چشم اندازهفته نامه

مقایسهٔ غول‌های مجلل: اسکالید، X7، نویگیتور، GLS و رنجروور

رولزرویس کولینان در حال حاضر گران‌ترین، لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین شاسی‌بلند دنیا است. این ماشین در کلاس خاص خود قرار دارد و شاید تنها بنتلی بنتایگا بتواند به‌طور مستقیم با آن رقابت کند؛ اما در بازار شاسی‌بلندهای بزرگ دیگری هم وجود دارد که با قیمتی به‌مراتب پایین‌تر می‌توانند نیازهای افراطی افراد به فضا، راحتی و تجمل را برآورده کنند. جدیدترین خودروی این بخش نسل جدید کادیلاک اسکالید است که چند ماه پیش رونمایی شد و به‌تازگی کادیلاک پذیرش سفارشات خرید آن‌را هم آغاز کرده است؛ اما در این کلاس گزینه‌های دیگری هم وجود دارد و بنابراین در این مطلب می‌خواهیم همهٔ آن‌ها را باهم مقایسه کنیم تا ببینیم کدام‌یک از این شاسی‌بلندهای بزرگ لوکس می‌تواند گزینهٔ بهتری برای خرید باشد. علاوه بر این، در پایان خواهیم فهمید کدام‌یک از این پنج اس‌یووی پرچم‌دار لوکس در بین مخاطبین پدال محبوبیت بیشتری دارد.

 

کادیلاک اسکالید

قیمت پایه: ۷۶,۱۹۵ دلار

قیمت‌گذاری نسل جدید اسکالید آن‌را با بیشتر رقبای خود در این مقایسه، خصوصاً نویگیتور در یک سطح قرار داده است. قیمت این اس‌یووی لوکس آمریکایی در ارزان‌ترین مدل از ۷۶,۱۹۵ دلار آغاز شده و نهایتاً در گران‌ترین مدل به (نسخهٔ کشیدهٔ ESV در تیپ اسپرت و با سامانهٔ چهارچرخ محرک) به ۹۲,۲۹۵ دلار می‌رسد. البته اگر برای بالاترین تیپ اسکالید یعنی پریمیوم لاکچری پکیج پلاتینوم سفارش داده شود، قیمت آن به ۱۰۱,۷۴۵ دلار می‌رسد. برای این نسل از اسکالید علاوه بر پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 بنزینی قبلی که همچنان همان ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور را تواید می‌کند، یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر توربودیزل هم ارائه شده که ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد؛ اما وقتی حرف از اسکالید می‌شود، یکی از ویژگی‌های کلیدی آن اندازه است زیرا این ماشین حتی در نسخهٔ معمولی هم یک غول عظیم‌الجثه است. اسکالید جدید ۵,۳۸۲ میلی‌متر طول، ۲,۰۵۹ میلی‌متر عرض و ۱,۹۴۸ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۳,۰۷۱ میلی‌متر است؛ اما کسانی که حتی از این هم فضای بیشتری می‌خواهند می‌توانند نسخهٔ کشیدهٔ ESV را انتخاب کنند که فاصلهٔ محوری آن ۳,۴۰۷ میلی‌متر و طول آن ۵,۷۶۶ میلی‌متر است.

 

لینکلن نویگیتور

قیمت پایه: ۷۶,۱۸۵ دلار

لینکلن نویگیتور رقیب دیرینهٔ اسکالید است اما نه‌تنها هنوز پیشرانهٔ دیزلی ارائه نمی‌کند بلکه در این نسل از پیشرانهٔ V8 هم بی‌بهره است. قیمت پایهٔ این ماشین از ۷۶,۱۸۵ دلار آغاز می‌شود در تیپ بالا ردهٔ Black Label به ۹۷,۱۳۵ دلار می‌رسد. در سینهٔ این اس‌یووی غول‌پیکر یک قلب نسبتاً کوچک ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته که به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل است؛ بنابراین روی کاغذ، به نظر می‌رسد لینکلن بر کادیلاک برتری داشته باشد اما چیزی که خریداران این خودروها در نظر می‌گیرند بیشتر تجمل و لوکس‌گرایی است تا پرفورمنس. البته در مقایسهٔ تصویری بین این دو اس‌یووی آمریکایی بعضاً احساس می‌شود که نویگیتور لوکس‌تر به نظر می‌رسد. نویگیتور در نسخهٔ معمولی ۵,۳۳۴ میلی‌متر طول، ۲,۰۲۹ میلی‌متر عرض و ۱,۹۸۹ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۳,۱۱۱ میلی‌متر است. در نسخهٔ کشیدهٔ این ماشین که L نام دارد نیز طول و فاصلهٔ محوری به ترتیب به ۵,۶۳۶ میلی‌متر و ۳,۳۴۳ میلی‌متر می‌رسد.

 

ب‌ام‌و X7

قیمت پایه: ۷۳,۹۰۰ دلار

نسخهٔ پایهٔ ب‌ام‌و X7 که XDrive40i نام دارد و با قیمت پایهٔ ۷۳,۹۰۰ دلار عرضه می‌شود، به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۷ نیوتن متر گشتاور مجهز است. مدل بعدی یعنی XDrive50i از یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۶۲ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و قیمت آن از ۹۲,۶۰۰ دلار آغاز می‌شود؛ و نهایتاً بالاترین نسخهٔ اس‌یو‌وی پرچم‌دار ب‌ام‌و نیز M50i نام داشته و از همان موتور ۴.۴ لیتری V8 ولی با ۵۳۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. قیمت این مدل هم از ۹۹,۶۰۰ دلار شروع می‌شود. انتقال نیرو در هر سه مدل توسط یک گیربکس هست سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. این پرچم‌دار آلمانی ۵,۱۵۱ میلی‌متر طول، ۲,۰۰۰ میلی‌متر عرض و ۱,۸۰۵ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۳,۱۰۵ میلی‌متر است. شکی نیست که X7 رانندگی جذاب‌تری نسبت به نویگیتور و اسکالید دارد اما از لحاظ جاداری و فضای داخلی در پس آن‌ها قرار می‌گیرد.

 

مرسدس بنز GLS

قیمت پایه: ۷۵,۹۵۰ دلار

کسانی که خواهان خرید یک مرسدس بنز GLS با کمترین قیمت هستند باید سراغ مدل GLS450 با قیمت پایهٔ ۷۵,۹۵۰ دلار بروند که به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost و ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است؛ اما برای کسانی که می‌توانند بیشتر هزینه کنند، مدل GLS580 با قیمت پایهٔ ۹۸,۸۰۰ دلار می‌تواند گزینهٔ مناسبی باشد. در سینهٔ این مدل یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با سیستم EQ Boost قرار گرفته که ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اگر این هم کافی نباشد، مرسدس مدل پرفورمنس GLS63 AMG را هم با ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌کند. البته فعلاً هیچ نسخه‌ای از نوگیتور و اسکالید برای رقابت با این مدل وجود ندارد و بنابراین باید نسخه‌های معمولی GLS را در نظر بگیریم. درهرصورت، پرچم‌دار اس‌یووی‌های مرسدس ۵,۲۰۷ میلی‌متر طول، ۱,۹۵۶ میلی‌متر عرض، ۱,۸۵۰ میلی‌متر ارتفاع و ۳,۳۱۵ میلی‌متر فاصلهٔ محوری دارد.

 

رنجروور LWB

قیمت پایه: ۱۰۹,۹۵۰ دلار

برای اینکه این مقایسه‌ای عادلانه باشد، اس‌یووی‌ها باید حداقل از لحاظ اندازه مشابه یکدیگر باشند. به همین دلیل، بجای نسخهٔ معمولی رنجروور در این مقایسه نسخهٔ کشیدهٔ آن‌را شرکت داده‌ایم که قیمت آن در ایالات‌متحده از ۱۰۹,۹۵۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت پایهٔ نسخهٔ معمولی ۹۰,۹۰۰ دلار است. این اس‌یووی لوکس بریتانیایی با یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ ارائه می‌شود که در دو سطح خروجی مختلف ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور و ۵۶۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر قابل انتخاب است. البته نسخهٔ قوی‌تر این موتور صرفاً در نسخهٔ اس‌وی‌اتوبیوگرافی ارائه می‌شود که ۲۰۹,۵۰۰ دلار قیمت دارد. خب مشخص است که این نسخه دو برابر رقبای آمریکایی قیمت دارد پس نسخهٔ ۱۱۰ هزار دلاری را در نظر می‌گیریم که رقیب مستقیمی برای اسکالید پریمیوم لاکچری با پکیج پلاتینوم خواهد بود. نسخهٔ کشیدهٔ رنجروور ۵,۱۹۹ میلی‌متر طول، ۱,۹۸۴ میلی‌متر عرض و ۱,۸۳۵ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۱۲۲ میلی‌متر است درحالی‌که فاصلهٔ محوری نسخهٔ معمولی ۲,۹۲۲ میلی‌متر است.

 

کدام را انتخاب می‌کنید؟

اگر قیمت مهم نباشد احتمالاً انتخاب بسیاری رنجروور LWB خواهد بود که بالاترین پرستیژ را دارد. در همین حال، GLS63 AMG و X7 M50i مطمئناً لذت‌بخش‌ترین گزینه‌ها برای رانندگی خواهند بود. پس نویگیتور و اسکالید چه؟ خب این دو اس‌یووی آمریکایی هم فضای بسیار زیاد، تجهیزات فراوان و قدرتی مناسب را با قیمتی پایین‌تر از رقبا (نسخه‌هایی از X7 و GLS که قدرتی همسان با رقبای آمریکایی دارند گران‌تر هستند) ارائه می‌کنند و بنابراین درنهایت این خریداران هستند که تعیین می‌کنند کدام گزینه می‌تواند برای نیازهای آن‌ها بهترین باشد.

[polldaddy poll=10547818]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی اکرمی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (88 ديدگاه)

    وای من عاشق این کلاسم
    همشون فوق العاده و قابل احترام هستن. به خصوص اسکالید؛ اما من به خاطر علاقه ای که به برند مرسدس دارم gls رو انتخاب میکنم.
    آرزوم داشتن یه gls 580 سفید رنگه. همیشه خودمو در حال سفر با یه gls سفید هشت سیلند (غیر amg) تصور میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      این مقایسه کاملا اشتباه هستش.کدیلاک و لینکلن suv واقعی هستند و بقیه کراس اوور.فقط لکسوسlx و اینیفینیتی qx80 اونم با کلی ارفاق فقط رقیب نسخهای پایه و کوچک اسکالید و نویگیتور هستند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهراد

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (762 ديدگاه)

        نه مخالفم

        همشون از هر نظر درجه ۱ هستن : برند و کمپانی درجه ۱ ، ظاهر درجه ۱ ، امکانات درجه ۱ و ….

        واقعا همشون بینهایت خواستنی هستند و من حتی در این انتخاب فرمالیته هم بینشون موندم : شاید نظر نهاییم X7 باشه – شایدم اسکالید

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. امیر دهقان

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (695 ديدگاه)

        همۀ این ماشین‌ها اس‌یووی فول سایز لوکس هستن و همگی در یک کلاس قرار دارن و رقیب مستقیم هم دیگه هستن، تفاوت در ساختار فنی این ماشین‌ها باعث نمیشه بگیم نمیتونن رقیب هم باشن و نباید باهم مقایسه بشن، کسی که بخواد یه اس‌یووی فول سایز لوکس تو بازار آمریکا بخره گزینه‌هایی که داره دقیقاً همین‌ها هستند چون از لحاظ قیمت، اندازه، کلاس و تجهیزات دقیقاً هم‌سطح هم هستند و حتی ممکنه خیلی از خریدارها هیچ توجهی به نوع ساختار فنی اون‌ها نداشته باشن
        اینکه بگیم چون اسکالید و نویگیتور شاسی نردبانی دارن و بقیه یکپارچه هستند پس نباید باهم مقایسه بشن بنظر من کاملاً اشتباهه، کما اینکه بارها تو اروپا هم دیدیم سانگ‌یانگ رکستون که شاسی نردبانی داره با سانتافه و سورنتو که کراس‌اوور یکپارچه هستن مقایسه میشه

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. محمدهادی

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2143 ديدگاه)

          ببخشید جناب سر دبیر
          من اخیرا تصاویری از نیسان پاترول جدید دیدم که بشدت عظیم الجثه میومد
          آیا هم قد و قواره این کلاس قرار میگیره؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امیر دهقان

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (695 ديدگاه)

          بله نیسان پاترول هم اس‌یووی فول سایزه و از لحاظ اندازه هم‌کلاس این‌ها محسوب میشه با این تفاوت که پاترول لوکس نیست و با شورلت تاهو و فورد اکسپیدیشن رقابت میکنه
          اینفینیتی QX80 نسخۀ لوکس پاترول هست و رقیبی برای ماشین‌های این مقایسه

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. Joker

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (530 ديدگاه)

      به انتخابت یه پسوند 63 اضافه کنی دیگه هی چیز جلودارش نیست،چند وقت پیش یه بررسی که رانندگی در شب بود دیدم از نسل جدید Gls 63 amg که راننده داشت در حین رانندگی آپشنای ماشین رو معرفی میکرد وقتی پشت چراغ قرمز واستاد به خاطر طولانی بودن مدت زمان چراغ دستیار صوتی ماشین شروع به صحبت با راننده کرد و به راننده پیشنهاد داد به خاطر مدت زمان طولانی چراغ قرمز که تقریبا ۳ تا ۴ دقیقه بود براش ماساژور و نورپردازی و موزیک آرامش بخش و… رو پخش کنه تا تو این مدت زمان کم بتونه یه استراحت کنه! همین که راننده درخواست ماشین رو با یه کلمه yes گفتن تائید کرد همه چیز واسه استراحت راننده تغییر کرد، از دمای صندلی و ماساژ بگیر تا نورپردازی و موزیک و تنظیمات صندلی!!! همین که چراغ سبز شد ماشین درخواست یه سری تنظیمات دیگه واسه راحتی بیشتر در حین رانندگی رو داد منتظر موند تا راننده موافقت کنه! اینا همش بخش کوچکی از تکنولوژی مرسدس بنز که نشون میده واسه کسی که دنبال کامل ترین ماشین تو این کلاسه بنز مناسب ترینه…

      موافقم 1
      مخالفم 2
    3. ایمان

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (29 ديدگاه)

      سلام
      آقا من آخرش نفهمیدم اینا بهترن یا کیا تلوراید که بهترین ماشین 2020 شد.
      اگر اینا بهترن پس چرا تلوراید بهترین ماشین شد.
      مگر تلوراید توی این رده شاسی بلندها قرار نمیگیره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. .

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (78 ديدگاه)

    اسکلید جدید مثل ون شده ظاهرش متاسفانه کابینش خیلی بهتر شده البته به نظرم رنجروور خوشتیپ ترین خودرو از بین این هاست و اینکه نسخه ی فول آپشن اتوبایوگرافیش بیشتر از ۲ برابر فولترین اسکلید و نویگیتور قیمت داره نشون میده که سطحش بالاتره تو اذهان مردم و راحت تر پول میدن بابتش به خاطر وجهه اش توانایی آفرود هم که با اختلاف از همشون بالاتره واقعا فوق العادس

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. ممد ژانگولر

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3534 ديدگاه)

    من که زبونم بند امده و انگشتام لمس شده که کدومو انتخاب کنم
    همشون عالی هستن شک ندارم
    فقط اگه بخوام بهترینو از همه نظر انتخاب کنم با یک حساب سر انگشتی مرسدس بنز gls از همشون بیشتر میپسندم
    دلیلشم فقط یک چیزه و اونم نزدیک بودن به مدل مورد علاقم maybach افسانه ایی
    انگار با خریدش همه چی با هم داری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Kaveh Aria

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (81 ديدگاه)

      منم همینطور،باور کن این مسئولین ما به فکرمونن که نمیذارن ماشین درست و حسابی بیاد توی این مملکت،فکرشو کن تو پول داری و میخوای بین اینهمه ماشین جورواجور و درجه یک و عالی میخوای ماشین بخری،واقعا چه کار میخواستی بکنی؟؟؟چی بخری؟چه سگمنتی بخری؟؟باور کن اگه ماشین باز باشی هرچی بخری بعدش میگفتی کاش اینو نمیخریدم فلانی رو میخریدم،ادم میمونه سدان بخره کوپه بخره اس یو وی یا کانورتببل بخره برقی بخره هیبرید بخره دیزلی بگیره بنزینی بگیره ۴ سیلندر بخره شیش سیلندر بخره ؟بین اینهمه برند که همشون درجه یک ان چی بخره،اما تو ایران کلا روی هم ۵-۶ تا ماشین درست و حسابی(تازه اونم ماشینهای فوق العاده معمولی توی بقیه دنیان اما برای ما شدن بزرگترین ارزوهای زندگیمون)بیشتر نیست.کلا تو هر چقدر که پول داشته باشی و بخوای ماشین بخری کلا دوسه تا حق انتخاب بیشتر نداری و فقط باید به این فکر کنی که این ماشینی که میخوای بخری کدومو انتخاب کنی که نسبت به بقیه کمتر اشغال تر باشه،اینجا باید فکر کنی کدوم ماشین کدوم کمتر بدتده اما اونور فکر کنی کدوم بهتره،

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Hamidreza

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    همشون شیک اند و عالی
    داخلی بی ام وه
    خارج رنجروور
    مجموع : رنجروور!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. Car lover

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (688 ديدگاه)

    باورم نمیشه رنجروور انقد طرفدار داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      رای عشق آلمان‌های سایت بین مرسدس و بی‌‌ام و تقسیم شد
      آلمان:۴۱.۷۰
      آمریکا:۳۳.۴۶
      انگلیس:۲۴.۸۴

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Range Rover

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (191 ديدگاه)

        ولی برنده رنجررور شد چون تو این کلاس هرچقدر هم خوب باشن به رنجروور نمیرسن.
        از خوده بنز و بی ام و هم بپرسی میگن رنجروور

        موافقم 0
        مخالفم 2
  6. JDM

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (126 ديدگاه)

    کادیلاک مثل تانکی که ماشین عروس شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین دهمرد

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    به لینکلن رای میدم ولی فکر میکنم فرضا برم تو نمایشگاه ماشین موقع خرید رنجرور رو انتخاب کنم.
    چرا لکسوز رو نزاشتین تو گزینه ها؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Elmiraj

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3105 ديدگاه)

    اسکالید اینجا کوهی از تکنولوژی و نوآوری هست که رقبا با تغییر نسل هم به سوپرکروز ش نمی‌رسن…..

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Kf

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (102 ديدگاه)

      شما خودرو های آمریکایی رو دوست داری چرا به بقیه برند ها توهین می‌کنی مثل این که من بگم زشت ترین خودرویه کلاس خودش هست و یه پسرفت داشته نسبت به نسل قبل خودش
      من اگر بخوام ۱۰۰ هزار تا بدم به ماشین ترجیح میدم M5 competition رو بخرم

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. Behrouz. anzali

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (372 ديدگاه)

      شما المیراژ عزیز نباید اینگونه متعصبانه نظر بدی به خیلیا بر میخوره کارتون درست نیست. من خودم به نویگیتور رای دادم چون ازش خوشم میاد قرار نیست به بقیه برندها توهیی کنم؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. Amir

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (730 ديدگاه)

    به نظرم نمیشه خیلی دقیق و فنی انتخاب کرد چون هنوز بررسی تخصصی از اسکالید جدید انجام نشده،با این حال انتخاب اول من x7 هستش و بعد رنجروور

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      ایکس 7 واقعا شاهکاره
      به حدی کابینش با ظرافت و با کیفیت ساخته شده که زبون آدمو بند میاره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. MAHDI

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    فعلا که هیچکدوم نتونستن ب ام و X7 رو شکست بدن در رقابت ها.
    * مجله CARWOW رقابت بین X7 و GLS رو انجام داد که پیروز رقابت رو ب ام و X7 انتخاب کرد.
    *مجله CARWOW رقابت بین رنجروور و X7 رو انجام داد که پیروز رقابت ب ام و X7 رو انتخاب کرد.
    * مجله car and driver رقابت بین GLS و X7 رو انجام داده که پیروز رقابت ب ام و X7 انتخاب شد.
    * مجله The Straight Pipes کامل ترین رقابت بین X7 و GLS رو انجام داد که پیروز رقابت ب ام و X7 انتخاب شد.
    * مجله DRIVE. RU رقابت بین X7 و GLS و رنجروور رو انجام دادکه جایگاه اول X7 و جایگاه دوم GLS و سوم هم رنجروور قرار گرفت.
    *مجله motor press رقابت بین لینکن نویگیتور و ب ام و X7 رو انجام داده که در پایان X7 رو انتخاب میکنن.
    ((رقابت بین X7 و کادیلاک اسکالید نسل قبل رو هم چند کانال خودرویی روسی انجام دادن که بازهم X7 رو انتخاب کردن اما خوب اون اسکالید نسل قبل بود و نسل جدید فعلا رقابتی نداشته))
    نمیشه گفت حتما ب ام و X7 بهترین در این کلاسه اما با اینکه اولین نسل این ماشین هستش اما میبینیم که در مجلات معتبر که مقابل رقبای سرسخت این کلاس قرارش دادن نه تنها چیزی از اونا کم نداشته بلکه بعنوان خودروی برتر انتخابش کردن.

    وهمینطور ب ام و X7 امسال بعنوان بهترین خودروی لوکس سال مجله CAR BUZZ هم انتخاب شد که پدال هم مطلبشون رو گذاشت!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. MAHDI

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      هرچند اگه من خودم باشم این نسخه X7 رو انتخاب نمیکنم تا وقتی میتونم نسخه M اسپرتش رو انتخاب کنم با سپر خیلی جذاب تر و جلوپنجره مات که X7 رو خیلی تنومند تر نشون میده.
      (((در رقابتی که CARWOW بین X7 و GLS و تسلا مدل X انجام داده قبل از شروع رقابت با این خودروها مسابقه درگ هم انجام میده که تسلا مدل X قدرتی معادل 470 اسب بخار و 750 نیوتن گشتاور داشت و ب ام و X7 قدرتی معادل 530 اسب بخار و 750 نیوتن گشتاور داشت که پیروز رقابت درگ ب ام و X7 شد.درسته که X7 حدود 60 اسب بخار قدرت بیشتری داشت اما خوب تسلا یه خودروی الکتریکی بود که شتاب اولیه بهتری دارن و گشتاور یکسان هم داره با X7. اما نکته جالب وزن این دو خودرو هستش که تسلا مدل X وزنی معادل 2200 کیلوگرم و ب ام و X7 وزنی معادل 2700 کیلوگرم داشت یعنی X7 با وجود اینکه نیم تن وزن بیشتری داشت اما پیروز رقابت درگ هم بود که شگفت انگیزه اونم در حالی که گشتاور یکسان دارن و فقط60 اسب بار قدرت بیشتری داره و طرفش یه خودروی الکتریکی بود با 500 کیلو وزن سبک تر!!!!!!!!!)))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (3105 ديدگاه)

        Tesla model X Long range
        قدرت ۴۶۹ اسب بخار
        وزن خالص ۲۴۵۹ کیلوگرم
        شتاب ۰ تا ۶۰ مایل ۴.4 ثانیه
        نسبت قدرت بر وزن ۵/۲۴ کیلوگرم بر اسب بخار
        .
        BMW X7 m50i
        قدرت ۵۲۳ اسب بخار
        وزن خالص ۲۵۶۷ کیلوگرم
        شتاب ۰ تا ۶۰ مایل ۴.۵ ثانیه
        نسبت قدرت بر وزن ۴/۹۰ کیلوگرم بر اسب بخار
        .
        .
        خدایی این اعدادو از کجا آوردی…!؟!؟!؟!؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAHDI

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          Elmiraj جان یا شما مشخصات تسلا مدل X و ب ام و X7 رو اشتباه میگی یا مجله CARWOW
          من اون رقابت رو دانلود کردم.قبل از شروع درگ تو فیلم وزن ب ام و X7 M50i رو 2700 کیلوگرم زده و وزن تسلا مدل X رو 2200 کیلوگرم زده.
          میدونم که اون درگ رو دیدی و مشخصات رو خوندی. اگه هم نخوندی میتونی همین الان میتونی تو آپارات این رقابت رو تماشا کنی.
          من وزن دقیق تسلا مدل X رو نمیدونم. اما الان جدای از CARWOW مشخصات ب ام و X7 رو سرچ کردم. که وزن X7 بسته به تیپ های مختلف ازبیش 2400 کیلوگرم و 2500 و در آخرین نسخه یعنی X7 M50 وزنش رو زنده حدود 2700 کیلوگرم.
          بعضی مجلات وزنش رو 2600 و بعضی 2700 و بعضی و بین این دو. اما در درگ CARWOW همونطور که گفتم دقیقا 2700 کیلوگرم زده.
          همین الان اسکرین شات میگیرم از مشخصاتی که مجله CARWOW واسه X7 زده و خودتون ببینید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. MAHDI

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          البته در مشخصات تسلا مدل X هم 2200 کیلوگرم زده و هم 2500 کیلوگرم و مشخصات X7 رو 2700 کیلوگرم زده و مشخصات GLS رو 2350 کیلوگرم.
          من در مورد وزن تسلا مدل X همونطور که گفتم اطلاعی ندارم جز مشخصات CARWOW ولی در مورد وزن X7 مشخصات به این شکله
          نسخه Xdrive 40i وزن کمی بیش از 2400 کیلوگرم
          نسخه Xdrive 50i وزن کمی بیش از 2500 کیلوگرم
          نسخه X7 M50i وزن بین 2600 تا 2700
          ((حرف آخر.من مشخصات درگ CARWOW رو گفتم که قبل درگ خودش لیست کرده. همین الان میتونی کامل تماشا کنی این رقابت رو. اما اگه پیداش نمیکنی من از وزن X7 و تسلا X در این رقابت که لیست کرده اسکرین شات میگیرم و میتونید ببینید.))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. MAHDI

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          چقدر این بحث طولانی شد.البته بحث سره این ماشین ها نیست.سره اینه که من از خودم حرف نزدم و مشخصاتی که یه مجله خیلی معتبر هستش رو فقط براتون نوشتم.
          شاید هم اشتباه شما این بوده که وزن تسلا X معمولی رو با وزن تسلا X P100D اشتباه گرفتید. اما در مورد وزن X7 که الان چندین مجله رو سرچ کردم که همونطور که گفتم در تیپ های مختلف که موتور متفاوت دارن از 2400 کیلوگرم شروع و به 2700 کیلوگرم ختم شده.
          خوب اگه خودتون کلیپ CARWOW رو دیدید که هیچ ولی اگه نتونستی پیداش کنی الان چند دقیقه است که از مشخصات X7 M50i تو این مجله اسکرین شات گرفتم که عدد کاملا مشخصه. و الانم وزن تسلا X رو انتخاب میکنم که دقیقا 2200 کیلوگرم زده.
          اگه راست یا دروغه دیگه دست CARWOW هستش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ♤Angus_812♤

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      خیلی عذر میخوام ولی شما عشق بی ام و دارید
      چرا نتایجو به نفعش تموم میکنید
      من پبچ اینستگرام این مجله هارو دارم و فقط دو تا از نتایجی که گفتین درست بود
      من خودم عاشق بنز و بی ام و هستم
      ولی این کامنت شما خیلی دیگه تعصب داشت

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. MAHDI

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        دوست عزیز چرا الکی انکار میکنید.کدوم رقابت نتیجه اش درست نبود؟!؟!؟؟؟
        پایان هررقابت چه بصورت فیلم باشه و چه بصورت مطلبی باشه پیروز رقابت رو معرفی میکنه بعد شما میگی دوتاش درست بود. مگه من مرض دارم بیام الکی حرف بزنم.اگه اینطور بود چرا باید اسم مجلات رو میگفتم.بعضی از این مجلات رو ترجمه شده رقابت هاشون رو هم سایت های داخلی گذاشتن.
        جالب اینجاست میگی دوتاش درست بود درحالی که دوتا رقابت های CARWOW در پایان خیلی ساده انتخاب میکنه پیروز رقابت بین GLS و X7 و X7 و رنجروور /مجله کارانددرایو هم که بین GLS و X7 هستش بازم در پایان X7 رو انتخاب میکنه. مجله The Straight که در پایان هردو داور X7 رو انتخاب میکنن.دیگه باقی پیشکش.
        یعنی اینا به تنهایی میشن 4 پیروزی بعد شما میگی 2 تا!!!!
        که مشخص میکنه من درست میگم یا شما.من مرض ندارم بیام حرف الکی بزنم که تمام بحث های گذشته ام رو زیر سوال ببرم.هرچند باشما نمیشه بحث کرد. مثل زمان گیری های پیست که بعضی از دوستان چون ماشینی که ازش بدشون میاد زمان بهتری رو ثبت کرده کل مجله رو انکار میکردن.

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. ♤Angus_812♤

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (428 ديدگاه)

          اگه به حرف شما باشه بله ۴ تا پیروزیه
          ولی چیزی که من دیدم ۲تا بود(از بین اونایی که گفتی)
          بازم شما متعصبی و حق داری x7 همیشه برنده بدونی

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. سینا BMW

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        من خودم از عاشقان بی‌ام‌و هستم ولی X7 قیافش خوب نیست و اگه با قیافه ی سری ۵ یا ۸ تولید میشد بهتر بود ، انتخاب من لندروور و GLS و سپس کادیلاک

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سینا BMW

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          البته این عکسی که گذاشتن X7 خیلی بهتر در اومده و اگه چراغاش یکم بزرگ تر بود خوب میشد

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. MAHDI

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        دوستان یه زحمت بکشید خودتون این مجلات رو سرچ کنید.اول رقابت car and driver رو که بصورت مطلب هستش بین X7 و GLS و بعد اگه فیلتر شکن دارید کانال مجله CARWOW رو سرچ کنید و کلیپ رقابت X7 و GLS و همینطور رقابت دیگه این مجله بین X7 و رنجروور (نیازی نیست حتما ترجمه اش رو بدونید چون خیلی ساده در پایان خودروی پیروز رو انتخاب میکنه و اگه میتونید ترجمه کنید که چه بهتره. و بعد رقابت کامل X7 و GLS که مجله THE STRAIGHT انجام داده که دو مجری داره که در یه رقابت خیلی خیلی کامل در تمام بخش ها X7 و GLS رو بررسی میکنن و در پایان هردو مجری از دید خودشون خودروی برتر رو انتخاب میکنن که برعکس اکثر رقابت های این مجله که نظرهاشون متفاوت هستش در این مجله هردو X7 رو انتخاب میکنن.
        یه رقابت دیگه که یادم رفت بگم مجله apto napk هستش که در 5 koneco میتونید مطالعه اش کنید که رقابت بین
        ب ام و X7 و رنجروور هستش که بصورت مطلب هستش که در پایان امتیاز ها به این شکل گرفته شدن.
        *ب ام و X7 M50امتیاز بدست آورده// 8.6 امتیاز
        *لندروور رنجروور امتیاز بدست آور // 8 امتیاز
        (اینارو گفتم چون این دوستمون خیلی راحت برمیگرده میگه فقط دوتاش نتیجه اش پیروزی X7 بوده در حالی که اگه رقابت های CARWOW خودش به تنهایی 2 دوتا هستش و باقی بماند.
        هرچند بجای انکار خیلی راحت میتونست بگه برای من نتیجه اونا مهم نیست و من ماشین مورد علاقه خودمو دوست دارم.. اما این توضیحات رو دادم چون ایشون نتیجه رو انکار میکنه. و الا ممکنه مجله دیگه ای همین رقابت هارو انجام بده و نتیجه عکس باشه.اما این مجلات که فعلا اینا رقابت بین خودروهای بالا رو انجام دادن این نتیجه رو داشته. ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ♤Angus_812♤

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (428 ديدگاه)

          من انکار نکردم
          از تعداد دیس لایک هام معلومه
          فقط نتیجه ها رو با اختلاف اشتباه گفتی

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. MAHDI

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        باشه شما حرف خودتو زدی.بقیه هم میتونن سرچ کنن و ببینن.از کی تا حالا دیسلایک نشون میده کی راست میگه.مشخصه که سختشونه ماشین مورد علاقشون در یه رقابت شکست خورده نمیتونن تحمل کنن.

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. ♤Angus_812♤

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (428 ديدگاه)

          من طرفدار هر دو هستم
          درسته لایک و دیسلایک حیقیت و دروغو نشون نمیده
          ولی به عنوان یه طرفدار ماشین اطلاعات درست برام ارزش داره
          نه هر حرفی از هر کسی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. Saman

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (181 ديدگاه)

    نخست : کادیلاک اسکلید. دوم : رنجروور. سوم :لینکلن ناویگیتور. البته مرسدس gls هم خوبه ولی ظاهرش اشکال داره و شبیه ماشینهای خدماتی پستخانه هستش و قابل قیاس با رنجروور و کادیلاک نیست و بیشتر قابل قیاس با آئودی q7 و bmw x7 هست و هنوز زوده که با بزرگانی چون کدی و رنجروور و لینکلن قیاس شود.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مانی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      دنیا‌های موازی وجود داره؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Farzad

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    فقط و فقط رنجرور و دیگر هیچ ، فوق تخصص این کلاس

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. کوروش

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    در برترین های بیمر بس که چند شرکت معروف امریکایی با اشتراک تکنولوژی بازم پشت سر x7 ماندن واقعا x7 نیاز به تست نداره برتری در همه زمینه ها از پشت صفحه نمایش معلومه اسکالید در این رقابت از قبل باخته …

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      اینکه نسل قبلی اسکالید با پنج شش سال سن هنوز از X7 جدید و تازه‌نفس فروش بیشتری داره کاملاً نشون میده کی از قبل باخته

      موافقم 0
      مخالفم 1
  14. حسن

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1335 ديدگاه)

    با اینکه نویگیتور واقعا شگفت انگیز و محشره انتخاب من کادیلاک اسکالیده .
    عکسها هم نشون میده که هیکل بعضی ها کوچیکه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حسن

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1335 ديدگاه)

    نماد سگمنت فول سایز دنیای خودرو : کادیلاک اسکالید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Shelby

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (13 ديدگاه)

      اولا همه شیک و تر تمیزند…
      نظر من اول کادیلاک با همین رنگ قهوه ای بعد رنجروور البته نسخه اتوبیوگرافی بعد X7…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Elmiraj

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3105 ديدگاه)

      شاه این کلاس جیپ گرند واگونیر خواهد بود….
      .
      بزودی جنگ خونینی بین اسکالید و گرند واگونیر شروع میشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. Khan

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (362 ديدگاه)

    رنجروور رو انتخاب کردم چون واقعا یه چیز دیگه است. انتخاب دوم اگر میخواستم داشته باشم بنز ولی نه این مدل بلکه نسخه AMG چون اصلا یه چیز دیگه میشه با جلو پنجره پانامریکانا. این مدل اصلی به دلم نمیشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. یوسف

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (939 ديدگاه)

    آقایی این کلاس فقط ماله رنجروره
    فقط رنجرور
    بعد اسکلاید
    بعدشم……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سینا BMW

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    از پدال میخوام که این جور مطالب رو زیاد بزاره، بهترین نوع مطلب هستن البته به همراه بررسی تاریخچه
    خیلی ممنون بخاطر این مطالب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Sajjad

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    خداوکیلی این طراحی لایق اسم بنز هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سید علیرضا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (218 ديدگاه)

    .
    انتخاب اول من اسکالید، دوم gls

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. پيمان

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    همشون بی نظیرن!! و اسطوره های کلاس فول سایزا هستن! هرچند بایدمنتظر نسل جدید جیپ واگونیر هم باشیم که دقیقاً میاد تو همین کلاس.. ولی لینکلن navigator از نزدیک واقعاً به معنای لغت با شکوهه .. مخصوصاًتو شب وقتی چراقاش روشنه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    این همه عکس از کابین فیس لیفت شده رنجرور موجوده، اومدین عکس مدل قدیمی رو گذاشتین؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. آریا ماشین

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    انتخاب من gls 63 هست که پرفورمنس فوق العاده رو با لاکچری بودن ترکیب کرده اما به خاطر اختلاف قیمتش مدل gls 580 در رقابت هست که انتخاب من نیست . رنجروور هم قیمت بسیار بالایی داره و آمریکایی ها هم کمتر روی عملکرد رانندگی تمرکز کردن . انتخاب من بی ام و x7 m50i که همه ویژگی ها رو با هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    قطعا GLS.
    اما رنجروور و اسکالید هم انتخاب های سختی هستن.
    وقتی به عکس اکس هفت رسیدم متوجه شدم چقدر بی تناسبه سر جلوش با کل بدنه چون دیگه از عکاسی با زاویه خاص خبری نبود تا ما‌شین رو با ابهت تر نشون بده. شاید شبیه تنها چیزی که نیست یه شاسی بلند فول سایزه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Mohammad khalili

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    من کادیلاک اسکالید دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. عشق فقط ماشین آمریکایی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    انتخاب اول و آخر من کادیلاک اسکالید
    کادیلاک اسکالید 2021 کاخ متحرک فوق لوکس با فناوری های بسیار پیشرفته در رانندگی ❤️❤️❤️???????? لینکلن نویگیتور هم که جای خود دارد ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمدرضا

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اینجا اگه جی کلاس بود بیشترین رای رو میاورد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا