چشم اندازهفته نامه

پرفروش‌ترین خودروهای سال 2018 آمریکا

کراس اوورها و پیکاپ ها این روزها بسیار محبوب شده‌اند.

سال میلادی ۲۰۱۸ کم‌کم به پایان می‌رسد و الان زمانی مناسب برای آشنایی با پرفروش‌ترین خودروهای سال می‌باشد. خودروسازان آمار فروش خود را تا پایان ماه اکتبر منتشر کرده‌اند اما با این وجود هم می‌توانیم وضعیت بازار را مشاهده نماییم. اگر پیش از این نمی‌دانستید باید بگوییم کراس اوورها، شاسی بلندها و پیکاپ ها بازار خودروی آمریکا را در اختیار خود گرفته‌اند.

  1. هیوندای الانترا

فروش: ۱۶۷۱۹۱ دستگاه

هیوندای الانترا آخرین رتبه‌ی لیست ۲۰ تایی ما را به خود اختصاص داده است. این خودرو برای مدل سال ۲۰۱۹ خود ظاهر متفاوتی داشته و نمای جلوی بازنگری شده و فرم تیزتر را به نمایش گذاشته است. این خودروساز کره‌ای همچنین برخی تکنولوژی‌های جدید را در الانترا بکار برده است. از جمله این سیستم‌ها می‌توان به پیشگیری از برخورد جلو، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و هشدار توجه راننده اشاره کرد.

  1. نیسان آلتیما

فروش: ۱۸۰۰۰۵ دستگاه

نسل جدید نیسان آلتیما به عنوان مدل سال ۲۰۱۹ عرضه شده و این سدان هم‌اکنون دارای ظاهری چشمگیرتر و جلوپنجره‌ی V شکل خاص محصولات نیسان می‌باشد. این خودروساز همچنین بازنگری‌های مهمی در بخش تکنولوژی و زیرساخت خودرو انجام داده که یکی از آن‌ها عرضه‌ی پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با نسبت تراکم قابل‌تغییر است. سیستم‌های کمک‌راننده‌ی بیشتری هم به‌صورت استاندارد در آلتیما بکار رفته که عبارت‌اند از دستیار نوربالا، هشدار خروج از خط، پایش نقاط کور و ترمز اضطراری خودکار.

  1. نیسان سنترا

فروش: ۱۸۲۷۵۸ دستگاه

اگرچه کراس اوورها طرفداران بسیار زیادی دارند اما مردم همچنان به خرید خودروهای کوچک روی خوش نشان می‌دهند. با فروش ۱۸۲۷۵۸ دستگاهی در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر سال ۲۰۱۸، سنترا رتبه هجدهم را به خود اختصاص داده است. نسل جدید سنترا ظاهر در سال آینده عرضه خواهد شد.

  1. جیپ گرند چروکی

فروش: ۱۸۵۷۶۲ دستگاه

در طول چندین دهه‌ای که گذشته گرند چروکی در بازار خودرویی آمریکا به عنوان یک شاسی‌بلند توانا که تجهیزات لوکس را با توانایی عبور از مسیرهای خشن ترکیب کرده شناخته می‌شود.

  1. جیپ چروکی

فروش: ۱۹۸۳۴۱ دستگاه

جیپ چروکی امسال به‌روز شده و ظاهر سنتی و مرسوم‌تری در دماغه دارد. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۷۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری هم وارد میدان شده است.

  1. تویوتا هایلندر

فروش: ۲۰۱۲۴۷ دستگاه

تویوتا هایلندر در مدل سال ۲۰۱۷ خود فیس لیفت شده و فروش ۲۰۱۲۴۷ دستگاهی آن نشان می‌دهد که مردم باید به دنبال ظاهر جدیدی باشند.

  1. جیپ رانگلر

فروش: ۲۰۴۲۶۹ دستگاه

نسل جدید این شاسی‌بلند نمادین هم‌اکنون عرضه شده و البته نسخه‌ی پیکاپ آن با نام گلادیاتور هم سال آینده وارد نمایندگی‌های فروش خواهد شد. بی‌شک خودروهای راحت‌تری در مقایسه با رانگلر در این لیست حضور دارند اما تعداد معدودی از آن‌ها می‌توانند در خارج از جاده به پای رانگلر برسند.

  1. تویوتا تاکوما

فروش: ۲۰۴۴۴۳ دستگاه

برخی افراد به دنبال حمل‌ونقل افراد و وسایل هستند اما نیازی به ابعاد بزرگ یا مصرف سوخت بالای پیکاپ های بزرگ‌تر ندارند. اینجاست که مدل‌های میان سایزی همچون تویوتا تاکوما مزیت‌های خود را نشان می‌دهند.

  1. فورد اکسپلورر

فروش: ۲۱۸۸۰۵ دستگاه

فورد اکسپلورر یک شاسی‌بلند بی حاشیه و تواناست که می‌تواند کل اعضای خانواده را حمل کرده، ظرفیت یدک کشی خوبی داشته باشد و حتی در آفرود هم بدرخشد. فورد به زودی با معرفی نسخه‌ی ST که قدرت بیش از ۴۰۰ اسب بخار دارد کمی هم به فکر جوان‌ها خواهد بود.

  1. فورد اسکیپ

فروش: ۲۳۰۵۶۵ دستگاه

نسل جدید این خودرو در سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد اما نسل فعلی نیز فروش خوبی را تجربه می‌کند. با فروش ۲۳۰۵۶۵ دستگاهی، اسکیپ کمتر از ۱۰ هزار دستگاه فاصله با خودروی رتبه دهم داشته است.

  1. هوندا آکورد

فروش: ۲۳۹۰۷۷ دستگاه

اولین خودروی تاپ ۱۰ این لیست هوندا آکورد است که خودروی سال ۲۰۱۸ آمریکای شمالی بوده اما فروش پایین آن هوندا را مجبور ساخت تولید آکورد در ماه آوریل را کاهش دهد.

  1. تویوتا کرولا

فروش: ۲۵۷۱۸۸ دستگاه

تویوتا نسل جدید کرولا سدان را همین چند روز پیش معرفی کرده اما مدل فعلی نیز جزو پرفروش‌ترین خودروهای آمریکا در سال جاری بوده است. زمانی که کرولا سدان جدید در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شود خریداران آمریکایی برای اولین بار خواهند توانست نسخه هیبریدی آن را هم انتخاب کنند.

  1. هوندا سیویک

فروش: ۲۷۷۴۸۶ دستگاه

سیویک یکی از آشناترین محصولات برای آمریکایی‌ها بوده و همچنین فروش بالایی را تجربه می‌کند. مدل سال ۲۰۱۹ این کوپه و سدان ژاپنی تغییرات ظاهری بسیار کمی داشته‌اند. خبر مهم اینکه بسته ایمنی و کمک‌راننده‌ی هوندا به‌صورت استاندارد در همه‌ی تریم ها بکار رفته که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ترمز پیشگیری از برخورد، هشدار برخورد از جلو، پیشگیری از خروج خودرو از مسیر، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.

  1. تویوتا کمری

فروش: ۲۸۹۸۰۱ دستگاه

بازار خودروهای سنتی همچون گذشته پرفروغ نیست. شاهد این مدعا هم پرفروش‌ترین سدان آمریکاست که در رتبه‌ی هفتم قرار گرفته است. جدیدترین نسل کمری از هر جنبه‌ای قوی‌تر شده اما بازار به دنبال کراس اوورهای قدبلند است. حتی تویوتا در حال کاهش تولید کمری به خاطر استقبال زیاد از شاسی بلندها می‌باشد.

  1. هوندا CR-V

فروش: ۳۰۵۴۵۴ دستگاه

جدیدترین نسل این کراس اوور از سال ۲۰۱۷ تاکنون در بازار حضور دارد. با فروش ۳۰۵۴۵۴ دستگاهی، هوندا کمتر از ۵۰ هزار دستگاه فاصله با پرفروش‌ترین خودروی این کلاس دارد.

  1. نیسان روگ

فروش: ۳۳۷۷۲۷ دستگاه

بازهم یک کراس اوور دیگر! با فروش ۳۳۷۷۲۷ دستگاهی، نیسان روگ اندکی فاصله با رتبه یک این کلاس دارد و نیسان روگ ۲۰۱۹ با توجه به تجهیزات استاندارد بیشتر انتخاب بهتری برای خانواده‌ها محسوب می‌شود. از جمله‌ی تکنولوژی‌های این خودرو می‌توان به نوربالای خودکار، هشدار خروج از مسیر، هشدار ترافیک عقب، ترمز عقب خودکار، هشدار نقاط کور و ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد.

  1. تویوتا راو ۴

فروش: ۳۵۳۱۴۹ دستگاه

راو ۴ همچنان خوب می‌فروشد. البته این خودرو جنگ تنگاتنگی با نیسان روگ داشته و البته هنوز سال میلادی به پایان نرسیده است. راو ۴ با نسل جدید خود وارد میدان شده و قطعاً با استقبال زیادی روبرو خواهد شد.

  1. شورولت سیلورادو

فروش: ۴۲۴۴۰۳ دستگاه

جنرال موتورز بجای آمار فروش ماهانه‌ی خود اقدام به انتشار آمار سه‌ماهه می‌کند. به این ترتیب اطلاعات فروش این خودروساز تنها تا دوم اکتبر در دسترس بوده درحالی‌که دیگر خودروسازان کل ماه اکتبر را در نظر گرفته‌اند. اعداد فروش شورولت سیلورادو ترکیبی از مدل‌های ۱۵۰۰ و نسخه‌های ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ پیکاپ HD می‌باشد. حتی با وجود روش گزارش متفاوت، پیکاپ ها احتمالاً سه رتبه اول پرفروش‌ترین خودروهای آمریکا را به خود اختصاص خواهند داد.

  1. پیکاپ های رم

فروش: ۴۲۴۷۶۹ دستگاه

پیکاپ های رم با فاصله‌ای اندک جلوتر از پیکاپ شورولت در سال ۲۰۱۸ قرار گرفته‌اند اما در نظر داشته باشید که فیات-کرایسلر یک ماه بیشتر را گزارش کرده است. آمار فروش رم ترکیبی از مدل محبوب ۱۵۰۰ و نسخه‌های هوی دیوتی همچون ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ می‌باشد.

  1. فورد سری F

فروش: ۷۴۹۴۵۶ دستگاه

فورد سری F همچنان به فروش بالای خود ادامه می‌دهد و به احتمال بسیار زیاد برای چهل و دومین سال عنوان پرفروش‌ترین خودروی سال را به خود اختصاص خواهد داد. همانند دیگر پیکاپ سازان، فورد فروش مدل‌های گوناگون این پیکاپ را از هم جدا نکرده بنابراین فروش این سری ترکیبی از مدل‌های F-150 و نسخه‌های سوپردیوتی همچون F-250 و F-350 می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    تعداد نمایندگان هر کمپانی :
    فورد ۳
    داج ۱
    شورولت ۱
    جیپ ۳
    تویوتا ۵
    نیسان ۳
    هوندا ۳
    هیوندای ۱
    .
    .
    کم استهلاک و اقتصادی به سبک ژاپن و خشن ، عضلانی ، آفرودی و با اصالت به سبک آمریکا ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادقم

      ۱۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      احسنت
      لپ مطلب رو زدین. اگه بعضی بچه دبیرستانیایی که اینجا این چیزا رو درک میکردن این جنجال یک ساله ایجاد نمیشد
      طرف میخواد استهلاک کمی داشته باشه میره یه برند میخره. خواست پیکاپ بخره میره یه برند دیگه میخره
      هرچی سلیقش کشید همونو میخره.
      ولی برای ما سلیقه مردم باید مثل سلیقه خودمون باشه. اگه نباشه پس باهامون دشمنی داره نمیخواد مثل سلیقه من بخره
      هنوز خیلی کار داریم یاد بگیریم سلیقه ها متفاوته یکی که پیک اپ میخره ادم بدی نیست یا یکی سدان سبک میخره با اون یکی دشمنی نداره

      چه یقه ها که اینجا ما برا سلیقه ی مردم امریکا جر نمیدیم. این یقه جر دادنای ما به گوش امریکاییا برسه ای بخندن ای بخندن ای بخندن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. hami

      ۱۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (34 ديدگاه)

      روزی که همه ماشین پرنده سوار شدن شاید اونم شاید اگه پراید هنوز تولید نشه.
      من کم درآمد هم شاید بتونم سوار یکی از اینا بشم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    ۱. تاج پادشاهی باز هم به فورد سری F رسید
    ۲. سه رتبه پرفروش متعلق به تراک هاست
    ۳. ژاپنی ها توی این لیست کولاک کردن
    ۴. آمریکایی ها عاشق قدرت و آفرودن
    ۵. پیکاپ جدید رَم بسیار زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. amin

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    ماشالله به آمریکایی ها و ژاپن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Efk

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (211 ديدگاه)

    سال به سال ماشینا دارن خوشگلتر و پیشرفته تر و رنگین تر میشن اینجا ما باید بفکر این باشین 206 بهتره یا پرشیا و با گرون شدنشون حرص بزنیم که همینام دارن از دسترسمون خارج میشن، عجیبه واقعا، الانترا سال 82-83 (دقیق یادم نیست) با سمند و پرشیا و 405 مجبور بود رقابت کنه و تو رنج قیمتی اونا بود الان مدلای از رده خارجش از دست عموم جامعه خارجه مدل 2018 که اصلا وارد نشده و چه اپشن هایی داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (10060 ديدگاه)

    جونم ژاپن و آمریکا .
    پیکاپهارو ببین .
    راو۴ هنوز نیومده ، ببین چیکار کرده .
    خودروسازی کره مثل تیم ملی فوتبالش پَر پَر شده بیچاره متعصبان کره ای که خودشونو به آب و آتش میزنند تا شاید یکی در جمع بزرگان زیر چشمی نگاهی کنه .
    تازه اولشه ، ببینید سال دیگه که تویوتا همه را نونوار کرده چه میکنه ، فقط جای مزدا خایه ، هیف ، واقعاً خودروهای توپی میزنه ، هوندا هم که ۲۰ ، آمریکایی ها که دیگه بینظیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (10060 ديدگاه)

    خودروهای نو شده یا فیسلیفت رو عرض میکنم .
    سانتافه جدید ، پَر
    توسان فیس لیفت ، پَر
    سوناتا فیس لیفت ، پَر
    اُپتیما فیس لیفت ، پَر
    اسپورتیج فیس لیفت ، پَر
    i30 جدید ، پَر
    سراتو فیس لیفت ، پَر
    (( النترا خودشو کشته ، آخر شده )) .
    جنسیس خودشو کشته ۳ساله ، روز به روز اُفت فروش با اینکه چند مدل داده بیرون ، پَرپَر

    اون روزها مُرد که سر جهانیان رو با زرق و برق ظاهری کلاه میزاشتی . فقط به درد ما ایرانیها میخوره که دستمون از خودروهای خوب به دوره ، و افرادی را میشناسم که چه کلاسی میزارند وقتی پشت این خودروهای لَش میشینند ، اونهایی که خودروشناس هستند ، حرف من رو خوب دَرک میکنند ، نه اونهایی که تازه به دوران رسیده اند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Omid

      ۱۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      نوید دقیقا حرف دل منو زدی منم میخواستم همینارو بنویسم که دیدم شما زحمتشو کشیدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Efk

      ۱۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (211 ديدگاه)

      الان دیگه زرق و برقی ام ندارن در مقابل رقیباشون الانترا رو در مقابل سیویک ببین…
      اکوردو در مقابل سوناتا ببین
      اکورد لامصب عجب چیزیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. mostafa

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (69 ديدگاه)

    تنوع زیاد خودرو
    انتخاب های های زیاد
    خودرو های با کلاس های مختلف

    عالیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ارش

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    خیلی از مدلهای پرفروش به علت مشکلات فنی در لیست کانسومر ریپورتز بودن ولی اینجا جزپرفروش ترینهاهستن یا این لیست فقط یه گزارش هست و اعتبار چندانی نداره یا اینکه خیلی از این مدلها اینقدر مزایای خوب دارند که چند تا مشکل فنی به چشم نیاد خودم شخصا که به نیسان آلتیما و جیپ رانگلر و دوج رم هوندا آکورد و فورد سری اف خیلی علاقه دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ..::Majidio Lamborghini::..

      ۱۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      قیمت فاکتور خیلی مهمیه ،

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mohammad

      ۱۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      درسته ارش جان گسی به این جایزه های الکی که مجله ها میدن
      یا این امار های غیر قابل اطمینان اهمیت نمیده
      از سال ۲۰۲۱ با ورود سیل جدید محصولات جنرال موتورز و فیات کرایسلر بازار هم به نفع کمپانی های لوکس ساز اروپایی تنگ میشه هم بازار کره ای ها تقریبا تعطیل
      ژاپنی ها هم بیشتر بازار سدان هارو مال خودشون میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Abbas lsx/ltx

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (189 ديدگاه)

    تو نیمه اول سال 2018
    فورد اف150 اول بود.
    کرولا دوم.
    سیلورادو جایگاه دهم و رم هم جایگاه پونزدهم
    ولی الان از اول تا سوم اف150،رم و سیلورادو هستن
    یسریا هم هستن که میخوان جو سایت رو به هم بزنن و بچه بازی دربیارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مانی

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    پیکاپ داج اینقدر خوشگله و کاربردی
    که با این همه مشکلات کیفی هم چنان مثل قند به فروش میره
    به نظر من اگه از نظر کیفی و اطمینان(و البته تنوع مدل ها)
    به فورد سری اف برسه میاد رتبه اول

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمدرضا

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (878 ديدگاه)

    فقط نیسان آلتیما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهدی

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بخدا یه لحظه فکر کردم سانتافه نسل قبل تواین لیسته!!! ولی بادقت نگاش کردم دیدم فورد هستش. مدل فورد اسکیپ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      دقیقا
      فورد اکسپلورر رو که دیدم حال کردم
      رسیدم به اسکیپ خورد تو ذوقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    سری اف ، سیلواردو ، و داج رم ایده آل های من هستن
    واقعا چرا آدم باید با وجود همچین ماشینایی سراغ گزینه های دیگه بره ؟!
    من خودم رم 1500 رو خیلی دوست دارم که امسال هم به عنوان تراک سال موتور ترند برگزیده شد
    قیمتش فقط 30 هزار ، با موتور 400 اسب بخاری 5/7 لیتری HEMI که دیگه عالی میشه

    1500 ، 2500 ، 3500 ، 4500 و 5500 به ترتیب 5 مدل از این ماشین هستن که قیمتشون از 30/000 تا 39/000 دلار هست و ظرفیت کششون از 600 تا 1300 کیلوگرم افزایش پیدا میکنه
    از 3500 به بالا دیگه رسماً با یک کامیون طرفیم ! ?

    یه چیز در مورد شورلت سیلواردو حیفم میاد نگم ، شورلت اولین تراک خودش رو سال 1918 به اولین مشتری تحویل داد و امسال صدمین سالگرد تولید تراک رو با معرفی سیلواردوی جدید جشن گرفت ، تصور کنید یک قرن یک شرکت یک مدل ماشین رو بسازه ، چه تجربه و دانش عظیم و بی نظیری رو در ساختش به دست میاره ،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امیر پارسا

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    جالب‌ترین نکته این لیست کراس اورها هستند انصافا و انصافا من عاشق هر سه کراس اور ژاپنی هستم،یکی از دوستانم روگ داره من از ماشین خودم که توسان هست سوار روگ شدم بدون تعصب احساس کردم تا الان ماشین سوار نشده بودم هندلینگ،کیفیت کابین و حتی شتاب با گیربکس ایکس سی وی تی فوق العاده رضایت بخش و عالی بود بیخود نیست آمریکایی ها در بازار رقابتی سراغ این خودرو ها میرند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (10060 ديدگاه)

      امیر پارسا عزیز ، اینو برای جَوگیرهای کره ای دوست باید بگین که جنسیس را خدای ماشینها و حتی از بنز ژاپنی (( لکسوس )) بالاتر میدونند .
      دو گروه آدم داریم :
      ۱- شخصی که خوابه و باید از خواب بیدارش کنی .

      ۲- شخصی که خودش را به خواب زده و با هیچ روشی بیدار نمیشه و همیشه جاهل باقی میمونه .

      باشد تا رستگار شوید .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. مانی

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    VLF Force 1 V10 Roadster
    پدال جون
    لطفا یه مقاله از این ماشین واسه امریکایی دوستان بذارین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حمیدرضا

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    فروش الانترا به تنهایی به اندازه کل فروش بعضی از کشورهاست
    انتظار دیدن چنا ماشین پیگه رو هم داشتم مثل کلرادو و فرانتیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ADAK

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    دوستان
    چرا مزدا تو امریکا حضور خیلی کمرنگی داره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. شاهین

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    کلا پیکاپ ها خیلی جالب هستن و کارآمد و تو دل بروع
    واقعا تا وقتی که پیکاپ هست چرا باید برین سمت اس یو وی و سدان و …
    مخصوصا پیکاپ امریکایی که تو این دو سه ساله خیلی مجهز شدن رسما دیگه اس یو وی با قابلیت حمل بار زیاد هستن
    رم 1500 بنظرم تکه تو این لیست چه کیفیت چه زیبایی چه فنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ahmadreza

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (228 ديدگاه)

    دوستان ببخشید یه سوال موتور پیکاپ ریویان R1T ساخت این شرکت آمریکاییه ممنون میشم پاسخ بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. emad1990

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    چروک و گرند چروک دقیقا فرقشون چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۱۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      تفاوتشون در اندازه و موتور هست
      جیپ چروکی یه کراس اوور هستش
      جیپ گرند چروکی یه suv فول هستش
      در مورد انجین هم بگم گزند چروکی مدل پایه ۳.۶ لیتری شش سیلندر هست
      در حالی که چروکی مدل پایه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر هستش
      قیمت هم چروکی ۲۴ هزار تا هستش
      گرند چروکی ۳۰ هزار تا برای مدل پایه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. emad1990

        ۱۲ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        Mohammad
        یعنی گرند چروک شاسی نردبانی(جدا از بدنه)داره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammad

          ۱۲ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          بلی درسته به قول معروف شاسی نردبانی داره فقط به اشتباه نوشتم suv فول
          درستش suv میان سایز هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  21. کاوه

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    جنگ اقتصادی ترامپ با اروپا فضارا برای فروش خودروهای آلمانی و فرانسوی در آمریکا سخت کرده.
    طعنه به کره ای ها اشتباه است. آنها سهم مناسبی از بازار خودرو آمریکا به دست آورده اند.هرچند هنوز به استاندارد ژاپنی ها نرسیده اند. تاکسون و اسپورتیج فروششان را افزایش داده اند.
    مزدا به خاطر اتاق های کوچکش نتوانسته سهم مناسبی در آمریکا پیدا کند. برعکس مثلا سوبارو از اتومبیل های محبوب خانواده های آمریکایی است
    باید قبول کرد که در میان کری خوانی طرفداران اتومبیل های آمریکایی و آلمانی، ژاپنی ها هنوز پیشتاز هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. بابک

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کره ایی ها عالین تعصب الکی بزارید کنار جنسیس ، کیا استینگر و کادنزا و کی 9 ، هیندای آزرا و …. خیلی کره ایی های دیگه ماشینهای کره ایی واقعا عالین جنسیس 2 بار ماشین سال آمریکا شد و کیا استینگر جزو کاندیداها دوستان عزیزم واقعیت ببینید کره ایی ها از اول خوب بودن اکسل های تاکسی یادتونه با دوام ترین تاکسی ها تهران بودن یا دوو سی یلو هنوز محبوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. امیر

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    ماشالله به رم داره به اوج میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا