چشم اندازسایر خودروهای آمریکاییسایر خودروهای اروپایی

گردهمایی ویلا دسته 2013

گردهمایی سالانه کلاسیک ها و خودروهای خاص «الگانس» امسال نیز در تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۳ مطابق چهارم خردادماه ۹۲ در شهر Cernobbio ایتالیا برگزار شد؛ آنچه در گردهمایی امسال نسبت به سال گذشته بیش از هرچیز دیگری خودنمایی می کرد حضور کمرنگ مدل های مفهومی بود . . .

2013 Concorso d'Eleganza Villa d'Este
۲۰۱۳ Concorso d’Eleganza Villa d’Este

اما قبل از معرفی خودروهای امسال، اجازه دهید مختصری در مورد تاریخچه این گردهمایی توضیح دهیم. اول از همه باید گفت که نام کامل این گردهمایی Concorso d’Eleganza Villa d’Este است اما معمولا از آن به نام های مختصر دیگری مثل «گردهمایی الگانس» یا «گردهمایی ویلادسته» نیز یاد می شود.

2013 Concorso d'Eleganza Villa d'Este
۲۰۱۳ Concorso d’Eleganza Villa d’Este

سابقه گردهمایی الگانس به سال ۱۹۲۹ میلادی بازمی گردد که تقریبا همه ساله و در هفته آخر ماه آوریل در گرند هتل Villa d’Este در ایتالیا برگزار می شد اما از سال ۲۰۱۱ به بعد زمان برگزاری آن به نیمه دوم ماه می تغییر کرد.

Villa d'Este Luxury Hotel
Villa d’Este Luxury Hotel

اگر از اسپانسر این گردهمایی نیز ازما بپرسید باید بگوییم که بی ام و در ده سال اخیر و با همکاری گرند هتل Villa d’Este که به خاطر ساختمان تاریخی اش و طبیعت زیبایی که در آن قرار گرفته به یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا مبدل شده؛ مسئول تامین هزینه های آن است.

**** برترین مدل های گردهمایی الگانس ۲۰۱۳ ****

2013 Rolls-Royce Ghost Alpine Trial Edition
**  ۲۰۱۳ Rolls-Royce Ghost Alpine Trial Edition  **
سمت راست تصویر سیلور گوست مدل ۱۹۱۳ قرار گرفته و سمت چپ نیز مدل ۲۰۱۳ آن که ۱۰۰ سال با یکدیگر اختلاف سن دارند! این پکیج تولید محدود که در آن بار برای نخستین :.۷.ار رینگ ها و جلوپنجره گوست به رنگ مشکی درآمده، به یاد حضور چهار دستگاه سیلور گوستی که سال ۱۹۱۳ در رالی ۱۸۲۰ مایلی Alpine Trial استرالیا شرکت کرده بودند، ساخته شده
Ruf CTR³ Clubsport
**  Ruf CTR³ Clubsport  **
کیت بدنه پکیج CTR3 با الهام از مدل های مسابقه ای موتور- وسط دهه ۵۰ میلادی ساخته شده البته با انضمام انبوهی از قطعات کربنی! این ۹۱۱ که حدود ۴۲۰ هزار دلار قیمت خورده، مجهز به پیشرانه ۳.۸ لیتری توربوی ۷۴۰ اسبی است
1951 Ferrari 212 Export
**  ۱۹۵۱ Ferrari 212 Export  **
۲۱۲ اکسپرت یک مدل مسابقه ای بود که فراری از آن تنها ۲۸ دستگاه در سال ۱۹۵۱ ساخت. پیشرانه ۲۱۲ یک موتور ۲.۶ لیتری دوازده سیلندر ۱۷۵ اسبی بود که قدرتش به گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ های عقبی منتقل می شد.
1949 Jaguar XK120
**  ۱۹۴۹ Jaguar XK120  **
مدل های XK120 را باید بعد از SS100، دومین اسپرت جگوار دانست که تولید آن از ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۴ میلادی به حدود ۱۲۰۰۰ دستگاه رسید. عمده شهرت XK120 بخاطر پیروزی آن درسال ۱۹۴۹ و در پیست سیلورستون بود که اولین پیروزی جگوار در مسابقات لقب گرفت
1961Aston Martin DB4 GT Zagato
**  ۱۹۶۱ Aston Martin DB4 GT Zagato  **
وقتی زاگاتو در فاصله سالهای ۱۹۶۰ تا ۶۳ میلادی تصمیم به عرضه مدل های DB4 آستون مارتین با نام جی تی کرد، انتظارش این بود که تمامی ۲۵ دستگاهی که از آن می سازد براحتی بفروش میرود ولی بعد از گذشت ۳ سال تنها ۲۰ دستگاه تحویل مشتریان شد.
1961 Aston Martin DB4 GT Zagato DB4GT
**  ۱۹۶۱ Aston Martin DB4 GT Zagato DB4GT  **
جالب است بدانید که برتونه بیستمین و آخرین دستگاه جی تی را از زاگوتو خریداری کرد که به لطف دستان هنرمند جیو جیوارو، مدل معروف Bertone Jet را با آن ساخت؛ مدلی که همین امسال با قیمت ۴.۹ میلیون دلار در حراجی بانهاماس فروخته شد
Subaru Viviz
**  Subaru Viviz  **
تقریبا هیچ امیدی به تولید شدن این کراس اور هیبریدی/دیزلی که برای نخستین بار در ژنو ۲۰۱۳ رونمایی شد، نیست اما به احتمال فراوان فرم ذوزنقه ای شکل جلوپنجره و چراغ های باریک و کشیده اش به محصولات آتی سوبارو نیز سرایت می کند
1956 Jaguar XKSS
**  ۱۹۵۶ Jaguar XKSS  **
XKSS را باید در یک جمله معرفی کرد: نسخه خیابانی جگوار D-type که سال ۱۹۵۷ بصورت محدود تولید شد؛ گفته می شود که از این خودرو حدود ۱۶ دستگاه ساخته شده که اکثر خریداران آن هم آمریکایی ها بوده اند
1937 Mercedes-Benz 540K Cabriolet A
**  ۱۹۳۷ Mercedes-Benz 540K Cabriolet A  **
تولید مرسدس ۵۴۰K از سال ۱۹۳۶ شروع شد که در طول ۴ سال ۴۱۹ دستگاه آن تحویل مشتریان شد. از آنجایی که ۵۴۰K جانشین ۵۰۰K شده بود، همان پیشرانه هشت سیلندر تخت آن را زیر کاپوت داشت با این تفاوت که حجم آن به ۵.۴ لیتر افزایش یافت تا ۱۱۵ اسب بخار قدرت داشته باشد
1965 Ferrari Dino
**  ۱۹۶۵ Ferrari Dino  **
اگر به تاریخچه فراری در سالهای ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۶ برگردیم، می بینیم که فراری برای نامگذاری مدل هایی که پیشرانه ای غیر از دوازده سیلندر داشتنه اند از نام دینو استفاده کرده؛ مدل های دینو غالبا ارزان ترین مدل های فراری نیز بوده اند
2013 BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé
**  ۲۰۱۳ BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé  **
اولین همکاری بی ام و با پنین فارینا به سال ۱۹۴۹ میلادی برمی گردد؛ همان زمانیکه بی ام و برای ساخت مدل ۵۰۱ به سراغ پنین فارینا رفت اما طرح آنها آنقدر فضایی بود که بی ام و تصمیم گرفت از طرحان خودش (پیتر شیمونوفسکی) استفاده کند
2013 BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé
**  ۲۰۱۳ BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé  **
حال بعد از شش دهه، این دو دوست قدیمی با ساخت مفهومی گرن لوسو دومین همکاری خود را تجربه کرده اند که البته بهتر از این ها هم می توانست باشد
1928 Mercedes-Benz 680 S Saoutchik Cabriolet
**  ۱۹۲۸ Mercedes-Benz 680 S Saoutchik Cabriolet  **
مرسدس بعد از پشت سر گذاشتن اولین محصولاتش مانند ۴۰۰ و ۶۳۰ به سراغ تولید سری ۶۸۰ تایپ اس رفت که موتورهای حجیم ۶.۸ لیتری شش سیلندر خطی M06 که بدست فردیناند پورشه طراحی شده بود، داشتند. قدرت این موتور با کمک سوپرشارژر به حدود ۱۲۰ تا ۱۸۰ اسب بخار محدود می شد.
1928 Mercedes-Benz 680 S Saoutchik Cabriolet
**  ۱۹۲۸ Mercedes-Benz 680 S Saoutchik Cabriolet  **
اما ۶۸۰ مدلی نبود که مرسدس به این زودی ها با آن خداحافظی کند. یکسال بعد، یعنی در ۱۹۲۸ میلادی، مرسدس نسخه هفت لیتری آنرا با نام ۷۰۰SS روانه بازار کرد؛ بعد از آن موتور ۷.۱ لیتری برای مدل ۷۱۰SS معرفی شد و نهایتا مدل ۷۲۰SSK با فاصله محوری کوتاه تر ساخته شد که هم اکنون مدل های موجود و سالم باقیمانده از آن در جهان به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد.
1949 Alfa Romeo 6C 2500
**  ۱۹۴۹ Alfa Romeo 6C 2500  **
۶C نامی مدلی است که آلفارومئو تولید آنرا از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۴ میلادی ادامه داد اما مدلی که در این تصویر مشاهده می کنید نسخه Villa d’Este آن است که برای گرامیداشت همین گردهمایی در سال ۱۹۴۹ ساخته شد؛ از این مدل تنها ۳۶ دستگاه موجود است.
1933 Rolls-Royce Phantom II Continental Sedanca Gurney Nutting Drophead Coupé
** ۱۹۳۳ Rolls-Royce Phantom II Continental Drophead Coupé **
اگر موتور ارتقا یافته فانتوم نسل اول را درون یک شاسی جدید قرار دهید حاصل کار چیزی نیست جز نسل دوم فانتوم که در فاصله ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۶ میلادی حدود ۱۴۰۰ دستگاه آن روانه بازار شد
1938 Rolls-Royce Wraith Erdmann & Rossi Saloon
**  ۱۹۳۸ Rolls-Royce Wraith  **
اگر تصور می کنید رولزرویس نام ریث را همین امسال برای کوپه جدیدش استفاده کرده، باید بگوییم که اینطور نیست! سال ۱۹۳۸ هم رولزرویس به مدت دوسال خودرویی ۴.۳ لیتری شش سیلندر تولید کرد و کمتر از ۵۰۰ دستگاه تولید کرد که ریث نام داشت.
1937 BMW 328 Wendler Sport Cabriolet
**  ۱۹۳۷ BMW 328 Wendler Sport Cabriolet  **
بی ام و ۳۲۸ رودستری بود که گفته می شود از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۰ تنها به تعداد ۴۶۴ دستگاه از آن ساخته شد؛ این خودرو فقط با موتور ۲.۰ لیتری ۸۰ اسبی تحویل مشتریان شد
1956 Talbot-Lago T14 LS
**  ۱۹۵۶ Talbot-Lago T14 LS  **
سال ۱۹۵۴ وقتی تالبوت از پیشرانه ۲.۵ لیتری استفاده کرد حاصل کار به تولید T14 ختم شد؛ کوپه ای که به تعداد تقریبی ۵۴ دستگاه ساخته شد.
1978 Lancia Sibilo
**  ۱۹۷۸ Lancia Sibilo  **
سی بی لو (!) خودرویی مفهومی بود که برتونه سال ۱۹۷۸ برپایه لانچیا استراتوس آنرا ساخت؛ سی بی لو نسبت به استراتوس حدود ۱۱ سانتیمتر بدنه کشیده تری داشت
1955 Bandini 750 Siluro 358
**  ۱۹۵۵ Bandini 750 Siluro 358  **
این خودرو که سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۶ وارد مسابقات شد، توسط کمپانی ایتالیایی باندینی ساخته شده
1980 BMW M1
**  ۱۹۸۰ BMW M1  **
همیشه دیدن یا شنیدن نام M1 داغ هواداران بی ام و را تازه می کند؛ این خودرو که از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۱ تولید می شد را باید تنها سوپراسپرت واقعی کمپانی دانست
1964 Ferrari 500 Superfast
** ۱۹۶۴ Ferrari 500 Superfast **
سوپر فست نام آخرین سری ۵۰۰ بود که از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۶ به تعداد محدود ۳۷ دستگاه و با پیشرانه ۵.۰ لیتری V12 به تولید رسید؛ سوپر فست فقط بصورت کوپه ساخته شد
1972 Lamborghini Miura SV
** ۱۹۷۲ Lamborghini Miura SV **
SV نام مشهورترین مدل ساخته شده از میوراست که با حدود ۱۵ اسب بخار بیشتر از نسخه های استاندارد، قدرتش به ۳۸۰ اسب می رسید.
1966 Lamborghini Flying Star
** ۱۹۶۶ Lamborghini Flying Star **
فلایینگ استار نام مدلی مفهومی است که کمپانی Carrozzeria سال ۱۹۶۶ میلادی بر پلتفرم موتور جلوی لامبورگینی ساخت.
2013 Aston Martin CC100 Speedster Concept
** ۲۰۱۳ Aston Martin CC100 Speedster Concept **
برای جشن ۱۰۰ سالگی آستون چه هدیه ای بهتر از این؟؟؟ خودرویی میلیون دلاری که برپایه V12 ونتیج ساخته شده اما بدون سقف!
1938 Bugatti Type 57SC Atlantic
** ۱۹۳۸ Bugatti Type 57SC Atlantic **
آتلانتیک کوپه ای آلومینیومی بود که تنها چهار دستگاه از آن ساخته شده اما گفته می شود هم اکنون دو دستگاه آن باقیمانده اند که قیمتشان هرچه باشد کمتر از ۲۰ میلیون دلار نیست! ناگفته نماند که این خودرو متعلق به رالف لائوران آمریکایی (طراح معروف مد) است
1963 Lamborghini 350 GTV
** ۱۹۶۳ Lamborghini 350 GTV **
جی تی وی را باید اولین پرتوتایپ لامبورگینی دانست که سال ۱۹۶۳ معرفی شد و یکسال بعد هم به تولید اولین خودروی تولیدی لامبورگینی که اینبار ۳۵۰GT نام داشت، منجر شد
2013 McLaren P1
** ۲۰۱۳ McLaren P1 **
اولین هیبریدی و گرانترین خودروی تولیدی مک لارن چیزی نیست به جز P1 که به جانشینی F1 آمده
2013 Ferrari Sergio
** ۲۰۱۳ Ferrari Sergio **
این خودروی روباز، به پاس حدود نیم قرن زحمات سرجیو پنین فارینا مدیر فقید استودیوی طراحی پنین فارینا ساخته شده؛ پلتفرم آن همان پلتفرم ۴۵۸ اسپایدر است.
2013 Alfa Romeo Disco Volante
** ۲۰۱۳ Alfa Romeo Disco Volante **
دیسکو خودرویی بود که سال ۱۹۵۲ با همکاری کمپانی تورینگ و در مدل های کوپه و اسپایدر معرفی شد؛ حال بعد از گذشت نیم قرن دو کمپانی بار دیگر یک همکاری جدید برای تولید خودرویی با همان نام سابق داشته اند. این دیسکو برپایه آلفارومئو ۸C ساخته شده و ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد
2012 Infiniti Emerg-E
** ۲۰۱۲ Infiniti Emerg-E **
این خودرو که سال گذشته در ژنو ۲۰۱۲ رونمایی شد، بر پلتفرم لوتوس اوورا ساخته شده اما پیشرانه ای هیبریدی داشته که با دو موتور الکتریکی (یکی برای چرخهای عقب) مجموعا قدرتی معادل ۴۰۰ اسب بخار دارد
1957 Porsche 356 A
** ۱۹۵۷ Porsche 356 A **
اولین خودروی پورشه هم که دیگر نیازی به تعریف ندارد؛ خودرویی که از سال ۱۹۴۸ و در مدل کوپه و کانورتیبل تولید شد و موتورهای چهار سیلندرش قدرتی از ۴۰ تا حداکثر ۱۳۰ اسب بخار داشتند
1970 Aston Martin DBS
** ۱۹۷۰ Aston Martin DBS **
DBS همان خودرویی است که سال ۱۹۶۹ در سینمایی جیمز باند “در خدمت سرویس مخفی” به روی صحنه رفت؛ DBS کوپه ای تولید محدود بود که تولیدش از ۱۹۶۷ و با پیشرانه ۴.۰ لیتری ۲۸۳ اسبی شروع شد
1965 Ferrari 250 LM Stradale
** ۱۹۶۵ Ferrari 250 LM Stradale **
گفته می شود که از ۲۵۰LM که خودرویی مسابقه ای بود، در فاصله سالهای ۶۴-۶۵ میلادی حدود ۳۲ دستگاه آن هم با پیشرانه ۳.۳ لیتری ۳۲۰ اسبی تولید شده

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. HASSANBMW

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (396 ديدگاه)

    P1 بهتر از همه!!!
    کاشکی بودیم سوار میشدیم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. feri 007

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (218 ديدگاه)

      اینجا گفته لامبورگینی میورا سال 1972 یعنی حدود 40سال پیش 380اسب بخار داشته… حاضرم شرط ببندم که هیچ شرکت خودروسازی داخلی نمیتونه یه موتور بالای 200اسب بخار بسازه… جون فری حتی نمیتونه چنین موتوری رو مونتاژ کنه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. گالاردو

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        50 سال پیش!

        واسه اینه که میگم لامبو ینی عشق!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. tomcat

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    انصافا بهترین ندارن!‏
    همشون اسطورن…خدایی ۶۰/۷۰ !! سال پیشم رقابت داغ بوده ‏‎ ‎

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. saber

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    ببینید ماشینای دهه 60اونا کمترینش 120اسب بخار و ماشینای روز ما حداکثرش 90اسب
    جایی بسی تاسف

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. x-master

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (97 ديدگاه)

    وای اینا همرو میکشن که
    دوست داشتم همشونو داشتم
    ولی طراحی مرسدسا از همشون بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. moein

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (893 ديدگاه)

    فقط آلفا دیسکو ولانته
    ولی جدای از ماشینهای معرکه ای که اینجا بوده,محل برگذاری رو داشته باشید
    مثل بهشت میمونه :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. عرفان

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    1937 Mercedes-Benz 540K Cabriolet A
    موتور 8 سیلندر 5.4 لیتر {115} اسب.

    BMW 328 Wendler Sport Cabriolet1937

    موتور 2 لیتر قدرت 80 اسب

    مقایسه کنید مهندسی موتور بی ام و حرف نداشت.

    ایول به بی ام و از اون اولم از بنز سرتر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امید

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به نظره سلیقه ام (!) جگوار xk120 واقعاً دوست داشتنیه … چندین بار به عنوان زیبا ترین خودروی قرن انتخاب شده نه صرفاً با نظر سنجی مردمی بلکه با نظر سنجی بین معروف ترین طراحان خودرو از جمله مارچلو گاندینی (طراح لامبورگینی کانتاش و دیابلو و میورا ) – گوردن موری (خالق مک لارن f1) – کن اوکایاما (طراح فراری انزو) – پال براک ( طراح 230 sl و w108 بنز) و …

    به این طراحی زیبا اضافه کنید این ویژگی ها رو : سریع ترین ماشین خیابونی تو اواخر دهه40 و اوایل دهه 50 … یه جورایی مک لارن و بوگاتی اون زمان بوده … حجم پیشرانه 3.4 لیتر … 213 اسب … حداکثر سرعت هم 213.393 km/h کیلومتر برساعت (رکورد سال 1949 برای یه ماشین خیابونی و نه مسابقه ای) …

    این جگوار واقعاً زیبا و دوست داشتنی هست … البته تمام کلاسیک های بالا دوست داشتنی هستند …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mohsen

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    miura اولین ماشین موتور وسط دنیاست که فقط برای کسایی که عاشق سرعت هستن ساخته شد . 280 kph سرعت تو اون سال ……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. جلال

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    به نظر من رولزرویس ریث و مرسدس680اس از همشون قشنگترن. الان اگه یکیشونو ببینی شوکه میشی حالا فکرشو بکن اون زمان چقدر جلب توجه میکرده! کسایی که اونهارو سوار میشدن خدای ثروت بودن!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. نيما

    ۴ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    واقعاً ماشین های کلاسیک حرف ندارن همشون معرکه هستند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. shahrokh

    ۳۱ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    مرسدس540k یه سوپرکلاسیک.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. یاسر

    ۳۱ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یادش بخیر هر کدوم برای خودشون دنیایی داشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. arash1354

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    چیزی فراتر از یک رویاست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا