چشم انداز

خودروهای با کمترین و بیشترین قابلیت اطمینان

وقتی یک خودروی جدید می‌خرید، آخرین چیزی که انتظار دارید، به وجود آمدن یک مشکل پیش‌بینی نشده است که خودروساز یا نمایندگی به درستی در مورد آن عمل نکرده‌اند و شما مجبورید همه راه را دوباره به نمایندگی بازگردید. در همین حال، گزارش سالانه قابلیت اطمینان خودروهای Consumer Reports به ما می‌گوید که برخی از مالکان خودرو، بارها و بارها به نمایندگی باز می‌گردند.

2014 سایون xB به عنوان قابل اعتمادترین خودروی سواری سال 2014
۲۰۱۴ سایون xB به عنوان قابل اعتمادترین خودروی سواری سال ۲۰۱۴
گزارش امسال نیز بر اساس اطلاعات بیش از یک میلیون خریدار خودرو جمع‌آوری شده است و به ما می‌گوید که کدام‌یک از خودروهای شهری، تراک‌ها و شاسی‌بلند قابل‌اعتمادترند و مشکلات کمتری به وجود می‌آورند. در همین حال، این گزارش مشکلات اصلی رایج در خودروسازان مختلف و تجهیزات خاص را آشکار می‌کند.

بیشترین و کمترین قابلیت اطمینان خودروها
بیشترین و کمترین قابلیت اطمینان خودروها

نکته‌های رده‌بندی خودروسازان از لحاظ قابلیت‌اطمینان

  • بیشتر ۱۰ برند برتر در این زمینه، آسیایی هستند که تویوتا و لکسس در این زمینه پیشتاز هستند. یکی از دلایل احتمالی رسیدن تویوتا به این سطح از قابلیت‌اطمینان، این است که این خودروساز ژاپنی برای توسعه و معرفی تکنولوژی‌های جدید و پلتفرم‌های بعدی عجله نمی‌کند. در مقابل، کمپانی‌هایی مانند فورد همیشه در تدارک طراحی یک پلتفرم سطح بالا و تکنولوژی‌های جدید در بسیاری از جاهای خودرو هستند. در نتیجه، سال‌های زیادی طول می‌کشد، تا مشکلات کوچک آن‌ها رفع گردد.
  • بهترین برند اروپایی این لیست، آئودی بوده است که همچنان از گزارش سالانه ۲۰۱۱ روند رو به رشد خود در زمینه قابلیت‌اطمینان خودروهایش ادامه داده است. بیوک نیز تنها برند امریکایی است که در بین ۱۰ برند برتر در این زمینه قرار گرفته است.
  • در حالی که برخی مدل‌های جدید مانند ب‌ام‌و سری ۴ و کیا کادنزا از لحاظ قابلیت‌اطمینان عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند، ولی بسیاری از مدل‌های جدید این شرایط را نداشته‌اند. شاید مهم‌ترین عملکرد ضعیف در اولین سال مربوط به پیکاپ پرفروش شورولت سیلورادو و سری جی‌ام‌سی سیه‌را ۱۵۰۰ باشد. زمینه مشکلات این خودروها بسیار گسترده بوده است. به نظر می‌رسد که باید این توصیه را جدّی بگیریم که می‌گویند یک یا دو سال پس از معرفی یک مدل جدید صبر کنید و سپس برای خرید آن تصمیم بگیرید.
  • بیشترین رشد شکایت از تجهیزات خودروها در موارد مرتبط با سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی بوده است؛ مواردی مانند سیستم صوتی، سیستم راهبری و ارتباط داخل خودرویی. نتایج مطالعات گذشته نشان می‌دهد که مشکلات رایج در این زمینه شامل مواردی مانند عمل نکردن صفحه نمایش لمسی، عملکرد ضعیف کنترل‌ها، عدم هماهنگی با گوشی‌های هوشمند و یا مشکل در تشخیص صدا در سیستم کنترل صوتی بوده است.
  • بدترین وضعیت اطلاعات و سرگرمی مربوط به اینفینیتی Q50 سدان جدید و سیستم InTouch بوده است. بیش از یک پنجم مالکان این خودرو در این زمینه شکایت داشته‌اند. در همین حال، تغییرات و ارتقای انجام شده در مورد سیستم‌های MyTouch در فورد و لینکلن باعث شده که هر سال با مشکلات کمتری مواجه شوند. به نظر می‌رسد هوندا مشکل سخت‌افزاری HondaLink را رفع کرده است و کرایسلر نیز با آپدیت سیستم Uconnect که استفاده از آن را بسیار راحت‌تر کرده، بخشی از مشکلات قابلیت‌اطمینان خود را پوشش داده است. با این حال، مشکلات سیستم CUE در کادیلاک همچنان به قوت خود باقی است.
Lexus CT 200h
Lexus CT 200h

شرایط متفاوت برندهای لوکس

خودروهای لوکس همیشه به سطح پایین قابلیت‌اطمینان معروف بوده‌اند. اگر نگاهی به این سری مطالعات در ۱۰ سال قبل بیندازیم، رده‌های پایینی قابلیت‌اطمینان متعلق به برندهایی اروپایی مانند ب‌ام‌و، جگوار و مرسدس‌بنز بوده‌اند. این در حالی است که برندهایی مانند آئودی، کادیلاک و ولوو نیز دست‌کمی از آن‌ها نداشته‌اند.

باور عمومی بر این است که خودروهای سطح بالا، چون تجهیزات تکنولوژیک بیشتری دارند، بیشتر می‌تواند در معرض آسیب باشند. در حالی که این اصل تا حدودی درست است، امّا لکسس مثالی نقض در ارتباط با قابلیت‌اطمینان خودروهای لوکس نشان داده است.

تصویری که امروزه از خودروهای لوکس می‌بینیم، کاملاً تغییر کرده است. گجت‌های بیشتر، لزوماً به معنای مشکلات بیشتر نیست؛ حداقل زمانی که با یک مدل جدید روبرو باشیم. در نظر بگیرید که تسلا مدل سطح بالای S خود را به تازگی ارائه کرده که دارای قابلیت‌اطمینان در سطح متوسط است. سازندگان اروپایی خودروهای لوکس نیز تلاش زیادی برا ی بالا بردن قابلیت‌اطمینان کرده‌اند.

در واقع، برندی مانند آئودی حتی به یکی از برندهای سطح بالا در این زمینه بدل شده است. علاوه بر هر کدام از مدل‌های لکسس و آکورا، تمام آئودی‌ها، پورشه‌ها و ولووها توانسته‌اند به سطح متوسط و بالاتر قابلیت‌اطمینان برسند. در این میان، از ب‌ام‌و تنها یک مدل در رده‌های پایین قرار گرفته است. البته تمام برندهای لوکس هم شرایط رو به پیشرفتی نداشته‌اند. اینفینیتی در مطالعه امسال سقوط قابل‌توجهی داشته و آن هم به دلیل مشکلی است که سال‌های قبل برندهای لوکس اروپایی با آن دست به گریبان بوده‌اند؛‌ یعنی گجت‌های بسیار زیاد با نقص در تجهیزات.

با این حال، بازار خودرو به صورت نسبی از این لحاظ رشد داشته است. برندهای لوکس، مدل‌های کوچک بیشتری اضافه کرده‌اند و به سمت بازار شاسی‌بلندهای کامپکت یورش برده‌اند. در همین حال، تجهیزات لوکس با تکنولوژی بالا مانند گرم‌کن صندلی‌ها، دوربین‌های نمای عقب و سیستم‌های پیچیده اطلاعات و سرگرمی به برندهای پایه بازار راه یافته‌اند و این امکانات جدید، چندان موجب کاهش قابلیت‌اطمینان این خودروها نشده است.

یک نکته در اینجا قابل‌ذکر است و آن این است که پرهیز از گجت‌های بیشتر موجب کاهش مشکلات نمی‌شود؛ چرا که بسیاری از خودروهای ارزان‌قیمت و اقتصادی نیز در این مطالعه عملکرد چندان خوبی نداشته‌اند.

Fiat 500L
Fiat 500L
نحوه مقایسه برندها از لحاظ قابلیت‌اطمینان

جدول زیر نحوه رده‌بندی برندها را بر اساس میانگین عملکرد مدل‌های آن‌ها در زمینه قابلیت‌اطمینان نشان می‌دهد. شاخصی از پایداری هر برند در جلوی آن آورده شده که به مدل‌های مختلف تولیدی هر کدام از آن‌ها اشاره دارد. ستون‌ها به میزان قابلیت‌اطمینان بین بدترین و بهترین مدل‌های هر کمپانی در این زمینه ارتباط پیدا می‌کنند. اعداد درج شده در کنار نام هر برند، تعداد مدل‌های آن‌ها هستند. برای امتیازدهی یک برند، نیاز به اطلاعات حداقل دو مدل از یک برند بود. در نتیجه، شرایط موجب شد تا جگوار، لندروور، مینی، میتسوبیشی و تسلا را از این لیست حذف کنیم.

Reliability: How the Brands Stack Up
Reliability: How the Brands Stack Up

بهترین و بدترین رشد قابلیت‌اطمینان

برندهایی که بیشترین رشد را داشته‌اند:

  • لینکلن
  • هیوندای
  • کیا

امسال لینکلن ۱۲ رده خود را بالا کشیده و به جایگاه پانزدهم رسیده است. چهار مدل از لینکلن عملکردی در حدّ بالای متوسط داشته‌اند و تنها دو مورد از آن‌ها در حدّ زیر متوسط نشان داده‌اند. هیوندای نیز ۸ پله صعود داشته است و به مکان سیزدهم رسیده است. همچنین کیا با داشتن مدل‌هایی که همه قابلیت‌اطمینان متوسط و بالاتر داشته‌اند، به رده دهم دست یافته است.

برندهایی که بیشترین سقوط را داشته‌اند:

  • اینفینیتی
  • مرسدس‌بنز
  • جی‌ام‌سی

اینفینیتی در مطالعه امسال ۱۴ پله تنزل کرده و به مقام بیستم رسیده است که احتمالاً به دلیل عملکرد ضعیف QX60 شاسی‌بلند و همین‌طور Q50 سدان بوده است. مرسدس‌بنز نیز با نمایش بد کلاس CLA سقوطی ۱۱ پله‌ای داشته است. جی‌ام‌سی نیز با ۱۰ رده سقوط، به جایگاه نوزدهم رسیده است که بیشتر آن به خاطر پیکاپ سیه‌را ۱۵۰۰ بوده است.

مدل‌هایی که بیشترین رشد را داشته‌اند:

  • هوندا آکورد کوپه (V6)
  • کادیلاک ATS (V6)
  • فورد توروس (V6)
  • فورد اکسپلورر (V6، اکوبوست)
  • هوندا آکورد کوپه (چهار سیلندر)
  • لینکلن MKX

 

کادیلاک ATS V6 توانسته از سطح پایین‌تر از متوسط قابلیت‌اطمینان به سطح بالای متوسط دست یابد. در همین حال، دیگر مدل‌ها نیز روندی مشابه را داشته‌اند. شاید مهم‌ترین دلیل این موضوع، تجدیدنظر کلی در سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی بوده است.

مدل‌هایی که بیشترین سقوط را داشته‌اند:

  • جیپ کمپس
  • رام ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ دیزل
  • نیسان سنترا
  • اینفینیتی QX60
  • کادیلاک ATS (توربو)
  • مرسدس‌بنز کلاس GL

تمام این مدل‌ها در سال گذشته عملکردی متوسط و یا بالای متوسط داشته‌اند و امسال به زیر حدّ متوسط سقوط کرده‌اند. امسال برخلاف گذشته، کمپس با مشکلات زیادی روبرو بوده است. کادیلاک ATS توربو نیز نتوانسته عملکردی مانند مدل‌های هم‌خانواده‌اش داشته باشد.

Subcompact Cars
Subcompact Cars
Coupes and Convertibles
Coupes and Convertibles
Luxury Compact Cars
Luxury Compact Cars
Compact Cars
Compact Cars
Luxury Midsized/Large Cars
Luxury Midsized/Large Cars
Sporty Cars
Sporty Cars
Large Cars
Large Cars
Hybrid Electric Cars
Hybrid Electric Cars
Midsized Cars
Midsized Cars

راهنمای نمودارها

میزان قابلیت‌اطمینان خودرو که در این نمودارها مشخص شده، نتیجه تحقیق سالانه مجله Consumer Reports است که در ۱۲ ماه منتهی به دسامبر ۲۰۱۴ از میان اطلاعات و تجربیات ۱/۱ میلیون مالک خودرو صورت گرفته است.

این تحقیق قابلیت‌اطمینان یکی از وسیع‌ترین مطالعات از نوع خود است. برای ۱/۱ میلیون وسیله نقلیه، ۱۷ زمینه مشکل‌آفرین تعریف شده که بسیاری از مؤلفه‌ها و سیستم‌های یک خودرو را در برمی‌گیرند. شرکت‌کنندگان در این مطالعه، مشکلات خود را از لحاظ ایمنی، خرابی، هزینه و زمان سرویس بیان کرده‌اند. هر مشکل کوچکی که موجب مراجعه برنامه‌ریزی نشده به نمایندگی شود، می‌توان یک مشکل بزرگ و جدّی قلمداد شود.

Minivans
Minivans
Small SUVs
Small SUVs
Compact Pickups
Compact Pickups
Wagons
Wagons
Luxury Midsized/Large SUV
Luxury Midsized/Large SUV
Large SUV
Large SUV
Midsized SUV
Midsized SUV
Luxury Compact SUV
Luxury Compact SUV
Full Sized Pickups
Full Sized Pickups
رده‌بندی قابلیت‌اطمینان بیش از ۲۰۰ خودروی جدید نشان می‌دهد که چقدر باید از یک خودرو انتظار داشتن مشکل را داشت. ارزیابی‌ها بر اساس مشکلات مدل‌های ۳ سال گذشته بوده‌اند (مدل‌هایی که تغییر قابل‌توجهی در این مدت نداشته‌اند). در همین حال، ارزیابی‌های صورت گرفته براساس داده یک سال با علامت (*) مشخص شده است. خط قائم نمودارها نشان‌دهنده حدّ متوسط تمام خودروهای موردمطالعه است. بازه «متوسط» در این نمودارها فاصله‌ای ۲۰ درصدی با این خط قائم دارد. ستون‌های دارای شکستگی نشان‌دهنده شرایط عملکرد یک مدل خارج از بازه نشان‌داده شده در نمودار هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹۱ دیدگاه‌ها

  1. پوری پوریا!

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    ینی واقعا بنز سقوط داشته؟!! فک نمیکنم مخصوصا اینکه چن تا مدل جدید هم معرفی کرده! لینکلنو بگو پیشرفت کرده!! جدیدا داره خودشو برند مطرحی میکنه. البته لینکلن هم برند آمریکایی هست نباید دست کمش گرفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. saeed.shariati

      ۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (477 ديدگاه)

      بابا گلی به جمال تویوتا و لکسوس تو امار که المان هارو شکست دادن
      اینده خودرو سازی هم که در گرو هیبریدی شدنه بازم تویوتا و لکسوس از همه خودرو سازای دنیا بهترن
      وانت های امریکایی هم که این همه خرشون میره باز اینجا کم اوردن
      اقای حسینی دمت گرم خیلی توپ بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. وحید

        ۸ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (399 ديدگاه)

        تو تمام کلاس ها نماینده های هیوندای و کیا جزو بهترین ها هستن…؟ چی جور میشه که اینجوری میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حسین عصبانی

      ۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      سلام بچه ها دیشب نزدیک بود تصادف کنم یا پراید چراغ خاموش پیچید جلومون جاده اصلی راننده هول شد زد زیر فرمون
      در حال چپ بودیم هم از این ور یا اونور من هم گفتم چپ کردیم که یهو ماشین از جاده خارج شد و تو درختان وایساد
      بخدا چیزمان میشد در شرکت سایپا رو گل میگرفتم مرد نیستم اگه رو حرفم واینمیسادم ..
      مرگ بر پراید ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        حسین جان واقعا نام کاربریت به حرف زدنت میخوره!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. shahin

        ۱۰ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (266 ديدگاه)

        مردم آرزو پراید دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Carbonado Aventador

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    نظر خاصی ندارم ولی دلم نیومد که از استاد انیس حسینی تشکر نکنم…!
    مطلب جامع و حرفه ای بود….
    تشکر می کنم از شما بابت مطلب زیبا…!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مصطفی

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (226 ديدگاه)

    ممنون مفید و جامع بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ASADI

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    مطلب مفیدی بود.
    مرسدس بنز چرا اینقدر سقوط داشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RH - MB - DE - RM

      ۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      CLA رو نمیدونم ولی احتمالا یکی از دلایل برنامه ریزی محکم مرسدس برای GLS همین باشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سجاد

      ۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      اگه یه نگاهی به آمار بندازی میبینی بنز همونی هست که بود ، در واقع بقیه “صعود” داشتن .
      خصوصاً کره ای ها . . .
      تویوتا هم که چند ساله شده ارزشمندترین برند صنعت خودروسازی دنیا .
      .
      ولی من به شیوه ی “آهسته و پیوسته” بیشتر معتقدم .
      مثل ایرانخودرو و سایپا ، هنوز Kia و Hyundai بوجود نیومده بودن اینا داشتن 405 و پراید مونتاژ میکردن ، هنوز هم همین کار رو میکنن و هنوز هم پرفروش هستن!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهران1

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    واقا باید تویوتا و میتسوبیشی رو تحسین کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RH - MB - DE - RM

      ۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      احتمالا جمعه یه مطلب در مورد میتسو و مزدا میاد تو پدال
      برین حال کنین…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. hrf

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    ممنون از اقای انیس حسینی بابت مطلب بسیار کاملشون. دیگه نیاز ب توضیح اضافه نیست امار خودش همه چیو نشون میده. از همین جا ب فرید عزیز هم تبریک میگم چون میدونم با دیدن این مطلب حسابی خوشحال میشه :D
    3> تویوتا و لکسس 3>

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      فدات بشم hrf عزیز…شما همیشه به من لطف داشتی عزیز جان …
      دیگه اینقدر آمار واضح و مشخصه که دیگه اصلا درموردش حرف نزنیم بهتره :-D هیچ جای بحث و صحبتی نمیزاره….
      فقط به این آلمان پرستای متعصب نشون دادیم که لکسس و تویوتا چی هستن…اونایی که فراخوانهاشون رو میکوبیدن تو سر ما… ولی ما آمار هدیه میدیم بهشون چون کوبیدن در حد و کلاس علاقمندان لکسس و تویوتا نیست…اینقدر هم رتبشون پایینه نبایدم باهاشون بحث کرد…اصلا در حد و کلاس ما نیستن که بخوایم باهاشون صحبت کنیم :-D لااقل با آئودی میشه یه چایی خورد ولی بقیه برند ها باید وقت بگیرن :-D :-D

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. RH - MB - DE - RM

        ۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        عمو فرید!!!
        آلمان پرست متعصب کیه خب راحت باش اسم منو بیار دیگه…
        منم همونطور که تو پشت صحنه بهت گفتم با تویوتا مشکلی ندارم دلیل کامنتام تو اون پست هم اونی بود که بهت گفتم که تو هم اصلا قبول نداشتی اون حرفی زدی(امیدوارم یادت باشه)!!!
        این هم معلومه که مرسدس هم کلاس شما نیس…باید بفهمین با هم قد خودتون صحبت کنین…لکسوس و تویوتا هم معلومه که چی هستن…
        یادش بخیر دبیرستان یه معلم داشتیم میگفت این مردم کودن آمریکا فرق گ_ه و گوشت کوبیده رو نمیدونن میان در مورد همه چی هم نظر میدن…
        تو هم به همین دلخوش باش که اینا ازتون تعریف میکنن :D
        .
        .
        .
        درضمن بر فرض محال هم حتی اگه مرسدس به نابودی کامل کشیده بشه من بازم عاشقشم به همون دلیلی که اگه این اتفاق واسه لکسوس هم بیوفته بازم تو عاشقش میمونی به خاطر اینکه ما عاشق اینجور چیزا نشدیم…عاشق چیزی شدیم که قابل بیان و قابل درک واسه بقیه نیست ;)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرید

          ۹ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          ۲۳ تا اختلاف اصلا دیگه جای هیچ حرف و صحبتی رو باقی نمیزاره رضا جان …ودر حد بودن یا نبودن رو ۲۳ تا پله میگه که بنز در کلاس لکسس هست یا نه…با این گزارش همه دیدن که لکسس و تویوتا چی هستن نیازی به گفتن شما نداره…
          مردم آمریکا کودنن شما راست میگی…اگه کودنن پس چرا رفتی اونجا واسه تحصیل و زندگی…
          قبول واقعیت سخته حق میدم بهت رفیق تعصبی من.
          من همه بدی و خوبی های برندم رو قبول دارم ولی شماها نه…تنها شما متعصب نیستیا خیلی های دیگه هم هستن که تو این صفحه نظر دادند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. RH - MB - DE - RM

          ۹ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          اگه سطح دانشگاهاش بالا نبود صد سال سیاه این کشور مسخره رو انتخاب نمیکردم…در ضمن اصلا هم هدفم زندگی تو اونجا نیست…هیچوقت هم نخواهد بود!
          در ضمن وایسا کامنت دومم هم تایید بشه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۹ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . رضا جان شما بحث نکن . من خودم امروز جواب همه

          را میدهم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. RH - MB - DE - RM

          ۹ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟!؟!؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. RH - MB - DE - RM

        ۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        راستی داشت یادم میرفت
        محموله ای هم که سفارش داده بودی رو فرستادم بچه های بالا برن شناسایی دنبالش بگردن به محض رویت میدن واسه بارگیری از مرز که رد شد خبرت میکنم…دادم اگه پیدا کردن دو تا نمونه بیارن : یکی من یکی هم تو!!! :D
        بیا…بعد حالا بگو بچه های آلمان فلان فلان….
        بر و بچ به این با مرامی کجا دیدی عاخه؟!؟!؟!
        شما واسه ما آلمان ها چیکار کردین؟؟؟!!!… ;)
        .
        .
        اینم بگم الان خبر مرگم اومدم اینور و دقیقا شامل مسافرین فرست کلاس خطوط مسافربری «وسط بهشت به وسط جهنم» میشم اصلن هم اعصاب ندارم … درک میکنی که؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. hrf

        ۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (381 ديدگاه)

        ارادت دارم فرید جان :D من بین المانی ها هم ائودی رو همیشه بیشتر از بقیه دوست داشتم. انگار این جدول رو بر اساس سلیقه من چیدن :D البته 5 6 تای اولو :) در مورد فراخوان هم ما هر چی میگفتیم ب خاطر احترام ب مشتری هست کسی باور نمیکرد ولی حالا حرفامون ثابت شد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرید

          ۹ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          فدای تو عزیزم
          شما کارتون درسته آآآآآآقا…میدونی چه برند هایی رو انتخاب کنی عزیزم…
          آره ه ه ه ه حرفامون بدجوری هم ثابت شد ولی اینا از بس که متعصبن هیچوقت قبول نمیکنن…ولی ایندفعه واقعا بدجوری ثابت شد بهشون،گند زد بنز…رده ۲۴ ام شده…فاجعه است واسه این برند با اینهمه ادعا…
          امیدوارم این متعصبا به راه لکسس هدایت شن :-D :-D

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. علیرضا

        ۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        داداش شما بچسب به همون سایون و تویوتات.اگه بهت مرسدس کلاس اس هم دادن نگیر …در ضمن در اینجا هیچ صحبتی از کیفیت و استهلاک و غیره نشده.یک ساعت سواری و پرستیژ و زیبائی کلاس اس میارزه به کل صنعت خودروی ژاپن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرید

          ۹ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          شما بچسب به برند ۲۳ جدولیت :-D :-D نمردیمو پرستیژ هم دیدیم با رتبه ۲۳ می…آخه ۲۳ بودن هم پرستیژ میخواد که میگی :-D :-D

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علیرضا

          ۹ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (35 ديدگاه)

          کلا بازار امریکا ید طولائی در پرستش خودروهای آسیائی داره.ضمنا اگه قرار باشه با هر مطلب مزخرف مجله ای بخوایم قضاوت کنیم باید فاتحه تویوتا و کل برندهای آسیائی رو بخونیم. میزان رضایتمندی مشتریان مرسدس بنز 88 درصد بوده وبالاتر از تموم برندهای خودروئی بازار امریکا طبق آخرین نظریات مجلات معتبر.ضمنا توی لیستی که سایون توش اول باشه 23 بودن بهتر از هر چیزیه.بچسب به همون تویوتات اقای محترم….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. علیرضا

          ۹ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          بچه پولدارا و سران کشورهای مختلف از فردا از برند سایون یا تویوتا برای پز دادن یا مراسم استقبال از روسای جمهور استفاده کنین…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. فرید

          ۹ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          چرا شما بنزیا وقتی تو یه گزارش رسمی و معتبر مقام نمیارید و گند میزنید اون رو قبول ندارین رو میزنید زیر همه چی؟؟؟؟چرا واقعا؟؟؟؟چرا اینقدر متعصبین؟؟؟؟؟چرا آخه؟؟؟؟؟؟جی دی پاور هم قبول ندارین شما ها…کلا فقط چیزهایی رو قبول دارین که توش بنز اوله….اونم چی تو یه سایت مجله خودرو سایت اومده یه نظر سنجی گذاشته و بنز اول شده تو بوق و کرنا میکنید که بنز اول شد…بابا یه مرجع رسمی بیارین خوب…من تاحالا آدم هایی به متعصبی شما ندیدم…وای وای وای وای وای…متاسفم…
          ببین برند های بالای ۱۰ تا حق حرف زدن ندارن چطور روتون میشه نظر بدین و صحبت کنین آخه…۲۴ جدول؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :-D :-D :-D :-D :-D :-D

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Ahmad..F12

          ۱۰ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          فرید جان تبریک میگم داداش

          ولی من مرسدس رو تا سرحد مرگ دوسش دارم

          و از این موضوع مطمئنم که مرسدس هیچوقت بد نمیزنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. datsun

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    با خوندن این مطلب بد طور حالم خراب شد
    یعنی اینفینیتی فقط به خاطر سیستم سرگرمی و اطلاعات اومده تو این رده پایین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (399 ديدگاه)

      دقیقا داشتم میومدم قسمت نظرات یه همچین کامنتی بذارم که دیدم تو نوشتی. ایت پست حالمو خراب کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. وحید

        ۸ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (399 ديدگاه)

        در هر صورت دم تویوتا گرم تو همه چی و همه لیستا اوله چه خوب چه بد از بهترین تا پر فروش ترین تا فراخوان و…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. وحید

          ۸ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (399 ديدگاه)

          نیسان آلتیما همیشه تو کلاس سدان ها بهترین خودرو بوده چندین و چند ساله که تو اکثر مجلات عنوان بهترینو داره اما الان تو لیست آخره… بازم ایول به تویوتا

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. فرید

      ۱۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      قربانت احمد جان عزیز ممنونم ازت..شما همیشه به من لطف داشتی عزیز…
      .منم بنز رو خیلی دوست دارم وگرنه نمیرفتم از میلاد تمامی ویدئو های بنزشو نمیگرفتم…من تمام حرفم فقط با متعصباست که بگم هر برندی حتی لکسس بدی و خوبی داره نمیشه یه برند رو کرد شااااااااخ و دیگری رو کوبوند…من تمام حرفم اینه که باید واقعیت رو قبول کنیم و به برندمون متعصبانه نگاه نکنیم مطمئن باش اگه لکسس آخر میشد من عصبانی میشدم و میگفتم چرا باید یه برند خوبی مثل بنز رتبه اش پایین باشه و چرا واسه مصرف کننده اش دردسر ایجاد میکنه…من نمیخوام بنز اینجوری باشه…بعد یه سری آدم بجای اینکه بیان این رو قبول کنن و دوتا نظر بدن میان متعصبانه طرفداری میکنن…منم گفتم طرف مقابلم نه شمایی نه میلاد نه بقیه طرفدار بنز…فقط روم با اونایی هست که کورکورانه بنز رو دوست دارن و هیچ بدیشو قبول ندارند…همین هیوندا هم زنگ خطریه هم واسه لکسس هم واسه برند های مطرح دنیا…هیچ برندی نباید ساکن باشه همه باید نهایت تلاششون رو بکنن…چون همه درحال پیشرفتند.
      امیدوارم دلیل من رو از بیان این همه نظر متوجه شده باشی…
      بازم ممنونم ازت عزیزم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. REZA . JUST TOYOTA

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    هیوندای همین طور پیشرفت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. REZA . JUST TOYOTA

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    تویوتا همیشه جز بهترین ها بوده و هست
    Just toyota

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      دقیقا…مگه غیر اینم هست…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. یاسین

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    واقعا رتبه مرسدس عجیب بود رتبه کادنزا هم جالب بود . احوال داش کربونادو

    چطوره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امیر

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    اونایی که میگن مشکلات و استهلاک BMW از بنز بیشتره توجه کنن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فرید

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (787 ديدگاه)

    ای جااااااااااان دلم ایییییییییییینه لکسس و ایییییییییییییییینه تویوتااااااااااااااااا…
    بنز با ۲۳ تا اختلاف نسبت به لکسس آخه….۲۳ تاااااااااا…چرا نمیخوان این متعصبا قبول کنن لکسس از بنز و دیگر آلمانها بهتره…میدونم این متعصبای عزیز هیچ حرفی برای گفتن ندارن…فقط دیدن که بهشون نشون دادیم لکسس و تویوتا چقدر کیفیتشون از برند های مطرح بازار از جمله بنزبهتره…با اینکه تویوتا هم ماشین لوکسی نیست و فراخوانها هم هیچ تاثیری بر عدم کیفیت محصولات لوکس و با دوام لکسس و همچنین تویوتا نگذاشته باز میبینیم لکسس و تویوتا با اقتدار در صدر جدول میدرخشند.
    حتی S class که دوستان بابای مارو دراوردن با ۲۰ پله اختلاف نسبت به لکسس LS هستش…۲۰ تاااااااااااا…پس کو اینهمه ادعاااااا…
    میخوام ببینم این دوستان متعصب (بعضی هاشون متعصب هستنا به همه جسارت نباشه که خودشونم میدونن با کیا هستم اسم نمیبرم) دیگه چه حرفی برای گفتن دارند…باز بیاین بگین لکسس بده بنز خوبه…
    اولا همینجا از آقای سردبیر عزیز تشکر میکنم که لطف کردند مطلب رو گذاشتن برای ترجمه و از آقای انیس حسینی تشکر ویژه میکنم بابت ترجمه این مطلب.
    مثل همیشه………..زنده بااااااااااااااااد تویوتااااااااااااااا………………زنده باااااااااااااااااااااااد لکسس………………

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RH - MB - DE - RM

      ۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      میدونم که با منی!!!
      الان تو میخوای بگی بنز بده؟!
      یادت باشه دنیا به بنز مدیونه
      یه مثال کافیه بفهمین چی میگم
      مرسدس تو مسابقات Grand Prix 1930 یه سیستم تعلیق به دنیا معرفی کرد که اونسال همه ماشیناش تونستن همه رو 1 دور لپ کنن : کمک فنر جناقی !
      سیستمی که الان داره با کمترین تغییر تو ماشینای فرمولا وان و فرمولا2 و فرمولا3 و فرمولاE و ایندی کار و کارتینگ و کلی مسابقه دیگه که من نمیدونم استفاده میشه…
      و از جمله تو خیلی از ماشینا من جمله همین لکسوس خودتون…
      حتی سقف فرودگاه سنگاپور برای تعلیقش از این سیستم استفاده میکنه…
      مرسدس هرچی باشه مرده خور نیست
      این پلاگینی هم که بهش مینازین زمان به قدرت رسیدن پیشوا تو آلمان توسط فری خان تو کارخونه مرسدس ابداع شد.یعنی اوایل دهه 40 میلادی
      اون موقع تویوتا کجا بود؟
      تازه 5-6 سال بعد یادش افتاد یه چیزی به اسم صنعت هست که چیز خوبیه رفت افتاد دنبال با پشم گوسفندا ور رفتن…بعد هم که نیسان گرفت آدمش کرد فهمید خودرو چه چیز خوبیه!!!
      اینقدر تویوتا تویوتا میکنی بگو ببینم چه ابداعی داشته؟!
      چه خدمتی به این صنعت کرده؟!
      همش از تکنولوژی های بقیه استفاده نکرده؟!
      .
      .
      یاد خدا بیامرز استیو جابز افتادم وقتی اولین تبلت(آی پد)رو به دنیا معرفی کرد همه مسخرش کرده این چیه آشغال درست کرده…
      ولی وقتی صف های چن صد متری واسه خرید آی پد تشکیل شد همه اون شرکتا فهمیدن چه شکری خوردن افتادن تو کار تبلت بعد الان میان واسه آی پد شاخ و شونه میکشن.یکی نیست بهشون بگه آخه…………
      بی خیال!
      والسلام.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hrf

        ۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (381 ديدگاه)

        رضا جان کسی نگفت بنز بده. اصلا وقتی شما عشق ماشین باشی نمیتونی برند های بزرگی مثل بنز بد بگی. بحث اینه ک لکسس با وجود سابقه کم اینقدر پیشرفت داشته ک حسابی خودشو جا انداخته و تونسته ب این مقام برسه و بنز و همه برندها رد بشه. تمام برندها قابل احترامند دوست عزیز :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. RH - MB - DE - RM

          ۱۰ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          معلومه که کسی نمیگه چون جرات نداره.به قول شاعر:
          .
          .
          « کس نزاید بچه ای بی حرمتی بر بنز کند
          آتش جنگ و ستیز در بین ما روشن کند »
          .
          .
          بر فرض هم اگر پیداشه اونوقته که بنده:
          .
          .
          « بشکنم دست و بدرم سینه اش با تیغ تیز
          تا بفهمد کس ندارد بنز را زور ستیز!!! »
          .
          بعله ;)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. فرید

        ۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (787 ديدگاه)

        تو چرا همه چیو به خودت میگیری؟؟؟؟مگه فقط تو توی این سایت متعصبی…تو هم یکی از اونایی که هیچوقت نمیخوای ضعف های برندتو قبول کنی…
        ببین آقای متعصب شما راست میگی اینقدر حرفات مسخره و بچه گونست که اصلا جوابی نمیشه داد…
        فعلا اون پاین مایینا با دوج و فورد دست و پنجه نرم کنین اومدین زیر ۱۰ تا باهاتون صحبت میکنیم خدای اختراعاااااات :-D
        بجای اینهمه ادعا و تعصب بیجا و ۱۲۰ سال قدمت که فقط ادعا دارین به فکر برندتون باشین که رده ۲۴ ام نباشه :-D :-D

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. RH - MB - DE - RM

          ۹ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          حرف مسخره چیه؟!
          یعنی چی بچگانه؟!
          این چه طرز حرف زدنه؟!
          من دارم الان با منطق بحث میکنم…تو اگه راس میگی جواب منو بده بحثو بیخودی نپیچون
          یه سوال پرسیدم حالا جواب میخوام!
          والسلام.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مک میسل

          ۹ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          بابا جان تو خوبی!!!
          برو با همون تویوتا و لکسست عالمتو سر کن….
          تا3-4سال دیگه که ما شدیم بزرگترین خودروساز دنیا انوقت از اون بالا اگر ببینم بچه خوبی شدی شاید حالا 30% برات دست تکون بدم!!!!!!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. فرید

          ۹ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          مک میسل
          تااااااااا چند سال دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟فعلا که ما همون دست هم براتون تکون نمیدیم…همین که با رتبه ۲۴ جدول داریم صحبت میکنیم برین و خداتون رو شکر کنین.
          شما حواستون باشه تا ۴ سال دیگه ته لیست نرین دست تکون دادن به ما پیشکشتون.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. وحید

        ۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (399 ديدگاه)

        رضا هزارتا از این لیستا هم نمیتونه ثابت کنه بنز بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. مهدی

        ۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (79 ديدگاه)

        و البته این مطلب که استیو جابز همیشه عاشق مرسدس بنز بوده و اون رو به عنوان یک شرکت پیشرو و خلاق تحسین میکرده خیلی مهمه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. REZA . JUST TOYOTA

      ۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      لکسس المانی ها رو میزاره زیر پاش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. مرتضی

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    یه چیزو واقعا درک نکردم!! قابل اعتماد یعنی چی؟؟ معیارا چی بوده؟ که شهنشاه فراخوان و خرابی اول میشه و سلاطین کیفیت و پرستیز نمیشن و چرا فقط در بازار امریکا زاپنی ها اولن؟؟؟ و تو بقیه بازارا قافیه رو میبازند؟؟ ایا ژاپنی ها در آمریکا تمام تلاششون رو (حتی بسیار بسیتر بیشتر!!) انجام میدن؟؟؟ خوب یعنی بقیه عرضشو ندارن؟؟ یکی از دوستان بدون حب و بغض جواب منو بده این سایون ماشین کجاست چه شرکتیه من که از دیدنش حالم اصلا بد میشه!! امریکایی قاقولند؟؟؟ تبلیغات زیاده؟؟ مطلب هم بسیار طولانی بود!! مثلا یه سیستم تفریحی یه ماشینو فلج کرده!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdi

      ۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (208 ديدگاه)

      شما با حب و بغض سوال میپرسی بدون حب وبغض جواب میخوای؟شما با ماشین
      ژاپنی وآمریکایی کلا مشکل داری این ازاین. این که خودروهای آلمانی از هر منظر فوق العاده اند شکی نیست ولی دلیل بر این نیست که هر خودرویی پرستیژ داشته باشه برتره نویسنده اشاره کرده خودروهایی که مشکلات کمتری بوجود بیاورند یکی از دلایل این فراز ونشیب ها کمپانیهای آلمانیو که شما عاشقشی بجز آئودی رتبشونو اورده پایین بخاطرتکنولوژیهای جدیده که برای برخی کمپانی ها دردسر ساز ومشکل سازشده ولی تویوتا ولکسس با صبوری به نحو احسنت انجام دادن در ضمن این آمارو یه مجله معتبر در مدت یک سال تحقیق ارایه داده حالا شما یه نفر اومدی همه چی رو میبری زیر سوال

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (787 ديدگاه)

        مهدی جان…من منتظر اون فرد بودم که بیاد بزنه زیر همه چی…این طرف با خودشم مشکل داره عزیزم خودتو ناراحت نکن…
        اصلا برو کامنتشو بخون ببین چیزی میفهمی…حالا اگه بنز اول بود و بالاتر از لکسس دیگه خدارو بنده نبود…انینا همیشه عادت دارن وقتی کم میارن میزنن زیر همه چی…همیشه هم همینطور بوده ها…فعلا که داره میسوزه طفلی…آدم تا چقدر میتونه متعصب باشه آخههههههه تا چقدر ؟؟؟؟؟؟؟؟ البته منم جای اون بودو وقتی برند مورد علاقم با ۲۳ پله اختلاف از رتبه اول و دوم لیست اختلاف میداشت منم میزدم زیر همه چی…آدم حلبی ساز باشه ولی اختلافش نسبت به حلبی ساز ۲۳ تا اختلاف نداشته باشه…۲۳ تاااااااااااااا :-D :-D :-D
        مهدی جان ۲۳ تا اختلاف دیگه بحث کردن نداره تا ۵ تای اول جا داره صحبت کنی ولی نه که با برندی که ۲۴ جدوله و داره میره دست دو :-D…اصلا اینا با چه رویی میان نظر میدن آخه…تعصب آخر اینارو میکشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مرتضی

        ۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        کدوم حب و بغض پسرم؟! شهنشاه فراخوان و خرابی کیه؟؟؟ من فقط یاد اوری کردم!!!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. محسن

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    احسنت بر تویوتا که خودروهاش قابل اطمینان ترین هستن.
    همچنین درود بر هیوندای و کیا که امار قابل دفاعی دارند.
    برام جالب بود قبلنا هر موقع سایت مطلب راجب هیوندای و کیا میذاشت افرادی که حتی یک بار هم داخل این خودروها ننشسته بودن میگفتن نخرید این ماشینای کره ای بعد ار یک سال از هم میپاشن ولی الان هر روز داریم پیشرفتشونو میبینیم.(البته دیگه کمتر این نظرات تعصب گونه را توی سایت میبینم)
    پس قابل توجه این افراد که دیگه نظرات تعصب گونه را کنار بگذارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. وحید

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (399 ديدگاه)

    بازم دم ماکسیما گرم. آبرو داری کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. بهزاد

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    دست نویسنده درد نکنه مطلب بسیار پرباری بود.
    رسیدن به سطح بالای رضایت از یک خودرو چندان دور از دسترس نیست اما رسوندن تمامی محصولات یک خودروساز به این سطوح امری بسیار دشوار هست.
    معمولا خودروسازانی که علاقه به تغییرات گسترده تر دارند از این قبیل مشکلات گریبان گیرشون میشه ولی برخی مزیت ها این امکان رو میده که خودروسازی به روند رو به رشدش ادامه بده از قبیل؛
    کیفیت مواد داخل کابین
    ظاهر خوب
    عملکرد قوای محرکه و انتقال اون
    استفاده از تکنولوژی های روز
    و…
    به نظر میرسه آینده در دست خودروسازانی هست که نوعی بالانس بین عملکرد و کیفیت و رضایتمندی مشتری ایجاد کنه و اگر از هر کدام غافل بشه در دراز مدت با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد و در پس پرده این موفقیت مدیران و کارکنان کار کشته قرار دارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      اقا بهزاد از شما انتظار بیشتری دارم .

      تا صحبت از فراخوان های 40 میلیونی تویوتا شد ، ؤشما رفتی سراغ فراخوان 1

      میلیونی فولکس ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۱۰ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        درود میلاد عزیز.
        باور کن میخواستم چند توضیح راجب مباحث کیفی عرض کنم که باز کل کل بازی ها شروع شد و خودت میدونی اگر میگفتم دیگه فایده ای نداشت.
        فراخوان و پوشش خبری اون یک اطلاع رسانی هست و فرقی نمیکنه کدام برند باشه ولی همزمان شدن چند فراخوان و اعلام اون در پدال که مختص تویوتا بود و از دیگران خبری اعلام نشد جای تامل داشت و حتی این قضیه به جایی رسیده که خریداران در چین و تا حدودی برزیل کمپین های اعتراضی رو ترتیب دادند و هنوز هم به دنبال حقوقشون هستند.
        تا زمانی که در پدال دوستان نتایج مصادره به مطلوب میگیرند یا آمار و ارقام کذب و اشتباه اعلام میکنند بنده و سایر دوستان جانب حق رو میگیریم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. mahdi

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (208 ديدگاه)

    برخی از کمپانیها مثل نیسان بخاطر یکی دو مدل مثل پت فایندر وسنترامیانگین رتبشون انقدر تنزل کرده وگرنه در مدلهای مختلف دیگه پیشرفت هم داشتن اینم بگم که تویوتا وزیر مجموعه هاش واقعا کارشون درسته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امیر

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    البته من نمیدونم دقیقا این بررسی چطوری انجام شده اما به این نکته هم توجه کنید که سطح انتظار مشتری بنز و ب.ام.و با سطح انتظار مشتری تویوتا فرق میکنه…
    البته منظور انکار ارزش های شرکتی مثل تویوتا نیست

    ارادتمند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      شما چطور بنز و بی ام دبلیو رو با تویوتا مقایسه میکنی؟؟؟؟؟؟؟
      باید لکسس رو با اونا مقایسه کنی…و میبینی که سطح انتظار نسبت به لکسس چقدره که اول شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. محمد

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    نمودار خودرو های هیبریدی جالب بود
    هشت خودروی اول تویوتا و لکسوس بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      لکسس و تویوتا توی هیبرید ترکوندن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. مجتبی (ساروی)

    ۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    این جواب اونایی که دارن فکر میکنن چرا مرسدس ؟ چرا مرسدس ؟
    برای این که برادر ای من بنز بنیانگذار جدیدترین تکنولوژی هایی است که قرار در اینده ی صنعت اتومبیل مورد استفاده ی دیگران قرار بگیره یعنی بنز با هزار بدبختی و صرف دنیایی هزینه برای تحقیق و توسعه میاد این تکنولوژی ها را به دنیا معرفی میکنه بعد از کلی اصلاحات و عیب یابی دوستان میان استفاده میکنن و این کار هنر نیست .همه میدونن شرکت تویوتا که لکسوس هم جزوشه یک شرکت کاملا محافظه کاره و دلیل این موفقیت هم همینه .بعضی ها فکر کردن این برگشت به نمایندگی ها مثله ایرانه که ماشینو بخری از در بیرون نرفتی سر سیلندر بسوزونه یا تسنه تایم پاره کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RH - MB - DE - RM

      ۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      آی قربون آدم چیز فهم
      تو میگی محافظه کار من میگم مرده خور!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. محمدMOHAMMAD

    ۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    تمام این آمار و ارقام متعلق به بازارهای بزرگ مثل آمریکا است که رقابت شرکت های خودرو سازی درآن بسیار شدید است و گرنه دربازارهای کوچک معیارها بسیار متفاوت است و نوع برند و خدمات پس از فروش و دوام خودرو حرف اول را میزند و همیشه یک برند معتبر مثل بنز یا ب ام و و یا فورد به یک برند هیوندای و کیا ترجیح داده میشود و این آمار فروش است که گویایه همه چیز است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سام01

    ۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (218 ديدگاه)

    این نظر سنجی کیفیت گویای خیلی از واقعیت هاست.دیگه دلیلی برای بحث و جدل بین کاربران محترم سایت نیست.در اخر تویوتا و در کل خودروسازی ژاپن در بحث رضایتمندی مشتری فوق العاده عمل کردن.البته نمیشه از عملکرد خوب ائودی جشم پوشی کرد.اینده خودروسازی جهان در دست خودروهای برقی و هیبرید هست پس با توجه به لیست ارائه شده میتوان گفت که اینده خودرو سازی در دست تویوتا هست مگر اینکه در این چند سال پیش رو با انقلابی در صنعت خودرو هیبریدی مواجه بشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. hrf

    ۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    شما المانی ها هم همیشه یک راهی برا توجیه کاستی هاتون دارین ای خدااااا از دستا ایناااا… :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      میبینی hrf جان میبینی اینا کم بیار نیستن…نباید به اینا گفت متعصب؟؟؟؟؟نه خدایی نباید گفت…متعصب واسه یه دقیقشونه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود . با این همه امار هنوز تو فروش جهانی حرفی برای گفتن ندارید .

        فرید تو میایی مغازه من دیگه . اوندفعه کاریت نداشتم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرید

          ۱۰ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          بابا جان تو همه چیو گذاشتی کنار گرفتی آمار فروشتون…هر وقت به آمار فروش کرولا رسیدین اونوقت بیاین بگین…
          میااااام داااااااااااااااااااااااش…پیرزنو از تاکسی خالی میترسونی…اون سی دی هارو بزن همین فردا اونجام :-D

          موافقم 0
          مخالفم 0
  24. Behnam

    ۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (133 ديدگاه)

    جالب بود .
    فقط ای کاش 10 کمپانی برتر هم معرفی میشد تو این مطلب .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حمید

    ۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    «به نظر می‌رسد که باید این توصیه را جدّی بگیریم که می‌گویند یک یا دو سال پس از معرفی یک مدل جدید صبر کنید و سپس برای خرید آن تصمیم بگیرید»دقیقا بر عکس ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. یاسین

    ۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    راستی این سایون XD از بغل ماشین خوشگلی به نظر میاد !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA . JUST TOYOTA

      ۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      فکر کنم طراحی جلوش مثل یاریس هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    مطلب کاملا عالیه . حرف نداره . اما ای کاش نمرات هر ماشینی در هر شاخه داده

    میشد که ادم بدونه مثلا بنز در چه شاخه ایی کم اورده . البته اگر من الان

    بخوام حرف بزنم میگن داره ماله میکشه یا متعصبه . طبق اماری که من دراوردم

    و تایید حرف مجتبی ساروی ، برندهای پیشتاز بیشتر با مشکلات روبهرو میشوند .

    اما جالب اینجاست که که همین ماشین هایی المانی که به نمره ی پایینی

    در قابل اعتماد بودن دارند و به قول بعضی ها استهلام بالایی دارند ،

    برندهای پرفروش لوکس دنیا هستند که رتبه های اول قابل اعتماد ترین ها ،

    در فروش جهانی و پرستیژ و ارزش برند حریف المانی ها نمیشوند .

    تازه لکسس از حمایت های مالی تویوتا بهره میبره . در نتیجه در مساله ی

    کیفیت و … بهتر از سایر برندها نتیجه میگیره . نه تنها لکسس بلکه طرف

    صحبت من ائودی و پورشه هم هستند .

    پس این ضعف مرسدس بنز و ب ام و نیست .

    از همه جالب تر این است که تا دیروز اقای انیس حسینی مطلبشون متعصبانه و

    غیر معتبر بود ، حالا همه ازش تشکر میکنند .

    همین اقای انیس حسینی نویسنده مطلب پروزی المان ها بعد از 40 سال هم بود .

    اما بعضی دوستانی الان ازیشون تشکر کردند ، اون مطلب اقای حسینی رو قبول

    نداشتند و مخالفشون بودند . هنوز کامنتاشون موجوده .

    در هر حال مطلب خوبی بود . به شرط اینکه واقع بینانه نگاه کنیم نه

    متعصبانه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۱۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      میلاد جان سلام…میلاد من این مقاله رو دادم به پدال که ترجمه کنه…واسه همینم تشکر کردم..چون ترجمه کردو گذاشت.این مقاله اصلا ربطی به آقای انیس حسینی نداره چون ایشون فقط ترجمه کردند همین.
      میلاد جان فقط یه ارزش برند بنز از لکسس بالاتره ها دیگه پدرمون رو در نیار دیگه…هر سری این رو میگی…تویوتا چی؟؟؟؟؟ارزشش از بنز بالاتره که و تو دنیا اوله… و تو این لیستم ۲۲ پله از بنز بالاتره…چه ربطی به ارزش برند داره…تا هفته پیش این آقایون پدر تویوتا و لکسس رو دراوردند با فراخوان های تویوتا…فراخوان چه ربطی به موفقیت داره…میبینی که با این همه فراخوان کمه کم از شما ۲۲ پله بالاتره…شمایی که بقول خودتون فراخوان ندارین و اصلا فراخوانهاتون رو نمیبینین و میگین فراخوان ندارین رتبه تون ۲۴ جدوله….تو بگو تیوتا و لکسس همه ماشین های تولیدیش فراخوان داره و اصلا بنز نداره ولی ۲۲ پله کمه کم از شما بالاتره…
      چند روز پیش یه فراخوان دیگه از ایربگ ها شد به نظر خودت چرا تو پدال انتشار ندادن دوستان متعصب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چون بی ام دبلیو توش بود…وگرنه باز دوستان مارو کچل میکردند…
      اینا متعصبن میلاد…نگاه این افراد متعصبانه است…اینا هیچ چیز رو قبول ندارن.هیچ چیو…
      بابا این سی دی های مارو بزن بیام بگیرم بابا اعصابمون خورد شد از دست این متعصبای بیخود :-D
      من به تو لایک میدم چون نظر تورو میدونم چیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. " میلاد . فقط آلمان . فقط بنز "

      ۱۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود . خوبی فرید . به خدا سرم شلوغه. خودت که اومدی دیدی مغازرو.
      من حرفتو کاملا قبول دارم ، اما اینو بدون که بنز هم دوست داره همچین رتبه ایی داشته باشه ، اما وقتی همیشه دنبالتکنولوژی های جدید هستی و … و بیشتر از برند های دیگه به مشکل میخوری ، این بد نیست ، چون پیشتاز بودن مشکلات خودشم داره.
      امااینکه میگی ما در همه چیز از شما بالتریم مخالفم باهات. چرا؟ چون شما در بهترین موتورهای سال ۲۰۱۴ نبودید ، در بهترین طراحی های دنیا نبودید ، یک جاهایی هم شما هستید که ما نیستیم پس این نمیتونه برای ما ضعف و برای شما افتخار باشه یا باالعکس ،
      اما بعضی دوستان فکر میکنند که این رتبه بنز بده و خیلی بی کیفیته. اما
      این مطلب فقط برای بازار امریکاست ، گیریمم برای دنیا.
      به نظرت اینهمه که بنز و ب ام و ائودی میخرند ماشین غیر قابل اعتماد میخرند؟
      یا همین ب ام و که نزدیک ۱۰ ساله که
      پرفروشترین برند لوکس دنیاست نه امریکا؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. " میلاد . فقط آلمان . فقط بنز "

      ۱۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      بعدشم من هرچی میگم تو به من میگی

      چسبیدی به این؟؟؟ تو هم چسبیدی به جیدی پاور و ….
      در ضمن کارشناس کرولا رو با بنز مقایسه نمیکنن ،

      اما بترس از روزی که اون جمله معروفم رو به کار ببرم ، دنیا رو سرت خرابه،
      اما پست خوبی بود ، عاشقان ژاپنی که تا الان مخفی بودن دستشون رو شد ، شناختمشون ،
      من همیشه گفتم برندها باید نکات خوب یکدیگرو از همدیگر یاد بگیرند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۱۰ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (787 ديدگاه)

        خوبی میلاد جان
        من به جی دی پاور نچسبیدم شما یه موسه معتبر غیر جی دی پاور که واسه یه گزارشش اینهمه تحقیق میکنه به من بگو دیگه جی دی پاور رو مثال نمیزنم اصلا چه ربطی به جی دی پاور داشت…
        تو گفتی ارزش برندتون بالاتره و تو ایر گزارش رده ۲۴ هستین،میگم تویوتا که دومه اونجا که شده با ارزش ترن برند حالا لکسس رو بیخیالش…من جواب اون حزفت رو دادم….در ضمن گفتی ما تو فروش جهانی حرفی واسه گفتن نداریم من کرولا رو مثال زدم…
        منم باهات موافقم عزیزم همه برند ها از هم باید استفاده کنند…ببین شما همون ذغالی هستین که بودین :-D :-D
        میلاد هیچکی تو این صفحه به طرفداری از لکسس و تویوتا نیومد…قبلا طرفدارا بیشتر بود فقط من دارم صحبت میکنم چطور میگی عاشقان ژاپن بودند تو این پیج.
        فقط مواقب بنز باشین اینجوری پیش بره نابود میشه ها با نیتزچه یه مذاکره ای بکن :-D ;-)
        تو همه سی دی های مردم رو میزنی الا سی دی مارو…بابا دومین کاره دیگه تنبل خان…دیگه شدین ۲۴ جدول حس اینکارو نداری درکت میکنم :-D :-D

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. " میلاد . فقط آلمان . فقط بنز "

      ۱۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      در ضمن ببخشید اگر بد نوشتم چون با گوشی اومدم .
      در ضمن ائودی هم شرایط مشابهی همچون لکسس داره ، اینو یادت نره ،
      حامی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۱۰ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (787 ديدگاه)

        تو به فکر بنزت باش به آئودی کاری نداشته باش…باز صد رحمت به آئودی که آروی آلمان رو خرید.
        حامی چه ربطی به خودرو مورد اعتماد از دید مشتری داره…مشتری باید از ماشینش راضی باشه که مشتری نتیجه اش رو طبق این گزارش داده که مهمترین گزارش همین مورد اعتماد بودنه…پس به فکر خودتون باشین.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  28. e36

    ۱۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    حوصلم سر رفت!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. سامان از تبریز

    ۱۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    زنده باد ژاپن
    من عاشق این کشورم .به نظر من دنیای تکنولوژی دست 3 کشوره ژاپن المان و امریکا
    دوست من تو منطقه ازاد ارس نمایشگاه ماشین داره من اکثر ماشینها رو اونجا سوار شدم از بچگی عاشق بنز بودم و هستم و خواهم بود در این شکی نیست
    قبلاها هممون عاشق ماشینهای امریکایی بودیم چون تو دهه 50-60 بهترین ماشینها رو میساختند ولی باور کنید دیگه اون زمانها گذشته دیگه خود امریکایی ها هم اینو میگن که دیگه از اون خودروهای اون زمان خبری نیس
    نوبت میرسه به المان 3>
    با اصالت -زیبا-اوج تکنولوژی -جالب بدونید من تو هنرستان وحدت تبریز درس خوندم و اونجا رو المانها زمان رضاشاه ساخته بودند هنوزم ک هنوزه کار میکنه مثل روز اولش بعضی دستگاه ها هم هست که مهندسین ما هنوز ازشون سر در نمیارن
    در اخر ژاپن
    کشوریه که ادمهاش عاشق کشورشونند عاشق پیشرفت هستند یه جایی خوندم که شرکت ibm سفارش یه تراشه ای رو به یه شرکت ژاپنی داده بودند و گفته بود تو هر 10000 تراشه حداکثر 3 تراشه معیوب باشه قابل قبوله
    بعد از تحویل تراشه ها شرککت ژاپنی از شرکت ای بی ام تشکر کرده که به ما اعتماد کردید تمام تراشه ها سالم تحویل داده شد و برای اون 3 تراشه از 10 هزار تراشه یک خط تولید در نظر گرفتیم تا بعد هر 10 هزار تراشه 3 تراشه معیوب تولید و جداگانه به شرکت ای بی ام تحویل داده شود :)
    و این هوش و لیاقت و سخت کوشی باعث میشه که کشور سامورایی ها تو هر زمینه ای بهترین باشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۱۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      کاملا موافقم سامان جان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۲۷ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        فرید همیشه انقدر فعال باشی خیلی خوبه ها

        موافقم 0
        مخالفم 0
  30. امین

    ۱۱ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سامان عزیز،با همهی حرفات موافقم غیر از جمله آخرت.آخه کی گفته که ژاپن تو هر زمینه ای بهترینه؟حالا کاری با مسائل دیگه ندارم اما توی صنعت و تکنولوژی گرچه ژاپن یکی از بهترین هاست،اما به هیچ وجه بهترین نیست.(در ضمن ژاپن متحد آمریکاست و مطمئنا مانند بقیه ی متحدان امریکا،از حمایت های تکنولوژیک اون بهره منده).در حال حاضر در اکثر قریب به اتفاق تکنولوژی ها و صنایع،آمریکا پیشرفته ترین و بهترینه.دلیلش هم ساده ست:سرمایه گذاری های کلان و بسیار زیاد و همچنین جذب نخبه های کشورهای دیگه وایجاد زیرساخت های مناسب و همچنین غارت و چپاول و استعمارگری.تکنولوژی هایی که آمریکا در حال کار بر روی اوناست،ژاپن حتی فکرشم نمیتونه بکنه.اما در کل،همه میدونیم که ژاپن کشوری بسیار متمدن و پیشرفتست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا