آموزشچشم انداز

هفت اشتباه متداول هنگام خرید خودرو

خرید خودرویی با برند جدید می‌تواند یکی از تجربه‌های خوب یک انسان در طول زندگی باشد؛ اما به دلیل وجود رقابت زیاد میان خودروسازان و عرضه مدل‌های زیادی خودرو باقیمت‌ها و امکانات گوناگون از شرکت‌های مختلف، انتخاب خودروی مناسب را برای خریداران دشوار ساخته و آن‌ها را دچار سردرگمی می‌کند؛ اما اگر شما اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید می‌توانید به‌راحتی انتخابی مناسب داشته باشید. در ادامه ما هفت اشتباه متداول هنگام خرید خودرو را بیان می‌کنیم تا شما با آگاهی از این اشتباهات و عدم انجام آن‌ها بتوانید انتخاب خوبی انجام دهید.

buyacar
۱- نداشتن اطلاعات کافی درزمینهٔ خودرو
خرید خودروی جدید مانند خرید یک جفت کفش و یا حتی یک تلفن همراه هوشمند نیست و بسیاری خریداران خودرو (مخصوصاً کسانی که برای اولین بار اقدام به خرید خودرو می‌کنند) هیچ‌گونه اطلاعاتی درزمینهٔ خودرو و مفاهیم آن ندارند. بدین ترتیب آن‌ها صرفاً با در نظر گرفتن توان مالی خود و با مراجعه به اولین نمایندگی فروش خودرو اقدام به خرید می‌کنند؛ اما یک خریدار هوشیار با صرف چند ساعت زمان و مراجعه به سایت‌های اینترنتی مرتبط با خودرو، تحقیقاتی در این زمینه انجام داده و سطح آگاهی خود را بالا می‌برد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های گوناگون، قیمت و ویژگی‌های خودروها را باهم مقایسه کنید و با خواندن بررسی‌های تخصصی و آزمون‌های جاده‌ای، اطلاعات مفیدی کسب کنید.

bmw2
۲- عدم انجام آزمون رانندگی قبل از خرید
از هر شش خریدار خودرو یک نفر هرگز قبل از خرید با آن رانندگی نمی‌کند و یک‌سوم از این تعداد صرفاً با یک نگاه ۱۰ دقیقه‌ای گذرا اطراف خودرو اقدام به خرید می‌کنند. چنین خریدی به‌هیچ‌عنوان مناسب نخواهد بود چراکه تنها رانندگی کردن با یک خودرو می‌تواند مشخص کند که آیا این خودرو مناسب ویژگی‌های جسمانی شما هست یا نه. برای خرید خودروی جدید از چندین نمایندگی بازدید کنید و با محصولات آن‌ها رانندگی کنید. این امر معیار بسیار مناسبی برای مقایسه ویژگی‌های خودروها بوده و به شما کمک می‌کند تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. البته این امکان در ایران فراهم نیست و خودروسازان وطنی صرفاً با تعدادی عکس و کاتالوگ چندین هزار دستگاه خودرو می‌فروشند!

Costsofcarownership
۳- عدم استفاده از تخفیف‌های ارائه‌شده توسط خودروسازان
گاهی خودروسازان به دلیل کاهش فروش یک مدل از محصولات خود و یا عرضه نسل جدید آن، به جهت ایجاد انگیز در خریداران و افزایش فروش نمونه‌های قدیمی، تخفیفاتی را ارائه می‌کنند. استفاده از این تخفیف‌های می‌تواند بسیار به نفع شما باشد و تا چند صد و یا حتی هزار دلار در هزینهٔ شما صرفه‌جویی کند.

car-buying
۴- عدم خرید اقساطی
مطمئناً نمایندگی‌های فروش خودرو اقدام به فروش محصولات خود به‌صورت اقساطی با بهره بسیار کم و یا صفر درصد (قاعدتا نه در ایران) می‌کنند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن میزان قدرت پرداخت ماهیانه خود اقدام به خرید اقساطی خودرو کنید. ممکن است فروشندگان به شما پیشنهادهای وسوسه‌انگیزی ارائه کنند اما شما با بررسی کلی شرایط مانند توان پرداخت ماهانه خود، میزان بهره وام و… می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

buying-a-car-2
۵- خرید از یک نمایندگی فروش
۴۰ درصد خریداران فقط به یک نمایندگی رفته و اقدام به خرید می‌کنند و بسیار از آن‌ها نیز به یک برند یا فروشنده اعتماد پیداکرده و به آن وفادار می‌مانند؛ اما حتی اگر به فروشنده اعتماد دارید بازهم به نمایندگی‌های دیگر سری بزنید. بدین ترتیب شاید بتوانید گزینه‌های بهتری باقیمت کمتر پیدا کنید.

sxl8eukdzrtqspspyjln
۶- بی‌اطلاعی از هزینه‌های نگهداری خودرو
بسیاری از خریداران فقط با در نظر گرفتن توان پرداخت اقساط ماهانه اقدام به خرید خودروی جدید می‌کنند درحالی‌که هیچ اطلاعی از هزینه‌های نگهداری آن ندارند. ممکن است خودروی خریداری‌شده هزینه‌های نگهداری بالایی داشته باشد که این مورد خصوصاً برای کسانی که از خودروی شخصی خود کمتر استفاده می‌کنند موجب پشیمانی از خرید می‌شود. به همین دلیل قبل از خرید به چندین نمایندگی فروش رجوع کرده و مدل‌های مختلفی را بررسی کنید. شاید بتوانید با انتخاب یک تیپ پایین‌تر از خودروی موردنظر خود یا مدلی با پیشرانه کم‌حجم‌تر یا حتی خودروی دیگری، هزینه‌های نگهداری را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهید.

newcar
۷- بی‌دقتی هنگام عقد قرارداد خرید
هنگامی‌که شما انتخاب خود را انجام می‌دهید و درنهایت آماده نوشتن قرارداد می‌شوید باید بسیار دقت کنید و توانایی «نه» گفتن داشته باشید. چراکه فروشندگان معمولاً می‌خواهند لوازم جانبی غیرضروری خودرو را نیز به شما بفروشند که حتی ممکن است باقیمتی به‌مراتب بیشتر از جاهای دیگر این کار را انجام دهند؛ مانند چرخ زاپاس با اندازه مشابه چرخ‌های اصلی که امروزه باوجود چرخ‌های زاپاس موقت نیازی به آن‌ها نیست. بدین ترتیب فروشنده می‌تواند از بی‌دقتی شما استفاده کرده و چنین لوازمی را نیز در قرارداد بگنجاند که این امر درنهایت به ضرر شما تمام خواهد شد. پس هنگام عقد قرارداد خرید خودرو کاملاً هوشیار باشید.

Colorful Cars Stock

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. gatham

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    این موارد واسه همون آمریکا و اروپا خوبه
    ن اینجا ک بجز پارس و 405 و سمند والبته سرور شون پرایدو ،واسه قشر زیر متوسط انتخاب دیگه ایی وجود نداره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3686 ديدگاه)

      ب هر حال دونستنش خالی از لطف نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ashkan

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (376 ديدگاه)

      دقیقا به من تویوتا کرولا پیرمردا هم بدن بشینم پشتش خیلی هیجان انگیزه چه برسه بخوام به پاس عدم رانندگی قبل خرید پشیمون شم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیررضا

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        اینجا رو باش
        قشر پراید سوار ما به ماشینای پرفروش تویوتا میگن ماشین پیرمردی
        آخه عزیز دل اصلا از فناوری این ماشین خبر داری شما؟
        رو پیشونی ماشین نوشته ماشین پیرمردا؟
        بابا توروخدا این حرفای مسخره رو ول کنید دیگه الآن من خیلی وقته به سایت پدال سر نمیزنم معمولا اگه بتونم ماهی یبار سر میزنم چون فقط بچه بازی شده فکر کنم بیش از نیمی از کاربرای این سایت بچه باشن
        از مدیریت محترم پدال هم خواهشمندم اگه به فکر سطح کیفی سایتتون هستید هر کامنت مسخره و بی منطقی رو تایید نکنید
        باتشکر

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. نوید جهرمی

          ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (3686 ديدگاه)

          اگر اینجور بود که کامنت و من و شما هم تأیید نمیشد.
          لطفاً تخریب نکنید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. kurdishlambo

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (80 ديدگاه)

          حرفتو قبول دارم! پدال 3سال پیش رو عشق بود خداییش.کلی بحث و کل کل فنی و منطقی و … نه مثل الان که ظرف تا دیروز سوار الاغ میشد دنبال دستی میگشت الام اومده میگه ترمزای لافراری به درد نمیخوره!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. masood

          ۲۲ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (4 ديدگاه)

          دقیقا چه چیز جوون پسندی تو کرولا هست؟؟؟ میشه بگی؟؟؟ این ماشین به کم اصطحلاک بودن و کیفیت معروفه نه به جوون پسند بودن و فناوری و واسه همینه به عنوان تاکسی ازش استفاده میکنن دلیل نداره چون شما از کرولا خوشت میاد بهترین باشه

          موافقم 0
          مخالفم 1
    3. حمید

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      عجیبه ولی اتفاقا به طرز غیر قابل باوری بند تخفیف شامل حال بنده شد.
      سایپا ماشین تولید ۹۶ رو اواسط اسفند ماه بصورت اقساطی با قیمت نهایی نقد ارائه داد.برای فردی مثل من که ۹۷ یا ۹۶ مهم نبود.خیلی خوب شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احسان(احسان سابق)

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اره راست میگه.موندم بین سمند و 405 و پراید و تیبا کدومشو بگیرم.بهتون التماس می کنم کمکم کنید.گیج شدم کدومو بردارم..انقدر تو ایران حق انتخاب داریم که امریکایی ها به مصرف گرایی و بی نقص بودن بازار ما حسادت می ورزند…
    دروغ 13 من دوازدهم جور شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. (*مهرداد*)

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (353 ديدگاه)

    در حال حاضر تو اکثر کشورهایی که قطب صنعت اتومبیل سازی هستند در تمام نمایندگیهای فروش تست درایو موجود هست و اگر مثلا برند مربوطه پنج مدل مختلف در سبد تولیدش هست از هر پنج نمونه تست درایو در تمامی نمایندگیها موجود هست و مشتری میتونه بدون هیچ منتی و با احترام کامل نمونه مورد نظرش را چندین کیلومتر با حضور کارشناس مربوطه رانندگی کنه و در پایان اگر خوشش نیومد میتونه از خرید اون برند یا مدل صرفنظر کنه ….همچنین در مورد خرید اقساطی الان تو کشورهای دیگه که از نظر اقتصادی از ایران خیلی بالاتر هستن میشه فقط با پرداخت ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت خودرو اونو تحویل گرفت و بقیش را اقساط تا هشت ساله با بهره از صفر تا نهایت ۳ الی ۴ درصد پرداخت کرد ..چیزهایی که بعید میدونم در ایران حالا حالاها دیده بشه !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان آرسنالی

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      این تست درایو گزینه خیلی خوبی ه.ولی تو تمام نمایندگی ها موجود نیست تو برخی نمایندگی های خاص موجود هست که تقریبا تو تمام شهرها در دسترس ه. تازه باید ازقبل ثبت نام بکنی و وقت بگیری و یه مبلغی بدی واسه تست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (*مهرداد*)

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (353 ديدگاه)

        تو کشورهایی که من دیدم اصلا هیچ هزینه ای نداره و کاملا رایگان هست و فقط کافیه بری تو نمایندگی و حداکثر ده دقیقه طول میکشه ..تجربه شخصی در یک روز سه ماشین از سه برند تو سه نمایندگی تست کردم بدون هیچ هزینه ….

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ShoMpeT

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (271 ديدگاه)

        ثبت نام و این کارها نیازی نیست. مبلغ هم فقط برای برخی از مدل ها باید پرداخت کنید، البته نمیدونم گر ماشین رو نگیرید اون پول چی میشه. برای مثال تست درایو Minicooper JCW رایگان نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. nissan

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    تو ایران معیار فقط شتاب ماشین هست که خیلی مسخرست طرف میاد یه ماشین ایرانی رو با یه ماشینه دیگه میندازه میبره یه جوری خوشحالی میکنه که انگار دنیا رو بهش دادن مثلا تو ایران ماکسیما از رده خارج سلطانه جاده هاست چون شتاب 7 ثانیه*مصرف 18 لیتری پر گاز 20 لیتری (اندازه لندکروز 8 سیلندر 5/7 لیتری 2600 کیلویی)*هندلینگ مرگ اور*تازه برید سایت باما واقعا ادم افسوس میخوره قیمت دست دومش 100 میلیونه خوب ما هم با لگنای ایران خودرو خودمونو سرگرم کردیم یه موتور ثابت تو (سمند معمولی-سمند ال ایکس سال -سمند ال ایکس ef7-سمند سورن -سمند سورن توربو -سمند دنا) پزو پارس معمولی-پارسlx-پارس دو گانه-پارس elx- پزو 405 معمولی-405 دوگانه-405 slx) وانت اریسان-رانا خسته شدم و خانواده 206 پلت فرمشون هم مشترک هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      دمت گرم حرف دل مارو زدی
      فقط زانتیای قدیمی اشغال رو فراموش کردی :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Archi KHAN

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (2165 ديدگاه)

        رضا جون نیستی ؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. علی

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (6 ديدگاه)

        من نمیدونم یه عده از پارس و زانتیا و پیکان و ماکسیما چی دیدن فکر میکنن هنوز دهه هفتاد و هشتاده بهشون میگن ماشین ایده آل و سلطان…!
        میخوان یه ماشین خوب رو مثال بزنن میگن زانتیا…
        خخخ
        معیار های ایران این شکلیه
        طرف تو کشور های اروپایی میخواد خونه بخره معیارش دم ساحل،نزدیک کوه،نزدیک ساختمان شهرداری و… هست
        ولی تو ایران بالاشهر و پایین شهر یا شهرستان مد نظره
        چنین حالتی در خودرو سواری بهتره بگم گاری سواری ما ایرانی ها هم قابل مشاهده ست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. کاظم قاقی

        ۲۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ولی حرف دل من نبود

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3686 ديدگاه)

      دلم برا پروفایلت تنگ شده بود رضا جون. کم پیدایی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        سلام بچه ها
        مخلص همه دوستان قدیمی
        راستش بجای کامنت نوشتن بیشتر سعی میکنم مطالب رو بخونم.یه جورایی انگیزه کامنت نوشتن ندارم به دلایل مختلف …

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. دانایی

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز همون موتور ef7 که جنابعالی مسخرش میکنین اندازه ریالی مصرف سوختش اندازه یه موتور گازی هم نیست اونوقت برای من و شما مرغ همسایه غازه / چیزی که در خودروسازی ما ایراد داره اینهاست – مونتاژ صعیف و پر از ایراد / استفاده از برند های قدیمی و عدم تنوع و انحصاری بودن / نه اون چیزهایی که شما فکر میکنید / ایران یک کشور جهان سومی هست که میخواد خودرو سازی داشته باشه اما نه کارگرش تعهد و وجدان کاری داره و نه مدیر خودرو سازش وجدان کاری و مدیریت کارساز داره البته همیبنطوری هم ما از خیلی کشورهای هم رده خودمون که یکسره فقط واردات دارن خیلی جلوتریم / عیب هر چیز بگفتی هنرش نیز بگو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. بهنام طیبی

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    سایت پدال به نکته های دقیقی اشاره کرد ولی متاسفانه در ایران زیادی توجه نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. معین

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    ما میخاستیم ماشین بخریم
    سال 88
    بودجه 10 تومن
    و چون اولین ماشینمون بود از خرید ماشین دست دوم صرف نظر کردیم
    حالا گزینه ها
    پیکان وانت
    پژو روا
    انواع پراید
    ام وی ام 110
    من روا رو انتخاب کردم چون بزرگترین بود
    تست درایو هم نداشتم
    اطلاعاته خاصی هم نداشتم
    الانم ساله 95. هنوزم دارمش و ازش راضی هستم

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3686 ديدگاه)

      معین جان ب لایک و دیسلایک ها توجه نکن. حساب و کتاب نداره. اینجا ب تبریک عید و حتی ب سخن سردبیر هم دیسلایک میدن. بعضیا اینجوری ابراز وجود میکنن دیگه. ب دل نگیر دوست عزیز.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. sm

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    بچه پاترول بهتره یا تویوتا 2f

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حمیدرضا

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      2f با موتور 4300 خیلی از پاترول 4 در 4000 بهتره اما خرجش هم نسبتا بالاست.در کل بستگی به کاربریت داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. sm

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    بچه ها پاترول بهتره یا تویوتا 2f

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. moein

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    این چند مورد یدونش تو ایران کاربرد نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. معین

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    10 نفر دیسلایک کردن حرف منو؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به نظرم، هزینه های نگهداری میتونه مهمترین فاکتور برای خیلی از افراد باشه، به طوری که بی دقتی در این امر، میتونه طرف رو خیلی سریع پشیمون کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رهگذر

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    تو ایران قبل از اینکه به این 7 مورد برسیم از چرخه خرید خارج میشیم:
    1. نداشتن پول کافی برای خرید خودرو
    2. نبودن گزینه ی خودرویی مناسب متناسب با بودجه شما
    3. درآمد آفریقلیی ولی هزینه خرید خودرو و نگهداری خودرو (شامل بنزین و …) به نرخ اروپا ( بعدآ میگن کار مفید تو ایران 30 دقیقه هستش خوب عزیز من وقتی یه اروپایی یک خودروی مناسب رو با حقوق حداکثر 6 ماهش میتونه بخره اونم تازه از دم قسط تازه نازش هم میکشن ولی تو با حقوق 12 ماهت نمی تونی آشغالترین ماشین رو تو ایران بخری دیگه روحیه ای برای کسی میمونه تا بخواد کار کنه البته من خودم دانشجو هستم ولی دیدم دارم میگم متاسفانه ما تو دوتا مورد از کل دنیا سرتریم یکی اینکه چشمامون رو خیلی راحت به روی واقعیت میبندیم دیگری اینکه حرف حق برامون خیلی تلخه و به همه کار دست میزنیم تا از پذیرفتنش طفره بریم ، تا بنزین یک سنت گرون میشه میشه تیتر اخبار و مهترین خبر و 1000 با تو اخبار میگن ولی یکبار نشده دستمزد بطور مثال یک کارگر تو کشور ما رو با یک کارگر تو کشورهای دیگه مقایسه کنند تا ببینیم اصلآ کجای کار هستیم.)
    4. خیلی موارد هستش که اگر بخوام نام ببرم خودش یک مقاله میشه.
    ببخشید سرتون رو درد آوردم چون میدونم داشتن یک خودروی ایمن و استاندارد و با قیمت مناسب دغدغه ی حدود 70 درصد از ایرانیهاست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. امیر

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ممنون عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    این چیزا واسه اروپا و امریکاست .پژو 405 نو خریدم اونم به زور.گیربکسش بعد یه ماه اواز میخونه .نمایندگی میگه همینه که هست هر کاری کنی همینه.اخه اگه پول باشه که امثال تویوتاو..که دیگه تست نمیخواد.اصلنم پیرمردی نیست.تا کسی سوار نشده لطفا نظر نده.خودم هنوز عاشق تویوتا کرولا 40 سال پیشم هنوزم اگه بود میگرفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به حال این گربه ی نالان و ز افراد نادان آن باید خون گریست!
    خدایا به محمد و آل محمد همه ی افراد خائن و نالایق *** رو نابود کن و مردم مارو هم از این تفرقه نجات بده!
    به امید روزی که پراید و گاری های دیگه از خیابان های ما گورشون رو گم کنند….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. عادل

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جالبه تو کشور ما طرف پولش نمیرسه یه موتور گازی بخره بعد از ماشین ها انتقاد می کنه اونم انتقاد سازنده!!!! از شرکت های معتبر آسیایی و اروپایی ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. SINA-GERMANY-PORSCHE

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    تو متن اشاره شده:خودروسازان وطنی با چند عکس و کاتالوگ چند هزار خودرو را میفروشند…
    دیده شده بدون همون چهارتا عکس هم چند هزار خودرو را میفروشند…!!!!کجای کاری؟؟!!!!
    به امید فردایی بهتر…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Parsa

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    واقعا من برای سایت پدال متاسفم که در طی این چند سال افت واقعا بدی داشته من ۲ سال پیش هر روز سایت پدال را چک میکردم چون هم مطالب عالی و اموزنده داشت و هم کاربران با سواد و افرادی که نظر میدادن واقعا ماشین باز بودن نه الان که حاضرم قسم بخورم که نصف افرادی که نظر میدن زیر ۱۵ سالشونه و حتی یکبار هم پشت ماشین ننشسته اند ولی نظرات چرت و پرت بدون علم و اگاهی مثلا در مورد هندلینگ و کشش فراری f12 نظر میدن . کلا نظر دادن خوبه ولی موقعی که ادم با اطلاعات و منطق نظر بده نه این الان همش بچه بازیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا