چشم اندازهفته نامه

معرفی کاربردی‌ترین خودروهای سال 2018

اکثر بازدیدکنندگان سایت‌های خودرویی به دنبال جدیدترین اخبار سوپرکارها و تکنولوژی‌های نوین دنیای خودرو هستند اما باید اعتراف کرد گاهی اوقات زندگی به جایی می‌رسد که باید کاربرد را بر هیجان و جذابیت ترجیح داد و اینجاست که مجبور می‌شویم به دنبال جادارترین و کاربردی‌ترین خودروی روز باشیم. از نظر ما خودرویی که انتخاب می‌کنیم باید عملکرد خوب، فضای داخلی زیاد و مصرف سوخت کمی داشته باشد و از نظر ایمنی نیز در وضعیت کاملاً مطلوبی قرار گیرد. به همین منظور ما تمامی خودروهای مدل سال ۲۰۱۷ را بررسی کرده‌ایم تا ببینیم کاربردی‌ترین مدل‌های امسال کدام ها هستند.

هر خودرویی که مشاهده خواهید کرد مصرف سوخت بهتری نسبت به متوسط مصرف کلاش خود داشته و از جادارترین محفظه بار سود برده و در بحث ایمنی نیز حداقل امتیاز Top Safety Pick را دریافت کرده است.

به منظور مقایسه‌ای بهتر ما همچنان نمونه‌هایی با پیشرانه‌های مرسوم را بررسی کرده‌ایم که همگی مدل سال ۲۰۱۸ بوده و بنابراین در این لیست خودرویی هیبریدی، الکتریکی و یا دیزلی وجود ندارد. قیمت‌های ذکر شده نیز در صورتی که اشاره‌ای نشود متعلق به تریم های پایه بوده است.

  • خودروی کوچک: سوبارو ایمپرزا هاچبک


سوبارو ایمپرزای کامپکت کاربردی‌ترین خودرو به عنوان یک هاچبک ۵ درب است. این خودرو مصرف سوخت ۸.۴/۶.۳ لیتری در شهر و بزرگراه داشته و از محفظه بار ۵۸۹ لیتری سود می‌برد که با تا شدن صندلی‌ها این فضا به ۱۵۶۶ لیتر می‌رسد. همانند تمامی مدل‌های حاضر در این لیست، ایمپرزا بالاترین امتیاز ایمنی را دریافت کرده است. این خودرو که دارای سیستم چهار چرخ محرک استاندارد بوده جایگزین مناسبی برای کراس اوورهای گران‌تر محسوب شده و قیمت ۱۹۸۵۵ دلاری دارد.

  • خودروی میان سایز: سوبارو اوت بک


اوت بک اساساً نسخه‌ی استیشن لگاسی میان سایز با ارتفاع بیشتر از سطح زمین بوده و برخی ویژگی‌های خاص دارد که ظاهر شاسی‌بلند مانند را به آن می‌بخشند. این خودرو مصرف سوخت ۹.۴/۷.۱ لیتری داشته و محفظه بار آن نیز ۹۹۹ لیتر گنجایش دارد که با خواباندن صندلی‌های عقب به ۲۰۷۶ لیتر می‌رسد. قیمت پایه‌ی این خودرو ۲۶۸۱۰ دلار است.

  • خودروی میان سایز لوکس: ولوو V60


دیگر استیشن این لیست ولوو V60 بازطراحی شده است که از استایل شیک برادر سدان خود سود برده ولی دارای محفظه بار بیشتری است. این خودرو مصرف سوخت کاملاً مناسب ۹.۴/۶.۵ لیتری داشته و حداکثر فضای بار آن ۱۲۴۰ لیتر است. قیمت این خودرو از ۳۹۲۴۵ دلار شروع می‌شود.

  • خودروی بزرگ: تویوتا آوالون


آوالون تنها خودروی سواری است که به فرم بدنه‌ی استیشن یا هاچبک عرضه نمی‌شود بنابراین انتخاب پیش‌فرض ما فرم بدنه‌ی سدان است. این خودروی فول سایز برای سال ۲۰۱۸ کاملاً نونوار شده و از نظر اشرافیت چیزی کم ندارد. مصرف سوخت آوالون ۱۱.۲/۷.۸ لیتر بوده و محفظه بار آن نیز ۴۵۳ لیتر اعلام شده است. آوالون قیمت پایه‌ی ۳۴۴۲۰ دلاری دارد.

  • خودروی بزرگ لوکس: مرسدس بنز E400 4Matic استیشن


مرسدس بنز E کلاس به فرم‌های سدان، استیشن، کوپه و کانورتیبل عرضه می‌شود و تعجبی هم ندارد که نمونه‌ی استیشن جادارترین نسخه می‌باشد. مدل E400 استیشن به‌صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک عرضه شده و مصرف سوخت ۱۰.۷/۷.۸ لیتری دارد. فضای بار مرسدس ۹۹۱ لیتر است که با خواباندن صندلی‌ها به ۱۸۱۲ لیتر می‌رسد. این خودرو قیمت ۶۴۰۴۵ دلاری دارد.

  • شاسی‌بلند کوچک: هوندا CR-V


هوندا CR-V مصرف سوخت مناسب ۸.۷/۷.۱ لیتری داشته و از محفظه بار جادار ۱۱۱۰ لیتری سود می‌برد که با خواباندن صندلی‌ها به ۲۱۴۶ لیتر می‌رسد. قیمت هوندا CR-V از ۲۵۲۴۵ دلار شروع می‌شود.

  • شاسی‌بلند کوچک لوکس: آکورا RDX


این خودرو که اساساً مدلی لوکس‌تر و بهتر از هوندا CR-V می‌باشد یک پله بالاتر از پسرعموی خود در سبد محصولات هوندا قرار می‌گیرد. آکورا RDX مصرف سوخت ۱۱.۷/۸.۴ لیتری داشته و از محفظه بار ۷۳۹ لیتری سود می‌برد که با تا کردن صندلی‌ها به ۱۷۳۶ لیتر افزایش می‌یابد. این شاسی‌بلند لوکس ۳۶۹۹۵ دلار قیمت دارد.

  • شاسی‌بلند میان سایز: هوندا پایلوت


شاید جای تعجبی وجود نداشته باشد که برادر بزرگ‌تر CR-V یعنی پایلوت در این لیست حضور دارد. شاسی‌بلند هوندا مصرف سوخت ۱۱.۷/۹ لیتری داشته و صندوق بار آن ۴۶۷ لیتر گنجایش دارد که با خواباندن صندلی‌ها به ۲۳۷۶ لیتر هم می‌رسد. قیمت پایلوت از ۳۱۸۹۵ دلار آغاز می‌شود.

  • شاسی‌بلند میان سایز لوکس: آکورا MDX


الگوی خودروهای حاضر در لیست را مشاهده می‌کنید؟ جایگزین لوکس پایلوت آکورا MDX است که مصرف سوخت مشابهی با پسرعموی خود داشته اما فضای بار آن کمی تنگ‌تر و برابر با ۴۲۵ لیتر می‌باشد که با خواباندن صندلی‌ها به ۱۹۳۷ لیتر هم می‌رسد. قیمت این خودرو از ۴۵۱۹۵ دلار آغاز می‌شود.

  • مینی ون: کرایسلر پاسیفیکا


اگرچه مصرف سوخت این مینی ون با نزدیک‌ترین رقیبش یعنی هوندا اودیسه برابر می‌باشد اما فضای بار آن برابر با ۹۱۵ لیتر است که به ۳۹۷۸ لیتر هم افزایش پیدا می‌کند. پاسیفیکا با استفاده از آرایش فوق‌العاده‌ی صندلی‌ها که کاملاً در کف خودرو جمع می‌شوند انعطاف بالایی دارد. قیمت پایه‌ی پاسیفیکا برابر با ۲۸۳۹۰ دلار می‌باشد.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. GHOST RIDER

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (40 ديدگاه)

    خودرو های الکتریکی:نیسان لیف
    این از همشون کاربردی تره .خیلی ماشین باحالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. (Ali (Chevy nova

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (6776 ديدگاه)

    پاسىفىکا فروشش خىلى خوبه
    تو خىلى از مجلات معتبر تستش کردن و ازش تعرىف شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (9999 ديدگاه)

    سَدرنشینان این مقاله ، دست هونداست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mohammadreza

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    ژاپنی=جان سخت و کاربردی
    فقط محدود یه خودرو هم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (870 ديدگاه)

      محدود به خودرو*
      جدیدا نمیشه کامنت هارو ویرایش نمیدونم فقط برا من اینطوره یا همه این مشکلو دارن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. (Ali (Chevy nova

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (6776 ديدگاه)

      درسته
      جون سختن
      من شاسى لندکروزهاى دهه 90 رو تو اوراقى دىدم
      خىلى شاسى جالبى داره
      طراحىش خىلى ساده هست ولى بسىار اصولىه
      تمام جوشکارىهاش رو با دقت دىدم خىلى جالب جوششون داده بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. sina

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2632 ديدگاه)

    به به به هوندا با این همه نماینده
    این RDX جدید واقعا ماشین قدری هست.
    ببینم تو فینال خودرو سال چه میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بهنام

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    جالبه همیشه تو این زمینه ها لیست اکثرا دست ژاپنی هاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الهی

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (612 ديدگاه)

      بنز و ولوو چه کردن که هم لوکس بودنشون را حفظ کردن… … هم تونستن تو این لیست قرار بگیرن… سخت هم کاربردی باشن.. هم لوکس…

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا