چشم اندازهفته نامه

9 کلید استارت جذاب دنیای خودرو

پیش پا افتاده ترین بخش یک خودرو چیست؟ نامزدهای زیادی برای این سؤال وجود دارند و کلید استارت خودرو می‌تواند یکی از آن‌ها باشد. فرقی نمی‌کند که کلید استارت یک‌تکه فلز باشد یا یک ریموت الکترونیکی کوچک با سیگنال بی‌سیم زیرا اکثر اوقات این کلیدها به اندازه‌ی یک ماشین لباسشویی خراب عادی و بی‌شیله‌پیله هستند؛ اما زمانی که کلیدی فوق‌العاده را مشاهده کنیم اوضاع کاملاً متفاوت خواهد بود.


کلیدهای خودروها در اکثر اوقات تنها برای کار خود ساخته شده‌اند اما برخی از آن‌ها فوق‌العاده جذاب جلوه می‌کنند. خب اگر بخواهیم کمی شاعرانه درباره کلیدها صحبت کنیم باید بگوییم آن‌ها دستگاه ساده‌ای هستند که خودرو را از خواب ناز بیدار کرده و همچنین بخشی از خودروها هستند که با راننده‌ها همراه می‌شوند.

اما خب پدال سایت فلسفه نیست! ما درباره کلیدهای جذاب خودرویی صحبت می‌کنیم و اگرچه اکثر کلیدها خسته کننده و عادی هستند اما برخی نمونه‌ها به حدی جذاب هستند که می‌توان آن‌ها را وارد کلکسیون‌ها کرد. برخی از آن‌ها در مؤسسات تیونینگ طراحی شده‌اند درحالی‌که برخی نیز مستقیماً از کارخانه به دست مالک می‌رسند و دارای جدیدترین تکنولوژی‌ها هستند. در ادامه برخی از این کلیدها را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

  • کلید تسلا مدل S


هر خودروی جدیدی با یک ریموت تحویل مالک داده می‌شود اما کلید خودرویی شکل تسلا مدل S یکی از جذاب‌ترین نمونه‌ها است. چرا نباید این کلید را دوست داشت؟ وقتی که کاربردی بوده و می‌تواند همانند یک اثر هنری در روی میز خانه جلوه کند پس باید آن را دوست داشت و از دیدنش لذت برد.

  • کلید آکورا/هوندا NSX


آکورا NSX های دهه‌ی ۹۰ میلادی دارای کلیدی تیتانیومی بودند که قیمت فوق‌العاده بالایی هم داشتند. این کلید با روش‌های عادی بریده نمی‌شد زیرا خب تیتانیومی بود؛ اما در حقیقت این کلید از تیتانیوم ساخته نشده بلکه آلیاژی نیکل-مسی با نام مونل بود که در NSX 1996 عرضه می‌شد. شاید برخی افراد بگویند این یک کلید کاملاً ساده است که خودرو را استارت می‌زند؛ اما خب جنس آن باعث شده در آمازون با قیمت‌های قابل‌توجهی خریدوفروش شود.

  • کلید پورشه ۹۱۱ فورماورکس


با توجه به قطعات افترمارکتی متنوعی که برای پورشه ۹۱۱ عرضه شده‌اند، بنابراین وجود کلیدهای سفارشی و شیک برای این خودرو خیلی تعجب‌برانگیز نیست. البته این کلیدی که مشاهده می‌کنید کار شرکت فورماورکس بوده و از جنس فولاد ضدزنگ ۳۰۳ می‌باشد. ۶ حفره‌ی موجود روی آن نیز به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تخت پورشه اشاره دارند. نسخه‌ی عادی کلید قیمت ۲۵۰ دلاری داشته درحالی‌که برخی مدل‌های زرق‌وبرق دار ۳۰۰ دلار قیمت دارند.

  • کلید ب ام و


ریموت ها و کلیدهای ب ام و همیشه جذاب بوده‌اند اما کلیدهای فعلی علاوه بر کاربردهای عادی دارای صفحه‌نمایش لمسی کوچکی نیز هستند که فوق‌العاده به نظر می‌رسد. این کلیدها قطعاً برای کلکسیونرها جذاب بوده و ظاهر آن‌ها نیز لذت‌بخش به نظر می‌رسد.

  • کلید نیسان ۳۰۰ZX


این خودرو تقریباً همان زمانی وارد میدان شد که کوپه‌های اسپورت ژاپنی همچون مزدا RX-7 و تویوتا سوپرا در خیابان‌ها فرمانروایی می‌کردند اما نیسان جذاب‌ترین کلید بین این خودروها را داشت. کلید ۳۰۰ZX از تیتانیوم ساخته شده و دارای ظاهری آینده‌نگرانه بوده که با برنامه‌های بازاریابی نیسان کاملاً همخوانی داشت. این کلید مناسب خودرویی بود که در اوایل دهه ۹۰ با آپشن هایی همچون پیشرانه‌های توئین توربو و فرمان پذیری ۴ چرخ عرضه می‌شد.

  • کلید کارت هوشمند مرسدس بنز


مرسدس بنز پیشروی عرضه‌ی سیستم کیلس هندزفری در اواخر دهه ۹۰ میلادی بوده و هم‌اکنون نیز این یک آپشن عادی در بسیاری از خودروها محسوب می‌شود؛ اما باید اذعان کرد کلید کارت‌های هوشمند اولیه خیلی جذاب نبودند اما قطعاً بخشی از تاریخ خودرو را تشکیل می‌دهند. این کلیدها کمی هم ضخیم بوده و در میان مشتریان کنونی خیلی طرفدار ندارند بنابراین شما می‌توانید یکی از آن‌ها را با قیمتی مناسب در اینترنت پیدا کنید.

  • کلید فراری


ما نمی‌توانیم لیست کلیدهای خودرویی جذاب را بدون ذکر موردی از فراری تکمیل کنیم. همه نوع کلید افترمارکتی برای محصولات فراری در بازار وجود دارد و اکثر آن‌ها نیز جذاب به نظر می‌رسند. این کلید مربوط به اوایل قرن ۲۱ ساده ولی بسیار دل‌نشین می‌باشد. باید اذعان کرد قیمت کلید یاد شده کمی گران بوده و برابر با ۲۵۰۰ دلار است اما هنوز هم قیمت نازلی برای مالک یک فراری محسوب می‌شود.

  • کلید روتاری مزدا


مزدا RX-7 با کلید ساده و خسته کننده‌ای عرضه می‌شد که هیچ تناسبی با عملکرد خودرو نداشت اما این نمونه‌ی افترمارکتی از نظر زیبایی‌شناسی کاملاً جذاب بوده و اگر نیازمند دانستن تفاوت کار پیشرانه‌های عادی با نمونه‌های وانکل هستید کافی است به روتور کوچک انتهای کلید نگاه کنید تا یک مثال واضح را ببینید!

  • کلید پلاتینیومی کونیگ زگ


البته که این لیست بدون معرفی گران‌ترین کلید استارت دنیا کامل نیست. کلید سپر مانند استاندارد کونیگ زگ به خودی خود جذابیت زیادی دارد اما این نمونه‌ی سفارشی ساخته شده از الماس و پلاتینیوم فوق‌العاده جذاب و خاص است. کلید یاد شده چند سال پیش برای مالک یک کونیگ زگ آگرا ساخته شده و گفته می‌شود ارزش حدود ۲۵۰ هزار دلاری (قیمت یک فراری ۴۸۸ جدید) دارد.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. KING918

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    جای کلید روحانی خالی بود ………………
    از همه قشنگتر میشد

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (9999 ديدگاه)

      کلید روحانی رو خوب اومدی ?

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. s.h

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      روشن شدن کونیک زگ با بقیه فرق میکنه فقط کافیه اون کلید اهنربایی رو بزاری رو جاش و تمومه شبیهش تو هیچ ماشینی نیست
      و کلید رگرا هم مثل همینه ولی مثل کلید بی ام و هوشمنده تازه میشه جای کلید با یه گوشی اپل مخصوص کمپانی از بیرون هر کاری که بخوایی رو کنی هر کاری حتی روندن ماشین تا چند کیلو متر کلیپ ها و فیماش هست یه رسچی کنید ببینید جالبه

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. SFXSuperFast

      ۱۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (263 ديدگاه)

      کلید روحانی تو نوتیفیکیشن بار گوشی همه هست
      نیازی نبود اینجا هم بذارنش

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. بهزاد

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    بهتر بود این لیست از کلید های فابریک پر میشد….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    کلیدbmwازهمشون جذاب تره وکاربرد بالایی هم داره.واین نشون دهنده سوئیچ های آینده خودروهاست.m8گرن کوپه هم سوئیچ جذابی داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    کلید پورشه هم جذابه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. :::pooriya:::Bmw::: Germany

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    سوییچ ها و کی کارت ها در آینده جایی ندارند چون در آینده سوییچ خودرو ها در گوشی های هوشمند ادغام خواهد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    ۲۵۰.۰۰۰ هزار دلار کلید ماشین؟؟؟
    مگه جنگه داداش؟؟؟
    از همه خاص تره کلیدش ولی بعضی از دوستان اشرافی ظاهرا کنترل از دستشون در رفته دیگه نمیدونن به چی پُز بدن
    برادر همون ماشینت خودش به حد کافی خاصه!!!!!
    این کلیده راست کار صنف دزدان عزیزه بدجور
    الماس و پلاتین به اندازه ۲۵۰.۰۰۰ دلار!!!!!
    .
    از همه جذابتر و آینده نگرتر هم بنظر کلید ب ام و بود البته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد عباسی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    کلید باید ساده باشه دسته پلی استیشن نیست که بخوای باهاش سرگرم شی،باید با ماشینت عشقو حال کنی نه سوییچش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. حسین

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کلیدهای هوشمند ولوو هم خیلی خوبن ! شم می تونید کلید رو روی گوشی هوشمند تون داشته باشید و همزمان کل اعضای خانواده هم از این کلید هوشمند استفاده کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. amir.h

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (17 ديدگاه)

    کلید هوشمند لافراری و سنتناریو محشرن
    ایده و بنز و کونیگزگ رو هم دوس داشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمید

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (11 ديدگاه)

    کلید ریموت بی وای دی تانگ هم جالبه …هم ماشینو جلو عقب میکنه هم فرمون میده !!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا