چشم انداز

کندترین خودروهایی که می‌توانید بخرید!

لافراری سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را پر کرده است اما در این زمان این دوستان عزیز تازه به محدودیت سرعت جهانی رسیده‌اند! ۱۰ خودروی کند امروزی را که می‌توانید بخرید برای شما لیست کرده‌ایم، هرچند که فکر نمی‌کنیم علاقه‌ی زیادی به آن‌ها نشان دهید! مرور لیست خالی از لطف نیست و منتظر نظرات شما درباره‌ی این خودروها هستیم.

01_partnertepee
۱. فولکس‌واگن آپ ۱.۰ – شتاب صفرتا صد کیلومتر در ۱۵.۳ ثانیه
آپ یک اسب اصیل است اما یکی از کندترین اسب‌هاست! اما چندان ناراحت نباشید. با قدرت ۵۹ اسب بخاری پیشرانه لاستیک‌های شما دست‌نخورده باقی خواهند ماند و نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

01_vw-up
۲. تویوتا iQ مولتی درایو – ۱۵.۳ ثانیه
دپارتمان مهندسی تویوتا همه‌ی توجهات خود را بر پکیج‌های شیطانی و هوشمند iQ گذاشته‌اند و احتمالاً چیزی که از زیر دست آن‌ها در رفته اسب بخار بوده است. پیشرانه‌ی ۱ لیتری پایه‌ی این خودرو با آپشن گیربکس CVT جفت شده است و مطمئناً با این ترکیب نمی‌خواهید که در لاین تندروی بزرگراه برانید!

02_toyota_iq
۳. تویوتا آیگو – ۱۵.۵ ثانیه
دومین خودروی تویوتا در لیست آیگو است که اگرچه جدیدتر است اما کندتر از برادر قبلی خود است. این خودرو که با سرعت میانه‌ی خوبی ندارد از نمای جذابی برخوردار است اما…

03_toyota-aygo
۴. سیتروئن C-Zero – ۱۵.۹ ثانیه
این خودرو از آلایندگی صفر و رانندگی ساکت و آرام برخوردار است اما C-Zero همان‌قدر که ساکت است، همان‌قدر هم کند است. یک‌چیز برای اطمینان این است: این خودرو بیشتر شبیه g-Zero است وقتی‌که بحث شتاب گیری باشد! پیشرانه‌ی الکتریکی این خودرو از شتاب ۱۵.۹ ثانیه‌ای برخوردار است.

04_czero
۵. فیات دابلو – ۱۵.۹ ثانیه
با پیشرانه‌ای که اصلاً سرحال نیست، پرفورمنس در این خودرو محلی از اِعراب ندارد! حداقل می‌توانید بدون نگرانی از خالی شدن باتری‌های خودرو به راه خود ادامه دهید.

05_fiat-doblo
۶. اشکودا فابیا ۱.۲ – ۱۶.۵ ثانیه
برای خریدارانی که درباره‌ی خریدن فابیای ۲۰۱۴ با پیشرانه‌ی ۱ لیتری و شتاب ۱۵.۷ ثانیه‌ای مردد بوده‌اند، اشکودا هنوز هم مدل قدیمی با شتاب ۱۶.۵ ثانیه‌ای را ارائه می‌کند! بنابراین قدر مدل جدید را بدانید! این را به یاد داشته باشید که شما می‌خواهید از نقطه‌ی A به B بروید بنابراین پرفورمنس اولویت اصلی شما نخواهد بود.

06_skoda_fabia
۷. اسمارت فورتو – ۱۶.۹ ثانیه
آخرین نسل اسمارت بسیار کند است و شبیه یک ماشین زمان به نظر می‌آید! به‌هرحال با راندن این خودرو و برای رسیدن به یک مقصد سه تولد را از دست می‌دهید (!)، موبایل شما منسوخ شده و گربه‌تان نیز مرده است!

07_smart
۸. سوزوکی آلتو اتو – ۱۷ ثانیه
در بحث شتاب گیری این خودرو یک مجسمه‌ی کلافگی است! توجه داشته باشید که این خودرو سومین مدل کند لیست است. امیدواریم که دفعات بعدی سوزوکی تحفه‌ی چشمگیرتری ارائه دهد.

08_suzuki-alto
۹. پژو پارتنر تیپی – ۱۷.۱ ثانیه
نام خودرو از خیمه و چادر گرفته‌شده چرا که این خودرو به‌عنوان یک علاقه‌مند به جابجایی آمریکایی‌های بومی در سال‌هایی که اذیت و آزار می‌دیدند مطرح است! و باید اشاره‌کنیم که شتاب گیری این خودرو هم شبیه همان واگن‌ها با چرخ‌های چوبی است!

01_partnertepee
۱۰. پژو اکسپرت تیپی LWB – ۲۰.۷ ثانیه
خب واضح است که این یک ون مخصوص درگ است اما ما توصیه نمی‌کنیم که با این نهنگ پشت چراغ مسابقه قرار بگیرید! درحالی‌که پژو نمی‌خواهد به ریشه‌های GTi خود بازگردد، نسخه‌ی استاندارد بافاصله‌ی معمولی محورها شتاب ۱۸.۵ ثانیه‌ای دارد.

10_peugeot-expert
منبع: carmagazine

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. volvo fh

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    شتاب پیکان از این پژو بیشتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علي

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    فولکس آپ چها در رو خیلی میپسندم و ی جورایی این طراحی با سیستم برقی مطئنا آینده خوبی پیش رو خواهد داشت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Pooya_SK

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    این ماشین ها برای رانندگی در شهر و حمل بارن و اصلا مهم نیست که در چند ثانیه به ۱۰۰ میرسن درواقع ۰ تا ۱۰۰ فقط بدرد پیست و مکان هایی که می خوای مسابقه های مختلف بدی اهمیت داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ShoMpeT

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (271 ديدگاه)

      آپ و اسمارت برای حمل بار استفاده میشن توی شهر شما؟ تویوتا iQ چطور؟ چجور باری حمل میکنند حالا؟

      پ.ن: با اون قسمت شتاب گیری اسمارت مخالفم! ما یک دونه اسمارت داریم اما مطمئن هستم که خیلی زود تر از این حرفها به 60 مایل در ساعت میرسه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Pooya_SK

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (398 ديدگاه)

        اگه دقت کنی دو بخش رو در یک جمله گفتم و هر کدوم رو جدا نگفتم‌.
        به این صورت: این ماشین ها برای رانندگی در شهر و حمل بارن.
        یعنی اسمارت و آپ و ایگو و بقیه هاچ بک ها مال شهرن و اون پژوها و فیات برای حمل بار.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. بهنام طیبی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    پژو میدونستم جز کندترین ها.ولی ژاپنی ها تواین لیست جالب بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. یاسین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    سلام روز همگی بخیر.از احمد زاده جان هم تشکر ویژه بابت مطلب!خخخخ!یعنی من به همین شتاب پیاده روی خودمم راضی شدم.راسسی به نظر شما بین اسمارت فورتو و سوزوکی آلتو اتو و پژو پارتنر رالی دور دنیا بذارن و رانندهاشون در این راه به پیری زود رس دچار نشن،کدومشون خط پایان رو زودتر رد می کنه.بگذریم! خالی از بحث شتاب،برای کسایی که زندگی بی دغدغه ای دارندو هدفشون رفتن از نقطه A به نقطهB هست کافیه.البته خرده به شتابشون نگیرین،در عوض اصل هستن و هزینه پرداخت استهلاکشون هم صفر ه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      خواهش میکنم دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مهرداد

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (353 ديدگاه)

    فرانسه چندتا نماینده داره !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بهنام طیبی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    البته این هم بگم خودروسازی ژاپن بیشتر رو لوکس بودن کارمیکنه تا شتاب و سرعت
    اتومبیل های سرعتی یا برای ایتالیا یا المان یا امریکا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حبیب

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (169 ديدگاه)

      یعنی نیسان gtr میتسوبیشی سوبارو لکسوس , lfa پشم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهنام طیبی

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        حبیب عزیز ژاپن چندا اتومبیل سرعتی داره و ایتالیا چندتا؟؟؟؟
        من نگفتم ژاپن اصلا سوپراسپرت نداره ولی ایتالیا زیاد روخودروهای شتاب و سرعتی کارمیکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حبیب

          ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (169 ديدگاه)

          ایتالیا بهشت سوپر اسپرتها قبول دارم حرفتو

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. بهنام طیبی

          ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          حبیب عزیز درود برشما.دقیقا درست
          البته ژاپن هم قدر برای خودش

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    تویوتا آیگو نمای باحالی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GT

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (544 ديدگاه)

      آره دیگه داداش تو امثال تو هستن که نمای اجق وجق آیگو با اون شکل X وسطشو به پورشه ترجیح میدن.اونوقت از سلیقه و اینا حرف نزن و سعی کن نقد الکی نکنی طراح عزیز.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. edris

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (108 ديدگاه)

        جناب جی تی واقعاً حرف بی منطقی زدین. تویوتا آیگو واسه افرادی طراحی شده که اهمیتی به شتاب ماشین نمیدن و فقط جابجایی و هزینه و استهلاک کم مد نظرشونه. مثلاً پدر بنده با پنجاه سال عمر علاقه مند به تویوتا یاریس هستند. این دلیل بر مطلع نبودنشون نیست. این نشون میده سلیقه ها و نیاز ها از خودرو متفاوته و کمپانی ای موفقه که بتونه ببرای هر سلیقه ای ماشین بسازه. شاید سن و سال پایینت موجب میشه این حرفها رو بزنی ولی کمی که بگذره و مخارج و طعم واقعی زندگی رو بچشی چیزای دیگه ای واست مهم میشه. نمای آیگو به هیچ عنوان “اجق وجق” نیست. پورشه هم تولیداتش متفاوته و سبک طراحیش و قاعدتاً خریدارهاش فرق میکنند و اینکه کسی از آیگو خوشش میاد بد سلیقه نیست. کی میخوایم یاد بگیریم به نظرات و سلیقه های هم احترام بذاریم؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. sm

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    پس پراید کجاست پراید هم باید باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Ali2240

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (513 ديدگاه)

    چرا MVM315 توی این جمع نیست؟
    یه سرطان واقعی هنگام سبقت گیری توی جاده های کوهستانی و تک لاینه. تجربشو داشتم از پراید هم وحشنتاک تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سعید

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به جای توصیف های بی خود و مقایسه ی خودرو با نهنگ و قورباغه، بدنیست در مورد پیشرانه ها و مصرف سوخت و وزن خودرو ها نیز کمی صحبت میکردین….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Amir

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    20 ثانیه؟؟؟?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. پارسا فرهيخته

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (52 ديدگاه)

    هر جا سخن از شتاب افتضاح است نام پژو سیتروئن می درخشد ٠٠٠ یا هرجا سخن از صفر تا صد چند دقیقه ای است نام پژو سیتروئن می درخشد٠٠

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      پژو نمیخواد خودرو خوب بسازه.دلیلشو هم نمیدونم چیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احسان

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (314 ديدگاه)

      یکی از خودرو های رالی پژو با ۸۵۰ اسب شتاب زیر ۲ ثانیه داشته حدود یک و هفت دهم ثانیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. پارسا فرهيخته

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (52 ديدگاه)

    راستی جای پیکان خالیه با صفر تا صد 6 دقیقه ای!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احسان(احسان سابق)

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    پیکان که کلا سرعتش به 100 نمی رسید و پراید هم اگر نگیم دهم اما 8 تا 9هم هست.
    اما خوشحالم بعد از مدت ها مطلبی خوندم که ما ایرانی ها میتونیم باهاش همزاد پنداری کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. اشکان

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    البته اگه مجبور باشین سر بالایی های بالای شهر تهرانو با این ماشینا برید حسابی به مشکل برمیخورید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Archi KHAN

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    فقط اینو میدونم اگه قرار باشه هر کدوم از خودروهای فوق به ایران بیاد
    مردم ایران حاضرن ساعت 4 صبح برن دم نمایندگی فروشش صف بکشن و با چند برابر قیمت جهانی بخرن !
    اونم فقط برای ارضای ………. و فخرفروشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. SINA-GERMANY-PORSCHE

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    نظرتون درباره هایما اس 7 چیه…توی تست اسب بخار شتابش 20 ثانیه شد…!!!راه تورا میخواند…محصولی جدید از ویران خودرو!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا