چشم انداز

مهم‌ترین مدل‌های جدید صنعت خودرو

سال جاری میلادی، به نسبت شاهد رشد ارائه مدل‌های جدید در صنعت خودرو بوده‌ایم. در همین حال، در بسیاری از دیگر مدل‌ها، تجدیدنظر کلی در طراحی صورت گرفته و یا تکنولوژی‌های جدید اضافه شده است. در ادامه، ۱۷ مورد از مهم‌ترین خودروهای جدید ۲۰۱۵ را مرور می‌کنیم.

آکورا TLX

در ادامه سیاست‌های هوندا مبنی بر تمرکز برند آکورا بر کراس‌اورها، آکورا TLX جایگزین مدل‌های TL و TSX در سری سدان‌های آکورا شده است. TLX طراحی بسیار خوبی دارد و با توجه به قیمتش، بهترین سیستم تعلیق ممکن را دارد.

آلفا رومئو ۴C

یک خودروی ۲ سرنشینه خارق‌العاده با شاسی فیبرکربن و طرح موتور میانی؛ آلفا رومئو ۴C ممکن است دارای حجم تولید بزرگی نباشد، ولی نشانه‌ای واضح از تمایل فیات-کرایسلر برای بازگرداندن آلفا رومئو به بازار امریکا است. این مدل، اگرچه ضعف‌هایی از لحاظ دینامیکی دارد؛ ولی در عین حال، برای هدف اصلی خود که شناسایی برند آلفا رومئو است، مناسب بوده است.

آئودی A3

A3 خانواده‌ای جدید و حساس از خودروهای کوچک برای برند آئودی است. زمانی که تمام خودروهای این سری در معرض فروش قرار بگیرند، سری A3 شامل سدان، واگن، کانورتیبل، دیزل‌ها، مدل‌های اسپورت و یک هاچ‌بک پلاگین هیبرید خواهد بود. آئودی همچنین با اضافه کردن Q3 کراس‌اور کامپکت به دنبال مقابله تهدیداتی مانند مرسدس‌های CLA و GLA است.

ب‌ام‌و i8

ب‌ام‌و i8 نوع جدیدی از خودروهای با عملکرد بالا و یک کوپه گران‌قیمت از خودروساز باواریایی است. i8 هم سریع است و هم هندلینگ بسیار خوبی دارد. در همین حال، از یک بدنه فیبر کربنی و نیرومحرکه الکتریکی بهره می‌برد. این مدل، به نوعی آینده خودروهای ب‌ام‌و با عملکرد بالا، حداقل با نشان i است.

BMW i8 2015
BMW i8 2015

شورولت کلرادو / جی‌ام‌سی کانیون

کلاس تراک‌های متوسط بالاخره صاحب ورودی‌های جدیدی برای مدل ۲۰۱۵ شد. شورولت کلرادو و جی‌ام‌سی کانیون به بازار عرضه شدند تا سهمی از فروش تویوتا تاکوما یا نیسان فرونتیر را به خود اختصاص دهند. جنرال‌موتورز می‌گوید که این تراک‌های جدید از لحاظ قدرت، یدک‌کشی و ظرفیت بار در کلاس خود بهترین هستند.

فورد F-150

فورد F-150 جدید یکی از مهم‌ترین مدل‌های جدید صنعت خودرو است که دلیلش تنها پرفروش‌ترین بودن برای دهه‌ها در بازار امریکا نیست. این خودرو در مدل جدید خود از بدنه آلومینیومی استفاده کرده و همین‌طور یک سری موتورهای کوچک‌تر و توربو برای پیشرانه اضافه کرده است. فورد در این مدل، به فکر رقابت در زمینه مصرف سوخت نیز بوده است. ولی باید دید که آیا خریداران به یک خودروی سبک‌وزن در یک کلاس خودروهای سنگین‌وزن روی خوش نشان خواهند داد یا خیر.

فورد موستانگ

خودروی مدل ۲۰۱۵ موستانگ دارای یک طراحی جدید، یک شاسی پیشرفته، یک کابین مجلل‌تر و سه نوع موتور برای پیشرانه است که شامل یک موتور توربوی جدید چهار سیلندر نیز می‌شود. موستانگ همچنین صاحب اولین سیستم تعلیق مستقل خود شده است و می‌خواهد همچنان شرایط خود را در برابر رقبایی چون چلنچر هل‌کت و شورولت کامارو حفظ کند.

2015 Ford Mustang F-35 Lightning
۲۰۱۵ Ford Mustang F-35 Lightning

هیوندای جنسیس سدان

جنسیس (Genesis) به معنی پیدایش است و مطابق همین معنی، مدل جنسیس به دنبال پیدایش عصری جدید در هیوندای بوده است. در هیوندای جنسیس ۲۰۱۵ نیز به نظر می‌رسد که خودروساز به دنبال شیرجه‌ای عمیق‌تر در این جاه‌طلبی بوده است. با بهینه‌سازی‌های انجام شده در مواد و ساخت و تکنولوژی‌های ایمنی هوشمند، احتمالاً لکسسی‌ها احساس خطر زیادی کرده‌اند.

جیپ رنگید

جیپ رنگید یکی از مدل‌های جدید کامپکت کاربردی در بین مدل‌های ۲۰۱۵ است. در این مدل، تخصص فیات در خودروهای کوچک و کم‌مصرف با سرسختی و طراحی منحصر به فرد جیپ آمیخته شده است. رنگید رقیب سرسختی برای کامپکت‌هایی مانند کیا سول است که در عین حال، قابلیت آفرود بسیار خوبی دارد.

لینکلن MKC

لینکلن MKC در واقع اولین مدل چشمگیر لینکلن پس از ارائه MKZ در ۲۰۰۶ بوده است. MKC به صورتی مشابه با فورد اسکیپ، تنها با موتورهای توربو عرضه شده و دارای پلتفرم و کابین اختصاصی خود است؛ امکاناتی مانند دکمه فشاری برای تعویض دنده.

مرسدس‌بنز کلاس C

مرسدس‌بنز کلاس C همیشه جزئی از کلاس خودروهای لوکس از دهه ۱۹۹۰ میلادی بوده است. در حاضر نیز اندکی رشد پیدا کرده و ساخت آن به خانه جدید، کارخانه مرسدس در آلاباما منتقل شده است. در همین حین، تغییر بزرگی به خود دیده است: مرسدس‌بنز کلاس C مدل ۲۰۱۵.

پورشه ماکان

ماکان یکی از اجزای اصلی نقشه پورشه برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی بازار خودروی امریکا است. ماکان جثه به نسبت کوچک‌تری نسبت به مدل موفق پورشه کاین دارد و به نوعی هم‌خانواده آئودی Q5 به شمار می‌رود. مدل پایه این خودرو، هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ عملکرد به آئودی نزدیک است. ماکان توربو با سیستم تعلیق پرمیوم و کشش مناسبش، نمونه کامل از یک «شاسی‌بلند» است.

Porsche macan turbo
Porsche macan turbo

سوبارو لگاسی / سوبارو اوت‌بک

مدل‌های سوبارو لگاسی و اوت‌بک خودروهای سایز متوسطی هستند که شاید بالاخره بتوانند سوبارو را به نقطه بالاتری در رده‌بندی بازار خودرو پرتاب کنند. این خودروها با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک استاندارد خود، جایگزینی مناسب برای مدل‌هایی مانند هوندا آکورد، نیسان آلتیما و فورد فیوژن در شرایط آب و هوایی مختلف به شمار می‌روند. همچنین مصرف سوخت ترکیبی آن‌ها به ۷/۸ لیتر می‌رسد. سیستم جدید اطلاعات و سرگرمی سوبارو و سیستم‌های دستیار راننده «آی‌سایت» از مهم‌ترین تکنولوژی‌های جدید این خودروها هستند.

فولکس‌واگن گلف / فولکس‌واگن GTI

فولکس‌واگن گلف یک هات-‌هاج‌بک واقعی بوده، ولی هرگز به عنوان نمادی از یک کلاس خودرو شناخته نشده است. فولکس‌واگن گلف مدل ۲۰۱۵ با پیشرانه جدید، بدنه سبک‌تر و تریم‌های مختلف، آمده است تا اندکی شرایط موجود را بر هم زند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۲ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (248 ديدگاه)

    همشون عالی بودن سال 2015 صنعت خودرو یه حرک رو به جلوی خوب داشت موتور های کم مصرف تر با آلایندگی کمتر و طراحی زیبا تر اما تواینا جنسیس زیادی جوگیر شده هر سال یه پرش سه گام میزنه
    راسی فهمیدید تو لیست کیفیت امسال کیا بالاتر از لکسس قرار گرفت !!
    از هر 100 دستگاه خرابی اویۀ کمتری داشت جالبه گفتند کادنزا به تنهایی باعث ترقی شدید کیا در این لیست شده
    واقعاً کادنزا رو دوست دارم از کل کره ای ها سواس خیلی با صلابته جلف بازی و دوونه بازی درنمیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      به نظرم مدل های اکورا تی ال ایکس،فورد موستانگ2015 و جنسیس جدید از تاثیر گذار ترین مدل ها باشند….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد 7

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (103 ديدگاه)

        به نظر من i8 آدمو به آینده میبره.
        هیوندای هم روی جنسیس فوق العاده کار کرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. hrf

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    a3 خیلی دلبری میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. hrf

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    فکر کنم بعد از دو سال 100 تا دیدگاه گذاشتم. ب این میگن عضو فعال :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پیترپن

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (37 ديدگاه)

      این نشونه خاص بودن شماست مثل لامبو ونتو-لافراری- پراید :-D :D =D

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hrf

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (381 ديدگاه)

        متچکرم از تفسیر زیباتون:D

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. سجاد

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    فقط موستانگ!!!!!!!
    چه جذبه ای!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. peugeot200

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (119 ديدگاه)

      اما هرچند من پژو ترجیح می دهم
      چون مصرف کمتری داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. محمد

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    از نظر من موستانگ و i8 بهترینهاشون هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Nissan GTR

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    A3 یه چیز دیگست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ادریس( ♪♫Edi سابق)

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    به آئودی A3 خیره شدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ARVIN

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    MERCEDES BENS GT VISIONاین خودروی زیبا رو نگاه کنید محشره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ahmad..F12

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    انیس جان ممنون
    همگی این خودروها عالی هستند
    علی‌الخصوص…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. reza

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    صنعت خودرو سازی پیشرفت بسیار عایی در سال 2014 داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. نوید (6*6)

    ۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    پس لندکروز

    و G63-6*6

    چرا نیستند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا