چشم اندازهفته نامه

پرفروش‌ترین سدان‌های آمریکا در سال 2018

سدان ها در سال‌های اخیر به خاطر استقبال زیاد مشتریان از کراس اوورها و شاسی بلندها به محاق رفته‌اند. این تغییر ذائقه و تقاضای مشتریان به حدی چشمگیر بوده که فورد و جنرال موتورز مجبور شده‌اند برخی از سدان های خود را به‌طور کامل بازنشسته کنند.


علیرغم این حرکت رو به افول، برخی سدان ها همچنان فروش خوبی را تجربه می‌کنند. اگرچه آمار فروش نهایی سال ۲۰۱۸ بازار آمریکا منتشر نشده اما The Motley Fool لیستی از پرفروش‌ترین سدان های آمریکا تا به اینجای سال را منتشر کرده که مرور آن خالی از لطف نیست. باهم این لیست را از نظر می‌گذرانیم.

  1. تویوتا کمری


چندین دهه است که تویوتا کمری به عنوان یکی از پرفروش‌ترین سدان های آمریکا مطرح بوده و مشتریان نیز به خاطر ترکیب مناسب راحتی و اطمینان از کمری استقبال کرده‌اند. داده‌ها نشان می‌دهند کمری تا نوامبر سال جاری فروش ۳۱۴۳۴۶ دستگاهی داشته که افت بیش از ۸ درصدی نسبت به سال پیش را نشان می‌دهد.

  1. هوندا سیویک

2019 Honda Civic Si Sedan
خانواده‌ی سیویک در سال‌های اخیر گسترش یافته و هم‌اکنون این خودرو به فرم‌های سدان، کوپه و هاچبک عرضه می‌شود. البته که جالب‌توجه‌ترین نسخه‌ی سیویک از نوع تایپ R با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۳۰۶ اسبی می‌باشد.

به لطف مدل‌های گسترده که از نسخه‌ی ارزان و جادار گرفته تا مدل پرفورمنس را شامل می‌شود، هوندا فروش ۲۹۹۳۷۶ دستگاهی از سیویک ها را در سال جاری داشته است. البته این میزان فروش نشان دهنده‌ی افت سنگین ۱۳.۴۵ درصدی نسبت به سال پیش می‌باشد.

  1. تویوتا کرولا


تویوتا اخیراً از نسل جدید کرولا رونمایی کرده و این خودرو آرزوهای فراوانی در سر دارد. کرولا سال پیش رقابت تنگاتنگی با سیویک داشت و اگرچه فاصله فروش آن با سیویک حدود ۲۱ هزار دستگاه است که حاکی از افت نسبت به سال پیش می‌باشد اما طراحی به‌روز کرولا می‌تواند آب رفته را به جوی بازگرداند.

  1. هوندا آکورد


هوندا آکورد جدید بزرگ‌تر و لوکس‌تر از نسل قبل بوده و همه‌ی ما تحت تأثیر این خودرو قرار گرفته‌ایم. متأسفانه طراحی جدید این خودرو به افزایش فروش آن کمکی نکرده زیرا هوندا تنها ۲۶۲۴۴۴ دستگاه آکورد را تا ماه نوامبر فروخته که افت ۱۲.۶۸ درصدی را تا به امروز نشان می‌دهد.

  1. نیسان سنترا


نیسان در حال کار روی نسل جدید سنتراست اما نسل فعلی هنوز هم طرفدار دارد. به خاطر قیمت پایه‌ی کمتر از ۱۸ هزار دلار، تعداد ۱۹۵۴۷۹ دستگاه از این خودرو به خانه‌ی مشتریان جدید راه یافته است.

  1. نیسان آلتیما


آلتیما افت فروش حدود ۱۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال پیش تجربه کرده اما بخشی از آن می‌تواند به خاطر معرفی نسل جدیدش در نمایشگاه نیویورک باشد. صرف‌نظر از این موضوع، نسل جدید آلتیما هم‌اکنون موجود بوده و بهبودهای فراوانی نسبت به قبل پیش را نشان می‌دهد.

از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به کابین باکیفیت‌تر، سیستم چهار چرخ محرک سفارشی و پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی جدید مجهز به تکنولوژی کمپرس متغیر اشاره کرد. این پیشرانه قدرت ۲۴۸ اسبی و گشتاور ۳۷۹ نیوتون متری دارد.

  1. هیوندای الانترا


الانترا فیس لیفت از پاییز سال جاری وارد بازار شده اما مدل قبلی فروش ۱۸۵۳۳۹ دستگاهی داشته که خیلی چشمگیر به نظر نمی‌رسد اما خب یکی از معدود سواری‌هایی است که افزایش فروش را تجربه کرده است.

  1. فورد فیوژن

2018 Ford Fusion exterior
خب این یک مورد عجیب است… فورد در حال برنامه‌ریزی برای حذف پرفروش‌ترین سدان خود در آمریکاست. این خودرو تا ماه نوامبر فروش ۱۵۷۵۴۸ دستگاهی داشته که حاکی از افت ۱۸ درصدی می‌باشد. فورد تصمیم گرفته روی تولید نسل جدید فیوژن سرمایه‌گذاری نکند.

  1. شورولت کروز


عجایب خودروسازان آمریکایی همچنان ادامه دارد چراکه پرفروش‌ترین سدان جنرال موتورز نیز علیرغم فروش مناسب آینده‌ی درخشانی نخواهد داشت. اگرچه کروز همچنان فروش خوبی دارد اما افت فروش ۲۰ درصدی آن در سال جاری جنرال موتورز را مجبور به بازنگری در آینده‌ی این خودرو کرده است.

  1. شورولت مالیبو


یکی از معدود سدان هایی که از خشم جنرال موتورز فرار کرده مالیبو است که رقیب فورد فیوژن می‌باشد. اگرچه این خودرو به اندازه‌ی کمری یا آکورد محبوب نیست اما تولید آن تا چند سال آینده ادامه خواهد یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    انتخاب من هوندا آکورد وانتخاب دوم تویوتا کمری وانتخاب سوم نیسان آلتیما وسویک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali.usa

      ۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (335 ديدگاه)

      باشه چشم میگم بیارن خدمتتون
      یه جوری صحبت میکنی انگار یادت رفته کجا زندگی میکنی داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۹ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (64 ديدگاه)

        این همه خشم و تنفر برای چی ؟….

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. احمدرضا

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (877 ديدگاه)

      همه رو خوب اومدی به جز سیویک
      از سیویک به طور عجیبی بدم میاد
      جلوش قشنگه من عقبشو میگم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Maskvich

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (73 ديدگاه)

    ماشالله اکثرا افت داشته فروششون! اما بازم بنظرم سدان بهتر از شاسی بلنده جز تو یه سری موارد خاص

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Archi KHAN

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    یعنی ژاپن از نظر خودرویی امریکا را تحریم کنه ، ببین چی میشه …
    :-) :-) :-) :-)

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. GHOST RIDER

      ۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (40 ديدگاه)

      یکی از دلایلی که به سمت خودروهای ژاپنی کشیده می شوند.شرایط فروش خاص وخوبی است که ژاپنی ها در اختیار انها می گذارند.البته از کیفیت ژاپنیها نمیشه گذشت.
      ولی اینطور که معلوم بازاریابی ژاپنی ها در امریکا خیلی قویتر از سایر برندهاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali.usa

        ۹ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (335 ديدگاه)

        داداش بحث این نیست این نیست
        امریکا تو کلاسی بخواد جلو باشه کسی جلو دارش نیست
        نمونش پیکاپ ها ژاپن و اوپا خیلی تلاش کردن ولی نتونستن
        و دومیش اس یو وی های لوکس کادیلاک و لینکلن فکر کنم جای برای رقبا نزاشتن
        ولی تو این کلاس نمایندهای قوی نداری با این وجود چند نماینده تو برترین های فروش داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مانی

          ۱۰ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          آمریکا خیلی‌ راحت هر کاری بخواد میتونه بکنه
          حالا که اینقدر زیاد میدونی‌ میشه بگی‌ چرا نمیسازه که
          هم درامد داشته باشه هم کلی‌ آدم برن سر کار؟

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. Archi KHAN

          ۱۰ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (2167 ديدگاه)

          خب معلومه مانی جان
          نیت شون خیره :-) میتونن بسازن اما نمیسازن که کشورهای دیگه بسازن و به یه نون و نوایی برسن :-) :-) :-)
          این دسته آدمها همونایی هستن که پرزیدنت ترامپ بیاد و از این شرایط نجات شون بده :-) :-) :-)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شایان

          ۱۰ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (15 ديدگاه)

          تمام این ماشینا چه آلمانی باشه چه کره ای چه ژاپنی داره تو صنایع خودرو سازی آمریکا ساخته میشه و کارگرای آمریکایی دارن روشون کار میکنن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. حامد

      ۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (23 ديدگاه)

      از این حرف مسخره تر نشنیده بودم. این ژاپنه که به بازار خودروی آمریکا احتیاج داره
      بهتره بدونی در حدود 33 درصد کل فروش تویوتا در بازار آمریکای شمالی هست. یعنی اگه ژاپن بخواد بازار آمریکا رو تحریم کنه این خودروسازی ژاپنه که ورشکسته میشه، آمریکا آسیبی نمیبینه
      https://www.statista.com/statistics/267314/vehicle-sales-of-toyota-by-region-since-2008/

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. F22raptor

        ۹ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (43 ديدگاه)

        کاملا حرف شما درسته اما ملت مارو ببین چطور به این نظر لایک دادن و همه مسایل رو در قالب جوک می بینن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. F22raptor

        ۹ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (43 ديدگاه)

        همینا یه مطلب ساخته بودن که ژاپنیا گفتن ما به اینصورت امریکا رو شکست دادیم که تلفن روی میز رییس جمهور امریکا پاناسونیک ژاپنیه
        من نمیدونم اینارو کی از خودش در میاره در حالی که تلفن روی میز ترامپ ساخت شرکت بزرگ کامپیوتری امریکایی سیسکو و اصل امریکایی است

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Archi KHAN

          ۱۰ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (2167 ديدگاه)

          نه پسر جون !
          ترامپ از روزی که دید حرف و حدیث شده تلفن اش را عوض کرد :-)
          دوما اونایی که گفتن تلفن ریس جمهور امریکا پاناسونیکه ، دری وری گفتن قبول. تو که با استناد حرف میزنی ثابت کن تلفن ریس جمهور امریکا در همه ادوار قبلی و فعلی سیسکو بوده ؟!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. #ali.m#

        ۹ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        حامد
        نکته ی جالبی ک هست اینه
        که اکر فروش تویوتا در خاک امریکا رو در نظر نگیریم باز هم پرفروش ترین خودروساز جهان میمونه .خودت یه نگاه بنداز.
        نیسان هم ک تو اروپا فروش بالایی داره .
        فکر نمیکنم بدون امریکا هیچ خودروسازی ورشکست بشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. Archi KHAN

        ۱۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        در نظام فکری شما :
        همیشه تولید کننده نیاز به بازار مصرف داره ؟!!؟
        مصرف کننده نیاز به عرضه ی ، تولید کننده نداره ؟!!؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. عرفان

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    تو آمریکا بیشتر هوندا سیویک دیدم تا کمری
    بخش زیادی از این فروش کمری، بخاطر تاکسی هاشونه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sina7

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (435 ديدگاه)

    طراحی مالیبو فوق العادس
    احساس میکنم جنرال موتورز از ترس دوباره ورشکست شدن داره تصمیمای عجولانه ای میگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. net

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    حیف که هیوندای تولید گرنجور ۲۰۱۷ رو متوقف کرد،سدان میان لوکس گرنجور واقعا زیباست مخصوصا رنگ مشکی و زیباترین سدان میان لوکس جهان هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. net

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      اگر الان هم گرنجور تولید میشد پرفروشترین و محبوبترین سدان میان لوکس امریکا بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. samurai

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (546 ديدگاه)

    سدان ما :(
    سدان اونا :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Khosrow

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    فورد فیوژن زیباتره از بقیه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (113 ديدگاه)

    ترامپ حق داره قاطی کنه همه خودرو های پر فروش آمریکا برای ژاپن و کره ست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمیدرضا

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    فورد فیوژن سه برابر تایتان فروش داشته اونوقت میگن کم فروشه فوردم همه چیو با اف ۱۵۰ میسنجه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. sina

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    -بازار رو به افول سدان ها با خروج فورد و شورلت از بازار کامل دست ژاپنی ها خواهد بود.
    – واقعا لزومی نداشت که فورد فیوژن و شورلت مالیبو و کروز رو بازنششته کنه چون دارن میفروشن همچنان.
    – بنظرم هر شرکتی میتونه همه شدان هاش به جز کامپکت و مید سایزشو حذف کنه با توجه به اقبال عمومی.
    -سدان های بزرگ در انتهای راه :(
    – یکی از سوال هام همیشه اینه علیرغم این بازار خراب سدان ها آئودی چجوری این همهسدان تولید میکنه؟ A3, a4, a5, a6, a7, a8, s3, s6,, s6, s7, rs3, rs5!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1840 ديدگاه)

      همش برمیگرده به حاشیه سود، ببین یه مجله ای بود، که بچگیام که مجله ماشین میخوندم، توی یکی از مقاله هاش نوشته بود اون مجله (که اسمش یادم رفته : )) ) زمانی که فروشش به بالای 2میلیون از هر نسخه رسیده بود، ورشکست شد!! به طرز عجیبی محاسبات اینجور چیزا پیچیدس و خب از تخصص اکثر ما خارجه.
      بعضی از شرکتا با اینکه فروششون کمتره، ولی حاشیه سود امن و مناسبی دارن، ولی بعضیا با اینکه پر تیراژن، سود خوبی ندارن و باید خارج شن از چرخه..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Adak

        ۱۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1845 ديدگاه)

        یوقت مطالعات بچگیت را مبنای زندگی الان ات نکنی آ

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا