چشم انداز

۱۰ موتور برتر در خودروهای امروزی

یکی از مهمترین پرسش‌ها در دنیای خودرو، مربوط به پیشرانه است؛ موضوعی که در نهایت ما را به لیست زیر رسانده است. بهترین موتورهایی که در خودروهای امروزی در دسترس قرار دارند و ترکیبی بی‌نظیر از شخصیت و عملکرد را ارائه می‌کنند. در همین حال، این موتورها طیف گسترده‌ای از تنظیمات و طراحی‌ها را با تعداد ۶، ۸ یا حتی ۱۲ سیلندر شامل می‌شوند. همان‌طور که در ادامه ملاحظه خواهید کرد، در این لیست تأکید بر روی موتورهای بنزین‌سوز بوده است.

The 10 Greatest Engines You Can Buy Today
The 10 Greatest Engines You Can Buy Today
موتور سوپرشارژر ۶/۲ لیتری V-8 دوج | دوج چلنجر SRT هل‌کت، دوج چارجر SRT هل‌کت
حجم ۶/۲ لیتر، قدرت ۷۰۷ اسب‌بخار و گشتاور ۸۸۱ نیوتن‌متر؛ موتور سوپرشارژر هل‌کت V-8 دوج کاملاً با اعداد بزرگ سر و کار دارد. این موتور، در هر دقیقه تا ۳۰ هزار لیتر جریان هوا توسط سوپرشارژ دو پروانه‌ای IHI تغذیه می‌شود و با حجم سوختی حداکثر برابر ۴۷۳ سی‌سی در هر ۶ ثانیه، بر بلوک چدنی و المان‌های داخلی حجیم مخصوص هل‌کت تکیه دارد تا احتراق را در داخل موتور حفظ کند.

Dodge Supercharged 6.2-liter V-8
Dodge Supercharged 6.2-liter V-8
میل‌لنگ که از جنس فولاد آلیاژی با تقویت القایی است، بر روی ۵ یاتاقان اصلی دوران می‌کند که هر کدام از آنها چهار تکیه‌گاه دارند. پیستون‌های آلیاژ آلومینیومی نیز با استفاده از پین‌های ۲۴ میلی‌متری به شاتون‌هایی از جنس فولاد آلیاژ-پودری متصل هستند و از یک پوشش با اصطکاک کم و شبیه به الماس استفاده می‌کنند. البته هل‌کت خط تولید خود را با موتورهای V-8 همی ۵/۷، ۶/۱ و ۶/۴ لیتری مشترک است، ولی در همین حال، بیش از ۹۰ درصد قطعات آن، از نظر ارزشمندی و نه تعداد، مخصوص خودش است. این موتور را در مدل‌های SRT هل‌کت از دوج چلنجر و دوج چارجر می‌توان پیدا کرد.

Dodge Challenger SRT Hellcat
Dodge Challenger SRT Hellcat
موتور توربوشارژر یک لیتری ۳ سیلندر خطی فورد | فورد فیستا، فورد فوکوس
وقتی چیزی بر روی کاغذ جالب‌توجه باشد، بلافاصله این سؤال مطرح می‌شود که شرایط آن در «واقعیت» چگونه است؟ ولی موتور کوچک یک لیتری فورد به صورت توربوشارژر و با چهار سیلندر دقیقاً همان شرایط تأثیرگذاری را دارد که از آن انتظار می‌رود. از حجم موتوری برابر ۹۹۹ سی‌سی، قدرتی برابر ۱۲۳ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری به اندازه ۲۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌شود و آماری درخشان در مصرف سوخت و عملکردی خیره‌کننده در «فیستا» و همین‌طور مدل بزرگتر «فوکوس» ایجاد می‌کند.

Ford Turbocharged 1.0-liter Inline-3
Ford Turbocharged 1.0-liter Inline-3
البته این موتور یک لیتری اکوبوست در مدل کوچکتر فیستا هیجان بیشتری را به همراه دارد، ولی در هر صورت، با استفاده از طراحی هوشمندانه فلای‌ویل و تعادل میل‌لنگ که موجب پیچیدگی کمتر در عملکرد آنها شده، همان لرزش‌ها و سرسختی موتورهای ۳ سیلندر معمولی را حفظ کرده است. نکته دیگر اینکه این موتور در امریکا تنها با گیربکس دستی ارائه می‌شود.

Ford Focus
Ford Focus
موتور ۲ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر ردیفی فولکس‌واگن / آئودی | تعداد زیادی از مدل‌ها
موتور مشترک بنزینی ۲ لیتری به صورت توربوشارژر و چهار سیلندر در فولکس‌واگن و آئودی، پس از اینکه سال‌ها در صنعت خودرو حضور داشته، اخیراً از مهندسی آئودی بهره‌مند شده و کد داخلی EA888 را دریافت نموده است.این موتور هنوز هم همان کیفیت و عدم‌وجود تأخیر توربو را مانند قبل از خود نشان می‌دهد و در عین حال، قدرت بیشتری نیز تولید می‌کند.

VW/Audi Turbocharged 2.0-liter Inline-4
VW/Audi Turbocharged 2.0-liter Inline-4
با این وجود، این موتور همیشه جایی در سطح بالای رقبای خود نداشته اشت و همین وضعیت را نیز تا به امروز حفظ کرده است. نسخه‌های کنونی هم‌حجم موتورهای توربوشارژر از ب‌ام‌و، فورد و مرسدس‌بنز از نمونه‌هایی هستند که در سطحی بالاتر از EA888 قرار می‌گیرند. در عین حال، قدرت خروجی مناسب، شخصیت سر زنده و ریشه‌دار بودن، همگی باعث شده‌اند تا این موتور جایگاه مخصوص به خود را داشته باشد. EA888 با قدرتی نزدیک به ۳۰۰ اسب‌بخار در مدل‌هایی مانند فولکس‌واگن گلف R و آئودی S3 مورد استفاده قرار گرفته است.

VW Golf R
VW Golf R
موتور ۳/۹ لیتری دو توربوشارژر V-8 فراری | فراری ۴۸۸GTB، فراری کالیفرنیا T
خانواده موتورهای V-8 جدید فراری با عنوان F154 شناخته می‌شود. نسخه‌‌های جداگانه از این موتورهای ۳/۹ لیتری در دو مدل کالیفرنیا T کانورتیبل و مدل موتور وسط ۴۸۸GTB مورد استفاده قرار گرفته است. مدل دوم، یعنی ۴۸۸GTB، به اندازه ۱۰۹ اسب‌بخار خروجی موتور را ارتقا داده و به ۶۶۱ اسب‌بخار رسانده است. در نتیجه و به لطف بهینه‌سازی‌های مختلف، نسبت خارق‌العاده ۱۷۰ اسب‌بخار برای هر لیتر به‌دست آمده است.

Ferrari Twin-Turbocharged 3.9-liter V-8
Ferrari Twin-Turbocharged 3.9-liter V-8
انتقال موتور از جلوی کابین به پشت‌سر آن برای «فراری» فرصتی را ایجاد کرده که بتواند دست بازتری در طراحی آن داشته باشد. بر این اساس، از یک مانیفولد بلندتر برای مکش استفاده شده تا تأثیر بیشتری بر جریان هوا داشته باشد و همچنین لوله‌های توربوی بهینه با فاصله‌ کمتر نسبت به خنک‌کننده‌های داخلی قرار گرفته‌اند. البته توربوهای دو پروانه‌ای IHI نیز نسبت به آنچه که در کالیفرنیا T مورد استفاده قرار گرفته، از بسیاری جهات متفاوت هستند؛ از جمله در محورهای متکی بر بلبرینگ‌، آب‌بندی کامل برای ایجاد حداکثر بهینه‌سازی کمپرسور و توربین‌های سبک‌تر از جنس تیتانیوم آلومینید برای چرخش سریعتر. پیستون‌های مستحکم‌تر و سبک‌تر، فشار بیشتر را پذیرا هستند و در همین حال، طراحی تازه سرسیلندرها با دیواره‌های نازک‌تر در مجاورت محفظه احتراق، امکان خنک‌شدن بهتر را فراهم کرده است. البته همانند سایر محصولات فراری، صدا یکی از اولویت‌ها و چالش‌های اصلی در توربوها بوده است.

Ferrari 488GTB
Ferrari 488GTB
موتور ۶/۵ لیتری V-12 لامبورگینی | لامبورگینی اونتادور
لامبورگینی تاریخی ۵۱ ساله در زمینه موتور V-12 دارد و بسیاری از این V-12‌ها، نوادگان مستقیم موتور اولیه ۳/۵ لیتری آلومینیومی طراحی‌شده توسط گیوتو بازارینی (Giotto Bizzarrini) در سال ۱۹۶۴ بوده‌اند. با این حال، V-12 کنونی با عنوان L539 که در سال ۲۰۱۱ به همراه مدل اونتادور معرفی شد، طراحی خود را از یک برگه کاغذ سفید شروع کرده و تنها نقاط اشتراکش، تعداد سیلندرها، زاویه ۶۰ درجه V و ترتیب انفجار هستند. سایر بخش‌های این موتور ۶۹۱ اسب‌بخاری که می‌تواند به ۸۲۵۰ دور بر دقیقه برسد، جدید هستند و با ۱۸ کیلوگرم کاهش، وزن موتور به ۲۳۵ کیلوگرم رسیده است. همچنین از سیستم استاپ‌-استارت و غیرفعال‌شدن سیلندر برای بهینه‌سازی مصرف سوخت استفاده شده که البته برای یک «لامبورگینی» عجیب است.

Lamborghini 6.5-liter V-12
Lamborghini 6.5-liter V-12
بخش زیادی از این قدرت بیشتر به نسبت فشردگی خارق‌العاده ۱۱.۸:۱ و همچنین فاصله کورس ۷۶/۴ میلی‌متر در مقابل قطر داخلی سیلندر ۹۵ میلی‌متری است بیشتر شبیه به شرایط موجود در یک موتورسیکلت است و موجب می‌شود تا موتور با سرعت بیشتر به دور موتورهای بالاتر برسد. با این حال، استفاده از پورت انژکتور در این موتور ۴۸ سوپاپه تا حدودی از صنعت خودروی مدرن فاصله دارد. ولی اونتادور SV از همین موتور با زمان‌بندی بهینه سوپاپ‌ها، سیستم اگزوز سطح بالا و خط قرمز بالای ۸۵۰۰ دور بر دقیقه، به اندازه ۷۴۰ اسب‌بخار قدرت و گشتاور حداکثری برابر ۶۹۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. توربوشارژرها احتمالاً جزئی از آینده لامبورگینی خواهند بود، ولی تا آن زمان، این موتور تنفس طبیعی همچنان جایگاه این نوع موتور را حفظ کرده است.

Lamborghini Aventador
Lamborghini Aventador
موتور ۲ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر خطی مرسدس‌بنز | مرسدس‌بنز CLA45 AMG، مرسدس‌بنز GLA45 AMG
این هیولای کوچک اولین بار در مدل A45 AMG بر اساس کلاس A ظاهر شد که البته در بازار امریکا ارائه نشد. ولی بعداً با حالتی خشمگین برای پیشرانه مدل ۲۰۱۴ از CLA45 AMG استفاده شد و به بازار امریکا راه پیدا کرد. یک سال بعد، GLA45 AMG هاچ‌بک را با هیجان بیشتر داریم. این موتور ۲ لیتری که با عنوان M133 برای ژرمن‌ها شناخته می‌شود، به صورت چهار سیلندر در یک ردیف و دارای یک توربوشارژر است که یک جریان هوای مثبت را با فشار ۲۶.۱ psi به سیلندرهای آن وارد می‌کند.

Mercedes-Benz Turbocharged 2.0-liter Inline-4
Mercedes-Benz Turbocharged 2.0-liter Inline-4
۳۵۵ اسب‌بخار قدرت واقعاً برای موتوری با این ابعاد کوچک، بسیار زیاد است. در همین حال، با توجه به اینکه فورد و فولکس‌واگن قدرت موتورهای چهار سیلندر خود را گسترش داده‌اند، مرسدس‌ تصمیم گرفته که برای ۲۰۱۶ پا را از این هم فراتر نهد؛ نسخه سال بعد M133 قدرتی برابر ۳۷۵ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۴۷۴ نیوتن‌متر خواهد داشت.

Mercedes-Benz GLA45 AMG
Mercedes-Benz GLA45 AMG
موتور ۳ لیتری دو توربوشارژر ۶ سیلندر خطی ب‌ام‌و | ب‌ام‌و M3، ب‌ام‌و M4
موتورهای ب‌ام‌و M همیشه موتورهایی خاص بوده‌اند و S55 در M3 و M4 نیز از این امر مستثنی نیست. ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای در طراحی این موتور به کار رفته‌اند؛ از جمله طراحی Closed deck، صفحه روغن منیزیومی، میل‌لنگ از جنس فولاد آلیاژی و سطوح داخلی سیلندر آیرن-پلاسما. فارغ از اینکه این موتور قدرتی به اندازه ۴۲۵ اسب‌بخار دارد، یعنی برای هر لیتر ۱۴۳ اسب‌بخار و هیمن‌طور در ۱۸۵۰ دور بر دقیقه، گشتاوری به اندازه ۵۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند، موتور ۳ لیتری دو توربوشارژر شش سیلندر بر اساس نحوه انتقال قدرتش به این لیست راه یافته است. البته صحبت از میله محرک فیبر کربنی که گشتاور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند، نیست. موتورهای توبوشارژری که بتوانند در نزدیک خط قرمز خود (این مقدار برای S55 برابر ۷۵۰۰ دور بر دقیقه است)، قدرت خود را حفظ کنند، در دنیای خودرو بسیار نادر هستند.

BMW Twin-Turbocharged 3.0-liter Inline-6
BMW Twin-Turbocharged 3.0-liter Inline-6
S55 در دور موتور ۷۰۰۰ به همان شدت دور موتور ۲۰۰۰ کار خود را انجام می‌دهد. به‌علاوه، ب‌ام‌و می‌گوید که برای توسعه این موتور از یک سیستم انژکتور آب استفاده شده که موجب افزایش قدرت آن شده است. در حال حاضر، تنها چیزی که نیاز داریم این است که ب‌ام‌و ایجاد صدای مصنوعی برای موتور را متوقف کند تا بتوانید صدای طبیعی آن را گوش کنیم.

BMW M4
BMW M4
موتورهای تخت ۳/۸ و ۴ لیتری شش سیلندر پورشه | پورشه ۹۱۱ GT3، پورشه ۹۱۱ GT3 RS
این موتور در واقع، نسخه‌ای اصلاح شده از موتور تخت شش سیلندری است که در مدل‌های ۹۱۱ کاررا و کاررا S وجود دارد و اولین موتور GT3 و GT3 RS است که دیگر از طراحی قدیمی و مسابقه‌‌ای هانس مزگر (Hans Mezger) استفاده نمی‌کند. البته این به معنای کاهش توانایی‌های آن نیست. این موتور می‌تواند به ۹ هزار دور در دقیقه برسد؛ چیزی که هیچکدام از موتورهای دیگر حاضر در این لیست نمی‌تواند این دور موتور را داشته باشد.

Porsche 3.8-/4.0-liter Flat-Six
Porsche 3.8-/4.0-liter Flat-Six
با توجه به تغییرات عمده در موتور‌ ۴۷۵ اسب‌بخاری در GT3 و موتور قدرتمندتر GT3 RS، این موتورها اشتراک زیادی با پیشرانه استاندارد ۹۱۱ ندارند. اکنون سرسیلندر‌ها صاحب finger-follower در بین سوپاپ‌ها و میل‌سوپاپ‌ها شده‌اند؛ موضوعی که باعث دقت بیشتر عملکرد سوپاپ‌ها در دور موتورهای بالا می‌شود. همچنین یک زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها در طرف اگزوز وجود دارد و همین طور از پورت‌های بزرگتر مکش و اگزوز، انژکتور سوخت با فشار بالاتر، مکش با فشار بالا (ram-air) و یک اگزوز با محدودیت کمتر استفاده شده است. به منظور نگه‌داشتن پیستون‌های آلومینیوم آلیاژی بر روی میل‌لنگ منحصر به فرد GT3، شاتون‌های از جنس تیتانیوم به کار گرفته شده‌اند. در GT3، مکش دو مرحله‌ای در دور موتور ۴۰۰۰، دو لوله رزونانس را باز می‌کند و موتور شروع به تولید یک آهنگ گوش‌نواز می‌کند. کورس بلندتر مربوط به موتور ۴ لیتری در نسخه RS است. این موضوع به همراه تیونینگ هوشمندانه، خروجی موتور را به ۵۰۰ اسب‌بخار رسانده است؛ ولی در عین حال، موجب کاهش خط قرمز به ۸۸۰۰ دور بر دقیقه شده که البته هنوز هم عدد قابل‌توجهی است.

Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS
موتور ۶/۲ لیتری V-8 سوپرشارژر جنرال‌موتورز | کادیلاک CTS-V، شورولت کوروت Z06
وقتی موتوری قدرتی به اندازه ۶۵۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر ۸۸۱ نیوتن‌متر دارد، دوست نداشتن آن تقریباً‌ غیرممکن است؛ به‌ویژه وقتی این قدرت ویران‌کننده به صورت مستقیم و قابل‌پیش‌بینی، از یک موتور کوچک کلاسیک V-8 در یک شورولت در دسترس قرار گرفته باشد. موتور دوست‌داشتنی سوپرشارژر LT4 V-8 در شورولت کوروت Z06 در میان سبک‌ترین و در عین‌حال قدرتمندترین موتورهای کامپکت جنرال‌موتورز قرار می‌گیرد. این موتور که از همان حجم موتور تنفس طبیعی نسل پنجم V-8 در مدل‌های معمولی کوروت استینگری استفاده می‌کند، با حداکثر فشاری برابر ۹.۴ psi، قدرت را به میزان ۲۰۰ اسب‌بخار افزایش داده است.

General Motors Supercharged 6.2-liter V-8
General Motors Supercharged 6.2-liter V-8
ابعاد کلی موتور آشکارا بزرگتر از نسخه بدون سوپرشارژر V-8 شورولت هستند. سوپرشارژ تقریباً یک اینچ به ارتفاع کلی موتور اضافه کرده و وزن کلی نیز حدود ۳۴ کیلوگرم افزوده شده است. البته LT4 نه‌تنها شرایط را برای رسیدن Z06 کوپه در ۳ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند، بلکه در زیر کاپوت کادیلاک CTS-V مدل ۲۰۱۶ نیز مورد استفاده قرار گرفت است. البته قدرت این موتور در مدل کادیلاک کاهش یافته، امّا به‌ اندازه‌ای است که می‌تواند این سدان بزرگ را به سرعت‌های بالاتر از ۲۰۰ مایل (۳۲۲ کیلومتر) بر ساعت برساند.

Chevrolet Corvette Z06
Chevrolet Corvette Z06
موتور ۴ لیتری دو توربوشارژر V-8 مرسدس‌بنز | مرسدس‌-ای‌ام‌جی C63، مرسدس‌-ای‌ام‌جی GT S
همچنان که استفاده از توربوشارژها فراگیر شده، یک نوع موتور در دنیای خودرو رفته‌رفته رواج زیادی پیدا کرده است؛‌ موتورهای توربوی V-8 آلمانی. موتورهای ۸ سیلندر ب‌ام‌و، آئودی و پورشه، همگی در عمل شخصیتی نزدیک به یکدیگر دارند و تفاوت جزئی آنها با هم زمانی مشخص می‌شود که با فاصله‌ای کوتاه با آنها رانندگی کنید. ولی در این میان، یک استثنا وجود دارد و آن نسخه‌ مرسدس-ای‌ام‌جی از موتور ۴ لیتری جدید مرسدس‌بنز است که در C63 با عنوان M177 و در ای‌ام‌جی GT S با عنوان M178 شناخته می‌شود.

Mercedes-Benz Twin-Turbocharged 4.0-liter V-8
Mercedes-Benz Twin-Turbocharged 4.0-liter V-8
موتور ۴ لیتری دو توربوشارژر هشت سیلندر که در ای‌ام‌جی GT S و مدل S از C63 قدرتی برابر ۵۰۳ اسب‌بخار تولید می‌کند، در واقع از اتصال دو M133 چهار سیلندر در ناحیه میل‌لنگ در کنار دو یک جفت توربوشارژر تشکیل شده است. با توجه به این که موتور چهار سیلندر M133 قرار است در مدل سال آینده ClA45 و GLA45 قدرتی به اندازه ۳۷۵ اسب‌بخار داشته باشد، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که پتانسیل زیادی هنوز از موتور V-8 آزاد نشده است. این را هم در نظر بگیرید که نسبت فشار موتور هشت سیلندر ۷.۲ psi کمتر از نمونه‌های چهار سیلندر آن است.

Mercedes-AMG GT S
Mercedes-AMG GT S

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. فردین بهادری نژاد

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (129 ديدگاه)

    از اینکه باز هم عشقمو در رده بندی بهترین ها دیدم خیلی خوشحال شدم
    ( اونتادور )
    طراحی موتورهای لامبورگینی واقعا فوق العادس
    مخصوصا نحوه اکسیژن رسانی به این موتورهای غول آسا که بدون توربوشارژر انجام میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      موتور آونتادور 235 کیلو وزنه داره!!!!!
      موقعی که تو تمیرگاه بودم , موتور سمند رو در آورده بودن به نظر خودم با توجه به ابعادش و مقدار نیرویی که برای بلند کردنش لازم بود , راحت 150 کیلو میشد!!!!
      شک ندارم زیر 150 کیلو نبود!
      ولی موتور لامبورگینی که 3 برابر موتور سمنده وزنش فقط 80 کیلو تفاوت داره!!!!!
      (((البته قصدم از این مقایسه این بود که به شماها بگم دنیای اروپایی ها چقدر از دنیای داخل ایران بزرگتره)))
      شایدم مقایسم اشتباه باشه.
      اینجا ایران است…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امین

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    پس موتور میتسوبیشی لنسر اوو چی شد؟
    با قابلیت فوق العاده بالای ارتقا………………….

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. کیارش

      ۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (207 ديدگاه)

      عزیز من اون چیزی که شما بهش میگی قابلیت ارتقای بالا مهندسا و کارشناسا بهش میگن نقص طراحی
      فک میکنی چرا هر پنچر گیری میتونه موتور جی تی ار رو تقوبت کنه ولی کسی جرات نمیکنه سراغ موتورای بی ام و و بنز و لامبو و امثالهم بره ؟؟
      چرا تیونرهای ماشینای المانی تیونرهای خاص و خیلی معتبری اند ولی هزار تا تیون واسه جی تی ار و میتسوبیشی و امثالهم هست که تو کارواش انجام شده ؟؟؟

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. ali

        ۴ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (578 ديدگاه)

        کدوم کارشناسان به پیشرانه لنسر اوولوشن میگن نقص طراحی ؟ آقای محترم حداقل احترام تیونرهای ژاپنی را نگه دار . هیچ پیشرانه ژاپنی در کارواش تیونینگ نشده . بلکه این پیشرانه ها توسط تیونرهای بسیار معتبر تیونینگ شدند . مثل ویلساید و اچ کی اس و جردی { یا گردی } و نیسمو و موگن و … . قدمت و اعتبار این تیونرها حتی از تیونرهایی مثل novitec و 9ff و gemballa و … هم بیشتره . زمانی که این تیونرها تاسیس نشده بودند تیونرهای ژاپنی به تیونینگ این خودروها مشغول بودند . معلومه انشاء خیلی ضعیفی داری . اول برو سوتی های کامنتت را اصلاح کن بعد بیا به ژاپنیها توهین کن .

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. محسن

          ۴ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (7 ديدگاه)

          سلام عزیز کی گفته کسی سراغ تیون لامبو نمیره اگه نمیدونی بدون همین که یه مدل از لامبورگینی بیرون میاد تیون هایی مثل منصوری و نووتیک و … به سراغ اون میرن
          در ضمن موتور لامبو در ضمن اینکه قدرت زیادی داره از پتانسیل عظیمی هم برای ارتقا برخورداره اگه نمیدونی برو به این لینک
          http://www.pedal.ir/%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%A8%D9%88%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C/%D9%85%D9%86%D8%B5%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%88%D9%86%D8%AA%D8%A7%D8%AF%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%A8%D9%88%D9%86%D8%A7%D8%AF%D9%88/comment-page-1///

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Carbonado Aventador

        ۴ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (4468 ديدگاه)

        من با حرف کیارش کاملا موافقم!
        هرکسی میتونه GTR رو تقویت کنه ولی تقویت لامبورگینی فراری کار هر کسی نیست!!!!
        جناب محسن خان منظور کیارش این بود که تیونر های لامبورگینی محدود تر هستن!
        !!!
        بعدش به قدمت نیست که!!!!!اگه به قدمت باشه. ایران خودرو از کیا خیلی قدیمی تره!!!!!
        ولی کیا الان در چه جایگاهی قرار داره و ایران خودرو کجا….!

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. ماسل کار

          ۴ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (211 ديدگاه)

          درود
          محمدحسین جان چند نمونه از این هر کسی رو میتونی نام ببری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          بعد هم موتور های فراری و لامبو واقعا معرکن ولی از یه سیاره دیگه نیومدن و تقریبا همه تیونر ها میتونن تقوبتشون کنن.
          دوما مگه هرکس سراغ لامبو و فراری و اینا نرفت ضعف داره؟؟؟؟؟
          سوما همه شرکت همه چی تقویت نمیکنن و بعضا اختصاصی هستن مثل nismo که فقط برای nissan کار میکنه.
          ____________________________________
          به کیارش هم چیزی نمیگم چون واقعا معلومه چطور ادمیه و ارزش جواب دادن نداره از کیارش متعصب تر خود کیارشه.

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. کیارش

          ۴ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          ماسل جان شما جواب نمیدی چون جوابی نداری بدی
          همین نیسان جی تی ار که اینقدر بهش مینازید تو رنکینگ کار اند درایور چندمه ؟؟؟ پنجم
          چرا اسمش تو لیست موتورای برتر نیست ؟؟؟
          کار اند درایور معتبر نیست ؟؟ باشه مقایسه پورشه و بنز جی تی اس و نیسان جی تی ار تو موتورترند رو برو بخون
          نیسان چندم شده ؟؟ سوم از بین سه تا
          در ضمن برو نگاه کن جی تی ار رو کیا تیون میکنن
          لامبو رو کیا تیون میکنن

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. Carbonado Aventador

          ۴ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (4468 ديدگاه)

          درود
          من تا اونجایی که اطلاع دارم 5 تا تیونر هست که لامبو و فراری رو تیون میکنه!!!!!
          درسته از سیاره ی دیگه نیومدن ولی خیلی پیچیده تر از موتور نیسان هستن!!!!!!
          تیونر های نیسان خیلی زیادن و بعدش دستکاری کردن یه موتور توربو خیلی راحت تره!!!!
          با توجه به زیاد کردن فشار توربو ها و افزایش سوخت رسانی!!!!
          (البته بیشتر وارد جزئیات تیون نمیشم . اینجا جاش نیست)
          ولی همین افزایش سوخت رسانی به لامبو یا فراری بیشتر بششه نه تنها قدرت بیشتر نمیشه بلکه باعث پایین تر اومده بازده و بدسوزی میشه!!!!!
          درکل من اصلا آدم متعصب نیستم!
          لامبو و فراری رو مثال میزنم چون که اطلاعاتم زیاده دربارشدن!!!!
          اگر مثال های دیگه بخوایین میتونم کونیگزگ و بوگاتی رو مثال بزنم که تیونر هاشون بسیار بسیار محدود تره!!!!

          موافقم 1
          مخالفم 2
        4. ali

          ۵ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقای ماسلکار اگه هم از آقا کیارش سوالی بپرسی فقط بلده جوابت را با توهین و بی احترامی بده . اگه به حرفام شک داری خودت درست قضاوت کن . آقا ‌امین فقط نظرش را گفته . همین . نه به دیگر کاربران لیچار گفته و نه فحش ناموسی داده یا توهین کرده . بنده خدا اومده گفته : ـ پس موتور میتسوبیشی لنسر اوو چی شد؟
          با قابلیت فوق العاده بالای ارتقا…………………. ـ آقای کربونادو اونتادو و آقا کیارش جوری جوابش را با بی احترامی کردن و توهین دادند که مطمئنا آقا امین از اینکه این حرف را زده پشیمون شده . خودت هم که دیدی آقا کیارش جوابم را نداد . چرا نداد ؟ چون هیچ حرفی برای گفتن نداشت . تابحال از آقا کیارش سوالات مختلفی پرسیده شده ولی چون برای این پرسشها پاسخی نداشته نتونسته جوابی بده .این هم یه لینک .یک نفر به آقا کیارش گفته معنی اصالت چیه ؟ جواب این سوال را نداده . چون اصلا جوابی نداره که بده . http://www.pedal.ir/%D9%84%DA%A9%D8%B3%D8%B3/%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D9%84%DA%A9%D8%B3%D8%B3-lx-570-%D9%85%D8%AF%D9%84-2017%E2%80%8C/ .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Carbonado Aventador

          ۵ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (4468 ديدگاه)

          آقا من کی توهین کردم…!
          چرا حرف تو دهن من میزاری!
          من اصا با لنسر کاری ندارم چون خیلی هم دوسش دارم!!!!!
          من موافقم با اون قسمتی که میگه هرکسی میتونه GTR رو تیون کنه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. کیارش

          ۵ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          کاملا معلومه کی جوابی نداره بده :)))))
          شما جواب رنکینگ نیسان جس تی ار رو تو کار اند درایور و موتورترند بده بعدش منطقی با هم صحبت میکنیم
          البته اگه جوابی داری که مطمینا نداری

          موافقم 0
          مخالفم 1
    2. RETOLEX

      ۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      لنسر اوو موتور فوق العاده ای نداشت !!!!!!
      عمل کرد فوق العاده و باورنکردنی و ……. داشت

      تعداد سیلندر و حجم و اسب بخار مهم نیست . عملکرد مهمه . و این یعنی ماشین ژاپنی .

      زنده باد ماشین ژاپنی . زنده باد ……

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. نامی

        ۳ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        291 اسب بخار برای 2000سی سی این خودرو یکی از بهترین تعلیق هارو داره جوری که برای آموزش راننده در پیست مورد استفاده قرار میگیره 36000 دلارم قیمتشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Farzam

          ۴ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (105 ديدگاه)

          یه چیزیو روشن کنم. اکثر تیونر های ژاپن برای لنسر بیشتر کیتشون حول محوره بدنه میچرخه. تا دقت کردین لنسر چه طیف عظیمی از موتور داره؟ الان میخوام فقط بنزینی هاشو بگم
          1.6
          1.8
          2.0
          2.0 توربو
          2.0تویین توربو
          2.5
          اینا تازه لنسر بود.
          میرسیم به لنسر اوو که کلن موتور 2.5 لیتری تویین داره ولی قدرت هاش فرق داره
          FQ 250:250 HP
          FQ 280: 271 HP
          FQ 300:291 HP
          FQ360: 347 HP
          FQ 400: 393 HP
          FQ 460: 453 HP
          و مدلی ماورایی که مال نسل قبل بود و 500 اسب داشت هم که یادتونه دیگه؟؟؟؟

          موافقم 1
          مخالفم 0
  3. Frankenstein

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (45 ديدگاه)

    سلام به همه….
    فکر میکردم موتور 2.5 لیتری 5 سیلندر ائودی حتما جزء 10 تا باشه…..
    چون واقعا همه چیش عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. عارف

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یادی کنیم از موتوئر 2 لیتری دنا با قدرت کمتر از 100 اسب که بحمد الله ساخته نشد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. omid

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (413 ديدگاه)

    فقط لامبورگینی !!!!!
    که تو 50-52 سالی که از تاسیسش میگذره یدونه توربو هم استفاده نکرده!
    هر جند یه روزی مجبوره ولی همین که تا اینجا امده خودش یه کار بزرگه !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. AHMADREZA

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    سلطان موتور سازی ب ام و ایول

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. سامان از تبریز

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    http://8pic.ir/images/k1j4r2qkexg06d5hahhj.jpg
    فورد فیستا ی دوستم دو هفته پیش دستم بود خیلی عالیه
    بخدا از بیرون زیاد خوشگل نیس ولی باطنش خیلی عالیه هم قدرتش خوب بود هم شتابش هندلینگش هم خیلی عالی بود
    خیلی از ولستر سرتره

    http://8pic.ir/images/1zg2103ceihfyomlmeb3.jpg
    اینم از جمع ماشینهای خاص تبریز کلاس A اون اخریه هست همون ابی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان از تبریز

      ۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      هر کاری کردم عکسم یا فورد فیستا اپلود نشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. شروین

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (515 ديدگاه)

    هرجا اسم از بهترین انجین ها آورده بشه، قطعا LS یا LT جنرال موتورز و HEMI کرایسلر خودنمایی میکنن.
    http://www.wheelsdeep.com/wp-content/uploads/2014/03/50-years-of-426-hemi.jpg

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. saeed.shariati

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    لامصب موتور های امریکا از همه باحال تر بودن یا به عبارتی اگه بخوام تو یه کلمه خلاصه شون کنم میگم اینا موتور های مردونه ای هستن! حجم بالا قدرت بالا گشتاور بالا عضله های ماشین بالا و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. کیارش

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (207 ديدگاه)

    ای بابا بازم بحث موتور شد بازم اسمی از ژاپنیا نیست
    البته تکنولوژیش رو دارنا ولی دلشون نمیاد موتور خفن بسازن :)))

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. luis

      ۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ward%27s_10_Best_Engines المان 73 مرتبه امریکا 71 بار ژاپن 53 مرتبه این 53 بار از دستشون در رفته جایزه بهترین موتور سالو دادن به ژاپن.

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. کیارش

        ۴ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (207 ديدگاه)

        فعلا که میبینی تو این لیست اسمی از ژاپنیا نیست
        دلیلش هم واضحه اینقدر موتورهای المانی و امریکایی پیچیده شدن که ژاپن حالا حالا ها نمیتونه کپی کنه

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. Xman

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (546 ديدگاه)

          کپی رو خوب گفتی!

          موافقم 0
          مخالفم 1
  11. Lord Cezar

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (300 ديدگاه)

    احتمالا در نسخه بلک AMG GT پرفورمنس موتور بالای 600 اسب بخار باشه . چون با این ارقام حتی میتونه 700 تا اسب هم بده. شدیدا منتظر AMG GT Black Series هستم .
    موتور اونتادور هم خیلی عالی هست و حرفی واسه گفتن نمیذاره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مسعود

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    روی صحبتم با Dodge Challenger SRT Hellcat
    خیییلی گاوی لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. هادی

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (458 ديدگاه)

    بچه ها تبریک فلکسواگن شریک اصلی ایران خودرو شد و پژو کنار گذاشته شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      خدا از دهنت بشنوه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. محسن.د

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    flat / six / 3.8

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. رامتین

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    هادی جان هنوز هیچی معلوم نیست. اما چند بحث وجود داره:
    1- اتومبیلهای کم قیمت باکیفیت در پژو یا رنو بیشتر از فولکس پیدا میشه.
    2- اکثر اتومبیلهای ارزان فولکس، چهره چندان جذابی ندارند و توانشون زیر 100 اسبه که ناامیدکننده است.
    3- بهترین خودروی فولکس، پاسات هست که پارسال، خودروی سال جهان شناخته شد. اما با فرض تولید این خودرو، قیمت بالای 150 خواهد داشت که خب برای عموم مردم غیرممکنه خریدش.
    4- اگر پژو یکضرب قبول کنه پژو rcz، پژو 208 توربو، 308gt، رنو کلیو rs، رنو آلپین، رنو مگان اسپرت در ایران تولید کند که واقعا بینظیره. اما بنظر صرفا مدلهای پایه با توان کم را ایران خودرو بزنه.
    اما با همه این اوصاف امیدوارم فولکس کارشو در ایران آغاز کنه و خودروسازهای دیگر هم با دیگر برندها فعالیت کنند و در واقع تنوع ایجاد شه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RETOLEX

      ۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      من بیتل میخوام !!! از این کوچولوها!!!!

      به هرحال امیدوارم . امیدوار…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Km

      ۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (544 ديدگاه)

      حاجی بذار فولکس بیاد ایران بعد نفوس بد بزن.والا D:

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Xman

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      فرضا همه ی اون مواردی که گفتی درست باشه. اما پژو وقتی دیگه با ایران همکاری نکرد ایران کلی ضرر دید! پژو برای ایران و ایرانی ارزشی قاعل نیست و فقط دنبال فروش خودروهای اشغال خودشه! اگه قراره از این دوتا یکی وارد ایران بشه به نظر من فولکس بهتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. RETOLEX

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    همشون فوق العاده هستن
    نظری درموردشون ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رضا

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    موتور لامبو از یه نظر استثناست و اونم اتمسفریک بودنش هست
    موتور هلکت واقعا تن آدمو میترسونه و خیلی ترسناکه
    درکل همشون عالین خوش بحال کسی که میتونه لذتشون رو ببره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. sky line

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    موتورها همگی عالی هستن ولی بی انصافیه که موتوره نیسان gtr اسمی ازش برده نشده چون این موتور دست سازه و واسه خودش شاهکاریه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. ارمان

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    اینجا که همش شد موتور های هیولا یه بار شد 10 تا از کم صدا ترینو روونترین موتورها رو بهمون معرفی کنید که ببینیم تو دنیای واقعی چی میکنن
    برای مثال موتور 1.8 کرولا الان بهتره یا موتور 1.8 سیویک
    موتور 2.5 ایکسترایل نیسان روز مره بهتر عمل کرد داره یا 2.5 رو راو فور
    اگه ایجور رفرنسها در دست قرار بگیره یه ملت دعاتون میکنن
    خواهش کردم از مطالب هم بزارید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. ALiHidden

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    عشق است M4 و California T همینو بس….

    بقیه رو هم دوس دارم ولی حساب این جداس….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امیر

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ای خدا یعنی میشه یه روزی ما هم سوار همچین چیزهایی بشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محسن

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام دوستان
    به نظر من همیشه برای موتور های آمریکایی باید جایگاه خاصی در نظر گرفت و درسته که ماشین های آلمانی و ایتالیایی عالی اند ولی هیچ وقت روح اسپرت و خوشایند یک ماسل آمریکایی را ندارند و نخواهند داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. بهنام

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    از اینجا میفهمی صنعت و تکنولوژی یعنی المان و امریکا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ماسل کار

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (211 ديدگاه)

    درود یه سوال بچه های گل پدال داشتم
    موتور 2 لیتر مرسدس که 355 که اسب تولید میکنه فک میکردم خیلی شاهکارتر باشه چون بنظر من فشار 26.1 psi خیلی بالاس و استهلاک موتور خیلی بالامیره.
    لطفا توضیح بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      خیلی دقیق متوجه سوالتون نشدم اما اینکه موتورهای دارای توربو اتهلاکشون بیشتره درست هست اما نه اونقدری که درش اقرار شده هنور کمپانیهای فراوانی هستند که ماشینهای موتور توربو رو با گارانتی ها و ضمانتهای بسیار طولانی مثل 6 سال یا 10 سال تحویل میدن برای مثال همین میتسو بیشی لنسر اوو – و یا سوبارو wrx بنابر این مشکلی به اون صورت نخواهد بود احتمالا معمولا سیاستهای کمپانی ها خبر از سرر درون میدهد کمپانیها هیچ وقت کاری نمیکنن که ضرر بدن یعنی اگه میگنن گارانتی پس مطمعنن که اتفاقی نمیوفته
      ضمن اینکه در برنامه ای دیده بودم که در صورت مستهلک شدن این خود توربو هست که باید تعویض بشه بلایی سر موتور نمیاد. باز من همینقدر اطلاع داشتم
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. ali_german

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    اولین نظرم توی این سایت عالیه ماشینه،خوشحالم از اشناییتون.
    عاشقتم بنز…
    چه جالب نمیدونسم موتور ۴ لیتری بنز از همون دو لیتری استفاده کردهه،عیوول
    :))
    بعد یه چیزی قضیه این جمله چیهههه؟؟؟!!!!!
    (در حال حاضر، تنها چیزی که نیاز داریم این است که ب‌ام‌و ایجاد صدای مصنوعی برای موتور را متوقف کند تا بتوانید صدای طبیعی آن را گوش کنیم.)
    جدا بی ام و از صدای مصنوعی استفاده میکنه؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Archi KHAN

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    البته این عکس که از فراری گذاشتین و زیرش California T نوشتید ،
    California T نیس ها ؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALiHidden

      ۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (332 ديدگاه)

      بله دقیقا حق با شماست

      آقای انیس حسینی لطفا اصلاح کنید ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. الياس

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام. البته این نضرو واسه کسایی میزارم که ادعا میکنن لامبو فراری و و … موتوراشون و کمپانیاشون از نیسان اینا بالاتره
    داداش من انقد نگین موتور موتور هر وقت تونستین مثل نیسان یه موتور ۴٠ kg ١/۵ لیتری بزنین که ۴٠٠ hp قدرت داشته باشه انوقت بیاین از موتور حرف بزنین البته کارشناسا تحقیق کردن رو این موتور و گفتن بهره وری این موتور از F1 هم بیشتره. ژاپن همیشه و هر جا پرچمش بالاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. حمید

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (239 ديدگاه)

    جای موتور v12 مشترک استفاده شده روی bmw 760 و رولزرویس و موتور های 8سیلندر بنتلی و 16 سیلندر 8لیتری wشکل بوگاتی ویرون خالی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Xman

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    پس موتور w شکل بوگاتی چی شد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Mohammad

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    جهت استحضار بعضی از دوستانی که گفتن موتور های ژاپنی تو کارواش تقویت شدن :
    شما یه سر به مراکز تیونینگ های معروف بزنید …
    چه در داخل و چه در خارج از ایران . حتی تیونینگ های المانی از موتور های ژاپنی استفاده میکنند . میتونید جمعه ها به پیست ازادی برید و از اصالت موتور خودروهای المانی مطمن شید . زمانی که 25 سال پیش کمپانی میتسوبیشی اوو لوشن رو ساخت تو دنیا هیچ خودرو سازی نتونست ماشینی بسازه که زیر 4 ثانیه شتاب داشته باشه …!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا