چشم انداز

کاهش فروش جهانی خودرو در سال 2019 و انتظار ادامهٔ آن در سال 2020

سال گذشته فروش جهانی خودرو اُفت کرد و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، سال ۲۰۲۰ نیز می‌تواند برای خودروسازان به همان اندازه دردناک باشد. به گفتهٔ تحلیلگران LMC Automotive، تعداد خودروهای فروخته شده در سراسر دنیا در سال ۲۰۱۹ به ۹۰.۳ میلین دستگاه کاهش یافته که اختلاف قابل‌توجهی با فروش ۹۴.۴ میلیون دستگاهی سال ۲۰۱۸ و همین‌طور رکورد فروش ۹۵.۲ میلیون دستگاه سال ۲۰۱۷ دارد.

بخش بزرگی از این کاهش فروش به خاطر کُندی رشد اقتصادی چین و همین‌طور حذف مشوق‌های مالیاتی برای خودروهای الکتریکی در این کشور بوده است. در سال ۲۰۱۹ تنها در چین ۲.۳ میلیون دستگاه خودروی کمتری نسبت به سال قبل فروخته شده است. علاوه بر این، فروش خودرو در هند نیز به دلیل تضعیف اقتصاد کاهش یافته و شرایط اقتصادی برای فروش خودرو در اروپا هم مطلوب نبوده است. این در حالی است که CNN با استناد به گزارش‌های LMC می‌گوید امسال ممکن است فروش جهانی خودرو به زیر ۹۰ میلیون دستگاه برسد.

مدیر پیش‌بینی فروش جهانی در LMC «جاناتان پُسکیت» دراین‌باره می‌گوید:

بعید به نظر می‌رسد امسال فروش جهانی از بازارهای عمده مثل اروپای غربی و ایالات‌متحده حمایت شود

طی چند سال آینده به خاطر کاهش تقاضا برای خودرو در شهرهای ثروتمند که از ترافیک و آلودگی هوا ناشی شده، انتظار نمی‌رود فروش خودرو دوباره رشد کند. بااین‌حال از سال ۲۰۲۳ تقاضا برای خودرو در مناطق کمتر توسعه‌یافته می‌تواند اثرات مثبتی بر کل صنعت خودروسازی داشته باشد. پُسکیت دراین‌ارتباط می‌گوید:

بسیاری از بازارهای جهان هنوز به آنچه که ما سطح بالغ میدانیم نرسیده‌اند و با توجه به سطح پایین سرانهٔ مالکیت خودرو تنها در چین و هند، با افزایش درآمدها امکان مالکیت خودرو هم افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین پتانسیل توسعهٔ این بازارها همچنان وجود دارد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا