتفاقاً ضعف سانتافه و سورنتو هم هست، و سیستم اطلاعات سرگرمیش، شده آخر. بابا منطقی نیست دیگه قبول کنین. یکی از نقاط قوت سانتافه رو نوشته طراحی بعد تو نقاط ضعفش نوشته طراحی عجیب کابین!!! تو بررسیش گفته هندلینگ خوبی داره و سواری راحتی داره بعد تو نقاط ضعفش نوشته کیفیت سواری پایین. تو نقطه قوتش نوشته خوب در همه ی موارد بعد چندتا نقطه ضعف اساسی ازش گفته. اگه در همه ی موارد خوبه پس چه جوری این همه نقطه ضعف داره. یا متن بد ترجمه شده یا … . من فکر کنم بیشترین ملاکشون برای تعیین برنده، قیمت بوده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. shahin

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (856 ديدگاه)

      انتخاب من بر اساس نظر شخصیم و احتمالا نظر اکثر هموطنا دقیقا برعکسه این رتبه بندیه
      رتبه اول مزدا
      دوم هوندا
      رتبه سوم :جی ام سی
      چهارم سانتافه
      پنجم : سورنتو

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Mehran

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (178 ديدگاه)

      گویا اونطرف دنیا کره ایی ها رو خیلی بیشتر از اینجا دوس دارن.البته اینجا هم کره اییها فقط پیش منه کامنت گذاره روشنفکر نما محبوب نیست والا تو خیابونامون که ۵۰ درصد ماشینای تشکیل دهنده ترافیک کره اییه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (571 ديدگاه)

        تو کشور ما کره ای ها زیادن، چون ماشینای ژاپنی رو نمیذارن وارد کنن. به غیر از میتسوبیشی و چند تا مدل محدود تویوتا که اونم کم کم دارن محدودیتشو بیشتر میکنن، چه ماشین ژاپنی وارد میشه؟ مزدا که هیچی. هوندا هم که یه CRV رو یه مدت وارد کردن باز ممنوعش کردن. تویوتا که رسماً الان فقط پریوس تو بازار هست و راو 4. کمری رو که با اون دلایل فلان ممنوعش کردن و تا زمانی که وارد شد کم نخریدن مردم ما، کرولا که همین الان برین تو سایتایی مثل باما یا خود ایرتویا می بینین ندارن، یاریس هم تقریباً همینطور، پریوس رو هم استثنائاً وارد میکنن چون میدونن مردم ظاهرگرای ما نمی پسندنش، پس میمونه یه راو 4 که اونم کم نیست تو خیابونای ما. غول های تویوتا مثل آوالون، لندکروز، هایلندر، پرادو و… که کلی طرفدار داره تو کشور ما رو هم که با قوانین عجیب قریبشون وارد نمیکنن. نیسان هم که اخیراً وارداتش آغاز شده و اونم باز محدود. اما در مقابل کره ای ها رو نگاه تا دلت بخواد از ارزونترین هاش تا گرونترین هاش به جز بالای 2500 سی سی ریخته تو باما به طوری که تا 2 سال بعد هم میتونه جوابگو باشه. رسماً دارن به نفع کره ای ها کار میکنن. خیلی وقتا خود من میگم چرا مردم ما اینقدر رفتن سمت کره ای ها. ولی واقعیت اینه که انتخابه دیگه ای ندارن. کافیه فقط کافیه مزدا وارد بشه، خواهیم دید چه جوری ورق بر میگرده. دیگه نیازی به بقیه ژاپنی ها نیس.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. ashkan

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (23 ديدگاه)

      انتخاب من:
      مزداست فقط

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    افرین جی ام سی آکادیا 2017 که رتبه ی 3 رو بدست اورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sina

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (811 ديدگاه)

    این دیگه چ تحقیق و بررسی خنده آوری بود
    خداییش کیا چقدر پول داد تا اینجور قضاوت بشه?
    من خودم خدای تحقیق در مورد سه ردیف هام
    اول اینکه لیست 100%برعکس بود
    دوم ایکنه عنوان مطلب نوشته بررسی کراس آور سه ردیفه بعد ماشینی برنده میشه که کمترین فضای ردیف سوم صندلی رو داره!!!!
    سوما یعنی چی که تویوتا هایلندر فیس لیفت نثل جدید که یکی از بهترین مدعی هاست برای 3 ردیفه بودنه (هم نمای داخلش هم بیرونش کلا بروز و زیبا شده ) در دسترس نبوده!!!

    و در آخر و مهمتر از همه شما یکی از بهترین سه ردیفه های موجود با قیمت هم رده اینها یعنی دوج دورانگو رو چجور فراموش کردییین!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      نظر منم همینه. واقعاً شاخام دراومد با این نتیجه گیری. مزدا از همه نظر بهترینه. بعد به خاطر یه کم فضای بار کمتر و یه سری آپشن های بی استفاده آخر شده :) . جالب تر اینکه درباره ی سورنتو هم گفته هم فضای بار کم داره هم صندلی های ردیف سومش فقط به درد بچه ها میخوره و کلا فضای سرنشینانش کمه. نه هندلینگ و رانندگی لذت بخش مزدا رو داره، هم مصرف سوختش از مزدا بیشتره، هم ظاهرش عمراً زیبایی مزدا رو داشته باشه و همه دنیا و همچنین خود این متن اینو میگن، بعد نهایت سورنتو اول میشه. جالبه مزدا آخر میشه. دوم یا سوم هم نه. آخررررر :)) . دیگه از این خنده دارتر داریم؟ تو متن گفته مزدا در اکثر فاکتورهای کلیدی قافیه را به رقبا می‌بازد. مصرف سوخت کم فاکتور کلیدی نیس؟ لذت رانندگی بالا فاکتور کلیدی نیس؟ زیبایی منحصر به فرد یه فاکتور نیس؟ نکنه یه دوربین عقب که متن گفته نداره مزدا، فاکتور کلیدیه؟؟ بعد آخر متن گفته انتخاب ما برای خانواده به شمار می رود. خودش گفته سورنتو فضای داخلی و فضای بارش کمه پس چه جوری خانوادگی ترین میشه؟؟؟ تازه گفته سورنتو برنده ی واضح این رقابته!!!! وضوحش کجا بود دقیقاً ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کاملاً تابلو بود میخواستن به زور کره ای ها رو برنده کنن. به هر حال خیالی نیس. اونکه عاشق ماشینه و از ماشین سر در میاره عمراً مزدا cx9 با اینهمه مزیت و زیبایی رو ول کنه بره سورنتو یا سانتافه رو بخواد چهارتا آپشن بیشتر که سرجمع رو هم 2 میلیون هم نمیشه بخره. زیبایی در حد لوکس مزدا، هندلینگ و لذت رانندگی بالای مزدا، مصرف سوخت پایین مزدا و کیفیت و قابلیت اطمینان مزدا قابل معامله با دوربین عقب و سیستم اطلاعات سرگرمی یه ذره راحت تر کیا یا هیوندای نیس. البته از یه چیز متن خیلی خوشم اومد و حال کردم. اونم نقطه ضعف شمردن طراحی داخلی سانتافه است که گفته طراحی داخلیش عجیبه. محض اطلاع اونایی که میگن طراحی داخلی سانتافه فوق العادس. آره فوق العادس تو عجیب بودن و دل آدمو زدن بعد یه مدت. :))))))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Madjid

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      دوست عزیز این مقایسه رو Autoguide انجام داده ، نه من و شما.
      داد از تعصب.
      مقایسه های اتوگاید خیلی دقیق و بی طرفن. برو سایتشون و مقایسه ها و مقالات رو ببین. سطح کارشون واقعا بالاست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      اتفاقا خوب بود …………
      کیا حقش بود خدایی امریکایی ها هم خوب ظاهر شدن انصافا……….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ASTON

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (213 ديدگاه)

    تو آیتم هایی مث مصرف ، سرعت، شتاب، قدرت و … که این دو تا کره ای هیچ برتری نداشتن فقط یه قیمت بود که از همه بهتر بودن اینجوری که خودرو های چینی یک سر و گردن بالاترن
    ارگونومی و کیفیت کابین مزدا مثلا بده که اون همه مزیت رو نابود کرده ؟
    به نظرم مسخره بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرشاد سجادیان

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    (((نظرسنجی )))
    کامنت حاوی اسم خودروی مورد نظرتون رو لایک کنید ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد سجادیان

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      مزدا CX-9

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرشاد سجادیان

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      کیا سورنتو

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. فرشاد سجادیان

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      هوندا پایلوت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. فرشاد سجادیان

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      جی.ام.سی آکادیا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. فرشاد سجادیان

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      هیوندای سانتافه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. حسین وی

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (463 ديدگاه)

    خیلی مسخرس توروخدا ایرادایی که به مزدا گرفته رو نگا :))
    شما سواره سانتافه شو بعد سواره مزدا شو حکم فرغون و داره جلوش
    خطاب اون دوست عزیز که میگه کره ایی بهتره من مزدا 3 مدل 87 220 هزار کارکرد مو با اپتمیا 2014 80 تا کارکرد واست مقایسه میکنم بشین توشون ببین کدوم هنو مثه روزه اولشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      هیچ کدوم مثل روز اولشون نیستن ?
      هیچ کس مثل دیروزش نیست ، چه برسه به ماشین ، اونم ٨ سال قبل :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین وی

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (463 ديدگاه)

        با این سوابق دیدگاهات پاسخای جالبی نمیدی !
        همون سکوتی که من روزه اول ماشینو گرفتم تو ماشین هست
        داشبورد و فرمون کاملا سالم
        اپتیمام بشن ببین

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          باور کن بعد از 8 سال که برادرم پژو 405 و کیا سراتو گرفته داشبورد و فرمون هیچ کدوم هیچ مشکلی پیدا نکرده.
          ملاک مگه داشبورد و فرمونه؟
          داشبورد و فرمون میخواد چه مشکلی پیدا کنه؟ مثلا میخواد بشکنه؟
          مطمئن باش تا 15 سال هم مشکلی براش پیش نمیاد.
          ملاک سر و صدای کابین، راحتی صندلی ها، وضعیت گیربکس، جا خوردن دنده ها، هزینه ی تعمیرات، به خرج افتادن یا نیفتادن ماشین و…. هست. نه داشبورد و فرمون ?

          اگر بخوای داشبورد و فرمون رو از نظر تغییر رنگ و مثلا بوی عـرق گرفتن قیاس کنی بهت قول میدم بنز CLS و لکسوس Rx هم بعد از 8 سال تغییر میکنن. چه برسه به مزدا. اونم مونتاژ ایران.

          نکنه داری در مورد بنتلی و رولزرویس حرف میزنی؟

          .

          من جواب شما رو به سبک خودت دادم. هدفم دادن یک جواب منطقی و درست نبود.
          همچین میگی داشبورد اپتیما حرف میزنی آدم حس میکنه اجزای این ماشین از گوشت و پوست ساخته شدن و بعد از 3 سال کار کردن فاسد میشن و میپوسن ????

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    من نمی خوام بی احترامی کنم ولی ماشینی که زیباتره مصرفش بهتره کیفیتش عالیه فقط جاش یه ذره تنگتره چرا پنجم میشه من عاشق مزدام و بدون شک انتخاب من مزداست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حميد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    سلام
    من از ماشینهای کره ای بدم نمیاد ولی لیست اشتباه هست باید دقیقا بر عکس بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بهزاد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2413 ديدگاه)

    برخی از دوستان گرامی این رتبه بندی ها را زیادی جدی میگیرند!
    اگر از هزینه های این سایت ها بگزریم که خب حق هم دارند و نیاز مالی جزو نیازهای اساسی گردانندگان اونها هست!
    بیبینید این نتیجه گیری ها مقاله به مقاله متفاوته یعنی اگر قرار باشه شاخص ها در عملکرد موتور و گیربکس و مصرف سوخت و صدای کابین و لذت رانندگی باشه جهت مقایسه در حول اون محور میچرخه!
    اگر قرار بر قیمت و ظاهر و سلیقه ی شخصی از برداشت چیدمان کابین و … باشه جهت کاملا مشخصه!
    در واقع خلاصه ی کلام جهت گیری در این مقاله ها به پشتیبان مالی و تبلیغات و اسپانسرها بستگی داره و براحتی میتونند بدون نادیده گرفتن برخی تست ها مثل آفرود ، صدای کابین در سرعت های مختلف ، وضعیت سیستم تعلیق با بار کامل ، عملکرد گیربکس ، مالیات ها و … نتیجه گیری کنند و در ادبیات رسانه ای به اینها مجلات زرد اطلاق میشه!
    برای مثال هوندا سیویک جدید در بدو ورود تحسین همگان را برانگیخت یا طراحی کابین نسل جدید خودروهای مزدا عالی گزارش میشد اما کم کم با گپ و گفتگویی دوستانه در مقالات بعدی این برتری ها رنگشو از دست داد و خودروهای دیگر نتنها نزدیک شدن بلکه براحتی از این برتری ها عبور کردند!
    مطمئن باشید هوندا سیویک و سایر خودروهای شایسته جزو سه خودروی اول اینگونه سایت ها در مقاله های بعدی نخواهند بود!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كوروش

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      مجلات زرد !!!!

      دوست عزیز خواهشا به تاریخچه اتوگاید مراجعه کنید نظرات دیگر منابع رو بسنجید بعد این الفاظ رو بکار ببرید من کاری به این تست ندارم بنظرم هم همچین جالب نبود اما
      مجله ای که دقیقا مثل کار اند درایو سالها مرجع خرید امریکای شمالی بوده و تست خودرو های شولت و فورد به مرور جهانی شده و اکثر کارشناسان ان بهترین های این رشته هستند به هیچ وجه همچین لفظی شایسته اش نیست تا یک تست مخالف نظرات ما بود که نباید اینطور تراوشات ذهنی خودمان رو در موضوع دخالت بدهیم در شغل بنده اکثر همکاران من حداقل ١٠ کشور دنیا سفر داشتند (به دلیل تایم پروازی بالا) و نظرات خیلی چه عشق ماشین به گفته ما چه افراد عادی رو درباره کشور ها شنیدم مثلا نظر این سایت درباره مزدا رو قبلا از خیلی ها شنیدم و در مناطق ازاد مدل ٣ و ۶ رو راندم و خودرو های خوبی بودند همین اما نمی دانم روی چه حسابی برخی مزدا رو خدای خودرو سازی و اخر خودرو می دانند در صورتی که همیشه چه در فروش چه جوایز سالانه جزء خودرو های معمولی بوده و عملکرد عادی داشته این مثال برای موارد دیگه هم همینطوره این فقط یک تست و نظر کارشناش مربوطه بوده ادم باید درباره یک خودرو از چند منبع معتبر اطلاع کسب کنه بعد نتیجه گیری کند در اخر در اینجا اگر کیا بهتر بود افرین به کیا اگر دیگران بهتر بودند افرین به انها

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Madjid

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      ببینید دوست عزیز، دلم میخواد یک مسئله ای رو شما واسه من توضیح بدی
      .
      .
      .
      اول بذار یک چیزی رو روشن کنم :
      من هیچ دل دادگی نسبت به ماشین های کُره ای ندارم.
      در این بازار برهوت خودروی ایران به هر ماشینی که اندکی زیبایی و کیفیت داشته علاقمند شدم، از فرانسوی بگیر تا حتی چینی . ژاپنی ها که جای خود دارن.

      ماشین ژاپنی و کره ای هم خیلی برام فرق میکنه. اما نه از اون جهت که بعضی ها ممکنه فکر کنن ، مسلمه که ژاپنی ها رو خیلی خیلی بیشتر قبول دارم و اگر بین این 2 گزینه مُخَیر باشم 100 در 100 ژاپنی ها رو انتخاب میکنم.
      دوستان هم بار ها دیدن که از ماشین های ژاپنی دفاع کردم.

      اما من با یک سری تفکرات در سایت پدال که بین کاربرا رواج پیدا کرده مخالفم.
      وگرنه برنده شدن هیچ کدوم از این ماشین ها واسم فرقی نمیکرد.
      آقا فرزاد، میدونی چی باعث شد در این بحث شرکت کنم؟
      دلیلش رو میگم
      چرا کاربران این سایت نمیتونن قبول کنن ماشین های کره ای هم ممکنه بتونن بهتر از ژاپنی ها باشن؟ چرا اینقدر متعصبن؟
      چرا یک بار هم نمیتونن قبول کنن کیا و هیوندای هم زحمت کشیدن؟
      چرا این بحث تبلیغات مالی و پول گرفتن و رشـوه و… فقط وقتی مطرح میشه که کره ای ها برنده میشن؟ وقتی ژاپنی ها پیروز میشن چرا بحثی از تامین بودجه و رشـ‌‌‌‌‌‌‌وه و… نمی کنید؟
      و هزاران چرای دیگه.

      این نشانه ی تعصب و انجماد نیست؟؟
      چرا به تلاش و برتری های هر چند جزئی و مقطعی حریف احترام نمیذارید.؟؟

      من به عنوان یک کاربر این سایت وظیفه ی خودم میدونم در بهبود و پالایش فضای پدال نقش داشته باشم. برای همین اومدم تو این بحث وارد شدم و از نتیجه دفاع کردم، چون با تعصب مخالفم و به برتری های کوچیک خودروهای کره ای احترام میذارم.

      بازم میگم ، ژاپنی ها در کنار آلمانی ها برای من خودروسازان درجه 1 محسوب میشن. کره ای ها هنوز فاصله دارن، اما دارن پیشرفت میکنن ( هر خودروسازی پیشرفت میکنه) و باید به این پیشرفت ها احترام گذاشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (2413 ديدگاه)

        درود بر دوستان گرامی مجید و کوروش گرامی.
        اگر کامنت بنده را به دقت بخونید متوجه میشوید که منظور اصلی جدی نگرفتن رتبه بندی ها بود و حالا هر برندی از هر کشوری میتونه به عنوان بخشی از اهداف بازاریابی اقدام به حمایت هایی از برخی سایت ها کنند و این طبیعت رسانه ی امروز ماست.
        همین autoguide در صفحه ی اصلی هیچ تبلیغی نداره و حداقل الان اگر برید نشانه ای از تبلیغات پیدا نمیکنید.
        همین تست 5 خودرو 5 نفر کارشناس میخواد که باید چند روز از وقتشو بزنه بره خودرو را تحویل بگیره و تست کنه و تحویل بده و در این چند روز نیاز غذایی داره ، پول سوخت و در آخر باید مبلغی به عنوان زحمت دریافت کنه.
        حتی در برخی مواقع این مجلات این خودروهارو اجاره میکنند و یا هزینه استفاده از پیست اگر مجله دارای پیست اختصاصی نباشه.
        خب با این شرایط اگر امکانات مالی فراهم نباشه یک مجله چطور میتونه سرپا بمونه!
        هدف بنده سرکوب یک برند نیست بلکه جدی نگرفتن رتبه بندی هاست و اگر قرار باشه شعور مخاطب با یکسری نتیجه گیری هایی که مثل روز روشنه زیر سوال بره این بحث ها بی فایده است.
        برای یادآوری اونها به همدیگه رحم نمیکنند و با لگد به ماشین لباسشویی رقیبشون میزنند تا خرابش کنند و مدیرانش ممکنه به اتهام دادن رشوه دستگیر بشن بعد توقع دارید دم خروس را مخاطبین نبینند!
        در آخر اگر مجلاتی مثل کار اند درایو و… مرجع خرید در آمریکای شمالی بودن که الان چند تا شرکت بساتشون جمع شده بود!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ace

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          درود ..

          اما خداوکیلی خیلی برام جالب بود به اتوگاید گفتی ” مجله ی زرد” .???
          من اتوگاید رو بی نهایت قبول دارم و همه ی مقایسه هاش رو میخونم.

          فقط یک مثال میزنم ، این مجله یک مقایسه داره بین Audi R8 V10 و Mclaren 570S ، حدود 20 بار فیلمش رو نگاه کردم ، به نظر هیچ سایت یا مجله ای اینقدر بی طرفانه و کامل نتونسته بین این 2 ماشین قضاوت کنه. ( جالبه که من در آخر مقایسه عاشق مکلارن شدم و به نظرم بهتر از آئودی جلوه کرد ، چون مقایسه رو کامل و جامع دیدم) . مقایسه ی مجلات انگلیسی مثل تاپ گیر و اتواکسپرس گاهی اینقدر روی نقاط ضعف حریف ( که عمدتا آلمانی ها هستن) و نقاط قوت ماشین های انگلیسی تاکید میکنن که آدم هیچ رغبتی پیدا نمیکنه مطالب رو بخونه یا ویدئو ها رو تماشا کنه.
          بار ها دیدم نتایجی که در درگ های اتواکسپرس و تاپ گیر به دست اومده با نتایجی که در همه ی سایت های امریکایی و استرالیایی هست تفاوت داره و حتی دقیقت برعکسه.

          .

          حرف آخر : اتوگاید مجله ی زرد نیست.

          متشکرم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. مهدي

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خیلی خنده دار بود.اصلا تابلو نیست داریت از خانواده گرامی حمایت میکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (128 ديدگاه)

    اول سانتافه
    دوم سورنتو
    سوم آکادیا جی ام سی
    و الباقی خودرو ها
    :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محسن

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (35 ديدگاه)

    نظرات خیلی بچه‌گانست، با احترام به بعضی از نظرات خاص.۹۹٪ دوستانی که رگ گردنشون واسه این ماشینا میزنه بیرون هنوز این ماشینارو از نزدیک ندیدن. امیدوارم یروز یکی دوتاشو حداقل سوار بشید و بعد اینجوری متعصبانه نظر بدید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehran

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (178 ديدگاه)

      افرین به محسن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. حمیدرضا

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به هر صورت هرکدوم یه ویژگی دارن و یه نقطه ضعف ولی خوب نمیشه از گارانتی کیا در ینگه دنیا گذشت خیلی گارانتیشون زیاده سانتافه هم که خوب ما اینجا مدل اسپرتش رو میبینیم بدک نیست ولی جی ام سی به نظر خیلی خوب رسید منتها بحث قیمتش هست که اونو وارد رده خودروهای بزرگ میکنه اما همشون خوب بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. نوید جهرمی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    انتظار رتبه بالا از سورنتو و مزدا رو داشتم. مزدا عجیب بود و لایق جایگاه بهتریه.باید تلاش کنه و بهبود پیدا کنه. سورنتو جوایز و کاندیداتوری زیادی داشته.
    حیف سورنتو که با موتور 6 سیلندر وارد نمیشه.
    جای هیالندر و پثفایندر خالی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. TRX

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (316 ديدگاه)

    با وجود تمام ضعف هاش مزدا دوست داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ali

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بنده اهواز هستم میدونید که همه جور ماشین اینجا هست. و امتحان کردم خیلی از ماشین ها رو. خودم مزدا 6 دارم باور کنید الان توی ماشینای کره ای میشینم حالم به هم میخوره. فقط میتونم بگم دقیقا لیست باید برعکس بشه. دوستان بازم عرض میکنم بدون تجربه حرف نمیزنم. از سوناتا بگیرید تا کادیلاک cts رو روندم . اما ماشین ژاپنی همیشه شما رو راضی نگه میداره. بعد از دو سال هنوز از روندن مزدا لذت میبرم باور کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. hamed

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اینجا ایران است!
    فقط تو ایران می بینی نظر سایت معتبر اتوگاید رو نادیده می گیرند و به نفع نظر شخصی خودشون (که حاضرم قسم بخورم حتی یکی از این ماشین ها رو هم از نزدیک ندیدند!!!) انتقاد می کنند و قبول ندارند!
    اینجا ایران است!
    فقط تو ایران می بینی طرف این همه تعصب کورکورانه داره و چشماشو به حقایق بسته!

    اینجا ایران است!
    چون کره در ایران هست و خوب هم فروش رفته از بقیه برند ها که تو ایران نمیان یا مدل هاشون تو ایران نمیاد بدتره، هیچ نقد و بررسی و کارشناسی ای نمی تونه نظر ما رو عوض کنه! چون ما چیزی رو دوست داریم که تو ایران نیست و برامون حکم خدا رو داره!

    خلاصه اینجا خوب جایی هست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. K Azimi

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عجب اعتماد به نفسی دارند دوستان که نظرات Autoguide و JD powers و Motortrend رو رد میکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا