چشم اندازطراحی

کانسپت ایرانی پیتون (گزارش پدال از مراسم رونمایی کانسپت پیتون)

روز ۲۴ دی خیابان انقلاب ، پژوهشکده فرهنگ ، هنر ومعماری پذیرای کانسپتی  بود ، که زایده ی تفکر و خلاقیت جوانان ایرانی می باشد . در این مراسم که بزرگان عرصه ی طراحی صنعتی و سایرهنرمندان حضور داشتند در ابتدا و پیش از شروع مراسم رونمایی حامیان اصلی پروژه به سخنرانی پرداختند . که توجه شما را به بخشهایی از صحبت های این افراد جلب میکنم که خالی از لطف نیست.

Python Concept

یکی از حامیان اصلی پیتون هفته نامه ی دنیای خودروست به همین جهت جناب آقای حسین نظریان رئیس شورای سیاستگذاری این هفته نامه به روی صحنه رفتند تا صحبتهایی در مورد پروژه داشته باشند . ایشان ضمن اشاره به دو محور اساسی صنعت خودروسازی کشور، یعنی نهضت قطعه سازی در آغاز دهه ۷۰ و رشد در تولید خودرو با ظرفیت های موجود در ایران ، این عوامل را دلیل بر اثبات توانمندی صنعتگران داخلی معرفی کردند . آقای نظریان در ادامه به یک نکته اساسی اشاره کردند و آن ضعف در توسعه و یا دسترسی به توسعه در صنعت خودروسازی کشور می باشد . ایشان با ذکر این موضوع به بررسی شرایط سخت کنونی پرداختند و اذعان داشتند که اگر به توسعه رسیده بودیم نگرانی در رکود فعلی معنایی نداشت . در ادامه آقای نظریان با ورود به حوزه ی طراحی به ضعف خودروسازان داخلی در این زمینه پرداخت . و سپس به توضیحاتی در مورد پروژه پیتون پرداختند : پروژه پیتون که در ابتدا X8 نام داشت کانسپتی است که در آن ردپای شرکت های طراحی خارجی را نمی بینیم و زایده فکر جوانان  ایرانی با رهبری ایمان مقصودی می باشد این پروژه با زیرپا گذاشتن معیارهای موجود تنها در عرض ۸ ماه به سرانجام رسیده است . که نشان دهنده ی توانایی جوانان ایرانی است .

پس از آقای نظریان ، دیگر حامی این پروژه احمدعالی فر رئیس شرکت دنتوس فعال در زمینه تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی به سخنرانی پرداخت . همانطور که می بینید حوزه ی فعالیت این شرکت ارتباط کمی با صنعت خودرو دارد اما اعتماد یک سرمایه گذار به جوانان قابل تحسین است . ایشان حمایت از استعدادها را وظیفه ی خود دانسته و اذعان داشتند که این استعدادها هیچ وقت شکوفا نمی شوند مگراینکه به آنها بها داده شود .

و سرانجام نوبت به ایمان مقصودی رسید . سرگروه پروژه پیتون پس از تشکر از تیم طراحی و همسرش صحبت هایی را به زبان آورد که در دل جامعه ی فعال در زمینه طراحی خودروست . در ابتدا و با ابتکاری که از آقای مقصودی انتظار می رفت ایشان در چند اسلاید به اهمیت موضوع طراحی پرداخته شد . در اسلاید اول تصویری از ماشین دست ساز ساخت لیبی برای رهبر سابق این کشور ، قذافی نشان داده شد . در اسلاید بعدی اشاره به این موضوع شد که شرکت هایی همچون کیا که با دیزاین برخورد جدی داشتند توانسته اند به طور متوسط ۴۰ درصد افزایش فروش داشته اند در حالیکه بسیاری از شرکت ها با کا هش فروش روبرو بودند . سپس وی به این موضوع اشاره کرد : سرمایه گذاری درست در دیزاین فروش را تضمین می کند و سلاحی قوی در بازاریابی است . در ادامه آقای مقصودی با انتقاد از جو سنگین صنعت خودروسازی که مانع رشد استعدادها می شود موضوع را به سمت توانایی طراحان ایرانی کشاند و با اشاره به موفقیت های اخیر طراحان ایرانی در مسابقات معتبر جهانی این پیشنهاد رو مطرح کرد : اگر صنعت داخلی نمی تواند از این استعداد بهره ببرد ، جامعه ی طراحان خود نیز می توانند دیزاین و فکر خود را صادر کنند .

پس از پایان مراسم سخنرانی به استقبال رونمایی از کانسپت پیتون رفتیم . اما موضوعی که توجه رو به خودش جلب می کرد حضور نمایندگان کشورهای خارجی از جمله کشور چین بود .

Python Concept

و اما پیتون . کانسپتی که می بینید در کلاس C است . کلاسی که در حال حاضر بیشترین بیشترین آمار فروش را در سطح جهان در اختیار دارد . و بنا بر مصاحبه آقای مقصودی با خبرگزاری ایسنا کانسپت پیتون در عمل یک پیشنهاد طراحی برای یک ماشین خانوادگی در کلاس C است؛ کلاسی که برای مردم استفاده روزمره دارد و پرفروش نیز هست. و اما در مصاحبه با ایسنا این طراح صنعتی درباره نام‌گذاری این کانسپت گفت: کانسپت «پیتون» ظاهر منحصر به فردی دارد و مانند مار پیتون قدرتمند و هیجان‌انگیز است؛ طرحی که در خودروهای فعلی ایران دیده نمی شود. در ادامه مصاحبه ایسنا ذکر شده که طراحی این کانسپت اسپانسرهایی از بخش خصوصی نیز داشته است که به گفته آقای مقصودی با هدف ایجاد تنوع و به دلیل علاقمندی به حوزه طراحی خودرو، هزینه‌های طرح را تقبل کرده‌اند.

طراحی کانسپت خودرو «پیتون» توسط یک گروه ۲۰ نفره طی هشت‌ماه انجام شده است که ایمان مقصودی را در بخش‌های مدل‌سازی، تست آیرودینامیکی نرم‌افزاری، مدل‌سازی رایانه‌یی، گرافیک، اجرا و فینیشینگ، یاری کرده‌اند. که نام بعضی از افراد گروه به شرح زیر می باشد :

ایمان مقصودی ، مینا عشقی پور ، فرشاد عالی فر ، افشین عالی فر ، امیر منصوریان ، امین شاه کرم ، وحید منتظری ، سعید فرگاه ، مهدی زارع ، مجان اخباری ، گل کو حریری ، حسن پورمهابادیان ، مرجان انتظار ، سیروس باقری ، مینا کثیری فر و سیاوش جعفری .

Python Concept
Python Concept

نکته ای که باید به آن اشاره بشود این است که  تا به این لحظه هیچ اقدامی مبنی بر تولید پیتون توسط شرکتهای دولتی صورت نگرفته است که این موضوع ضعف مدیریت را در صنعت خودروسازی می رساند . مدیریتی که تنها به فروش بیشتر طرح های کسل کننده خود فکر می کند و برای کیفیت و از همه مهمتر طراحی ارزشی قائل نیست که این نشانه ی فاصله ی بسیار خودروسازی داخل با دیگر کشورهاست .

در پایان ضمن عرض پوزش از کیفیت بد تصاویر اختصاصی پدال  و با تشکر از صفحه ی HOT ROAD (جادّه داغ)‎ برای عکس های خوبشان شما را به دیدن آلبوم تصاویر از مراسم رونمایی دعوت می کنم .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۲۳۷ دیدگاه‌ها

  1. ahmadreza

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان گرامی هرچی فکر میکنم این مدل کپی شده از خودرو الکتریکی فرانسوی هاست که یکی دو سال پیش معرفی شد.نمونه ی داخلی واقعا از نمای جانبی زشته وارتفاعش هم از سطح زمین زیاده اسمش هم از روی مدل کانسپتBMW I8تقلید شده که جای تاسف داره.پس داریم خودمون رو گول میزنیم؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۲۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چرا از توش عکس نذاشتند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۳۰ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        چون طراحی داخل یه خودرو کلا مقوله دیگه ایه و خیلی سخت تر از طراحی داخلیشه…اونجاس که نبوغ و ابتکار دیگه حرف اولو میزنه و متاسفانه با توجه به طراحی ظاهریش از این دو معقوله قاعدتا خبری نیست که عکسشو نزدن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علی

      ۲۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      با سلام در کل ماشین قشنگی نیست واز طراحان ایرانی خیلی بیشتر از این انتظار میره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. milad

        ۳۰ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (10 ديدگاه)

        الهی نمیرم برات dislike هات از like هات بیشتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. N.I.MA

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (85 ديدگاه)

    سلام.اقایی که میگی تقلید کرده از تویوتافیورا،این عکسها از ماشین تویوتا تازه منتشر شده چطوری میتونه تقلید باشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. کوروش

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام به همه نظرات دوستان روخوندم بعضی ها به کپی کاری متهم کردن بعضی ها تشویق مرسی از همه در مورد کپی که بگم اصلا کپی کاری نیست از نقات ضعف وبرتری دیگر خودروها طرح برداشتن خیلی هم خوبه باعث میشه طرح جدید شکست نخوره و…اما همین طرح هم میتونه تولید بشه اما یه کم باید تغییر کنه اما لعنت به خودروسازهای کشور ما ویرانخودرو وسایپا نامطمئن ما هرجوری هست باید از این طرح ها حمایت کنیم نه با حرف با عمل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. gfdsvsdvvc

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پژو 206 که سالهاست تولید میشه و کپی بوده الان قیمتش 43 میلیون تومنه ”

    دیگه وای به حال اینکه این ماشین بخواد تولید بشه ”
    حتما هم قیمت مازاراتی میخوان بکنن تو پاچه مردم ”

    نه دیگه عملا اقتصاد ایران فلج شده نباید تو این فکرا باشن الفاتحه”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ashkan

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    خیلی جالبه اگه این کانسپتشه وای به حال نسخحه تولیدیش قشنگ طراحا ایده رو هدر دادن خیلی طرلحیش قشنگه ولی یه جاهای یه عیبای زدن که راحت میشد درستش کرد
    کسی از ماشین کانسپت توقع راه رفتن نداره از این رو میتونستن سایز چرخا رو بزرگ کنن واسه 10 کیلومتر که جلو بندی ماشین با اون سایز داغون نمیشه
    ماشین هم پهن تر در میوردن دیگه عالی میشد
    رینگش هم که افتضاحست
    شیشه وسط(جلو) راندده که برف پاک کن روشه هم اگه قوس نیم گرد به سمت جلو ماشین داشت بهتر بود
    کلآ به عنوان گامه اول خوب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. nima

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خط و خطوطش شبیهه مازراتی هست، ولی بازم دمشون گرم، شروع خوبیه، اونم تو 8 ماه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    ایولا بهشون.مملکت ما نیاز به نیرو و تفکری جوان و جدید در صنعت خودرو سازی اره.باید از اینجور کارها خیلی حمایت شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسین

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    واقعا دمشون گرم!
    اونایی که فکر می کنند چیز خیلی مزخرفی هست برن سعی کنند با کتیا یه قطعه طراحی کنند اون وقت می فهمن چه کونی ازشون پاره میشه!!
    تازه اینکه شبیه ماشین های دیگه نباشه نمی شه!!
    چون بالاخره این طراح ها هم 4تا ماشین تو خیابون دیدن و وقتی بخوان طراحی کنند اونا می یاد توذهنشون!!
    به نظر من ام چراغ جلوش شبیه دنا هست که چند سال پیش توسط ایرانخودرو نشان داده شد!اما اگر این طورم باشه اصلا مهم نیست و باعث افتخاره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. M-POWER

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خوبه حداقلش اینه که دارن سعی میکنن پیشرفت کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳۰ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      عزیزم،نمیذارن پیشرفت کنیم…نمیدونم میدونی یا نه؛اگه توی طراحی یه خودرو خطوط شکسته و زاویه دار بطور خاص و دارای زوایای تند باشه،ایران بدلیل اینکه دانش تولید قطعه ای با اون دقت رو نداره تولید نمیشه و طراحیشو ساده تر میکنن.!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مصطفی

        ۱ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        نمی ذارن پیشرفت کنیم؟!!
        شما دقیقا چکار کردی که خودتو نخود آش کردی؟؟
        کی گفته ایران دانش تولید نداره مگه ایران خودرو برای رنو قالب بدنه درست نکرد؟؟ وقتی اطلاعات نداری حرف نزن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد

        ۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        من به خودم اجازه توهین و تهمت زدن به هیچکس رو نمیدم نمیدونم شما چطور این اجازه رو به خودتون میدید!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. danyial 7

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    ماشین خوبی بنظر میاد ولی جای ایراد گرفتن هم زیاد داره البته باید اول تست بشه – بنظر من با وضعیت الان اقتصادی که ماداریم به صرف نیستش خرید همچین ماشینی – حتما قیمتشم کمتر از 45 میلیون نیستش – ولی بازم همین که ایرانی ها یک خودی نشون دادن در عرصه خودرو جای شکر داره – امیدوارم که موفق باشین و افتخارات بیشتری برای میهن عزیزمون کسب کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. danyial 7

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    رینگ هاش تقریبا شبیه کیا اسپرتج نیو هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      چیز دیگه ای نبود گیر بدی؟؟
      من میگم شبیه مزدا هست.
      آخه اینم شد ایراد؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. حمیدرضا

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بازم دمشون گرم یه گروه 20 نفره صد برابر از کارخانه های صاحب ادعا مثل سایپا و ایران خودرو با اون همه درامد و امکانات دولتی که هیچ حرفی برای گفتن تو صنعت خودرو ندارن بهترن فقط سمند فقط پراید زپرتی فیس لیفت ضایع مکنن
    . حتی کمتر از تا تا موتورز هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. بنده خدا

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام.باآرزوی موفقیت برای تمام جوانان وطن یکی از زیباترن خودروهایی که در طراحی دیدم.امیدوارم مدیران و مسؤلان خودرو این طراحی رو عملیاتی کنن و………..ان شاالله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳۰ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      متاسفانه جنابعالی فرق بین واژه طراحی یک خودرو و واژه تقلید از طراحی یک (البته در اینجا ، چند خودرو) را نمی دانید!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. محمدحسین

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    خداییش انصاف بدین دوستان .تو وضع افتضاح ویران خودرو و سایپا و عرض اندام چینیا گلی به جمالشون.بخدا تبریک داره.چهارتا دانشجو بدون کمک دولت اینکارو تا اینجا اونم 8ماهه رسوندن کلی ایول داره. خودمونیم کدوم خودروسازی الان تقلید نمیکنه .همه دارن همین کارو میکنن.
    بجای دلسردکردنشون کاش یه جوری حمایت بشن از طرف نهادی جایی…بازم دمشون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمد کج فروش

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ترکیب ناشیانه و واضحی از (KIA (Optimaو BMW و سورنه!! واقعا نمیدونم خودشونو مسخره کردن یا فکر این تیم مزخرف طراحیش تا نوک دماغشون بیشتر نیست..یه کوچولو اگه وقت میذاشتن فکر میکردن رو یه طرح کاملا جدید و ابتکاری نتیجه کار حتی اگه از این مدل که طراحی کردن بهتر از آب درر نمی اومد ولی ارزش داشت،بالاخره از یه جایی باید شروع کرد تا یه طرح خالص و جدید و مبتکرانه ارائه داد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. milad

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چرا ایران یه تونل باد نداره که مجبور بشن این دوستای عزیز تست آیرودینامیک نرم افزاری کنند؟نه واقعا چرااااااااااا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. biganeh

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    این خودرو دقیقا برگرفته از طراحی خودروی سایون هست
    که سایون خیلی بهتر از این طراحی شده و اینا فقط الگو برداری کردن خاک تو سر مقلدتون
    اگه میشد یه طرح هم من بزنم اون موقع می فهموندم بماند
    بگذریم
    بد
    خیلی بد
    خواستن سایون رو با سمند تلفیق کنن
    لابد داخلش مثله سمند که عکسی ازش نیست دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. saber

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    بازم سرو کله چینیای مقلد پیدا شد بابا دس از سر ایران وردارین.جوونای ایرانی یه طراحی کردن زود اومدن کپی بردارن.طراحی خوبیه اگه تولید شه.ظاهرش بهتر از ماشینای تکراری پزو پرایده دس طراحش درد نکنه..اما کیه که تولید کنه؟!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کسرا

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بابا اگه کپی هم باشه که نیست به خدا خیلی خیلی بهتر از این پرایدو پژو مذخرفه که هرروز توی ایران تولید میشه- دم طراحان پیتون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. فرید

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چون توسط این گروه کوچک وبرای اولین بار است مورد قبول میباشد.ایرادات 1.شبیه خودروی ..2.چرخ جلو از داخل گلگیر بیرون زده 3.رینگ بسیازشت که براحتی قابل اصلاح است4.مثل تمام خودروهای ساخت داخل ارتفاع از زمین زیاد است 5.خطوط بدنه اصلا حس قدرتمندی القا نمیکند6.بهتر بود چراغ هایی شفاف تر استفاده میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. mohsen

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    آفرین صد آفرین هزار و سیصد آفرین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. mohsen

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    البته موتور و تجهیزات هم خیلی خیلی مهم هستند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. hamed

    ۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (321 ديدگاه)

    با توجه به سابقه کم ما و کمبود نیروی متخصص در عرصه طراحی خودرو زیادم بد نیست به عنوان یه کانسپت .اما کاش یه خورده بیشتر روش کار میشد تا یه طرح پخته تری ازش در میومد. یسری قسمتا زیاد بالانس نیست و جای ایراد داره.ولی باید بهشون خسته نباشد گفت . البته با توجه به اوضاع فعلی بازار خودرو امیدی نیست همچین طرح هایی بتونن از مرحله کانسپت به تولید انبوه برسن.
    در خصوص کپی کاری هم صنعت خودوروسازی ما اتفاقاً نیاز به کپی کردن و ایده گرفتن داره اونم به شدت . چون ما 50 سال فقط درجا زدیم وحرف زیادی تو این صنعت نداریم که بخوایم ایده وطرح اورجینال هم وارد دنیای خودرو کنیم.حداقل این کپی کاری باعث میشه دید طراح های ما (اگر واقعا طراح باشن) نسبت به الگوهای طراحی مدرن بازتر بشه ویکنواختی طراحی محصولات داخلی کمتر بشه و به تدریج میتونن الگو خاص خودشون رو پیدا کنن. صنعت خودروسازی کره جنوبی که سابقه خیلی طولانی هم نداره و الان بازار خودروهای وارداتی مارو گرفته دستش تونست با کپی کاری اصولی از بزرگان صنعت خورو سازی به اینجا برسه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. فرشاد

    ۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    دوستان میدونید که تو همه ی دنیا برای پلت فرم هست که بدنه طراحی میکنن نه برای بدنه پلت فرم.
    اونا که فورا دستور تولید میدن اینو که گفتم مدنظر بگیرن.
    ینی اول باید یکی برای ما پلتفرم بسازه(فک نکنم کسی تو این شرایط حاضر بشه هزینه هاش رو بده)بعد بریم بدیم بکس طراحی صنعتی براش کانسپت بسازن.
    اونا هم که میاد میگن موتور هم مهمه باید بگم اینو طراح صنعتی ها ساختن و کاری به موتورش ندارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. amin

    ۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آقا زیاد مهم نیست که کپی باشه به قول دوستان برای شروع خوبه به شرطی که با قیمت و کیفیت مناسب تولید بشه تا دیگه مردم مجبور نباشند که پراید عصر حجر رو 15 تومان پول بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سعید

    ۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    میرن مازراتی وارد میکنن 900 میلیون تومن _ ولی از این طرح استقبال نمی کنن _ سال دیگه تمام افراد این گروه رو در امریکا خواهیم دید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. am582

      ۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سعید عزیز شما درست میگی اگه تو آمریکا اینا فرغونم طراحی کنن ولشون نمیکنن ولی تو ایران این کار به این بزرگی همه (به خصوص مسئولان)نا چیز میبینن
      اونوقت میگن فرار مغزها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. محمدی

    ۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    تشکر از ایمان خان و گروهشون دوستان توجه کنید طراحی این خودرو بر روی پلات فرم سمند و با هدف تولید در داخل انجام شده و خوب هنوز رد پایی از سمند توش هست واین مقوله آزادی زیادی به طراح نمیده ولی کار ارزشمند وبسیار ستودنی هست آرزوی موفقیت برای گروه دارم شما لیاقت صدور فکر وایده های خود هستید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مجتبی

    ۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان خسته نباشید عالی نمیشه گفت ولی خیلی خوب بود ما که از ویران خودرو و سایپا دیگه نا امید شده بودیم واقعا راست که میگن در نا امیدی بسی امید است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. am582

    ۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ببینید دوستان برای بار اول خوبه ولی خیلی جای پیشرفت داره
    مثلا من وقتی عکس جلوشو دیدم فک کردم شاسی بلنده ینی یه جوری عدم تناسب بین جلو و عقبش تو ذوق میزنه
    همچنین توی طراحیش یه جوری کپی کاری به چشم میخوره
    مثلا طرح چراغ های جلو و کاپوت و جلو پنجره تقریبا شبیه مازراتیه
    ولی در کل نباید نا امیدشون کرد.درسته که از ایرانیها بییشتر از اینا انتظار میره ولی برای گام اول این خیلی هم خوبه و به جای اینکه دلسردشون کنیم باید تشویقشون کرد تا پیشرفت کنن
    به هر حال از این سمند و 405 با پلت فرم 20سال پیش که خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. حسین

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا به نظرم طرحش بدک نیست. خیلی هم جای کار داره. طوری طراحی شده که اگه تصادف داشته باشه نصف ماشین باید تعمیر بشه. بعدشم به نظرم واقعا نیازی نبود تست آیرودینامیکی بکنن چون به هر حال باید اصلاحش کنن پس یه کار بیهوده کردن. بعدم دوستانی که حرف از تولید سریع میزنن, مگه میزو صندلیه که سریع بیاد رو خط تولید. داریم از صنعت پیچیده خودروسازی حرف میزنیم. لطفا منصف باشید. از مهندسیشم بگذریم میدونید چه سرمایه کلونی میخواد? بعد مگه سرمایه گذار از پولش راحت میگذره. تا طرح هایی مثل پدیده شاندیز هست کسی سمت خودرو سازی نمیره. دیدتون درست کنید لطفا.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا