چشم اندازهفته نامه

هفت خودروی برتر الکتریکی در سال 2018

حرکت به سمت خودروهای الکتریکی در حال سوپرشارژ شدن است. پس از اینکه تسلا با هدایت مدیر کاریزماتیک خود، «ایلان ماسک» جنبش خودروهای الکتریکی مدرن را به راه انداخت، دیگر خودروسازان سنتی هم آینده کاریشان را وابسته به الکترون‌ها یافتند.


همان‌طور که در نمایشگاه اخیر خودروی فرانکفورت مشاهده کردیم، بسیاری از خودروسازان برنامه‌هایی برای ساخت اتومبیل برقی تا سال ۲۰۲۰ دارند و یا حداقل، بیشتر تولیدات فعلی خود را به‌نوعی از پیشرانه‌های برقی مانند نمونه‌های هایبرید مجهز خواهند نمود. همچنین فرانسه و انگلستان نیز تردد خودروهای احتراقی را از سال ۲۰۴۰ ممنوع کرده‌اند.
بنابراین بهتر است تا به فکر خرید یک خودروی برقی باشیم که چند نمونه از بهترین آن‌ها را در ادامه به حضورتان معرفی خواهیم کرد.

تسلا مدل ۳


تسلا سردمدار این حرکت است و تصویر خوبی از خود در این زمینه به معرض نمایش عمومی گذاشته است.
تنها چیزی که موجب می‌شود تا محصولات تسلا بیش از این سرعت فراگیر شدنشان افزایش نیابد، برچسب قیمت آنهاست. البته با عرضه محصول بسیار ارزان‌تر مدل ۳ این رویه در حال تغییر است.


این خودرو از نظر سطح تکنولوژی و تجهیزات استاندارد، در مقایسه با سایر محصولات تسلا برتر خواهد بود. ایمنی آن با تکیه بر امکاناتی همچون ترمز خودکار در شرایط اضطراری، هشت عدد ایربگ و سامانه‌های کمکی پیشگیری از برخورد، افزایش یافته است. اتصال Wi-Fi، کنترل به‌وسیله صدا و کنترل سیستم تهویه با اپلیکیشن مخصوص تلفن همراه را بایستی به امکانات فناورانه این اتومبیل اضافه نمود.


تسلا مدل ۳ قادر است که مسافتی در حدود ۳۵۰ تا ۵۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ بپیماید که موجب رفع نگرانی مالک خود در این زمینه خواهد شد. بر طبق انتظارات بایستی در طول نیمه دوم سال ۲۰۱۸، این خودرو را در ایستگاه‌های شارژ مشاهده کنیم.

نیسان لیف


نیسان لیف جدید نسبت به آنچه سال‌های پیش‌ازاین خودرو دیده‌ایم، بسیار متمایز است. خودروساز ژاپنی برد این خودرو را از ۱۷۰ به ۴۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ، افزایش داده که آن را مدیون باتری جدید لیتیوم-یون به ظرفیت ۴۰ کیلووات ساعت است. همچنین مدت زمان شارژ آن هم خیلی کمتر شده است. قرار است ابتدا در کشور ژاپن در ماه اکتبر سال جاری چهار چرخ خود را بر جاده بگذارد و سپس تا اوایل سال ۲۰۱۸ چشمش به جمال خریداران آمریکایی و اروپایی روشن شود.


نیسان به سیستم کمکی ProPILOT در این خودرو افتخار می‌کند که با اتکای بر آن راننده می‌تواند به امتیازاتی همچون حفظ سرعت، اطمینان از عدم انحراف و همچنین ترمز خودکار در مواقع اضطراری دست یابد.


اگرچه لیف نمی‌تواند از جهت زمان مورد نیاز برای شارژ، با تسلا مدل ۳ رقابت کند اما قیمت پایین‌تر آن موجب تمایل خریداران به سمت این خودروی زیبای ژاپنی خواهد شد.
همچنین با فناوری e-pedal، راننده نیسان لیف قادر است تا عمل شتابگیری و ترمزگیری را تنها با یک مرتبه فشردن پدال مربوطه، انجام دهد.

جگوار I-Pace


این خودرو اولین محصول تمام الکتریکی اسپرت پنج نفره ساخت جگوار است که در میانه سال ۲۰۱۸ وارد بازار استرالیا خواهد شد. جگوار I-Pace با برخورداری از برد حرکتی ۵۰۰ کیلومتر در ازای یک مرتبه شارژ، نگرانی‌ها را دراین‌باره به حداقل رسانده است. ۰-۱۰۰ این خودرو برابر ۴ ثانیه است و جگوار قول داده که کلیه قابلیت‌های یک خودروی اسپرت را داشته باشد. باتری این خودرو با استفاده از مکانیزم شارژ سریع قادر است تا در مدت ۹۰ دقیقه به میزان ۸۰ درصد ظرفیت خود، انرژی دریافت کند.

آئودی e-tron quattro


این SUV لوکس در سال ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد.
بسته به نوع دستگاه شارژری که شما استفاده خواهید کرد، در حدود ۲.۵ تا ۱۰ ساعت طول می‌کشد که باتری این اتومبیل اصطلاحاً فول شارژ شود.


تجهیزات ایمنی نظیر: ترمز خودکار در مواقع اضطراری، تشخیص عابر پیاده، سامانه کمکی مسیر و هشدار نقاط کور در این خودرو بکار گرفته شده است. ای-ترون کواترو شتاب زیر پنج ثانیه خواهد داشت و حداکثر سرعت آن به ۲۱۰km/h خواهد رسید.

مرسدس بنز EQ C


این خودرو در سال ۲۰۱۶ برای اولین در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش درآمد. به جهت ارتقای حداکثری قابلیت آئرودینامیکی بدنه، این اتومبیل از ویژگی‌های خاصی همچون: برف‌پاک‌کن مخفی، صفحه نمایشگر به‌جای آینه بغل و مکانیزم باز شدن درب‌ها به‌صورت لمسی بهره می‌برد. یک صفحه نمایشگر غیر لمسی به قطر ۲۴ اینچ در وسط داشبورد موجود خواهد بود که از طریق کنسول میانی قابل کنترل است. دامنه حرکتی EQ C نیز ۵۰۰ کیلومتر اعلام شده است. این خودرو احتمالاً تا دو سال آینده وارد بازار خواهد شد.

پورشه Mission E


اگر منتظر یک اتومبیل اسپرت لوکس هستید که حتی یک قطره بنزین هم نسوزاند، بایستی دست‌کم تا سال ۲۰۱۹ صبر به خرج دهید. این خودرو با رنج حرکتی ۵۰۰ کیلومتر و شتاب ۰-۱۰۰ ۳.۵ ثانیه از عملکردی فوق‌العاده برخوردار خواهد بود.


همچنین پورشه ادعا می‌کند که سرعت بالای شارژ این خودرو به شما تنها فرصت نوشیدن یک فنجان قهوه را خواهد داد. امید می‌رود که مدت زمان لازم برای شارژ کافی به جهت طی مسافت ۴۰۰ کیلومتری، تنها ۱۵ دقیقه باشد؛ اگرچه که برای نیل به این هدف، ایستگاه شارژ بایستی به فناوری شارژ ۸۰۰ ولت مجهز شده باشد.

آستون مارتین RapidE

Aston Martin RapidE concept
مدل مفهومی این ماشین دو سال پیش رونمایی شد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۹ به عیادت خیابان‌های شهر بیاید. RapidE ضرورتاً یک نسخه تمام الکتریکی از مدل Rapide است که نسبت به پیشرانه وی ۱۲ کنونی، دوست بهتری برای محیط‌زیست کره زمین خواهد بود.

منبع: drive

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. John

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (214 ديدگاه)

    توکل به خدا تا سال 1500 شمسی ما هم خودروهای الکتریکی سوار میشیم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنزما

      ۱۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      پورشه و جگوار تو طراحی خارجی خیلی عالی عمل کردن و حس یه خودرو اسپرت مدرن تموم الکتریکی
      که ظاهر فضایی نداره رو خوب منتقل میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. aston martin

      ۱۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      جان عزیز کشور ما در حال پیشرفت نیست که شما میفرمایی تا صد سال دیگه !کشور ما درحال پسرفته و اگر این روند ادامه پیدا کنه که ظاهرا قرار هم هست بکنه پس همینایی که داریم هم قراره روز بروز بدتر شن چه رسد به خودروی برقی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. aston martin

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    ماشین تمام برقی یه عیب بزرگ داره اونم اینکه فقط برای شهر خوبه. مثلا از نقطه اِی تا بی رو تو با بنزینی تو شش ساعت میری که تقریبا میشه ششصد کیلومتر.. همین مسیر رو با اینا بخوای بری روزها طول میکشه.. با توجه به این که فول شارژش بطور میانگین ده ساعته و بردش هم نهایت بین دویست سیصد کیلومتر…واقعا روزی که این خودروها فراگیر بشن از این بابت مردم دچار مشکل میشن… تو ده دقیقه آدم بنزین میزنه کی میخاد نصف روز وایسه تا اینا شارژ شن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۲۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      دوست عزیز تو اکثر کشورها اینقد امکانات حمل و نقل هست که کمتر کسی برای مسافت های طولانی از خودرو شخصی استفاده میکنه
      در ضمن مطمئن باش زمانی که این خودرو ها فراگیر بشن به سطحی رسیدن که با هر بار شارژ بالای 700 کیلومتر برن و احتمالا هم امکان استفاده از دوباتری رو خواهند داشت یعنی میتونی بدون توقف حدود 1500 کیلومتر بری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mohammadreza

      ۲۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      تازه من معتقدم که قضیه ماشین های الکتریکی درنهایت اینطور خواهد شد
      که مثلا کلا 10 نوع باتری برای تمام مدل ها و برند ها وجود خواهد داشت یعنی مثلا تمام هاچبک های یک نوع باتری خواهند داشت و وقتی شما میری محل های تعیین شده باتریه خالیتو تحویل میدی و باتری پر تحویل میگیری
      اینطوری فول شارژ شدن ماشینت کمتر از 1 دیقه طول خواهد کشید
      این ایده نیازمند همکاری کامل برندها با هم هست که من مطمئنم اتفاق خداهد افتاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سینا

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بنظر من با وجود اینکه تسلا خیلی تو این کار حرفه ای تره ولی سال2020 این پورشه و بنز هستن که خیلی موفق تر از تسلا میشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      امکان نداره. اروپا تو این زمینه به گرد پایه یانکیا برسه از فارادای و میشن ای و اون که 375 میره اسمش نوکه زبونمه نگفته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حامد

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    اسب گرونتره پراید و پژو عزیزم ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sami

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    تا 2-3سال دیگه هم بیشتر ایرانیا دارن قست وام 25میلیونی رو میدن .از یه طرف شاهد تولید اتومبیل هایی مثل چلنجر و شیرون و تسلا و…با حداکثر کارایی و لذت رانندگی از یه طرفم شاهد تولید ساینا و پژو سال و آریسان و …آدم افسردگی میگیره????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کیوان

    ۲۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    اقا سینا ایلان ماسک نابغه و دانشمند است نه فقط در مورد اتومبیل رباط هایی که با هوش تر از انسان به امور میرسند رباطی که بهتر از یک جراح عمل میکنه درمورد ماسک زیاد مطالعه کن سالهای اینده زباد در موردش میشنیم تمام برند های معروف در مودد ماشین های الکتریکی رقابت میکنند در مورد هیبربدی رقابت بین تویوتا و هیوندائی است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۲۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من خودم به شخصه معتقدم خودروهایی که از هیدروژن استفاده میکنن در اینده فراگیرتر خواهند شد شاید خودروهای برقی هم فروش بالایی داشته باشن ولی امکان شارژ سریع تا حدی ممکنه ولی با پیل سوختی هم سریع هم برد فوق العاده زیاد هم سبکی خودرو منظور میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سروش

    ۲۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    استون مارتین جان ی مستند دیدم که انگلیس زیرساخت های ماشین برقی رو درست میکرد و ماشین های برقی در حال حرکت وایرلس شارژ میشدن . البته باید تو لاین مخصوص شارژ حرکت کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سروش

    ۲۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    بتازگی شرکت فناوری کوالکام (Qualcomm)، روش جدیدی برای شارژ بی‌سیم خودروها با استفاده از زیر سطح جاده‌ها ابداع کرده است! به طوری که وقتی خودرو با سرعت 120 کیلومتر در ساعت روی این سطح در حرکت باشد، به طور بی‌سیم شارژ شود. این روش شارژ بی‌سیم دینامیکی نام دارد و شرکت معتقد است این روش مبتکرانه، روش آینده شارژ خودروهای برقی و همچنین خودران خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    nio ep9 پس کو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ماتئوس

    ۲۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (686 ديدگاه)

    طراحی :
    پورشه ❤️
    آئودی?
    بنز ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Omid622

    ۲۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    فعلا هیجان رونمایی از پورشه تمام بدنمو به لرزه در میاره امیدواریم اجل مهلتمون بده که جمالشو ببینیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا