چشم اندازطراحی

کانسپت ایرانی پیتون (گزارش پدال از مراسم رونمایی کانسپت پیتون)

روز ۲۴ دی خیابان انقلاب ، پژوهشکده فرهنگ ، هنر ومعماری پذیرای کانسپتی  بود ، که زایده ی تفکر و خلاقیت جوانان ایرانی می باشد . در این مراسم که بزرگان عرصه ی طراحی صنعتی و سایرهنرمندان حضور داشتند در ابتدا و پیش از شروع مراسم رونمایی حامیان اصلی پروژه به سخنرانی پرداختند . که توجه شما را به بخشهایی از صحبت های این افراد جلب میکنم که خالی از لطف نیست.

Python Concept

یکی از حامیان اصلی پیتون هفته نامه ی دنیای خودروست به همین جهت جناب آقای حسین نظریان رئیس شورای سیاستگذاری این هفته نامه به روی صحنه رفتند تا صحبتهایی در مورد پروژه داشته باشند . ایشان ضمن اشاره به دو محور اساسی صنعت خودروسازی کشور، یعنی نهضت قطعه سازی در آغاز دهه ۷۰ و رشد در تولید خودرو با ظرفیت های موجود در ایران ، این عوامل را دلیل بر اثبات توانمندی صنعتگران داخلی معرفی کردند . آقای نظریان در ادامه به یک نکته اساسی اشاره کردند و آن ضعف در توسعه و یا دسترسی به توسعه در صنعت خودروسازی کشور می باشد . ایشان با ذکر این موضوع به بررسی شرایط سخت کنونی پرداختند و اذعان داشتند که اگر به توسعه رسیده بودیم نگرانی در رکود فعلی معنایی نداشت . در ادامه آقای نظریان با ورود به حوزه ی طراحی به ضعف خودروسازان داخلی در این زمینه پرداخت . و سپس به توضیحاتی در مورد پروژه پیتون پرداختند : پروژه پیتون که در ابتدا X8 نام داشت کانسپتی است که در آن ردپای شرکت های طراحی خارجی را نمی بینیم و زایده فکر جوانان  ایرانی با رهبری ایمان مقصودی می باشد این پروژه با زیرپا گذاشتن معیارهای موجود تنها در عرض ۸ ماه به سرانجام رسیده است . که نشان دهنده ی توانایی جوانان ایرانی است .

پس از آقای نظریان ، دیگر حامی این پروژه احمدعالی فر رئیس شرکت دنتوس فعال در زمینه تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی به سخنرانی پرداخت . همانطور که می بینید حوزه ی فعالیت این شرکت ارتباط کمی با صنعت خودرو دارد اما اعتماد یک سرمایه گذار به جوانان قابل تحسین است . ایشان حمایت از استعدادها را وظیفه ی خود دانسته و اذعان داشتند که این استعدادها هیچ وقت شکوفا نمی شوند مگراینکه به آنها بها داده شود .

و سرانجام نوبت به ایمان مقصودی رسید . سرگروه پروژه پیتون پس از تشکر از تیم طراحی و همسرش صحبت هایی را به زبان آورد که در دل جامعه ی فعال در زمینه طراحی خودروست . در ابتدا و با ابتکاری که از آقای مقصودی انتظار می رفت ایشان در چند اسلاید به اهمیت موضوع طراحی پرداخته شد . در اسلاید اول تصویری از ماشین دست ساز ساخت لیبی برای رهبر سابق این کشور ، قذافی نشان داده شد . در اسلاید بعدی اشاره به این موضوع شد که شرکت هایی همچون کیا که با دیزاین برخورد جدی داشتند توانسته اند به طور متوسط ۴۰ درصد افزایش فروش داشته اند در حالیکه بسیاری از شرکت ها با کا هش فروش روبرو بودند . سپس وی به این موضوع اشاره کرد : سرمایه گذاری درست در دیزاین فروش را تضمین می کند و سلاحی قوی در بازاریابی است . در ادامه آقای مقصودی با انتقاد از جو سنگین صنعت خودروسازی که مانع رشد استعدادها می شود موضوع را به سمت توانایی طراحان ایرانی کشاند و با اشاره به موفقیت های اخیر طراحان ایرانی در مسابقات معتبر جهانی این پیشنهاد رو مطرح کرد : اگر صنعت داخلی نمی تواند از این استعداد بهره ببرد ، جامعه ی طراحان خود نیز می توانند دیزاین و فکر خود را صادر کنند .

پس از پایان مراسم سخنرانی به استقبال رونمایی از کانسپت پیتون رفتیم . اما موضوعی که توجه رو به خودش جلب می کرد حضور نمایندگان کشورهای خارجی از جمله کشور چین بود .

Python Concept

و اما پیتون . کانسپتی که می بینید در کلاس C است . کلاسی که در حال حاضر بیشترین بیشترین آمار فروش را در سطح جهان در اختیار دارد . و بنا بر مصاحبه آقای مقصودی با خبرگزاری ایسنا کانسپت پیتون در عمل یک پیشنهاد طراحی برای یک ماشین خانوادگی در کلاس C است؛ کلاسی که برای مردم استفاده روزمره دارد و پرفروش نیز هست. و اما در مصاحبه با ایسنا این طراح صنعتی درباره نام‌گذاری این کانسپت گفت: کانسپت «پیتون» ظاهر منحصر به فردی دارد و مانند مار پیتون قدرتمند و هیجان‌انگیز است؛ طرحی که در خودروهای فعلی ایران دیده نمی شود. در ادامه مصاحبه ایسنا ذکر شده که طراحی این کانسپت اسپانسرهایی از بخش خصوصی نیز داشته است که به گفته آقای مقصودی با هدف ایجاد تنوع و به دلیل علاقمندی به حوزه طراحی خودرو، هزینه‌های طرح را تقبل کرده‌اند.

طراحی کانسپت خودرو «پیتون» توسط یک گروه ۲۰ نفره طی هشت‌ماه انجام شده است که ایمان مقصودی را در بخش‌های مدل‌سازی، تست آیرودینامیکی نرم‌افزاری، مدل‌سازی رایانه‌یی، گرافیک، اجرا و فینیشینگ، یاری کرده‌اند. که نام بعضی از افراد گروه به شرح زیر می باشد :

ایمان مقصودی ، مینا عشقی پور ، فرشاد عالی فر ، افشین عالی فر ، امیر منصوریان ، امین شاه کرم ، وحید منتظری ، سعید فرگاه ، مهدی زارع ، مجان اخباری ، گل کو حریری ، حسن پورمهابادیان ، مرجان انتظار ، سیروس باقری ، مینا کثیری فر و سیاوش جعفری .

Python Concept
Python Concept

نکته ای که باید به آن اشاره بشود این است که  تا به این لحظه هیچ اقدامی مبنی بر تولید پیتون توسط شرکتهای دولتی صورت نگرفته است که این موضوع ضعف مدیریت را در صنعت خودروسازی می رساند . مدیریتی که تنها به فروش بیشتر طرح های کسل کننده خود فکر می کند و برای کیفیت و از همه مهمتر طراحی ارزشی قائل نیست که این نشانه ی فاصله ی بسیار خودروسازی داخل با دیگر کشورهاست .

در پایان ضمن عرض پوزش از کیفیت بد تصاویر اختصاصی پدال  و با تشکر از صفحه ی HOT ROAD (جادّه داغ)‎ برای عکس های خوبشان شما را به دیدن آلبوم تصاویر از مراسم رونمایی دعوت می کنم .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۲۳۷ دیدگاه‌ها

  1. mahdi

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودرو سازای ایران عمرا همچین ماشینی نمی سازن همون پشت پراید رو میکنن می کننش وانت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hesan

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      حیف که خودرو سازای ایرانی بخاطر نداشتن سود این محصول رو حمایت نمی کنن و مردم ایران مجبورن ماشینای نسل قدیم رو با قیمتای هوایشون سوارشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. H

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        چرا سود نداره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سس

      ۵ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خیلی زشته ایییییییییییییییییییششششششششششششششش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (138 ديدگاه)

        کجاش زشته چون کار جوانان ایرانه زشته اگه کار خارجی بود که قربون صدقش میرفتی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. علیرضا

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام باید عرض کنم که ما به این غرور و شایستگی عزیزان در ساخت ماشین پیتون باید افتخار کنیم و مردم ما لایق بهترینها هستن و اگر ما خودمان به فکر ساخت چنین خودروهای زیبایی باشیم دیگر هیچ احتیاجی به ماشینهای چینی و وارداتی نداریم اما باید این مطلب را در نظرگرفت که قبل از طراحی زیبا کیفیت حرف اول را میزند که امیدوارم به نحو احسن لحاظ شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      کیفیت در مرحله ساخت باید لحاظ شود.در مرحله طراحی 1-امکان پذیر بودن ساخت قطعات 2-مطالعه رفتار سازه در تونل باد3-عکس العمل مناسب پلت فرم در زمان حرکت خودرو وو باید لحاظ شود.ضمنا این جمله ما لایق بهترینها هستیم بیشتر به یک شوخی میماند تا واقعیت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. نقل قول

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    عزیزان حرف های من از روی تجربه است که شما بعد از گرفتن مدرک و 30 سال کار در صنعت به این نتیجه میرسید!(البته من دارم نقل قول می کنم)امید وارم نظر منرا در همه جای سایت بنویسید:
    شما زمانی که یک خودرو و یا رباط را یک عدد ازش ساختید و تست کردید و به این نتیجه رسیدید که کاملا موفق امیز بوده و می توان به صورت انبوه تولیدش کرد و وقتش رسیده؛تازه 5 درصد راه را رفتید و 95 درصد راه باقی مانده!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      با فرض صحیح بودن صحبت شما به چه نتیجه ای باید رسید؟یعنی کار مهمی انجام نشده؟ منظور تون را لطفا روشن بیان کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حُسین

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    اقا بابک با استناد به سخنان یک نفر و عکس گفتند که این ماشین با فوم ساخته شده و توپر است یعنی موتور و طراحی داخلی نداره و 100 میلیون اب خورده که در صفحه قبل مکتوب حرفش هست اما به نظر من همین طراحی خارجی هم که انجام شده و بعد روی فوم در امده بسیار عالی است وسخت!
    توصیه میکنم اگر از سختی طراخی خبر ندارید نظر ندهید و فقط بگویید در حد طراحی خارجی(از نظر ظاهری) خوب یا بد است!و شما میپسندید یا نه!!…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نقل قول

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    نکته ای که باید به آن اشاره بشود این است که تا به این لحظه هیچ اقدامی مبنی بر تولید پیتون توسط شرکتهای دولتی صورت نگرفته است که این موضوع ضعف مدیریت را در صنعت خودروسازی می رساند . مدیریتی که تنها به فروش بیشتر طرح های کسل کننده خود فکر می کند و برای کیفیت و از همه مهمتر طراحی ارزشی قائل نیست که این نشانه ی فاصله ی بسیار خودروسازی داخل با دیگر کشورهاست .

    ادمی که این متن رو نوشته یعنی نمیدونسته این طرح چه فاصله ی طولانی با تولید داشته؟؟طرحی که حتی یک نمونه یک به یک اش هم معلوم نیست تولید شده یا نه؟(چون دوستان گفتند فقط طراحی خارجی انجام گرفته)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. من

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    امیدوارم پیتون کار روسیه نباشه!!ههههه هههههه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یاسر

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این خودرو هیچ سنخیتی با روح اسلامی ایرانی ندارد و مسئولان باید جلوی این هجمه فرهنگی را بگیرند . افرادی هم که تولید کننده این طرح بوده اند تفکر و ایده غربی در آنها وجود داشته است. باید از به هدر رفتن سرمایه های این مرز و بوم برای طرح های غرب زده برخورد جدی کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سید حمید

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ببخشید این هجمه فرهنگی که گفتی در سمند و پراید نیست نه؟ مثلا 405 و 206 با طراحی اسلامی صورت گرفته ؟
      خودت به حرفی که زدی فکر کردی برادر ؟ مثلا باید خودرو شبیه چی باشه که اسلامی بشه ؟ حرف سنجیده بزن تا فکر نکنن مسلمانها فکر شون ارتجاعیه اخوی. بهانه به دست سکولارها نده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جواد

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (60 ديدگاه)

        باید چادر سرش کنه!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سام

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      یعنی گنبد و مناره باید داشته باشه یا طرحی مثل پراید؟
      منظور از طرح اسلامی دقیقا مثل چی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سيد جواد

        ۳۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        نابغه اون معماری اسلامیه!!!!
        تازه استفاده از طراحی ایرانی اسلامی یعنی استفاده از عناصر هنری موجود در تاریخ ایران و تازه یک طراح باید نوآوری داشته باشه تا بتونه از این عناصر در جای مناسب استفاده کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سام

        ۱ تیر ۱۳۹۲
        سوابق: (30 ديدگاه)

        ماشاالاه همه هم سید هستند.خواستم بنویسم جناب گفتم نکنه بدتون بیاد.شیخ سید جواد میشه لطف کنید یکی دو تا از این عناصر را بفرمائید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. پدرام

        ۸ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (35 ديدگاه)

        متاسفم برا ایرانیی که هنوز که هنوزه فقط و فقط دنبال پریدن به هموطنشه گنبد و مناره انقد فکرت کار میکنه واقعن انقد دنبال مسخره کردن هم نباشیم … شمایی که از همه چی ایراد میگیری از مدریت و اینا خودت که اینجوریی مدیر شی بیچاره میکنی همه رو …

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. سید حامد

      ۲ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      میشه یک تعریفی از روح ایرانی و اسلامی بکنید تا ببینیم اون ایران و اسلامی که شما توی ذهنتون هست چیه؟
      کجای اسلام یا فرهنگ ایران نوشته که برید ماشین 50 سال پیش اروپا رو سوارشید با هزار تا عیب ایمنی و … اسلامیه و ایرانیه اما خودتون بهترین و زیباترینها رو بسازید ضد اسلام و ایرانیه؟
      به نظر من همون قدری که ساخت جنگنده قاهر313 توسط جوانان ایرانی شایسته تحسین و تقدیره ، طراحی این خودرو هم شایسته است)شایدهم بیشتر)انشالله که خود جوونامون طراحی داخلی و موتور و … رو هم انجام میدن و میکنند تو چشم سایپا و ایران خودرو.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. امیر

      ۲۰ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      فقط می تونم بگم متاسفم امیدوارم دیگه از این طور مسائل متحجرانه پیش نیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. فریدون میر سعیدی

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با سلام من یکی از علاقمندان طراحی ماشین هستم. از این موفقیت طراحان جوان بسیار خوشحال شدم. این کار تا همین جا هم کار بزرگیه ولی سطر اول خبر مربوط به کانسپت پیتون یعنی زاییدۀ فکر ایرانی برام جالب بود. لطفا عکس های Exagon Motors نگاه کنیدشباهت های بین این دو وجود داره. من جسارت دوستان رو در ساختن یک طرح می ستایم ولی فکر می کنم طرح یک لحاف چهل تیکه از طرح های معروفه مثلا کاپوت پیتون از روی jaguar-xj، پنجره رادیاتور رو از تلفیق Exagon Motors و aston-martin-virage.درسته که امروزه چون فکر و خلاقیت ایرانی مهمه ولی ممکنه این تقلید ها غیر عمدی بوده باشد قابل اغماضه.ضمنا اسم ماشین،هویت یک طرحه، پیتون یک مار غول پیکر جنگل های پر بارانه و با این جثه کوچیک طرح نمی خوره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. forouzandeh

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اقای فریدون نظرتون جالب بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. محمد

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    طراحی جالبی دارد ولی هنوز مشکلات یسیاری و راه درازی در پیش است مثلا درب کاپوت جلو کوچک است و درب صندوق عقب اصلا معلوم نیست از کجا باز میشودشامل زیر چراغ هست یا نیست اگر هست خیلی بزرگه و اگر نیست که کوچیکه و مشکل داره. بهر حال طرح خامی بیش نیست که کلی کار داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. hamid

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوستان فراموش کردن که توی ایران زندگی میکنن!!!!
    اینجا نوع آوری ممنوعه!!!
    اینجا…(همه خودتون میدونید)
    فقط اومدم بگم که اگه به ما جوون های ایرانی اهمیت میدادن که پا نمیشدیم خونواده ها مون رو ول کنیم بریم…
    بی خیال دلم خونه ولی چه فاییده شما ها بازم میرید پراید حلبی روغن رو 20میلیون میخرید و سوار میشید
    به خدا اگه 1ماه با هم همزبون بشین از این فلاکت در میایین
    بهتره بهتون یادآوری کنم که چند تن از طراح های BMW ایرانی هستن یا رییس ناسا یا پروفسور های آمریکایی و…
    اینها همه گفتن ما میاییم توی مملکتمون ولی برای سرزدن به آشناهامون!!!!
    آخه چرا باید اینجوری باشه که من نخبه ی مملکت اینقدر دنبال یه لقمه نون بدوم آخرش هم بهم میگن کارگری بلدی!!!!!!
    شما ها هم اگه برید ببینید اینی که میگن (همه جا داغونه ایرانه که میمونه) اصلا اینطوری نیست و ما چقدر سانسور داریم (همه کشورها برای آرامش مردمشون سانسور خبری دارن)
    اگه ی چند سالی خبر های این گروه رو دنبال کنید میبینید که 100درصد از ایران میرن(چونکه دراصل ما حمایتی از جوون هامون نداریم!)
    ما همش میگیم قدیم قدیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رضوان 20

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    حداقل از توشم عکس میگرفتی.در ضمن رینگش مال سانتافه 2012 نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۰ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      این رو نمایی از طراحی خارجی بود چه جوری از توش عکس میگرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. عرفان

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    به به…
    به عنوان اولین کار ایرانی میتووم بگم محشره…
    پس ببین ما میتونیم این شرکتان که حمایت نمیکنن
    تو پروژه خودرو ..حرف اولو (طـــــراحـــــــیش)میزنه
    بعد میرن سراغ موتورو امکانات…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Arash

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رینگش ماله سانتافه 2012 هستش !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. omid

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایش طراحی اینطوری هنر محسوب میشه . امیدوارم به اینجور کارا بهاء داده بشه و از این نخبگان حمایت و کاراشون به تولید برسه و بعضیا دست از سودجویی بردارن . والا دیگه مردم خسته شدن از پراید سوار شدن و ….. یه سری ماشین های با قیمت نجومی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حسين

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    بازم میگه یه عکس از توش می‌گرفتی!!
    ادم باید به چه زبونی بگه که این توپر است !یعنی همش از فوم ساخته شده!!!!!!!!!
    البته من نمیگم ها دوستان با ادرس در صفحه قبل گفتند!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد

    ۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    البته هنره ولی دلنشین نیست.مخصوصا جلو پنجره زشت وشیشه هاش که تناسبی نداره و شیشه بغلاش کوچیکه و هزاران ایراده دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سینا

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    واقعا آفرین به سازنده ی این ماشین. یک نمونه ی فوق العاده از تولید ملی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ناصر

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خطراش جالب نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حمید ذوالفقاری

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دوستان و مسئولین محترم پدال
    با توجه به علاقه وافر و استعدادی که در زمینه طراحی خودرو دارم، از مسئولین عزیز خواهشمندم در صورت امکان شرایطی فراهم آورند تا به جمع دوستان طراح خودرو دعوت گردم.
    با مقایسه آثار خود و سایر طراحی های انجام شده نسبت به روش کاری خود امیدوارم که بتوانم عضوی خدوم در عرصه تولید و فناوری ملی باشم
    با تشکر
    حمید ذوالفقاری
    09158137522

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. erfan

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا بهش نمیخوره ایرانی باشه من که شیفتش شدم
    واقعا اگر شرکت های ایرانی این طرح رو حمایت و تولید نکنند بی عقلی خودشون رو نشون میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Arash

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین جالبیه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محمد

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    ظاهر تهاجمی با موتور ساخت داخل همخونی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. میلاد

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اون افرادی که به دنبال کوبیدن این کار بودن ، همون قدر […] ک مدیران خودروسازی ما هستن ، درود بر این طراحی و تیم محشرشون که بالاخره ب همه نشون دادن ما چقد مثل اونا با استعداد ، علم و توانا تو ایران داریم ، امیدوارم ب اجرا برسه ، به بزرگی ایران قسم خسته شدیم از دیدن پراید و پژو و پارس و امثال این آت و آشغالا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. arash

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (202 ديدگاه)

    vazaghe ghashangi dorost kardan afariiiiin

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سام

    ۱ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    مشکل اساسی کار ما اینه که در خلائ کار میکنیم.در دنیای پیشرفته صنعتی تا سفارش و مشتری نباشه هیچ کاری را همینجوری انجام نمیدهند.کاش این تیم برای اثبات توانائی خود بر روی یکی از خودروهای تولید انبوه کشور کار فیس لیفت را انجام میدادند که احیانا برای پیاده سازی هزینه کمتری لازم داشت و بعد از شناخته شدن و دریافت سفارش وارد مرحله طراحی میشدند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. رضا

    ۲۹ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگر یک خودروساز باتجربه روی این طرح کار بکنه چیز بسیار خوبی درمیاد. بعضی قسمت های اتومبیل تو ذوق میزنه و باید اصلاح بشه. البته در داخل کشور متاسفانه هیچ خودروسازی خریدار این طرحها نیست چون تا وقتی که میتونه پراید آشغالی رو با قیمت خداتومن بفروشه نیازی به خرج کردن برای طرحهای جدید نداره. در هر حال حرکت خیلی خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امیر

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی این مدل ماشین ها مشتری زیادی داره. مخصوصا من که عاشقش شدم!
    ولی حیف که پشتیبان نداره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ali

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همش چرتو پرته.این باید بره تو تست باد تو تسته سرعت اونوقت ملوم میشه چه خبره.هر کاری هم کنن. از اروپاییا 50 سال شایدم بیشتر به جرات میشه گفت عقبن.اینا همش نقاشیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. آیدین

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خیلی عالیه اما دقیقا شرکت مزدا دقیقا یک خودرو با شباهت بسیار زیاد با این خودرو را تولید کرده یک ریز شک بوجود میاد که پیتون برادر دو قلو خودرو مزدا باشد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. sorena330

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    امیدوارم زودتر کار اقامتشون جور بشه بورسیه هم بگیرن تلاش تو صنعت خودرو تو ایران هیچ فایده ای نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا