چشم اندازهفته نامه

معرفی پرشتاب‌ترین خودروهای تولیدی دنیا

شتاب صفرتاصد عدد بسیار جذابی در صنعت خودروسازی محسوب می‌شود؛ بنابراین در این مطلب به معرفی خودروهایی پرداخته‌ایم که طبق ادعای سازندگانشان سریع‌ترین خودروهای تولیدی دنیا در شتاب صفرتاصد هستند

سریع‌ترین خودروی دنیا در شتاب صفرتاصد کدام است؟ به‌صورت تئوری برای فهمیدن پاسخ این سؤال می‌توان به ارقام اعلامی خودروسازان رجوع کرد اما در دنیای واقعی ارزیابی شتاب بسیار دشوار است. بخشی از مشکل به خاطر ابهام در آمار تولیدکنندگان است که اطلاعات دقیق شتاب را ارائه نمی‌کنند. برخی از شرکت‌ها به‌منظور ایجاد تصویری بهتر از خودروی خود، در شتاب اعلامی اغراق می‌کنند درحالی‌که برخی دیگر بنا به دلایلی شتاب صفرتاصد خودروی خود را کُندتر از آنچه هست اعلام می‌کنند. مشکل بعدی متغیرها و عوامل مؤثر فراوانی هستند که در آزمون شتاب عملی وجود دارند. مثلاً آیا از لانچ کنترل استفاده شده است؟ سطح مسیر چقدر صاف است؟ چه تجهیزاتی برای اندازه‌گیری شتاب مورداستفاده قرار گرفته است؟ هوا چطور است؟ برای این متغیرها و بسیاری از عوامل دیگر هیچ‌گونه استاندارد جهانی وجود ندارد و به همین دلیل هیچ راهی برای فهمیدن اینکه آیا واقعاً خودرویی سریع‌تر از خودروی دیگر است وجود ندارد جز آزمایش همزمان آن‌ها در کنار یکدیگر.

برای سنجش شتاب خودروها دو معیار مختلف صفر تا صد کیلومتر در ساعت و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت وجود دارد که اختلاف میان آن‌ها جزئی است اما در بحث شتاب دهم ثانیه‌ها اهمیت دارند و به همین دلیل این مورد می‌تواند تأثیر زیادی بر لیست پرشتاب‌ترین خودروها داشته باشد. درهرحال ما در این لیست در مرحلهٔ نهایی مسابقات خود، سریع‌ترین خودروهای تولیدی دنیا در شتاب صفرتاصد را معرفی کرده‌ایم. البته هنوز هم نمی‌توان این خودروهای گران‌قیمت را قطعاً پرشتاب‌ترین خودروهای دنیا دانست چون ما برای تهیهٔ این لیست فقط به شتاب اعلامی از سوی سازندگان استناد کرده‌ایم؛ بنابراین میدانیم که ممکن است این اعداد کاملاً دقیق نباشند اما بااین‌وجود برابر با اعلام‌های رسمی خودروسازان دنیا، این ماشین‌های زیر پرشتاب‌ترین خودروهای تولیدی دنیا محسوب می‌شوند.

۱۶- آئودی R8 V10 Plus

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۳.۲ ثانیه

آئودی R8 V10 Plus مجهز به یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی است که ۶۱۰ اسب بخار قدرت دارد. این سوپراسپرت آلمانی که ۱۳۴,۵۰۰ پوند قیمت دارد، می‌تواند ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت برسد.

۱۵- فراری لافراری

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر < 3 ثانیه

فراری لافراری یکی از شگفت‌انگیزترین خودروهای دنیا است که برچسب قیمتی ۱ میلیون دلاری دارد. در آزمایشات شتابی که با این هایپرکار انجام گرفته گفته شده که شتابی کمتر از ۳ ثانیه دارد.

۱۴- پورشه ۹۱۱ توربو S

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۲.۹ ثانیه

پورشه ۹۱۱ توربو S خودروی نفیسی است که همواره موردستایش قرار گرفته است. این خودرو که ۱۴۵,۷۷۳ پوند قیمت دارد، از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری تخت شش سیلندر توئین توربو استفاده می‌کند که ۵۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

۱۳- لامبورگینی اوراکان پرفورمانته

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۲.۹ ثانیه

اوراکان پرفورمانته نسخهٔ ویژه‌ای از لامبورگینی اوراکان است که بیشتر برای عملکرد بالا در پیست‌ها تنظیم شده است و به همین دلیل توانست با زمان ۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه سریع‌ترین خودروی پیست نوربرگ‌رینگ لقب گیرد. هرچند عملکرد بالا در پیست چندان با شتاب صفرتاصد زیاد مرتبط نیست اما بااین‌وجود اوراکان پرفورمانته هنوز هم شتاب بالایی دارد.

۱۲- فورد GT

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۸ ثانیه

فورد سرانجام پس از چند سال وقفه تصمیم گرفت مدل افسانه‌ای GT خود را احیا کند؛ یعنی خودرویی که در سال‌های دور در مسابقات لمانز به افتخارآفرینی پرداخت. نسل جدید فورد GT سوپراسپرت منحصربه‌فردی است که ۴۵۰ هزار پوند قیمت دارد. این ماشین همچنین شتاب فوق‌العاده‌ای را هم ارائه می‌کند.

۱۱- کاترهام Seven 620R

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۸ ثانیه

Seven 620R که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری سوپرشارژ ساخت فورد نیرو می‌گیرد، سریع‌ترین محصول کاترهام است. این ماشین ۳۱۵ اسب بخار قدرت و تنها ۵۷۲ کیلوگرم وزن دارد؛ بنابراین تعجبی ندارد که این موشک کوچک می‌تواند با خودروهای به‌مراتب گران‌قیمت‌تر از خود به رقابت بپردازد.

۱۰- کوئنیگ‌زگ رگرا

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۲.۸ ثانیه

کوئنیگ‌زگ رگرا به‌طور کامل با اعداد شگفت‌انگیز در ارتباط است. ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت، ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور، حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفرتاصد ۲.۸ ثانیه.

۹- مک‌لارن P1

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۲.۸ ثانیه

مک‌لارن P1 با ۹۱۵ اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت، آنچه که امکان انجام آن در یک خودروی جاده‌ای وجود داشت را دوباره تعریف کرد. البته رقبای P1 نیز در این زمینه بسیار تلاش کرده‌اند اما تاریخ همچنان P1 را به‌عنوان بخشی از تثلیث مقدس به یاد خواهد داشت.

۸- لامبورگینی اونتادور SV

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۲.۸ ثانیه

اونتادور SV احتمالاً یکی از بهترین خودروهایی است که لامبورگینی تاکنون تولید کرده است. این خودرویی باشکوه و هیجان‌انگیز است که ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و تنها پس از گذشت ۵.۸ ثانیه، عقربهٔ سرعت‌سنج عدد آن ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را رد می‌کند.

۷- پورشه ۹۱۸

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر < 2.8 ثانیه

ضلع سوم مثلث ابر خودروهای هیبریدی پورشه ۹۱۸ است که شتابی رسمی آن کمتر از ۲.۸ ثانیه اعلام شده است اما بجای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر آن اندازه‌گیری شده است؛ بنابراین ممکن است شتاب صفرتاصد پورشه ۹۱۸ یک یا دو دهم ثانیه بیشتر باشد.

۶- هنسی ونوم GT

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۷ ثانیه

هنسی ونوم GT مدتی طولانی است که با بوگاتی ویرون و حالا شیرون بر سر عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا رقابت می‌کند. ادعا شده که این ماشین به سرعت ۴۳۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کرده است اما به خاطر عدم انجام آزمون سرعت در دو جهت (برای خنثی شدن تأثیر باد)، رکورد ونوم GT به‌طور رسمی تأیید و ثبت نشده است.

۵- آریل اتم ۳.۵R

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۶ ثانیه

شرکت آریل تقریباً برای دو دهه است که به تولید خودروهای عجیبِ سریعی می‌پردازد که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر زیر سه ثانیه زمان استاندارد آن‌ها بوده است. اتم ۳.۵R با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر خود می‌تواند ظرف ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و در شش ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

۴- تسلا مدل S P100D

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۵ ثانیه

تسلا می‌گوید که مدل S P100D این شرکت سومین خودروی دنیا در بحث سریع‌ترین شتاب است. فارغ از اینکه چنین ادعایی صحت دارد یا نه، سازندهٔ آمریکایی اعلام نموده که این سدان تمام الکتریکی می‌تواند ظرف تنها ۲.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

۳- بوگاتی ویرون سوپراسپرت

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۲.۵ ثانیه

بوگاتی ویرون سوپراسپرت خودرویی است که نیازی به معرفی ندارد. این هایپرکار دستاورد نسخهٔ قبلی خود را با نشان سوپراسپرت به سطح جدیدی منتقل کرده است. این هیولا غیر از شتاب وحشتناکی که دارد، سرعت ۴۳۱ کیلومتر در ساعت را نیز به ثبت رسانده است که هرچند هنسی ونوم GT ادعای سریع‌تر بودن را دارد اما همچنان ویرون سوپراسپرت رسماً به‌عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا شناخته می‌شود.

۲- بوگاتی شیرون

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر < 2.5 ثانیه

شیرون همچنان فلسفهٔ بوگاتی را دنبال می‌کند درحالی‌که معیارهای ویرون را بالا برده و کماکان ویژگی‌های منحصربه‌فرد سلف خود را حفظ نموده است. بوگاتی هنوز شتاب صفرتاصد شیرون را اعلام نکرده و تنها گفته است که نسبت به ویرون بهبود یافته است.

۱- دوج چلنجر دیمن

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۳ ثانیه

دوج چلنجر دیمن در هنگام معرفی طوفانی به پا کرد نه‌فقط به خاطر اینکه پرشتاب‌ترین خودروی تولیدی دنیا محسوب می‌شود بلکه به دلیل اینکه هنگام شتاب گیری چرخ‌های جلوی آن از زمین بلند می‌شوند. این هیولای آمریکایی می‌تواند ظرف فقط و فقط ۲.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که هم‌اکنون سریع‌ترین شتاب دنیا محسوب می‌شود.

 

منبع: AutoExpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. Nissan...japan

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    نامردا هیچ حرفی از gtr نزدن که زیر ۳ ثانیس خخخ یعنی انقدر گودزیلا فراموش شده؟!

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (6776 ديدگاه)

      به به دوج چلنجر دىمون رو ببىن که رتبه ى اول رو داره
      دوج با معرفى دىمون همون کارى رو کرد که سال 1963-64 کرد
      دوج تو اون سال مدل 330 رو معرفى کرد که با موتور 413 با قدرت 410 اسب به طور استاندارد تو مسابقات درگ کولاک کرد
      چلنجر دىمون با قىمت خىلى پاىىن تر از ماشىنهاى اىن لىست شتاب بهترى رو عرضه مىکنه و نشون میده دوج هنوز هم که هنوزه ىه درگستر ساز قهار هستش
      دوج نزدیک 60 ساله که محصولاتى رو مختص درگ تولىد مىکنه که مىشه به مدلهاى چون
      دوج 330 1963. دوج 330 1964. دوج دارت 1962 . دوج کورونت 1965 و………. اشاره کرد

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (6776 ديدگاه)

        دوستان امرىکاىى بازم اىنم به افتخار اول شدن دوج تو این مطلب
        مشخصات کامل موتور 413 دوج هست

        The 413 cu in (6.8 L) RB was used from 1959 to 1965 in cars. It was also used in medium and heavy trucks including truck-tractors such as the C-1000, up until 1979. It has a bore of 4.1875 inches. During that period, it powered almost all Chrysler New Yorker and all Imperial models, and was also available on the lesser Chryslers, Dodge Polara, Dodge Monaco, and Plymouth Fury as an alternative to the B-block 383 and/or the A-block 318. It was also fitted to some European cars such as the later Facel Vega Facel II.

        In the 1959 Chrysler 300E the 413 wedge was fitted with inline dual 4-barrel carburetors; it was factory-rated at 380 brake horsepower (283 kW) at 5000 rpm and 525 lb·ft (712 N·m) at 3600 rpm.[5] In 1960, a long-tube ram induction system was made standard on the Chrysler 300. It continued as standard on the 1961 300-G, and remained on the option sheets for Chrysler 300s through 1964. In 1962, a special version known as the “Max Wedge” was made available for drag racing and street use; this version produced 420 bhp (313 kW) at 5000 rpm.

        1959–1961 with 4-Barrel Carb Max Brake Horsepower: 340 @ 4600 rpm Max Torque: 480 @ 2800 rpm Compression: 10.0

        1959 with 2 × 4-Barrel Carbs Max Brake Horsepower: 380 @ 5000 rpm Max Torque: 525 @ 3600 rpm Compression: 10.0

        1960–1961 with 2 × 4-Barrel Carbs Max Brake Horsepower: 375 @ 5000 rpm Max Torque: 525 @ 2800 rpm Compression: 10.0

        1962: 1965 with 4-Barrel Carb Max Brake Horsepower: 340 @ 4600 rpm Max Torque: 480 @ 2800 rpm Compression: 10.1

        1962 with 2 × 4-Barrel Carbs Max Brake Horsepower: 380 @ 5000 rpm Max Torque: 525 @ 2800 rpm Compression: 10.1

        1963: 1965 with 4-Barrel Carb Max Brake Horsepower: 360 @ 4600 rpm Max Torque: 495 @ 2800 rpm Compression: 10.1

        1963: 1964 with 2 × 4-Barrel Carbs Max Brake Horsepower: 390 @ 4800 rpm Max Torque: 530 @ 3600 rpm Compression: 10.1
        همون طور که نوشته بالاترىن قدرت اىن موتور 390 سب و بىشترىن گشتاورش 530 نىوتن هستش که اىن قدرت رو سال 1963 تولىد مىکرده

        موافقم 0
        مخالفم 2
      2. ونوم اف ۵

        ۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        اشاره ای هم بکنیم به کوروت z06 که شتابش ۲.۹ هست

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. (ali(CHEVY NOVA

          ۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (6776 ديدگاه)

          درسته ونوم جان
          کوروت رو خوب گفتى
          راستى من فورد gt رو هم دىدم هستش
          اونقدر از اول شدن دوج خوشحال شدم که حواسم به فورد نبود
          فورد gt با موتور جدىد 6 سىلندرش خىلى عالى ظاهر شده

          موافقم 0
          مخالفم 2
        2. ونوم اف ۵

          ۴ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          قربون شوی عزیز

          موافقم 0
          مخالفم 2
    2. Ferrari Zonda SuperVeloce

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (479 ديدگاه)

      دوستان عزیز اف12 برلینتا توی درگ و شتاب اونتادور رو قورت میده.
      اف12تی دی اف هم اونتادور اس وی.
      اونوقت شتاب لافرراری ضعیف تر از اونتادوره؟؟؟؟
      لافرراری توی چندتا درگ که دیدم پابه پای شیرون پیش میرفت و بعضیا رو میبرد. ولی باخت ندیدم.
      با اینکه:
      لافرراری 12سیلندر 6300 محورعقب هست.
      بوگاتی 16سیلندر 8000 کوادتوربو چهارچرخ متحرکه.
      کاملا مشخصه که سلطان کیه!!

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. Hj

        ۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (83 ديدگاه)

        سلطان دوج هستش که با حدود ٨۵٠٠٠ دلار سریع ترین ماشین تولیدی رو میده ٠-٩۶ فقط ٢.٣ ثانیه سلطان دوجه

        موافقم 2
        مخالفم 1
    3. Ferrari Zonda SuperVeloce

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (479 ديدگاه)

      بهترین نوع درگ ریس اینه که سرعت روی 90 ثابت باشه بعد شتاب گیری کنن.
      .
      اف12تی دی اف
      و اف 12 برلینتا
      هم شتابشون هردو بهتر از دوتا کلاس اونتادوره.
      بعد اینجا نیستن.
      با اینکه فرراری ها 6300موتور جلو محور عقب اند
      لامبوها 6500موتور وسط چهارچرخ متحرک.
      اینجام مشخصه سلطان کیه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. DEADPOOL

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (164 ديدگاه)

      آره بخدا سنش رفته بالا نامردا دیگه حسابش نمیکنن??

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. ahmad m

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (62 ديدگاه)

    شتاب 0 تا 96 کیلومتر پورشه 918 که توسط کار اند درایو اندازه گیری شده 2.2 ثانیست , پس پورشه 918 سریعترین خودرو دنیاست

    موافقم 0
    مخالفم 5
    1. Omid.BM

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (27 ديدگاه)

      دو نوع شتابگیری داریم یکی با احتساب رول اوت یکی بدون احتساب رول اوت که احتمالن اون عدد بدون احتساب رول اوت هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ونوم اف ۵

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      دوست بزرگوار اقا امیر بهترین شتاب رو برای پورشه ۹۱۸ این عدد اعلام کرد (۲.۳ ) که شاید هم صحیح باشه ولی احمد اقا دیگه تمام امار جهان رو با ۲.۲ به هم ریخت

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. ahmad m

        ۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (62 ديدگاه)

        من منبع آمارم رو ذکر کردم دوست عزیز , کاش قبل از اینکه نقدش کنی یه سرچ ساده تو اینترنت میکردی

        موافقم 0
        مخالفم 1
    3. كوروش

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      اکثر منابع 2.3 تا صد تا رو زدند فقط یکی 2.2 اونم تا ٩۶ تا رو زده تا صدتا همون ٢.٣ هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Parsa

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (167 ديدگاه)

    دوج❤❤??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. #ali.m#

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    پس gtr چی????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3193 ديدگاه)

      NISSAN GTR NISMO شتابش حدود 2.5 ثانیه هست
      چرا نوشته نشده
      اکورا NSX هم حدود 3 ثانیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. parsa

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (167 ديدگاه)

    پدال من عکس پرو دارم ولی وقتی کامنت میزارم بالا نمیاد،رسیدگی کنین لطفا
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. parsa

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (167 ديدگاه)

      الان بالا اومد ولی تو کامنت قبلیم و پست لامبورگینی سنتناریو بالا نیومد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. PaRHaM

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    چند تا سوال اگه میشه جواب بدین !!
    اولین چیز اینه که چرا کوروت با صفر تا صد ۲.۹۵ نیس تو لیست؟(حتی صندل دستی اش با صفر تا صد ۳.۲ هم میشد باشه!!!)
    دومیش این که چرا موتور ترند p100d رو گفته ۲.۳۹ ولی اینجا نوشته شده ۲.۵؟
    سومیش این که تو همین چند مقاله پیش نوشته بودین که دیمون با تنظیماتی تا ۲.۱ هم میاد پایین! گیج شدم!
    چهارمینشم اینه ک کار اند درایور R8 V10+ رو زده ۲.۹ و اینجا؟
    با تشکر ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. PaRHaM

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      بعد یک روز تازه کامنتم اومد?
      سه تا دیگه هم ازش فرستاده بودم!???
      اگه اومدن سریعا پاک میکنمشون?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Hemichan

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (715 ديدگاه)

      اون شتاب سریعتر P100 D و دیمن با Rollout بوده بقیه رو خبر ندارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Hemichan

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    داج دیمن یه جورایی بزرگداشت پنجاهمین سالگرد ساخت پلیموت باراکودا سو پراستوک و همچنین داج دارت دیمن سو پراستوک هست که با موتور 426 همی 600 اسب قدرت و یک چهارم مایل 10.5 ثانیه ای با سرعت 150 مایل بر ساعت داشته حتی ظاهرشونم شبیهه مثل هواکش بزرگ روی کا پوت و فرم لاستیک های مسابقات درگ
    Dodge Demon
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/67/ba/27/67ba278e374543148d5ce82df8811378.jpg
    Plymouth Barracuda super stock
    https://cdn1.mecum.com/auctions/sc0516/sc0516-243384/images/sc0516-243384_1@2x.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Aminspoort

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    یکی از مجله های خودرویی انگلیس چند روز پیش شیرون رو تست کرده بود که با شیرون شتاب ۲/۱ ثانیه ای رو ثبت کرد،باور نکردنی بود،وقتی کلیپ رو دیدم هوش از سرم پرید!!!بدون کوچکترین هرزگردی و با یه لانچ عالی این رکوردو زد راننده،تازه میفهمم چرا بوگاتی محافظه‌کارانه شتاب شیرون رو زیر ۲/۵ ثانیه اعلام کرده،به این میگن خودروساز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. just bentley continental

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    عصابم خورد شد gtr نیست اتو اکسپرس هم خودشو گیر اورده نیسان gtr 2017 شتابش2.9 هست نیسمو هم 2.6نامردا مقاله کوفتم شد

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Meysam..Laferrari

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      جدی نگیر بابا این مقاله فقط واسه فانه وگرنه هزارتا ماشین دیگه باید تو این لیست میبودن و خیلی از جایگاها باید عوض بشه تو این لیست ؛ در کل مقاله ی جدی و مهمی نیست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. USA & JAPAN

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (216 ديدگاه)

    جووووووووووووووووووووووووووووووونم چلنجر با اون هیکل شتاب 2.3 بینظیرههههههههههه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. یاسین

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    جای گودزیلای نیسان خالیه با شتاب زیر 3 ثانیه
    ولی جدا همه ماشین های این لیست خیلی خاصن یعنی مثلا 100 سال دیگه این ماشینا قشنگترین یادگاری های صنعت خودرو هستن
    حالا یه چیزی همشون یه طرف فقط من اینجوری فکر میکنم یا شمام اینجوری فکر میکنید که رگرا هم خیلی ماشین منحصر به فردیه اصلا وقتی به قیافش نگاه میکنی مطمئنی هیولاییه که اصلا نباید باهاش شوخی کرد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. Hemichan

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    عجیبه کامنتم ثبت نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hemichan

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (715 ديدگاه)

      داج دیمن یه جورایی بزرگداشت پنجاهمین سالگرد ساخت پلیموت باراکودا سو پراستوک و همچنین داج دارت دیمن سو پراستوک هست که با موتور 426 همی 600 اسب قدرت و یک چهارم مایلِ 10.5 ثانیه ای با سرعت130 و به یه روایتی 150 مایل بر ساعت داشته حتی ظاهرشونم شبیهه مثل هواکش بزرگ روی کا پوت و فرم لاستیک های مسابقات درگ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. PaRHaM

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      منم کامنتم ثبت نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. sadegh

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (133 ديدگاه)

    کی فکرشو میکرد چلنجر دیمون،یه همچین غولی از آب در بیاد//!!؟؟!؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. SRT VIPER

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    دیمن واقعا معکه س
    متعجب شدم ایول
    شاهکار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Mahdi US CARS

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    چلنجر پرچم دوج رو برد بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. mojtabaaston

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    دوج شاخ چه ماشین هایی رو شکونده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. AMIR HURACAN

    ۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فقط اوراکان رو عشق است. گاو شجاع ایتالیایی. (البته این رو خود لامبورگینی گفته)???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین پسر

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      جالبه بدونیم که هوراکان تنها ماشینیه که هم توی پیست هم توی مسیر مستقیم حرف واس گفتن داره ولی بقیشون یعنی 80درصد این ماشینای معرفی شده فقط تو مسیر مستقیم شتاب خوبی دارن
      بغیر از هوراکان ماشینایی مثل آریل اتم 3.5R و کاترهام Seven 620R توی پیست خوب عمل میکنن
      حالا بازم این دو تا ماشینی که گفتم بیشتر موتور چهارچرخ بحساب میان بقول بروبچ تخته گاز
      درکل لامبورگینی با این کارش خواسته بفهمونه که هیجان و آدرنالین سرعت رفتن تو مسیر مستقیم نیست این روال سرعت و شتاب تو مسیر مستقیم رو میشه با ی تویین توربو بستن روی لامبورگینی به اوج رسوندش اما خواسته متفاوت باشه با ساختن هوراکان پرفورمانته

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا