چشم انداز

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)

دنیا در حال تغییر و تحول است…
بنا بر برخی دلایل، هم‌اکنون زمانی پر سروصدا در ایالات‌متحده است و بازار خودرو نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشد. هر کلاس خودرویی تحولی بزرگ را به خود می‌بیند و مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، خریداران بیش از گذشته با دست باز به انتخاب خودرو می‌پردازند.
اکثر این تغییرات به فشارهای مربوط به بازار مرتبط است. قیمت سوخت پایین آمده و انتظارات بالا رفته است. رشد درخشان کراس اوورها ادامه یافته است درحالی‌که شاسی بلندهای سنتی و مرسوم کمی کنج عزلت برگزیده‌اند. خودروهای الکتریکی شاخص سرانجام به راه‌ها قدم گذاشته‌اند و محدوده‌ی حرکتی و کاربردی همانند خودروهای بنزینی دارند. خودروهای هیبریدی نیز جایگاه جدیدی پیداکرده‌اند و شاسی بلندهای کوپه مانند نیز نسبت به قبل از مقبولیت بالاتری برخوردارند. مهم نیست که چه کلاسی باشد، خودروها به آخرین تکنولوژی‌ها مجهز شده‌اند و کارایی بالاتری دارند.

VW T-Prime Concept GTE
آنچه در پیش می‌آید، داغ‌ترین و جدیدترین خودروها، تراک ها، کراس اوورها، شاسی بلندها و ون‌ها و همه‌ی آن چیزی که است که در چند سال آینده به بازار خواهد آمد. این یک لیست جامع است اما از برخی خودروها در آینده بیشتر خواهیم شنید. این‌ها خودروهای تولیدی واقعی هستند که در چند سال آینده قادر به خرید آن‌ها خواهید بود. به آینده خوش‌آمدید!

شورولت تراورس
کراس اوور بزرگ شورولت از پلتفرمی که در کادیلاک XT5 و جی ام سی آکادیا بکار رفته استفاده خواهد کرد. این کراس اوور به لطف معماری جدید سبک‌وزن‌تر شده و احتمالاً از همان پیشرانه‌ی به‌روز شده‌ی آکادیا که نسخه‌ای ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری است بهره خواهد برد. این پیشرانه می‌تواند با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک جدیدی که با همراهی فورد توسعه یافته جفت شود.

2017-Chevy-Traverse-front-view
برخلاف آکادیا، تراورس ردپاهای اصلی نسل قبل را دنبال خواهد کرد. تراورس با ۳ ردیف صندلی و سیستم چهارچرخ محرک در دسترس خواهد بود.
زمان عرضه: بهار ۲۰۱۷
قیمت: ۳۳۰۰۰ دلار (تخمینی)

Chevrolet-Traverse-front-three-quarter
فورد اکسپدیشن
شاسی‌بلند فول سایز فورد همانند F-150 از بدنه‌ای آلومینیومی استفاده خواهد کرد که باعث کاهش وزن قابل‌توجه این مدل خواهد شد. نیروگاه این خودرو پیشرانه‌ای ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری اکوبوست خواهد بود و در کنار آن پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری نیز به‌صورت آپشن در دسترس خواهد بود. این خودرو همچنین از گیربکس ۱۰ سرعته ی جدید شرکت نیز استفاده خواهد کرد.
زمان عرضه: ۲۰۱۷
قیمت: ۴۷۰۰۰ دلار (تخمینی)

2018-Ford-Expedition-2
فولکس واگن تی کراس
برادر کوچک‌تر تیگوان کراس اوور تماماً جدید ساب کامپکت خواهد بود. فولکس هنوز نام اصلی را مشخص نکرده اما بهترین حدس ما به کانسپت تی کراس برمی‌گردد که در موتورشو ژنو معرفی گردید.
همانند مدل کانسپت، این خودرو از پلتفرم بکار رفته در سایر ساخته‌های این شرکت استفاده خواهد کرد.
زمان عرضه: ۲۰۱۸ (تخمینی)
قیمت: ۲۰۰۰۰ دلار (تخمینی)

نیسان آرمادا
این خودرو دیگر روی پلتفرم تیتان ساخته نخواهد شد. آرمادا بر پایه‌ی پاترول پی‌ریزی شده و از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری و گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک استفاده خواهد کرد. نیسان فاصله‌ی بین محورهای آرمادا را کاهش داده و بر پهنا و طول آن افزوده و از وزن کلی خودرو نیز کم کرده است.

2017-Nissan-Armada-front-three-quarter-e1455057597430
نیسان این خودرو را کماکان با تریم های SV،SL و پلاتینیوم عرضه می‌کند.
زمان عرضه: تابستان ۲۰۱۶
قیمت: ۴۴۰۰۰ دلار (تخمینی)

فولکس‌واگن کراس بلو
فولکس در حال تدارک کراس اوور ۳ ردیفه ی جدیدی برای مقابله با تویوتا هایلندر و هوندا پایلوت است. ما هنوز نام اصلی و مدل این خودرو را نمی‌دانیم اما نسخه‌ی تولیدی می‌تواند از خط‌ مشی کانسپت کراس بلو که در تصویر مشاهده می‌کنید پیروی نماید.

Volkswagen-CrossBlue-concept-front-side-view(1)
کراس اوور میدسایز فولکس از پلتفرم MQB این کمپانی استفاده خواهد کرد و می‌تواند از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری پاسات یا ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو بهره‌مند گردد. همچنین نسخه‌های هیبرید و پلاگین هیبرید نیز در دسترس خواهند بود. مدل جدید به‌طور خاص برای بازار آمریکا تدارک دیده می‌شود.
زمان عرضه: اواخر ۲۰۱۶
قیمت: ۳۳۰۰۰ دلار (تخمینی)

لندروور دیسکاوری
کانسپت دیسکاوری ویژن نسل آینده‌ی دیسکاوری را نشان می‌دهد. لندروور می‌گوید که این خودرو بین رنجروور و مدل‌های در شرف عرضه‌ی دیفندر قرار خواهد گرفت.

Land-Rover-Discovery-Vision-Concept-front-side-view
انتظار می‌رود که دیسکاوری از پیشرانه‌های موجود که شامل نمونه‌های ۴ سیلندر توربودار و نسخه‌های ۶ و ۸ سیلندر سوپرشارژردار هستند استفاده کند. نمونه‌های ۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزل و ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل را نیز نباید فراموش کرد. نسخه‌ی هیبرید نیز در دسترس خواهد بود و احتمالاً این پیشرانه‌ها به گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک متصل خواهند شد.
زمان عرضه: ۲۰۱۷ (تخمینی)
قیمت: ۴۰۰۰۰ دلار (تخمینی)

لینکلن نویگیتور کانسپت
درهای گالوینگ غیرعملی و رکاب‌های آبشاری این کانسپت، نویگیتور ۲۰۱۸ را نمی‌سازند. در داخل کابین صندلی‌های گرم و سرد شونده‌ای که در ۳۰ جهت تنظیم می‌شوند و در کانتیننتال معرفی شده‌اند احتمالاً وجود خواهد داشت.

Lincoln Navigator concept
Lincoln Navigator concept
زیر کاپوت نیز می‌تواند پیشرانه‌ی آشنای ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری اکوبوست استفاده‌شده در F-150 با قدرت بیش از ۴۰۰ اسب بخار بکار رود. گیربکس نیز احتمالاً نسخه‌ی دوباره تنظیم‌شده‌ی ۱۰ سرعته ی اتوماتیک رپتور خواهد بود.
زمان عرضه: تابستان ۲۰۱۷
قیمت: ۶۵۰۰۰ دلار (تخمینی)

مینی کانتری‌من
نسل آینده‌ی کراس اوور کانتری من به دیگر مدل‌های کوپر خواهد پیوست و همانند آن‌ها از شاسی جدید استفاده خواهد کرد. پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو و ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو به همراه نسخه‌ی پلاگین هیبرید، احتمالاً تشکیل‌دهنده‌ی قوای محرکه خواهند بود. انتخاب‌های گیربکس نیز می‌تواند ۶ سرعته ی دستی و ۶ و ۸ سرعته ی اتوماتیک باشد. این خودرو همچنین سیستم چهارچرخ محرک را پیشنهاد خواهد داد.
کانتری من تنها کراس اوور ۴ درب مینی و بزرگ‌ترین مدل این خودروساز باقی خواهد ماند. پیشرانه و گیربکس این خودرو قبلاً در مدل‌های کلابمن و کوپر هاردتاپ استفاده شده‌اند.
زمان عرضه: ۲۰۱۷ (تخمینی)
قیمت: ۲۵۰۰۰ دلار (تخمینی)

Mini-Countryman-spied-front-three-quarter-03
پورشه کاین
کاین جدید بر پایه‌ی پلتفرم جدید MLB شکل می‌گیرد و سبک‌تر از نسل فعلی می‌باشد. پورشه ظاهر عضلانی‌تری به این شاسی‌بلند بخشیده و نمای داخل کابین نیز گیراتر از قبل خواهد بود.
انتظار می‌رود که پیشرانه‌ها همان نسخه‌های قبلی شامل ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری،۶ سیلندر ۳.۶ لیتری توئین توربو،۶ سیلندر سوپرشارژدار هیبرید و ۸ سیلندر ۴.۸ لیتری توئین توربو باشند.
زمان عرضه: اواخر ۲۰۱۷
قیمت: ۶۰۰۰۰ دلار (تخمینی)

ولوو XC40
این کراس اوور کوچک کاملاً جدید است. این خودرو بر پایه‌ی معماری جدید مدولار ولوو و با همراهی جیلی شکل گرفته است.

Volvo 40.1 Concept
Volvo 40.1 Concept
احتمالاً پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ولوو در این مدل بکار گرفته خواهد شد و نسخه‌ی هیبرید نیز وجود خواهد داشت. ممکن است پیشرانه‌های ۳ سیلندر نیز به میدان آیند.XC40 پلتفرم یکسانی را با سدان جدید S40 و واگن V40 به اشتراک خواهد گذاشت.
زمان عرضه: ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸
قیمت: ۳۴۰۰۰ دلار (تخمینی)

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ناسا

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    ایران خودرو و سایپا بی وجود یک ذره یاد بگیرن ببینن اینها چی میدن به ملتشون.بعدش ایران خودرو چی میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. masoud v12

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (145 ديدگاه)

    مهندسی پیشرفته در صنایع خودروسازی کاملا واضح و آشکار در تمامی کمپانیهای دنیا رو به جلو در حرکته هم از لحاظ طراحی و هم تکنولوژی البته بجز از کشور عزیزمان ایران! اینگونه که پیداست رقابت خودروسازها در آینده دیدنی تر خواهد شد در این مطالب بالا هم واقعا لینکن خیلی خوش درخشیده در ضمن وقتی آدم قیمت پورشه کاین رو میبینه فقط افسوس میخوره 60000 دلار! یعنی با دلار 3500 تومان تقریبا میشه 200 میلیون که با این پول اینجا میتونی یک اپتیما نیو فیس بخری که اصلا قابل مقایسه نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علي رضا

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (229 ديدگاه)

    مهم نیست فلان خودروسازی مال کدوم کشوره و زیر شاخه کدوم شرکته، مهم اینه که با وجدان کار کنه و ماشین خوب ارائه بده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ولوو، ماشین خیلی باحالی زده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. دانیال

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (92 ديدگاه)

    چه ماشینایی هستن لامصب وای
    ولی اون نیسان با فورد چه خشنن میگن بیا سوار شو بریم افرود
    ماشین های ایرانی هم میگن بیا سوار شو بریم چند تا رفیق تعمیرکار جدیدپیدا کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. walid

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (102 ديدگاه)

    ولوو خیلی ناجوره خخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایرانی

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (612 ديدگاه)

      خب این مدل ولوو یه شاسی بلند کوچیکه…. و کانسپت… طرح نهایی و اصلیش نیست….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ali

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    همچنان دم امریکاییها گرم به خصوص اون خوشگله نویگیتور از لینکلن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. moein

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    نیسان آرماراد کپی پاتروله قیافش با زره بین باید تشخیص داد.
    حالا بدو خوبش بماند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اکبر

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11 ديدگاه)

      اسم نیسان پاترول در آمریکا آرمادا هستش دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. کاوه آهنگر

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (99 ديدگاه)

    چقدر عجیب!! چرا شاهکاری به نام لکسس LC500 در این لیست وجود نداشت؟؟ این motortrend هم یه چیزیش میشه ها!! ارزش مطلبش با نبودن اسم ال سی 500 پایین اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احسان(احسان سابق)

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    کاملا مشخصه اکسپدیشن جدید شبیه F150ه.اما اون ناویگیتور چه باحاله.خیلی فضایی و جالب شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. shahin

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    اگه لینکلن واقعا اینو بسازه که خدای لوکس ها میشه.فکر کن با این در و پله ها جلو یه رستوران شیک وایسی و بخای پیاده بشی بری تو. امکان نداره ماشین دیگه ای بتونه در مقابل سلطنتش قد علم کنه,تا درش باز بشه همه غلاف میکنن :)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. vahid porsche

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (474 ديدگاه)

    نمای داخلی لینکلن فوق العادس من که خیلی شیفتش شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا