چشم اندازطراحیهفته نامه

اگر لوکس سازان کمپر ون می‌ساختند…!

کمپر ون‌ها خودروهای ایده آلی برای ماجراجویان در طبیعت هستند. ایده دل کندن از خانه و زدن به دل جاده به سال‌های اخیر بازنمی‌گردد. مردم زمان زیادی را با سبک زندگی عادی می‌گذرانند اما یافتن یک کمپر ون مناسب می‌تواند جان تازه‌ای به زندگی عادی ببخشد؛ اما این موضوع نیز با دشواری‌هایی روبرو است. شما چه مقدار فضا نیاز دارید؟ بودجه‌ی شما برای خرید کمپر ون چقدر است؟ آیا می‌خواهید زیر ستاره‌ها بخوابید یا اینکه داخل کمپر ون باشید؟ آیا ظاهر کمپر ون‌های نیسان را می‌پسندید؟

Campervan
در ادامه شما را با ۷ کانسپت کمپر ون احتمالی که اگر لوکس سازان می‌ساختند آشنا می‌کنیم. این کمپر ون‌ها هم جذاب و هم هیجان‌انگیز هستند و البته به خاطر اینکه هرگز تولید نخواهند شد ناامید می‌شویم. برخی از آن‌ها کاملاً خوب به تصویر کشیده شده‌اند اما برخی نیز جالب نیستند. به هر حال دیدن یک کمپر ون فراری جالب خواهد بود! طبیعتاً این کمپر ون از یک پیشرانه ۱۲ سیلندر با قدرت بیش از ۶۰۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد.

  • آلفارومئو


استایل جذاب ایتالیایی آلفارومئو می‌تواند در یک کمپر ون گم شود. تنها شاخصه متمایز آلفا در این خودرو به نمای جلو مربوط می‌شود که به نظر می‌رسد از جیولیا و استلویو کش رفته باشد! مشخص نیست که چگونه به بخش تختخواب این ون دسترسی خواهید داشت اما این کانسپت برای سفرهای آخر هفته کاملاً جادار به نظر می‌رسد.

  • ب ام و


ب ام و محصولات گسترده‌ای تولید می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به کراس اوورهای لوکس اشاره کرد بنابراین شاید در آینده یک کمپر ون نیز تولید شود. در اینجا ب ام و جهت متفاوتی را نسبت به رقبا انتخاب کرده است. بجای تلاش برای قرار دادن همه‌چیز داخل ون یک تریلر برای بخش خواب وجود دارد که فضا و راحتی را بیشتر می‌کند.

  • کادیلاک


کانسپت کمپر ون کادیلاک بسیار واقعی‌تر از آنچه هست به نظر می‌رسد. این خودرو فربه بوده و از جلوپنجره و چراغ‌های عقب خاص کادیلاک سود می‌برد؛ و ما به دورانی که این کمپانی ون می‌ساخت فلاش‌بک می‌زنیم. به نظر می‌رسد سیستم تهویه دمای عالی را برای کابین مهیا کند. اورهنگ‌های شیک نیز ظاهر آفرود خوبی به وجود آورده‌اند.

  • فراری


چند سال است که شایعاتی درباره ساخت کراس اوور فراری وجود دارد. دیگر سوپر اسپورت سازان وارد این بازی شده‌اند بنابراین چرا فراری یک شاسی‌بلند نسازد؟ شاید یک کراس اوور به پرفروش‌ترین محصول این برند تبدیل شود. ظاهراً این خودرو چراغ سبز تولید را دریافت کرده و ما امیدواریم که یک کمپر ون مشابه این تصویر نیز تولید شود.

این کانسپت دارای طراحی نمادین فراری مخصوصاً چراغ‌های کشیده، جلوپنجره پهن و پروفایل عضلانی است. بخش سقف سخت آن به نظر برای سریع رفتن ساخته شده است. فراری تو کمپر ون را بساز، مشتری پیدا می‌شود! به ما اعتماد کن!

  • مایباخ


اگر به دنبال یک خودروی لوکس در حد و اندازه‌های رولزرویس هستید می‌توانید در کمپر ون مرسدس-مایباخ بخوابید. مایباخ کانسپت به‌طور قابل‌توجهی کوچک‌تر بوده اما همچنان لوکس است. این خودروی مفهومی طراحی نرم و روان داشته و یک تریلر با درهای کشویی بزرگ را حمل می‌کند. درباره یک زندگی لاکچری صحبت می‌کنیم!

  • رولزرویس


این سفارشی ساز بریتانیایی هیچ کاری را نیمه‌کاره نمی‌گذارد و کمپر ون نیز از این قاعده مستثنا نیست. این طراحی دیوانه‌وار بوده و بهتر از برخی مدل‌های دیگر لیست می‌باشد. این خودرو دارای جلوپنجره سنتی رولزرویس است. درب‌های کناری بزرگ با اشرافیت کامل باز شده و به کف زمین کشیده می‌شوند.

اگر نگاهی دقیق به کابین داشته باشید می‌توانید پوشش سقف ستاره‌دار رولزرویس را ببینید. در خودرویی به این بزرگی، سقف ستاره‌ای رولزرویس فوق‌العاده به نظر خواهد رسید.

  • تسلا


این خودروساز آمریکایی تلاش داشته سبد محصولات خود را با کراس اوورها و سدان های ارزان‌قیمت گسترش دهد؛ بنابراین یک کمپر ون ساخت تسلا توجیه‌پذیر خواهد بود. در اینجا به نظر می‌رسد از پلتفرم کامیون تسلا با بدنه‌ای طویل‌تر استفاده شده است. این خودرو الکتریکی خواهد بود بنابراین همچنان جلوپنجره‌ای در آن دیده نمی‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (853 ديدگاه)

    جالب بود مرسی کادیلاک و بی اوم و باحال شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سام

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    در میان تمامی این رندهای خیالی،من به شخصه کادیلاک،آلفارومئو و رولزرویس را بیش از همه آنها می پسندم.به ویژه کادیلاک که از هر لحاظ معقول و متناسب طراحی شده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    غیر از کادیلاک و رولزرویس بقیه خیلی مسخره بود
    میباخ هم بد نبود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (337 ديدگاه)

    بابا اینارو نشون ندین فردا چینیا میسازن!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. یه پسر

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    چقد خوب واسه یه کار فانتزی وقت می ذارن
    ایرانخودرو و سایپا واسه محصولات الکیشون اینقد وقت نمی ذارن
    کادیلاک و الفا خیلی قشنگ بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    چراغای فراری شبیه ماشینای چینی و الکتریکی شده
    تقصیرشون هم نیست چراغای فراری خیلی به کاپت وابستن و کمپر ون و کلا ون ها از نعمت کاپوت کشیده برخوردار نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا