چشم اندازهفته نامه

معرفی کم‌هزینه‌ترین خودروهای سال 2018

اکثر خریداران خودروهای صفر روی قیمت محصولی که می‌خواهند خریداری کنند تمرکز می‌کنند اما یکی از بزرگ‌ترین فاکتورهایی که باید در نظر گرفت هزینه‌های مالکیت خودرو در درازمدت است. این هزینه‌ها شامل موارد متعددی همچون افت قیمت خودرو، مصرف سوخت، حق بیمه، مالیات و عوارض و هزینه تعمیرات خارج از پوشش گارانتی می‌باشد.


هزینه‌های مالکیت به خصوص در زمان خرید خودرویی لوکس فاکتور مهمی بوده زیرا خودروی گران‌تر تفاوت‌های مهمی در هزینه‌های مالکیت خواهد داشت که این مورد در بحث افت قیمت و حق بیمه چشمگیرتر است؛ و از آنجایی که قیمت سوخت نیز در چند سال اخیر افت‌وخیز زیادی داشته بنابراین این فاکتور نیز بار دیگر به موردی مهم در تخمین هزینه‌های مالکیت بلندمدت تبدیل شده است.

به منظور کمک به مشتریان در یافتن بهترین گزینه‌ها، KBB جوایز سالانه خود به خودروهایی که کمترین هزینه مالکیت ۵ ساله دارند را در ۱۵ کلاس متفاوت اعطا کرده است. این وب‌سایت فاکتورهای افت قیمت، هزینه سوخت، بیمه، اقساط، تعمیرات، نگهداری و مالیات و شماره‌گذاری را در دوره‌ای ۵ ساله محاسبه کرده است. در این نوشتار شما را با کم‌هزینه‌ترین خودروی هر کلاس در سال ۲۰۱۸ آشنا خواهیم کرد. باید دانست این خودروها در نسخه‌های پایه و با قوای محرکه و تجهیزات استاندارد ذکر شده‌اند.

  1. خودروی الکتریکی: نیسان لیف

هزینه مالکیت ۵ ساله: ۳۲۲۰۴ دلار

با محدوده حرکتی حدود ۲۴۰ کیلومتری، جدیدترین نسل نیسان لیف الکتریکی حدود ۱.۵ برابر نسل قبلی برد دارد هرچند هنوز هم از نظر محدوده حرکتی پشت سر شرکت‌های تسلا و شورولت قرار می گیرد. لیف جدید با تخفیف مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری فدرال و همچنین مشوق‌های گوناگون دولتی عرضه می‌شود.

  1. خودروی کامپکت: کیا سول

هزینه مالکیت ۵ ساله: ۲۹۳۱۲ دلار

اگرچه کیا سول جعبه‌ای از نظر فنی خودرویی استیشن است و یک کراس اوور نمی‌باشد اما ارزش بهتری نشان می‌دهد. این خودرو با توجه به ابعاد بزرگ و فضای کابین جادار سواری خوبی داشته و می‌توان آن را با جدیدترین تکنولوژی‌ها سفارش داد.

  1. خودروی هیبریدی/انرژی جایگزین: تویوتا پریوس پرایم

هزینه مالکیت ۵ ساله: ۳۰۶۲۵ دلار

تویوتا پریوس پرایم یک هاچبک هیبریدی است که اساساً باتری بزرگ‌تری در مقایسه با پریوس استاندارد دارد. این خودرو با خالی شدن باتری‌ها همانند یک محصول هیبریدی عادی عمل کرده و تنها عامل محدودکننده برد آن میزان بنزین داخل باک خواهد بود. این خودرو در حالت الکتریکی محدوده حدود ۵۰ کیلومتری داشته و با ۴۵۰۲ دلار تخفیف مالیاتی فدرال عرضه می‌شود.

  1. خودروی اسپورت: مزدا MX-5 میاتا

هزینه مالکیت ۵ ساله: ۳۷۶۲۸ دلار

یکی از ارزان‌ترین خودروهای اسپورت بازار به‌طور همزمان کمترین فضای بار و کابین را نیز دارد اما برای راندن در روزهای گرم تابستان یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود. فیات ۱۲۴ اسپایدر که از پلتفرم و قطعات مشترک زیادی با مزدا سود می‌برد نیز فاصله کمی با میاتا در بحث هزینه‌های ۵ ساله داشته و هزینه‌های آن ۳۷۷۶۲ دلار تخمین زده شده است.

  1. خودروی لوکس: ولوو S90

هزینه مالکیت ۵ ساله: ۵۷۴۴۵ دلار

سدان پرچم‌دار ولوو S90 و نسخه استیشن V90 دارای پلتفرم و قوای محرکه مشترک با کراس اوور XC90 هستند. ما با یک سدان ظریف، بزرگ و کاملاً لوکس طرف هستیم که لیست کاملاً بلند بالایی از تجهیزات ایمنی را عرضه می‌کند.

  1. خودروی لوکس پایه: آکورا ILX

هزینه مالکیت ۵ ساله: ۳۸۷۹۲ دلار

آکورا ILX کامپکت خودرویی شیک و راحت است و از پیشرانه‌ای کم‌مصرف نیز سود می‌برد اما فضای صندلی عقب آن همچون اکثر خودروهای دیگر این کلاس محدود است. نسخه‌های A-Spec این خودرو ظاهر گیراتری دارند اما هنوز هم فاصله قابل‌توجهی با یک سدان اسپورت نشان می‌دهند.

  1. خودروی فول سایز: شورولت ایمپالا

هزینه مالکیت ۵ ساله: ۴۲۱۲۰ دلار

با افت سریع فروش خودروهای فول سایز، شورولت ایمپالا شاید دیگر روی نسل دیگر را نبیند؛ اما ایمپالا هنوز هم خودرویی خوش‌تیپ با کابینی راحت و پرفورمنس قابل‌توجه است. این خودرو هزینه‌های مالکیت کمی داشته اما خب باید افت قیمت آن را در نظر بگیرید. KBB می‌گوید ایمپالا پس از ۵ سال حدود ۷۷ درصد ارزش اولیه خود را از دست می‌دهد.

  1. خودروی میان سایز: هوندا آکورد

هزینه مالکیت ۵ ساله: ۳۲۵۲۸ دلار

سدان میان سایز هوندا آکورد از نظر پرفورمنس کلی، راحتی کابین و قابلیت اطمینان بالا کاملاً شناخته شده است. این خودرو با گذشت زمان ارزش خود را حفظ کرده و انتظار می‌رود پس از ۵ سال تنها ۴۰ درصد ارزش خود را از دست دهد. این خودرو در سال جاری وارد نسل جدید خود شده و اگرچه فروش آن به خاطر اقبال بیشتر شاسی بلندها کمتر شده اما هنوز هم انتخاب مناسبی برای دوستداران سدان ها محسوب می‌شود.

  1. خودروی ساب کامپکت: نیسان ورسا

هزینه مالکیت ۵ ساله: ۲۷۴۵۲ دلار

همانند تمامی خودروهای حاضر در این لیست، KBB می‌گوید نیسان ورسا ۲۰۱۸ کمترین هزینه‌های ۵ ساله را در کلاس خود دارد. این خودرو به بهترین شکل ممکن حمل‌ونقل پایه را فراهم می‌کند و اگرچه شتاب کند و تجهیزات کمی دارد اما هنوز هم ارزان‌ترین خودرو در بین خودروهای این لیست لقب می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (97 ديدگاه)

    ایول خودروهای کم خرج ژاپنی و آمریکایی ها، آلمانی ها خیلی پر خرج هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      کلا فکر میکنم ما ایرانی ها باشیم که فاکتور اصلیمون کم هزینه بودن ماشین یا برای بعضیا بی هزینه بودن مهمه
      دوستای عزیز اینکه ارزش پول ما بسیار پایین و درآمدها متناسب با ارز جهانی نیست میتونه دلیل اصلی برای این قضیه باشه که ما زیاد دو دوتا چهارتا میکنیم سر خرید ماشین (که با این اوضاع کشور حرکت غیرمعمولی هم نیست)
      اما اینو در نظر داشته باشید برای کسی که ساکن اروپا س و توانایی خرید لکسوس داره الزاما دنبال ماشین کم خرج نیست پس گزینه هایی مثه بنز و پورشه و بی ام و رو رها نمیکنه بره دنبال لکسوس
      فقط بخاطر هزینه نگهداریش
      نمیدونم منظورم رو رسوندم یا نه؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. T.H.M

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (571 ديدگاه)

        چند تا نکته:
        1- ظاهرا شما ایران نیستید یا خبر ندارید که فاکتور اصلی تو ایران، ظاهر و آپشن ماشینه. همچین میگی کم هزینه بودن انگار مثلا فاکتور بی ارزشیه. برو دعا کن یه روزی هم فاکتور اصلی تو ایران چیزایی مثل کم هزینگی باشه که خیلی چیز مهمیه تا یه مشت آپشن بی ارزش که سالی یه بار هم ممکنه بعضیاشون استفاده نشه. البته شاید برای شما مهم نباشه. شاید دوست دارید هزینه ی زیادی صرف ماشین کنید، اما خیلیا اینطور نیستن. برای کسی مثل من خیلی خیلی مهمه. حتی برای ماشین لوکسش. آدم برای پولش زحمت کشیده. دوست نداره به همین راحتی خرجش کنه و از دستش بده. (بازم میگم خیلیا دوست دارن خرج کنن.)
        2- محض اطلاع این آمار رو ایرانیا ندادن، یه سایت آمریکایی معتبر به اسم KBB داده. برای ما ایرانیا هم نخواستن آمار بدن، برای مردم خودشون دادن. پس نشون میده برای خیلی از مردم آمریکا هزینه ی نگهداری خودرو خیلی مهمه. وگرنه مرض نداشت بی خود این موضوع رو بررسی کنه.
        3- اینکه تو اروپا فروش لکسس خیلی کمتر از بنز و بی ام و هستش، به خاطر اینه که اروپاست. دو عامل تعصب مردمشون رو برندهای اروپایی و تعرفه زیاد برای برندهای غیر اروپایی سبب میشه کمتر برن سمت ماشینای غیر اروپایی مثل لکسس. یکی شاید برگرده بگه تو خود ژاپن هم بنز بیشتر از لکسس میفروشه. باید بگم اون واسه سال های قبله. طبق آماری که همین امروز سایت Focus2move منتشر کرد، در 5 ماه نخست 2018، لکسس با افزایش فروش 53 درصدی، در صدر لوکس سازان در ژاپن هستش. در مورد یه بازار بی طرف و رقابتی و عادلانه مثل آمریکا هم که خودتون بهتر میدونید بنز اوله. بی ام و لکسس هم با اختلاف خیلی کمی، یکی دوم ویکی سوم هستن و این سه تا با اختلاف نسبت به بقیه با هم رقابت میکنن. پس رقیب همن. برعکس یه عده متعصب بی منطق که میگن لکسس رقیب آلمانی ها نیست.
        4- سخت در اشتباهید که فکر میکنید تنها نقطه قوت لکسس، کم هزینه بودنشه. بالاترین کیفیت و قابلیت اطمینان، بالاترین دوام و کم استهلاکی، طراحی زیبا و جذاب (که البته سلیقه ایه)، نرمی و راحتی در سواری، ایمنی بالا، کم صدایی و آرامش کابین که خیلی معروفه به این موضوع، برتری تو تکنولوژی هایی مثل ماشینای هیبریدی که به هرحال تویوتا و در نتیجه لکسس آغازگر این تکنولوژی با ارزش هستن و بهترین ماشینای هیبریدی رو در کلاس خودشون میزنن و الگوی بقیه هستن و بعضی فاکتور های دیگه از دیگر برتری های لکسس هستن. البته که ماشینای آلمانی هم برتری های خودشونو دارن که برای خیلیا مهمه، ولی فقط میخواستم بگم فکر نکنید لکسس فقط کم هزینست و تو بقیه موارد حرفی برای گفتن نداره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. emad1990

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (999 ديدگاه)

          من ایران زندگی میکنم و ساکن اراک هستم
          و اصلا به کم هزینه بودن محصولات ژاپنی نسبت به آلمانی اعتقادی ندارم
          کم بودن یه چیز نسبی هستش و از جایی به جای دیگه متفاوت
          کسی که مثلا در آلمان زندگی میکنه با پایه حقوق ۴۰۰۰دلار در مقایسه با منی که تو ایران درآمدم ۲۰۰دلار در ماهه اصلا به اون چیزی که شما بهش هزینه نگهداری میگید فکر نمیکنه
          اما برای من هزینه نگهداری تویوتا پریوس با متوسط هزینه سالانه۶۰۰۰دلار که از درآمد سالانم هم بیشتره قابل پرداخت نیست
          اگه بازم متوجه نشدی سوال کن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. T.H.M

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (571 ديدگاه)

          باشه. پس من دیگه حرفی ندارم. یه چیز واضح و بدیهی رو داری با تعصب نقض میکنی. هم خود مردم و مالکان این موضوع رو تایید میکنن، هم آمار و بررسی ها اینو میگه که ژاپنی ها کم هزینه ترین ماشینای دنیا رو میزنن و اتفاقا آلمانی ها هزینه ی نگهداریشون بالاست، بعد میای میگی فرقی با هم ندارن. حتی کامنت اول خودت هم نقض میکنی. خودت تو کامنت اولت میگی برای اروپایی ها هزینه نگهداری مهم نیست لذا بیشتر میرن سمت آلمانی ها و دوباره میگی نمیرن سمت لکسس فقط به خاطر کم هزینگیش. پس نشون میده قبول داری هزینه نگهداریشون بیشتره. بعد همین الان میزنی زیر حرفت. کدومشو قبول کنم؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. emad1990

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (999 ديدگاه)

          لکسوس یا هر برند لوکس ژاپنی دیگه ماشین اقتصادی نیست که کم خرج باشه
          ماشینه لوکسه
          و ماشین های لوکس بخاطر داشتن تجهیزات الکترونیکی بیشتر و پیشرفته تر درصد خرابی هاشون و خرج تعمیر و تهیه قطعشون هم بالاتره
          این تصور رو از ذهنتون خارج کنید که لکسوس رو چون تویوتا ساخته پس کمتر خراب میشه
          اینو همیشه بدونید ماشین پیچیده تر =خرج بیشتر
          ماشین های لوکسم همشون پیچیده شدن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. emad1990

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (999 ديدگاه)

          این کامنت بالا من در مورد تویوتا و بقیه ماشین های ژاپنی هم صادقه
          گذشت اون زمانی که تویوتا ماشینش یه عمر کار کنه و هزینشم اب و روغن باشه
          ماشینا الان درصد به نسبت زیادی از قیمتشون به همین سیستم ها برمیگرده
          سیستم الکترونیکی هم ضد آب نیست ضد گرد و غبار نیست مستهلک میشه و شما مجبوری عوضش کنی
          این صحبت منو از هر متخصص خودرویی خواستی بپرس

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. T.H.M

          ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (571 ديدگاه)

          آدم نمیدونه چی بگه واقعا! معلوم نیس چرا یه عده میخوان واقعیت ها رو رد کنن همش. برادر من اتفاقا یکی از هنرهای لکسس همینه دیگه. ماشینی میزنه که علاوه بر اینکه لوکسه هزینه نگهداری کمی هم داره. سایت معتبر YourMechanic ، در سال 2016 هزینه ی نگهداری برندهای مختلف رو در طول 10 سال بررسی کرده که جالبه بدونی تویوتا کم هزینه ترین، بعد سایون و سپس لکسس هستن. یعنی لکسس حتی از هر برند غیر لوکس دیگه جز خود تویوتا (سایون هم مال خود تویوتا بود دیگه) کم هزینه تره. و بی ام و و بنز هم بیشترین هزینه ی نگهداری در طول 10 سال رو در بین همه ی برندها دارن. لکسس 7000 دلار، بنز 12900 دلار و بی ام و 17800 دلار. البته مشخصه این هزینه ها، کل هزینه ی مالکیت نیستن و هزینه هایی مثل بیمه و مالیات و سوخت و این چیزا که KBB اینارو هم حساب کرده، شامل نمیشه.
          این از آمار. ضمن اینکه همیشه لکسس قابل اطمینان ترین برند هم بوده و دیگه همه اینو میدونن و بخوای اینو نقض کنی نشون میده هدفت فقط تخریبه. دیگه فکر کنم لازم نباشه قابلیت اطمینان رو تعریف کرد. پس لکسس یکی از کم هزینه ترین برندهای دنیا و با اختلاف کم هزینه ترین برند لوکس از نظر هزینه های تعمیرات هستش.
          در مورد تجهیزات الکترونیکی هم که فرمودید، اتفاقا سایت هایی از جمله جی دی پاور و کانسومر ریپورتز و … که قابلیت اطمینان رو بررسی میکنن، یکی از مهمترین چیزایی که بررسی میکنن همین خرابی تجهیزات الکترونیکی هستش که تو این لیست ها همیشه لکسس برترین بوده، پس نشون میده تو این قضیه هم شما کاملا اشتباه میکنید.
          د ر مورد اون جملتون باید بگم که اتفاقا لکسس رو 1- چون تویوتا ساخته و 2- چون ژاپنیه ، کمتر خراب میشه. چرا میخوای همه چی رو نقض کنی خدا داند. دیگه هر بنی بشری میدونه تویوتا با دوام ترین ماشینای دنیا رو میزنه و لکسس هم قابل اطمینان ترین و کم استهلاک ترین برند لوکس دنیاست.
          در مورد اینکه گفتی ماشین پیچیده تر= خرج بیشتر، باید بگم لکسس اینو نقض کرد و در عین اینکه ماشین لوکس میزنه، خرابی و خرج ناشی از اونش هم کمه. سندم هم یکی همین آمار سایت های معتبر و اون مهم تر نظر و تجربه ی مالکان هستش که هم میتونی از نزدیک باهاشون صحبت کنی هم تو سایت های مختلف ایرانی و خارجی کامنت هاشون رو بخونی.
          در مورد کامنت دومت هم، باز اومدی حرف یه عده تخریب گر که هیچ اساس و پایه ای نداره رو تکرار کردی. از کجا درآوردی گذشت اون زمانی که تویوتا ماشیناش یه عمر کار کنن؟؟!!! نه خدایی میشه یه سند معتبر از این حرفت معرفی کنی؟؟ میگی از متخصص خودرویی سوال کنم؟؟ داداش من هم خودم تویوتای جدید سوار شدم و هم از خیلی کسایی که تویوتا داشتن تحقیق کردم و به چشم دیدم که بعد از 10 سال هیچ هزینه ی خاصی جز اب و روغن نداشتن. کیش با اون وضعیتش بیش از 10 تا تاکسی تویوتا سوار شدم که بالای 500 هزار تا کارکرد داشتن و هیچیشون نبود. در مورد ماشینای جدید هم لاقل بذار یه 10 سال بگذره بعد بیاید شروع کنید به تخریب کردن. اینقدر تابلو نباشید. خودم چندین بار نمایندگی اصلی ایرتویا رفتم و از نزدیک شاهد بودم و تحقیق کردم. این شمایید که اتفاقا باید پیش چند تا متخصص خودرویی برید و اطلاعاتتون رو بالا ببرید. اصن نمیدونم چه نیازی به این حرفا هستش. چیزی که واضح و بدیهیه و همه دنیا میدونن رو چرا باید بیخود به خاطرش بحث کرد. مثل اینکه من بیام بگم هندلینگ ماشینای بی ام و فرقی نداره با بقیه و پافشاری کنم رو این موضوع. چیزی که تو همه ی دنیا معروفه رو بیام نقض کنم. درسته این کار؟ عاقلانس این کار؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. emad1990

          ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (999 ديدگاه)

          لینک هزینه نگهداری بده بده اقای t.h.m تا برات باز کنم قضیه رو

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. علی آقا

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (571 ديدگاه)

        دوست عزیز، خودرو بنز و ب ام و و لکسوس تو خود اروپا هم گران قیمت و لوکس هستند.فیلمای خارجی رو نگاه کن و ببین چند درصد مردم خودروی لوکس دارن. فکر نکن چون اونجا درآمد ماهی 4000 دلار یا یورو هست همه بنز و لکسوس سوار میشن!!! و هزینه نگهداری براشون مهم نیست.
        اونجا اگر درآمد ماهی 4000دلاره، هزینه های زندگی انواع مالیات ها و قیمت سوخت و … هم خیلی بالاتر از ایرانه. و معمولا چیزی تهش نمی مونه که بخوان باهاش خودروی لوکس بخرن.
        بنابراین اروپایی ها خیلی خیلی بیشتر قدر پولشون رو میدونن و اتفاقا هزینه نگهداری خودرو براشون مهمه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    هوندا آکورد هر سال توی این لیست هست واقعا عالیه.ای کاش سدان ها تولیدشون متوقف نشه،توقف تولید اسطوره ای مثل ایمپالا واقعا غم انگیزه ای کاش متوقف نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sina

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    مهم ترین معیار خرید خودرو برای من همین کم هزینه بودن هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. گنجی

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    اینا هزینه ی 5 سالشون بیشتر از قیمت اولیه خودروشون در میاد تقریبا ?
    حالا بعضیا میان میگن اونور همه چی با نمایندگی هست و رایگانه
    تو ایران هم اکثر مردم یه فامیل اونور آبی دارن که میگه اونور همه چی مفته مخصوصا ماشین ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    دیگه ماشینهای دنیای الان و معتبر به جز چینیها ، همشون خوبن و اگر درست باهاشون رانندگی کنید و به سرویش سالانشون برسید ، فکر نکم تا ۱۰ و ۱۵ سال اول رنگ تعمیرگاه رو ببینید ، و حتی ماشینایی مثل ژاپنیها که اگر پدرشم در بیاری به این راحتیها شمارو به تعمیرگاه نمیبره و شک میکنید که چرا خراب نمیشه (( البته همیشه استثناء تو هر خودرو با هر سازنده ای هم هست )) .
    شما کمری ۲۰۰۵ گرندو ببین تا ۵۰۰ هزارتا کار کرده ، اما هنوز به جز هزینه روغن و بنزین و فیلترها ، دست به موتور و گیربکس نخورده و مثل روز اول کار میکنه و از سواریش لذت میبری و اگر تصادفی هم نداشته باشه بیمه اَش زیر ۶۰۰هزار در سال تو این گرونیای ایران میشه .
    اینها که گفتم مربوط به ایرانه .
    ولی کشورهای اروپائی مسلماً بخاطر بیمه و مالیات و اینجور مسائل باید به سمت هیبرید و برقی بری
    و هزینه ای تا سالها برات نداشته باشه .
    اروپائیها برای هر یک گرم co2 که از اگزوز خارج میشه مالیات میبندن و اگر co2 زیر ۱۰۰ باشه تخفیفات خوبی به خریدار و شرکت سازنده میدن .
    حالا شما ببین برقی co2 صفر داره و هیبرید هم زیر ۷۵ هست .
    بخاطر همین سخت گیریهاست که اروپائیها بسیار اقتصادی و منظم رفتار میکنن و صنعت دقیقی دارند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سام

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    هوندا آکورد همیشه جز ماشین های کم خرج و با کیفیت بوده است. هنوز مدل های 25 سال پیش و یا دهه نود میلادی این خودرو را می توان در وضعیت عالی و روپایی دید بی آنکه رنگ بدنه و یا قطعات داخلی آنها افت چندانی نسبت به روز اول خود کرده باشد و اینهم موردی است که در کمتر خودرویی می توان شاهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Hamid.Hellcat

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    آفرین به ژاپن.
    آمریکا هم با ایمپالا غوغا کرده.
    اگه یه روز واردات خودرو آزاد بشه انتخاب من قطعا آمریکایی و ژاپنی خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حمیدرضا

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    هزینه نگهداریشون در پنج سال حتی از قیمت خود ماشین بیشتر در میاد بعد میگیم چرا ماشین کارکرده انقدر ارزونه خوب هزینه نگهداریش بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نیما

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (336 ديدگاه)

    دوستان دقت کنید هزینه سوخت رو هم در نظر گرفتن. یعنی کم مصرف تر ها شانس بیشتری داشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سامان

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اینجور نیست که شما فکر کنی تویوتا تا ۵۰۰ هزار کیلومتر فقط روغن و آبشو کنترل می‌کنی خرجی ندارد. یه سر به تعمیرگاه هاشون بزن. من کمری دیدم که بلبرینگ چرخ عقبش روی ۶۰ هزار کیلومتر به صدا افتاده بود و چون پرسی بود با توپی چرخ کامل عوض شد. یا لند کروز دیدم شاتون شکسته بود و موتور کامل تعمیر شد. انقدر رقابت شدیده که الان همه ماشینهای جدید خوب شدن حتی کره ایا هم خوبن. البته نه به خوبی ژاپنی‌ها. آلمانی‌ها هم که کلا یه سر و گردن از بقیه بالاترن مخصوصا در تکنولوژی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      کمی طولانیه ، معذرت میخام :
      سامان جان اگر حَدِ نِصاب و آمار بگیریم و از خودرو درست استفاده بشه ، ۵۰۰هزار کیلومتر که چیزی نیست براش .
      بنظر شما توی این جنگهای چند دهه اخیر چرا از تویوتا بیشترین بهره رو میبرن ، مطمئنن دلیل اصلیشون قدرت موتوری نیست ، چرا که همکلاسهای همون لندکروزر و هایلوکس قدرت بیشتری دارن ، مثل آمریکایی ها ، انگلیسی ها و آلمانی ها (( پیکاپهای آمریکایی ، شاسی بلندهای انگلیسی و آلمانی که گشتاور و اسب بخار بسیار بیشتری دارند .)).
      من جواب شمارو در سه کلمه میدم :
      ۱- استهلاک کمتر ۲- دوام بیشتر ۳- اعتماد بالاتر

      اینکه دیگه کاری به تعصب من یا شما نداره ، بلکه اعتمادیه که در میدان عمل بدست آوردن .
      جیپ آفرودیتره ، ولی چرا خوده ناتو که ارتشی متحد از آمریکا و اروپائیها تا آسیای شرقیه از لندکروزر بیشترین استفاده رو داره ، چرا نهادهای سازمان ملل از لند کروزر استفاده میکنن تا جیپ و فورد و شورلتی که چه بسا خودروهای آفرودی ارزانتری دارند .
      ماشینهای اَلان از کره تا آلمان و آمریکا گرفته ، همشون خوبن ، ولی کدومشون بیشترین قابلیت اعتماد و اطمینان رو مثل ژاپنیها داره .
      درسته که لندکروزر و کمری خراب تو نمایندگی دیدین ، ولی این رو مقایسه کنید در جامعه آماری کلی ، که اگر از تویوتا یکی خراب بشه در یک کیلومتر خاص ، اما از رقیبان شاید ۱۰ تا ماشین خراب در همون کلاس و کیلومتر داشته باشیم .
      جامعه آماری بین المللی هم اینو میگه که حدود ۷ ساله لکسوس در لوکسها اوله از نظر قابلیت اعتماد و کیفیت و در پشت اون یعنی دوم تویوتا هست .
      اتفاقاً کمتر از یکی دو ماه پیش بوده که خوده پدال و باقی سایتهای خودرویی این رو اعلام کردند .
      مثل این میمونه که الان شبه ولی با اسرار وتعصب بزور بخواهین بگید که نه روزه و تاکید هم روی روز بودن داشته باشین .
      فقط کمی فکر و منطق داشته باشیم خوبه .
      و اَگر نه ، که من بشخصه قدرت و آپشنهای لندروور رنجروور رو به لند کروز ترجیح میدم ، ولی نه برای کشورهای خاورمیانه ، آفریقایی و آمریکای شمالی و جنوبی با این جاده های خراب و شرایط جغرافیایی و آبوهوای وحشتناک و طبیعت وحشی که یا خیلی گرمه و یا خیلی سرد و جاده ها بسیار طولانی هستند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان

        ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (10 ديدگاه)

        من با قسمتی از نظر شما موافقم. ولی کجای کامنت من از رو تعصب بود. من گفتم تمام ماشینهای جدید خوبن. حالا چه ژاپنی چه کره ای و اروپایی . بهتره بگیم همه ماشینهای کمپانیهای تراز اول دنیا خوبن. تقریبا همه به سطح مطلوب رسیدن. ولی کامنت شما کاملا از روی تعصب بود. اختلاف لیست کیفیت از اول لیست تا شماره بیست واقعا ناچیز و قابل چشم پوشیه. من گفتم مطلق فکر نکنید . تویوتا هم ماشین خوبیه ولی نسبی نه مطلق اینجور که ما ایرانیا همه چی رو صفر و یک میبینیم نیست. شما الان ببین کیا امسال در لیست جی دی پاور اول شد. ولی این به معنی این نیست که ماشینهای رده پایین تر کلا بده. تفاوت ها واقعا ناچیزه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    کمی طولانیه ، معذرت میخام :
    سامان جان اگر حَدِ نِصاب و آمار بگیریم و از خودرو درست استفاده بشه ، ۵۰۰هزار کیلومتر که چیزی نیست براش .
    بنظر شما توی این جنگهای چند دهه اخیر چرا از تویوتا بیشترین بهره رو میبرن ، مطمئنن دلیل اصلیشون قدرت موتوری نیست ، چرا که همکلاسهای همون لندکروزر و هایلوکس قدرت بیشتری دارن ، مثل آمریکایی ها ، انگلیسی ها و آلمانی ها (( پیکاپهای آمریکایی ، شاسی بلندهای انگلیسی و آلمانی که گشتاور و اسب بخار بسیار بیشتری دارند .)).
    من جواب شمارو در سه کلمه میدم :
    ۱- استهلاک کمتر ۲- دوام بیشتر ۳- اعتماد بالاتر

    اینکه دیگه کاری به تعصب من یا شما نداره ، بلکه اعتمادیه که در میدان عمل بدست آوردن .
    جیپ آفرودیتره ، ولی چرا خوده ناتو که ارتشی متحد از آمریکا و اروپائیها تا آسیای شرقیه از لندکروزر بیشترین استفاده رو داره ، چرا نهادهای سازمان ملل از لند کروزر استفاده میکنن تا جیپ و فورد و شورلتی که چه بسا خودروهای آفرودی ارزانتری دارند .
    ماشینهای اَلان از کره تا آلمان و آمریکا گرفته ، همشون خوبن ، ولی کدومشون بیشترین قابلیت اعتماد و اطمینان رو مثل ژاپنیها داره .
    درسته که لندکروزر و کمری خراب تو نمایندگی دیدین ، ولی این رو مقایسه کنید در جامعه آماری کلی ، که اگر از تویوتا یکی خراب بشه در یک کیلومتر خاص ، اما از رقیبان شاید ۱۰ تا ماشین خراب در همون کلاس و کیلومتر داشته باشیم .
    جامعه آماری بین المللی هم اینو میگه که حدود ۷ ساله لکسوس در لوکسها اوله از نظر قابلیت اعتماد و کیفیت و در پشت اون یعنی دوم تویوتا هست .
    اتفاقاً کمتر از یکی دو ماه پیش بوده که خوده پدال و باقی سایتهای خودرویی این رو اعلام کردند .
    مثل این میمونه که الان شبه ولی با اسرار وتعصب بزور بخواهین بگید که نه روزه و تاکید هم روی روز بودن داشته باشین .
    فقط کمی فکر و منطق داشته باشیم خوبه .
    و اَگر نه ، که من بشخصه قدرت و آپشنهای لندروور رنجروور رو به لند کروز ترجیح میدم ، ولی نه برای کشورهای خاورمیانه ، آفریقایی و آمریکای شمالی و جنوبی با این جاده های خراب و شرایط جغرافیایی و آبوهوای وحشتناک و طبیعت وحشی که یا خیلی گرمه و یا خیلی سرد و جاده ها بسیار طولانی هستند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Saman

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (177 ديدگاه)

    جوووونم ژاپن و us =استحکام و دوام و استهلاک کم و فابلیت اطمینان :-) ولی انصافن تویوتا لکسس همه را پشت سر گذاشتن و امپراطور مسلم خودروسازان هستن. البته از ولوو هم نباید غافل شد واقعن ماشینهای بیستی میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا