پورشه

احتمال تولید پورشه ماکان الکتریکی و کوپه در آینده

همه می‌دانیم که نسل آینده‌ی شاسی‌بلند موفق پورشه ماکان با قوای محرکه‌ی الکتریکی عرضه خواهد شد. البته این به معنی خاتمه‌ی عرضه‌ی ماکان با پیشرانه‌ی درون‌سوز نیست چراکه نسل فعلی نیز به همراه نسل آینده تولید خواهد شد اما خب فعلاً مدت‌زمان عرضه‌ی آن در آینده مشخص نیست. یکی از اعضای هیئت‌مدیره‌ی پورشه در مصاحبه با یک نشریه‌ی آلمانی جزئیات بیشتری از نسل جدید ماکان را اعلام کرده است.


میشائیل اشتینر اعلام کرده مدل درون‌سوز این خودرو در نسل بعدی ماکان هم حضور خواهد داشت. او با اشاره به مدل الکتریکی اظهار داشته پورشه به دنبال نام‌گذاری بهتری برای ماکان الکتریکی است زیرا برای مثال واژه‌ی “توربو” برای خودرویی که فاقد پیشرانه‌ای مرسوم است چندان مناسب نخواهد بود.

پورشه ماکان 2019
دست‌اندرکاران تولید نسل جدید ماکان همچنین به دنبال تمرکز روی تولید نسخه‌های متنوع‌تری از ماکان هستند. بنا به گفته‌ی اشتینر، شاید نسخه‌ی کوپه‌ی ماکان درست مشابه کاری که پورشه با کاین انجام داد نیز در آینده پدیدار شود. پورشه همچنین در حال تجزیه‌وتحلیل جنبه‌های تولید ماکانی با فضای داخلی بیشتر است. این خودروساز آلمانی از این دو نسخه به عنوان خودروهایی جالب‌توجه نام می‌برد اما خب هنوز صحبت درباره‌ی تولید چنین خودروهایی بسیار زود است.

اگرچه پورشه کاین کوپه در همین چند هفته‌ی اخیر معرفی شده اما هنوز مشخص نیست که ماکان کوپه نیز به‌صورت قطعی تولید خواهد شد یا خیر. احتمالاً این خودرو در صورت تولید از فاصله‌ی بین محوری بیشتر و فضای پای طویل‌تر در عقب برخوردار می‌شود. این تغییرات کاملاً توجیه‌پذیر است زیرا خودروهایی با فضای بین محوری بیشتر از استقبال زیادی در چین برخوردار هستند و کشور چین نیز بیشترین میزان خرید پورشه را به خود اختصاص داده بود. پورشه در این کشور فروش ۸۰۱۰۸ دستگاهی را تجربه کرده که تقریباً ۲۳ هزار دستگاه بیشتر از میزان فروشش در آمریکا به عنوان دومین بازار بزرگش بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. محمد خسروی

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امیدوارم پیشرانه درون سوز ح
    حفظ بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا