چشم اندازهفته نامه

پرفروش‌ترین خودروهای کامپکت در سال 2017

خودروهای کامپکت (جمع‌وجور) در سال ۲۰۱۷ فروش کلی ۳۵.۴ میلیون دستگاهی را به ثبت رساندند که به عبارتی ۴۳ درصد از فروش کل خودروهای جهان در سال گذشته را تشکیل می‌دهد. همچون همیشه پرفروش‌ترین خودروی این کلاس تویوتا کرولا است که بالاتر از فولکس‌واگن گلف قرار گرفته و البته یک خودروی جدید به جمع سه تای اول اضافه شده و آن هم هوندا سیویک است.


خودروهای حاضر در کلاس کامپکت (کلاس C اروپا) دارای طول ۴.۱ تا ۴.۴ متر بوده و البته این لیست شامل مدل‌های سدان، هاچبک، کوپه و استیشن بوده و آمار فروش خودروهای شاسی‌بلند و مینی ون در جدول دیگری محاسبه شده است.

تویوتا کرولا
کلاس خودروهای کامپکت در سال گذشته افت فروش ۰.۴ درصدی را تجربه کرده است. سه بازار اول این خودروها به ترتیب چین با سهم ۳۶.۳ درصدی از کل فروش جهانی، آمریکا با سهم ۱۵.۸ درصدی و آلمان با سهم ۴.۲ درصدی بوده است.


همچون سال‌های اخیر تویوتا کرولا با فروش ۱۲۰۹۰۰۰ دستگاهی و البته باوجود افت ۷.۹ درصدی در رتبه اول این کلاس قرار گرفته است. کرولا از سال ۱۹۶۶ تاکنون تولید می‌شود و چند دهه است که پرفروش‌ترین خودروی جهان و تاریخ محسوب می‌شود. این خودرو تا به اینجا فروش بیش از ۴۵ میلیون دستگاهی داشته است. از سال ۲۰۱۲ تاکنون یازدهمین نسل کرولا در حال توزیع در ۱۷۰ کشور جهان می‌باشد.


رتبه دوم به فولکس‌واگن گلف با فروش ۹۵۱ هزار دستگاهی رسیده که آن هم از افت فروش ۳.۵ درصدی رنج برده است. گلف از سال ۱۹۷۴ تاکنون تولید شده و از سال ۱۹۷۶ تاکنون پرفروش‌ترین خودروی قاره اروپا می‌باشد. هفتمین نسل گلف از سال ۲۰۱۲ تاکنون به فروش می‌رود. گلف تنها به‌صورت هاچبک و استیشن عرضه شده و برادر سدان آن جتا نام دارد. نسخه‌های الکتریکی گلف e-Golf و گلف GTE نام داشته و به ترتیب از سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در بازار حضور دارند.


هوندا سیویک با صعود ۲ پله‌ای به مقام سوم رسیده و فروش ۸۱۶ هزار دستگاهی آن حاکی از رشد بالای ۲۰.۴ درصدی است. سیویک از سال ۱۹۷۲ تاکنون در بازار بوده و دهمین نسل آن با فرم های بدنه ۳، ۴ و ۵ درب عرضه می‌شود.


فورد فوکوس که از جمع بالانشینان خداحافظی کرده فروش ۶۶۰ هزار دستگاهی و افت ۸ درصدی داشته و پس از آن نیز هیوندای الانترا با فروش ۶۲۲ هزار دستگاهی (افت ۲۱ درصدی) قرار دارد. خودروی بعدی فولکس‌واگن جتا است که در کلاس سدان‌ها اول بوده اما در این لیست با فروش ۵۳۹ هزار دستگاهی و افت ۱۱.۵ درصدی در میانه‌های جدول جای گرفته است.


رتبه هفتم این لیست به مزدا ۳ با فروش ۳۹۶ هزار دستگاهی و افت فروش ۶.۲ درصدی رسیده و پس از آن نیز شورولت کروز با سقوط ۲ پله‌ای قرار دارد. نهایتاً تکمیل کننده لیست ۱۰ تایی ما خودروهای فولکس‌واگن ساگیتار و نیسان سنترا هستند.

2017 Nissan Sentra SR Turbo
در ادامه لیست ۱۰ خودروی کامپکت پرفروش جهان در سال ۲۰۱۷ را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم:

 

درصد تغییر

میزان فروش در سال ۲۰۱۶ میزان فروش در سال ۲۰۱۷ نام خودرو رتبه در سال ۲۰۱۶

رتبه در سال ۲۰۱۷

۷.۹-

۱۳۱۱۳۰۷ ۱۲۰۸۱۷۹ تویوتا کرولا ۱ ۱
۳.۵- ۹۸۵۵۲۳ ۹۵۱۱۳۶ فولکس‌واگن گلف ۲

۲

۲۰.۴

۶۷۷۵۸۷ ۸۱۶۱۱۵ هوندا سیویک ۸ ۳
۸- ۷۱۷۲۵۲ ۶۶۰۰۹۹ فورد فوکوس ۴

۴

۲۱-

۷۸۸۴۷۲ ۶۲۲۵۵۵ هیوندای الانترا ۳ ۵
۱۱.۵- ۶۱۰۲۶۰ ۵۳۹۹۹۱ فولکس واگن جتا ۶

۶

۶.۲-

۴۲۲۸۶۸ ۳۹۶۵۵۲ مزدا ۳ ۸ ۷
۲۴.۳- ۴۴۶۱۲۱ ۳۳۷۸۵۳ شورولت کروز ۷

۸

۴.۲-

۳۴۱۳۳۱ ۳۲۷۰۶۲ فولکس واگن ساگیتار ۹ ۹
۲.۱- ۳۱۷۳۲۴ ۳۱۰۷۶۹ نیسان سنترا ۱۲

۱۰

منبع: focus2move

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    رشد فروش رو!!!!
    زنده باد سیویک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      ماشین نیس که بمبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sina

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    رشد فروش سیویک رو وسط اون همه عدد منفی!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. amin

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    سیویک جدید واقعا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sunmartin

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    زنده باد این، مرده باد اون ،مثلا به ما چه ربطی داره کی چقدر فروخته ؟ کیفیت و قیمت و کارایی و آپشن برای من مشتری مد نظر و در اهم واجباته که بدلیل قیمت بالا د راین بازار مکاره و گرانی که حضرات ایجاد کردن امکان خرید ندارم و مجبورم یک خودوری اقتصادی و اسپرت با قیمت 15 هزار دلار 105 ملیون با هزار تا قسط و وام و زجر بخرم و یا مزدا 2010 که 14000 دلاره برای من مشتری 140 ملیون تمام میشه پس فروش شرکت ها و غول های صنعتی مثل تویوتا رنو نیسان فولوکس جنرال موتور و کیا هیوندا که به ترتیسب بزرگترین تولید کنندگان خودور در جهان هستند و بلحاظ کیفیت حرف اول میزنن به من مصرف کننده ربطی نداره سود این شرکت ها به جیب صاحبان و سهامداران میره و چیزی که نصیب ما میشه کل کل و بحث هلی بی فایده است الان جندیدن ساله وضع به همین منوال میگذره و تغیری جزز گرانی نصیب من و امثالهم نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      همین یکه زارع گفته “انحصار بازار مارو نجات خواهد داد”
      نه داوشم شما رو نجات خواهد داد و مارو هم بیچاره خواهد کرد،اینشم بگو ، خجالت نمیکشیدی میگفتی به فکر تولید پژو ٣٠٨ همون پژو سبز معروفه با قیمت ٧٠ تومن هم هستیم، بابا سلطان اعتماد به نفس، شما که بخوای نخوای میسازی لااقل با ما کاری نداشته باش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. me84

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    کرولا رو خیلی دوست دارم. . می خوام ببینم سوار شدن به ماشینی که پرفروش ترین خودروی جهانه چه حسی داره. هر چند که شنیدم ماشین پیرمردیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      من نسل (نسخه اروپاییش ) رو سوار شدم البته تاکسی بود ?
      نرم و ساکت و بی دردسر
      ولی تو این کلاس انتخاب اولم هوندا سیویک هست که شاهکاره
      هروز که میبینم بازم سیر نمیشم
      لامصب از هر لحاظ کامله

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالبه ساگیتار فقط در چین فروخته میشه ولی جزو ده خودروی برتر هست هنوز که هنوزه این کلاس بازم بیشترین تعداد رو در جهان به خودش اختصاص میده و نشون میده که هنوزم خیلی از مردم دنیا دوست دارن سوار این ماشین ها بشن یا بهتر بگم قدرت خریدشون بیشتر به این کلاس میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Behnam

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    این سایتhttps://focus2move.com/world-best-selling-compact-cars/ اگه تعداد فروش پرایدو تو ایران میدونست الان کرولا و سیویک و گلف باید پشت 111 و 131 و 132 میموندن?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. کیوان

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    اقتصاد در این جدول حرف اول میزنه کرولا ماشین بی دردسری هست ما ۲۰۰۷ نزدیک ۶۰میلیون در این سرزمینه اما هوندا سیویک بسیار زیبا و چالاک است النترا هم قابل قبوله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Genius

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    خدایا!دنیا کجاست و ما کجا؟!؟آنها مابین انتخاب کرولا و الانترا و مزدا 3 و سیویک مانده اند ما هم اینجا بین دوراهی لوگان2008 یا 206+…!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ژان وال ژان

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    این کلاس خیلی وقته هر سال کاهش فروش داره
    سیویک هم نهایتا امسال یا سال بعد بتونه فروش صعودی خودش رو حفظ کنه
    سلیقه ی مردم از این کلاس برگشته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا