پورشه

شاهکار آئرودینامیک فعال پورشه 911 جدید را ببینید!

پورشه ۹۱۱ کررا S و ۴S جدید عضو خانواده‌ی این خودروی نمادین تاریخ هستند؛ اما اگرچه ظاهر این خودروها ضرورتاً چیزی را نشان نمی‌دهد اما تغییرات قابل‌توجهی زیر پوست این خودروها پنهان شده است. برخی از این تازه‌ها همان بهبودهای فنی سنتی هستند اما تغییرات پورشه ۹۱۱ جدید تنها به پیشرانه‌ی توئین توربوی به‌روزتر و گیربکس آماده‌ی الکتریکی سازی محدود نمی‌شود. این خودروی جدید در دست‌کاری هوا هم استاد است.


چه چیزی بهتر از اینکه پورشه ویدئوی جدیدی منتشر کرده و تمامی فوت‌وفن آئرودینامیکی نسل جدید ۹۱۱ را معرفی کند؟ در بخش جلوی این خودرو هوای ورودی از هر طرف سپر جلو به طرف رادیاتور می‌رود تا عمل خنک‌کنندگی انجام شود. این هوا همچنین به چرخ جلو هم می‌رسد تا توربولانس هوا تقلیل یابد. در بخش عقب نیز هوای جریان یافته از روی خودرو به طرف ورودی‌های رترو مانند پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو مکیده می‌شود. اینجاست که هوا مستقیماً به طرف اینترکولرها می‌رود. مجاری در نظر گرفته شده نیز هوا را پایین فرستاده و به هر دو طرف سپر عقب تقسیم می‌کنند.


این تغییرات عموماً روی خنک نگه‌داشتن قوای محرکه تمرکز دارند اما مهندسان پورشه همچنین تغییراتی را برای کاهش درگ و بهبود راندمان و مصرف سوخت انجام داده‌اند. در سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت، شاترهای جلویی بسته می‌شوند درحالی‌که در سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت این شاترها باز می‌شوند تا هوای خنک را به داخل خودرو بفرستند. این ویدئو همچنین جزئیات تنظیمات اکو برای اسپویلر عقب را نشان می‌دهد. البته اسپویلر تاشونده ی ۹۱۱ آمریکا فاقد چنین تنظیماتی می‌باشد.


به منظور مشاهده‌ی تمامی قسمت‌های این سیستم آئرودینامیک و همچنین چند ویژگی دیگر بهتر است ویدئو را تماشا بفرمایید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اینا هم ماشینن پرایدم ماشین ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    SVJ با ایرودینامیک فعال جهنم سبز رو سیاه کردو اینقدر تو بوق و کرنا نکرد / خاطرات بقیه رو تعریف نکنیم ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (30 ديدگاه)

      فکر میکنی اولین خودرو با ایرودینامیک فعال فقط svj بوده؟؟؟

      بعدشم اینجا ظاهرا پیام هارو نشون نمیدن. داداش بزار فحش بدیم بعد اونوقت پیام مارو نزارید :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Khosrow

        ۵ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        نه حاجی اولیش بر میگرده به کشتی های بادبانی / بحث اولی اخری نیست / خیلی چیزا دخیله تو خیلی چیزا ..

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. mehran911

      ۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2027 ديدگاه)

      ((( خاطرات بقیه رو تعریف نکنیم ..)))
      باشه الان میگم خاطرات یعنی چی پسر خوب
      از ابتدا شروع میکنم
      از اواخر دهه ی ۵۰ میلادی مردم آمریکا مدل های Chevrolet Nomad و Ford Thunderbird که در زمان خودشون خودروهای بینظیری بودن رو سوار میشدن ، پورشه مدل ۳۵۶ رو در آمریکا که یکی از آیرودینامیکترین خودروهای تولیدی با بدنه تمام آلومینیومی بود عرضه کرد
      پورشه سال ۱۹۵۵ اولین خودرو باله آیرودینامیک جهان رو در مدل 550 RS Spyder معرفی کرد
      فقط سرچ کنید porsche 550 spyder spoiler و عکس ها رو ببینید
      “”پورشه سال 1986اولین خودرو با آیرودینامیک فعال رو با مدل افسانه ای ۹۵۹ به جهان معرفی کرد فقط تو گوگل سرچ کنید first car active aerodynamics
      سال 1978 مدل 935/78 رو معرفی کرد که شاهکار آیرودینامیک زمان خودش بود
      از بقیه موارد و مدلها می گذرم
      .
      اینارو گفتم که بدونی زمانی که پورشه شروع به کار کردن روی آیرودینامیک خودروها کرد لامبو هنوز تاسیس نشده بود
      بگذریم
      سال ۲۰۱۱ که پورشه مدل ۹۱۸ رو معرفی کرد برترین سیستم آیرودینامیک فعال در بین تمام هایپرکار های اون زمان داشت ( ویدیوش رو پایین میذارم )
      .
      پورشه هر نسلی از ۹۱۱ روکه تولید کرد ویدیو سیستم آیرودینامیک اون منتشر کرده
      ویدیو تکنولوژی آیرودینامیک فعال نسل قبل رو قرار میدم یعنی زمانی که هنوز لامبو به ALA فکر هم نمیکرد
      .
      ی نکته ای که وجود داره اینه که فولکس چندین ساله داره از مهندسی آئودی و پورشه بصورت مستقیم در زیر مجموعه های بنتلی و لامبو و بوگاتی استفاده میکنه تا با مطرح کردن این برند های پرسود حاشیه سودش رو بالا ببره که صد البته کار درستیه
      اما این وسط ی عده که نمی دونن چه خبره تصور میکنن لامبورگینی کاملا مستقل کار میکنه و حتی از خودشون سوال نمی پرسن خودورسازی که تا سال ۲۰۱۴ سود خالصش فقط وفقط معادله ۱۰ میلیون دلاره !!! و تعداد کارکنانش به زور به ۱۲۰۰ نفر میرسه با ۱۰ میلیون دلار چطور میتونه هزینه توسعه تحقیقات خودش رو تامین کنه ؟!؟!
      بابا بخدا انقدر تبادل مهندسی بین پورشه و آئودی با لامبو زیاده که یکی از سر طراحان پورشه Mitja Borkert داره برای لامبو کار میکنه و همین اوروس هم کار ایشونه و همینطور طراحی نسل جدید هوراکان
      نسل بعدی آونتادور از سیستم های الکتریکی پورشه استفاده خواهد کرد به همین دلیل فولکس قصد داره لامبو رو به زیر مجموعه پورشه تبدیل کنه
      .
      یکسری ویدیوی درجه یک در کامنت جدا میذارم تا به تکنولوژی آیرودینامیک پورشه پی ببرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۵ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (2027 ديدگاه)

        اولین ویدیو مربوط به شاهکار آیرودینامیک ۹۱۸ است
        https://www.aparat.com/v/EZueS
        این دومی رو جدا پیشنهاد میکنم ببینید و با هر سدانی خواستید مقایسه کنید
        https://www.aparat.com/v/0Zcvk
        اینم مربوط به نسل قبل ۹۱۱ یعنی ۵ سال پیش
        https://www.aparat.com/v/ftpwv
        اینم نسل جدید کاین که اولین SUV با آیرودینامیک فعال جهان بود
        https://www.aparat.com/v/pgxWZ

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran (fox)

          ۶ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (214 ديدگاه)

          واقعا عشق اصلی خودتی مهران جان
          بعدش 911 و کلا مجموعه پر افتخار پورشه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. (BayerischeMotorenWerke(Daniel

        ۵ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (952 ديدگاه)

        عشق یعنی چی؟؟؟ یعنی
        اول خودت مهران عزیز
        بعد فری پورشه
        بعد carrera rs 2.7
        بعد 911R

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۶ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (2027 ديدگاه)

          ای جانم
          عزیز دلی دانیال جان ❤❤❤

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. OMID

        ۶ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        داداش حالا زیاد لامبو رو نکوب
        کسی نمیتونه پورشه رو زیر سوال ببره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. مهدی

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    چقدرجذابه طراحی 911.دراین نسل بی نهایت جذاب شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. emad1990

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    911نه فقط اعتبار پورشه بلکه اعتبار صنعت خودروس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Amir

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    هم آیرودینامیکش شاهکاره،هم موتورش،هم گیربکس دو کلاچه اش،هم طراحی و هم همه چیزش!بدون شک پورشه در نوک قله ی خودروسازی دنیاست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شاهین

    ۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    911 توربو اس جدید حرف برای گفتن زیاد داره. تنها پورشه ای هست که دوستش دارم چون تو کلاس خودش تکه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا