چشم انداز

گران‌ترین خودروها در حراج‌های مونتری ۲۰۱۵

درفاصله ۱۳ تا ۱۵ آگوست سال جاری میلادی در مونتری کالیفرنیا و به‌ویژه در حراجی‌های مختلف اطراف «پنینسولا»، پول‌های زیادی جابجا شد و خریداران برای داشتن خودروهای خاص، میلیون‌ها دلار خرج می‌کردند. در ادامه می‌خواهیم ۲۵ نمونه از بیشترین قیمت‌ها را بررسی کنیم.
بر اساس آمار «بیمه هاگرتی» که نماینده‌هایی در میان جمعیت در هر کدام از مزایده‌ها داشته، حداقل ۸۰۵ دستگاه خودرو با هزینه‌ای بیش از ۴۰۰ میلیون دلار داد و ستد شده است. در این میان، بیشترین آمار مربوط به آر ام ساته‌بیز (RM Sotheby’s) بوده که در آن ۱۷۲/۵ میلیون دلار برای ۱۲۶ دستگاه خودرو هزینه شده است. امّا در زمینه متوسط قیمت‌ها، گودینگ (Gooding) تنها اندکی با RM فاصله داشته و هر خودرو در این حراجی به طور متوسط ۴۴۰ هزار دلار قیمت داشته است. این در حالی است که این میزان برای RM برابر ۴۲۰ هزار و ۷۵۰ دلار بوده است. حراجی مکیوم (Mecum) بیشترین حجم معاملات خودرو را داشته و ۳۳۱ دستگاه در آن مبادله شده که البته این میزان، تنها ۵۱ درصد پیشنهادها بوده است. از طرف دیگر، Bonhams با ۸۸ درصد، بیشترین نرخ فروش را داشته است. روسو اند استیل (Russo and Steele) و همین‌طور، حراجی تازه‌تأسیس جی آر اوکشنز (JR-Auctions)، از جمله حراجی‌هایی بوده‌اند که خودروهای مقرون‌به‌صرفه را ترجیح داده‌اند و متوسط قیمت آنها، به‌ترتیب برابر ۳۸۵۰۰ و ۲۶۹۵۰ دلار بوده است. ضمن اینکه حراجی ریک کول اوکشنز (Rick Cole Auctions) که مدل‌هایی مانند کوروت L88 مدل ۱۹۶۹ را در مونتری عرضه کرده، پیشنهادهای خود را به صورت آنلاین دریافت کرده و هنوز گزارش خود را به «هاگرتی» ارائه نکرده است.

The 25 Most Expensive Cars at the 2015 Monterey Auctions
The 25 Most Expensive Cars at the 2015 Monterey Auctions

بدون فوت‌وقت بیشتر، به سراغ ۲۵ نمونه از بالاترین قیمت‌ها در حراجی امسال مونتری می‌رویم.

۲۴- جایگاه مشترک) پلی‌موث همی کودا کانورتیبل مدل ۱۹۷۰، فروش به ارزش ۲,۴۷۵,۰۰۰ دلار (Mecum)
این مدل به عنوان یک نمونه اولیه برای جان هارلیتز (John Herlitz) بوده است؛ مردی که خطوط کلاسیک موجود در «ای‌-بادی باراکودا» را طراحی کرده است. این خودرو، کاملاً مجهز است. یک موتور ۴۲۶ همی، یک گیربکس اتوماتیک تورک‌فلیت، یک دریچه هوای «شِیکر» و یک غربیلک فرمان «ریم بلو»، تنها بخشی از امکانات به کار رفته در این مدل هستند.

۲۴- جایگاه مشترک) لامبورگینی میورا P400 SV مدل ۱۹۷۱، فروش به ارزش ۲,۴۷۵,۰۰۰ دلار (RM Sotheby’s)
این مدل لامبورگینی به خصوص در سطح بالای SV از یک طرح رنگ‌آمیزی جالب استفاده می‌کند که معمولاً در محصولات فراری دیده می‌شود.

۲۳) لامبورگینی میورا P400 S مدل ۱۹۶۹، فروش به ارزش ۲,۵۳۰,۰۰۰ دلار (Mecum)
این یک میورای دیگر است که در روز اول با قیمتی مشابه به فروش رسید. این خودروی زیبا، در طول عمر خود کمتر به سراغ تعمیرکار رفته است و همچنان از رنگ اولیه خیره‌کننده‌ خود استفاده می‌کند. در همین حال، حدود ۳۰ هزار مایل بر روی کیلومترشمار آن ثبت شده است.

۲۲) فراری ۳۶۵GTS/4 دیتونا اسپایدر مدل ۱۹۷۱، فروش به ارزش ۲,۶۴۰,۰۰۰ دلار (Bonhams)
این خودرو در کنار یک مدل دیگر کارخانه‌ای دیتونا اسپایدر که در روز اول حراج به فروش رسید، باعث شد تا ارزش این فراری کمیاب و زیبا، بیش از پیش دانسته شود. اهمیت این مدل تا به اینجاست که برخی آن را «آخرین سوپرماشین برجسته موتور جلو» خطاب کرده‌اند.

۲۱) فراری ۳۶۵GTS/4 دیتونا اسپایدر مدل ۱۹۷۲، فروش به ارزش ۲,۷۵۰,۰۰۰ دلار (RM Sotheby’s)
با اینکه احتمال تعداد بیشتری با همکاری «ساوزال» می‌رود، ولی فراری رسماً تنها ۱۲۱ نمونه از دیتونا اسپایدر تولید کرده که این خودرو، یکی از آنهاست. این خودروی ظریف و زیبا دارای سیستم خنک‌کننده است و یک موتور ۴/۴ لیتری V-12 در خود دارد.

۲۰) فراری ۵۰۰ سوپرفست سریز I مدل ۱۹۶۵، فروش به ارزش ۳,۰۲۵,۰۰۰ دلار (Gooding)
این فراریِ موتور حجیم، برای پیشرانه از یک موتور ۵ لیتری V-12 اسفتاده می‌کند که گفته می‌شود می‌تواند سرعت خودرو را تا ۲۷۳/۶ کیلومتر بر ساعت برساند. مالک اولیه این خودرو، «شاهزاده صدرالدین آقاخان» بوده که گودینگ از آن به عنوان «یک شخصیت بزرگوار، ثروتمند و تأثیرگذار» یاد کرده است.

۱۸- جایگاه مشترک) فراری F40 LM مدل ۱۹۹۴، فروش به ارزش ۳,۳۰۰,۰۰۰ دلار (RM Sotheby’s)
F40 خودش خودروی سریعی بوده، ولی نسخه قدرتمند LM آن را خاص‌تر از قبل کرده است. این خودرو، یکی از تنها ۱۹ نمونه‌ای است که از این مدل ساخته شده و از یک موتور ۲/۹ لیتری دو توربوشارژر V-8 با قدرت ۷۲۰ اسب‌بخار بهره می‌برد.

۱۸- جایگاه مشترک) فراری ۲۷۵GTB/4 مدل ۱۹۶۷، فروش به ارزش ۳,۳۰۰,۰۰۰ دلار (RM Sotheby’s)
خودرویی از فراری که «قرمز» نیست و در عین حال، همین امر موجب زیبایی بیشتر آن شده است. این مدل که با ظرافت خاصی احیا شده، دارای یک موتور ۳/۳ لیتری V-12 است که هیچ‌گاه نمی‌توان از صدای آن خسته شد.

۱۷) پاکارد تووِلو ۱۱۰۸ دیتریک اسپورت سدان مدل ۱۹۳۴، فروش به ارزش ۳,۶۳۰,۰۰۰ دلار (Gooding)
گودینگ در توصیف این پاکارد با طراحی عجیب بدنه‌اش، به‌ جرأت، آن را «یکی از جذاب‌ترین خودروهای مسقف دوره پیش از جنگ» و همین‌طور «زیباترین محصول دوره کلاسیک پاکارد» دانسته است؛ موضوعی که ممکن است بخواهید اندکی بر روی آن تأمل کنید. در هر حال، اگر در طول دوره رکود، هنوز هم پولی برایتان باقی مانده باشد و بخواهید آن را به رخ بکشید، این سدان با بدنه «دیتریک»، به عنوان یکی از روش‌های کلاسیک به این منظور در قرن بیست‌و‌یکم، یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند مدّنظر شما قرار گیرد.

۱۶) فراری ۲۷۵GTB/4 مدل ۱۹۶۷، فروش به ارزش ۳,۸۷۷,۵۰۰ دلار (Gooding)
لوئیجی چینتی (Luigi Chinetti)، دلال مشهور فراری برای رسیدن به این خودرو از دست مالک اولیه‌اش، یک لامبورگینی میورا و یک مازراتی گیبلی ارائه کرده است. این کوپه که هنوز شرایط اولیه خود را حفظ کرده، توانسته در کلاس «حفاظت بعد از جنگ» در «پبل بیچ» جایگاه دوم را به‌دست آورد.

۱۵) فراری ۲۷۵GTB/6C الوی، فروش به ارزش ۳,۹۶۰,۰۰۰ دلار (RM Sotheby’s)
این فراری پُر شور و شوق از ویژگی‌های جذاب زیادی بهره می‌برد؛ از جمله یک بدنه آلومینیومی «دماغ بلند»، یک تونل گشتاور (torque tube) و ۶ کاربوراتور «وبر» که برای تغذیه موتور ۳/۳ لیتری V-12 مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۴) بنتلی ۴ ۱/۲-لیتر تو-سیتر اسپورتس مدل ۱۹۳۱، فروش به ارزش ۴,۰۱۵,۰۰۰ دلار (RM Sotheby’s)
تنها ۵۰ نمونه از این «بنتلی‌های وزنده» ساخته شده و خودرویی که در اینجا می‌بینید، شاسی، موتور، سوپرشارژر و گیربکس خود را هنوز هم حفظ کرده است. البته موتور این خودرو در سال ۲۰۱۲ با هزینه‌ای برابر ۱۵۰ هزار دلار تعمیر شده است.

۱۳) فراری ۴۱۰ سوپرامریکا سریز II (چراغ جلوی باز) مدل ۱۹۵۷، فروش به ارزش ۵,۰۸۷,۵۰۰ دلار (Gooding)
به نظر می‌رسد محمدرضا پهلوی، آخرین شاه ایران از اشتهای خوبی در زمینه اتومبیل‌ها برخوردار بوده باشد؛ چرا که اولین مالک این کوپه قرمز رنگ زیبا به طراحی گریجیو متالیزاتو (Grigio Metallizzato) بوده است. وی و همسرش، «ثریا» پس از شکست کودتای اولیه ۲۵ مرداد در سال ۱۹۵۴ میلادی (۱۳۳۲ شمسی)، ایران را به مقصد ایتالیا ترک کردند و در آنجا اشتیاق عجیبی نسبت به محصولات فراری نشان دادند. اندکی بعد، آنها این خودرو را به طور مستقیم از شخص «انزو فراری» تهیه کردند. ثریا در هنگام طلاقش این خودرو را نگه داشت و حدود یک دهه از آن مواظبت کرد.

۱۲) پورشه RS60 مدل ۱۹۶۰، فروش به ارزش ۵,۴۰۰,۰۰۰ دلار (Gooding)
این خودرو در بخش حراج به فروش نرسید؛ چرا که گودینگ قبلاً مشتری خوش‌شانس آن را پیدا کرده بود. این مدل اسپایدر، قبلاً به عنوان یک خودروی مسابقه فعالیت می‌کرده و در دست رانندگانی چون یو بونیِر (Jo Bonnier)، دن گارنی (Dan Gurney)، هانس هرمان (Hans Herrmann)، گراهام هیل (Graham Hill)، باب هولبرت (Bob Holbert) و استرلینگ موس (Stirling Moss) بوده و در پیست‌هایی چون لمانز، سبرینگ، نوربرگ‌رینگ، ناسائو و موسپورت رقابت داشته است. در مسابقات سال ۱۹۶۱ تارگا فلوریو، در حالی که «موس» در پشت فرمان این پورشه «موتور وسط» قرار داشت و پیشتازی می‌کرد، در دور آخر مسابقه، دیفرانسیل آن با یک مشکل ناگهانی مواجه شد و نتوانست پیروزی خود را تکمیل کند. با این حال، این خودرو همچنان یکی از مدل‌های مهم تاریخ است و در آن شکی نیست.

۱۱) فراری انزو مدل ۲۰۰۵، فروش به ارزش ۶,۰۵۰,۰۰۰ دلار (RM Sotheby’s)
خودروی حاضر در اینجا، به عنوان آخرین انزوی تولیدی به پاپ ژان پل دوم اهدا شده است. ولی وی با کمال احترام، این هدیه را بازگرداند و درخواست کرد که آن را به منظور خیریه به فروش برسانند. پاپ چند ماه بعد فوت کرد، ولی عواید آن به جانشین وی، یعنی پاپ بندیکت شانزدهم واگذار شد.

۱۰) فراری ۲۷۵ S/340 امریکا بارچتا مدل ۱۹۵۰، فروش به ارزش ۷,۹۷۵,۰۰۰ دلار (RM Sotheby’s)
آلبرتو آسکاری (Alberto Ascari) راننده این خودروی زیبا در مسابقات «میله‌ میلیا» بوده است؛ جایی که به خاطر مشکل در آکسل، از دور مسابقات خارج شده است. در ادامه حیات این خودرو، در یک انبار در ورمونت پیدا شده و به قیمت ۵۰۰ دلار خریداری شده است. مالک جدید این خودرو در طول چهار دهه، با این خودرو با همان پیشرانه اولیه ۴/۲ لیتری «لامپردی» V-12 در مسافتی بیش از ۱۰۰ هزار مایل رانندگی کرده است.

۹) فراری ۲۵۰GT کالیفرنیا LWB اسپایدر (چراغ جلوی باز) مدل ۱۹۵۹، فروش به ارزش ۸,۵۰۰,۰۰۰ دلار (RM Sotheby’s)
یک شاهزاده بولونیایی این خودرو را اولین بار خرید. ولی خیلی زود آن را به ولف‌گانگ سیدل (Wolfgang Seidel) یک راننده مسابقه اهل آلمان فروخت. «سیدل» در کارنامه خود، چندین مسابقه فرمول یک را به عنوان نفر اول آغاز کرده است. در طول دهه‌ها، این فراری در خانه‌هایی در کالیفرنیا، آریزونا، ایلینویز، نیویورک و سوئد زندگی کرده است. سپس در حوالی سال ۲۰۰۱ در ایتالیا بازسازی شده که در آن اکثر قطعات مهم آن و از جمله طراحی‌های عجیب و غریب سبک «سوپر امریکا» در دریچه‌های گل‌‌گیرها و ورودی هوای مکش موتور، حفظ شده‌اند.

۸) فراری ۲۵۰GT اینتریم مدل ۱۹۵۹، فروش به ارزش ۸,۵۲۵,۰۰۰ دلار (Bonhams)
مدل‌های ۲۵۰GT از فراری از خواستنی‌ترین خودروهای تاریخ هستند و نمونه حاضر در اینجا نیز، در روزهای نخست عمرش، موفقیت‌های بسیاری در مسابقات خاص کسب کرده‌ است؛‌ از جمله در «مونتل‌هری»، «لایم راک» و «واتکینز گلن». به‌علاوه اینکه، واقعاً ظاهر خشونت‌باری دارد.

۷) پورشه ۹۵۶ مدل ۱۹۸۲، فروش به ارزش ۱۰,۱۲۰,۰۰۰ دلار (Gooding)
این پورشه شگفت‌انگیز توانسته موفقیت‌های زیادی در «لمانز» ، «اسپا»، «فوجی»، «برندز هچ» و «کیالامی» با رانندگانی چون ژکی ایکس (Jacky Ickx)، جوکن مس (Jochen Mass)، درک بل (Derek Bell)، ال هولبرت (Al Holbert)، هرلی هی‌وود (Hurley Haywood) و ورن شوپان (Vern Schuppan) به‌دست آورده است.

۵- جایگاه مشترک) فراری ۲۵۰GT برلینتا کمپتیزیونه «تور دو فرانس» مدل ۱۹۵۶، به ارزش ۱۳,۲۰۰,۰۰۰ دلار (RM Sotheby’s)
اولین مالک این خودرو، مارکوس آلفونسو د پورتگو (Marquis Alfonso de Portago) بوده که با آن در مسابقات خسته‌کننده «تور دو فرانس اتو» در سال ۱۹۵۶ قهرمانی کسب کرده است. این اولین نمونه از سری مشهور TdF فراری محسوب می‌شود که در گردهمایی‌های مختلف، توانسته در کلاس خود بهترین شود. البته دلیل این موضوع، کاملاً بدیهی است.

۵- جایگاه مشترک) جگوار سی-تایپ لایت‌ویت رودستر مدل ۱۹۵۳، فروش به ارزش ۱۳,۲۰۰,۰۰۰ دلار (RM Sotheby’s)
وقتی در محل حراجی از این خودرو به عنوان «یکی از مهمترین جگوارهای تاریخ» نام برده می‌شد، هیچ‌ نشانه‌ای از اغراق در آن دیده نمی‌شد. این خودرو در واقع، یکی از آخرین و معدود جگوار‌های سی-تایپ مسابقه‌ای بوده که ساخته شده و همین‌طور، یکی از تنها سه نسخه سبک یا «لایت‌ویت» کمپانی برای مسابقات لمانز در سال ۱۹۵۳ بوده است. جگوار سی‌-تایپ در این مسابقات توانست در نهایت، جایگاه چهارم از آنِ خود کند و این مقدمه‌ای برای پیروزی در ۸ مسابقه از رقابت‌های «اکیوری اکوس» در سال ۱۹۵۴ شد.

۴- مک‌لارن F1 مدل ۱۹۹۸، فروش به ارزش ۱۳,۷۵۰,۰۰۰ دلار (RM Sotheby’s)
این خودرو، زندگی خود را به عنوان یک F1 «استاندارد» آغاز کرده، ولی بعدها از طرف کارخانه به نسخه LM ارتقا یافته است. بر این اساس، این F1 برای پیشرانه از یک موتور ۶/۱ لیتری V-12 با قدرت ۶۸۰ اسب‌بخار استفاده می‌کند و در عین حال، همچنان قابلیت‌های خود را برای سازگاری با محیط جاده حفظ کرده است.

۳) فراری ۲۵۰GT SWB اسپچاله مدل ۱۹۶۲، فروش به ارزش ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ دلار (Gooding)
نوچو برتونه (Nuccio Bertone)، رئیس «کاروزریا برتونه»، اولین مالک این خودرو بوده و طراحی آن را با همراهی جوانی به نام جورجتو جوجارو (Giorgetto Giugiaro) انجام داده است. این نمونه منحصر به فرد، اولین بار در «ژنو» و «تورین» به نمایش گذاشته شده و در گردهمایی‌های «پبل‌ بیچ» در سال‌های ۱۹۸۲، ۱۹۹۷ و ۲۰۰۳ حضور داشته است.

۲) فراری ۲۵۰GT کالیفرنیا SWB اسپایدر (چراغ‌های جلوی بسته) مدل ۱۹۶۱، فروش به ارزش ۱۶,۸۳۰,۰۰۰ دلار (Gooding)
واقعیت این است که این خودرو در ابتدا به صورت آبی متالیک رنگ‌آمیزی شده و دارای یک طراحی چرمی قرمز در داخل کابین بوده است. البته تغییراتی نیز که صورت گرفته، چندان از ارزش آن نکاسته است. با این حال، توصیف گودینگ از این خودرو، مالک جدید را بیشتر به برگرداندن آن به رنگ‌های اصلی‌اش تشویق کرده است. در هر صورت، کالیفرنیاهای اسپایدر یکی از دلنشین‌ترین خودروهای دنیا هستند و این نمونه نیز با چراغ‌های جلوی بسته و فاصله محوری کوتاهش، یکی از جذابترین‌های آنهاست.

۱) فراری ۲۵۰LM مدل ۱۹۶۴، فروش به ارزش ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ دلار (RM Sotheby’s)
یکی از ۳۲ نمونه‌ی تولید شده از یکی از دوست‌داشتنی‌ترین فراری‌های تاریخ. این خودرو کارنامه‌ای طولانی در تاریخ مسابقات دارد و از لحاظ مکانیکی، شرایط اولیه خود را به صورت کامل حفظ کرده است؛ از جمله موتور ۳/۳ لیتری V-12 با قدرت ۳۲۰ اسب‌بخار و گیربکس ۵ دنده دستی.

1964 Ferrari 250LM
۱۹۶۴ Ferrari 250LM
این ۲۵ خودرو که در بالا به آنها اشاره شد، در مجموع، سهمی برابر ۱۸۰ میلیون و ۷۱۵ هزار دلار از کل ۳۹۷ میلیون دلار حراج‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. البته این مبلغ، حتماً از این مقدار بالاتر خواهد بود؛ چرا که شاید هنوز هم برخی «معاملات پس از فروش» ادامه داشته باشند. همچنین « آر ام ساته‌بیز» گفته که ۵/۵ میلیون دلار بیشتر آنچه «هاگرتی» شاهد آن بوده، دریافت کرده است. در هر حال، ترکیب موزون موجود در این لیست را نمی‌توان انکار کرد.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. Carbonado Aventador

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4468 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم واااااای خداااای من….
    تمدن تاریخ خودروسازی اینا هستن…!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (856 ديدگاه)

      فراری با اختلاف بسیار بسیار زیاد لامبورگینیو پشت سر گذاشته فرراری یعنی اثر هنری

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir.z

        ۴ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (50 ديدگاه)

        خب این به خاطر قدمت بیشتر فراری هست
        فراری خیلی قدیمیتر از لامبورگینی هست
        لامبورگینی تازه پنجاه سالگیشو رد کرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amir.z

          ۴ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (50 ديدگاه)

          بچه ها یه چیز خنده دار بگم؟
          لامبورگینی و هیوندای پنجاه سالشونه
          ایران خودرو هم پنجاه سالشه
          بعد الان لامبورگینی اونتادور تولید میکنه…..ایران خودرو دنا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Xman

          ۸ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (546 ديدگاه)

          مایه تاسفه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. M3 RS 4D

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (108 ديدگاه)

      فراری ترکونده ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. آرمااااان

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      فراری پای ثابت تمامی کلکسیون هاست و تو تموم حراجی های خاص حظور داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Mostafa&S

      ۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (318 ديدگاه)

      میورا یه طرف بقیشونم یه طرف دیگه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. moein

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (893 ديدگاه)

    جانم فراری
    جانم ایتالیا . . . ♥

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. RAYAN

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    ما که نفهمیدیم چجوری باید قیمت این ماشینارو بخونیم!! از چپ به راسته یا راست به چپ؟؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (764 ديدگاه)

      با عرض پوزش. مشکل از فارسی نویسی اعداد بود که برطرف گردید.
      با سپاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. علي

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (969 ديدگاه)

    فراری 410 سوپر آمریکا به عنوان ی ماشین شیک و زیبا آن هم در سال ١٩۵٧ به نوبه خودش ی شاهکاره که منو به شخصه دگرگون کرد و حالا حالاها ذهن منو به خودش درگیر خواهد کرد. البته پورشه هم با اون طراحی اسپرت و خاصش و با توجه به سال ١٩۶٠ واقعا قابل تحسینه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. amir

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    ایران خودرو سایت تحقیقات و بازار ایجاد کرده و از مردم نظر سنجی میکنه درباره خودرو ها تحریم داره جواب میده خواهشا تحریم رو ادامه بدید الان داره درباره هایما نظر سنجی میکنه و من نوشتم بعد 50 سال خودرو سازی شرم آور است این خودرو مونتاژ شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Amin.

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (211 ديدگاه)

    آیا ایمان نمی‌آورید؟؟ برترین کلاس‌های دنیا متعلق به فِراری هستن :)
    ” ای قبله‌ی من خاکِ درِ خانه‌ی تو “

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      ایول امین جان با کامنتت.
      فراری حجت را تمام کرد و هیچ جایی برای شُبهات بعضی دوستان نذاشت …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. وحید

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    داشبورد این لامبورگینی فیورا با این رنگ به کل خوررو سازی ما می چربه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. صادق

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    بسیار بسیار عالی

    لامصب این که همش فراری بود!!! :)

    واقعا سخته بخوای بین بچه هات یکی رو انتخاب کنی ;)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احسان آرسنالی

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1887 ديدگاه)

    همش فراری فراری ایول فراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. MPH

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (251 ديدگاه)

    همشون عالین مخصوصا مکلارن با موتور ساختM POWER

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Enzo

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فراری مفهوم کامل عشقه……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سامان از تبریز

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    پس میباخ 8 میلیون دلاری کو ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. وینسنت پرایس

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (578 ديدگاه)

    p400 sv خیلی خوشگله واقعا عاشقشم . همی کودا هم رکورد جدیدی در حراجیها زده . ماهی باراکودا نام بسیار بامسمایی برای این خودرو هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mclaren

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    فقط اسطوره تمام نشدنی مکلارن اف 1

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سیاوش

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    پورشه 956 بهترین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. lmbx

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (287 ديدگاه)

    درود
    حقیقتا فراری ماشین خاصی هست
    اما میخوام یه چیزی بگم شاید بعضی ها خوششون نیادمن خودم عاشق ماشین هستم کسایی که منو میشناسن میگن تو دیوانه ماشین هستی این ماشین ها هم همشون اثر هنری هستند
    ولی به نظرم خرید ماشین چند میلیون دلاری فقط میتونه اسراف باشه و وای به حال اسراف کاران!این پول ها میتونه صرف خیلی کارهای بهتری بشه که مثالش هم زیاده
    بنده اعتقاد دارم ماشین روح داره ولی روح هیچ ماشینی و کلا هیچ چیزی مثل روح انسان ارزش نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. AHMADREZA

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    خیلی باحالن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. بابک

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    کجاند اون عزیزای دل که ذوق اگزوز لامبورگینی رو میکنن.اصالت زیبایی واقعی,چیزیه که بعد از ۴۰_۵۰ سال,فقط داره گرون تر میشه نه ارزونتر.
    زنده باد فراری و البته در اصل زنده باد پنین فارینا که دیدن ماشینهاش میتونه کلاس طراحی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. رضا

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    وای خدا دارم دیوونه میشم…
    عاشق همشونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. شنتیا فراریه

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    من این ماشین اولیه رو قبلا توی tuning 3d اسپرت کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Archi KHAN

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    هر جا سخن از کلکسیون است ، نام فِراری می درخشد …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ارمان

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    خیلی ممنون از پدال
    همین یکی دو روز پیش بود که یه یکی ار دوست داران هیوندای گقیتم واقعا فکر میکنی 50 سال دیگه جنسیس کوپه رو تو کانسپت کلاسیک میبینی؟
    جوابمو نداد اما فکر کنم جوابشو گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا