چشم اندازهفته نامه

معرفی 13 سدان قدرتمند با شتاب زیر 4 ثانیه

همین چند سال پیش یعنی در سال ۲۰۰۸ یک لامبورگینی گالاردو LP 520-4 که از پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵ لیتری ۵۱۳ اسب بخاری استفاده می‌کرد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴ ثانیه‌ای داشت. در آن زمان این یک رکورد مناسب برای سوپرکارها محسوب می‌شد. البته حداکثر سرعت را هم می‌توان یک مقیاس دیگر در نظر گرفت اما از آنجایی که اکثر خودروسازان سقف سرعت محصولات خود را ۲۵۰ کیلومتر در ساعت در نظر می‌گیرند بنابراین شاید این مقیاس خیلی مناسب نباشد.


خب زمانه عوض شده و سدان های خانوادگی به رکوردهای چند سال قبل سوپرکارها رسیده‌اند. این سدان ها نه تنها شتاب فوق‌العاده‌ای دارند بلکه در پیست‌ها نیز خودنمایی می‌کنند. برای گرامیداشت عصر درخشان سوپرسدان‌ها، ما ۱۳ نمونه از این خودروها در بازار آمریکا را با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۴ ثانیه پیدا کرده‌ایم. این خودروها می‌توانند از نظر شتاب سوپرکارهای یک دهه پیش را پشت سر بگذارند. با ما همراه باشید.

  • کادیلاک CTS-V

کادیلاک یک دهه‌ی پیش آرزوی حضور در این لیست را داشت اما جدیدترین نسل‌های ATS-V و CTS-V به عنوان محصولاتی پرفورمنس تثبیت شده‌اند. این مدل CTS-V است که یک سدان فوق‌العاده‌ی دیفرانسیل عقب با شتاب ادعایی ۳.۷ ثانیه می‌باشد. به لطف پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری برگرفته از کوروت شاهد قدرت عظیم ۶۴۰ اسب بخاری هستیم. این قدرت قابل‌توجه تنها به شتاب زیر ۴ ثانیه بسنده نکرده و حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعتی هم ایجاد می‌کند.

  • آئودی RS7

این خودرو یکی از قدیمی‌ترین اعضای لیست بوده و نسل جدید آن در آینده‌ای نزدیک وارد میدان می‌شود؛ اما سیستم چهار چرخ محرک کواترو و پیشرانه‌ی ۸ سیلندر توئین توربوی قوی باعث شده RS7 شانه‌به‌شانه‌ی سوپرکارهای نه چندان قدیمی حرکت کند. با پیشرانه‌ای ۵۶۰ اسب بخاری، ارباب حلقه‌ها در ۳.۷ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مهم‌تر آنکه مدل قوی‌تر RS7 پرفورمنس که قدرت ۶۰۵ اسبی دارد شتاب ۳.۶ ثانیه‌ای را نشان می‌دهد.

  • آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو

کدام‌یک هیجان‌انگیزتر است: یک سدان که به سوپرکارها تنه می‌زند یا این حقیقت که با آلفارومئویی دیفرانسیل عقب طرف هستیم؟! این خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری بای توربوی فراری سود برده و قدرت ۵۰۵ اسب بخاری و شتاب ۳.۸ ثانیه‌ای دارد. این خودرو توانسته یک دور نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه طی کند و عنوان سریع‌ترین سدان تولیدی را به خود اختصاص دهد. این خودرو سریع‌تر از لکسس LFA و لامبورگینی گالاردو LP570-4 سوپرلگرا می‌باشد.

  • آئودی RS3 سدان

چه کسی فکر می‌کرد خودرویی که از شاسی مشترک با فولکس بیتل استفاده می‌کند در این لیست حضور یابد؟ خب شما را با سدان RS3 روبرو می‌کنیم که پیشرانه‌ی ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی آن قدرت ۴۰۰ اسبی داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیه‌ای می‌شود.

  • داج چارجر هلکت

قدرت هلکت! آیا نیازی به توضیح اضافی هست؟! داج چارجر هلکت از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار همی که قدرت ۷۰۷ اسب بخار دارد سود می‌برد. این قدرت به لاستیک‌های عقب فرستاده شده و شتاب ۳.۴ ثانیه‌ای را به ارمغان می‌آورد؛ اما با استفاده از لاستیک‌های مخصوص درگ شاید رکورد بهتری هم به دست آید. نیازی به گفت نیست که خانواده‌ها می‌توانند از این قدرت زیاد و حداکثر سرعت ۳۲۸ کیلومتر در ساعت نهایت لذت را ببرند.

  • ب ام و M760i xDrive

ب‌ام‌و M760i

اگرچه اکثر خودروهای این لیست خصیصه‌های اسپورت چشمگیری دارند اما همین موضوع را نمی‌توان درباره ب ام و M760i xDrive گفت. هرچه باشد با یک قایق لوکس جاده‌ای طرف هستیم که برای ایجاد حداکثر رفاه و آرامش برای سرنشینان عقب طراحی شده است. البته شاید ظاهر این خودرو گول زننده باشد چراکه پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۶ لیتری توئین توربوی آن با قدرت ۶۰۱ اسب بخار در زیر کاپوت پنهان شده است. این پیشرانه به همراه سیستم چهار چرخ محرک باعث شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیه‌ای می‌شود.

  • تسلا مدل S P100D

این خودرو نشان‌دهنده‌ی عصر نوین الکتریکی‌ها بوده و چندین و چند بار شاهد شرمساری سوپرکارها و هیولاهای درگ در برابر مدل S P100D بوده‌ایم. البته این امر جای تعجبی ندارد چراکه سدان الکتریکی تسلا شتاب ۲.۵ ثانیه‌ای دارد.

این خودرو نه تنها در قلمروی سوپرکارها قدم برمی‌دارد بلکه به اندازه‌ی بوگاتی ویرون سریع می‌باشد.

  • مرسدس-ای ام جی S63

اگرچه اکثر محصولات ای ام جی در خیابان و پیست بسیار جذاب و توانا هستند اما بزرگ‌ترین آن‌ها یعنی AMG S63 بهترین پرفورمنس خود را در قالب یک سدان لوکس ۴ درب به نمایش می‌گذارد. این خودرو از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۶۰۳ اسبی سود برده و به همراه سیستم چهار چرخ محرک شتاب ۳.۴ ثانیه‌ای را بر جای می‌گذارد. شاخ‌به‌شاخ S63 با M760i کاملاً جذاب خواهد بود.

  • مرسدس-ای ام جی E63 S

mercedes-amg-e63-s-4matic-

دیگر محصول توانای ای ام جی خودروی E63 S است که از همان پیشرانه S63 سود برده و همان قدرت ۶۰۳ اسبی و همان گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک را دارد. البته سیستم چهار چرخ محرک این خودرو تمرکز بیشتری روی محور عقب داشته و وزن کمتر آن در مقایسه با برادر بزرگ‌تر به معنی شتاب بهتر است. این خودرو تنها در عرض ۳.۳ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما این تمام داستان نیست. E63 S یک کروزر لوکس است که در پیست هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

  • ب ام و M5 کامپتیشن

پس از عرضه‌ی مرسدس-ای ام جی E63 چهار چرخ محرک، دیدن پاسخ BMW به این حرکت کاملاً هیجان‌انگیز بود. آن‌ها سیستم چهار چرخ محرک ویژه‌ای را برای نسل جدید M5 طراحی کردند. این سیستم به همراه پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری بای توربوی ۶۱۷ اسبی در نسخه کامپتیشن کاملاً قوی عمل کرده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت فوق‌العاده‌ی ۳.۱ ثانیه‌ای را به سوپرسدان باواریایی ها اعطا می‌کند. زمانی که M5 را برانید هرروز برایتان روز حضور در پیست خواهد بود!

  • پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid


اول از همه باید گفت تمامی محصولات پورشه اسپورت هستند. همین موضوع درباره ماکان و پانامرا هم صادق است. نسل دوم پانامرا بی‌شک زیباتر از قبل بوده و نسخه‌ی هیبریدی شده‌ی آن نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو قدرت ۵۵۰ اسب بخاری داشته اما سیستم الکتریکی ترکیب شده با این مجموعه خروجی را به ۶۸۰ اسب بخار می‌رساند.

با استفاده از سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس دوکلاچه ی فوق‌العاده‌ی PDK، پانامرا تنها در عرض ۳.۲ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

  • مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب کوپه

جدیدترین عضو خانواده‌ی ای ام جی شاید یکی از بهترین‌ها باشد. اگرچه این خودرو از همان شاسی E63 سود می‌برد و همان پیشرانه را حمل می‌کند، اما همه‌چیز در فرایند توسعه فرق کرده است.

GT 63 S چهار درب کوپه از همان سیستم چهار چرخ محرک ۴Matic+ استفاده کرده اما پاسخ‌های تیزتر و عملکرد بهتری در پیست داشته و به‌صورت استاندارد از حالت دریفت سود می‌برد. پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری این خودرو در نسخه S خروجی ۶۳۰ اسبی داشته و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۱ ثانیه‌ای را ایجاد می‌کند.

  • جگوار XE SV پروجکت ۸

جگوار XE S

خود جگوار XE یک سدان اسپورت تواناست اما وقتی بخش SVO وارد میدان می‌شود همه‌چیز فرق می‌کند. زیر کاپوت پروجکت ۸ پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری ۵۹۲ اسب بخاری قرارگرفته است. سیستم چهار چرخ محرک این خودرو نیز برای استفاده در پیست تنظیم شده است. استفاده از فیبر کربن برای کاهش وزن هم فراموش نشده و تمامی این موارد باعث شده‌اند قوی‌ترین خودروی تولید تاریخ جگوار متولد شود.

با شتاب ۳.۳ ثانیه‌ای، این خودرو عملکرد قابل‌توجهی در پیست داشته ولی حیف که تنها ۳۰۰ دستگاه از آن تولید می‌شود. با رکورد ۷ دقیقه و ۲۱.۲ ثانیه‌ای در پیست نوربرگ رینگ و کسب عنوان سریع‌ترین سدان چهار درب این پیست، جگوار سریع‌تر از فراری ۴۸۸ GTB، داج وایپر و فراری انزو است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. Cadillac

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2590 ديدگاه)

    چه لیست دوست داشتنی هست لامذهب

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Cadillac

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2590 ديدگاه)

      خداییش هر کار کردم بگیم یکیو بیشتر از بقیه دوست دارم نشد خیلی عشقن عشق

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. Buray

        ۱۰ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (63 ديدگاه)

        مشخص داج چارجر هلکت

        موافقم 7
        مخالفم 3
      2. hami

        ۱۰ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (23 ديدگاه)

        سوالی داشتم ؟ فکر کن ماشینت 2000 اسب قدرت داره و 500 کیلومتر هم بره
        چه کاربردی داره آخه ؟؟؟؟
        این نظر منه یه ماشین داشته باش با سواری راحت و صندلی بسیار راحت
        180 بیشتر نره شتاب 0-100 نهایتا 6 ثانیه خوب نیست.؟؟؟!!!!
        این نظر من هست .
        با احترام بسیار برای نظر شما سروران خودم

        موافقم 6
        مخالفم 8
        1. محمد حسین

          ۱۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (489 ديدگاه)

          از صحبت شما یاد یکی از برنامه های جرمی کلارکسون افتادم
          داشتن هاچ بک های کوچیک رو تست می کردن. خود جرمی فولکس آپ رو رانندگی می کرد. یه جاش که تو جاده های کوهستانی می رفتن گفت
          وقتی پشت فرمون یه ماشینی مثل فراری یا لامبو یا ماشین های دیگه اسپرت و سوپراسپرت میشینی و میای جاده کوهستانی باید تمام حواست به مقدار فشردن پدال گاز و فرمون و کنترل ماشین باشه که تصادف نکنی. یه جورایی استرس میگیری.
          ولی با یه ماشین ضعیف مثل فولکس آپ ، گاز رو تا ته فشار بده و لبخند بزن و از طی کردن مسیرهای پیچ درپیچ کوهستانی لذت ببر

          موافقم 5
          مخالفم 2
        2. Masih

          ۱۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (14 ديدگاه)

          خب این نظر شماست خیلی ها اگه صدای اگزوز ماشین موهای تنشون رو سیخ نکنه و سر هر خیابونی کل کل راه نندازن اسم اون ماشین رو نمیذارن ماشین!

          موافقم 4
          مخالفم 0
        3. Mopar or No Car

          ۱۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          اونایی هم که بالای 2500 سی سی رو ممنوع کردن شبیه شما فکر می کنند.

          موافقم 10
          مخالفم 1
        4. mahdy

          ۱۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          Mopar or No Car
          دلت خوشه ها 2500 چی ؟
          من فراری 458 پلاک ملی دیدم اگه عکسشو گیر آوردم میزارم
          گالاردو سال 86 با پلاک گذر موقت آوردن هنوز داره تو تهران ول میگرده
          پول باشه حله

          موافقم 3
          مخالفم 1
      3. mahdy

        ۱۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        با این که بر همه عاشقم (حالا کادیلاک رو میتونم بگم دوست دارم عاشقش نیستم)
        ولی مجنون M5 ام

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. mahdy

          ۱۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          دوستان این فیلمو من نگرفتم تو آپارات پیدا کردم صرفا جهت اطلاع موپار :
          https://www.aparat.com/v/whKZM

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. امیر

        ۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        M5 عشقست

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. مزدا

      ۱۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      خدایش همشون عشق هستند آدم حیرون میمونه!!
      حدایا اخه تا کی جدای و دوری از اینا???
      من اگه سوار اینا هم نشم دوست دارم تو مملکت ببینمشون

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. علیx76

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (334 ديدگاه)

    انتخاب من RS3
    (هرکول جیبی)

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. Amin

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    مرسدس و ب ام و ترکوندن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اینجاM5کامپتیشن پادشاهی میکنه.لعنتی خیلی خیلی جذابه. البته مدلm5 معمولی وe63 همباید میبودن. همینطورm550
    پورشه پانامراتوربو s ومرسدس gt چهار در هم فوق العاده ان

    موافقم 4
    مخالفم 0
  5. Mohammad

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    چارجر هلکت ?

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. مهدی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ایکاش آلپیناb5و آلپیناb7 هم عکس هاشون بود

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. كامي

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (686 ديدگاه)

    انتخاب سخت شد

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Sajjad

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      من که همشون رو دوست دارم
      ترجیح میدم انتخاب نکنم و از خوندن مشخصاتشون لذت ببرم

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. كامي

        ۱۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (686 ديدگاه)

        دقیقن
        مث یه میز پر از غذاهایی که دوست داری و نمیدونی کدومو بخوری

        البته ما باید همون املت خودمونو بخوریم فعلا ?

        موافقم 3
        مخالفم 0
  8. مهدی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله کاراند درایوm5معمولی رو به عنوان سریع ترین سدان دنیا معرفی کرد باشتاب2/8ثانیه ومسیر400متر رودر10/8 طی کرده.قبلا این جایگاه مال تسلا بوده هرچندشتاب اولیه تسلاسریع تربوده اما درپایان 400متر این m5معمولی بودش که سریع تر بود.مطلبش رو هم خودروبانکوهم زومیت خودرو گذاشت واصلیش درخوده کاراند درایو موجوده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. Porsche & Bmw

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    با احترام ب تمام ماشینای لیست و امریکایی و …همشون
    ولی انتخاب من دو ماشین M5 و پورشه پانامرا هستش❤

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. Amir

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    به به همه ی ترین ها اینجا هستن که:
    بهترین سدان میان سایز دنیا M5
    بهترین سدان کامپکت دنیا جیولیا
    بهترین سدان لوکس دنیا S63
    و در نهایت کامل ترین ماشین دنیا یعنی پانامرا?❤

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۱۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      با کامپکتت مخالفم
      همچنین با کامل ترین (البته که پانامرا و جولیا شاهکار به معنای واقعی کلمن)

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Amir

        ۱۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        آقا ارادت ویژه،البته این ماشینای بالا به اندازه ای به هم نزدیکن که یجورایی سلیقه ای میشه هر کدومشون جذابیت های فراوان دارند و باعث افتخارن.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. mahdy

          ۱۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          کاملا حرفتون درسته اینا دیگه به سطحی از عرفان رسیدن که هر شخص بنا به سلیقه خودش انتخاب میکنه بر همینه که بنده از لفظ مخالفم استفاده کردم و نه اشتباهه یعنی فقط گفتم که نظر بنده چیز دیگس و گرنه نظر شما هم خیلی قابل احترامه

          موافقم 1
          مخالفم 0
  11. s ๏ я ๏ u s h

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    این کلاس یکی از بهترین کلاس های خودرویه ❤❤

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Cadillac

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2590 ديدگاه)

      تو این لیست سگمنت
      کامپکت،مید سایز ،فول سایز
      هستن دقیقا کدوم کلاس

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. mahdy

        ۱۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        خب راست میگه سروش خیلی دیگه کلی گفتی کلا سدان که نمیشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
  12. Morteza

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (123 ديدگاه)

    به به چه لیست دوست داشتنی ای
    همگی عالی
    ولی خب از نظر من اس 63 از همه بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. مهدی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    همشون خوبن. اماM5 بهترین در این کلاسه. وبقول ریچاردهموندM5بهترین خودروی جهانه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. Elmiraj

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3078 ديدگاه)

    به احترام شتاب ۲.۵ ثانیه‌ای تسلا مدل s یک دقیقه سکوت ……………!!!!
    .
    .
    و البته Model S Performance هم در اوایل سال ۲۰۱۹ با شتاب صفر تا صد ۲.۳ ثانیه ای و رکورد ۱/۴ مایل در ۹.۸ ثانیه هم رونمایی میشه . ( قاتل رسمی سوپر اسپرت ها !!!)

    موافقم 0
    مخالفم 4
  15. دانیال روشنی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (175 ديدگاه)

    پورشه واقعا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  16. سام

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    این لیست جادویی قلب هر ماشین بازی را سخت به تپش می اندازد.انتخاب من از بین این عروسک های زیبا به ترتیب شامل کیس های ذیل است : 1)مرسدس ای ام جی S63 و 2)پورشه پانامرا SE هیبرید و 3)آئودی RS7 و 4)آلفارومئو جولیا کوادرو فولیو

    موافقم 0
    مخالفم 1
  17. Omid

    ۱۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    شتاب 2.5تسلا واقعا غیر قابل درکه اونم با سکوت ماشینای الکتریکی

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. doubt

    ۱۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (257 ديدگاه)

    اکثرشونو دوس دارم. چارجر هلکت. m5 . جیولیا. rs7 . سری 7 دوازده سیلندر. s63 , e63 , جی تی چهاردرب ُ واقعا فوق العاده ان.
    اما آخرش اگه فقط یه انتخاب داشته باشم. بی درنگ “panamera turbo s e hybride” رو انتخاب میکنم.
    قدیما زیاد با porsche ارتباط برقرار نمیکردم. ولی هرچی بیشتر یاد میگیرمو بیشتر بدون تعصب فکر میکنم بیشتر از porsche خوشم میاد. این محصولشم ک انصافا بی نظیره.
    حالا هر کی اگه فقط یه انتخاب داشته باشه بدون توجه ب قیمت کدومو برمیداره؟ لطفا نظرتونو بگید خیلی جالبه دونستن نظر اساتید

    موافقم 0
    مخالفم 2
  19. Mopar or No Car

    ۱۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    واقعا نمیشه انتخاب کرد.
    کلاس سدان های اسپرت سگمنت مورد علاقه منه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. mahdy

    ۱۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    کاری به E63 و M5 مدارم
    اون هیکل 760li و S کلاسو چجوری مثل موشک به حرکت در میارین اونم نه با اسب بخارای فضایی
    مثلا بی ام دابلیو 600 اسب داره ولی شتابش !!!

    موافقم 2
    مخالفم 1
  21. Masih

    ۱۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    پانامرا،،، خودرویی برای تمام فصل ها…

    موافقم 0
    مخالفم 2
  22. ahmad m

    ۱۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (62 ديدگاه)

    S class نمیذاره به خودرو دیگه ای فکر کنم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  23. Mahdisky1996

    ۱۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    داج و کادیلاک و بی ام دبیلو سری ام

    موافقم 2
    مخالفم 0
  24. Red Knight

    ۱۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (715 ديدگاه)

    چارجر هلکت
    ب ام و ام ۵
    ???

    موافقم 2
    مخالفم 0
  25. Rass M5

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تکنولوژی تولیدشون واقعا بی نظیره. جالب ایینکه مصرف بنزینشون در حد سمند و پژو هست. حدود 10 لینر

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا