چشم اندازسایر خودروهای آسیاییسایر خودروهای آمریکاییسایر خودروهای اروپایی

به دوبی 2011 خوش آمدید!

***   گزارشی جامع از مهم‌ترین خودروهای نمایشگاه بین‌المللی دبی ۲۰۱۱  ***

امسال نیز نمایشگاه بین‌المللی دبی در تاریخ دهم لغایت چهاردهم نوامبر در سالن اصلی مرکز همایش‌ های بین‌المللی دبی برگزار شد. در نمایشگاه امسال بیش از ۱۶۰ شرکت از سراسر جهان حضور داشته و در مساحتی بالغ بر ۶۰ هزار متر مربع غرفه‌های خود را برپا کردند . . . .

**********************************************

Bugatti 16-4 Veyron Grand Sport Middle East Edition

۱)) برادران گرند اسپرت، حتی اجازه نفس کشیدن هم به هیچ‌کدام از خودروهای نمایشگاه را ندادند؛ البته به غیر از یک مورد!

ظاهرا فروش ویرون در کشورهای خاورمیانه آنقدر بالا بوده که بوگاتی یک نسخه اختصاصی از گرند اسپرت‌ها را برای این بازار درنظر گرفته. به هر حال قرار است از این مدل‌های سه گانه تنها ۴۵ دستگاه تولید شود.

اما نمونه اول گرنداسپرت دارای بدنه‌ای آبی رنگ به همراه فیبرهای آبی رنگ بود. بکار بردن صفحات آلومینیومی پولیش شده، استفاده از چرم‌ های Indigo برای داشبورد و همچنین تریم کربنی آبی‌ رنگ کابین از دیگر مشخصه‌های این ابر خودروست. برچسب قیمت درنظر گرفته شده برای این مدل عدد ۲,۳۷۰,۰۰۰  دلار را نشان می‌داد. نمونه دوم با رنگ زرد بدنه به همراه فیبرکربن و رینگ‌های مشکی خود و همچنین صندلی‌های زرد رنگ و بازهم تریم فیبرکربنی کابین، قیمتی معادل ۲,۱۵۰,۰۰۰ دلار داشت. آخرین گرنداسپرت نیز با بدنه‌ای آلومینومی و فیبرکربن‌هایی سبز رنگ در غرفه بوگاتی خودنمایی می‌کرد. برای نمای درونی آن نیز همانگونه که حدس می‌زنید از تریم کربنی سبز رنگ استفاده شده. این مدل نیز همچون نمونه اول ۲/۳۷ میلیون دلار می‌ارزید.

گفتنی است بوگاتی ویرون گرنداسپرت دارای ۱۰۰۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است. شتاب صفرتاصد این خودروی ۱۹۹۰ کیلوگرمی، ۲/۷ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز در حدود ۴۰۷ کیلومتر برساعت خواهد بود. قیمت این رودستر افسانه‌ای در حالت پایه به حدود ۲/۱ میلیون دلار می‌رسد.

**********************************************

Peugeot 2009 SR1 Concept

۲)) مفهومی SR1 پژو یک خودروی هیبریدی است. مهندسان در این مدل از تکنولوژی Hybrid4 بهره گرفته‌اند. در این خودرو یک موتور بنزینی ۱/۶ لیتری با قدرت ۲۱۸ اسب‌بخار وظیفه به حرکت انداختن چرخ‌های جلو را برعهده دارد. اما اگر موتور الکتریکی نیز مورد استفاده قرار گیرد، در اینصورت باطری‌های آن وارد عمل شده و قدرت مضاعفی معادل ۹۵ اسب‌ بخار را در اختیار چرخ‌های عقب قرار می‌دهند. در این حالت حداکثر توان خروجی خودرو به ۳۱۳ اسب‌ بخار، مصرف سوخت آن ۴/۹ لیتر و میزان آلایندگی ناشی از تولید CO2 نیز ۱۱۹ گرم در هر کیلومتر خواهد بود.

**********************************************

Subaru Legacy B4 GT300 Mockup

۳)) این ژاپنی مسابقه‌ای که بر پایه آخرین نسل سوبارو لگسی ساخته شده، حاصل همکاری مشترک گروه بین‌المللی سوبارو، شرکت صنایع سنگین Fuji و همچنین گروه مسابقه‌ای R&D Sport است. برای این خودروی ۱۲۷۵ کیلوگرمی ، پیشرانه‌ای چهار سیلندر تخت درنظر گرفته شده که قدرت خروجی آن به کمک توربو به ۳۰۰ اسب‌بخار می‌رسد. این قدرت تماما توسط گیربکس شش سرعته ترتیبی به همه چرخ‌های خودرو منتقل خواهد شد. اما به نظر شما سوبارو چرا این مدل مسابقه‌ای که مربوط به سال ۲۰۰۹ میلادی است را به نمایشگاه ۲۰۱۱ دبی آورده بود؟!

**********************************************

Hamann 2011 SLS AMG Hawk

۴)) شاهین هامان ابتدا در نمایشگاه ۲۰۱۱ ژنو خودنمایی کرد. پیشرانه‌ای هشت سیلندر به حجم ۶/۲ لیتر با خروجی ۶۳۰ اسب‌بخار و گشتاور ۶۸۰ نیوتن‌متر، شتاب صفرتاصد این مرسدس را به ۳/۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن را نیز به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رساند. کاپوت جدید و باله بزرگ فیبر کربنی، رینگ‌های ۲۱ اینچی، اگزوزهایی به قطر ۹۰ میلی‌متر و نهایتا کاهش ارتفاع ۳۰ میلی‌متری تعلیق، از مهم‌ترین مشخصه‌های این خودروست.

**********************************************

Gemballa Porsche Panamera Mistrale

۵)) گمبالا در سال ۲۰۰۹ میلادی که به سراغ پورشه پانامرا رفت، فقط ظاهر این خودرو را تغییر داد و چندان کاری به کار تغییر مشخصات فنی آن نداشت!

تغییر سپر جلو با ورودی هوای بزرگتر، افزودن رکاب‌ های جانبی، استفاده از فیبرکربن‌های فوق سبک ، نصب دیفیوزرهای عقب، کاهش ۴۰ میلی‌ متری ارتفاع تعلیق، رینگ‌های ۲۲ اینچی فورچ‌ کاری شده و همچنین استفاده از دیسک ترمزهای ۴۲۰ میلی‌ متری جلو و ۳۸۰ میلی‌متری عقب از دیگر مشخصه‌ های این سوپرسدان آلمانی خواهند بود.

**********************************************

Porsche 2011 918 RSR Racing Lab

۶)) پروتوتایپ مفهومی پورشه ابتدا در نمایشگاه ۲۰۱۰ آمریکای شمالی معرفی شد. بر روی این خودرو پیشرانه هیبریدی ۹۱۱GT3 R قرار گرفته است.

استفاده از فیبرکربن‌های اختصاصی ساخت پورشه و بکارگیری پلاستیک‌های تقویت‌شده در ساخت شاسی ، وزن این خودروی مسابقه‌ای را به ۱۴۹۰ کیلوگرم رسانده است. قدرت خروجی این خودرو به کمک موتور ۳/۴ لیتری بنزینی و همچنین موتور الکتریکی آن به حداکثر مقدار ۷۶۷ اسب‌بخار در دور بسیار بالای ۹۲۰۰ خواهد رسید. شاید کمی عجیب باشد اما مصرف سوخت چنین خودرویی که شتابی معادل ۳/۲ ثانیه و حداکثر سرعتی برابر ۳۲۰ کیلومتربرساعت دارد، تنها ۳ لیتر در هر یکصد کیلومتر است.

**********************************************

Jaguar 2010 C-X75

۷)) آقای Ian Callum طراح این خودرو می‌گوید: عدد ۷۵ در نام این خودرو بیانگر گذشت ۷۵ سال از زبان طراحی جگوار است.

این گربه وحشی که ماحصل تلاش‌های مهندسان انگلیسی بوده، دارای چهار موتور الکتریکی با باطری‌ های لیتیوم/یونی است که حداکثر قدرت خودرو را به تا مرز ۷۸۰ اسب‌بخار بالا می‌برند. گشتاور عظیم ۱۶۰۰ نیوتن‌متری و همچنین گیربکس تک سرعته آن نیز از دیگر مشخصه‌های بارز این سوپراسپرت الکتریکی است. شتاب صفرتاصد C-X75  حدودا ۳/۴ ثانیه و میزان آلایندگی آن در هر کیلومتر تنها ۲۸ گرم خواهد بود.

**********************************************

Bentley 2012 Continental GTC

۸)) آخرین محصولی که تا به امروز از خط تولید بنتلی بیرون آمده همین کابریوی انگلیسی است که ابتدا در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۱  معرفی شد.

پیشرانه دوازده سیلندر W شکل آن به حجم ۶ لیتر، توانایی تولید ۵۶۷ اسب‌بخار و ۷۰۰ نویتن‌متر گشتاو را داراست. علی‌رغم وزن ۲۴۹۵ کیلوگرمی، بنتلی GTC شتابی معادل ۴/۵ ثانیه خواهد داشت. حداکثر سرعت آن نیز ۳۲۰ کیلومتربرساعت است. میزان مصرف سوخت ترکیبی آن هرچند در حدود ۱۷ لیتر بوده اما با وجود باک ۹۰ لیتری آن دیگر جای هیچگونه نگرانی نیست. فروش این بنتلی با قیمت میانگین ۲۱۲هزار دلار، بزودی زود آغاز خواهد شد.

**********************************************

Lamborghini Gallardo LP570-4 Spyder Performante

۹)) قدرتی معادل ۵۶۲ اسب‌بخار و گشتاور ۵۴۰ نیوتن‌ متری از جمله ویژگی‌های این گاو وحشی ۱۸۶ هزار پوندی است.

وقتی پیشرانه‌ای ده سیلندر به حجم ۵/۲ لیتر درون خودرویی قرار می‌گیرد، رسیدن به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتربرساعت دیگر چندان عجیب نخواهد بود. تنها نکته آزار دهنده پرفورمانته نسبت به رقیبانش شتاب ۳/۹ ثانیه‌ای آن است.

 

**********************************************

Ferrari FF

۱۰)) تنها مدل چهارسرنیشن فراری نیز به دبی آمده بود.

قدرت تولیدی پیشرانه ۱۲ سیلندر آن ۶۶۰ اسب‌بخار بوده که توسط گیربکسی هفت سرعته اتومات به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. فراری FF وزن ۱۸۸۰ کیلوگرمی داشته اما این وزن زیاد در شتاب ۳/۷ ثانیه‌ای آن هیچ خللی وارد نمی‌کند. ۳۳۵ کیلومتر برساعت آخرین سرعتی است که می‌توان با این فراری به آن دست یافت.

**********************************************

Audi Quattro Concept

۱۱)) از زمان معرفی مفهومی کواتروو در نمایشگاه پاریس حدود یکسال می‌گذرد. می‌گویند این خودرو برای سی‌امین سالگرد معرفی کواتروو در نمایشگاه ژنو ۱۹۸۰ ساخته شده است.

برای این خودروی ۱۳۰۰ کیلوگرمی پیشرانه‌ای پنج سیلندر توربو به حجم ۲/۴ لیتر در نظر گرفته شده که خروجی آن به ۴۰۸ اسب‌بخار می‌رسد. گشتاور ۴۸۰ نیوتن‌متری آن نیز در دورهای ۱۶۰۰ تا ۵۳۰۰ در دسترس است. شتاب صفرتاصد کواتروو ۳/۹ ثانیه و متوسط میزان مصرف سوخت آن ۸/۵ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

**********************************************

Lamborghini Aventador LP 700-4

۱۲)) در این جهان برای خرج کردن مبلغی در حدود ۳۸۰ هزار دلار راه های مختلفی وجود دارد؛ یکی از این راه‌ها خریداری آونتادور ۶۹۰ اسب‌بخاری است.

این محصول که ابتدا در نمایشگاه ژنو۲۰۱۱ رونمایی شده بود، دارای پیشرانه‌ای ۱۲ سیلندر ۶/۴ لیتری بوده که قدرت تولیدی خود را در اختیار هر چهارچرخ قرار می‌دهد. اگر روزی مالک این خودرو شدید حتما شتاب ۲/۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر آن را نیز تجربه خواهید کرد. البته تصور نمی‌کنیم مصرف ۲۷/۳ لیتری آن در سیکل شهری برای شما اهمیت چندانی داشته باشد!

**********************************************

BMW Vision ConnectedDrive

۱۳)) کانکتد درایو وقتی در نمایشگاه ژنو۲۰۱۱ رونمایی شد، ب‌ام‌و انتظار داشت این خودرو همچون Gina به یکی از جنجالی‌ترین مفهومی‌هایش تبدیل شود اما نشد که نشد!

کانکتد درایو تنها ظاهر فوق‌العاده زیبایی داشت ولی در درون آن همان ایده‌های سه سال پیش مهندسان ب‌ام‌و خودنمایی می‌کرد. این رودستر دونفره یک تفاوت اساسی نیز با جینا داشت و آن هم استفاده از مواد و تکنولوژی‌های ملموس‌تر در زمان خود بود. به هر حال این خودروی مفهومی هرچه باشد نمادی از پیشرفت فوق‌العاده چشمگیر ب‌ام‌و در دنیای مدرن امروزی است.

**********************************************

Rolls Royce Phantom Drophead Coupé

۱۴)) تصور کنید که در خیابان مشغول قدم‌زدن هستید و ناگهان شخصی از شما می‌پرسد: گران‌ترین مدل رولزرویس چیست؟‼! بجای تعجب کردن احتمالی کافی است خونسرد باشید و بگویید: فانتوم دراپ‌هد!

۴۵۳ اسب‌بخار و ۷۲۰ نیوتن‌متر به ترتیب حداکثر قدرت و گشتاوری است که پیشرانه دوازده سیلندر ۶/۷ لیتری این خودرو می‌تواند آن را در اختیار راننده قرار دهد. نکته جالب‌تر این خودرو آن است که ۷۵ درصد گشتاور، از دور بسیار پایین ۱۰۰۰ در دسترس خواهد بود. ۴۴۳ هزار دلار متوسط قیمت این خودروی اشرافی است.

**********************************************

Lamborghini Gallardo LP570-4 Super Trofeo Stradale

۱۵)) تروفی استرایدل آخرین محصول لامبورگینی است که ابتدا در نمایشگاه فرانکفورت۲۰۱۱ به جهانیان معرفی گشت. این خودرو به عبارت دیگر قدرتمندترین نسخه خیابانی گایاردوست که تاکنون به تولید رسیده. وزن ۱۴۰۰ کیلوگرمی از یک طرف و پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵/۲ لیتری آن نیز از طرف دیگر ، شتاب صفرتاصد این سوپراسپرت ایتالیایی را در ۳/۴ ثانیه محدود کرده‌اند. شتاب صفرتا دویست تروفی نیز ۱۰/۴ ثانیه اعلام شده است.

 

**********************************************

Aston Martin V12 Vantage Zagato

۱۶)) باور کنید خود آستون‌مارتین هم از ده‌ها بار نمایش V12 زاگاتو در نمایشگاه‌ های مختلف به ستوه آمده اما از آنجایی که بعد از ۵۰ سال زاگاتو و آستون‌مارتین برای ساخت این خودرو یک همکاری مشترک داشته اند، دیگر این همه پافشاری برای نمایش این سوپراسپرت توجیه‌پذیر خواهد بود.

در بلوک آلومینیومی موتور این خودرو، دوازده سیلندر جای گرفته‌اند. پیشرانه‌ای به حجم ۶ لیتر می‌تواند ۵۱۰ اسب‌بخار را در دور ۶۵۰۰ و همچنین ۵۷۰ نیوتن‌متر را در دور ۵۷۵۰ تولید کند. رینگ‌های ۱۹ اینچی، وزن ۱۶۸۰ کیلوگرمی، شتاب ۴/۱ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر برساعتی از دیگر مشخصه‌های V12 زاگاتو خواهند بود. البته یک باک بسیار حجیم ۱۲۰ لیتری را نیز باید به موارد فوق افزود.

**********************************************

McLaren MP4-12C

۱۷)) مبلغی در حدود ۲۳۰هزار دلار قیمت این هشت سیلندر انگلیسی است. موتور ۳/۸ لیتری آن می‌تواند ۶۰۰ اسب‌بخار را در دور ۷۰۰۰ و همچنین ۶۰۰ نویتن‌متر گشتاور را در دورهای ۳۰۰۰ تا ۸۵۰۰ در اختیار مالک خوش‌شانس خود قرار دهد. گیربکس هفت سرعته دوکلاچه آن نیز که همه قدرت تولیدی را به چرخ‌های عقب هدایت می‌کند، رسیدن به شتاب ۳/۳ ثانیه و دست‌یافتن به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتربرساعت را میسر کرده است.

**********************************************

Bentley Mulsanne

۱۸)) طراحان بنتلی می‌گویند چهره خاص مولسان در جلو، بگونه‌ای است که گویا با شما حرف ‌می‌زند؛ اما ما که هرچقدر گوش دادیم چیز خاصی متوجه نشدیم!

شاید مولسان می‌خواست از پیشرانه ۸سیلندر ۵۰۵ اسبی با توربوهای دوگانه خود بگوید، یا از گشتاور ۱۰۲۰ نویتن‌متری، شایدهم تمایل داشت تا از وزن ۲۵۸۵ کیلوگرمی و گیربکش هشت سرعته اتوماتیک با شما صحبت کند و بگوید که چرا شتابش به ۵/۳ ثانیه رسیده و حداکثر سرعتش بیشتر از۳۰۰ کیلومتربرساعت افزایش نخواهد یافت. بله، ظاهرا بنتلی مولسان به غیر از قیمت ۲۸۵هزار دلاری خود، حرف‌های زیادی برای گفتن داشت . . .

**********************************************

Maybach 62 S

۱۹)) وقتی مرسدس بنز در سال ۲۰۰۶ میلادی پیشرانه‌ دو توربویی ۱۲ سیلندر AMG را درون سینه این خودرو قرار داد، یکی از لوکس‌ترین محصولات زیر مجموعه‌ای خود را خلق کرد؛ خودرویی تشریفاتی که با قیمت ۴۳۲ هزار دلاری خود، حدود سه برابر S کلاس‌های مرسدس می‌ارزید! موتور ۶ لیتری این لیموزین توانایی رسیدن به قدرت ۶۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن‌متر را داراست. علی‌رغم وزن ۲۸۷۵ کیلوگرمی، این خودرو در کمتر از ۵/۴ ثانیه به سرعت صد و نهایتا نیز به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر برساعت دست خواهد یافت.

**********************************************

Mercedes-Benz SLK 55 AMG

۲۰)) دلیل حضور SLK55 در نمایشگاه برای ما نامعلوم بود اما ظاهرا اینکه این خودرو قدرتمندترین مرسدس از سری SLK بوده تاثیر بسزایی در حضور آن در نمایشگاه دبی داشته است.

پیشرانه هشت سیلندر این رودستر که ۵/۴ لیتر حجم دارد، می تواند سرعت خودرو را تا حداکثر مقدار ۲۵۰ کیلومتربرساعت افزایش دهد. با وجود قدرتی معادل ۴۲۲ اسب‌بخار و گشتاور ۵۴۰ نیوتن‌ متر، رسیدن به سرعت صد در کمتر از ۴/۶ ثانیه حتمی است. مصرف سوخت این خودرو نیز در حدود ۸/۴ لیتر در سیکل ترکیبی ۱۰۰ کیلومتری اعلام شده است.

**********************************************

Rolls Royce Phantom Coupé

۲۱)) از آنجایی که اکثر مشخصات فنی فانتوم کوپه با فانتوم درآپ‌هد یکسان است، اجازه دهید که از این مدل بگذریم.

 

 

 

 

**********************************************

Audi R8 GT

۲۲)) وقتیکه می‌گویند تنها ۳۳۳ دستگاه از نسخه GT تولید خواهد شد، علاوه بر وجود مبلغ ۱۹۷هزار دلار در حساب بانکی‌تان، می‌بایست فرد خوش‌شانسی نیز باشید!

پیشرانه ده سیلندر ۵/۲ لیتری GT می‌تواند این خودروی ۱۵۲۰ کیلوگرمی را کمتر از ۳/۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ رسانده و بعد از آن نیز به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتربرساعت دست یابد. قدرتی معادل ۵۵۲ اسب‌بخار، گشتاوری در حدود ۵۴۰ نیوتن‌ متر و همچنین مصرف سوختی در حد ۱۳/۷ لیتر در سیکل ترکیبی از دیگر مشخصه‌های این آلمانی جذاب است.

**********************************************

Rolls Royce Ghost

۲۳)) بازهم پیشرانه‌های ۱۲سیلندر و باز هم موتورهای ۶/۶ لیتری اما این‌بار با ۵۶۳ اسب‌بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتن‌متر گشتاور.

باوجود آپشن‌های بسیار زیاد روزلرویس، قیمت دقیق این خودرو را نمی توان گفت اما به هرحال می‌توان مطمئن بود که بدون احتساب مالیات، قیمت آن حتما در بازه ۲۳۰ هزار تا ۲۶۰ هزار دلاری است. حداکثر سرعت این خودروی دیفرانسیل عقب به ۲۵۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. مصرف سوخت شهری آن ۲۰/۵ لیتر و مصرف جاده‌ای آن نیز ۹/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

**********************************************

SSC Tuatara Clay Mockup

۲۴)) برادران گرنداسپرت خاطرتان هست؟ همان‌هایی که گفتیم – به غیر از یک خودرو – به هیچ‌ کدام از خودروهای نمایشگاه حتی اجازه نفس‌ کشیدن هم نمی‌دادند؟ تصویری که می‌بینید همان یک خودروست!

اگر قرار باشد خودرویی، بوگاتی ویرون سوپراسپرت را هم در قدرت و هم در سرعت مغلوب کند، آن خودرو تئوتارو خواهد بود. مهندسان آمریکایی SSC بزودی سوپراسپرتی را معرفی خواهند کرد که از دل پیشرانه هشت سیلندر ۷ لیتری آن، قدرت ماورایی ۱۳۵۰ اسب‌بخار تولید می‌شود. قیمتی که فعلا برای این خودرو درنظر گرفته شده ۹۷۰ هزار دلار است اما باید مطمئن بود که نمونه تولیدی آن قیمتی فراتر از این‌ اعداد و ارقام خواهد داشت. ناگفته نماند که تئوتارو حدود سه هفته پیش اولین تست جاده‌ای خود را با ثبت رکورد ۱۶ثانیه برای رسیدن به سرعت ۳۲۰ کیلومتربرساعت با موفقیت پشت سر گذاشت.

**********************************************

Audi RS5 Coupé

۲۵)) آئودی RS5 کوپه، خودرویی ۷۰هزار دلاری است که طراحی آن برعهده والتر داسیلوا بوده. بر روی این کوپه اسپرت پیشرانه‌ای هشت سیلندر به حجم ۴/۱ لیتر قرار دارد که قدرت خروجی آن به ۴۴۴ اسب‌بخار در دور موتور ۸۲۵۰ می‌رسد. وظیفه انتقال این میزان قدرت به همه چرخ‌ها را گیربکسی هفت سرعته اتوماتیک برعهده دارد. مواردی همچون رینگ‌های ۱۹ اینچی، کالیبر ترمزهای ۸ گیره‌ای در جلو و تک ‌گیره‌ای در عقب، وزن ۱۷۲۵ کیلوگرمی، شتاب ۴/۶ ثانیه‌ای و نهایتا حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر برساعت از مهم‌ترین ویژگی‌ های این خودرو خواهند بود.

**********************************************

Brabus 800 Coupe

۲۶)) نام براباس برای طرفداران مرسدس همواره معادل یک جمله بوده: تیونینگ بدون حد و حصر! محصول جدید براباس که بر پایه CL500 تقویت شده ، اولین رونمایی خود را در نمایشگاه دبی تجربه نمود.

حجم پیشرانه ۱۲سیلندر این کوپه از ۵/۵ لیتر در حالت استاندارد به صورت عجیبی به ۶/۳ لیتر افزیش یافته که نتیجه این کار رسیدن به قدرت ۷۸۸ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۲۰ نیوتن متر است. شتاب صفرتاصد ۳/۹ ثانیه و صفر تا دویست نیز به ۱۰/۳ ثانیه کاهش یافته‌؛ حداکثر سرعت آن نیز به صورت الکترونیکی در ۳۵۰ کیلومتربرساعت محدود شده است. رینگ های ۲۱ اینچی جدید، استفاده از چرم‌های آلکانترا برای صندلی‌ها، تریم فیبرکربنی کابین و همچنین تغییر پدال‌ها با نمونه‌های آلومینیومی از دیگر مشخصه‌های این خودروست.

**********************************************

Hyundai Curb Concept

۲۷)) بر روی هیوندای کرب پیشرانه‌ای ۱/۶ لیتری چهارسیلندر قرار گرفته که دارای قدرت ۱۷۵ اسب‌ بخار و گشتاور ۲۲۸ نیوتن‌متر است. قدرت تولیدی موتور نیز توسط گیربکسی ۶سرعته اتوماتیک دو کلاچه تنها به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. مسئولان هیوندای هنوز برای به تولید رساندن این کراس‌اوور مفهومی که در استودیوی طراحی این شرکت در کالیفرنیا ساخته شده، تصمیمی نگرفته‌اند.

 

**********************************************

Mansory Bentley Conintental GT

۲۸)) کانتیننتال جی تی که بدست مهندسین منصوری ارتقا یافته، دارای پیشرانه‌ای دوازده سیلندر ۶ لیتری است که می تواند ۶۷۰ اسب‌بخار و ۷۸۰ نیوتن‌متر را تولید کند. رینگ‌های ۲۲ اینچی آلومینیومی، افزودن رکاب‌های جانبی، باله بسیار کوچک عقب و کاپوت فیبرکربنی با ورودی‌ هوا از دیگر مشخصه‌های این خودروست. کانتیننتال هم‌اکنون پرفروش‌ترین محصول تیونینگی منصوری به شمار می‌رود.

 

**********************************************

Mansory Porsche Panamera Turbo S

۲۹)) تغییر توربوی استاندارد پورشه با نمونه‌ای بزرگتر، بهینه‌تر شدن سیستم اگزوز و برنامه‌ریزی مجدد ECU، قدرت خروجی را با ۱۸۸ واحد افزایش به ۶۸۱ اسب‌بخار و گشتاور را نیز به حداکثر ۷۰۰ نیوتن‌ متر رسانده است. شتاب صفرتاصد پانامرا توربو منصوری ۴ ثانیه خواهد بود؛ یعنی ۰/۲ ثانیه سریعتر از نمونه استاندارد. افزودن رکاب‌هایی عریض در طرفین خودرو، کاپوت فیبرکربنی جدید، تغییر سپر جلو و رینگ‌های ۲۲ اینچی با تایرهای پیرلی از دیگر مشخصه‌های این سوپر اسپرت آلمانی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. shahab.lambo

    ۲۹ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    عالی و دست گلتون درد نکنه
    خسته نباشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sina

    ۲۹ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام
    عالی و جامع بود. فقط از خودروی لیفان X 60 خبری نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. shahab.lambo

    ۱ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام
    خسته نباشید
    آقا بازم بزارید مطلب از نمایشگاه مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سيامك

    ۹ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایول دمتون گرم فقط از خودروی رویایی پیکان1600i چیزی نگفتین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. میلاد

    ۱۲ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    مرسی ،فقط اگه مدل بعضیاشون ام زیر عکس میزدین عالی میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. aivhl

    ۱۲ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالی و معرکه بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. BEHNAM BEYRAMZADE

    ۱۲ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باعرض سلام واقعا خوب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. saied

    ۲۰ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا خودرویی که هزار کیلومتر در ساعت سرعت دارد را نشان بدهید ممنون از نمایش ماشین های خوبتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهران

    ۲۳ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (42 ديدگاه)

    پس شاهکار مهندسی کجاست!!!(سایپا 132 SX )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. amir ali

    ۲۹ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    مثل یک خواب رویایی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امیررضا

    ۸ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی توپ بود فقط جای آهوی ایرانی تیبا خالی بود.اگرحاضربوداون وقت می خواستم ببینم بوگاتی برای کی رجز خونی می کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ابراهیم

    ۱۰ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    جای نیسان جی تی آر خالی بود .
    حیف شد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مایا

    ۱۸ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جای نیسان وانت سایپا و سوپر اسپرت افسانه ای و تیونینگ شده ایران خودرو پژو RDi هم خالی بود.
    واقعا این خارجیا از لطف سواری ماشین های ایرانی محرومند. اونهم تو جاده های استاندارد ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. hesan

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (484 ديدگاه)

    میدنستید همه ی این اتومبیل های نمایشگاه واسه یک شیخ عرب؟!
    بجز اتومبیل های تیونینگ شده ی منصوری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمد

    ۱۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    پس دنا و سورن ایران کجاست…..؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    هیچ کدوم به پیکان ویرون نمیشه که با تولید قدرت 750 اسب بخار البته اون صفر اضافه است با 0تا100 1.5 ثانیه اون صفر بالای رو اگر در اوردی بزارش جلوی 5 که میشه 1.50 دقیقه :) وبا حدکثر سرعت ( دیگه خودتون میدونین)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. arash

    ۲۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کاش تیبا هم بود تو دهنی میزدیم به همشون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا