چشم اندازهفته نامه

نگاهی به گران‌ترین شاسی‌بلندهای دنیا در سال 2021

این روزها که شاسی‌بلندها در سراسر دنیا محبوبیتی بی‌سابقه پیدا کرده‌اند، خودروسازان جهان هم به تعداد این خودروهای بلندقامت در سبد محصولات خود افزوده و به همین دلیل تنوع بسیار زیادی در بازار شاسی‌بلندهای کل دنیا شکل گرفته است. در این بازار، از کراس‌اوورهای محرک جلوی کوچک گرفته تا اس‌یووی‌های قدرتمند چند صد هزار دلاری حضور دارند و برای هر سلیقه، نیاز و بودجه‌ای، گزینهٔ مناسب پیدا می‌شود؛ اما گران‌ترین شاسی‌بلندهای حال حاضر دنیا کدم‌اند؟ در این مطلب قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم اما پیش از آن لازم به ذکر است که در لیست زیر فقط به شاسی‌بلندهای استاندارد و کارخانه‌ای پرداخته‌ایم و مدل‌های تیونینگ شده در نظر گرفته نشده‌اند.

۱۱-آلپینا XB7

قیمت ۱۴۲,۲۹۶ دلار

۱۴۲ هزار دلار هرگز رقم کمی نیست اما ارزان‌ترین خودروی این لیست چنین قیمتی دارد! با پرداخت این مبلغ می‌توان صاحب یک آلپینا XB7 شد که جایگزینی برای ب‌ام‌و X7 M محسوب می‌شود یعنی خودرویی که ب‌ام‌و برنامه‌ای برای ساخت آن ندارد. XB7 از پیشرانهٔ آشنای ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و استفاده می‌کند که آلپینا خروجی آن‌را به ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. به لطف این نیروی عظیم، این غول هفت‌نفرهٔ ۲.۶ تنی ظرف تنها ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۱۰-بایک BJ90

قیمت: ۱۴۶,۶۵۰ دلار

شاید از دیدن یک شاسی‌بلند چینی در این لیست تعجب کنید اما این خودرو در اصل نسل قبلی مرسدس بنز GLS است که لباس چینی بر تن کرده است! شرکت بایک که سرمایه‌گذاری مشترک با دایملر دارد، معماری و پلت‌فرم نسل دوم GLS را از این شرکت گرفته و BJ90 را بر اساس آن ساخته است. این خودرو با دو پیشرانهٔ V6 و V8 در چین عرضه می‌شود که دومی از نوع ۴ لیتری توئین توربو با ۴۲۲ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور است. قیمت نسخهٔ هشت سیلندر BJ90 در چین از ۱۴۶ هزار دلار آغاز می‌شود که رقم بسیار زیادی است اما باید توجه داشت که قیمت نسخهٔ پایهٔ مرسدس بنز GLS با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ۳۱۰ اسبی در چین از ۱۵۹ هزار دلار شروع می‌شود.

۹-مازراتی لوانته تروفئو

قیمت ۱۵۱,۴۸۵ دلار

اولین و تنها کراس‌اوور حال حاضر مازراتی یعنی لوانته در مدل‌های مختلف با پیشرانه‌های متنوعی عرضه می‌شود که پرچم‌دار یا قوی‌ترین آن‌ها مدل تروفئو است. این مدل به نیروگاه ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی ساخت فراری مجهز است که در اینجا ۵۹۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. لوانته تروفئو می‌تواند به حداکثر سرعت چشمگیر ۳۰۴ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و یکی از سریع‌ترین کراس‌اوورهای دنیا محسوب می‌شود. قیمت پایهٔ لوانته از ۷۶ هزار دلار آغاز می‌شود اما در نسخهٔ تروفئو به ۱۵۱ هزار دلار می‌رسد.

۸-پورشه کاین کوپه توربو S هیبریدی

قیمت ۱۶۷,۵۵۰ دلار

کاین به‌عنوان اولین کراس‌اوور پورشه، موفقیت چشمگیری برای این برند به همراه داشت. این خودرو هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد و به‌تازگی نسخهٔ کوپه هم به خانوادهٔ آن افزوده شده است. کاین خانوادهٔ بسیار متنوعی دارد و با پیشرانه‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌شود اما گران‌ترین عضو این خانواده مدل توربو S هیبریدی کوپه با قیمت ۱۶۷ هزار دلار است. قوای محرکهٔ این نسخه از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموعاً ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند تا کاین توربو S هیبریدی را به قوی‌ترین خودروی این لیست تبدیل کند.

۷-مرسدس G63 AMG

قیمت ۱۵۷,۵۰۰ دلار

G کلاس قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین شاسی‌بلند مرسدس بنز محسوب می‌شود و در طول این سال‌ها به نماد ثروت و تجمل تبدیل شده است. قوی‌ترین و گران‌ترین نسخهٔ حال حاضر این خودرو مدل G63 AMG است که از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای مرسدس استفاده می‌کند. این موتور در اینجا ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل چرخ‌ها می‌دهد. G63 درعین‌حالی که شاسی‌بلند بسیار لوکس و راحتی است، از توانایی‌های آفرود فوق‌العاده‌ای هم برخوردار است.

۶- مرسدس-مایباخ GLS600

قیمت ۱۶۱,۵۵۰ دلار

خودروی بعدی این لیست هم یک مرسدس اما از نوع مایباخ است. این خودرو در اصل نسخه‌ای لوکس‌تر و اشرافی از مرسدس بنز GLS محسوب می‌شود که قصد دارد با رولزرویس و بنتلی رقابت کند. مایباخ GLS فعلاً فقط در یک مدل و با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به بازار عرضه می‌شود که ۵۵۸ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده می‌گذارد. قیمت مایباخ GLS600 از ۱۶۱ هزار دلار آغاز می‌شود که بیش از دو برابر از GLS پایه گران‌تر است.

۵-آستون‌مارتین DBX

قیمت ۱۷۹,۹۸۶ دلار

پس‌ازاینکه شرکت‌هایی مثل بنتلی، لامبورگینی و مازراتی وارد دنیای شاسی‌بلندها شدند، آستون‌مارتین هم با عرضهٔ DBX به این بخش محبوب و پرسود وارد شد. این خودرو به‌عنوان اولین شاسی‌بلند آستون‌مارتین، موردتوجه خریداران قرار گرفته و با استقبال مناسبی مواجه شده است. DBX فعلاً فقط در یک نسخه با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی ساخت مرسدس عرضه می‌شود که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در آینده اما نسخه‌های دیگری از این خودرو تولید خواهد شد که شاید هیبریدی یا کوپه باشند.

۴-رنجروور اس‌وی‌اتوبیوگرافی LWB

قیمت ۲۱۲,۳۵۰ دلار

اولین شاسی‌بلند این لیست که وارد قلمروی ۲۰۰ هزار دلار می‌شود، رنجروور اس‌وی‌اتوبیوگرافی LWB است. البته قیمت رنجروور در نسخهٔ پایه از ۹۳ هزار دلار آغاز می‌شود اما در نسخهٔ پرچم‌دار اس‌وی‌اتوبیوگرافی این رقم به بیش از دو برابر افزایش پیدا می‌کند. گران‌ترین عضو این خانواده هم نسخهٔ کشیده یا LWB اس‌وی‌اتوبیوگرافی با قیمت ۲۱۲ هزار دلار و نهایتاً راحتی و تجمل است. این نسخه به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ با ۵۶۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است.

۳-لامبورگینی اوروس

قیمت ۲۲۲,۰۰۴ دلار

برخلاف بسیاری از خودروسازانی که برای اولین بار به سراغ ساخت شاسی‌بلند می‌روند، لامبورگینی چندان با دنیای شاسی‌بلندها بیگانه نیست چراکه این شرکت در دههٔ ۸۰ میلادی هم اقدام به تولید شاسی‌بلندی بنام LM002 کرده بود. اوروس اما نقطهٔ عطفی در تاریخ این شرکت محسوب می‌شود زیرا از زمان معرفی، فروش این شرکت را بشدت افزایش داده است. این ماشین که روی پلت‌فرم مشترکی با پورشه کاین و بنتلی بنتایگا ساخته شده، درواقع یک سوپراسپرت بلندقامت محسوب می‌شود. اوروس به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و خودرو را ظرف تنها ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند.

۲-بنتلی بنتایگا اسپید

قیمت ۲۵۱,۴۲۵ دلار

بنتلی بنتایگا را می‌توان پسرعموی مجلل و اشرافی اوروس دانست. این خودرو با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌شود اما قوی‌ترین و گران‌ترین عضو خانوادهٔ آن نسخهٔ اسپید با نیروگاه ۶ لیتری W12 توئین توربو است که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند بنتایگا اسپید با شتاب صفرتاصد ۳.۹ ثانیه حریف اوروس نمی‌شود اما با توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت، با اختلاف یک کیلومتر بر ساعت اوروس را مغلوب کرده و سریع‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر دنیا محسوب می‌شود.

۱-رولزرویس کولینان

قیمت: ۳۳۵,۳۵۰ دلار

و نهایتاً به گران‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر دنیا یعنی رولزرویس کولینان می‌رسیم. در این خودرو همه‌چیز بسیار لوکس و مجلل است تا جایی که می‌توان آن‌را یک فانتوم قدبلند دانست. صندلی‌های عقب کولینان در دو ترکیب مختلف قابل سفارش هستند که شامل نمونهٔ نیمکت مانند با ظرفیت حمل سه سرنشین و یا دو صندلی شخصی مجزا می‌شود. نیروی موردنیاز این شاسی‌بلند بریتانیایی از پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربوی رولزرویس تأمین می‌گردد که ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. کولینان به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است و حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. Moein

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (893 ديدگاه)

    مازراتی عجب رخی داره 😍😍
    انتخاب بین اینا واقعا سخته
    همشون عالی هستن
    البته به جز اون ماشین چینیه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      فکر میکنم بنز G ، یک تمام عیار ارزشمنده .
      که تمام پتانسیل‌های یک شاسی‌بلند را در خود دارد !

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. Reza

      ۱۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      فقط با کولیان حال نمی‌کنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهردادکمال

        ۱۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1817 ديدگاه)

        کاملا موافقم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. آریا ماشین

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    الان یکی میاد میگه اینا خیلی گرون هستن به درد نمیخورن فقط چانگان cs95🥴

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. new RAMIN

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      (الان یکی میاد میگه اینا خیلی گرون هستن به درد نمیخورن فقط چانگان cs95)

      شما ابتدا برو کلاس بندی صنعت خودرو را یاد بگیر بعدا به اون موضوع که کی چی میگه میرسیم.

      گفتی cs95
      https://www.instagram.com/p/CGdr40ujE0Q/
      اینم cs95 مدل پلاتینیوم سفارش دوبی که لعنتی تو گمرک ایران داره خاک میخوره
      😭😭😭😭😭😭😭😭😭
      لعنتی ماشین پوسیدش.

      حالا نه فقط این. به اون لندکروز های 2016 پس زمینه نگاه کنید
      بیچاره ها دیگه زنگ زدن!!

      پدال لینک را منتشر کن با سپاس.

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        چقدر خوبه که یه زباله چینی اینجوری پودر بشه تو گمرگ!😂🙂
        من که خوشحال شدم…

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. new RAMIN

          ۱۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          ((چقدر خوبه که یه زباله چینی اینجوری پودر بشه تو گمرگ!😂🙂
          من که خوشحال شدم…))

          کسی که از آسیب دیدن یه خودرو خوشحال میشه،اصلا ماشین باز نیست.

          درضمن جناب مثلا باسواد ،این ماشین پودر نشده. آفتاب باد بارون اومده
          یه کم رنگ رفته و خاکی شده.

          در آشغال بودن هم اون خودرو که خودت سوار میشی خودش ته آشغال هست.
          البته شما هنوز خودت گواهینامه نداری بعد میگی من ماشین دارم😂🤦

          امان از دست نوجونان که فکر دیده شدن هستن.

          موافقم 1
          مخالفم 4
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          ″کسی که از آسیب دیدن یه خودرو خوشحال میشه،اصلا ماشین باز نیست″
          از کی تا حالا آسیب دیدن یه زباله چینی هم شد اصلی برای ماشین بازی؟!😂😂😂😂
          ایکاش فقط یه بار کسی باهات موافق بود! اونوقت حرفت برام اهمیت داشت! متاسفانه اینقدر حرف بیهوده میزنی آدم حوصله ریپلای کردنتو هم نداره!😂😂
          بگذریم تو فعلا با اون چانگانه خودتو خالی کن😂😂😂

          موافقم 2
          مخالفم 1
      2. پویان

        ۱۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (19 ديدگاه)

        سلام اقا رامین خوبی
        یه سوال در حال حاضر چانگان ماشین تمام برقی داره ؟
        درباره شرکت های نوظهور چینی ماشین برقی جدیدی ساختن ؟به جز NIO XPENG LI

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ممد ژانگولر

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    ۶ تای اول مال من بقیه اش مال شما خوبه؟
    😂
    ولی خداییش وقتی میبینم هامر الکتریکی ماشینی ساخته که همه اینارو قورت میده اونم با قیمت کمتر از ۱۰۰هزار $ تازه میفهمم دنیای لاکچری بازی به پایان خودش داره نزدیک میشه و مدیر عامل فولکس این روزهارو پیشبینی کرده بود 👏

    موافقم 0
    مخالفم 4
    1. Audi e_tron gt

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      من همشان را خیییلیییی دوست دارم
      اما فقط بایک به دلم نشست

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Roham

        ۱۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (727 ديدگاه)

        نشست یا نشست؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. RezaRs

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    چه لیست زیبایی که میون اینهمه خوشکل کیو انتخاب کنم بود🤔 اون چینی رو وللش البته

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. یانکی

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    عظمت آمریکایی اینجا دیده میشه.مثال جیپ ترک هاوک از همه اینا قویتر و سریعتر و با عظمت تره و نصف ا زانترین اینا هم قیمت نداره.سه گانه suv فوق لوکس آمریکایی هم که دیگه نگم براتون.خدا وکیلی کدوم یکی از اینا از جیپ گرند واگونیر برتره.خدا وکیلی اون لوانته بدون مشتری چرا انقدر گرونه آخه

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. امین

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (495 ديدگاه)

      از عمر انجینی که انداختن رو گرند چروکی یا ترک هاوک خبر داری؟ چیزی مثل تیون از توانایی آفرودشون خبر داری؟ که چقدر فلج سنگین و پرخرجن؟ یا لوکس بودنشونو با رنج روور و بنتایگا و کولینان مقایسه میکنی؟

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. شاهین

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1166 ديدگاه)

        چیزی که مشخصه توی امارها اینه که اکثر این گرون قیمت ها بعد از اتمام گارانتی به شدت افت قیمت میخورن، حالا هی بیان بگن ما لوکس هستیم و اتفاقا بخاطر لوکس بودن و مخارجشون افت قیمت میخورن
        هر چیزی به اندازش خوبه

        موافقم 0
        مخالفم 2
  6. new RAMIN

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    بایک bj90 !! اوه مای برگ! توقع نداشتم تو این لیست باشه.

    اما انتخاب من قطعا بنتیاگا هست.
    خیلی خیلی ماشین ارزشمندی هست

    بقیه هم خوب هستن ولی من بنتیاگا رو بیشتر میپسندم

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. zeg

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (158 ديدگاه)

      بنتایگا و کولینان اصلا خوب از آب در نیومدند خصوصا کولینان
      به نظرم اصلا رولزرویس و بنتلی نباید شاسی بلند تولید کنند.

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      اونوقت حضرت رامین میگفت چینیا اصلا پول برند نمیگیرن!!!😂😂😂

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. RezaRs

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1613 ديدگاه)

        نمی گیگیرند

        موافقم 1
        مخالفم 0
  7. محمد امین

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    تقریبا همه ی ماشین های در این لیست عالی بودن ، ولی من مازراتی تروفئو رو بیشتر از همه دوست دارم ، و بعد زا اون هم پورشه کاین توربو هایبرید و اوراس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. Shirko

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (249 ديدگاه)

    اون بایک چینی در حد ماشین های معمولی هم نیست چه برسه با شاسی بلندای فوق لوکس !!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. Kf

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (506 ديدگاه)

    راااامین ماشین چینیه چی میگه با اون قیمتش
    به نظرتون ارزش داره چنین قیمتی البته داخل چین قیمتااا بالاس

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. new RAMIN

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      (راااامین ماشین چینیه چی میگه با اون قیمتش)

      متن رو خوندی جناب اقای kf ؟؟؟

      ((این خودرو در اصل نسل قبلی مرسدس بنز GLS است که لباس چینی بر تن کرده است! شرکت بایک که سرمایه‌گذاری مشترک با دایملر دارد، معماری و پلت‌فرم نسل دوم GLS را از این شرکت گرفته و BJ90 را بر اساس آن ساخته است. این خودرو با دو پیشرانهٔ V6 و V8 در چین عرضه می‌شود که دومی از نوع ۴ لیتری توئین توربو با ۴۲۲ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور است. قیمت نسخهٔ هشت سیلندر BJ90 در چین از ۱۴۶ هزار دلار آغاز می‌شود که رقم بسیار زیادی است اما باید توجه داشت که قیمت نسخهٔ پایهٔ مرسدس بنز GLS با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ۳۱۰ اسبی در چین از ۱۵۹ هزار دلار شروع می‌شود.))

      این خودرو برای کسایی ساخته شده که در چین توانایی خرید بنز GLS ندارن.
      میرن اینو میخرن.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Kf

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (506 ديدگاه)

        من ک یاد موسو افتادم شمارو نمیدونم

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. Roham

        ۱۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (727 ديدگاه)

        یعنی مرسدسی میرسه دست مشتری که مرسدس هست ولی مرسدس نیست!
        توان طراحی و تکنولوژی برتر چین کجا میره
        درضمن گند زدن به بنز و کیفیتش واسه سیزده هزار دلار؟!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
  10. یوسف

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (937 ديدگاه)

    جالب اینه که یدونه ژاپنی و آمریکایی هم نبود…. و انگلیس و آلمان و ایتالیا رقیب نداشتن
    انتخاب من برای همیشه رنجروره هرچند که بقیه هم خوبن
    تنها ماشینی هست که هیچ چیز اضافه و باد کرده ای نداره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. Sina10

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    بین اینا G63 رو دوست دارم و البته رنجروور و آلیپنا ، پورشه هم خوبه
    ولی چجور ممکنه جای G63 و پورشه و لوانته بری بایک BJ90 بخری؟؟؟؟؟؟
    ماشینی که خودش طراحیش کپی شده ی جیپ های قبلی هست😂

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      و البته پلتفرم و تمام اجزا هم مال بنزه!😂😂

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. GT

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    اول جی کلاس، دوم بنتایگا سوم رنجروور، بهترین شاسی بلند های لیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. R@m!n

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    تو این لیست رنجرور تمام فاکتورهای یه SUV سوپر لوکس رو داره و بنظرم بهترین انتخابه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. mahan

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      دقیقاً.بزن قدش!✋✋

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. R@m!n

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        👏

        ایشالا با همین رنجرور چالوس 😜

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. mahan

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          ایشالله واردات باز بشه یا فوقش نهایتا گذر میارم این دفعه

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آقا ماهان میشه یکم درمورد ماشین های گذر موقت و اینکه چه مدت میتونیم واردش کنیم توضیح بدین،یا اصلا شرایطی هست که بشه ماشین های بالای ۲۵۰۰سی سی رو با وجود بسته بودن واردات و قوانین مسخره پلاک کرد؟ اگه زحمتی نمیشه توضیح بدید ممنون…

          موافقم 2
          مخالفم 0
  14. HamiD

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2443 ديدگاه)

    رنجروور چه زیبا مینوازد!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  15. ماکان

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (769 ديدگاه)

    سلام . انتخاب من از بین تمام گزینه هایی که در این لیست هستند ، بی ام و آلپینا XB7 و بعد هم مرسدس بنز مایباخ GLS600 و رولز رویس کولینان هستش ، اگر که انشاالله شرایط خوب پیش رفت ، من انشاالله اول از همه همین بی ام و آلپینا XB7 را می خرم البته به اضافه بی ام و آلپینا B7 . دیگران هم انشاالله که همه آنها به آرزوهای شان برسند .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. mahan

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      انشالله برای همه اوضاع خوب بشه و همه هر چی می خوان سوار بشن،👏👏

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ماکان

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (769 ديدگاه)

        ممنون .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. آریا+منش

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (227 ديدگاه)

      کلمه انشالله مترادف است با هیچ وقت مگه ندیدی حسن کلید مدام پشت هر وعده ای کلمه انشالله رو سوار می کرد .

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ماکان

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (769 ديدگاه)

        برای هرکسی در طول زندگی وقتی که کلمه انشاالله را می گوید ، اتفاقات مختلف می افتد . برخی ها گفتن این کلمه برای شان معمولاً خوب است و برخی ها خوب نیست و هیچ فایده ای برای شان ندارد . وگرنه کلمه انشاالله برای همه افراد دنیا ، معنی هرگز را ندارد ، و برای برخی افراد معنی این را دارد که اگر باور داشته باشیم و بعد هم خدا بخواهد ، عملی می شود و انجام خواهد شد .

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. mahan

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        نه جناب اریامنش انشالله یعنی اگر خدا بخواد.اگر به صلاح و مصلحت باشه خدا می خواد و بعد خواست خدا تلاش خود انسان و جدی بودن و هدفمند بودنش هم هست.اول حرکت بعدا برکت!شما حرکت خودتو بکن خدا بهت برکت میده.من بارها ریسک بالا کردم ولی برکتش هم دیدم

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Ahmad

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1170 ديدگاه)

          مسلمانان انسان های جالبی هستن، از یک طرف میگن خدا عالم مطلق هستش و از هر آنچه در آینده اتفاق میفته با خبره و حتی خودش سرنوشت ما رو رقم میزنه از طرفی اختیار گرا هستن و میگن ما خودمون سرنوشتمون رو رقم میزنیم، و در کنارش دعا میکنن که نظر خدا رو هم تغییر بدن

          موافقم 3
          مخالفم 1
  16. MAHDI

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    آلپینا XB7 خیلی جذابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سهند

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (662 ديدگاه)

    این شاسی بلند ها دو گروه هستند: شاسی بلند های فوق لوکس و شاسی بلند های پرفورمنس.
    در شاسی بلند های فوق لوکس انتخاب من رنجرور است
    در شاسی بلند های پرفورمنس هم انتخابم پورشه است
    البته به جز ماشین چینی همه‌ی این ها بسیار خوب هستند و هیچکس از خرید آن ها پشیمان نمی شود.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  18. Hooman

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درسته که گرونترین ها معرفی شدن، ولی کاش حداقل یه عکس از SRT هلکت میذاشتید.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  19. فقط انگلستان

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    انگلیس اینجوری توی بهترین ها یکه تازی میکنه
    هر وقت حرف از بهترین خودروها میشه ماشین های انگلیسی مثل الماس می درخشن.

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. آریا+منش

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (227 ديدگاه)

      هه لندرور و جگوار درسته انگلیسی هستند اما برندش و کارخانجات آن کاملا دست زرتشتیان هند است

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. فقط انگلستان

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        اگه شما فکر میکنی هندیا توانایی ساخت رنجروور یا جگوار رو دارن فقط سکوت میکنم.

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. RezaRs

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1613 ديدگاه)

        الان لامبو آلمانیه ؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. مازیار

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2467 ديدگاه)

          درسته که شنیدن اسم تاتا و هندوستان در بخش مدیریت جگوار لندروور کمی نامطبوع بنظر میرسه – که البته اونهم چیزی بجز بهونه برای کل کل های بی محتوا نیست – اما واقعیت چیز دیگریست
          من به بخشی از متن تاریخچه لندروور اشاره میکنم:

          شاید مهم‌ترین خدمتی که مدیران گروه تاتاموتورز در قبال لندرور انجام دادند واگذاری طراحی و مهندسی این شرکت انگلیسی به نیروهای بومی کشور سازنده بود.
          هرچند که ترکیب پرسنل لندرور از کارگران تا مدیران، چند ملیتی بوده و هست.
          اما نمی‌توان نقش طراحان و مهندسان بریتانیایی در موفقیت سال‌های اخیر لندرور را نادیده گرفت.
          این شرایط، البته همراه‌ با سرمایه‌گذاری سنگین تاتاموتورز هندوستان، منجر به رشد بسیار خوب لندرور و تولید محصولات جدید شد.

          موافقم 2
          مخالفم 0
      3. Amin

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2168 ديدگاه)

        تحت مهندسی انگلیس هست ، مکان ساخت مهم نیست

        موافقم 1
        مخالفم 1
  20. mahan

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    بی شک همونو برمی‌داریم! خودش می‌دونه با کیم

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. سهند

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (662 ديدگاه)

      آقای ماهان شما تجربه رانندگی با مرسدس s کلاس را دارید؟ اگر دارید از بین آن و رنجرور کدام بهتر بود؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. mahan

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        بله سهند جان من تجربه سواری با s350.s500.s550.s63.s65 در 3 نسل w220.w221.w222 رو داشتم همین طور مالکیت s500 از 2013 تا به حال.اصلا قابل قیاس با هم نیستند.رنجروور چند پله و سروگردن بالاتر و با تخفیف با میباخ مقایسه کنیم و از لحاظ قیمت و امکانات هم خیلی سرتره و سیستم هوشمند رانندگیش مدرنتر هست.مود های رانندگی s کلاس اگه اسپرت و اسپرت پلاس و کامفورت داشته باشه رنجروور به طور هوشمند تشخیص میده چه مدی باشه این فقط یک چشمشه

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. سهند

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (662 ديدگاه)

          به خاطر پاسخ بسیار ممنون

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahan

          ۱۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          خواهش میکنم دوست عزیز.کار نکردم،🌹🌹

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. RezaRs

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      بی شک منم اگه همونو وردارم طرف خاکی نمیرم پس بنتایگا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahan

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        ولی من با اون افرود سبک و تو طبیعت چرخ زدم پس دوباره همونو میگیرم!

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. RezaRs

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          من دلم نمیاد رانگلرم ببرم افرود که دو نکته داره ۱ بلد نیستم
          ۲ بازم بلد نیستم
          ۳ نمی خوام از بلد نبودن اتفاقی رخ بده پس همون بنتایگای مولاییی بهتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahan

          ۱۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          رضا جان دنیا دو روزه منم یکبار اتوبیوگرافی نه اسپرت رو مالیدم ولی درست کردم.در ضمن شاسی گارانتی مادام العمر داره بقیه اگه مثلاً سپرت خراب شده و این چیزا دیگه مهم نیست میتونی بخری.ولی تو آفرود اینو موافقم هرچی ماشین ارزانتر باشه بیشتر خوش میگذره و آدم کارهای جسورانه آری انجام می‌تونه بده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  21. آریا+منش

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (227 ديدگاه)

    به امید یزدان پاک من فقط یه تویوتا لندکروز بخرم تا پایان عمرم کافی هست . ایران با توجه به کوهستانی و ناهموار بودن جاده هاش خودرو های افرود بشدت لازم است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. SF90 STRADALE

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    عجب لیست رنگارنگی _ لذت بردیم
    لوکس ، نیمه لوکس ، اسپرت ، آفرودر و از همه مهم تر حضور یک چینی 🤔🤔
    سال آینده جای اوروس و شاسی بلند جدید فراری عوض میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ 👑🇩🇪

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    من باشم G کلاس رو بر میدارم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    فقط چینیه!😂😂 فکر کنم برای خنده گذاشتن….
    انتخاب من اینجا بنتایگا و جی کلاسه،این دوتا یکی از بهترین ها هستن البته درکنار شاسی بلند های آمریکایی….

    موافقم 2
    مخالفم 0
  25. England

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    انتخابای من پورشه کاین – بنتلی – رولزرویس – رنجروور
    به ترتیب علاقم😍😍

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محسن

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (136 ديدگاه)

    اون چینی که از خود جی ال اس گرونتره که

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. عشق+فقط+ماشین+آمریکایی

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    این لامبورگینی اوروس دویست و بیست هزار دلاری همون ماشینی نبود که توسط دوج دورانگو هلکت هشتاد هزار دلاری با کلی وزن بیشتر تیکه پاره شد???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      حاجی اگه دورانگو رو ایتالیا میساخت الان قیمتش 300 هزار دلار بود
      شما هم که از اسم کاربریتون معلومه که عاشق ماشین امریکایی هستین و طبیعیه همچین حرفی هم بزنید
      خب دورانگو هلکت هم قدرتش از اوروس بیشتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. ADAK

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1844 ديدگاه)

    گران‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر دنیا مگه اون ساشی بلند چینیه که شبیه رضوانی هست ، نیست ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      منظورت کارلمن کینگه ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. مهدی

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    الپینا خیلی پر ابهته
    بایک خیلی زشته
    تروفئو خیلی خشنه
    توربو اس خیلی جذابه
    جی کلاس غول افرود هست در کنار لوکس بودن
    جی ال اس کاخ متحرکه
    دی بی ایکس یه شاسی بلند خانوادگیه
    اتوبیوگرافی هم کاخ متحرکه
    اوروس خیلی سریع و جذابه
    اسپید سریع در کنار لوکس بودنه
    کولینان هم خیلی لوکس و با کیفیته ولی یه زره زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا